Sari la conținut

BMW R 1100 GS/1150 GS/GSA


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu tot la dan_cata merg, si-s din timisoara. omul e meserias. are know how, are piese, are scule, are scule de fabricat piese.

Si e pasionat de ce face.

 

Si se simte

Tru !!!

Baiat de treaba !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Joc la transmisia finala:

Cam care ar fi "limita" de joc inainte de interventie la rulmentul de final drive? Nu am scurgeri de ulei, jocul il apreciez la ~1-2mm la marginea jantei.

 

 

Edit: E vorba de un R1150GS

Editat de Conu' Nae
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Joc la transmisia finala:

Cam care ar fi "limita" de joc inainte de interventie la rulmentul de final drive? Nu am scurgeri de ulei, jocul il apreciez la ~1-2mm la marginea jantei.

 

 

Edit: E vorba de un R1150GS

Eu zic ca acolo nu e cu limita. In functie de localizare, uzura se poate agrava rapid. In plus, daca ii dai timp, uzura se va propaga la angrenaj sau in rulmentul pinionului de angrenaj.

Probabil ca m-as mai plimba cu mobra in jurul casei dar sigur as inlocui cei doi rulmenti/2 simeringuri cat mai repede.

(cu siguranta mai sunt oameni cu mai multa experienta in uzuri pe aici)

 

Bafta,

Paul

» Post actualizat in 25 May 2016 14:14

am fost si eu la spalatorie in week-end.

toate-s bune!

 

he he - dragutza poza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Joc la transmisia finala:

Cam care ar fi "limita" de joc inainte de interventie la rulmentul de final drive? Nu am scurgeri de ulei, jocul il apreciez la ~1-2mm la marginea jantei.

 

 

Edit: E vorba de un R1150GS

Incearca sa verific daca ai jocul tragand de grupul cardanic insusi (sau chiar de aripa) nu de roata. Daca ai joc, inseamna ca e de la rulmentii mici de la paralever. Aia sunt mai simplu si mai ieftin de remediat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa verific daca ai jocul tragand de grupul cardanic insusi (sau chiar de aripa) nu de roata. Daca ai joc, inseamna ca e de la rulmentii mici de lJoca paralever. Aia sunt mai simplu si mai ieftin de remediat

Jocul e din roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

La cat de ieftina este intretinerea la boxerele din generatia aia mai mult de 5000 nu merita sa mergi cu uleiul din motor.Cu cel din cardan si cutie poti merge linistit minim 20.000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu schimb ulei motor la 7000,dar bag mai de calitate si la cutie,grup 10000.Sunt convins ca e repede fata de ce spune cartea dar vreo 200 lei imi fac si eu de lucru cand ma plictisesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre vascozitate:

Pe noua schema de intretinere de la BMW, specificatiile sunt 15w50 pentru boxere racite pe aer/ulei si K-urile longitudinale cu ambreiaj uscat. Vechea specificatie, 20w50 e in continuare valabila, nu de alta, dar daca a mers 20 de ani, mai merge inca. Doar ca 15w50 e o vascozitate mai buna (ceva mai lejera la pornire dar la fel de robusta la temperaturi inalte)

Unica exceptie ar fi daca folosesti motorul SUB 0 GRADE, ZILNIC si pe DISTANTE SCURTE (10-15 km naveta in oras), caz in care folosesti 5w40.

 

Cele de mai sus le-am discutat pe mail cu un individ de la BMW Motorrad. Mai jos conversatia:

 

From: "motorrad@bmw.de" <motorrad@bmw.de>
To: xxxxxxxxxxxx@yahoo.com
Sent: Monday, 14 December 2015, 13:45
Subject: Re: BMW R 1100 GS

Dear Mr. xxxxxxxxx,
Thank you for your e-mail.
You can use any mineral, but also semi or full synthetic engine oils at your air cooled BMW R 1100 GS.
In summer operation we recommend motor oils of viscosity SAE 20 W – XX or even SAE 15 W - XX. Engine oils with thinner basic oil like SAE 5 W – XX or SAE 10 W - XX we recommend only for winter operation or at low outside temperatures, because these oils an can increase the oil consumption of the engine.
Kind Regards,
Steffen Kraft
--
BMW Motorrad Direct
80788 München
Mail: motorrad@bmw.de
Web: http://www.bmw-motorrad.com

 

Eu folosesc Liqui Moly 15w50. De-asta folosesc de 35.000 de km pe vechiul R850R si pe actualul R1100GS. Am o simpatie pentru brand, si in plus e usor de gasit in timisoara si are pret bun-bun (130 de lei 4 litri). Alte argumente logice in favoarea Liqui Moly nu am.

