Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

E hai ca le-ati facut muci chiar in topicul dedicat :nono: .Eu zic ca aproape toti din cei care au Dnepr stiam la ce ne bagam si daca nu,am aflat ulterior. De aici incolo e alegerea fiecaruia si depinde de timp,bani si alte pasarele.

Acu vreo 11 ani mergeam zilnic cu niprul la serviciu prin Bucuresti. Dupa ce mi-am luat japoneza n-am mai mers cu nipru ca "daca ma lasa in drum?"De 2 ani l-am scos de sub praf si jeg si surpriza: merge!

Tare mi-as lua si un Ural mai nou dar nu prea e buget si daca as face-o nu cred ca vand nipra pentru ca printre altele dupa cum ati spus si voi nu renteaza nici s-o vinzi nici s-o cumperi. :D

Pe scurt, in nebunia mea, cred ca fiecare motocicleta isi are rostul ei iar fetitele mele isi vor aminti mai degraba de motocicleta aia comunista.

 


» Post actualizat in 24 Mar 2017 15:20
E adevarat ca acum 10-15 ani cand am luat-o si eu aveau un pret rezonabil erau mai ieftine ca inca nu erau foarte "vintage"

post-4429-0-96753400-1490367450_thumb.jpg

post-4429-0-91629300-1490367636_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hai sa al atac un pic si pe "225b" cine asi ia nipru sau ural sa mearga cu 120 km ora chiar si fara atas a plecat din start pe o idee gresita 120 cu atasul desi nu am mers niciodata cred ca este la fel cu 250 pe o vitezana ,si treburile astea ma cam depasesc si la propriu si la figurat ce placere deabia sa te ti de coarne ca te trage vantul pe spate,sau sa stai aplecat" stil japo"pe o nipra deja ma pufneste rasul .cred ca cel care te-a depasit i se albisera degetele mimand o relaxare asa pentru cine crede ca e confortabil sa stai drept la peste 100

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram convins ca nu ai dadea jar asa la nesfarsit...........dar hai mai bine sa ai dam un pic de spatiu lui bach sa ne spuna ce :eek: a mai gasit prin motor...........sa mai dea motive de barfa..............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare, a reconditionat cineva chiulase de nipru cu piese auto (ghiduri, arcuri, supape, talere)? Daca da, imi dati si mie niste repere, model auto, an, de unde ati achizitionat piesele etc. Vreau sa-mi refac chiulasele cu piese mai calitative.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai a facut Nica acolo la voi. Cred ca va descurcati.

Am fost unde a facut Nica, aia vor sa caute piese din catalog sa le comande :). N-au timp de masurari si comparari cu alte produse. De-aia am incercat aici, poate are cineva notat undeva. Asa pot sa iau eu piesele si sa le dau pachet cu chiulasa

Editat de bach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai intai de toate te-as sfatui sa le faci o constatare acasa , se desfac destul de usor si iti faci o idee clara despre ce e nevoie . scaunele supapelor sunt foarte putini care le schimba ,in general sunt destul de "carnoase" si daca supapele nu au uzura la coada scapi doar cu o pereche de ghiduri si rectificarea scaunelor . arcurile alea japo probabil ca sunt mai tari si nu prea e recomandat si ghidurile asa cum ti-am mai spus potrivesc cele de aro , cred ca am dat 8 ron pe bucata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sansele ca pentru 420 de lei sa iti fi schimbat, printre altele, 4 scaune de supapa sunt mici. Nici din poza nu pare asa. In orasul de multe stele al carui inhabitant sunt, nu face nimeni asemenea lucrari, nici cele mai "in voga" ateliere. Asa cum zice "ales". In ziua de azi cele mai ieftine supape is fro 50 de lei/bucata, ghidurile 8? (asa zice colegu mai sus, io de multi ani nu mai gasesc "de Aro" si am luat la 20), scaunele minim 25. Apoi supapele tre prelucrate, schimbate scaunele cu cele noi, (ce in mod normal presupupe foc in cuptor, iar chiulasele alea nu par a fi coapte) care probabil tre si alea prelucrate dupa cotele diverse ale Niprului, poate scurtate ghidurile, facut nut pt siguranta... Toate astea pt cateva zeci de lei ramasi pentru manopera....

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca din poza îți reiese că alea is scaune de nipra,ori mai rau- nici n-ar fi schimbate fi schimbate scaunele,atunci no coment..

1) de când am pus chiuluasele astea,nipra-i alt motor (bine,nu-i,dar așa pare,cel puțin o vreme până o apuca pe la altele mădulare)

2) N-a avut neam de neamu lu Kiev Motacikla Zadova așa chiuluase,că dacă avea,erau și pe la noi,da' uite că nu ..

