Jump to content

Eu Cu Garcea ... Totul A Degenerat


Recommended Posts

Ok .. il contest. Dar nu dureaza mai mult de 1 luna pana la validarea sau invalidarea contestatiei ?? Pot circula in perioada in care PV-ul este in contestatie ??

pai in cazul in care faci contstatie, primesti permisul inapoi <nu sunt sigur> i am auzit pe unii care vb, asa vreau sa incerc si eu acum...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu ma asteptam sa mai vina dupa mine. Credeam initial ca e un cocalar care si-a luat logan si vrea sa se "dea tare" ... si speram sa fi priceput mesajul cand i-am aratat ce inseamna "tare". M-am gandit si eu la asta dupa ce am fost oprit , dar in clipele alea , cand nu stiam ca e masina de politie chiar mi se rupea ca ma alearga un logan.

 

 

Asa e, insa in filmare se vede cum ei se apropie foarte tare de tine. Incearca sa mergi in instanta, pt ca pana se da sentinta o sa ai hartie cu care sa mergi. Procesul poate sa dureze si 2 ani daca esti bine pregatit si astfel sistemul infect se intoarce impotriva lor. Apoi da-i in judecata pt hartuire si specifica la proces ca au incalcat reguli de circulatie fara sa aiba semnalele puse. E posibil, daca te tii tare, sa o dea la pace. La un moment dat. Mergi in justitie ca nici ei nu au fost sfinti.

Link to post
Share on other sites
ceri un certificat de grefa si primesti permisul inapoi.

Vad ca te pricepi ... poti , te rog , sa-mi explici mai pe larg procedura ? Eu nu ma pricep deloc .. nu sunt unul dintre "patzitzi"

Link to post
Share on other sites
Am sa va relatez toata povestea absolut obiectiv !

La iesirea din comuna Ulmi dinspre Targoviste spre Bucuresti venea ieri subsemnatul cu viteza de 98 Km/h .

Ma ajunge din urma un logan alb si se posteaza fix la 1m in spatele motorului. Ma uit in oglinzi si am impresia ca omu vrea sa treaca ... ma dau pe dreapta sa-l las sa treaca. El nimic. Merge in spatele meu la fix 1m distanta .. am continuat asa cam 1 km dupa care m-am saturat de el. Am accelerat usor sa ma distantez ... el a accelerat la fel ... eu mai tare .. si el mai tare... pana la urma ii f.t. mortii lui de cocalar cu logan si vreau sa scap de el. Accelerez ... 150 - 170 - 180 - 200. Ma uit in oglinzi ... disparuse. Intru in urmatoarea comuna si merg linistit ... maxim 70. Ma uit in oglinzi .. apare loganu alb cu farurile aprinse in depasirea tirurilor , pe linia continua si in curba. Imi fac cruce ma gandesc ca cocalaru nu e sanatos la cap si ca vrea cu tot neamu lui sa ma depaseasca pe linie continua .... mi se ridica orgoliu pana pe la 250 km/h si scap de el ... nici nu mai visam sa ma ajunga. Incetinesc din nou in urmatoarea comuna , ma uit in oglinzi si stupefiat il vad cum incepe sa se contureze in oglinzi. Mi se pune pata rau de tot , il las sa se apropie si cand era in dreptul rotii accelerez puternic si ma duc ca vantu. Intru in depasirea coloanei pe line continua , fac o triplare cu o masina a salvarii si n-o las sub 180 pt urmatorii 10 km. Loganu dispare din oglinzi. La intrarea in Racari vad busculada de masini .... ambele sensuri blocate. Dau sa ma bag intre masini .... nu era loc si era si un Garcea mai in fatza , iau dreapta ma bag intre masini si bordura si innaintez incet. 20 Km/h . Garcea aude zumzet de motor se uita imprejur disperat dupa care face o fandare sare in fatza motorului si ma opreste pe dreapta. Opresc! .. Imi zmulge cheile din contact , ma trage jos de pe motor ( noroc ca am apucat sa-l pun pe cric ) Imi cere actele .. talon buletin etc ... I le dau pe toate.

