Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Am facut o depasire in noiembrie dupa ce am trecut de masina am prins o portiune de nisip

inevitabila, am redus gaz aveam cam 110 e drumul rau dar il cunos bine, in fine fata motorului

a fugit in stanga eu eram aplecat dreapta, am pus DREPTUL jos, motorul a fugit in toate partile

ghidonul l-am lasat mai moale, am redresat pana la urma dupa cateva curbe am oprit sa imi trag sufletul

bucuros si am stat sa ma gandesc cum am actiunat. habar nu am cum. una e ce faci pe moment iar alta

cum povestesti parerea mea e ca o faci din instinct si instinctul vine odata cu tine si il cultivi in timp. daca ar

scrie Rossi sau altii manuale despre tehnici de succes despre voblaje despre orice si ar pune un tocilar man

pe ele oare ar deveni mai bun ca Rossi? Ma indoiesc asta e parerea mea iar parerile difera., frumos topic :crack:

Editat de virgil34ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 654
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu motoare mai slabute nu am intrat in voblaj. Cu un K7 1000 am intrat cand eram in plin gaz si am mai si nimerit o trecrre peste gura de canal (mica denivelare). Concluzia este ca voblajul apare pe gaz maxim si este amplificat de denivelari. Vorbim de motoare impecabil tehnic astfel putem sa discutam de ce apare voblajul din 11.000 de motive. Nu prea ai cum sa mai tragi de gaz cand iti fuge ghidonul din maini si nici nu cred ca e bine, la mine a trecut cand am lasat gazul. De departe cea mai urata experienta, cam ce simti la cutremur.

Toate cele bune.

Editat de Brugus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

am o mica/MARE problema

eram pe drumul bucuresti-giurgiu

la un momendat sunt niste curbe pe un deal(spun asta ca ma gandesc ca unii dintre voi ati mers de multe ori pe drumul ala si il cunoasteti mai bine) inainte sa intru in curbe aveam vreo 150-160. am redus pana la 130-140. am inceput sa ma aplec dar la un moment motocicleta a inceput sa trenure si a intrat intr un voblaj spate tinzand sa ma scoata pe contrasens. din sensul opus nu venea nimeni. mi am pastrat calmul si am incercat sa ma aplec mai mult sa nu ma scoata pe sensul opus. voblajul a devenit mai violent(de mentionat ca inca acceleram). m am indreptat usor, am iesit in contrases si am revenit. problema mare care mi a ridicat mii de semne de intrebare e ca la o viteza sub 100km/h nu vobleaza.

de exemplu la 70 la ora ma pot apleca foarte mult fara niciun fel de problema

 

intrebari:

se poate sa fie de la echilibratul rotilor?

... de la geometrie?

 

de mentionat ca pe drum drept la 200km/h nu vibreaza nu face nimic. se comporta foarte bine

cine stie si se pricepe poate ma ajuta cumva

sau eventual sa mi spuneti si mie unde pot face geometrie/echilibrare si daca sunt oameni care se ocupa cu asta sa mi spuna si un pret aici sau pe privat

 

multumesc

Editat de god666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erai relaxat pe motor sau te tineai de ghidon? Eu am patit sa vobleze pe viraj si mi-am dat seama pe urma ca eu de fapt faceam exact cum nu trebuie.

Voblaj de la problema mecaninca nu am avut pana acum asa ca nu am nimic de recomandat pe partea asta. desi daca la orice viteza sta fix si numai cand virezi vobleaza, parca e cam dubios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erai relaxat pe motor sau te tineai de ghidon? Eu am patit sa vobleze pe viraj si mi-am dat seama pe urma ca eu de fapt faceam exact cum nu trebuie.

Voblaj de la problema mecaninca nu am avut pana acum asa ca nu am nimic de recomandat pe partea asta. desi daca la orice viteza sta fix si numai cand virezi vobleaza, parca e cam dubios.

 

deci

nu merg incordat pe motor. nu consum anumite substante.

eram foarte relaxat

eu merg pe motorul asta si 350 de km(pentru ca atat am autonomie) fara sa ma dau jos de pe el

este o motocicleta care te proteajaza foarte bine la vant(pana la 160 merg dret pe ea)

eu am exclus eroare de pilotaj din start. dupa prima curba in care am simtit voblajul m am gandit ca poate am tras mai tare de gaz dar si in urmatoarea la fel a facut... la intoarcere am patit acelasi lucru.

tocmai d'asta zic. e foarte dubios ca pana in 120 de km/h sa se comporte normal si peste sa vobleze

d'asta m am gandit la echilibratul rotilor(nu le am echilibrat niciodata si il am de 2 ani)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai presiunea corecta in cauciucuri?

