Jump to content
Sign in to follow this  
Auxois350

Motorina

Recommended Posts

 

 

:cheers: :laugh: :rolleyes: BRAVOOO FRATE!!! in sfarsit vadsi eu pe cineva care tine cu adevarat la bujiile speciale ptr 2T(in afara de stress)

cu tot respectul :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nflt, dak asta rezolva problema ai 1m de bere de la mine

1M???poate o lada

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nu chiar toți s-au crăcănat de la început pe Japan-eze :grinbandit:

post-106-1221982962_thumb.jpg

post-106-1221983026_thumb.jpg

post-106-1221983078_thumb.jpg

post-106-1221983295_thumb.jpg

Edited by nflt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto jupiterul, cum de impaci cu el, sau cum te-ai impacat?(in cazul in care nu-l mai ai).....am avut si eu un Ij56, si tare bine m-am mai impacat cu el, singurul inconvenient era ca avea instalatie pe 6V, si avea farul cam chior. Cat despre Tula.....hehe, imi aminteste cand faceam scoala, a venit un gagiu la poligon cu ea, si atunci a fost si prima si ultima data cand am mers pe TMZ. Mi se parea foarte ciudat felul in care se inclina si se ridica cauciucul pe cant.

Cat de curand imi vine si mie randul la o japoneza, dar pana sa ma arunc la o motocicleta "cu ochii mici" mai am intai niste chestii de rezolvat.

Edited by Auxois350

Share this post


Link to post
Share on other sites

...cu Ij-ulețu m-am descurcat după cum arăta... după 3 luni de muncă la mama piuliței...ataÂşu' arăta la fel...dar e venit vremea Âşi s-a transformat în ...

post-106-1222115504_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... si dc iti spun ca unul din ij-urile mele mergea cu motorina goala ma crezi ????????????? OK, dupa ce-l incalzeam bine cu benzina,aveam un bidonas mic de benzina deasupra bateriei in cutia laterala si mutam furtunul din mers la rezervor[care era plin cu motorina] si tot asa il mutam inapoi inainte sa-l opresc pt ca la urmatoarea pornire sa fie doar benzina[cu ulei] in carburator. cine rade n-are decat,inseamna ca n-a incercat,ma rog-poate n-a fost curios. iju stie sa mearga in conditi mult mai extreme decat jawa..... nu stie sa fuga k aceasta dar poate nici nu e nevoie,e suficient faptul ca e mai credincios, dar sa-l exploatezi in limitele lui si sa-i dai sa pape ce-i place..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
.... si dc iti spun ca unul din ij-urile mele mergea cu motorina goala ma crezi ????????????? OK, dupa ce-l incalzeam bine cu benzina,aveam un bidonas mic de benzina deasupra bateriei in cutia laterala si mutam furtunul din mers la rezervor[care era plin cu motorina] si tot asa il mutam inapoi inainte sa-l opresc pt ca la urmatoarea pornire sa fie doar benzina[cu ulei] in carburator. cine rade n-are decat,inseamna ca n-a incercat,ma rog-poate n-a fost curios. iju stie sa mearga in conditi mult mai extreme decat jawa..... nu stie sa fuga k aceasta dar poate nici nu e nevoie,e suficient faptul ca e mai credincios, dar sa-l exploatezi in limitele lui si sa-i dai sa pape ce-i place..... :P

chiar judeci ce vb ?

vezi ca s-ar putea sa-l bata gandul pe vreunu care habar n-are, sa incerce si va plange langa motor

brr ma si iau fiori cand aud asa aberatii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai sinistru ar fi ca Ij-ul CHIAR SA MEARGA cu motorina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi spusese cineva cu ochii sticlosi din cauza tabietului bauturii ca el a mers cu palinca in rezervorul Trabantului si anume ca avea o sticla de benzina in portbagaj, iar cineva ii daduse o sticla de palinca pe care a pus-o tot in portbagaj... La un moment dat, motorul a dat semne ca se termina benzina asa ca asta a deshis portbagajul si a pus fara sa stie sticla de palinca (ma rog, ai putea-o simti dupa miros) si a mers asa pana acasa (nu stiu cat) si cand sa bea palinca a pus benzina in pahar.............Asa mi-a spus el......pare poveste ,dar.......\\

 

Totusi, daca ma gandesc, cand fac tuica la maica-mea mare, arunc cu ceasca in foc sa vad daca e tare....cand nu se mai aprinde, oprim "instaltia" ....

 

Am citit aici si auzit multe retete de combustibil care folosesc inlocuitori ieftini ai benzinei (amestec de benzina + motorina, petrol lampant, gazolina ).....

