Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

  • 4 weeks later...
  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stimabili,ieri am fost sa vad ce mai face un MT10 1976 (i-am dus gume);La aproape 100K km,merge impecabil,nimic schimbat in motor,sau parte electrica(doar un delcou schimbat,pardon)Ca sa-si faca pontajul la mentenanta,iarna schimba oloju in telescoapele spate.In toti anii astia a fost doar revopsit,retapitat,rebowdenat;din exces de zel s-au dat o data jos chiulasele.

014.jpg

018.jpg

019.jpg

013.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100.000......

Mie mi-au placut intotdeaua povestile pescaresti.

Dincolo de cifrele din acel ceas...sa spunem de kilometraj.

Avem in grup 4 MT-uri (10 si 11) 

Iti spun sincer ca nici macar una nu este virgina si nu au nici pe departe 100k.

Sa zic ca una dintre ele este mai breaza dar la 30k tot a primit o perfuzie de pistoane, cilindrii si segmenti, motorul inca capsat dar fara aditiv se zbate becul de presiune la ralantiu.

Rulmentii rusesti nu au fost poroiectati sa tima atata, nu cei montati pe Niprane.

 

Sa mai povestim ds calitatea supapelor, a ghidurilor...a deficientei de ungere pe ele. 

Bucsele din cutie merg aproape uscate, am desfacut cutie refacuta cu bucse noi la 10k  si evea deja un joc de glezne ca Fred Astaire.

Mai ramane sa ne spui ca cupla elastica este din filmul ala si m-ai convins: esti talentat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa,asta cu omagierea talentului,pe persoana fizica,transpira un pic a puseu de bascalie?Naah,n-are cum;.nu ma dezamagesti asa usor;canicula ne dilata matzele tidvei,si mai fasaim cate un partz publicalmente,zambelim...asta ne umanizeaza.Aici postam putin,dar calitativ,..pai nu?Pe aici se preumbla,tacit,doar franc-masoneria socialistelor...noi ne tachitam la o bere ,nu-n spatiu public...Hai cu mai mult entuziasm,credinta-n minunile tehnicii epocilor apuse.Si eu as fi sceptic;nici eu n-am vazut vreo alta socialista la 100 000 km,si functionall...validez reactia.O fi una din MT urile facute pentru aselenizare;o parte din ele le-a achizitionat politia suedeza...

Si ai dreptate,cuplajul elastic a fost schimbat,precum si preputzul care iese din cutie via ambreiaj.Da atat.Chiulasele  s au dat jos pt ca tampoanele de cauciuc dintre rampa si bloc s-au copt;cu aceasta ocaziune s-au schimbat ghidurile la supape,frezat scaunele,rectificat supapele si s-au pus la loc...aceleasi-uzura 2 sutimi la cotor..wax.Daca zoomesti poza cu cilindru ,vezi marcajul 76 la baza lui;aceleasi pistoane segmenti cilindrii,ambielaj,etc...alternator ,releu,cheie contact,etc...la 100k in cap se face tr0itza in fata portii,se declara loc de pelerinaj.Fiecare cu sfintii lui.Hai cu Sigue Sigue Sigue Sputnik!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, turanoid a spus:

Aaaa,asta cu omagierea talentului,pe persoana fizica,transpira un pic a puseu de bascalie?Naah,n-are cum;.nu ma dezamagesti asa usor;canicula ne dilata matzele tidvei,si mai fasaim cate un partz publicalmente,zambelim...asta ne umanizeaza.Aici postam putin,dar calitativ,..pai nu?Pe aici se preumbla,tacit,doar franc-masoneria socialistelor...noi ne tachitam la o bere ,nu-n spatiu public...Hai cu mai mult entuziasm,credinta-n minunile tehnicii epocilor apuse.Si eu as fi sceptic;nici eu n-am vazut vreo alta socialista la 100 000 km,si functionall...validez reactia.O fi una din MT urile facute pentru aselenizare;o parte din ele le-a achizitionat politia suedeza...