3) facețivi-le domnilor cum vreți,eu mai mult de chiuluase,bila la pompă și carburatoare vacumatice nu-i fac,da' n-am bolunzit de tat s-o umplu de Herzog ..

ca sa ce ..

 

Sărbători Fericite!

 

Niște pistoane Almot... Zgîrcitule! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lui AdrianS i s-a spart pistonul din cauza siguranțelor de bolț, nu din cauza calității lui. Plus că i-a fost înlocuit gratis de Almot, deși făcuse aproape 5000 de kilometri! Ceea ce nu vei vedea niciodată dacă iei „dipistoc”. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..... arcuri de japoneza , supape de locomotova japoneza, bile japoneze in pompa de kakat(trebuie cel putin 7 bile japoneze in pompa) ...

mai trebuie, ulterior, axa cu scame japoneza pentru ca in foarte scurt timp profilele camelor vor deveni ca si orbita lunii, tacheti japonezi (pentru ca, de pe cei pufosi ukraineni sare cementarea care exista/sau nu , in primii 5000km....) alezaje japoneze in blocul motor pe unde au frecat tachetii ucraineni cu cementarea sarita si cioburile rezultate amprentate in aluminiu, tije impingatoare japoneze , reglabile, care sa fie ajustate cu un milimetru la fiecare suta de kilometrii, dupa ce sare cementarea de pe axa cu came si tacheti...

Apoi niste culbutori japonnezi neamprentati in supapele japoneze, niste alte chiuloase japoneze care sa etanseze pe cilindrii ucraineni...

alte 7 bile in pompa , pentru ca primele 7 s-au uzat si au ajuns in vibrochenul care, nu mai are presiune pe lagarul din spate...

Plus alte imbunatatiri japoneze/harley/cocacola pe principiul "s-a ars siguranta , o futem noi , punem un cui japonez...."


» Post actualizat in 13 Apr 2017 06:48

Sansele ca pentru 420 de lei sa iti fi schimbat, printre altele, 4 scaune de supapa sunt mici. Nici din poza nu pare asa. In orasul de multe stele al carui inhabitant sunt, nu face nimeni asemenea lucrari, nici cele mai "in voga" ateliere. Asa cum zice "ales". In ziua de azi cele mai ieftine supape is fro 50 de lei/bucata, ghidurile 8? (asa zice colegu mai sus, io de multi ani nu mai gasesc "de Aro" si am luat la 20), scaunele minim 25. Apoi supapele tre prelucrate, schimbate scaunele cu cele noi, (ce in mod normal presupupe foc in cuptor, iar chiulasele alea nu par a fi coapte) care probabil tre si alea prelucrate dupa cotele diverse ale Niprului, poate scurtate ghidurile, facut nut pt siguranta... Toate astea pt cateva zeci de lei ramasi pentru manopera....

subscriu!

Sunt sanse foarte mici ca sa mai existe cineva in viata , care sa fie in stare sa extraga frumos cele 4 scaune , sa masoare/rectifice locasurile de asezare in chiuloasa si sa remonteze alte scaune cu strangerea corecta si geometria corecta...sau...dupa extragere, sa masoare fiecare locas , si sa faca patru scaune cu diametre diferite care sa potriveasca in cele 4 gauri din qiuloasa etc, etc...

Pentru ca, scaunele originale , ca si ghidurile originale sunt de toate dimensiunile, iar ce am avut eu in mana ca si piese de schimb, de uzina , nu erau doua la fel....cu multa ingaduinta le puteai spune prefabricate.....

Dar noh, optimismul este prin definitie plăvan , si nu costa nimic....

oricum in motor e intuneric si nu se vede nimic ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand atelier de strungarie auto specializat in astfel de lucrari , pe mine la Ural m-a costat 470 lei [ fara factura ] si au schimbat supape noi , ghiduri noi , rectificat scaune , curatat etc . Nu stiu de la ce auto straine au pus supapele dar au gasit ceva compatibil la care au trebuit lucrat doar la lungimea cozii .

post-29942-0-66295300-1492071418_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa apreciez felul profesionist in care au montat la loc calamina ucraineana pe scaunele de supape de locomotiva japoneza! Nici nu poti sa-ti dai seama ca ar fi fost schimbate !

 

Si o observatie suplimentara pentru cei care nu au inteles paradigma bilelor japoneze: supapa de suprapresiune din pompa de ulei , este tarată din fabrica la 4-5,5bari pentru a proteja pompa si mai important separatorul centrifugal de ulei.Fara modificari substantiale la pompa de ulei (care din pacate este un proiect nefericit), niciodata presiunea de ulei nu va ajunge la 5 bari in regimul normal de functionare (80-90 de grade la ulei si 4000rpm) astfel in cat sa poti beneficia de anularea supapei de suprapresiune.Dar , la o pornire la temperaturi reduse , cu un ulei vascos si intepenit , cu siguranta , spre incantarea pilotului , presiunea ajunge la 7-8-9 bari (inutil in ungerea vibrochenului) dar cu un posibil efect spectaculor asupra filtrului centifugal si a corpului pompei...

