Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

pe cele cateva volante care le am, bolturile sunt aliniate la partea de sus si pe spate au o mica diferenta de nivel(difera intre ele)lucru care ma facut pe mine sa renunt la schimbarea lor chiar daca aveau uzuri destul de pronuntate. probabil la fabrica alinierea a fost facuta la presa cu o placa care le-a presat pe toate odata, daca vrei sa masor nu ai decat sa pui volanta pe un geam ,sau ceva foarte drept ,cu bolturile in jos bineinteles si unde ai diferenta poti verifica cu lera ,dar nu am nici o idee de cum le-ai putea alinia pe toate la fel si cert este ca ambreiajul nu va functiona corect fara asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...ideea e nemaipomenit de simpla , dar nu apare pe feisbuci(feţe+cururi in traducere..)

Se foloseste o cală la presare....

Daca va mai fi vreodata echilibrata dupa toate manevrele de ciocanire (hîţînă-mă-lasă-mă in termeni de specialitate), asta e alta poveste....doar potîrnichile de pe marginea drumului vor putea spune (dupa curba parabolica descrisa de placile de ambreiaj desprinse , care urmeaza sa le păleasca....


» Post actualizat in 17 May 2017 19:39

...am vorbit cu cineva care a citit undeva , si ,cica va fi oke!

Sau ca sa-l parafrazez pe Dymethil " daca maturi pilitura de bismut , intr-un faras , si tii farasul nustiucum in mana , scapi de negi"....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ii trebuie ceva km unui M, Nipru,Ural sa-si roada bolturile de volanta. Probabil mers multi km cu ambreiajul lucrand prost si placile zdranganind la plecarea de pe loc , cuplare cu soc etc...
Mai repede se alungesc gaurile din placile de otel, in aceiasi masura in care se tocesc dintii placutelor cu ferodou si inlocuiesti si placile de otel si placile de ferodou.
Singura data in care am gasit uzura asa de mare pe bolturi de volanta in multi km cu boxere, nu am facut reparatie intrucat aveam volanta de schimb. Atentie volanta de M/Ural difera subtil de cea de Nipru - la conicitatea alezajului de montare pe ambielaj.. (Nu stiu aia de K, dar banuiesc ca e ca la M, ca doar nu-s ambielajele diferite).
Pentru cine schimba in prezent bolturile cu ce e di pi stoc, cred ca e util sa dea cu pila sa vada cum e ferul.

Daca @ales a constatat ca la mai multe volante a gasit bolturile de aceiasi lungime in partea dinspre placi (asa cum trebuie sa fie) dar infipte in volanta la adancimi diferite inseamna ca "rusul" dupa ce le-a infipt le-a masurat si aliniat prin scurtare.
Inseamna ca greutatea nu este distribuita asa de bine cum am crede.
volantele ciocanite, placile cu mai mutl ferodou mai umflate intr-o parte s.a. astfel de abateri or fi in tolerante.

Procedura de schimbare e prezentata in manualele motociclistului de Mayer, sa aruncam cate un ochi.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut la un prieten tobe de jupiter de la gaspar acelas crom de china ,mersese un timp cu ele si aratau tot asa de bine ,nu cred ca e cazul de sablare si vopsire. cred ca daca nu ti mobra in ploaie te vei bucura un timp de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu știu dacă de vede in poze dar am pus de curiozitate placa de presiune și de aliniază perfect pe bolțuri, fără șuruburi montate

» Post actualizat in 30 May 2017 17:32

Nu știu dacă de vede in poze dar am pus de curiozitate placa de presiune și de aliniază perfect pe bolțuri, fără șuruburi montate

» Post actualizat in 30 May 2017 17:36

Așteptând să ajungă chiulasele de la reparat am operat și cutia, schimbat rulmenți și simeringuri, aștept semiluna și pinioanele de pornire de la Gașpar, ele aveau ceva uzură mai pronunțată

» Post actualizat in 03 Jun 2017 19:28

Gata asamblarea, mâine urmează pornirea, sper să mai pornească după toată munca depusă...

