Sari la conținut

Postări Recomandate

Salut!

 

Vreau sa imi schimb gumele pe dominator. Pe spate am un Michelin Sahara iar pe fata un Dunlop K560 parca... M-ar interesa niste cauciuri on/off. Nici prea de off, nici prea de on... Ce imi recomandati?

 

Dan

Eu am pus pe Vigor-ul meu (un fel de dominator mai de strada) Mitas E-07. Aprox 600 lei setul (cauciucuri fatza-spate + camere + montajul).

Am facut 3 000 km si se tin foarte bine. Sunt niste cauciucuri mixte cu care am fost prin noroi, iarba uda si piatra (Transalpina + alte trasee mai putin celebre). Pe asfalt se tin destul de bine, am luat curbe mai largi cu 100 km/h destul de linistit.

Am mai folosit pe fosta motocicleta Mitas E-08. Alea se tin bine pe asfalt, dar off road sunt cam varza. Poti aborda cu ele drumuri uscate si bine batatorite. La noroi s-au incarcat dupa primii 3-4 metri si s-a blocat fatza.

Mai exista si Mitas E-09 ceva mai cramponate si cam la aceleasi pretzuri. Pe astea nu le stiu. Vreau sa le incerc. Cel putin cel de pe spate. Cred ca o sa incerc o combinatie E-09 pe spate si E-07 fatza.

Iti pun si niste poze sa-ti faci o idee despre ce vorbesc.

post-9333-1218627405_thumb.jpg

post-9333-1218627418_thumb.jpg

post-9333-1218627445_thumb.jpg

post-9333-1218627452_thumb.jpg

post-9333-1218627512_thumb.jpg

post-9333-1218627518_thumb.jpg

post-9333-1218627525_thumb.jpg

post-9333-1218627581_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma mai duc odata pe transalpina, fara pasagera de data asta si sper sa ma lamuresc mai bine ce e cu e-07 - le astea.

Daca ai de dat spre 500 lei/bucata poti incerca ceva mai bun. Deocamdata astea imi permit si sunt foarte bune raportate la pretz.

Chiar am facut cu ele 3000 de km si cand ajung acum acasa o sa ma uit bine la ele daca s-au dus dracu asa cum sugereaza colegu' "IraSciBil" (mie mi s-au parut in regula, dar mai stii... poate nu le-am vazut bine).

Editat de cturturica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma mai duc odata pe transalpina, fara pasagera de data asta si sper sa ma lamuresc mai bine ce e cu e-07 - le astea.

Daca ai de dat spre 500 lei/bucata poti incerca ceva mai bun. Deocamdata astea imi permit si sunt foarte bune raportate la pretz.

Chiar am facut cu ele 3000 de km si cand ajung acum acasa o sa ma uit bine la ele daca s-au dus dracu asa cum sugereaza colegu' "IraSciBil" (mie mi s-au parut in regula, dar mai stii... poate nu le-am vazut bine).

 

 

nu te lua dupa ce iti spune unu si altu ... tocestele si vei constata ca sunt bune (ma refer la aderenta si stabilitate) - oricum nu am vazut sa tina pe cineva un cauciuc mai mult de 10.000km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In loc de TKC (scumpe) sau Mitas (proaste) iti recomand ce am eu acum (si sa stii ca am mers cu ceva cauciucuri) - Metzeler Karoo T (Traveller), 500 RON setul.

