Jump to content
Sign in to follow this  
pedes trian

Ce Inseamna Kilometrajul Unei Motociclete?

Recommended Posts

Salut!

 

Ce inseamna 20, 30, 50, 100 mii de kilometri la o motocicleta?

Se poate face vreo paralela intre kilometrajul auto si cel al motocicletei?

 

Am inteles ca consumabilele se schimba mult mai des decat la orice auto. Asta inseamna ca si viata (mecanica) a unei moto intretinute ca la carte e mai mica?

 

Vreau sa-mi iau un cruiser SH si nu inteleg deloc cum se stabilesc preturile... Ce inseamna o moto la 55.000 km? E OK sau e limita superioara? E ca si cum as lua o masina la 300.000 km. sau e abia in rodaj (exagerez, bineinteles)?

 

Thanks in advance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de care moto vrei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

conteaza conditiile in care s-au facut km aia , consumabilele si intervalul de schimb.

 

absolut orice motor poate fi pus pe butuci in mai putin de 55k km , oricum cred ca orice cruiser de peste 800 poate trece usor de 100k km fara reparatii majore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
conteaza conditiile in care s-au facut km aia , consumabilele si intervalul de schimb.

 

absolut orice motor poate fi pus pe butuci in mai putin de 55k km , oricum cred ca orice cruiser de peste 800 poate trece usor de 100k km fara reparatii majore.

 

Da-mi o masina pe mana si iti spun sincer ca in 10 km ti-am paradit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. E logic ce spuneti, dar ignorati faptul ca am pomenit de o moto SH.

 

Daca eu as cumpara o moto noua, i-as face toate reviziile si intretinerea ca la carte, cat m-ar duce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK. E logic ce spuneti, dar ignorati faptul ca am pomenit de o moto SH.

 

Daca eu as cumpara o moto noua, i-as face toate reviziile si intretinerea ca la carte, cat m-ar duce?

 

pana te plictisesti de ea :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca eu as cumpara o moto noua, i-as face toate reviziile si intretinerea ca la carte, cat m-ar duce?
pana te plictisesti de ea :makeout:

mult mai mult decat iti ia sa te plictisesti de ea si sa vrei "altceva mai mare" :P

o moto japoneza din zilele noastre tine mult si bine daca nu e birjarita si e intretinuta. peste 150mii km, in functie de model, destinatie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am facut revizia nr 3 (la fiecare 6k km parcursi). Fanatic cum sunt, la reprezentanta unde te jupoaie dar iti pun piese de origine 100%.

Desi nu ma pricep am vazut ca uleiul care l-au scos are aproape aceeasi culoare si consistenta ca ala de l-au pus. Spun asta pt ca stiu prea bine cum arata un ulei de masina schimbat exact la cat trebuie fata de unul nou...

Eu cred ca o motocicleta bine intretinuta tine mai mult decat o masina... Am 18k km cu moto si nu am schimbat decat consumabile. La CLIO la 20k km mi-a picat turbo... care cica nu se strica...noroc cu garantia :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multzam fain!

 

M-am mai linistit...

 

Cred ca daca e un motor bun (si aici ma refer la marca, tip etc.), inseamna ca tre' sa am un "noroc" de porc sa iau vreo cazatura la 40-50k km. Sigur ca se poate intampla, dar sper ca atunci cand ma hotarasc sa-l cumpar, voi gasi pe cineva mai priceput ca mine sa se uite atent la el... O vizita la reprezentanta/ service specializat inainte de a da toti banii e binevenita, nu-i asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e greu cand cumperi la second..

 

ce iti recomand:

 

incearca sa afli de oameni care aduc moto de ceva vreme (nu oportunisti) acestia au mersu` stabilit si iau numai de la dealeri cu care lucreaza de mult timp.

asta implica un buy-back al dealarului care atata timp cat serviseaza mobra stie si ce cumpara, de aici si mai mica probabilitatea ca asta sa cumpere un ciuruc.

 

sunt oameni care au grija de mobre si oameni la care li se falfaie; inclin sa cred ca totusi un cruiser este ingrijit, nu de alta da nu toti cocalari isi iau cruiser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus, un cruiser mare merge destul de "nestresat", la turatii relativ mici. Gandeste-te ca, de obicei, puterea lor maxima e undeva la 5500 de ture, pe la 6000 intra in limitator. Compara asta cu o vitezana care la 6000 rpm abia pleaca de pe loc si se duce lejer la 12.000.