post-21334-0-51368600-1496165482_thumb.jpg

post-21334-0-54995200-1496165505_thumb.jpg

post-21334-0-92156200-1496165518_thumb.jpg

post-21334-0-91334000-1496165561_thumb.jpg

post-21334-0-84327100-1496165673_thumb.jpg

post-21334-0-93747400-1496165688_thumb.jpg

post-21334-0-65229200-1496165702_thumb.jpg

post-21334-0-37087300-1496165716_thumb.jpg

post-21334-0-39135200-1496165751_thumb.jpg

post-21334-0-02758500-1496165770_thumb.jpg

post-21334-0-18495100-1496165781_thumb.jpg

post-21334-0-07875200-1496517995_thumb.jpg

post-21334-0-04588600-1496518009_thumb.jpg

post-21334-0-64683700-1496518036_thumb.jpg

post-21334-0-22796900-1496518055_thumb.jpg

post-21334-0-30644700-1496518104_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

:))))))

 

 

Intretimp am luat și ITP-ul

» Post actualizat in 09 Jun 2017 15:50

Motocicleta asta nu încetează să mă uimească. Priviți inginerie...mă mir că scapă discul de ambreiaj

post-21334-0-49164000-1496943168_thumb.jpg

post-21334-0-57871400-1496943186_thumb.jpg

post-21334-0-08032400-1497023403_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 6 months later...
  • 1 year later...

Rusii astia sunt dati draqului. sau/si  ucrainienii mai precis..

Au facut un cacao de motocicleta dintr-un proiect care n-ar fi fost rau daca era pus in practica cu niste materiale mai atent alese si prelucrate.

Acu tât poporul incearca sa faca din cacao bici si sa si plesneasca...

Imi plac oamenii astia , sunt ambitiosi si inventivi, tât este mai bine decăt să stai în fața blocului și să spargi semințe mestecând politică cu o perfuzie din PET de bere.

Bravo lor !

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 13.08.2020 la 14:14, pinnochio a spus:

Nush cât rezistă lagăru turbinei ăleia,acolo tre presiune de ulei🙄

 

De principiu DNEPR-ul ar trebui sa ofere presiune, este motor pe cuzinet.

Daca nu are probleme in palierul frontal unde este hemoragia la acest motor n-ar trebui sa existe probleme cu presiunea.

Pe vremea cand aveam Nipru am presurizat zona cu doua simeringuri spate-n spate in acel palier si am montat o pompa de GPZ. Pompa a avut nevoie doar de un ax modificat mai lung, admisia am facut-o prin spatele pompei iar evacuarea a ramas pe fata unde s-a mufat direct pe orificiul standard.

La ralantiu presiunea mi-a spart filrul centrifugal din aluminiu. L-am refacut din otel si sa vezi atunci ungere....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Aaa,bine c-am bagat un ochi+lentila si pe topicul asta;chiar eram curios cine a mai pus simeringuri la tzisnitoare,si i-a functionat patentu*;eu le-am schimbat in vara,si am ramas placut surprins ca dupa 15 ani nu s-au intarit/inmuiat/deformat,...romanesti,Fart-tec parca.Nimic fancy,ca acum,viton la bidon,etc.Si vad mai sus un vedeo cu magnetou minsk...ca dilema zilei la mine ar fi daca aprinderea elecronica ar merge cu curentul alternativ,sau care ar fi un releu optim pt a incarca o baterie.Vreun stimabil Guru electronist printre noi?La mine magnetoul ma servea doar cu lumini,aprinderea de pe o baterie;200 km,s-apoi priza...dnepr hibrid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...

Stimabili,ieri am fost sa vad ce mai face un MT10 1976 (i-am dus gume);La aproape 100K km,merge impecabil,nimic schimbat in motor,sau parte electrica(doar un delcou schimbat,pardon)Ca sa-si faca pontajul la mentenanta,iarna schimba oloju in telescoapele spate.In toti anii astia a fost doar revopsit,retapitat,rebowdenat;din exces de zel s-au dat o data jos chiulasele.

014.jpg

018.jpg

019.jpg

013.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100.000......

Mie mi-au placut intotdeaua povestile pescaresti.

Dincolo de cifrele din acel ceas...sa spunem de kilometraj.

Avem in grup 4 MT-uri (10 si 11) 

Iti spun sincer ca nici macar una nu este virgina si nu au nici pe departe 100k.