 

Un caz de inlocuitor care e folosit de cineva cu scuterul e gazolina....Asta e sigur , nu m-a mintit,chiar nu cumpara niciodata benzina...Cum se comporta nu stiu.....

 

Altcineva, tot caz sigur, pune in rezervorul de Dacia gazolina sau diluant....(il cumpara de la cineva care il vinde cu eticheta de diluant....nu se stie ce e , ori diluant, ori gazolina)...Mi-a spus ca la munte nu trage masina,accelereaza degeaba ca nu are putere pe coaste abrupte, asa ca o combina cu benzina cand se duce rareori la munte....

 

Cand eram mic , tata avea o sticla de spirt tehnic (90 grade) in protbagaj si mi-a spus ca o tine in cazul in care benzina are apa in ea.......

 

Pana la urma, s-au incercat multe......Ce efect au asupra motoarelor iar nu stiu...... Unii zic ca motorina unge mai bine etc....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imi spusese cineva cu ochii sticlosi din cauza tabietului bauturii ca el a mers cu palinca in rezervorul Trabantului si anume ca avea o sticla de benzina in portbagaj, iar cineva ii daduse o sticla de palinca pe care a pus-o tot in portbagaj... La un moment dat, motorul a dat semne ca se termina benzina asa ca asta a deshis portbagajul si a pus fara sa stie sticla de palinca (ma rog, ai putea-o simti dupa miros) si a mers asa pana acasa (nu stiu cat) si cand sa bea palinca a pus benzina in pahar.............Asa mi-a spus el......pare poveste ,dar.......\\

 

Totusi, daca ma gandesc, cand fac tuica la maica-mea mare, arunc cu ceasca in foc sa vad daca e tare....cand nu se mai aprinde, oprim "instaltia" ....

 

Am citit aici si auzit multe retete de combustibil care folosesc inlocuitori ieftini ai benzinei (amestec de benzina + motorina, petrol lampant, gazolina ).....

 

Un caz de inlocuitor care e folosit de cineva cu scuterul e gazolina....Asta e sigur , nu m-a mintit,chiar nu cumpara niciodata benzina...Cum se comporta nu stiu.....

 

Altcineva, tot caz sigur, pune in rezervorul de Dacia gazolina sau diluant....(il cumpara de la cineva care il vinde cu eticheta de diluant....nu se stie ce e , ori diluant, ori gazolina)...Mi-a spus ca la munte nu trage masina,accelereaza degeaba ca nu are putere pe coaste abrupte, asa ca o combina cu benzina cand se duce rareori la munte....

 

Cand eram mic , tata avea o sticla de spirt tehnic (90 grade) in protbagaj si mi-a spus ca o tine in cazul in care benzina are apa in ea.......

 

Pana la urma, s-au incercat multe......Ce efect au asupra motoarelor iar nu stiu...... Unii zic ca motorina unge mai bine etc....

Pe vremea raposatului am incercat multe inclusiv alcool dublu rafinat dar daca motorul are putere scazuta inseamna ca se supraincalzeste deci uzura mare

In gazolina puneam tetraetil de plumb sa-i creasca cifra octanica dar cel mai bine este cu BENZINA

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Categoric ijul nu mere numai cu benzina si nici trabantul cu palinca......alcoolul tehnic de 90 grade se adauga in benzina cand are apa sa nu faca dopuri pe instalatie, intre rezervor si pompa de benzina, cam 100g la un plin. Ideea e ca eu nu-s de acord cu matrafluxurile astea, dar in caz de stricta nevoie, le utilizam. D'acu am tras motoru pe dreapta, in primavara evident il desfac, il curat de calamina, vad ce jocuri are si le elimin, pentru ca sigur nu va mai clantani chiar si cu benzina fara plumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chiar judeci ce vb ?

vezi ca s-ar putea sa-l bata gandul pe vreunu care habar n-are, sa incerce si va plange langa motor

brr ma si iau fiori cand aud asa aberatii

 

 

Cel mai sinistru ar fi ca Ij-ul CHIAR SA MEARGA cu motorina!

 

 

merge. problema e ca merge pe autoaprindere...

Share this post


Link to post
Share on other sites
merge. problema e ca merge pe autoaprindere...

EXCLUS! ..autoaprinderea se produce datorita compresiei, cind temperatura aerului comprimat atinge valori de cca 600 gr. C, moment cand se produce si injectia de motorina. Autoaprinderea la motoarele pe benzina se datoreaza unor puncte firbinti cauzte de "n " cazuri(descrise deja pe forum). A nu se confunda arderea cu explozia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
EXCLUS! ..autoaprinderea se produce datorita compresiei, cind temperatura aerului comprimat atinge valori de cca 600 gr. C, moment cand se produce si injectia de motorina. Autoaprinderea la motoarele pe benzina se datoreaza unor puncte firbinti cauzte de "n " cazuri(descrise deja pe forum). A nu se confunda arderea cu explozia!

