virgil34ro Postat Ianuarie 9, 2010 Share Postat Ianuarie 9, 2010 (editat) Am facut o depasire in noiembrie dupa ce am trecut de masina am prins o portiune de nisip inevitabila, am redus gaz aveam cam 110 e drumul rau dar il cunos bine, in fine fata motorului a fugit in stanga eu eram aplecat dreapta, am pus DREPTUL jos, motorul a fugit in toate partile ghidonul l-am lasat mai moale, am redresat pana la urma dupa cateva curbe am oprit sa imi trag sufletul bucuros si am stat sa ma gandesc cum am actiunat. habar nu am cum. una e ce faci pe moment iar alta cum povestesti parerea mea e ca o faci din instinct si instinctul vine odata cu tine si il cultivi in timp. daca ar scrie Rossi sau altii manuale despre tehnici de succes despre voblaje despre orice si ar pune un tocilar man pe ele oare ar deveni mai bun ca Rossi? Ma indoiesc asta e parerea mea iar parerile difera., frumos topic Editat Ianuarie 9, 2010 de virgil34ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Brugus Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 (editat) Cu motoare mai slabute nu am intrat in voblaj. Cu un K7 1000 am intrat cand eram in plin gaz si am mai si nimerit o trecrre peste gura de canal (mica denivelare). Concluzia este ca voblajul apare pe gaz maxim si este amplificat de denivelari. Vorbim de motoare impecabil tehnic astfel putem sa discutam de ce apare voblajul din 11.000 de motive. Nu prea ai cum sa mai tragi de gaz cand iti fuge ghidonul din maini si nici nu cred ca e bine, la mine a trecut cand am lasat gazul. De departe cea mai urata experienta, cam ce simti la cutremur. Toate cele bune. Editat Ianuarie 20, 2010 de Brugus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 (editat) am o mica/MARE problema eram pe drumul bucuresti-giurgiu la un momendat sunt niste curbe pe un deal(spun asta ca ma gandesc ca unii dintre voi ati mers de multe ori pe drumul ala si il cunoasteti mai bine) inainte sa intru in curbe aveam vreo 150-160. am redus pana la 130-140. am inceput sa ma aplec dar la un moment motocicleta a inceput sa trenure si a intrat intr un voblaj spate tinzand sa ma scoata pe contrasens. din sensul opus nu venea nimeni. mi am pastrat calmul si am incercat sa ma aplec mai mult sa nu ma scoata pe sensul opus. voblajul a devenit mai violent(de mentionat ca inca acceleram). m am indreptat usor, am iesit in contrases si am revenit. problema mare care mi a ridicat mii de semne de intrebare e ca la o viteza sub 100km/h nu vobleaza. de exemplu la 70 la ora ma pot apleca foarte mult fara niciun fel de problema intrebari: se poate sa fie de la echilibratul rotilor? ... de la geometrie? de mentionat ca pe drum drept la 200km/h nu vibreaza nu face nimic. se comporta foarte bine cine stie si se pricepe poate ma ajuta cumva sau eventual sa mi spuneti si mie unde pot face geometrie/echilibrare si daca sunt oameni care se ocupa cu asta sa mi spuna si un pret aici sau pe privat multumesc Editat Mai 31, 2010 de god666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Cred ca ar ajuta sa spui despre ce motocicleta e vorba. "Aia din poza" nu e suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Cred ca ar ajuta sa spui despre ce motocicleta e vorba. "Aia din poza" nu e suficient. yamaha yzf600r thundercat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Erai relaxat pe motor sau te tineai de ghidon? Eu am patit sa vobleze pe viraj si mi-am dat seama pe urma ca eu de fapt faceam exact cum nu trebuie. Voblaj de la problema mecaninca nu am avut pana acum asa ca nu am nimic de recomandat pe partea asta. desi daca la orice viteza sta fix si numai cand virezi vobleaza, parca e cam dubios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Erai relaxat pe motor sau te tineai de ghidon? Eu am patit sa vobleze pe viraj si mi-am dat seama pe urma ca eu de fapt faceam exact cum nu trebuie.Voblaj de la problema mecaninca nu am avut pana acum asa ca nu am nimic de recomandat pe partea asta. desi daca la orice viteza sta fix si numai cand virezi vobleaza, parca e cam dubios. deci nu merg incordat pe motor. nu consum anumite substante. eram foarte relaxat eu merg pe motorul asta si 350 de km(pentru ca atat am autonomie) fara sa ma dau jos de pe el este o motocicleta care te proteajaza foarte bine la vant(pana la 160 merg dret pe ea) eu am exclus eroare de pilotaj din start. dupa prima curba in care am simtit voblajul m am gandit ca poate am tras mai tare de gaz dar si in urmatoarea la fel a facut... la intoarcere am patit acelasi lucru. tocmai d'asta zic. e foarte dubios ca pana in 120 de km/h sa se comporte normal si peste sa vobleze d'asta m am gandit la echilibratul rotilor(nu le am echilibrat niciodata si il am de 2 ani) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Ai presiunea corecta in cauciucuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 (editat) Ai presiunea corecta in cauciucuri? asta e o intrebare buna la care nu am descoperit inca raspuns am auzit urmatoarele variante 2; 2,2; 2,5 eu am bagat 2,2 ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul) motocicleta cantereste undeva la vreo 230 de kg(cel putin) deci mai astept niste raspunsuri din partea cunoscatorilor Editat Mai 31, 2010 de god666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 asta e o intrebare buna la care nu am descoperit inca raspunsam auzit urmatoarele variante 2; 2,2; 2,5 eu am bagat 2,2 ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul) motocicleta cantereste undeva la vreo 230 de kg(cel putin) deci mai astept niste raspunsuri din partea cunoscatorilor Mersul cu presiune incorecta in cauciucuri se numeste tot... "eroare" de pilotaj. Nu exista combinatie de presiune "perfecta", aceasta variaza (rezonabil) functie de compozitie, masurile si forma balonului, calitatea asfaltului, condus sportiv sau croaziera... etc. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 asta e o intrebare buna la care nu am descoperit inca raspunsam auzit urmatoarele variante 2; 2,2; 2,5 eu am bagat 2,2 ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul) motocicleta cantereste undeva la vreo 230 de kg(cel putin) deci mai astept niste raspunsuri din partea cunoscatorilor De obicei scrie pe bascula. Nu trebuie fix cat zice acolo,dar daca e prea mica (sa zicem sub 2 kg/cm2) apare instabilitate in timpul virajului. Verifica presiunea (la rece) daca zici ca nu ai verificat de anul trecut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Cum adica n-ai verificat presiunea in roti de anul trecut? )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 De obicei scrie pe bascula. Nu trebuie fix cat zice acolo,dar daca e prea mica (sa zicem sub 2 kg/cm2) apare instabilitate in timpul virajului. Verifica presiunea (la rece) daca zici ca nu ai verificat de anul trecut. ok mersi frumos o sa vad maine ce reusesc daca nu te contactez poate mi dai mai multe detalii Cum adica n-ai verificat presiunea in roti de anul trecut? )) te pricepi? vrei sa ma ajuti? sau faci doar pe interesantul... tu de cate ori verifici presiunea? pe luna Mesaj completat Mersul cu presiune incorecta in cauciucuri se numeste tot... "eroare" de pilotaj. Nu exista combinatie de presiune "perfecta", aceasta variaza (rezonabil) functie de compozitie, masurile si forma balonului, calitatea asfaltului, condus sportiv sau croaziera... etc. Ride SAfe! omule daca poti sa mi dai un sfat e binevenit daca idiotul de mine intra cu 150 in curba crezi ca am un mers de... croaziera?? vad ca ai fzr1000 cred ca stii foarte bine dimensiunile de la yamaha(la gume) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 (editat) Verific o data pe saptamana si la fiecare iesire la drum lung. Am un dispozitiv electronic de marimea unui breloc cu care fac operatiunea dupa cum ti-am zis. Este folositor si este bine sa faci aceasta operatiune ca sa nu ai neplaceri. Te rog, lasa-mi placerea sa ma amuz cand dau peste astfel de postari Editat Mai 31, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Verific o data pe saptamana si la fiecare iesire la drum lung. Am un dispozitiv electronic de marimea unui breloc cu care fac operatiunea dupa cum ti-am zis. Este folositor si este bine sa faci aceasta operatiune ca sa nu ai neplaceri.Te rog, lasa-mi placerea sa ma amuz cand dau peste astfel de postari ok. multumesc frumos iti las aceasta placere de a te amuza dar crezi ca ar putea fi doar atat? sa fie doar presiunea din pneuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 (editat) Asta cu presiunea in gume sau ulei de furca imbatranit sau amortizor spate pe duca. Si da, si eu verific presiunea cam o data pe saptamana. Editat Mai 31, 2010 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Nu stiu de ce va beteti atata capul.... Atata timp cat nu sunt probleme sub 100 Km/h nu vad de ce iti faci griji, iar pe autostrada nu prea ai curbe, acolo unde se poate merge peste 100...... Totusi, poti sa te uiti mai atent la telescoape, si calitatea suprafetei de contact a cauciucului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 (editat) Nu stiu de ce va beteti atata capul.... Atata timp cat nu sunt probleme sub 100 Km/h nu vad de ce iti faci griji, iar pe autostrada nu prea ai curbe, acolo unde se poate merge peste 100......Totusi, poti sa te uiti mai atent la telescoape, si calitatea suprafetei de contact a cauciucului... Unii oameni poate intra si mai tare in curbe de 100 la ora, de ex in diferite viraje se poate intra si cu peste 200 la ora si eventual sa pui si genunchiul jos. Si stai linistit ca se poate merge cam peste tot cu peste 100 la