 

Apare intr-un final loganul alb . Ma uit la el mai atent .. avea radar in geam si din el coboara 2 gabori. Se reped la mine gata sa ma bata ca de ce i-am alergat si nu am oprit , ca puteam sa-i omor (eu as fi oprit imediat dar nu imi facusera semn sa opresc nici macar nu ma depasisera cand au avut ocazia) . Realizez dupa aia ca busculada care se facuse in Racari era din vina mea pt. ca fusesem dat prin statie si gaborii oprisera masinile pt. a crea un baraj....

 

Ma gandesc c-am b3lit-o toata si asa a fost.

 

Concluzia ... situatia a escaladat cumplit de la un banal radar luat cu 8 Km/h in plus, de la o amenda de cacao plus 2 puncte penalizare la amenda 7 mil pt. cumul de contraventii si permis suspendat 3 luni pt. viteza.

 

 

 

As vrea sa-mi raspunda NightWolf in situatia de fatza cand nu am fost avertizat sa opresc ci am fost haituit tot drumul. Oare toata vina imi apartine ... !!?? Colegii lui inconstienti care urmarit .. de ce m-au provocat !!?? De ce nu au scos o paleta pe geam ... De ce nu m-au depasit sa ma traga pe dreapta... De ce m-au urmarit sa ma filmeze tot drumul ... le placea ca mergeam cu 240 si ei filmau cu radarul !!??

 

Oare nu sunt ei mai vinovati ca mine ca pt. o banala amenda puteam s-o mierlim toti !!??

 

 

Legea le da voie sa ma urmareasca cu o masina fara nici un fel de inscrisuri si fara avertizoare sonore sau luminoase !!??

 

Prin simplul motiv ca nu ti-au facut semn sa opresti este deja o nerespectare a procedurilor. Apoi, daca radarul a fost mobil se poate contesta. Nu este omologat metrologic in instanta. Viteza de 50km/h + a fost banuiesc constatata in mers. Deci iata. In fine m-ar interesa sa stiu exact ce scrie in PV-ul acela pana sa-mi dau cu parerea...

Link to post
Share on other sites

Eu stiu, am auzit de la..

Omul asta are nevoie de informatii 100% corecte si le asteapta de la cineva care a mai trecut prin asa ceva!

Succes in instanta! :unsure:

Link to post
Share on other sites
din cate stiu eu potzi sa platesti acum amenda de 7 mil si daca vei castiga procesul ti-i dau inapoi. asa daca il pierzi tre sa platesti 14.

Si de asta mi-e frica... 14 mil sunt destul de multi bani ca sa-i arunci pe o amenda.

Mai am inca 1 zi sa ma lamuresc exact cum e mai bine sa fac, pt ca ma indoiesc ca iti mai da "statul" vr-un leu innapoi dupa ce ti i-a luat.

Link to post
Share on other sites
Daca vedeai ca erau politisti in logan opreai? Sau ti-ai dat seama ca sunt politisit?

 

In instanta eu vad asa: in loganul alb se afla un sofer agresiv si tu ai incercat sa scapi de el.

 

In instanta nu se tine cont de parerea pe care tocmai ti-ai exprimat-o. Daca vrei sa despici firul in 14 n-ai decat. Omului i s-a facut o mare nedreptate si are tot dreptul sa urle cat l-or tine plamanii!

Link to post
Share on other sites

Parerea mea e sa nu te entuziasmezi prea tare...din pacate tribunalul iti va judeca fiecare fapta consemnata in PV...dupa care va trage o concluzie...nu stiu daca va fi in favoarea ta din cate nereguli ti-au insirat gaborii pe hartia aia...incearca sa vorbesti cu un avocat cat mai repede si tine cont de parerea lui...in cazul nefericit in care judecatorul le va da lor dreptate va trebui sa suporti si cheltuielile de judecata...

 

Bafta!