 

Daca ar fi sa o luam dupa cat de mult te-ar putea tine, clasamentul cred ca ar fi urmatorul:

 

1. cruiser/chopper, grand-touring, touring (motoare mari, nestresate, in general se merge lejer cu ele, riderii sunt oameni trecuti de varsta vitezei, nu au de ce sa mearga cu scaritele in asfalt cand se pot bucura de drum si de peisaj mergand agale. foarte multe motoare din categoria asta au peste 100.000km fara probleme majore)

 

2. seria R de la BMW (din '32 pana in acum, or fi invatat si nemtii astia un truc sau doua despre cum se face un motor. in plus, motorul merge linistit, rotund, la turatie destul de joasa si nu-i foarte puternic pentru a atrage pustimea)

 

3. naked mare (gen bandit 1200), roadster, enduro-tourer (motoare medii si mari de care nu prea se trage. la viteza de croaziera un asfelt de motor rontaie linistit si fara stres)

 

4. enduro de hobby, cu care s-a mers de hobby (atat timp cat reviziile sunt facute cand trebuie si cum trebuie si nu e alergat prin competitii, probabil te vei rupe tu mai devreme decat el)

 

5. sport-tourer, naked mediu (500-600. deja se forjeaza de modelele astea deoarece sunt considerate ceva mai domoale, mai bune pentru incepatori, comparativ cu o vitezana pura, desi la 21 de ani singurul lucru pe care il ai in cap e "VITEZAAAAA". wheelie, stoppie, schimbat sus, 10.000 de ture etc. daca vanzatorul nu-i la primul motor, sunt sanse destul de mari sa prinzi una destul de ok)

 

6. vitezana (ce ziceam mai sus, dar marea lor majoritate sunt forjate pana ies pistoanele prin rezervor, cateodata chiar si de neaveniti. daca uleiul e scos si bagat la loc altul nou la timpul potrivit, poate tine destul de mult, dar faptul ca n-am vazut ever vitezana la vanzare cu mai mult de 50.000km cred ca poate da de gandit)

 

7. 125, enduro de competitie (daca la 125 e simplu - motor mic, tinut foarte sus pentru a da un dram de putere, fara a pune la socoteala mobrele in 2 timpi, cumparat la 16 ani cand niciun pusti nu a auzit de ulei sau de filtru de aer - la enduro de competitie, exc de exemplu, desi proprietarii tin la ele ca la ochii din cap si le bibilesc tot timpul, puterea aia in plus fata de un enduro normal, gen DR-Z, e obtinuta in detrimentul fiabilitatii)

 

Comparatia am facut-o in principal asupra turatiei motorului in mod normal, dar si a tipului de motor, a ceea ce am vazut eu in timp si a tipului de rider care este definit de acel motor (un chopperist n-o sa mearga niciodata numai in blana, schimband doar cand ajunge la rosu). Clar subiectiv si nu trebuie sa fiti de acord cu mine (mi-as dori totusi sa vad un bord de vitezana pe care sta scris 75.000km, iar proprietarul sa spuna ca a schimbat doar simeringurile), dar poate fi o idee pentru cineva care-si cauta un gen de motor de care sa nu se mai desparta. Si da, sunt fan BMW :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
In plus, un cruiser mare merge destul de "nestresat", la turatii relativ mici. Gandeste-te ca, de obicei, puterea lor maxima e undeva la 5500 de ture, pe la 6000 intra in limitator. Compara asta cu o vitezana care la 6000 rpm abia pleaca de pe loc si se duce lejer la 12.000.

 

Daca ar fi sa o luam dupa cat de mult te-ar putea tine, clasamentul cred ca ar fi urmatorul:

 

1. cruiser/chopper, grand-touring, touring (motoare mari, nestresate, in general se merge lejer cu ele, riderii sunt oameni trecuti de varsta vitezei, nu au de ce sa mearga cu scaritele in asfalt cand se pot bucura de drum si de peisaj mergand agale. foarte multe motoare din categoria asta au peste 100.000km fara probleme majore)

 

2. seria R de la BMW (din '32 pana in acum, or fi invatat si nemtii astia un truc sau doua despre cum se face un motor. in plus, motorul merge linistit, rotund, la turatie destul de joasa si nu-i foarte puternic pentru a atrage pustimea)

 

3. naked mare (gen bandit 1200), roadster, enduro-tourer (motoare medii si mari de care nu prea se trage. la viteza de croaziera un asfelt de motor rontaie linistit si fara stres)

 

4. enduro de hobby, cu care s-a mers de hobby (atat timp cat reviziile sunt facute cand trebuie si cum trebuie si nu e alergat prin competitii, probabil te vei rupe tu mai devreme decat el)

 

5. sport-tourer, naked mediu (500-600. deja se forjeaza de modelele astea deoarece sunt considerate ceva mai domoale, mai bune pentru incepatori, comparativ cu o vitezana pura, desi la 21 de ani singurul lucru pe care il ai in cap e "VITEZAAAAA". wheelie, stoppie, schimbat sus, 10.000 de ture etc. daca vanzatorul nu-i la primul motor, sunt sanse destul de mari sa prinzi una destul de ok)