Si ai dreptate,cuplajul elastic a fost schimbat,precum si preputzul care iese din cutie via ambreiaj.Da atat.Chiulasele  s au dat jos pt ca tampoanele de cauciuc dintre rampa si bloc s-au copt;cu aceasta ocaziune s-au schimbat ghidurile la supape,frezat scaunele,rectificat supapele si s-au pus la loc...aceleasi-uzura 2 sutimi la cotor..wax.Daca zoomesti poza cu cilindru ,vezi marcajul 76 la baza lui;aceleasi pistoane segmenti cilindrii,ambielaj,etc...alternator ,releu,cheie contact,etc...la 100k in cap se face tr0itza in fata portii,se declara loc de pelerinaj.Fiecare cu sfintii lui.Hai cu Sigue Sigue Sigue Sputnik!

Hai ca incepem sa ne mai amintim ce a mai schimbat omul in pauza dintre doua meciuri.

La mine kilometrajele astea nu spun nimic. Eu l-as fi intrebat pe unde a facut cei 100.000, a fost pe extern si a facut naveta la Moscova sau a lucrat in vest si a avut multe autobahn-uri...

Ghiduri, supape, scaune se schimba pentru ca sunt varza. Din descrierea dumitale reiese ca n-avea de treaba si a inceput sa desfaca doua chiulase. Faza cu toleranta 2 sutimi....iti spun un lucru, in Bucuresti nu exista atelier care sa imi gaeanteze o toleranta de 2 sutimi....nu au scule, nu mai au cu ce face.

Si iti mai spun ceva ....asa din partea casei: la 2 sutimi ghidul tau va strange chiulasa la acest model prieten cu caldura, acele (2) sutimi le lasi la un motor cu racire fortata daca insisti.

La Baneasa in atelierul fabricii de avioane s-au facut doua chiulase de MT, tolerante d-astea din descrierea dumitale...motorul cand ajungea in temperatura de lucru supapele se blocau pe ghid deschise fiind. Oamenii s-au scuzat ca ei cu racire pe aer nu prea stiu....

Ceasuri sunt multe...putine mai au CUC!

Teama mea cea mai mare este ca lumea sa nu ia de buna informatia, parca vad ca de maine sar preturile la bactetiile astea ca vezi domnule rezista 100.000.

Pai mie mi-ar fi teama in locul tau de eventuale blesteme...eu unul nu stiu sa-ti zic de deochi in acel caz.

Infirmatiile trebuiesc cernute, verificate ( nu ca la TV) altfel propagam prostia...si nu vrem asta!!

Uite ca sa fie treaba treaba ti-am facut o cercetare: 

Am un prieten in Iasi, il cheama Blejeru Cristian, are aproape de 100.000km cu un Nipran si a facut urmatoarea recenzie:

-chiulasele tin 10.000. refacute la o fabrica din Roman, are un set de rezerva ca sa nu mai astepte.

-la 45.000 a explodat rulmentul vibrochenului din cauza uzurii.

-axa cu came la 45.000 avea o uzura excesiva.

Asta despre motor.

Segmentii tin 15.000

In momentul cand ee pun ceva mai buni de la auto se uzeaza camasa 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, m72story said:

Faza cu toleranta 2 sutimi....iti spun un lucru, in Bucuresti nu exista atelier care sa imi gaeanteze o toleranta de 2 sutimi....nu au scule, nu mai au cu ce face.

 

Romeo, eu inteleg ca s-a uzat coada supapelor doua sutimi, nu ca aveau toleranta doua sutimi. Ma rog, aia la Baneasa nu stiu ce au facut dar sunt si altii care au dat chix la chiulasele racite pe aer si din ce am vazut problema nu ar fi tolerantele ci calitatea pieselor. Am reparat candva un motor de Ural la care proprietarul imi adusese chiulasele facute si a insistat sa le montam asa desi nu-mi placea cum aratau supapele la una dintre chiulase. Evident ca exact alea gripau si a trebuit sa demontez chiulasa si i-am pus supape de Ural care au mers fara probleme.