Link to post
Share on other sites
Si de asta mi-e frica... 14 mil sunt destul de multi bani ca sa-i arunci pe o amenda.

Mai am inca 1 zi sa ma lamuresc exact cum e mai bine sa fac, pt ca ma indoiesc ca iti mai da "statul" vr-un leu innapoi dupa ce ti i-a luat.

 

Du-te si fa contestatie ... in IF s-a intamplat?? Te duci si contesti procesul-verbal maine si vezi exact ce si cum. Mi se pare sincer o mare porcarie ce ai patzit...

Link to post
Share on other sites

eu consider ca ti-au pus viata in pericol. cum sa mearga la 1m in spatele tau. oricare biker ar fii dat gaz, gandind ca e un nebun la volan care vrea sa-l ia pe capota. normal ca ai vrut sa te distantezi de el, nimeni nu ar f9ii riscat sa se lase depasit dupa ce vede ca este tinut in coasta de unul care are doar 1m distanta fata de tine. ei nu au la masina portavoce? puteau sa dea un claxon de ala goarna de care au si sa iti ceara sa opresti prin megafonul ala. consider ca nu au procedat legal pentru oprire, da-i in judecata pentru nefolosirea corecta a metodologiei de a oprii un conducator. ia avocat bun si cere si despagubiri ca ai avut viata in pericol. e si normal sa fugi de un nebun care te urmareste. EI NU S-AU IDENTIFICAT SI PREZENTAT CONFORM LEGII SI NU TI-AU DAT DE INTELES CA SUNT POLITISTI SI CA TREBUIE SA OPRESTI. in lege dc nu ma insel scrie ca trebuie sa ajunga in dreptul tau si sa foloseasca bastonul in miscare pe plan vertical. sau avertizoarele sonore si luminoase in acelasi timp. judecata, mama lor de tarani prosti.

Link to post
Share on other sites
Termenul de 48 de ore se suspenda din momentul cand depui plangerea. Daca pierzi procesul, platesti tot 7 milioane. Dar n-o sa pierzi. Nu te consola cu gandul ca dai ex. la udriste sa-l iei intr-o luna si nu te lasa descurajat de birocratie. Sa depui plangerea aia scrisa e mult mai usor decat suna... ce mama masii! :unsure:

Hai, bafta!

Nu se suspenda niciun termen de 48 de ore. Daca pierzi, platesti 14.

 

Sugestie: daca poti, plateste, insa nu mentiona nicaieri in plangere ca ai achitat amenda (e posibil ca judecatorul sa o interpreteze ca pe o acceptare a vinovatiei). E problema ta, iar politia n-o sa foloseasca asta, pentru ca nu tine evidenta amenzilor achitate.

 

In cazul in care castigi procesul sau ti se micsoreaza pedeapsa, iti poti cere banii inapoi cu ajutorul sentintei judecatoresti.

Edited by March
Link to post
Share on other sites
Du-te si fa contestatie ... in IF s-a intamplat?? Te duci si contesti procesul-verbal maine si vezi exact ce si cum. Mi se pare sincer o mare porcarie ce ai patzit...

"Urmarirea" a inceput la iesirea din satul Ulmi si a continuat vre-o 30 Km pana in Racari. Unde sa depun contestatia ?

Link to post
Share on other sites
Si de asta mi-e frica... 14 mil sunt destul de multi bani ca sa-i arunci pe o amenda.

Mai am inca 1 zi sa ma lamuresc exact cum e mai bine sa fac, pt ca ma indoiesc ca iti mai da "statul" vr-un leu innapoi dupa ce ti i-a luat.

 

1. Contestatia trebuie facuta in 15 zile de la data evenimentului. Se face la judecatoria de care apartine localitatea in care ai fost amendat. Daca vrei te duci la jud de care apartii tu si depui acolo actele de contestatie.

2. Contestatia in instanta ANULEAZA sanctiunile pe perioada procesului.

3. Dupa ce depui actele la judecatorie cere de acolo un CERTIFICAT DE GREFA. Cu el mergi la organul de politie care ti-a suspendat permisul si IL VEI PRIMI IN MANA pana cand procesul se solutioneaza.