 



Despre intervalul de schimb:

Conform studiilor de tribologie (stiinta care se ocupa cu frecarea dintre 2 suprafete, se gasesc pe net teze de masterat/doctorat pe domeniu), schimbul de ulei mai devreme de termen NU ARE NICIUN AVANTAJ!!! Doua premize:

 

1. Uleiurile moderne sunt facute sa isi pastreze 90% din specificatiile initiale la minim 300 de ore de functionare (cel mai corect e sa masori orele, nu km. una e sa faci autostrada 300 de km in 3 ore, alta e sa faci livrare de pizza prin oras 300 de km 12 ore + 30 de porniri). La un motor care merge alternativ oras/exterior cu o viteza medie de 40km/h asta inseamna 12.000 de km. La motoarele noastre, fabricantul zice 10.000 km folosire normala (oras/exterior cam 50/50, viteza medie peste 50km/h, aproximativ 200 de ore) si 3.000 de km folosire extrema (livrare pizza, oras/extern 100/0, viteza medie sub 20km/h porniri fara numar, aproximativ 150 de ore)

 

2. Aditivii din ulei au o durata oarecare pana se depun pe suprafete (is unii pe baza de zinc, unii be baza de molibden, unii pe baza de apa sfintita, unii pe baza de apa de ploaie/dezinfectanti hexipharma) depunerea poate dura si 50 de ore pana este completa. Depunerile respective dureaza destul de mult, de ordinul sutelor de ore. Cand pui un ulei proaspat, intre 0 si 50 de ore, o parte din aditivii depusi in intervalul anterior se "spala", si se depun altii proaspeti. De aia e bine sa folosesti o singura marca de ulei de-a lungul timpului. Motorul "se invata" cu un anume pachet de aditivi.

 

Judecand 1+2, rezulta ca schimburile de ulei sub interval nu aduc avantaje semnificative, ba chiar dimpotriva.

Daca fabricantul si-a dat avizul pentru schimb de ulei la 10.000 de km pe uleiuri din anii '90, inseamna ca uleiurile din 2016 sunt cel putin adecvate pentru 10.000 km de utilizare normala.

 

Despre cutie si grup:

uleiul din cutie se incalzeste foarte tare din cauza catalizatorului. N-ar fi rau sa-l schimbi o data cu uleiul de motor, mai ales daca pui mineral (mineral se deterioreaza mai repede la temperatura). Sintetic 75w90 e mai bun ca mineral 80w90, dar si mai scump. Cutiile sunt sensibile la 1100

uleiul din grup este putin. De dragul prospetimii il poti schimba si pe asta o data cu cel din cutie, ca tot esti acolo.

 

Despre aditivi miraculosi:

e un singur aditiv de ulei care si-a dovedit potenta de-a lungul timpului. Bisulfura de molibden MoS2. Asta se folosea in al doilea razboi la avioane. MoS2 face o pelicula foarte alunecoasa pe suprafete si permite functionarea motorului fara ulei, cateva minute (asta e valabil la pornire, cand n-ai pelicula de ulei si in caz extrem cand pierzi total presiunea la ulei). Minutele alea le permiteau pilotilor impuscati in motor sa aterizeze pe putere in loc sa pice ca avionul de hartie. Pentru ei asta era miraculos.
MoS2 nu e compatibil cu ambreiaje umede, dar noi nu avem problema asta. Eu folosesc chestie de-asta in motor si sunt mai fericit cu decat fara. Mi se pare ca porneste mai usor, merge mai rece si consuma mai putin. Nu am facut cercetare corecta, cu masuratori baseline ,masuratori test, cu atat mai putin cu corectii la factori externi (temperatura, umiditate, altitudine si alte cacaturi), dar pe MoS2 nu trece de 6 linii in trafic decat ocazional (fara trecea frecvent), la pornire tacanitul supapelor dispare aproape instant (fara tacanea cam 5 secunde) si consumul pare vag mai mic (1000 de km cu ~250 de lei pe MoS2, ~280 fara MoS2). Dar repet, astea sunt observatii personale. Poate intre timp mi-am schimbat stilul de mers si s-a facut cald afara. Daca vreti sa testati si voi chestie de-asta nu costa mare lucru si nu are efecte negative.

Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre vascozitate:

Pe noua schema de intretinere de la BMW, specificatiile sunt 15w50 pentru boxere racite pe aer/ulei si K-urile longitudinale cu ambreiaj uscat. Vechea specificatie, 20w50 e in continuare valabila, nu de alta, dar daca a mers 20 de ani, mai merge inca. Doar ca 15w50 e o vascozitate mai buna (ceva mai lejera la pornire dar la fel de robusta la temperaturi inalte)

Unica exceptie ar fi daca folosesti motorul SUB 0 GRADE, ZILNIC si pe DISTANTE SCURTE (10-15 km naveta in oras), caz in care folosesti 5w40.

 

Cele de mai sus le-am discutat pe mail cu un individ de la BMW Motorrad. Mai jos conversatia:

From: "motorrad@bmw.de" <motorrad@bmw.de>

To: xxxxxxxxxxxx@yahoo.com

Sent: Monday, 14 December 2015, 13:45

Subject: Re: BMW R 1100 GS

 

 

 

 

 

Dear Mr. xxxxxxxxx,

Thank you for your e-mail.

You can use any mineral, but also semi or full synthetic engine oils at your air cooled BMW R 1100 GS.

In summer operation we recommend motor oils of viscosity SAE 20 W – XX or even SAE 15 W - XX. Engine oils with thinner basic oil like SAE 5 W – XX or SAE 10 W - XX we recommend only for winter operation or at low outside temperatures, because these oils an can increase the oil consumption of the engine.

Kind Regards,

Steffen Kraft

--

BMW Motorrad Direct

80788 München

Mail: motorrad@bmw.de

Web: http://www.bmw-motorrad.com

 

Eu folosesc Liqui Moly 15w50. De-asta folosesc de 35.000 de km pe vechiul R850R si pe actualul R1100GS. Am o simpatie pentru brand, si in plus e usor de gasit in timisoara si are pret bun-bun (130 de lei 4 litri). Alte argumente logice in favoarea Liqui Moly nu am.

 

 

 

Despre intervalul de schimb:

Conform studiilor de tribologie (stiinta care se ocupa cu frecarea dintre 2 suprafete, se gasesc pe net teze de masterat/doctorat pe domeniu), schimbul de ulei mai devreme de termen NU ARE NICIUN AVANTAJ!!! Doua premize:

 

1. Uleiurile moderne sunt facute sa isi pastreze 90% din specificatiile initiale la minim 300 de ore de functionare (cel mai corect e sa masori orele, nu km. una e sa faci autostrada 300 de km in 3 ore, alta e sa faci livrare de pizza prin oras 300 de km 12 ore + 30 de porniri). La un motor care merge alternativ oras/exterior cu o viteza medie de 40km/h asta inseamna 12.000 de km. La motoarele noastre, fabricantul zice 10.000 km folosire normala (oras/exterior cam 50/50, viteza medie peste 50km/h, aproximativ 200 de ore) si 3.000 de km folosire extrema (livrare pizza, oras/extern 100/0, viteza medie sub 20km/h porniri fara numar, aproximativ 150 de ore)

 

2. Aditivii din ulei au o durata oarecare pana se depun pe suprafete (is unii pe baza de zinc, unii be baza de molibden, unii pe baza de apa sfintita, unii pe baza de apa de ploaie/dezinfectanti hexipharma) depunerea poate dura si 50 de ore pana este completa. Depunerile respective dureaza destul de mult, de ordinul sutelor de ore. Cand pui un ulei proaspat, intre 0 si 50 de ore, o parte din aditivii depusi in intervalul anterior se "spala", si se depun altii proaspeti. De aia e bine sa folosesti o singura marca de ulei de-a lungul timpului. Motorul "se invata" cu un anume pachet de aditivi.

 

Judecand 1+2, rezulta ca schimburile de ulei sub interval nu aduc avantaje semnificative, ba chiar dimpotriva.

Daca fabricantul si-a dat avizul pentru schimb de ulei la 10.000 de km pe uleiuri din anii '90, inseamna ca uleiurile din 2016 sunt cel putin adecvate pentru 10.000 km de utilizare normala.