Felicitari japoneze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

operatia de a schimba scaunele este destul de migaloasa si necesita ceva timp (sigur nu se mai incadreaza in 4 sau 5 sute de lei) ,eu am niste scaune de fonta dar la atelier nici vorba sa vrea sa mi le schimbe ,cele originale sunt intradevar cam moi dar drobu are dreptate . sunt in perfect acord cu restul motorului chiar nu se merita schimbul lor cu altele de fonta doar daca cele vechi nu mai pot,dar asta se vede dupa desfacere ca si cozile supapelor si talerele lor si tot ce mai e de vazut ,avantajul scaunelor mai moi este ca de regula supapa nu face uzura si rectificarea scaunului este mult mai simpla . eu am gasit un magazin in bucuresti are cam orice piesa de aro ,ghidurile nu stiu exact de la ce model sunt dar le-am ales prin masurare di mai multe marimi . pentru ca au fost decat 8 ron bucata ,am mai luat 4 asa sa fie pentru o urmatoare reparatie sau alta mobra ,. ori cum dupa ce am dat chiulasele la un atelier (au costat patru sute si ceva,nu mai stiu exact)mi-a parut rau ca nu le-am facut singur , ghidurile se schimba foarte usur incalzind chiuloasa si niste freze pentru scaune avea cine sa imi dea sa. sa punem pasta si sa invartim cu bormasina toti ne pricepem ,dar de ,mai e ideea aia ca daca le dai la un atelier specializat se intampla ceva minuni pe acolo cu ele ,bine inteles ca recomand ca din chiuloase sa nu ramana decat alumuniul ,intrebarea e daca se merita ................................. iata si ghidurile minune ...............

 


» Post actualizat in 13 Apr 2017 16:23

pe de alta parte am facut chiuloase auto si moto la mai multe ateliere in bucuresti si bistrita ,pe care le-am desfacut acasa din curiozitate , toate aveau urme de pasta ,deci spalarea finala lasa de dorit si banda de etansare adica suprafata de contact nu corespundea cu specificatiile tehnice (era mult mai ingusta) la toate cate am desfacut dupa reparatia in diferite ateliere . asta tradeaza viteza in care sunt facute si cata atentie se da si la alte operati care se fac la ele . asa ca le vezi curate cu supapele lucind e una ,calitatea lucrarii e alta ,dar de........ poate am avut eu noroc doar de meseriasi buni

post-92587-0-98169300-1492099908_thumb.jpg

post-92587-0-34563300-1492099911_thumb.jpg

post-92587-0-57695300-1492099913_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zice Ionel, la pretul asta nu schimba nimeni scaune. E un pret realist pt restul operatiilor.

Am schimbat eu la Simson, aici sunt niste poze si poa detalii:

/index.php?/topic/106232-simsonu-lu-mercuru/page-4

Nu exista sa motiv sa pui fonta, normal fonta s-a pus si acum 50 de ani si nu rezista azi din cauza lipsei (tetraetil)plumbului din benzina. Azi se folosesc diverse oteluri cu divese tratamente termice in functie de gusturi, buget si duritatea frezelor la dispozitie pentru a le freza...

Ghiduri din alea am si eu cateva. Exista si altele similare la cote exterioare putin marite (cu 0.05, 0.1, 0.2) tot din domeniul "auto"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Are cineva manualul in care sunt trecute date mai clare despre stragerea suruburilor la nipru? Ma intereseaza la cate kgf se strang suruburile bielelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piulitele fixarii arborelui cotit cu biela 3,2-3,6 ?


» Post actualizat in 02 May 2017 13:06

Intrebarea No.2 pe ziua de azi: Ce telescoape de spate/atas imi recomandati? Unele care sa tina ceva km, sa nu curga in primele 2 sapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desigur ca originalele tin multi km numai sa nu fie uzate, caz in care chiar schimband garniturile vor borsi dupa primul contact mai dur- off-road.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alea sunt tobe de la gaspar? arata destul de bine...............si cum ai facut sa aliniezi pe volanta bolturile ,adica sa aiba toate exact aceeasi inaltime la partea de sus unde intra suruburile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alea sunt tobe de la gaspar? arata destul de bine...............si cum ai facut sa aliniezi pe volanta bolturile ,adica sa aiba toate exact aceeasi inaltime la partea de sus unde intra suruburile?

Da, tobele sunt de la gaspar, chrom china, ma tenteaza sa le sablez/vopsesc, dar mai vad. Bolturile nu le-am masurat, buna idee oricum, o sa le masor. Sunt batute pe suprafata dreapta si sunt aliniate in spate cu volanta, cum erau si cele ce le-am scos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...