4. Amenda in cazul in care pierzi procesul se plateste asa: dupa primirea prin posta a sentintei ai 48 ore sa platesti 700 lei daca depasesti vei platii 1400 lei. Tot in acest caz esti obligat de lege sa predai permisul in 24 ore la organul de politie.

 

Procesul o sa dureze cam 4-6 luni. Pana atunci circuli ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Pentru documentare inspirate in formularea contestatiei din www.amenda.ro Eu de acolo m-am inspirat.

 

Bafta ca o sa ai nevoie si un judecator obiectiv.

Link to post
Share on other sites

Am patit si eu aceeasi faza cu masina. Impins din spate de un Logan rosu care venise la un metru am accelerat cam pana la 180 sa scap de el. Sigur n-am nici o scuza... legea e lege... dar a fost evident ca m-au provocat. Acum ma gandesc ca poate asta e o tactica, deci ca idee daca va intarata un Logan alb, rosu sau galben, ignorati-l.

Eu am avut noroc ca traim in Romania... si ne-am inteles ca oamenii.

Link to post
Share on other sites

Hustling... cred ca e termenul corect in engleza, ptr ce au facut polit :unsure: zaii... il practica multi si in alte parti... de obicei...e mai bine sa o lasi usor pe dreapta pana te depasesc "cocalarii" care in oglinzi nu au chip...de politai... dupa aia poti sai- vezi mai :angry: bine si de depasit ai timp sa-i depasesti...

Link to post
Share on other sites
eu consider ca ti-au pus viata in pericol. cum sa mearga la 1m in spatele tau. oricare biker ar fii dat gaz, gandind ca e un nebun la volan care vrea sa-l ia pe capota. normal ca ai vrut sa te distantezi de el, nimeni nu ar f9ii riscat sa se lase depasit dupa ce vede ca este tinut in coasta de unul care are doar 1m distanta fata de tine. ei nu au la masina portavoce? puteau sa dea un claxon de ala goarna de care au si sa iti ceara sa opresti prin megafonul ala. consider ca nu au procedat legal pentru oprire, da-i in judecata pentru nefolosirea corecta a metodologiei de a oprii un conducator. ia avocat bun si cere si despagubiri ca ai avut viata in pericol. e si normal sa fugi de un nebun care te urmareste. EI NU S-AU IDENTIFICAT SI PREZENTAT CONFORM LEGII SI NU TI-AU DAT DE INTELES CA SUNT POLITISTI SI CA TREBUIE SA OPRESTI. in lege dc nu ma insel scrie ca trebuie sa ajunga in dreptul tau si sa foloseasca bastonul in miscare pe plan vertical. sau avertizoarele sonore si luminoase in acelasi timp. judecata, mama lor de tarani prosti.

Asa m-am gandit si eu ... puteau sa lumineze .. puteau sa claxoneze .. puteau sa scoata o paleta pe geam (portavoce nu cred ca aveau) , as fi vazut in oglinzi. Dar nu au facut nimic .. pur si simplu m-au fortzat sa accelerez fara sa ma someze in ABSOLUT nici un fel !

Link to post
Share on other sites
eu consider ca ti-au pus viata in pericol. cum sa mearga la 1m in spatele tau. oricare biker ar fii dat gaz, gandind ca e un nebun la volan care vrea sa-l ia pe capota. normal ca ai vrut sa te distantezi de el, nimeni nu ar f9ii riscat sa se lase depasit dupa ce vede ca este tinut in coasta de unul care are doar 1m distanta fata de tine. ei nu au la masina portavoce? puteau sa dea un claxon de ala goarna de care au si sa iti ceara sa opresti prin megafonul ala. consider ca nu au procedat legal pentru oprire, da-i in judecata pentru nefolosirea corecta a metodologiei de a oprii un conducator. ia avocat bun si cere si despagubiri ca ai avut viata in pericol. e si normal sa fugi de un nebun care te urmareste. EI NU S-AU IDENTIFICAT SI PREZENTAT CONFORM LEGII SI NU TI-AU DAT DE INTELES CA SUNT POLITISTI SI CA TREBUIE SA OPRESTI. in lege dc nu ma insel scrie ca trebuie sa ajunga in dreptul tau si sa foloseasca bastonul in miscare pe plan vertical. sau avertizoarele sonore si luminoase in acelasi timp. judecata, mama lor de tarani prosti.