 

Eu mi-am facut singur niste chiulase de Ural si am imperecheat ghiduri de auto cu niste supape tot de auto care aveau in specificatii tolerante de 4 sutimi si astfel nu am avut nici o problema iar asta ruland pe niste calduri mari in Bucuresti in conditiile in care ghidurile si supapele erau pt motoare racite pe aer. Deci problema nu ar fi racirea (aer sau lichid) ci calitatea si alegerea pieselor in functie de tolerantele date de producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, mobiletron a spus:

 

Romeo, eu inteleg ca s-a uzat coada supapelor doua sutimi, nu ca aveau toleranta doua sutimi. Ma rog, aia la Baneasa nu stiu ce au facut dar sunt si altii care au dat chix la chiulasele racite pe aer si din ce am vazut problema nu ar fi tolerantele ci calitatea pieselor. Am reparat candva un motor de Ural la care proprietarul imi adusese chiulasele facute si a insistat sa le montam asa desi nu-mi placea cum aratau supapele la una dintre chiulase. Evident ca exact alea gripau si a trebuit sa demontez chiulasa si i-am pus supape de Ural care au mers fara probleme.

 

Eu mi-am facut singur niste chiulase de Ural si am imperecheat ghiduri de auto cu niste supape tot de auto care aveau in specificatii tolerante de 4 sutimi si astfel nu am avut nici o problema iar asta ruland pe niste calduri mari in Bucuresti in conditiile in care ghidurile si supapele erau pt motoare racite pe aer. Deci problema nu ar fi racirea (aer sau lichid) ci calitatea si alegerea pieselor in functie de tolerantele date de producator.

Sunt de acord cu tine.

Cand inlocuim calitatile OM cu calitatea automotiva contemporana avem intredevar niste pretentii, putem sa spera la un ceas cu CUC care arata 100k.

In privinta tolerantelor dintre racire fortata sau in ~bataia vantului~ nu rezonam.

Practic aceste motoare zic eu ca nu prea se impaca bine cu caldura... la ultimele doua drumuri din acest an, trei Nipre s-au oprit deoarece le fierbea benzina in carburatoare, au fost oricum proiectate pentru zone mai reci putin dpdv al temperaturii decat ceea ce traim astazi.

Caldura inseamna dilatare, la un motor contemporan o menti la 90 de grade,  la Nipru ce iti mai mentine la o temparatura constanta?

Pe Transceahlau - o urcare de 25 de km au tras bine,  practic ne-am oprit doar in pauze de tigara si cu ocazia asta si-au mai tras sufletul, datorita faptului ca temperatura era decenta (20 de grade) nu am avut situatii dificile, dar daca afara erau 40 de grade.....nu aveau unde sa mai piarda caldura, cui sa o mai cedeaze cand din astfalt vin 50 de grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, m72story said:

Practic aceste motoare zic eu ca nu prea se impaca bine cu caldura...

 

Asa este, nu se impaca bine cu caldura. Dnepr are aripioarele chiulaselor prea mici, M72 la fel, Ural 650 se descurca onorabil desi are cilindri de fonta iar chiulasele nu sunt foarte mari. Nu trebuie sa uitam ca aceste modele au tehnica din anii 40-50 si trebuie exploatate ca atare, cu grija si atentie la mentenanta. Mai imbunatatim noi la ele montand diverse repere moderne dar tot trebuie exploatate asa cum au fost gandite initial. Nu cumperi Dnepr sau Ural ca sa faci wheelie cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, einstein1984 said:

Sau sa mergi 10 000 km fara sa demontezi ceva....

 

Fisa lor de intretinere te pune sa demontezi la 10.000 cate ceva. La 30.000km trebuie demontat motorul pentru curatare si verificare, sunt niste operatii pe care trebuie sa ti le asumi cand cumperi astfel de vechituri. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mobiletron a spus:

 

Fisa lor de intretinere te pune sa demontezi la 10.000 cate ceva. La 30.000km trebuie demontat motorul pentru curatare si verificare, sunt niste operatii pe care trebuie sa ti le asumi cand cumperi astfel de vechituri. 

