Jump to content

Despre lichidul de frana


Recommended Posts

Mesaj completat

Dar intotdeauna in aceasta ordine - fading, fierbere.

 

Problematic este ca daca se ajunge la fading pe strada, ceva in tehnica de pilotaj nu este in ordine.

 

Nu neaparat. Daca lichidul de frana e vechi/imbibat de apa, cel mai probabil va fierbe inainte de a scoate fum din placute. In special daca e vorba de placute sinterizate sau ceramice. Daca ajungi la fading pe strada, ori pilotezi prost, ori franezi prea mult si prea tare cu placute organice, ori sistemul de franare are probleme (gen pistonas blocat care tine tot timpul o placuta apasata pe disc). Daca fierbe lichidul pe strada, ori e vechi/plin de apa/plin de aer, ori e ceva in neregula cu circuitul franei.

 

Asa ceva n-am vazut in viata mea la o motocicleta:

 

 

Energia preluata de frane este prea mica la o motocicleta ca sa faca discurile asa.

 

Nici eu, dar am vazut discuri albastrite.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hello!

Dupa cum spuneam, pedala a devenit din ce in ce mai slaba, iar la un moment dat a facut intreaga cursa (pana jos) si nimic. Am mai incercat o data si acelasi rezultat. Am retrogradat o treapta am folosit in exclusivitate frana fata si am ajuns cu bine jos. Din momentul in care am realizat ca ceva nu e ok cu frana si pana m-am oprit total au mai trecut vreo 10 minute. Am fost sigur ca lichidul s-a scurs pe undeva, dar problema era alta. Am schimbat lichidul total si pe fata si pe spate si sper sa fie mai ok acum.

Bye bye!

 

De cati ani aveai lichidul in instalatie?

Bye bye! ;)

Mesaj completat

Nu neaparat. Daca lichidul de frana e vechi/imbibat de apa, cel mai probabil va fierbe inainte de a scoate fum din placute. In special daca e vorba de placute sinterizate sau ceramice. Daca ajungi la fading pe strada, ori pilotezi prost, ori franezi prea mult si prea tare cu placute organice, ori sistemul de franare are probleme (gen pistonas blocat care tine tot timpul o placuta apasata pe disc). Daca fierbe lichidul pe strada, ori e vechi/plin de apa/plin de aer, ori e ceva in neregula cu circuitul franei.

 

Acum a zis ca a ramas fara pedala - corect, apa in instalatie. Multa. Ma raportez mereu la o frana corect servisata si la un mers prost pe strada.

Mesaj completat

Nici eu, dar am vazut discuri albastrite.

 

Si tu poti face discurile albastre, chiar si pe strada. Daca nu stii, te invat eu cum :D

Link to post
Share on other sites

P.S. Am enduro-touring, am fost cu pasager si bagaj destul de mult, am trecut de mult de faza in care ma excita viteza, deci cred ca problema a fost lichidul de frana vechi sau de proasta calitate.

Placutele le-am verificat si erau in stare buna. Totusi dupa faza petrecuta pe Transfagarasan, am auzit ca la franare scartaie un pic ceea ce nu facea inainte.

Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P
Hello!

Vara asta am facut Transfagarasanul, iar la coborare pe la Balea cascada am ramas fara frana pe spate. Nu am coborat foarte repede dar am franat preponderent cu spatele.La inceput a fost tot mai slaba dupa care nimic ca si cum tot lichidul a disparut. Am ajuns jos, am stat putin si totul a revenit la normal. Acum am pus Repsol DOT 5.1. Sper sa fie mult mai bine. Inainte ma avut Lucas DOT 4.

Sa auzim de bine!

 

 

omule, ai acelasi motor de pe rsv! foloseste cu incredere frana de motor, mai ales ca ai si slipper clutch...

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
Guest stress_L&P
Am citit pe undeva ca DOT 4 sintetic si DOT 5.1 nu ataca vopseaua! Este adevarat?