 

Perfect de acord, 'tu-le muma-n gat de taranoi ... tu nu aveai de unde sa stii ca e nenea garcea in spate sau vreun cioroi care vroia sa intre-n tine si sa-ti ciordeasca portofelul ...

Link to post
Share on other sites

-publicată în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005-

 

1 Domeniu de aplicare

1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileÂşte cerințele metrologice Âşi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcționează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliția rutieră la măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor pe drumurile publice.

Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcționează numai în regim staționar, cât Âşi la cinemometrele radar care funcționează Âşi în regim staționar Âşi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare).

1.2 Pentru a putea fi introduse pe piață, puse în funcțiune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerințele metrologice Âşi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât Âşi cerințele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “Cerințe metrologice Âşi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”.

[…]

3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcțional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conțină cel puțin următoarele inscripționări:

- tipul, seria Âşi anul de fabricație a blocului respectiv;

- denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare;

- tipul Âşi seria de fabricație a blocurilor cu care funcționează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile;

- marca metrologică de model (în conformitate cu specificațiile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripționată în alt loc.

Aceste inscripționări trebuie să fie marcate lizibil Âşi astfel încât să nu poată fi Âşterse.

[…]

3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcție de autotestare, care să poată pune în evidență orice defect sau dereglare funcțională, ce pot avea influență asupra exactității de măsurare.

Această funcție trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcțiune a cinemometrului, având Âşi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. În cazul depistării unor defecte sau dereglări funcționale, acestea vor fi semnalate iar funcționarea cinemometrului va fi blocată.

3.3.3 […] Discriminatorul de direcție împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcție, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată Âşi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiație.

[…]

3.5 Cerințe tehnice funcționale specifice blocului înregistrator

3.5.1 Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puțin următoarele:

- data Âşi ora la care a fost efectuată măsurarea;

- valoarea vitezei măsurate;

- sensul de deplasare a autovehiculului;

- faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6);

- imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidență numărul de înmatriculare al acestuia.

3.5.2 Atât în cazul utilizării unui aparat de fotografiat, cât Âşi a unei camere de luat vederi, trebuie să fie asigurată corespondența dintre direcția de propagare a fasciculului de radiație emis de antenă Âşi axa optică a aparatului de fotografiat (sau a camerei de luat vederi). Aceasta poate fi realizată printr-un sistem mecanic (permițând numai rotirea simultană a celor două elemente) sau, dacă acest lucru nu este posibil, prin respectarea strictă a operațiunilor de aliniere descrise în manualul de utilizare.

3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat Âşi pentru funcționarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "blitz" (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroÂşu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă Âşi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerințelor specificate la pct. 3.5.1.

3.6 Cerințe tehnice funcționale specifice blocului de prelucrare Âşi afiÂşare

3.6.1 Blocul de prelucrare Âşi afiÂşare trebuie să afiÂşeze valorile măsurate ale vitezelor auto-vehiculelor aflate în trafic, precum Âşi viteza proprie de deplasare a autovehiculului de patrulare (în cazul utilizării acestuia în regim de deplasare). Reciclarea măsurării poate fi efectuată manual sau automat. În cazul reciclării manuale a măsurării, valoarea afiÂşată a vitezei măsurate trebuie să se păstreze până la următoarea declanÂşare manuală a măsurării.