 

6. vitezana (ce ziceam mai sus, dar marea lor majoritate sunt forjate pana ies pistoanele prin rezervor, cateodata chiar si de neaveniti. daca uleiul e scos si bagat la loc altul nou la timpul potrivit, poate tine destul de mult, dar faptul ca n-am vazut ever vitezana la vanzare cu mai mult de 50.000km cred ca poate da de gandit)

 

7. 125, enduro de competitie (daca la 125 e simplu - motor mic, tinut foarte sus pentru a da un dram de putere, fara a pune la socoteala mobrele in 2 timpi, cumparat la 16 ani cand niciun pusti nu a auzit de ulei sau de filtru de aer - la enduro de competitie, exc de exemplu, desi proprietarii tin la ele ca la ochii din cap si le bibilesc tot timpul, puterea aia in plus fata de un enduro normal, gen DR-Z, e obtinuta in detrimentul fiabilitatii)

 

Comparatia am facut-o in principal asupra turatiei motorului in mod normal, dar si a tipului de motor, a ceea ce am vazut eu in timp si a tipului de rider care este definit de acel motor (un chopperist n-o sa mearga niciodata numai in blana, schimband doar cand ajunge la rosu). Clar subiectiv si nu trebuie sa fiti de acord cu mine (mi-as dori totusi sa vad un bord de vitezana pe care sta scris 75.000km, iar proprietarul sa spuna ca a schimbat doar simeringurile), dar poate fi o idee pentru cineva care-si cauta un gen de motor de care sa nu se mai desparta. Si da, sunt fan BMW :makeout:

 

 

bun post, bravos.

stiu insa si caz de R1 forjat de mama focului cu 90 000 la bord and still runing.

 

:P :makeout:

Edited by Blade Of Soul

Share this post


Link to post
Share on other sites
6. vitezana (ce ziceam mai sus, dar marea lor majoritate sunt forjate pana ies pistoanele prin rezervor, cateodata chiar si de neaveniti. daca uleiul e scos si bagat la loc altul nou la timpul potrivit, poate tine destul de mult, dar faptul ca n-am vazut ever vitezana la vanzare cu mai mult de 50.000km cred ca poate da de gandit)

eu am avut'o pe a mea la vanzare, are 52000km si oamenii stiu cum merge. momentan n'o mai vand ca au intervenit niste treburi si nu mai imi pot permite anul asta diferenta pana la 954RR. La anul o sa revina la vanzare, probabil pe la 55-56k km. Nu ai vazut la vanzare pentru ca majoritatea isi scriu pe bord cat vrea piata sa vada (maxim 29.999km :scratch: ).

Mai stiu si joiana lu' @survolaj, care are 63k km si merge brici. Conteaza cum s'a mers, ce consumabile si la ce interval au fost schimbate.

 

mi-as dori totusi sa vad un bord de vitezana pe care sta scris 75.000km, iar proprietarul sa spuna ca a schimbat doar simeringurile)

check this. :kali:

Edited by strumfuadi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da-mi o masina pe mana si iti spun sincer ca in 10 km ti-am paradit-o.

 

Da ce mama lu` proces verbal le faci ?

 

Un factor foarte important am inteles il constituie si rodajul initial al motorului daca a fost facut ca la carte si respectat, lucru care se vede in timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce am vazut la altii :

bmw urile trec linistite 100 000.

 

v urile de la honda (cele de care m-am interesat), transalp si africa, trec si ele 100 000 LEGER daca sunt ingrijite..

 

ca sa iti faci o idee, da un search pe mobile si vezi motoarele care se vand inca , la preturi ridicate, peste 150 000km..

 

parerea mea este ca motoarele care fac multi km sunt motoare care au raportul putere/capacitate mic.. adica o putere mica la o capacitate mare.. si nu in ultimul rand, asa cum au spus toti, sa fie ingrijit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa-ti iei moto sh eu zic sa mergi cu un mecanic sau macar cu cineva care se pricepe.

Se poate schimba bordul, se poate da inapoi kilomatrajul, asa ca eu zic sa te iei mai mult dupa an decat dupa nr. de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici anul nu e FOARTE relevant, cel mai bine te iei dupa starea motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc tare mult, tuturor celor care mi-au raspuns. Am aflat multe lucruri noi, pe altele mi le-am reconfirmat...

 

Mie imi este de foarte mult folos acest topic si sper ca nu sunt singurul care si-a pus problema asta.

 

Multe cuvinte pertinente, rationament si prietenie.

 

Va multumesc inca o data, din toata inima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce inseamna 20, 30, 50, 100 mii de kilometri la o motocicleta?

Se poate face vreo paralela intre kilometrajul auto si cel al motocicletei?