Sa zic ca una dintre ele este mai breaza dar la 30k tot a primit o perfuzie de pistoane, cilindrii si segmenti, motorul inca capsat dar fara aditiv se zbate becul de presiune la ralantiu.

Rulmentii rusesti nu au fost poroiectati sa tima atata, nu cei montati pe Niprane.

 

Sa mai povestim ds calitatea supapelor, a ghidurilor...a deficientei de ungere pe ele. 

Bucsele din cutie merg aproape uscate, am desfacut cutie refacuta cu bucse noi la 10k  si evea deja un joc de glezne ca Fred Astaire.

Mai ramane sa ne spui ca cupla elastica este din filmul ala si m-ai convins: esti talentat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa,asta cu omagierea talentului,pe persoana fizica,transpira un pic a puseu de bascalie?Naah,n-are cum;.nu ma dezamagesti asa usor;canicula ne dilata matzele tidvei,si mai fasaim cate un partz publicalmente,zambelim...asta ne umanizeaza.Aici postam putin,dar calitativ,..pai nu?Pe aici se preumbla,tacit,doar franc-masoneria socialistelor...noi ne tachitam la o bere ,nu-n spatiu public...Hai cu mai mult entuziasm,credinta-n minunile tehnicii epocilor apuse.Si eu as fi sceptic;nici eu n-am vazut vreo alta socialista la 100 000 km,si functionall...validez reactia.O fi una din MT urile facute pentru aselenizare;o parte din ele le-a achizitionat politia suedeza...

Si ai dreptate,cuplajul elastic a fost schimbat,precum si preputzul care iese din cutie via ambreiaj.Da atat.Chiulasele  s au dat jos pt ca tampoanele de cauciuc dintre rampa si bloc s-au copt;cu aceasta ocaziune s-au schimbat ghidurile la supape,frezat scaunele,rectificat supapele si s-au pus la loc...aceleasi-uzura 2 sutimi la cotor..wax.Daca zoomesti poza cu cilindru ,vezi marcajul 76 la baza lui;aceleasi pistoane segmenti cilindrii,ambielaj,etc...alternator ,releu,cheie contact,etc...la 100k in cap se face tr0itza in fata portii,se declara loc de pelerinaj.Fiecare cu sfintii lui.Hai cu Sigue Sigue Sigue Sputnik!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, turanoid a spus:

Aaaa,asta cu omagierea talentului,pe persoana fizica,transpira un pic a puseu de bascalie?Naah,n-are cum;.nu ma dezamagesti asa usor;canicula ne dilata matzele tidvei,si mai fasaim cate un partz publicalmente,zambelim...asta ne umanizeaza.Aici postam putin,dar calitativ,..pai nu?Pe aici se preumbla,tacit,doar franc-masoneria socialistelor...noi ne tachitam la o bere ,nu-n spatiu public...Hai cu mai mult entuziasm,credinta-n minunile tehnicii epocilor apuse.Si eu as fi sceptic;nici eu n-am vazut vreo alta socialista la 100 000 km,si functionall...validez reactia.O fi una din MT urile facute pentru aselenizare;o parte din ele le-a achizitionat politia suedeza...

Si ai dreptate,cuplajul elastic a fost schimbat,precum si preputzul care iese din cutie via ambreiaj.Da atat.Chiulasele  s au dat jos pt ca tampoanele de cauciuc dintre rampa si bloc s-au copt;cu aceasta ocaziune s-au schimbat ghidurile la supape,frezat scaunele,rectificat supapele si s-au pus la loc...aceleasi-uzura 2 sutimi la cotor..wax.Daca zoomesti poza cu cilindru ,vezi marcajul 76 la baza lui;aceleasi pistoane segmenti cilindrii,ambielaj,etc...alternator ,releu,cheie contact,etc...la 100k in cap se face tr0itza in fata portii,se declara loc de pelerinaj.Fiecare cu sfintii lui.Hai cu Sigue Sigue Sigue Sputnik!

Hai ca incepem sa ne mai amintim ce a mai schimbat omul in pauza dintre doua meciuri.

