Sari la conținut

R1 Cu Toba Unicat


sacal
 Share

Postări Recomandate

1. yo4hgx - nu a murit nici un motor pana acum ca nu a mai avut "tampon de gaze";

 

 

2. iar cu faza ca nu mai ai cuplu jos ?!?!?! so what iti iei moto care face +10000 rpm ca sa mergi cu ea la 5000 de ture

 

 

3. multi au R1 pt look.......................si alti trebuie sa se obisnuiasca cu asta.......

 

 

1.- Am obosit sa va tot repet ca EXUP'ul NU ESTE "TAMPON DE GAZE" ci, chiar daca pare un paradox, prin "sugrumarea" evacuarii la ture mici/medii in realitate se obtine o mai buna eliminarea a gazelor arse din cilindri si admisie a amestecului carburant.

 

 

2.- In primul rand logica ta ar avea sens daca prin eliminarea EXUP'ului (si implicit scaderea cuplului la ture mici/medii) macar s'ar fi obtinut un spor de putere la ture mari (>10.000rpm). Senzatia de crestere de putere insa este artificiala si este data tocmai de "ascutirea" graficului de putere rezultat prin eliminarea EXUP'ului.

- In al doilea rand DA, iti iei moto care "face +10.000rpm" ca se mergi cu ea SI la 5000 ture (daca motorul nu este folosit strict pe pista) ... vreau sa'l vad si eu pe ala care merge printr'un oras aglomerat doar cu 10.000rpm ... ca sa nu mai pomenesc de inutilitatea zgomotului (insa asta e o alta mare discutie).

 

 

3.- Sunt de mult "obisnuit" cu "motociclistii de terasa" si chiar nu am nimic cu ei... atata timp cat nu abereaza pe teme tehnice si nu traseaza un exemplu pe care, poate din pura nestiinta, multi incepatori ar fi tentati sa'l urmeze.

 

 

Ultima replica si din punctul meu de vedere am incheiat subiectul:

 

EXUP'ul (intr'o forma sau alta) este dotare standard pe ZX-10R, GSX-R1000 (cu cabluri "pulley" foarte asemanator sistemului YAMAHA) si CBR-1000RR (fara cabluri, n'am studiat sistemul de actionare) si poarta denumirea generica de "EX (exhaust) VALVE".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 122
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ce de mecanici si pe forumu asta....ma mir cum de nu v'au luat astia de la yamaha sau honda ca mecanici....

 

 

o intrebare am si eu(sa raspunda doar "expertii")-DE CE O EVACUARE FULL AFTER-MARKET NU ESTE PREVAZUTA CU EXUP?din cate stiu,o evacuare full e facuta sa iti creasca puterea...

 

luminati-ma ZEILOR!

Editat de le_KiKi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca exista powercommander. pentru ca pentru fiecare sistem full exista o alta harta pt PC.

 

Si pentru ca cine isi cumpara evacuare full aftermarket isi cumpara si PC.

 

Am citit multe ore opinii despre cum se simte motorul cu evacuare full, implicit fara exup. Din cate am inteles, exista dezavantaje si avantaje. O liniaritate mai buna vs un cuplu de inceput mai prost. Concluzia este, no exup, buy PC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, modificarea evacuarii implica multe etape, evacuarea este in principiu amestecul care este scos din motor pentru a face loc amestecului care vine de pe admisie nu?

automat cu modificarea evacuarii alt volum de amestec de gaze este scos nu?

asta implica ca daca vrei ca evacuarea aia sa fie buna de ceva si chiar sa te ajute iti trebuie modificari si la admisie, ca admisia sa faca fata la volumul de aer crescut(de obicei) care este cerut de evacuare

si in acelasi timp iti trebuie rescrisa si aprinderea si reglata harta de injectie(sau carburatorul) pentru a da suficienta benzina si a da aprindere buna amestecului

 

am explicat fara vreun termen mecanic asa ca pana si un slapper credca ar putea pricepe......

 

hai, inca astept sa aud despre cat de prost sunt

 

p.s: citez pe cineva de pe acest forum(nu mai stiu pe cine) : Get a life, get a corner :)

Editat de Ra964
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ce zici tu este valabil la un motor in doi timpi, in nici un caz la 4T, daca stii cumva cum functioneaza fiecare.