 

asta e o intrebare buna la care nu am descoperit inca raspuns

am auzit urmatoarele variante

2; 2,2; 2,5

eu am bagat 2,2

ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul)

motocicleta cantereste undeva la vreo 230 de kg(cel putin)

deci mai astept niste raspunsuri din partea cunoscatorilor

Editat de god666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e o intrebare buna la care nu am descoperit inca raspuns

am auzit urmatoarele variante

2; 2,2; 2,5

eu am bagat 2,2

ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul)

motocicleta cantereste undeva la vreo 230 de kg(cel putin)

deci mai astept niste raspunsuri din partea cunoscatorilor

 

 

Mersul cu presiune incorecta in cauciucuri se numeste tot... "eroare" de pilotaj.

 

Nu exista combinatie de presiune "perfecta", aceasta variaza (rezonabil) functie de compozitie, masurile si forma balonului, calitatea asfaltului, condus sportiv sau croaziera... etc.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e o intrebare buna la care nu am descoperit inca raspuns

am auzit urmatoarele variante

2; 2,2; 2,5

eu am bagat 2,2

ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul)

motocicleta cantereste undeva la vreo 230 de kg(cel putin)

deci mai astept niste raspunsuri din partea cunoscatorilor

 

De obicei scrie pe bascula. Nu trebuie fix cat zice acolo,dar daca e prea mica (sa zicem sub 2 kg/cm2) apare instabilitate in timpul virajului.

 

Verifica presiunea (la rece) daca zici ca nu ai verificat de anul trecut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei scrie pe bascula. Nu trebuie fix cat zice acolo,dar daca e prea mica (sa zicem sub 2 kg/cm2) apare instabilitate in timpul virajului.

 

Verifica presiunea (la rece) daca zici ca nu ai verificat de anul trecut.

 

ok

mersi frumos

o sa vad maine ce reusesc daca nu te contactez poate mi dai mai multe detalii

 

 

Cum adica n-ai verificat presiunea in roti de anul trecut? :lol:))

 

te pricepi?

vrei sa ma ajuti?

sau faci doar pe interesantul...

tu de cate ori verifici presiunea? pe luna

Mesaj completat

Mersul cu presiune incorecta in cauciucuri se numeste tot... "eroare" de pilotaj.

 

Nu exista combinatie de presiune "perfecta", aceasta variaza (rezonabil) functie de compozitie, masurile si forma balonului, calitatea asfaltului, condus sportiv sau croaziera... etc.

 

Ride SAfe!

 

omule

daca poti sa mi dai un sfat e binevenit

daca idiotul de mine intra cu 150 in curba crezi ca am un mers de... croaziera??

vad ca ai fzr1000

cred ca stii foarte bine dimensiunile de la yamaha(la gume)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verific o data pe saptamana si la fiecare iesire la drum lung. Am un dispozitiv electronic de marimea unui breloc cu care fac operatiunea dupa cum ti-am zis. Este folositor si este bine sa faci aceasta operatiune ca sa nu ai neplaceri.

Te rog, lasa-mi placerea sa ma amuz cand dau peste astfel de postari :lol:

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verific o data pe saptamana si la fiecare iesire la drum lung. Am un dispozitiv electronic de marimea unui breloc cu care fac operatiunea dupa cum ti-am zis. Este folositor si este bine sa faci aceasta operatiune ca sa nu ai neplaceri.

Te rog, lasa-mi placerea sa ma amuz cand dau peste astfel de postari :lol:

 

ok. multumesc frumos

iti las aceasta placere de a te amuza :lol:

dar crezi ca ar putea fi doar atat? sa fie doar presiunea din pneuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu presiunea in gume sau ulei de furca imbatranit sau amortizor spate pe duca.

 

Si da, si eu verific presiunea cam o data pe saptamana.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce va beteti atata capul.... Atata timp cat nu sunt probleme sub 100 Km/h nu vad de ce iti faci griji, iar pe autostrada nu prea ai curbe, acolo unde se poate merge peste 100......

Totusi, poti sa te uiti mai atent la telescoape, si calitatea suprafetei de contact a cauciucului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce va beteti atata capul.... Atata timp cat nu sunt probleme sub 100 Km/h nu vad de ce iti faci griji, iar pe autostrada nu prea ai curbe, acolo unde se poate merge peste 100......

Totusi, poti sa te uiti mai atent la telescoape, si calitatea suprafetei de contact a cauciucului...

 

Unii oameni poate intra si mai tare in curbe de 100 la ora, de ex in diferite viraje se poate intra si cu peste 200 la ora si eventual sa pui si genunchiul jos. Si stai linistit ca se poate merge cam peste tot cu peste 100 la ora fara probleme.