 

 

am vrut sa f.ut vopseaua de pe o masina de rahan care ma stresa rau. am aruncat un bidonas aproape intreg (330 sau 500, nu stiu cat avea) de motul dot 4. n-a patit nimic gunoiul vreo 3-4 luni. am preferat sa arunc acid de baterie dupa aia :crack:

Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P
Pentru masini se foloseste decapant, e vreo 10 lei sticla.

 

 

DECANOL ? :crack:

 

 

corect dar dupa astea mai poti si vopsi troaca. eu vroiam sa nu mai poata fi vopsita. intre timp geniul de proprietar a reusit de a bagat-o sub un tir. asa ca am scapat de ea. de fapt nu masina ma deranja ci alarma minunata de pe ea!

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

dau intamplator peste topicul asta si daca il mai urmareste cineva, poate ma ajuta si pe mine cu problema asta /index.php?/topic/657494-probleme-frana-mai-ciudat/ , inca nu i-am dat de cap, ca ultima solutie am decis sa schimb furtunele de frana care ar mai fi ultimele de schimbat. multam hai noroc

Link to post
Share on other sites

Am citit tot topicul cu rabdare si pot spune din experienta cu auto si cu bicla ( pe care am hidraulice ) :

1. un coleg spunea ca nu reuseste sa scoata aerul si degeaba face aerisirea , ca aer nu iese , dar maneta este moale . De obicei cand umbli la frane , adica aerisire , inlocuire lichid , curatare ... verifici si placutele si chiar le poti curata . Totodata placutele se "reseteaza" . Adica ele se monteaza noi , apoi , uzandu-se se departeaza incet de disc , iar acea distanta este "putere pierduta" din forta de apasare a manetei . Ca sa reglezi iar acea distanta , faci aerisirea normal , cu furtunas , dar dupa ce a iesit aerul de pe conducta , nu uita ca mai este lichid MULT si in etrier , la pistonas , iar ca sa aerisesti si acel lichid trebuiesc impinse incet pistonasele pana la cap , ca si cum "parchezi"pistonasele in cap , adica desfaci placutele si impingi cu ceva care NU zgarie discurile . Ai sa vezi ca si acolo gasesti lichid murdar si cu aer . Aerisirea se face numai cu placutele montate ! Dupa ce faci de 2-3 ori manevra , afrana este aersita , placutele se apropie cat trebuie de disc , apoi , dupa ce pui capacul si mai faci cateva manete , verifici daca distanta este ok .

2. daca motorul / sistemul de franare este generatie mai veche si scrie pe el DOT3 sau only DOT3 , sa nu credeti ca este chiar la fel DOT 4 cu DOT3 . Garniturile furtunele si totul este gandit si garantat pentru DOT-ul respectiv . La sistemele mai noi de franare sunt alte garnituri , gandite sa reziste la alte presiuni si coroziuni din partea lichidului .

Eu am patit problema cu DOT4 si am preferat o alta amrca decat Renault-ul normal , iar acel bidon era si pentru cele cu ABS , iar eu nu am ABS la masina . In aprox. 2 saptamani au inceput sa-mi scartaie garniturile de la pompa de frana , asta dupa ce schimbasem tot lichidul . Punand lichidul original , testat ani de-a randul , scartaitul s-a dus in cateva ore de functionare a masinii in regim normal .

Concluzia mea a fost ca acel DOT , tot 4 , poate era mai performant , dar la cel bun , daca era mai acid si nu "ungea" garniturile ca celalalt .

Este recomandat sa cauti acelasi DOT , dar mai de calitate , asta se spune la orice consumabil .

3. DOT 3 nu poate fi inlocuit cu DOT sau cu DOT5.1 ! Ca au aceeasi compusi e una , dar NU poate fi inlocuit fara consecinte mai devreme sau mai tarziu . Mai intrebati , mai cititi pe net , nu trebuie sa ma credeti pe mine . Povestile ca se simte imediat calitatea lichidului de frana , de la DOT4 la DOT4-super ... sunt 70% efect placebo . Cu siguranta , odata cu inlocuirea lichidului ai facut si aerisirea , poate in inlocuit si placutele , s-au reglat placutele si normal ca franarea este mai buna . NU neg canu este nici o diferenta , dar ... nu atat de mult pe cat se spune . Nimeni nu spune sa se foloseaca produse romanesti , pt. Dacii din '80 , dar nici sa dai zeci de euro pe un lichid de frana , cat timp nu ai placute bune sau anvelope . Marci "medii" calitativ/performante sunt mai recomandate , acel Ferodo este doar un elemplu . Eu nu am fost nicidoata dezamagit de marca , nici la placute , nici la lichid , nici la discuri .