 

Vreau sa-mi iau un cruiser SH si nu inteleg deloc cum se stabilesc preturile... Ce inseamna o moto la 55.000 km? E OK sau e limita superioara? E ca si cum as lua o masina la 300.000 km. sau e abia in rodaj (exagerez, bineinteles)?

 

Daca motocicleta aia are vreo 10 ani sa zicem si are kilometraj analogic,inseamna ca de fapt la 55000 are 155000.De ce? Simplu:la 99 000 se da peste cap si incepe de la zero.Asta daca nu ai alta dovada ca nu ar fi asa.

Daca la o masina 6000 rpm inseamna limita superioara,la o moto e regim normal de lucru(asta la 4 in linie sau ceva cu ture mai mari0,daca e chopper are cam acelasi regim de ture ca o masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand te duci sa cumperi motoreta nu te uita la kilometraj. Vezi motoru, cadru etc.. sunt o gramada tutoriale pe forumul asta legate de cum sa cumperi o motoreta second hand.

In momentul actual, ca si la masina, kilometrajul poate fi foarte usor "aranjat".

 

Iar pana la urma, daca ai banii, si iti place motoreta, asta e, cumpar-o si nu iti face prea multe probleme ca motor la mana a doua ne-picat si fata virgina la 20 de ani, se cam gasesc destul de greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iar pana la urma, daca ai banii, si iti place motoreta, asta e, cumpar-o si nu iti face prea multe probleme ca motor la mana a doua ne-picat si fata virgina la 20 de ani, se cam gasesc destul de greu.

Nu e buna virgina, ca trebuie facut rodajul, mers cu grija, alea-alea.. :kali:

 

PS: atentie, una este motor picat si alta accidentat. :scratch:

Share this post


Link to post
Share on other sites
check this. :scratch:

As for the record, ai vazut ce mirati erau aia cand au privit poza cu kilometrajul, nu? :D Pe de alta parte, o vitezana nu pune atatia km intr-un an ca un tourer, de ex, partial pentru ca nu-i suficient de comoda pentru asa ceva (si nici nu prea ai cum sa-i pui la modul civilizat multe bagaje), dar si pentru ca o buna parte dintre cei care au asemenea motoare prefera sa le fataie prin oras sau sa dea ture scurte si departate in timp.

 

Cineva zicea ca raportul cat mai mic dintre putere si cilindree da un motor, in principiu, fiabil. Sunt total de acord cu argumentul asta, valabil atat la enduro (exc vs. dr-z), cat si pe strada unde un motor mare, cu tone de cuplu, dar nu cine stie ce putere (BMW R, de ex) este, cel putin teoretic, mai fiabil decat un CBR 1000RR.

 

Iar apropos de motor picat, din punctul meu de vedere exista 3 feluri de cazaturi:

- tranta, care se petrece invariabil pe loc (a dat-o vantul jos, a impins-o vreun dobitoc, am uitat sa pun cricul si m-am dat jos de pe ea etc)

- imprastierea, din mers, dar fara contact cu alt vehicol/obstacol de pe drum (m-am infipt in frane si am dat-o pe jos, mi-a alunecat in curba etc)

- accidentul, care poate fi ori cu alta conserva/motoreta/caruta/you-name-it, ori o imprastiere care se continua cu motorul facut banana in jurul unui copac, sub vreo masina, Doamne fereste de pilot

 

La o tranta se rupe o maneta si se poate zgaria/sparge o carena. O imprastiere nu inseamna cu mult mai mult, ci doar pagube cosmetice mai mari, in general. O mobra care a suferit un accident... de asta chiar ar trebui sa te feresti :kali:

Edited by uzunu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca si o concluzie a ce s-a zis aico, putem spune ca durata medie de viata a unui motor de motocicleta e cel mult pe jumatatea celui de la masina. cele care viata cea mai scurta sunt cele predispuse a fi folosite in regimuri ridicate de turatii: vitezane de 600, moto de 125.etc. de ex, cu un miar se merge lejer la 2-3 miii de ture, dar care are chef poate sa mearga in trepte mici si foarte turat, asa sa se faca zgomot. de asemenea am observat obiceiul multora de a schimba langa rosu. reteta succesului? capacitate mare, putere mica si aspect bun al motocicletei, adica sa fie ingrijita. cine o ingrijeste la exterior are grija si sa ii schimbe ce trebuie la timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor...

 

Va multumesc inca o data pentru raspunsuri. Nu credeam ca in atatea posturi n-o sa fie macar un "Rossi" care sa ma ia la mishto...

 

Ma ajuta foarte mult informatiile primite de la voi, chiar daca ma voi duce cu cineva priceput sa-mi aleg motorul.

 

Asfalt uscat si sper sa ajung sa pot sa ajut si eu pe cineva cu experienta mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...