 

Ontopic, presiunea la cauciucuri poate fi intradevar o problema dar si reglajul incorect al suspensiilor care afecteaza f mult ciclistica si capacitatea de aplecare in viraj mai ales la viteza mai mare unde forta centrifuga apasa motocicleta in suspensii ducand la modificarea unghiurilor si ciclisticii, cel mai corect in cazul asta suspensiile se regleaza sa aibe cam aceeasi duritate si revenire altfel iti poate intra in voblaj. Cel mai des din cauza suspensiilor iti intra in voblaj, la iesirea din viraj, atunci cand se schimba centrul de greutate. Presiunea la cauciucuri ar trebui sa o verifici saptamanal sau cel putin la fiecare iesire cand ai de gand sa mergi mai tare.

O alta cauza dar f putin probababila ar putea fi ca una dintre roti sa fie strambe si sa aibe o bataie laterala destul de mare incat sa provoace voblajul.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce i drept nu am verificat(de anul trecut de cand am schimbat cauciucul)

 

Man, si la masina verific presiunea mai des, nu mai vorbesc de moto. In orice manual este data ca "pre-ride check"!

De anul trecut, lol, pai roata aia a stat asa toata iarna si tu vrei sa aiba presiunea la care ai lasat-o?

 

In plus, nu stiu unde ai gasit tu curba cu asfalt perfect, dar poate fi asfaltul de vina si sa aiba mici valurele, care luate cu motocicleta vertical abia le simti, dar cand esti aplecat schimba cu totul stabilitatea motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cati km are anvelopa de pe spate ? nu este cam "patrata"? daca da, atunci autostrada e de vina... Asfaltul nu a fost razuit?

Daca te dai frecvent cu 200km/h de ce ti se pare ca verficarea lunara a presiunii este prea des ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta cauza dar f putin probababila ar putea fi ca una dintre roti sa fie strambe si sa aibe o bataie laterala destul de mare incat sa provoace voblajul.

 

eu tind sa cred ca asa e cauza

 

deci nu stie nimeni nici un service in bucuresti care sa faca asta

Mesaj completat

In plus, nu stiu unde ai gasit tu curba cu asfalt perfect, dar poate fi asfaltul de vina si sa aiba mici valurele, care luate cu motocicleta vertical abia le simti, dar cand esti aplecat schimba cu totul stabilitatea motocicletei.

 

iti arat eu in tara asta cu drumuri atat de proaste niste curbe la care ti vine sa te intorci sa le mai iei odata... si inca odata

un exemplu este padurea bogata(pe drumul dintre brasov-sighisoara)

 

de ce nu puteti vb si voi asa cum a facut o bogdis(membru din 2004 cu nici 400 de posturi)

Editat de god666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cati km are anvelopa de pe spate ? nu este cam "patrata"? daca da, atunci autostrada e de vina...

 

stai tu linistit ca la mine nu se patrateste cauciucul(are vreo 8000de km)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok

mersi frumos

o sa vad maine ce reusesc daca nu te contactez poate mi dai mai multe detalii

 

 

 

 

te pricepi?

vrei sa ma ajuti?

sau faci doar pe interesantul...

tu de cate ori verifici presiunea? pe luna

Mesaj completat

 

 

omule

daca poti sa mi dai un sfat e binevenit

daca idiotul de mine intra cu 150 in curba crezi ca am un mers de... croaziera??

vad ca ai fzr1000

cred ca stii foarte bine dimensiunile de la yamaha(la gume)

 

Daca "idiotul" de tine intra in curbe cu 150Km/h fara sa stie ce important este sa ai presiunea corecta in cauciucuri... te las pe tine sa ghicesti ce cred eu despre "stilul" tau de mers

 

god666@Yesterday, 08:14PM (... am incercat sa ma aplec mai mult sa nu ma scoata pe sensul opus. voblajul a devenit mai violent (de mentionat ca inca acceleram)...).

 

Daca orgoliul tau poate sa accepte ideea ca poate nu procedezi intocmai bine la abordarea virajelor, mi'as permite sa'ti aduc la cunostinta ca la deschiderea gazului (accelerare), suspensia fata se destinde marind "trail"-ul, motocicleta tinzand sa iasa de pe arcul trasei initiale. Geometria si ciclistica unei motociclete variaza foarte mult datorita elasticitatii suspensiilor functie de folosirea gazului sau a franelor, neadaptarea acestora la conditiile necesare unei anumite situatii fiind reteta perfecta a voblajului.

 

Discutiile pe aceasta tema ar putea face subiectul unei interesante dezbateri... DACA nu ai fi atat de convins ca tu esti un mare artist pe curbe si voblajul pe care il reclami nu implica (si) erori de pilotaj.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...