4. in videoclipul cu masina cu discurile rosii se foloseau cu siguranta placute ceramice !

5. inlocuirea completa a lichidului de frana nu se face prin scoaterea completa a celui vechi , pentur ca odata intrat aerul in instalatie , se scoate f. greu . Se foloseste o seringa cu ac sau cu furtunas si se scoate cat de mult se poate din lichidul vechi , inegrit , cat sa nu mai fie deloc in pahar , apoi se umple paharul cu lichidul nou , de acelasi DOT cu cel vechi , apoi se strange maneta ( o data si se tine stransa !!! ) si se da drumul incet , repetat la aerisitor , dupa ce s-a strans de tot , se strange complet aerisitorul se elibereaza de tot maneta , apoi se strange iar si se mai face o data . E bine sa se apese doar o data primele dati , astfel incat sa NU vina inapoi lichidul vechi si sa-l murdareasca pe cel nou . Daca se fac manete multe inainte de aerisire , lichidul vechi se amesteca cu cel nou si nu-i prea ok . Operatiunea se termina cand la aerisitor NU mai iese lichid murdar . Nu uitati de resetarea placutelor , acolo unde este cazul , ca mizerie multa este in etrier de obicei , nu in pahar .

Sper sa nu fi suparat pe nimeni ... eu asta am citit si cam asta stiu de pe la auto si bicla .

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Tocmai am schimbat placutele de frana pe fata (lucas, sinterizate). Frana tine super, dar maneta de frana e prea sus, desi e reglata pe 4, la minim. Problema principala e ca franeaza inainte sa se aprinda stopul de frana (se aprinde doar cand franez mai tare).

Cum pot s-o cobor, spre manson ? Las sa picure lichid de frana pe la aerisitor, la etrier ?

Lichidul nu stiu de cand e, are o culoare roz, asemanatoare cu antigelul. Daca franele tin bine (nu am avut probleme nici la frane brutale repetate, chiar si la coborari lungi la munte) mai trebuie schimbat ? Nu l-as schimba doar de dragul schimbului.

Link to post
Share on other sites

Nu are a face lichidul cu cum prinde maneta. 4 la mine e cel mai departe de maner, la tine e invers? Ma indoiesc...

 

Pe langa asta, mai are o tija flexibila cu filet, si de acolo poti ajusta unde sa iti fie maneta. Nivelul de lichid e ok? Nu e prea mult?

 

Daca scoti lichid pe la aerisitor nu faci bine.

 

Sau treci pe la mine si ne uitam ;)

Link to post
Share on other sites

Problematic este ca daca se ajunge la fading pe strada, ceva in tehnica de pilotaj nu este in ordine.

 

Asa ceva n-am vazut in viata mea la o motocicleta:

 

 

Energia preluata de frane este prea mica la o motocicleta ca sa faca discurile asa.

Nu-i adevarat...se mai intampla in MotoGP cateodata.

http://image.sportrider.com/f/36284859/146_1103_%2B2011_motogp_qatar_test_day_two_monday_results_spies%2B.jpg

Link to post
Share on other sites

Tocmai am schimbat placutele de frana pe fata (lucas, sinterizate). Frana tine super, dar maneta de frana e prea sus, desi e reglata pe 4, la minim. Problema principala e ca franeaza inainte sa se aprinda stopul de frana (se aprinde doar cand franez mai tare).

Cum pot s-o cobor, spre manson ? Las sa picure lichid de frana pe la aerisitor, la etrier ?

