Jump to content
Sign in to follow this  
Adventix

Motocicleta Electrica

Recommended Posts

daca eu vreau sa imi transform motocicleta intr-o motocicleta electrica trebuie banuiesc sa ma duc undeva sa o omologheze cumva dar unde.

 

ma gandeam la ceva de genu ce au facut cei din filmul asta

 

 

alta motocicleta electrica:

 

 

stie cineva cum s-ar putea legaliza o asemenea transformare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca respecti niste conditii (semnalizare, faruri, naiba stie mai ce) de omologat cred ca o omologhezi, am vazut tot felul de dracii la RAR. Dar tu-ti dai seama ce autonomie ai cu asa ceva? 30-50km pana o pui inca o noapte la incarcat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca respecti niste conditii (semnalizare, faruri, naiba stie mai ce) de omologat cred ca o omologhezi, am vazut tot felul de dracii la RAR. Dar tu-ti dai seama ce autonomie ai cu asa ceva? 30-50km pana o pui inca o noapte la incarcat?

 

Nu inseamna ca o sa si fac asa ceva ( costuri cam mari , bateriile + motorul ) dar eram curios

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma gandesc ca ar fi interesant sa faci asa ceva, asta daca ai timp si bani, iar interesul este sa te plimbi cu ea prin oras... chiar as fi curios sa ma dau cu asa ceva :scratch: ar fi amuzant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pacat ca nu are decat 75 de km autonomie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

INVENĂIE Aur la Geneva Âşi premiul Asociației Mondiale de Inventică

 

 

Scuterul care îÂşi păstrează verticalitatea față de Âşosea consumă 1 leu la 100 km

de Caterina NICOLAE | 29 APRILIE 2008

 

 

Părinții prototipului sunt doi români: Justin Capră Âşi Marian Velcea

 

Vehiculul nu poluează, se asamblează acasă Âşi se poate încărca la orice priză

 

 

8 foto 0 audio 0 video 0 alte fisiere

 

Scuterul care îÂşi păstrează verticalitatea față de Âşosea consumă 1 leu la 100 km

Arată ca un scuter, dar rămâne pe roți indiferent cât de periculos iei curbele. Minunea, însă, este alta: la 100 de kilometri îți cheltuieÂşte 1 leu. Nu este doar un vis al Âşoferilor care ard benzina blocați în trafic, ci un prototip românesc de triciclu electric, care a primit, anul acesta, medalia de aur la Târgul de Inventică de la Geneva Âşi premiul Asociației Mondiale de Inventică (IFIA) „Eco Prise 2008”. Cum au ajuns cei doi români – Justin Capră Âşi Marian Velcea – să intre în competiție cu marile firme de autovehicule Âşi, mai mult decât atât, să lase cu gura căscată crema inventatorilor din întreaga lume?

 

Principalul atu al invenției româneÂşti este suplețea Âşi stabilitatea, un soi de hibrid între un scuter Âşi un autoturism. Te poți strecura printre obstacole ca pe motocicletă, dar rămâi pe carosabil ca într-un Hopa-Mitică, pentru că vehiculul îÂşi păstrează verticalitatea față de Âşosea, indiferent de pantă Âşi de „stânsura” curbelor. Apoi, acesta împlineÂşte visul oricărui ecologist: nu are arderi, nu poluează în trafic. Mai mult, este un soi de cameleon – cum ți-l doreÂşti, aÂşa îl ai. Precum mobila pe care o primeÂşti acasă în pachețele, triciclul electric va avea un număr de componente fabricate în serie mare care vor putea fi asamblate de către clienți la domiciliu.

 

Asta ar reduce foarte mult costurile de fabricație, astfel că invenția celor doi români ar putea avea un preț de circa 1.000 euro, la poarta fabricii. În plus, numărul de locuri, caroseria, confortul, puterea, viteza ar putea fi uÂşor adaptate în funcție de buget Âşi necesități. Pentru drumurile din afara oraÂşelor s-ar putea adapta ca hibrid – adică să treacă de pe consumul exclusiv de energie electrică pe consum de benzină, mărindu-Âşi în acest fel Âşi viteza, care, în varianta electrică, ajunge la 70 - 80 km/h.

 

Se încarcă într-o oră

 

Triciclul electric în varianta prezentată la Geneva se poate branÂşa la orice priză „domestică”. Poate fi încărcat acasă sau pe drum ca o bicicletă electrică. Dacă foloseÂşti triciclul pe post de veioză, timpul de încărcare al acumulatorilor este de 5 ore, iar dacă foloseÂşti un încărcător staționar – de numai o oră. Odată încărcat acumulatorul, vehiculul are o autonomie de 100 km. Având în vedere costul curentului electric, un drum de 100 km cu triciclul ajunge să coste circa 1 euro în țările vest-europene Âşi 1 leu în România.

 

La acest prototip, pe lângă Justin Capră Âşi Marian Velcea au mai lucrat dr. Liviu Mateescu de la Universitatea Politehnică BucureÂşti, prof. Radu Teodorescu de la Facultatea de Arte Decorative Âşi Design a Universității de Arte BucureÂşti, arh. Horia GavriÂş Âşi ing. Alexandru Cioacă, cel care a avut răbdarea să învingă birocrația Registrului Auto Român. Acum, rămân de găsit investitorii care să facă posibilă trecerea de la prototip la fabricația de serie. Cei doi inventatori români spun că au avut propuneri din partea mai multor oameni de afaceri români Âşi străini, veniți la Târgul de la Geneva. Aceasta ar fi prima invenție a renumitului Justin Capră care ar deveni accesibilă tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si gata?!? a citat cineva o inventia a unor romani si nu mai scriem nimic aici? ne culcam pe-o ureche si ii lasam pe americani sa aiba parte de toata distractia?