 

@Yog... (ca imi este imposibil sa retin nikul tau!!!) explica-mi si mie de ce este important pentru functionarea unui motor in 4T cum si unde sunt evacuate gazele ca eu nu inteleg poti sa ma bati. Exista un timp separat din cele 4 care se numeste evacuare. Pistonul incepe sa urce, supapele de evacuare se deschid, pistonul urca, da afara gazele arse si ce mai e acolo si pa. Ei, in aceasta faza, poti considera piston/cilindrul ca o seringa care scuipa afara continutul.. Ce legatura are asta cu admisia? Cu ceilalti timpi? Cu cat gaura pe care ies gazele este mai stramta cu atat munca pistonului de a le impinge afara este mai grea. Punct.

Ca pe evacuare ai sonda lambda care verifica nivelul de oxigen si in baza acestei informatii ecu-ul regleaza injectia si nivelul de aer, nu are nici o legatura cu ce forma are evacuarea, asta e o chestie auxiliara si masoara numai cum a avut loc arderea nu cum sunt evacuate gazele si unde.

Nu trebuie sa ai mare scoala sau sa citesti n-spe mii de tratate despre evacuare ca sa intelegi niste lucruri simple.

Sper ca pricepi ce vreau sa spun. Timpul EVACUARE - PISTON URCA - SCUIPA GAZELE AFARA PRIN SUPAPELE DE EVACUARE - UNDE? NU CONTEAZA! - de aici incep toate normele de poluare.

Cu cat evacuarea este mai libera cu atat motorul va functiona mai usor, pistonul pe timpul evacuare va efectua mai putin lucru mecanic!

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

printre altele, initiatorul topicului a spus ca in oras se deplaseaza cu un scuter si ca motorul nu e folosit in frumosul bucuresti.

deci problema turelor joase si a zgomotului in urbe este rezolvata nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ce zici tu este valabil la un motor in doi timpi, in nici un caz la 4T, daca stii cumva cum functioneaza fiecare.

 

@Yog... (ca imi este imposibil sa retin nikul tau!!!) explica-mi si mie de ce este important pentru functionarea unui motor in 4T cum si unde sunt evacuate gazele ca eu nu inteleg poti sa ma bati. Exista un timp separat din cele 4 care se numeste evacuare. Pistonul incepe sa urce, supapele de evacuare se deschid, pistonul urca, da afara gazele arse si ce mai e acolo si pa. Ei, in aceasta faza, poti considera piston/cilindrul ca o seringa care scuipa afara continutul.. Ce legatura are asta cu admisia? Cu ceilalti timpi? Cu cat gaura pe care ies gazele este mai stramta cu atat munca pistonului de a le impinge afara este mai grea. Punct.

Ca pe evacuare ai sonda lambda care verifica nivelul de oxigen si in baza acestei informatii ecu-ul regleaza injectia si nivelul de aer, nu are nici o legatura cu ce forma are evacuarea, asta e o chestie auxiliara si masoara numai cum a avut loc arderea nu cum sunt evacuate gazele si unde.

Nu trebuie sa ai mare scoala sau sa citesti n-spe mii de tratate despre evacuare ca sa intelegi niste lucruri simple.

Sper ca pricepi ce vreau sa spun. Timpul EVACUARE - PISTON URCA - SCUIPA GAZELE AFARA PRIN SUPAPELE DE EVACUARE - UNDE? NU CONTEAZA! - de aici incep toate normele de poluare.

Cu cat evacuarea este mai libera cu atat motorul va functiona mai usor, pistonul pe timpul evacuare va efectua mai putin lucru mecanic!

 

 

Are legatura evacuare cu admisia, deoarece la un anumit punct ambele supape is deschise (si evacuare si admisia). Iar daca gazele de evacuare nu opun o anumita rezistenta la iesire, nici cele de admisie nu vor, astfel va intra un volum de aer mai mare, care poate da peste cap amestecul aer / benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred. Amestecul carburant nu are nevoie de nici un fel de presiune de pe evacuare pentru a fi absorbit. Deplasarea pistonului in jos duce la crearea depresiunii care face ca amestecul sa fie aspirat in cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred. Amestecul carburant nu are nevoie de nici un fel de presiune de pe evacuare pentru a fi absorbit. Deplasarea pistonului in jos duce la crearea depresiunii care face ca amestecul sa fie aspirat in cilindru.