[…]

3.8 Alte cerințe

3.8.1 Funcționarea corectă a cinemometrelor instalate pe autovehicule, trebuie să nu fie afectată de funcționarea altor aparate aflate la bordul acestora Âşi de condițiile existente în mod normal pe autovehicul.

3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcționează în regim staționar trebuie făcută astfel încât să se evite poziționarea lor în apropierea surselor puternice de radiații electromagnetice (emițătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).

4 Cerințe privind utilizarea cinemometrelor

4.1 Cinemometrele trebuie întreținute, transportate, instalate Âşi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligația de a se asigura în legătură cu corecta instalare Âşi funcționare a cinemometrelor Âşi de a nu le utiliza dacă există dubii în ceea ce priveÂşte corectitudinea efectuării măsurărilor.

4.2 Măsurările Âşi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislației rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificați. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituția abilitată să dețină Âşi să utilizeze cinemometrele.

4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate Âşi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme Âşi sunt însoțite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate.

4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislației rutiere dacă nu sunt respectate cerințele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum Âşi în următoarele cazuri:

- dacă măsurările au fost efectuate în condiții de ceață, ploaie, ninsoare sau furtună;

- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staționar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în miÂşcare;

- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidență.

 

 

ORDONANĂA 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor

 

CAPITOLUL II: Constatarea contraventiei

Art. 15

(1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori.

(2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti,

presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale.

(3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului.

Art. 16

(1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupatia si locul de munca ale contravenientului; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, daca acesta prevede o asemenea posibilitate; termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea.

(6) In situatia in care contravenientul este persoana juridica in procesul-verbal se vor face mentiuni cu privire la denumirea, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal ale acesteia, precum si datele de identificare a persoanei care o reprezinta.

(7) In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.

Art. 17

Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu.

Art. 18

Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (3). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiteri si subofiteri de politie, jandarmi sau gardieni publici.

Art. 19

(1) Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de agentul constatator si de contravenient. In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.

(2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.

(3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod.

Art. 20

(1) Daca o persoana savarseste mai multe contraventii constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal.

CAPITOLUL III: Aplicarea sanctiunilor contraventionale

Art. 21

(1) […] Agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea. (deci procesul-verbal nu poate fi încheiat decât de agentul de poliție care a constatat contravenția Âşi nu de alt coleg de-al său).

Link to post
Share on other sites

NORMA DE METROLOGIE LEGALĂ NML 021 – 05 “Aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor (cinemometre-radare)” 

-publicată în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005-

 

1 Domeniu de aplicare

1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileÂşte cerințele metrologice Âşi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcționează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliția rutieră la măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor pe drumurile publice.

Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcționează numai în regim staționar, cât Âşi la cinemometrele radar care funcționează Âşi în regim staționar Âşi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare).

1.2 Pentru a putea fi introduse pe piață, puse în funcțiune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerințele metrologice Âşi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât Âşi cerințele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “Cerințe metrologice Âşi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”.

[…]

3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcțional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conțină cel puțin următoarele inscripționări:

- tipul, seria Âşi anul de fabricație a blocului respectiv;

- denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare;

- tipul Âşi seria de fabricație a blocurilor cu care funcționează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile;

- marca metrologică de model (în conformitate cu specificațiile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripționată în alt loc.

Aceste inscripționări trebuie să fie marcate lizibil Âşi astfel încât să nu poată fi Âşterse.

[…]

3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcție de autotestare, care să poată pune în evidență orice defect sau dereglare funcțională, ce pot avea influență asupra exactității de măsurare.

Această funcție trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcțiune a cinemometrului, având Âşi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. În cazul depistării unor defecte sau dereglări funcționale, acestea vor fi semnalate iar funcționarea cinemometrului va fi blocată.

3.3.3 […] Discriminatorul de direcție împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcție, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată Âşi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiație.

[…]

3.5 Cerințe tehnice funcționale specifice blocului înregistrator

3.5.1 Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puțin următoarele:

- data Âşi ora la care a fost efectuată măsurarea;

- valoarea vitezei măsurate;

- sensul de deplasare a autovehiculului;

- faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6);

- imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidență numărul de înmatriculare al acestuia.