Lichidul nu stiu de cand e, are o culoare roz, asemanatoare cu antigelul. Daca franele tin bine (nu am avut probleme nici la frane brutale repetate, chiar si la coborari lungi la munte) mai trebuie schimbat ? Nu l-as schimba doar de dragul schimbului.

 

lichidul de frana se schimba odata la 2 ani minim. unele motoare au 4 cel mai departat, altele 1. vezi ce si cum.

Link to post
Share on other sites

pentru 10 min de lucru placut nu cred ca nu merita sa schimbi lichidul.e pt siguranta ta. plus ca un bidonas de 15 ron iti ajunge sa il schimbi de doua ori fata spate

Link to post
Share on other sites

pentru 10 min de lucru placut nu cred ca nu merita sa schimbi lichidul.e pt siguranta ta. plus ca un bidonas de 15 ron iti ajunge sa il schimbi de doua ori fata spate

da' vad ca e mai criza decit credeam. bidonul odata desfacut ori il folosesti tot, ori arunci restul. desigilati un bidon si lasati-l in camara (cu dopul pus) citeva luni, schimbarea culorii va fi evidenta. exista bidonase Bosch de 8 lei, daca 15 lei odata la doi ani e prea mult. sper ca n-o s-o ia vreunul cu conspiratia producatorilor care ne aburesc cu higroscopia lichidului de frina ca sa ne scoata 8 lei din buzunar odata la 2 ani.

Link to post
Share on other sites

da' vad ca e mai criza decit credeam. bidonul odata desfacut ori il folosesti tot, ori arunci restul. desigilati un bidon si lasati-l in camara (cu dopul pus) citeva luni, schimbarea culorii va fi evidenta. exista bidonase Bosch de 8 lei, daca 15 lei odata la doi ani e prea mult. sper ca n-o s-o ia vreunul cu conspiratia producatorilor care ne aburesc cu higroscopia lichidului de frina ca sa ne scoata 8 lei din buzunar odata la 2 ani.

era doar un exemplu. o fi criza, dar 15 ron. sa fim seriosi :bounce:

Link to post
Share on other sites

esenta e ca daca-ti ramine jumatate de bidon, ori i-l faci cadou unui prieten sa-si schimbe si el lichidul, ori il arunci. nu se pune la pastrare pentru a folosi restul peste un timp.

Link to post
Share on other sites

una la mina, nu e perfect etans. doua la mina, daca l-ai golit pe jumatate, are destul aer umed inauntru. trei la mina, daca nu ma crezi, sacrifica 10 lei si fa testul de care spuneam: cumpara doua bidoane identice, unul lasa-l sigilat si altul goloseste-l pe jumatate si pune-i dopul. tine-le citeva luni in aceleasi conditii si o sa vezi ca lichidul din cel desfacut are culoarea puternic schimbata, devine portocaliu din galben deschis.

iti dai seama ca discutam despre economisirea a 10 lei (2 beri) la doi ani?

Link to post
Share on other sites

Calin, is perfect de acord cu tine, ca in mai toate cazurile cand zici o parere. Dar... lichidu ala oricum se innegreste. Am schimbat la un tovaras la R6 lichidul pe fata spate, ala nou era galben. Pe fata si-o pastrat culoarea, pe spate s-o facut maroniu in 2 saptamani. Zic nu l-oi fi schimbat tot... si il mai schimb o data. Dupa 2 saptamani, exact acelasi lucru.

 

Deci ce zici tu e adevarat, insa nu culoarea lichidului e etalonu vechimii lui ;)

Link to post
Share on other sites

Eu cred ca e destul de etans, acum depinde si de bidon, dar in principiu se inchid bine. Cata apa sa fie in 200ml de aer? Hai sa fim seriosi. E adevarat ca-i ieftin, dar cateva luni, un an, rezista fara probleme intr-un bidon etans. In circuitul masinii/motocicletei nu e inchis etans si tot rezista 2-3 ani fara probleme.

 

Lichidul se inchide la culoare in timp, dar daca se innegreste imediat inseamna ca a fost mizerie in circuit.

 

Eu il schimb anual la motocicleta, la 2-3 ani la masini ca-i mai multa munca.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...