 

Credema ca exista. Se numeste baleiaj parca, si exista pt a ajuta la evacuare (dupa ce pistonul a ajuns in pms) si pt a curata / raci supapele parca.

 

Animatia de pe youtube prezinta principiul de functionare a unui motor, nu intra in detali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baleiaj exista la motoarele 2T.

Da, am citit, fenomenul se poate produce si la motoarele 4T daca sunt concepute astfel incat supapele de evacuare sa ramana putin deschise dupa ce se deschid cele de admisie. Se numeste valve-overlap dar nu e prezent la toate motoarele. Adevarul e undeva la mijloc.

La turatii mici "cica" ar fi buna o presiune in evacuare, dar la turatii mari nu, gaura cat cuprinde. Eu personal nu sunt de acord cu presiunea necesara in evacuare dar daca oamenii spun ca da..

Interesant e explicat in articolul de mai jos, nu ca as fi fan wikipedia, dar acolo am gasit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Manifold_(automotive) - cititi in partea de jos, la exhaust manifold.

 

Gata, m-am lamurit, valve overlap exista la toate motoarele moderne. Frumoasa animatia din josul paginii urmatoare.

http://www.howstuffworks.com/camshaft.htm

@Pepsi. :)

 

@Yogh4x, ai avut dreptate, exup-ul are un rost, dar numai la turatii joase, si atunci oarecum presupus... In 'race' mode nu cred ca are vreo utilitate.

 

Hai bafta uscata si salutari cu xenonu! Cuie conservarilor! :)

 

@Stege, scuze pt off-topic. Mobra ta e super frumoasa oricum!

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@belbody: ai citit pe sarite.

 

Din pagina wikipwdia citata de tine:

"It is a common myth among drag racers and motor-enthusiasts that not enough back pressure in the exhaust will cause a loss of torque. This myth stems from the phenomena associated with exhaust scavenging. A diminished scavenging effect can result from lower velocity exhaust flow when using headers with large primary tubes. Most enthusiasts incorrectly conclude that their restrictive OEM exhaust provided more torque because of the back pressure it creates."

 

si acum explicatia corecta:

"Typically, large primary tubes offer the best gains in power and torque at higher RPMs, while smaller tubes offer the best gains at lower RPMs. Many people who put race headers on their vehicle experience a noticeable low-end torque loss. This is a result of insufficient exhaust gas output at lower RPMs. The exhaust expands once it enters the primary tube and slows down, reducing the scavenging effect. Many automotive mechanics and enthusiasts erroneously conclude the loss in torque was due to a lack of back pressure, when in fact the real cause was the expansion of the exhaust and resulting decrease in velocity. Despite the low-end torque loss, at higher RPMs the engine will produce more power and in race situations, the vehicle should be faster."

(1. cuplul la turatii joase depinde de diametrul galeriei, care trebuie sa fie mai redus pentru o viteza mai mare si un efect de sifon mai puternic, si in nici un caz de un dop cum e exup-ul. 2. cu galerii race oricum castigi top-end)

 

si motivul pentru care se pune defapt exupul:

"Valve overlap uses the low pressure to pull air through the cylinder only to deposit energy in the intake runners. Of course this leads to a too lean an exhaust for the catalytic converter and is only used in race engines. For a throttled engine fuel consumption and emission can be reduced by admitting exhaust gases back into the cylinder."

(emisii si consum)

 

si motivul 2 din pagina howstuffworks:

"Notice that the exhaust (red circle) and intake (blue circle) cycles overlap a lot more on the performance cam. Because of this, cars with this type of cam tend to run very roughly at idle."