La mine kilometrajele astea nu spun nimic. Eu l-as fi intrebat pe unde a facut cei 100.000, a fost pe extern si a facut naveta la Moscova sau a lucrat in vest si a avut multe autobahn-uri...

Ghiduri, supape, scaune se schimba pentru ca sunt varza. Din descrierea dumitale reiese ca n-avea de treaba si a inceput sa desfaca doua chiulase. Faza cu toleranta 2 sutimi....iti spun un lucru, in Bucuresti nu exista atelier care sa imi gaeanteze o toleranta de 2 sutimi....nu au scule, nu mai au cu ce face.

Si iti mai spun ceva ....asa din partea casei: la 2 sutimi ghidul tau va strange chiulasa la acest model prieten cu caldura, acele (2) sutimi le lasi la un motor cu racire fortata daca insisti.

La Baneasa in atelierul fabricii de avioane s-au facut doua chiulase de MT, tolerante d-astea din descrierea dumitale...motorul cand ajungea in temperatura de lucru supapele se blocau pe ghid deschise fiind. Oamenii s-au scuzat ca ei cu racire pe aer nu prea stiu....

Ceasuri sunt multe...putine mai au CUC!

Teama mea cea mai mare este ca lumea sa nu ia de buna informatia, parca vad ca de maine sar preturile la bactetiile astea ca vezi domnule rezista 100.000.

Pai mie mi-ar fi teama in locul tau de eventuale blesteme...eu unul nu stiu sa-ti zic de deochi in acel caz.

Infirmatiile trebuiesc cernute, verificate ( nu ca la TV) altfel propagam prostia...si nu vrem asta!!

Uite ca sa fie treaba treaba ti-am facut o cercetare: 

Am un prieten in Iasi, il cheama Blejeru Cristian, are aproape de 100.000km cu un Nipran si a facut urmatoarea recenzie:

-chiulasele tin 10.000. refacute la o fabrica din Roman, are un set de rezerva ca sa nu mai astepte.

-la 45.000 a explodat rulmentul vibrochenului din cauza uzurii.

-axa cu came la 45.000 avea o uzura excesiva.

Asta despre motor.

Segmentii tin 15.000

In momentul cand ee pun ceva mai buni de la auto se uzeaza camasa 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, m72story said:

Faza cu toleranta 2 sutimi....iti spun un lucru, in Bucuresti nu exista atelier care sa imi gaeanteze o toleranta de 2 sutimi....nu au scule, nu mai au cu ce face.

 

Romeo, eu inteleg ca s-a uzat coada supapelor doua sutimi, nu ca aveau toleranta doua sutimi. Ma rog, aia la Baneasa nu stiu ce au facut dar sunt si altii care au dat chix la chiulasele racite pe aer si din ce am vazut problema nu ar fi tolerantele ci calitatea pieselor. Am reparat candva un motor de Ural la care proprietarul imi adusese chiulasele facute si a insistat sa le montam asa desi nu-mi placea cum aratau supapele la una dintre chiulase. Evident ca exact alea gripau si a trebuit sa demontez chiulasa si i-am pus supape de Ural care au mers fara probleme.

 

Eu mi-am facut singur niste chiulase de Ural si am imperecheat ghiduri de auto cu niste supape tot de auto care aveau in specificatii tolerante de 4 sutimi si astfel nu am avut nici o problema iar asta ruland pe niste calduri mari in Bucuresti in conditiile in care ghidurile si supapele erau pt motoare racite pe aer. Deci problema nu ar fi racirea (aer sau lichid) ci calitatea si alegerea pieselor in functie de tolerantele date de producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, mobiletron a spus:

 

Romeo, eu inteleg ca s-a uzat coada supapelor doua sutimi, nu ca aveau toleranta doua sutimi. Ma rog, aia la Baneasa nu stiu ce au facut dar sunt si altii care au dat chix la chiulasele racite pe aer si din ce am vazut problema nu ar fi tolerantele ci calitatea pieselor. Am reparat candva un motor de Ural la care proprietarul imi adusese chiulasele facute si a insistat sa le montam asa desi nu-mi placea cum aratau supapele la una dintre chiulase. Evident ca exact alea gripau si a trebuit sa demontez chiulasa si i-am pus supape de Ural care au mers fara probleme.