Just!

Sau mergi cu ea pana te uita Cel de Sus, dar sa nu te plangi apoi ca te-a lasat in drum, porneste greu si alte cele.

Curand m-a intrebat Drobu daca i-am facut revizia de 1000km, i-am zis ca imi fac revizia la fiecare plecare.

Adaug ulei de fiecare data cand o cere (si o cere) si Nae a uitat sa faca aceasta mentenenta.

A descoperit ca intre Bicaz si Bucuressti a ajuns cu baia uscata....

Sunt convins ca daca MT-ul era realizat cu piese de calitate optima, care apropo` pentru a le face optime costa bani, materiala si masini de precizie, mesteri priceputi... ar fi stat cu totul altfel treaba. Este un motor bun, superior Ural-ului din punct de vedere al vibrochenului unde daca ai avea presiune este lifetime- ca Greuceanu

Cum ar fi pus in practica niste oameni cu ochii mici aceasta masina? Cat ar fi tinut un astfel de motor realizat dupa standardele Honda, chiar si din acei ani (anii70)?

ce tratamente, ce aliaje ar fi folosit... cat ar fi dus un astfel de motor cu o plaja de turatie de motor stationar

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar tre sa-ntreb fericitul proprietar daca a curatat vreodata decantorul ala centrifugal de oloj;Oricum o sa-i zic omului sa vina la Intrunirea de profil din 20-22 august in locatia prezentata de Iancu Ramona.Se vor exorciza necredinciosii.

S-acum la zgarciurile noastre post 90;Am refacut chiulasa dreapta de trei ori pina sa-mi dau seama ca era fisurata sub scaun supapa;la rece tinea compresia,la cald...a facut misto de mine juma de an.Acum aprox o luna s-a luat alta chiulasa,s-au pus ghiduri Volvo,supape corespunzatoare,...in vreo mie500 km s-a dus drac# compresia;s-a gaozat ghidul volvo la vreo 1,5 mm,supapa a luat-o elipsoidal...ia de aici piese automotive contemporane.Hai cu alte ghiduri,acum pun de HD;am niste supape dipistock;or fi rusesti,cine recunoaste sigla...cam subtirel la cotor;vreo 7.90

011.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, turanoid a spus:

Chiar tre sa-ntreb fericitul proprietar daca a curatat vreodata decantorul ala centrifugal de oloj;Oricum o sa-i zic omului sa vina la Intrunirea de profil din 20-22 august in locatia prezentata de Iancu Ramona.Se vor exorciza necredinciosii.

S-acum la zgarciurile noastre post 90;Am refacut chiulasa dreapta de trei ori pina sa-mi dau seama ca era fisurata sub scaun supapa;la rece tinea compresia,la cald...a facut misto de mine juma de an.Acum aprox o luna s-a luat alta chiulasa,s-au pus ghiduri Volvo,supape corespunzatoare,...in vreo mie500 km s-a dus drac# compresia;s-a gaozat ghidul volvo la vreo 1,5 mm,supapa a luat-o elipsoidal...ia de aici piese automotive contemporane.Hai cu alte ghiduri,acum pun de HD;am niste supape dipistock;or fi rusesti,cine recunoaste sigla...cam subtirel la cotor;vreo 7.90

011.jpg

Sa vina!

De mult n-am.vazut asa ceva, mai precis niciodata si nici n-am auzit, dar asta nu inseamna ca nu exista.

Sa vezi polemici acolo...dar sunt sigur ca niste pusti ca noi chiar si beti isi vor pastra decenta si bunul simt chiar si atunci cand nu avem aceasi parere.

L-am anuntat si pe Drobu, zice ca vine doar pentru minunea asta.

Noi vom.pleca un grup din Bucuresti vineri dimineata, mergem pe Cheia...poate vine cu noi si cu ocazia asta ii luam pulsul.