Exista si aici o mica problema de care trebuie tinut cont: Dominatorul are 90/90-21 fata si 130/80-17

metzeler karoo exista doar dimensiunile:

Marime Tip Specificatie Stoc LI/SI Pret brut Comanda

110 / 80R19 De motocicleta 59/Q 319 RON

140 / 80R17 De motocicleta 69/Q 395 RON

140 / 80R18 De motocicleta 70/Q 408 RON

150 / 70R17 De motocicleta 69/Q 435 RON

90 X 90R21 De motocicleta 54/Q 277 RON

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt si eu unul care te-ar sfatui impotriva Mitas. Am avut E-09, atat fata, cat si spatele. Pe teren sunt ok, iar namoalele nu sunt tocmai de speriat, insa combinatia de asfalt + ploaie e foarte posibil sa te puna in cap. La mine s-a intamplat. La 20km/h. Si nu stiu daca E-07 e mai rasarit in privinta asta. In plus, nici pe uscat nu ai super-aderenta si n-o sa te poti apleca foarte mult, iar gumele se incalzesc foarte greu.

 

Acum am 4000km facuti pe un set de Trailwings 41 si 42. E cu totul altceva pe asfalt, desi spatele nu cred sa mai aiba mai mult de 3000-4000km de mers. Unghiuri foarte bune pentru un enduro (mai aveam foarte putin pana sa dau cu scarita in asfalt, desi mai aveam vreo 5mm de aplecare), se incalzesc repede, pe ud stau destul de ok. In schimb in teren sunt cam vraiste. Pe pamant n-am observat vreo diferenta, pe piatra gen TA se simt, dar nimic special, insa pe nisip si namol pur si simplu te lupti cu mobra. Pe drum de exploatare cu noroaie grave am zis ca raman acolo, doar experienta si un picior tare aruncat in apa m-au salvat de la cateva imprastieri sigure. Spatele e relativ ok in chestiile moi, dar fata fuge instant dupa orice santulet.

 

Karoo 2 T mi s-a parut un compromis foarte bun, insa nu stiu cat de mult tin. La fel si Enduro 3 Sahara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam fain de sfaturi! Momentan din ce ziceti, un metzeler karoo ar fi o alegere buna...

 

Acum ca am mai invatat si eu sa merg cu ea, nu ma mai plang asa de tare de Sahara-ul de pe spate, dar parca totusi as incerca si alt profil. Nimeni nu stie cat costa un Dunlop K580/560 cum am pe fata...prinde bine si daca este sub 600 ron setul ar fi o posibilitate.

 

De Konda ati auzit ceva? au la KTM Cotroceni cam la 500 ron setul si ca profil par ceva intre Mitas E-7 si E-8.

 

Toate bune,

 

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam fain de sfaturi! Momentan din ce ziceti, un metzeler karoo ar fi o alegere buna...

 

Acum ca am mai invatat si eu sa merg cu ea, nu ma mai plang asa de tare de Sahara-ul de pe spate, dar parca totusi as incerca si alt profil. Nimeni nu stie cat costa un Dunlop K580/560 cum am pe fata...prinde bine si daca este sub 600 ron setul ar fi o posibilitate.

 

De Konda ati auzit ceva? au la KTM Cotroceni cam la 500 ron setul si ca profil par ceva intre Mitas E-7 si E-8.

 

Toate bune,

 

Dan

 

Salut,

 

Mai cauta si aici http://www.heidenau.ro/. Un prieten si-a pus pe Dominator si e foarte multumit si pe asfalt si pe off-road.

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

mitas-urile e07 is extrem de bune dar sa nu le areti noroi si iarba daca te astepti la performanata acolo.. am folosit e07 pe xrv 750 aprox 10000 km mixt si asfalt si macadan si forstier mai bland... dar in regim maxim... peste 100km/h pe macadam oricat de spart..sic inclinate in curbe pe transfagarasan la maxim ... iis ok .. dar fara noroi su iarba.. decat la plimbarica...la misto doar

de ce nu incerci pirelli mt21 ...eu vreau sa pun pe dominatorul meu insa acum am probleme la lombar si am eliminat un pic dominatorul din program... la cine am recomandat ii multumit. ekkemu..incearca... bineinteles ca pe asfalt nu mai sta ca e07 dar are acces la noroi si iarba..

amu am un sahara enduro3 metzeler pe african...dar nu cred ca se pot compara cu mitasu... ala e07 ii mondial dupa 10mii pe africa twin-4000 doar intr-o tura prin munti ... amu mere de 1000 km pe dominator si mai are un pic pana la senzorul de uzat.. pacat ca nu mai fabrica 140/80r17 ca tot asta cumparam

 

de restul nu stiu nimik

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

De mentionat :

- conteaza foarte mult tipul de motocicleta - mono/bi-cilindru si greutatea ei. Asa ca eu nu prea as compara modul cum functioneaza un cauciuc pe un bicilindru de 230 de kg vs. monocilindru de 130 kg.