 

Pe mine ma framanta o intrebare: Ce fel de motor trebuie pt a misca o motocicleta cu 1-2 pasageri?

 

Pt ca, in comparatie cu americanii, romanii sunt in stare sa documenteze pe internet schema regulatorului de putere, poate chiar si incarcatorul pt baterii, aici cred ca s-ar reduce un pic costurile. Problema mea este ca nu vreau sa ma apuc sa recapitulez fizica de liceu ca sa-mi dau seama cam ce motor imi trebuie pt a muta din loc aprox 400kg (motocicleta + 2 pasageri) si sa obtin macar o viteza in jur de 60 si o acceleratie decenta.

 

Am incercat un rationament logic si am m-am uitat ce putere are motorul unui scuter de 50cmc din clasa mare (ca volum), in acest caz Kymco Grand Dink, si am descoperit valoarea de 2.6kW. Presupun ca in acest caz si un scuter electric ar trebui sa aiba tot in jur de 3kW, nu?!? Se poate obtine puterea asta din baterii? ce voltaje ar fi de preferat? 3000W / 12V = 250A si stiu sigur ca exista baterii Varta de 110Ah. Acum sa vina cineva mai destept decat mine sa-mi spuna daca s-ar folosi doar 2 astfel de baterii... exista riscul sa sara in aer toata inventia pt ca nu se poate livra curentul maxim necesar?

 

Hai sa discutam, macar de dragul discutiei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu motoarele electrice de putere au 120 v 200v

bateria aia sigur e scumpa si mai grav sunt sigur ca pica repede amperii

iar daca te tine 6 luni si tre sa cumperi alta nu e afacere

 

amperi mari cabluri groase

de pregerat motocicleta sa fie cat mai usoara

 

 

sigur se poate inmatricula in ro?

ca si eu sunt tentat

Edited by mariuscilin

Share this post


Link to post
Share on other sites
daca eu vreau sa imi transform motocicleta intr-o motocicleta electrica trebuie banuiesc sa ma duc undeva sa o omologheze cumva dar unde.

 

Eu ma gandesc de aproape 2 ani la o moto electrica si sper ca anul asta sa pot realizez asa ceva. Obstacolul major e pretul bateriilor si lipsa fondurilor suficiente. Ce a facut Justin Capra e un triciclu si nu o motocicleta. Eu vreau sa realizez o motocicleta "adevarata" cu putere >= 5 kw si cu acceleratie puternica. M-am gandit sa fac un site cu idei de-ale mele pt cei ce dispun de finante mai consistente; il voi face oricum dupa ce reusesc sa-mi termin doctoratul (in masini electrice) M-am interesat in principiu si la RAR cum ar fi cu omologarea dar au cam ridicat din umeri. Daca as avea bani sa-mi realizez acest vis m-as lupta si cu birocratia.

Daca cineva ar fi dispus sa ma ajute sa-mi trimita un PM.

Cat despre altii curiosi se pot uita la diverse modele atat auto cat si moto pe: www.evalbum.com

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare daca tot te-ai interesat daca folosesti cadru de la un moto mai vechi poti sa inmatriculezi acea motocicleta cu motoru electic pus de tine

daca tot esti in domeniu ce motor ai pune care sa fie ieftin

sa-l poti comanda in tensiune si sa se alimenteze de 2 3 baterii

 

intrebare stupida la scutere se face itp ca asa ai modifica direct un scuter fara omologare

Edited by mariuscilin

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite aici o doamna care a facut asa ceva!

ii admir spiritul civic ca a dorit sa protejeze mediul...dar acum se judeca cu statu' ca sa poata a o inmatricula ca vehicul ecologic.

 

http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/m...electrocat.html

Edited by zane94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce nu are cutie de viteze. Nu ar ajuta sa prinda viteze mai mari?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu nu inteleg de ce nu are cutie de viteze. Nu ar ajuta sa prinda viteze mai mari?

nu stiu unde scrie ca nu are, dar ma rog, daca asa zici asa o fi. Probabil deoarece nu a mai incaput caci se vede in a treia poza cat de mare e motorul si cu bateriile, sau poate nu a stiut cum sa o ataseze, nu a vrut. Vezi daca poti sa i trimit un e-mail sa o intrebi. Trebuie sa fie niste date de contact undeva

Share this post


Link to post
Share on other sites

helo

motoarele electrice nu au nevoie de cutie de viteza

exista o curba de pornire etc.

niste rpm pe care ii suporta

nu mai stiu exact si sunt mai multe tipuri de motoare insa e un lucru bun pt ca ai acceleratie mai buna decat cu cutie

motoru se comanda cu un microcontroler si un potentiometru

depinde si de motoru electric

http://www.quantya.com/PAGES/eng/eng_quantya_track.htm

arunca-ti o privire un motor dala pe unde gasim noi in ro

 

Motor: Axial Gap D.C brush

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu nu inteleg de ce nu are cutie de viteze. Nu ar ajuta sa prinda viteze mai mari?

 

Pt a economisi din spatiu si a reduce greutatea. Motoarele electrice pot avea cuplu maxim la pornire spre deosebire de cele pe benzina de aici si posibilitatea eliminarii cutiei de viteza. Am luat legatura cu diversi producatori de baterii, motoare, controlere, etc; nu va faceti nici o iluzie/speranta pt achizitionarea din Ro. Cand voi avea timp voi face un site cu f multe informatii pt doritorii de moto electrice. Din nefericire pe moment nu dispun de timp. Motorul care deocamdata se potriveste cel mai bine din punctul meu de vedere e motorul Lynch. Dati cu google si aflati mai multe despre el.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacat de sunetul frumos pe care il face o benzinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...