Voi aduce cu mine si o lumanate....este o reactie pe care o am cand vad o minune Cereasca: aprind o lumanare si imi pun un pahar de vin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa,bravo.MT10-u e din CV,cam din zona cu locatia intrunirii.Il stiu de vreo 20 de ani;folosit in zona rurala & activitatile aferente,naveta,mers la tratament balneo-climateric cu bilet,odata pe an,..crescut baietii in atas,s-au facut mari,si au luat si ei MT uri post 90,...umplut curtea cu ele;in 2 ani li s-a dezumflat entuziasmu,golit curtea,...,luat neveste si masini;nepotii nu mai stau in atas...si uite august 2021 se merge din nou la tratament prin Casa de Pensii,tot cu MT10-u.Misto nu?asa se fac 100k km.Sa ne vedem voiosi.Vedeti configuratia traseului,poate includeti si muzeul Haszmann Pall din Cernat;cred ca v-ar place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am ajuns vineri la ora 16 la Batanii Mari.

Am plecat sambata la 6.45.

Pana in momentul plecarii nu am vazut nimic demn de o lumanare, posbil sa fi ajuns samabata....nu exclud

daca a ajuns sambata dupa plecarea mea atunci pot aprinde o lumanare post-factum?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
Acum 9 ore, Cyka a spus:

 

 

Amu avem ase

d'aia care se excita cand aud de nemtălării (wermacturi si beamwruri & Co)

d'aia care se excita cu daci si burebista

d'aia vaccinati si nevaccinati

(astia di pi urma ie cei mai periculosi specimeni)

 

...

 

 

(Nothing personal)

...i-ai uitat pe aia care beu caca-cola , si dusmanii lor care folosesc pupsi-cola si toate combinatiile de 2 luate cate 7 din categoriile de mai sus.Plus exceptiile , care sunt tot mai multe , din aia cu disonanata cognitiva...adica urasc si iubesc in acelasi timp si pe caca si pe pupsi ...

Nici nu ma puteam astepta la alta abordare superficiala , de la cineva care clar nu se uita la tevelizor , de unde ni se administreaza adevarul sub forma de dejectii...

Noh...a trebuit sa postez si eu  ca sa-mi dezactiveze dosarul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

12 sau 6V?

Bistoane bombate sau ...?

La utilajele astea (chiar daca e original si nu ceva lego) tranzitia de la un model la altul nu a fost foarte neta...puneau ce aveau pi'stoc de la vechile inventii...

Carburatoare cu prindere verticala probabil , MT10/9...

MT9 'original' avea chiuloase mai diferite , si carburatoarea k37ceva...

KMZ si mai ce , in acte?

Oricum, felicitari!Evident o baba la detinut , si megea cu el ldoar la biserica...asa ca nu poate fi decat minunat prin partile intunecate...

Nu trebuie sa ti-l mai laud.....il recomanda vocea si talentul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Ma,...eram odata extravilan cu nipru tras pe dreapta,si-au oprit doi austrieci;m-au intrebat de ce-am fata aia acra in mijlocul peisajului ala mirific...problem dnepr?Pe scurt,mi-au spus ca e un motor bine-cunoscut la ei in Viena...era prin 2003 parca...unul din ei mi-a puricat instalatia electrica,dandu-mi de inteles ca bateria e moarta irecuperabil;mi-au dat curent de pe un bmw  si m-au escortat 40 de km pina la destinatie.Elegant.

Sa ne mai dai cu poze pe la nas,din luna de miere cu dansa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inceput n-am prea-nteles de unde fetish-u asta cu kmz-m-mt uri la lumea din celelalte 3 pcte cardinale,cand ai la dispozitie toata crema de mondo-branduri ...am zis ca-i un fel de moto-coprofagie;rezultat al decadentei capitaliste.Oriunde te duci in lumea asta,dai peste unu care-ti nareaza cu voce gatuita de emotion ce-a crosetat la dnepr...

Concret,merge cineva cu carb-uri pz32 pe mt-u? cu pz30,ducea cam 60% din plaja de turatie;cu 32-u ,am mai castigat vreo 15%,dupa care se fasaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...