3.5.2 Atât în cazul utilizării unui aparat de fotografiat, cât Âşi a unei camere de luat vederi, trebuie să fie asigurată corespondența dintre direcția de propagare a fasciculului de radiație emis de antenă Âşi axa optică a aparatului de fotografiat (sau a camerei de luat vederi). Aceasta poate fi realizată printr-un sistem mecanic (permițând numai rotirea simultană a celor două elemente) sau, dacă acest lucru nu este posibil, prin respectarea strictă a operațiunilor de aliniere descrise în manualul de utilizare.

3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat Âşi pentru funcționarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "blitz" (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroÂşu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă Âşi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerințelor specificate la pct. 3.5.1.

3.6 Cerințe tehnice funcționale specifice blocului de prelucrare Âşi afiÂşare

3.6.1 Blocul de prelucrare Âşi afiÂşare trebuie să afiÂşeze valorile măsurate ale vitezelor auto-vehiculelor aflate în trafic, precum Âşi viteza proprie de deplasare a autovehiculului de patrulare (în cazul utilizării acestuia în regim de deplasare). Reciclarea măsurării poate fi efectuată manual sau automat. În cazul reciclării manuale a măsurării, valoarea afiÂşată a vitezei măsurate trebuie să se păstreze până la următoarea declanÂşare manuală a măsurării.

[…]

3.8 Alte cerințe

3.8.1 Funcționarea corectă a cinemometrelor instalate pe autovehicule, trebuie să nu fie afectată de funcționarea altor aparate aflate la bordul acestora Âşi de condițiile existente în mod normal pe autovehicul.

3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcționează în regim staționar trebuie făcută astfel încât să se evite poziționarea lor în apropierea surselor puternice de radiații electromagnetice (emițătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).

4 Cerințe privind utilizarea cinemometrelor

4.1 Cinemometrele trebuie întreținute, transportate, instalate Âşi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligația de a se asigura în legătură cu corecta instalare Âşi funcționare a cinemometrelor Âşi de a nu le utiliza dacă există dubii în ceea ce priveÂşte corectitudinea efectuării măsurărilor.

4.2 Măsurările Âşi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislației rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificați. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituția abilitată să dețină Âşi să utilizeze cinemometrele.

4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate Âşi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme Âşi sunt însoțite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate.

4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislației rutiere dacă nu sunt respectate cerințele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum Âşi în următoarele cazuri:

- dacă măsurările au fost efectuate în condiții de ceață, ploaie, ninsoare sau furtună;

- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staționar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în miÂşcare;

- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidență.

 

 

ORDONANĂA 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor

 

CAPITOLUL II: Constatarea contraventiei

Art. 15

(1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori.

(2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti,

presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale.

(3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului.

Art. 16

(1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupatia si locul de munca ale contravenientului; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, daca acesta prevede o asemenea posibilitate; termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea.

(6) In situatia in care contravenientul este persoana juridica in procesul-verbal se vor face mentiuni cu privire la denumirea, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal ale acesteia, precum si datele de identificare a persoanei care o reprezinta.

(7) In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.

Art. 17

Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu.

Art. 18

Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (3). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiteri si subofiteri de politie, jandarmi sau gardieni publici.

Art. 19

(1) Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de agentul constatator si de contravenient. In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.

(2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.

(3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod.

Art. 20

(1) Daca o persoana savarseste mai multe contraventii constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal.

CAPITOLUL III: Aplicarea sanctiunilor contraventionale

Art. 21

(1) […] Agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea. (deci procesul-verbal nu poate fi încheiat decât de agentul de poliție care a constatat contravenția Âşi nu de alt coleg de-al său).