- stiu ca @uzunu a avut probleme mari cu Mitas E09 dar eu sunt mai mult decat multumit de ele. Uite un post ceva mai detaliat :

/index.php?...t&p=1379343

Singura lor problema este soseaua uda, unde trebuie sa mergi incet si lin.

-E07, Michelin Sirac si altele de genul asta sunt inutile d.p. meu d.v., in cazul in care vrei sa faci si ceva off-road. Iti vei blestema zilele cu ele, mai ales daca dai de namol. Eu nu o sa mai merg decat pe cramponate. Diferenta a fost de la cer la pamant.

Motocicleta este folosita aproape zilnic (mers la lucru) si nu sunt o problema crampoanele.

 

Vezi pe la Maxxis ca mai ai ceva optiuni, ar mai fi Bridgestone TW 301/302, Dunlop stiu ca gasisem 2 modele cam ce vrei si tu, dar aveau niste preturi de m-am speriat instant, ar mai fi Pirelli MT 21...

Cel mai bine ar fi sa vorbesti cu ROMI3 de pe forum. Aici ai site-ul lui :

http://www.romimoto.ro/tyres.php

Vorbeste si la telefon cu el, fiindca stiu de la un prieten ce a luat TKC 80 ca exista situatii cand are (sau poate sa aduca) pe stoc si alte marci/modele de cauciucuri.

Daca te hotarasti pentru Mitas, din ce am aflat de pe forum, cel mai bine ar fi sa mergi la Chemtraders in Bucuresti.

Iar daca vor fi Heidenau, importatorul e din Timisoara si se cheama Maxi Scooter. Preturi mult mai ieftine decat vanzatorii din tara.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si taica-miu trebuie sa schimbe gumele la Dominator. Aici aveti multe informatii despre motocicleta: http://www.hondadominator.de/ iar pentru cauciucuri: Technik: Reifen!!! si cu poze si cu precizari on/off...

 

Eu i-am sugerat pt Dominator din ´94 Metzler Karoo. La al meu Tenere am Metzler Tourance momentan dar o sa trec si eu tot pe Karoo (cel mai probabil)!!!

 

Numai bine :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 12 years later...
Vizitator _Raul_
Acum 3 ore, vintzy11 a spus:

Salut băieți, mi-am luat un Domi iar pe spate am Mitas e09 cu dimensiunile de fabrica cam tocit... 120 x90x17. Va rog sa-mi spuneți daca as putea sa-l incalti tot cu e09 dar 130x80x17, fara probleme. Ms! 

Linistit.

130 vs 120 = latimea pneului

80 vs 90 = "inaltimea" pneului

Trebuie sa lasi identic doar diametrul (17)

Legal, nu stiu ce ai trecut in certificat.

Ce am postat eu se refera strict la aspectul tehnic al intrebarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, _Raul_ a spus:

Linistit.

130 vs 120 = latimea pneului

80 vs 90 = "inaltimea" pneului

Trebuie sa lasi identic doar diametrul (17)

Legal, nu stiu ce ai trecut in certificat.

Ce am postat eu se refera strict la aspectul tehnic al intrebarii.

Multumesc frumos pentru răspuns! Legala e dimensiunea 120 x90x17 insa merg destul de mult pe offroad si ma gândesc ca 130 80 r17 m-ar ajuta mai mult. Ce parere ai? Ma ajuta pe off un pneu mai lat? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pe scurt - Nu neaparat.