 

Eu mi-am facut singur niste chiulase de Ural si am imperecheat ghiduri de auto cu niste supape tot de auto care aveau in specificatii tolerante de 4 sutimi si astfel nu am avut nici o problema iar asta ruland pe niste calduri mari in Bucuresti in conditiile in care ghidurile si supapele erau pt motoare racite pe aer. Deci problema nu ar fi racirea (aer sau lichid) ci calitatea si alegerea pieselor in functie de tolerantele date de producator.

Sunt de acord cu tine.

Cand inlocuim calitatile OM cu calitatea automotiva contemporana avem intredevar niste pretentii, putem sa spera la un ceas cu CUC care arata 100k.

In privinta tolerantelor dintre racire fortata sau in ~bataia vantului~ nu rezonam.

Practic aceste motoare zic eu ca nu prea se impaca bine cu caldura... la ultimele doua drumuri din acest an, trei Nipre s-au oprit deoarece le fierbea benzina in carburatoare, au fost oricum proiectate pentru zone mai reci putin dpdv al temperaturii decat ceea ce traim astazi.

Caldura inseamna dilatare, la un motor contemporan o menti la 90 de grade,  la Nipru ce iti mai mentine la o temparatura constanta?

Pe Transceahlau - o urcare de 25 de km au tras bine,  practic ne-am oprit doar in pauze de tigara si cu ocazia asta si-au mai tras sufletul, datorita faptului ca temperatura era decenta (20 de grade) nu am avut situatii dificile, dar daca afara erau 40 de grade.....nu aveau unde sa mai piarda caldura, cui sa o mai cedeaze cand din astfalt vin 50 de grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, m72story said:

Practic aceste motoare zic eu ca nu prea se impaca bine cu caldura...

 

Asa este, nu se impaca bine cu caldura. Dnepr are aripioarele chiulaselor prea mici, M72 la fel, Ural 650 se descurca onorabil desi are cilindri de fonta iar chiulasele nu sunt foarte mari. Nu trebuie sa uitam ca aceste modele au tehnica din anii 40-50 si trebuie exploatate ca atare, cu grija si atentie la mentenanta. Mai imbunatatim noi la ele montand diverse repere moderne dar tot trebuie exploatate asa cum au fost gandite initial. Nu cumperi Dnepr sau Ural ca sa faci wheelie cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, einstein1984 said:

Sau sa mergi 10 000 km fara sa demontezi ceva....

 

Fisa lor de intretinere te pune sa demontezi la 10.000 cate ceva. La 30.000km trebuie demontat motorul pentru curatare si verificare, sunt niste operatii pe care trebuie sa ti le asumi cand cumperi astfel de vechituri. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mobiletron a spus:

 

Fisa lor de intretinere te pune sa demontezi la 10.000 cate ceva. La 30.000km trebuie demontat motorul pentru curatare si verificare, sunt niste operatii pe care trebuie sa ti le asumi cand cumperi astfel de vechituri. 

Just!

Sau mergi cu ea pana te uita Cel de Sus, dar sa nu te plangi apoi ca te-a lasat in drum, porneste greu si alte cele.

Curand m-a intrebat Drobu daca i-am facut revizia de 1000km, i-am zis ca imi fac revizia la fiecare plecare.

Adaug ulei de fiecare data cand o cere (si o cere) si Nae a uitat sa faca aceasta mentenenta.

A descoperit ca intre Bicaz si Bucuressti a ajuns cu baia uscata....

Sunt convins ca daca MT-ul era realizat cu piese de calitate optima, care apropo` pentru a le face optime costa bani, materiala si masini de precizie, mesteri priceputi... ar fi stat cu totul altfel treaba. Este un motor bun, superior Ural-ului din punct de vedere al vibrochenului unde daca ai avea presiune este lifetime- ca Greuceanu

Cum ar fi pus in practica niste oameni cu ochii mici aceasta masina? Cat ar fi tinut un astfel de motor realizat dupa standardele Honda, chiar si din acei ani (anii70)?

ce tratamente, ce aliaje ar fi folosit... cat ar fi dus un astfel de motor cu o plaja de turatie de motor stationar

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...