ora fara probleme. Ontopic, presiunea la cauciucuri poate fi intradevar o problema dar si reglajul incorect al suspensiilor care afecteaza f mult ciclistica si capacitatea de aplecare in viraj mai ales la viteza mai mare unde forta centrifuga apasa motocicleta in suspensii ducand la modificarea unghiurilor si ciclisticii, cel mai corect in cazul asta suspensiile se regleaza sa aibe cam aceeasi duritate si revenire altfel iti poate intra in voblaj. Cel mai des din cauza suspensiilor iti intra in voblaj, la iesirea din viraj, atunci cand se schimba centrul de greutate. Presiunea la cauciucuri ar trebui sa o verifici saptamanal sau cel putin la fiecare iesire cand ai de gand sa mergi mai tare. O alta cauza dar f putin probababila ar putea fi ca una dintre roti sa fie strambe si sa aibe o bataie laterala destul de mare incat sa provoace voblajul. Editat Mai 31, 2010 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul) Man, si la masina verific presiunea mai des, nu mai vorbesc de moto. In orice manual este data ca "pre-ride check"! De anul trecut, lol, pai roata aia a stat asa toata iarna si tu vrei sa aiba presiunea la care ai lasat-o? In plus, nu stiu unde ai gasit tu curba cu asfalt perfect, dar poate fi asfaltul de vina si sa aiba mici valurele, care luate cu motocicleta vertical abia le simti, dar cand esti aplecat schimba cu totul stabilitatea motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 cati km are anvelopa de pe spate ? nu este cam "patrata"? daca da, atunci autostrada e de vina... Asfaltul nu a fost razuit? Daca te dai frecvent cu 200km/h de ce ti se pare ca verficarea lunara a presiunii este prea des ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 (editat) O alta cauza dar f putin probababila ar putea fi ca una dintre roti sa fie strambe si sa aibe o bataie laterala destul de mare incat sa provoace voblajul. eu tind sa cred ca asa e cauza deci nu stie nimeni nici un service in bucuresti care sa faca asta Mesaj completat In plus, nu stiu unde ai gasit tu curba cu asfalt perfect, dar poate fi asfaltul de vina si sa aiba mici valurele, care luate cu motocicleta vertical abia le simti, dar cand esti aplecat schimba cu totul stabilitatea motocicletei. iti arat eu in tara asta cu drumuri atat de proaste niste curbe la care ti vine sa te intorci sa le mai iei odata... si inca odata un exemplu este padurea bogata(pe drumul dintre brasov-sighisoara) de ce nu puteti vb si voi asa cum a facut o bogdis(membru din 2004 cu nici 400 de posturi) Editat Iunie 1, 2010 de god666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 deci nu stie nimeni nici un service in bucuresti care sa faca asta Cred ca sunt o groaza. Ia vezi aici: /index.php?showforum=130 Vezi ca forumul asta are si un buton "Search". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 cati km are anvelopa de pe spate ? nu este cam "patrata"? daca da, atunci autostrada e de vina... stai tu linistit ca la mine nu se patrateste cauciucul(are vreo 8000de km) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 okmersi frumos o sa vad maine ce reusesc daca nu te contactez poate mi dai mai multe detalii te pricepi? vrei sa ma ajuti? sau faci doar pe interesantul... tu de cate ori verifici presiunea? pe luna Mesaj completat omule daca poti sa mi dai un sfat e binevenit daca idiotul de mine intra cu 150 in curba crezi ca am un mers de... croaziera?? vad ca ai fzr1000 cred ca stii foarte bine dimensiunile de la yamaha(la gume) Daca "idiotul" de tine intra in curbe cu 150Km/h fara sa stie ce important este sa ai presiunea corecta in cauciucuri... te las pe tine sa ghicesti ce cred eu despre "stilul" tau de mers god666@Yesterday, 08:14PM (... am incercat sa ma aplec mai mult sa nu ma scoata pe sensul opus. voblajul a devenit mai violent (de mentionat ca inca acceleram)...). Daca orgoliul tau poate sa accepte ideea ca poate nu procedezi intocmai bine la abordarea virajelor, mi'as permite sa'ti aduc la cunostinta ca la deschiderea gazului (accelerare), suspensia fata se destinde marind "trail"-ul, motocicleta tinzand sa iasa de pe arcul trasei initiale. Geometria si ciclistica unei motociclete variaza foarte mult datorita elasticitatii suspensiilor functie de folosirea gazului sau a franelor, neadaptarea acestora la conditiile necesare unei anumite situatii fiind reteta perfecta a voblajului. Discutiile pe aceasta tema ar putea face subiectul unei interesante dezbateri... DACA nu ai fi atat de convins ca tu esti un mare artist pe curbe si voblajul pe care il reclami nu implica (si) erori de pilotaj. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strejeav Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 posibil sa fie si un mic joc in bascula spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.