 

Despre cutie si grup:

uleiul din cutie se incalzeste foarte tare din cauza catalizatorului. N-ar fi rau sa-l schimbi o data cu uleiul de motor, mai ales daca pui mineral (mineral se deterioreaza mai repede la temperatura). Sintetic 75w90 e mai bun ca mineral 80w90, dar si mai scump. Cutiile sunt sensibile la 1100

uleiul din grup este putin. De dragul prospetimii il poti schimba si pe asta o data cu cel din cutie, ca tot esti acolo.

 

Despre aditivi miraculosi:

e un singur aditiv de ulei care si-a dovedit potenta de-a lungul timpului. Bisulfura de molibden MoS2. Asta se folosea in al doilea razboi la avioane. MoS2 face o pelicula foarte alunecoasa pe suprafete si permite functionarea motorului fara ulei, cateva minute (asta e valabil la pornire, cand n-ai pelicula de ulei si in caz extrem cand pierzi total presiunea la ulei). Minutele alea le permiteau pilotilor impuscati in motor sa aterizeze pe putere in loc sa pice ca avionul de hartie. Pentru ei asta era miraculos.

MoS2 nu e compatibil cu ambreiaje umede, dar noi nu avem problema asta. Eu folosesc chestie de-asta in motor si sunt mai fericit cu decat fara. Mi se pare ca porneste mai usor, merge mai rece si consuma mai putin. Nu am facut cercetare corecta, cu masuratori baseline ,masuratori test, cu atat mai putin cu corectii la factori externi (temperatura, umiditate, altitudine si alte cacaturi), dar pe MoS2 nu trece de 6 linii in trafic decat ocazional (fara trecea frecvent), la pornire tacanitul supapelor dispare aproape instant (fara tacanea cam 5 secunde) si consumul pare vag mai mic (1000 de km cu ~250 de lei pe MoS2, ~280 fara MoS2). Dar repet, astea sunt observatii personale. Poate intre timp mi-am schimbat stilul de mers si s-a facut cald afara. Daca vreti sa testati si voi chestie de-asta nu costa mare lucru si nu are efecte negative.

 

Cele bune!

Aditivul il pui la motor doar sau si in cutie?? In ce cantitate ???

Ms mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

150-200 de ml la 3.5 litri de ulei. grija sa nu depasesti nivelul maxim.

 

e si pt cutie ceva aditiv de genul, dar nu pot judeca cat ajuta acolo. MoS2 face suprafetele alunecoase, gen tachet pe axa cu came sau segment pe interiorul cilindrului. In cutie sunt dinti de pinion care calca unul pe celalalt si rulmenti. alunecare doar la furcile care schimba, dar acolo nu cred sa fie vreo frecare de luat in seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre aditivi miraculosi:

e un singur aditiv de ulei care si-a dovedit potenta de-a lungul timpului. Bisulfura de molibden MoS2. Asta se folosea in al doilea razboi la avioane. MoS2 face o pelicula foarte alunecoasa pe suprafete si permite functionarea motorului fara ulei, cateva minute (asta e valabil la pornire, cand n-ai pelicula de ulei si in caz extrem cand pierzi total presiunea la ulei). Minutele alea le permiteau pilotilor impuscati in motor sa aterizeze pe putere in loc sa pice ca avionul de hartie. Pentru ei asta era miraculos.

MoS2 nu e compatibil cu ambreiaje umede, dar noi nu avem problema asta. Eu folosesc chestie de-asta in motor si sunt mai fericit cu decat fara. Mi se pare ca porneste mai usor, merge mai rece si consuma mai putin. Nu am facut cercetare corecta, cu masuratori baseline ,masuratori test, cu atat mai putin cu corectii la factori externi (temperatura, umiditate, altitudine si alte cacaturi), dar pe MoS2 nu trece de 6 linii in trafic decat ocazional (fara trecea frecvent), la pornire tacanitul supapelor dispare aproape instant (fara tacanea cam 5 secunde) si consumul pare vag mai mic (1000 de km cu ~250 de lei pe MoS2, ~280 fara MoS2). Dar repet, astea sunt observatii personale. Poate intre timp mi-am schimbat stilul de mers si s-a facut cald afara. Daca vreti sa testati si voi chestie de-asta nu costa mare lucru si nu are efecte negative.