 

Cei care merg cu Dacia pe gazolina patesc autoaprindere....scot cheia si motorul se mai invarte putin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
....scot cheia si motorul se mai invarte putin...

Asa-i, dar nu pot merge cu masina, cum ai calcat acceleratia, valul de aer rece ce intra in cilindri raceste acele puncte calde instantaneu iar motorul se opreste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EXCLUS! ..autoaprinderea se produce datorita compresiei, cind temperatura aerului comprimat atinge valori de cca 600 gr. C, moment cand se produce si injectia de motorina. Autoaprinderea la motoarele pe benzina se datoreaza unor puncte firbinti cauzte de "n " cazuri(descrise deja pe forum). A nu se confunda arderea cu explozia!

 

 

nu e exclus, chiar asa merge ij-ul cu motorina! nu se aprinde de la scanteie... se incalzeste motorul bine, se trece pe motorina si incepe distractia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu e exclus, chiar asa merge ij-ul cu motorina! nu se aprinde de la scanteie... se incalzeste motorul bine, se trece pe motorina si incepe distractia!

k, incearca si cu fisa scoasa! Apoi, sunt multi care scriu ce cred ei, fara insa sa verifice...

Share this post


Link to post
Share on other sites
k, incearca si cu fisa scoasa! Apoi, sunt multi care scriu ce cred ei, fara insa sa verifice...

 

avand in vedere ca am avut aproape toate tipurile de ij intr-o perioada de vreo 6 ani cred ca stiu ce spun. si da, merge si fara fisa odata ce ai trecut pe motorina.

 

p.s. nu sunt danutza, sunt prietenul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar sunt entuziasmat ca rusu intre anii 50 -90 a reusit sa dezvolte un motor cu compresie de 9 in 2 t care reuseste sa aprinda motorina numai prin admisie proprie (fara injectie)

 

chiar sunt entuziasmat ca rusu intre anii 50 -90 a reusit sa dezvolte un motor cu compresie de 9 in 2 t care reuseste sa aprinda motorina numai prin admisie proprie (fara injectie)

dar daca ijul merge pe motorina de ce nu ar merge si alte motoare? de ex jap

ca au compresie mult mai mare

maine renunt la diesel

imi iau benzinar ca daca il incing tare ,erge pe motorina

 

 

asta e ultima data cand m-ai postez aici ca imi distrug noile idei sistemul de valori(mecanic fiind)

:drink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
avand in vedere ca am avut aproape toate tipurile de ij intr-o perioada de vreo 6 ani cred ca stiu ce spun. si da, merge si fara fisa odata ce ai trecut pe motorina.

 

p.s. nu sunt danutza, sunt prietenul ei.

 

Danutza parca era cu stress....

Share this post


Link to post
Share on other sites
...p.s. nu sunt danutza, sunt prietenul ei.