Link to post
Share on other sites

baga si niste martori in instanta , chiar daca nu apare nimic pe procesul verbal ... cativa colegi de drum pe alte motociclete care se aflau in spatele loganului sa zicem . sa fie oameni credibili in fata instantei , cu permis de mult timp care sa sustina ce zici tu mai sus . oricum , ai cam "imbogatit" vitezele alea , n-avea cum sa te tot prinda loganul ala obosit ...

 

so , NU PLATII AMENDA ... mergi la judecatoria pe raza caruia s-a intamplat incidentul , platesti niste timbre , depui actele la dosar . O sa te cheme dupa o zi (sau poate chiar pe loc) sa iti iei certificatul de grefa , cu certificatul te duci la militie si iti iei permisul inapoi . Pe perioada procesului ai permisul

Edited by Reverse
Link to post
Share on other sites
1. Contestatia trebuie facuta in 15 zile de la data evenimentului. Se face la judecatoria de care apartine localitatea in care ai fost amendat. Daca vrei te duci la jud de care apartii tu si depui acolo actele de contestatie.

2. Contestatia in instanta ANULEAZA sanctiunile pe perioada procesului.

3. Dupa ce depui actele la judecatorie cere de acolo un CERTIFICAT DE GREFA. Cu el mergi la organul de politie care ti-a suspendat permisul si IL VEI PRIMI IN MANA pana cand procesul se solutioneaza.

4. Amenda in cazul in care pierzi procesul se plateste asa: dupa primirea prin posta a sentintei ai 48 ore sa platesti 700 lei daca depasesti vei platii 1400 lei. Tot in acest caz esti obligat de lege sa predai permisul in 24 ore la organul de politie.

 

Procesul o sa dureze cam 4-6 luni. Pana atunci circuli ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Pentru documentare inspirate in formularea contestatiei din www.amenda.ro Eu de acolo m-am inspirat.

 

Bafta ca o sa ai nevoie si un judecator obiectiv.

1. Contestatia se face in maxim 15 zile de la data luarii la cunostinta. Se face la judecatoria mentionata pe procesul verbal, in principiu cea de care "apartine" postul de politie. Contestatia se poate depune si prin posta cu confirmare de primire, nu trebuie sa te duci personal s-o depui.

2. Contestatia SUSPENDA sanctiunile pana la solutionarea cauzei. Nu anuleaza nimic.

3. Corect.

4. Nu cred, vezi raspunsul meu de mai sus.

 

baga si niste martori in instanta , chiar daca nu apare nimic pe procesul verbal ... cativa colegi de drum pe alte motociclete care se aflau in spatele loganului sa zicem . sa fie oameni credibili in fata instantei , cu permis de mult timp care sa sustina ce zici tu mai sus . oricum , ai cam "imbogatit" vitezele alea , n-avea cum sa te tot prinda loganul ala obosit ...

Asa, asa, marturie mincinoasa (pentru martori) si instigare la marturie mincinoasa (pentru sanctionat). S-o dea din contraventional in penal. Buna idee. Nu vrei sa-i sugerezi sa-si lege si-o piatra de gat si sa se arunce in Dunare? Cam tot aia ar fi.

Edited by March
Link to post
Share on other sites

sa stii ca ai destule argumente solide din cate am citit ca sa contesti amenda, eu am fost intr-o situatie similara, tot amenda, (nu de circulatie) , am depus contestatie si la proces am prezentat situatia cu multe argumente, am fost ferm in cele zise (eram foarte pornit) si am combatut toate argumentele partii opuse (primisem amenda de la jandarmi si astia isi trimisesera un avocat sa-i reprezinte) si am castigat.

 

nu te lasa calcat in picioare (nu ti-a facut semn sa opresti, nu tu semnale acustice, luminoase, radarul din mers, etc...) mori cu ei de gat !

Link to post
Share on other sites
"Urmarirea" a inceput la iesirea din satul Ulmi si a continuat vre-o 30 Km pana in Racari. Unde sa depun contestatia ?

Cred ca traseul este in judetul Dambovita nu Ilfov. Masina de radar B-34-KTD , agent constatator Savu Florin SPR ??? Targoviste

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...