 

Cele bune!

 

este vorba despre asta? - http://www.emag.ro/aditiv-ulei-liqui-moly-cu-mos2-300-ml-2182liquimoly/pd/D5S2V3BBM/?gclid=CjwKEAjwya-6BRDR3p6FuY2-u3MSJAD1paxTN4ODXUvUXTnmFqis3lxtem-IUEG-NIpxdgZ2gG63SBoCSU7w_wcB&gclsrc=aw.ds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai citit intre timp si am gasit pt cutie ceva la tub tot de la liqui moly

Ma interesa sa-i dau si la masina

Pt 30 de lei poate ii imbunatateste functionarea si viata

Ms de raspuns!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ati baga asa ceva in motor?

Atunci cad vine vorba de ridicata pt conditii extreme de exploatare bmw nu a recomandat niciodata adidivi pt ulei -- ci alt ulei cu totul. (A se vedea BMW HP2 sport sau Enduro)

 

Pentru cutii de viteza important este rating ul API GL....BMW Recomanda SAE90 API GL5. Cu un GL5 SAE 75w90 ai acoperire peste specificatiile producatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deasemenea, benve recomanda ulei mineral, asa ca nu ma dau in vant dupa recomandarile lor. Daca lungesti viata motorului inseamna mai putine drumuri in service, deci mai putini bani pentru benve :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW nu mai recomanda ulei mineral si nici Castrol, acum recomanda ulei BMW sintetic (deh, sa mai castige si ei un ban). Stiu pentru ca mi-am cumparat eu ulei mineral Castrol 20w-50 si dupa ce l-am comandat am aflat de la BMW service ca acum pt R12GSA se recomanda 15W-50 sintetic :). Asa ca am 4l de Castrol Act EVO 4T 20W-50 daca vrea cineva. Il dau pe-o ceasca de cafea oricui are nevoie daca ajunge in Luxembourg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp or fi prins si ei ridicolul situatiei, referitor la mineralu' lu' peste.

Ideea e ca niciun producator nu are interes sa te tina pe tine utilajul o viata. Asta inseamna bani mai putini pentru ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomandarile BMW Motorrad, ca sa nu existe dubiu: http://az732533.vo.msecnd.net/media/1001/oil-recommendation-chart.pdf


Desi nu se vede in link, sunt luate de pe site de-aici http://www.bmw-motorrad.ie/service/?section=bmwgenuineoils

 

Specificatiile pentru advantec aici https://store.bobsbmw.com/product/bmw-advantec-ultimate-5w40-engine-oil---one-liter

Al nostru 15w50 este API SJ (specific pt ambreiaj umed) ca sa poata fi folosite si pe seria F 650/800.

Uleiurile BMW sunt preparate de Castrol.

 

Chestia cu aditivii e o treaba foarte personala, unii zic ca e un soi de religie :) pentru ca agita foarte tare spiritele. In principiu DA, aditivii sunt de c@c@t (ca majoritatea religiilor). Inginerii de la laboratorul de mixat uleiuri sunt mult mult mult mai instruiti, motivati si inteligenti decat noi muritorii de rand, si este contraproductiv sa te bagi ca musca in rahat si sa modifici reteta lor. In 99,99% din cazuri vei face c@c@t. Abtine-te.

 

Si totusi eu folosesc MoS2 :) Cum asa?

Sa va povestesc (ca si-asa n-am de lucru): pe vremuri, inainte sa fiu semizeu si sa conduc motociclete, eram un muritor de rand si conduceam un golf 2 dizel de pe vremea cand scoarta pamantului era inca calda. Si astuia ii bagam exclusiv Liqui Moly 15w40 MoS2 (un ulei negru), pentru ca de-asta mi-a zis vechiul stapan sa-i bag. Golful avea la vremea aia 1.300.000 de km si inca nu fusese desfacut motorul. Am zis ca ceva trebuie sa fie bine la uleiul asta, de vreme ce mosul baga doar de-ala de ani buni. Nu mi-am ridicat problema la momentul respectiv ce inseamna MoS2, 15w40 sau ulei. Il schimbam in fiecare aprilie si ma uitam pe 10 ale lunii sa vad daca s-a mai consumat sau nu si eventual completam.