D-le, nu te cunosc si nici nu vreau sa fac polemica pe aceasta tema, iar faptul ca ai 6 ani de experienta pe ij, se pare ca nu este suficent! Sunt de acord ca pot exista scurte momente de autoaprindere, create insa de alte cauze, nu de compresie. Noi discutam de functionarea motorului 2T pe benzina, si care d-ta susti ca poate functiona cu motorina si fara bujie. In primul rand la motoarele alimentate prin carburator si nu numai(cele pe injectie nu au carburator), la mersul la ralanti depresiunea din galeria de admisie este in jurul a 0,2-0,4 bari, acest lucru face ca in momentul compresiei presiunea in camera de ardere sa fie la valori mici intre 1 si 4 bari. Cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim ai putea sa ajungi abea la 10-12 bari. Motorul diesel in schimb nu are clapeta de acceleratie, el este alimentat teoretic la orice turatie cu presiunea atmosferica de 1 bar, depasind astfel in compresie 30 bari(a ceasta compresie generand cca 600 grade), iarna cand tamperatura earului aspirat este cu mult sub 20 grade, pornirea se face cu ajutorul unei bujii incandescente. Revin: in amestec cu benzina, motorina poate sa se aprinda, iar motorul sa functioneze, dar numai cu motorina si fara scanteia bujiei in nici un caz. Daca cilindrul si pistonul ar avea sa zicem 200 grade, aprinderea motorinei ar putea avea loc la o comprimare de cca 3 bari si ceva. Daca doar una din conditiile aratate mai sus nu sunt indeplinite (si nu sunt), motorul nu va functiona fara scanteia bujiei. Fa aceasta proba ca sa te convingi! Inca un amanunt: benzina se aprinde la un raport de compresie inferior celui de motorina. Exista si motoare in 2T pe motorina(drujbele acelea vechi, pe roti), constructiv sunt foarte simple, ar trebui sa studiezi unul sa intelegi modul lui de functionare si modul de alimentare cu combustibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
D-le, nu te cunosc si nici nu vreau sa fac polemica pe aceasta tema, iar faptul ca ai 6 ani de experienta pe ij, se pare ca nu este suficent! Sunt de acord ca pot exista scurte momente de autoaprindere, create insa de alte cauze, nu de compresie. Noi discutam de functionarea motorului 2T pe benzina, si care d-ta susti ca poate functiona cu motorina si fara bujie. In primul rand la motoarele alimentate prin carburator si nu numai(cele pe injectie nu au carburator), la mersul la ralanti depresiunea din galeria de admisie este in jurul a 0,2-0,4 bari, acest lucru face ca in momentul compresiei presiunea in camera de ardere sa fie la valori mici intre 1 si 4 bari. Cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim ai putea sa ajungi abea la 10-12 bari. Motorul diesel in schimb nu are clapeta de acceleratie, el este alimentat teoretic la orice turatie cu presiunea atmosferica de 1 bar, depasind astfel in compresie 30 bari(a ceasta compresie generand cca 600 grade), iarna cand tamperatura earului aspirat este cu mult sub 20 grade, pornirea se face cu ajutorul unei bujii incandescente. Revin: in amestec cu benzina, motorina poate sa se aprinda, iar motorul sa functioneze, dar numai cu motorina si fara scanteia bujiei in nici un caz. Daca cilindrul si pistonul ar avea sa zicem 200 grade, aprinderea motorinei ar putea avea loc la o comprimare de cca 3 bari si ceva. Daca doar una din conditiile aratate mai sus nu sunt indeplinite (si nu sunt), motorul nu va functiona fara scanteia bujiei. Fa aceasta proba ca sa te convingi! Inca un amanunt: benzina se aprinde la un raport de compresie inferior celui de motorina. Exista si motoare in 2T pe motorina(drujbele acelea vechi, pe roti), constructiv sunt foarte simple, ar trebui sa studiezi unul sa intelegi modul lui de functionare si modul de alimentare cu combustibil.

 

 

:sick: :drink: :moto: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
D-le, nu te cunosc si nici nu vreau sa fac polemica pe aceasta tema, iar faptul ca ai 6 ani de experienta pe ij, se pare ca nu este suficent! Sunt de acord ca pot exista scurte momente de autoaprindere, create insa de alte cauze, nu de compresie. Noi discutam de functionarea motorului 2T pe benzina, si care d-ta susti ca poate functiona cu motorina si fara bujie. In primul rand la motoarele alimentate prin carburator si nu numai(cele pe injectie nu au carburator), la mersul la ralanti depresiunea din galeria de admisie este in jurul a 0,2-0,4 bari, acest lucru face ca in momentul compresiei presiunea in camera de ardere sa fie la valori mici intre 1 si 4 bari. Cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim ai putea sa ajungi abea la 10-12 bari. Motorul diesel in schimb nu are clapeta de acceleratie, el este alimentat teoretic la orice turatie cu presiunea atmosferica de 1 bar, depasind astfel in compresie 30 bari(a ceasta compresie generand cca 600 grade), iarna cand tamperatura earului aspirat este cu mult sub 20 grade, pornirea se face cu ajutorul unei bujii incandescente. Revin: in amestec cu benzina, motorina poate sa se aprinda, iar motorul sa functioneze, dar numai cu motorina si fara scanteia bujiei in nici un caz. Daca cilindrul si pistonul ar avea sa zicem 200 grade, aprinderea motorinei ar putea avea loc la o comprimare de cca 3 bari si ceva. Daca doar una din conditiile aratate mai sus nu sunt indeplinite (si nu sunt), motorul nu va functiona fara scanteia bujiei. Fa aceasta proba ca sa te convingi! Inca un amanunt: benzina se aprinde la un raport de compresie inferior celui de motorina. Exista si motoare in 2T pe motorina(drujbele acelea vechi, pe roti), constructiv sunt foarte simple, ar trebui sa studiezi unul sa intelegi modul lui de functionare si modul de alimentare cu combustibil.

Daca merg si cu pistoane din lemn de prun(da' nu mult!maxim o saptamana!) si cu tabla de conserve prinsa pe capul pistonului...atunci de ce nu ar merge si cu motorina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum sa nu....mere si cu bere :rock:) Ij care datorita avansului prea mic sa mearga inapoi (adik sa se invarta invers motoru) am vazut, da' ij CRDI inca nu :what:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...