 

Pe lung, eu unul nu am simtit diferente radicale la gume cramponate intre 120 si 130 la Tenerele meu. 

La spate ma jucam cu tot felul de crampoane in ideea de a gasi cea mai aderenta guma in off. Nu ma interesa soseaua. Acolo mergeam incet si trebuia doar sa ma duca acasa. Nu ma imbatam cu apa rece cum ca un Mitas E09 sau TKC80 ar fi fost net superior la o franare pe sosea uda comprativ cu un Metzeler Six Days. Sa te bazezi pe crampoane pe sosea, la un motor fara abs este cam loterie oricum, dpmdv. 

 

In teorie, la off-road o guma mai ingusta se strecoara mai usor intre obstacole, avand pata de contact mai buna/pe toate crampoanele vs atunci cand merge pe deasupra terenului. 

Aderenta/guma mai lata o poti face din presiune dar trebuie sa repeti si sa inveti din viata reala pana la ce presiune o poti desumfla ca sa nu dejanteze sau sa nu rupa valvele ca pe chibrituri, daca trebuie sa folosesti rim-lock, etc.

Conteaza mult si cuplul motorului/greutatea lui pe roata spate, etc. 

La Yamaha Tenere eu mergeam pe spate cu 0.8 - 1 atm in off, dupa care umflam la loc cand ieseam in sosea. Camere normale, niciodata rimlock. Motor de 155 kg la gol si 45 de cp cand a iesit pe poarta fabricii.

Majoritatea gumelor pe care le gaseam in comert erau de 120. Am folosit de cateva ori si 130-uri, dar destul de rar. 

Sunt sigur ca daca as fi pus 110 ar fi fost o diferenta fata de 130. Nu m-a tentat sa pun gume subtiri ca de bicicleta pe o namila plina de namol. Filmele mele, csf, poate chiar ar fi fost o super smecherie in off. 

 

Off-topic - La spate nu am sesizat diferenta intre latimile mentionate, dar la roata fata este notabila si acolo am ales mereu cel mai ingust cauciuc posibil - se strecoara mai usor intre obstacole (pietre, santuri mici sapate de apa in pamant, etc), respectiv "deschide mai usor calea" motocicletei. 

 

Trebuie sa te joci cu ele. 

Doar schimband mai multe tipuri de gume si montandu-le tu singur pe jante vei intelege mai bine ce inseamna duritatea si inaltimea flancurilor (important), cat poti sa desumfli rotile, diferentele de aderenta cand incepi sa le desumfli, diferentele intre tipurile de gume (pentru nisip, noroi, iarba, piatra), samd. 

Poti lua la inceput gume sh de la amici cu hard enduro-uri, dar nu recomand manevra asta. Daca lor nu le mai trebuie inseamna ca gumele respective nu mai au aderenta ca la carte. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, _Raul_ a spus:

 

Din sfaturile tale m-am convins, o sa-mi cumpar 120x90x17 (Mitas e09), pe langa faptul că e dimensiunea din carte, cred ca e ok si pe off. Eu merg cam 65% asfalt, 35% off, iar pe off nu ma rup in figuri caci mobra e destul de grea. 

Am avut pe un alt motor(KLR) Mitas C02 (130x80x17) insa pe asfalt si pe iarba uda nu prea au aderenta buna. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 14 ore, vintzy11 a spus:

Din sfaturile tale m-am convins, o sa-mi cumpar 120x90x17 (Mitas e09), pe langa faptul că e dimensiunea din carte, cred ca e ok si pe off. Eu merg cam 65% asfalt, 35% off, iar pe off nu ma rup in figuri caci mobra e destul de grea. 

Am avut pe un alt motor(KLR) Mitas C02 (130x80x17) insa pe asfalt si pe iarba uda nu prea au aderenta buna. 

 

Spor si distractie maxima. 

Toate cele bune ;) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...