(un motor racing va avea intotdeanua un ralanti de trabant ceea ce nu e acceptabil pentru Yamaha)

 

 

Ceea ce ai citit tu in partea de jos de la wikipedia e copy paste din bla-bla-ul PR Yamaha, si foloseste probabil un rationament de genu "fara exup trebuia sa castram motorul ca sa fie road-legal, asa ca i-am pus exup ca sa pastram puterea de varf si totusi sa il facem road legal". Ceea ce tine intr-adevar la domnisoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@Sacal, te-am botezat @Stege. :) Mii de scuze, eram cu gandul la exup si overlap.

 

@Dani31, ai dreptate am citit pe sarite dar ceva ceva am inteles eu. Multumesc pentru completare.

 

Salut cu asfaltul si far uscat! Exup conservarilor! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum e cu exupu la yamaha dar banuiesc ca este la fel cum are honda egcv adica electronic gas control valve

cu egcvu parca era o lesinata motoreta si nu se ridica pe o roata din gaz(si e de 1000 recent, nu oboseala din 95) .. de cand i-am scos egcvu parca nu mai e honda, rupe norma, chiar se simte ...

sacale ... sunt de parere ca la R1 04-08 frumusetea statea in bot si toba sun sha ... dar ma rog, fiecare cu gandacii lui

Editat de chino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ha ha ha

concluiza mea...e ca exupu e bun decat toba aia a ta "unicat"

si tu ala cu toba unicat esti "un pic manelist"...imi permit ca suntem motocilisti="frati" si intre frati merg si vorbe d'astea

 

si tu yoghi, citesti prea mult ;) si apropo yoghi e mai misto ca yo4ghx, si da un pic a nume de savant excentric.

;)

:blbl: la evribadi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ha ha ha

concluiza mea...e ca exupu e bun decat toba aia a ta "unicat"

si tu ala cu toba unicat esti "un pic manelist"...imi permit ca suntem motocilisti="frati" si intre frati merg si vorbe d'astea

 

si tu yoghi, citesti prea mult ;) si apropo yoghi e mai misto ca yo4ghx, si da un pic a nume de savant excentric.

;)

:blbl: la evribadi

 

foarte frumos exprimat.

pentru mine r1 abia acum incepe sa arate frumos.

cat despre exup ne-exup fiecare e specialist. intre timp eu merg cu moto asta si sunt multumit de rezultat. de dizain si mai ales de felul in care trage. restul sunt vorbe.

 

p.s. -oricum toba e inca in lucru. probabil ii voi scurta intermediara ceva mai mult.

post-1161-1224979953_thumb.jpg

Editat de sacal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Salz sacale, ca sa zic una buna si tare testata de mine, AM DAT EXUP jos LA FOSTA MEA BABA R1 98 si era mult mai bine, iar faza ca te ridica pe o roata de la exup este si adevarata si nu prea, insa daca e dus exup-ul este dus mai bine fara el, in plus cu filtre ETC lista continua + o evacuare facuta bine care este mai mare da si cuplu si cam tot ce iti doresti de la o mobra atata timp cat pe traseu nu este gatuita de nimic, atunci si motocicleta este 100 % maleabila si mult mai bine trage, cat despre consum conteaza stilul de mers si cam atata, BAFTA SACALE la mobra si tine-o tot asa arata SUPER BINE!!!!!!!!!!! Mie personal imi place cu teava pe o parte arata mult mai bine!!!!! :scratch: :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

si mie imi place modificarea pe care ai facut-o , nici eu nu sunt fan motorete cu toba [tobe] sub sha de aici a plecat si un mare chin pt mine cand a fost sa aleg intre zx10 2005 si R1 2006 pana la urma am luat r1 dar am vandut-o de mult, R1 ramane o mobra frumoasa dar nu este nr1 in nici un caz !, cat despre exup , un prieten are un r1 99 cu traseu gol , eu am unul cu traseu stok decat finala sport , exupul la locul lui , ce pot sa zic este ca fara exup da ceva mai multe rateuri pe reducere din gaz , si parca ceva mai liniara puterea ... si pt eliminarea dubiilor in legatura cu puterea mobrei , eu zic ca cel mai bine ar fi o liniuta intre mobra ta fara exup si una stok , si atunci se clarifica daca merita modificarea evacuarii...

Editat de baz-v8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...