Anii au trecut, golful a murit demn, pe la 1.450.000, si m-am intrebat ce-i cu uleiul ala de a tinut atat de mult motorul (ultimii 800.000 de km au fost pe LM MoS2). Asa am aflat ca LM isi amesteca uleiurile doar in Germania. Si ca ei au inventat/descoperit/popularizat/plm MoS2. Si ca MoS2 asta se folosea in razboi ca sa ajute avioanele sa aterizeze fara ulei in motor, etc. Si zic "amesteca" si nu "rafineaza" uleiurile. Pentru ca baza de ulei o fabrica in jur de 5 companii de genul Exxon, Mobil, Petronas sau Castrol. Rafinarea bazelor nu e o vrajeala. Iti trebuie o rafinarie de 100 de hectare cu instalatii de nu le poti retine numele. Stiu ca mama a lucrat intr-o asemenea rafinarie si m-a dus si pe mine sa vad ce-i acolo (Astra Ploiesti). Restul sunt amestecatori (sau blenderi) si cumpara baze si pun in ele ce cred ei ca e bine.

Ziceam ca LM amesteca uleiurile doar in Germania. Astia au niste standarde foarte rigide pentru uleiuri. In speta, daca zici ca e mineral, mineral sa fie. Daca zici ca e semisintetic sa contina MINIM 70% baza sintetica, daca zici ca e tehnosinteza (o rafinare foarte performanta care face ca o baza minerala sa fie 80% la fel de omogena ca o baza sintetica) sa fie tehnosinteza cinstita, iar daca e sintetic, sa nu fi vazut vreodata zama de dinozaur, ci numa' laborator. Stricti, ce sa mai. Liqui Moly au produse conforme ca n-au de-ales.

 

Si acuma, de ce pun eu MoS2 in ulei? Pentru ca vreau sa aduc uleiul asta de 15w50 (luat tot de la Liqui Moly) la formula de aditivare pe care o avea 15w40-ul pe care il foloseam la batranul golf. Daca a functionat atat de bine la motorul ala, nu vad de ce nu ar functiona si la motorul astalalt. Si pentru ca nu exista 15w50 gata preparat cu MoS2 (ca nu exista cerere pentru asa ceva cat sa faca o linie speciala de amestecare). E doar 10w40 si 15w40.
Toate produsele Liqui Moly sunt compatibile intre ele (am intrebat chestia asta pe mail), prin urmare daca pun aditiv de-ala in ulei voi obtine aproape acelasi lucru ca si cum as cumpara uleiul gata aditivat de ei. Ma rog, probabil ca concentratia va fi putin sub/peste ce ar fi facut amestecatorul sef de-acolo, dar MoS2 e o substanta inerta si insolubila, de o granulatie extraordinar de mica (trece prin filtru ca voda prin loboda). Prin urmare o concentratie mai mica ar fi mai putin eficienta iar una mai mare ar fi nefolositoare, dar nu periculoasa. Particulele astea de MoS2 se lipesc de asperitatile metalului, dar nu si intre ele. Nu poti avea 2 straturi de particule pe metal ci doar unul singur. Particulele in exces s-ar plimba prin motor cu uleiul, pana s-ar agata de o asperitate. Si fiind atat de mici si neputand sa se lipeasca una de alta, nu pot infunda micile canale de prin motor.

Dupa cum am mai zis anterior, nu am dovezi concrete cum ca chestia asta chiar functioneaza si aduce beneficii incontestabile. Am doar niste experiente cu o masina ancestrala, am citit niste povesti de vanatori aerieni si am citit unul-doua tratate de tribologie. Si am observat niste mici avantaje gen functionare oarecum mai rece, zgomot la pornire oarecum atenuat, consum oarecum mai mic.

NU va sfatuiesc sa puneti in ulei!!! Doar va zic ca daca va bate gandul sa folositi, riscurile sunt 0, cel putin cata vreme folositi ulei Liqui Moly si aditiv tot de la Liqui Moly, pentru ca sunt 100% compatibile. Probabil intre branduri ar putea fi incompatibilitati.

 

Toate uleiurile sunt bune. Si 20w50 si 15w50 si daca e frig si mergeti drumuri scurte scurte chiar si 5w40.

Gata cu vrajeala, sus pe sa si bagati minim 100 de km pana la sfarsitul zilei! Ca de la stat degeaba vin ideile de c@c@t si scrisul pe forumuri!

EXECUTAREA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...