Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Daca "idiotul" de tine intra in curbe cu 150Km/h fara sa stie ce important este sa ai presiunea corecta in cauciucuri... te las pe tine sa ghicesti ce cred eu despre "stilul" tau de mers

 

pai idiotul de mine a mai intrat cu 150 in curbe si nu a avut probleme. am avut acum si am scris despre asta gandindu ma ca poate au mai patit o si altii sau poate cineva imi da un sfat(dar vad ca sunt foarte putini aceia care pot sa posteze fara sa critice). ai putea foarte simplu sa spui: "ba esti cam prost... nu e bine ce faci si cum faci. INCEARCA SA FACI ASA:.........."

 

 

Daca orgoliul tau poate sa accepte ideea ca poate nu procedezi intocmai bine la abordarea virajelor, mi'as permite sa'ti aduc la cunostinta ca la deschiderea gazului (accelerare), suspensia fata se destinde marind "trail"-ul, motocicleta tinzand sa iasa de pe arcul trasei initiale. Geometria si ciclistica unei motociclete variaza foarte mult datorita elasticitatii suspensiilor functie de folosirea gazului sau a franelor, neadaptarea acestora la conditiile necesare unei anumite situatii fiind reteta perfecta a voblajului.

 

orgoliul meu accepta critici dar prefera un sfat/recomandare

urcam un deal. trei curbe. stanga, dreapta, stanga(toate la urcare).am inceput urcarea cu 140 si pana in a treia nu am depasit 150(pe urma nu am mai accelerat). CUM AR FI TREBUIT SA FAC?

 

Discutiile pe aceasta tema ar putea face subiectul unei interesante dezbateri... DACA nu ai fi atat de convins ca tu esti un mare artist pe curbe si voblajul pe care il reclami nu implica (si) erori de pilotaj.

 

nu stiu de unde ai tras tu concluzia asta despre mine? sincer te inseli. hai sa facem discutia interesanta ca asa vor mai afla si altii care citesc.

bine nteles daca ai ceva de zis si daca doresti sa ti impartasesti experienta. CE CREZI CA AM FACUT SAU UNDE CREZI CA AM GRESIT?

 

Ride Safe!

 

multumesc la fel :cheers:

 

Mesaj completat

posibil sa fie si un mic joc in bascula spate

 

de retinut.. nu stiu cum dracu o sa fac sa verific asta ca nu prea am pe ce sa o ridic

 

deci fratilor

va rog frumos care nu aveti nimic de spus sa nu mai postati aiurea

omul asta e membru din 2003 si are 100 de posturi. in 10 cuvinte a spus destul. altii aveti mii de posturi si nu ati fost in stare sa spuneti ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 645
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intreb si eu, din pura curiozitate, sau poate mai fac si eu un post: unde mergi tu cu viteze de astea?

Altceva: de cand ai inceput topicul asta ai verificat presiunea in roti?

 

Nu inteleg de ce esti asa de ofuscat, afla ca nu e nimeni obligat sa-ti dea raspunsuri tie aici scurte si la obiect, astea sunt parerile date - ia-le asa cum sunt.

 

Pui o intrebare, ti se dau niste raspunsuri, apoi nu esti multumit de ele si crezi ca de fapt are tot ce credeai initial. Daca tot esti asa de sigur ca e roata stramba de ce ne mai stresezi pe aici?

Joc la bascula - da, e posibil - dar nu te gandesti ca un joc nu apare peste noapte (sau mai corect peste iarna) cat motocicleta a stat neutilizata? Nu admiti ca ti s-a dezumflat roata dar admiti ca ti-a aparut un joc la bascula.. jiizzz. (mare ti-e gradina..)

Si da, daca tot esti asa mare "racer" ar trebui sa stii ca presiunea in pneuri se verifica inainte de fiecare tura mai lunga.

 

Multumesc pentru atentie si scuze ca am postat sa ma aflu in treaba pe topicul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Stiu prea bine curbele alea , asfaltul e de cacao. De fapt , de la Ghimpati la Giurgiu , TOT asfaltul e de cacao. Nu ca are gauri , dar are , asa , niste denivelari , nici nu le vezi , dar eu , cu mobra mea de cam 230 kile , la 120 la ora , parca sint cangur , ma deplasez prin salturi.La primul drum , ajuns in Giurgiu , am inceput sa verific amortizoarele , credeam ca mi-am luat teapa cind am cumparat mobra si am pierdut tot uleiul din ele. Pe alte drumuri , chiar mai bombardate , dar fara valuri , nu face asa. Nu face deloc. 150 la ora pe curbele alea , e viteza , nenica. Sau poate sint eu un fricos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb si eu, din pura curiozitate, sau poate mai fac si eu un post: unde mergi tu cu viteze de astea?

Altceva: de cand ai inceput topicul asta ai verificat presiunea in roti?

 

Nu inteleg de ce esti asa de ofuscat, afla ca nu e nimeni obligat sa-ti dea raspunsuri tie aici scurte si la obiect, astea sunt parerile date - ia-le asa cum sunt.

 

Pui o intrebare, ti se dau niste raspunsuri, apoi nu esti multumit de ele si crezi ca de fapt are tot ce credeai initial. Daca tot esti asa de sigur ca e roata stramba de ce ne mai stresezi pe aici?

Joc la bascula - da, e posibil - dar nu te gandesti ca un joc nu apare peste noapte (sau mai corect peste iarna) cat motocicleta a stat neutilizata? Nu admiti ca ti s-a dezumflat roata dar admiti ca ti-a aparut un joc la bascula.. jiizzz. (mare ti-e gradina..)

Si da, daca tot esti asa mare "racer" ar trebui sa stii ca presiunea in pneuri se verifica inainte de fiecare tura mai lunga.

 

Multumesc pentru atentie si scuze ca am postat sa ma aflu in treaba pe topicul tau.

 

-ce viteze mah? spune mi unde e viteza aia pe care o crezi tu exagerata? si eventual ce e asa exagerat?

 

-aici ploua... si la chei am un altfel de breloc... cu care nu pot verifica presiunea

 

-sunt ofuscat pentru ca nu esti in stare sa ti exprimi punctul de vedere fara a critica. daca spui unui om sa nu mai faca cutare lucru, spune i si de ce... altfel nu esti cu nimic mai destept. spune mi tu ce presiune ar trebui sa am in pneuri?? stii?

tu nu vezi ca aberezi... ma acuzi ca nu admit unele lucruri... la fel cum ma intrebi unde merg cu vitezele astea care pentru tine par astrnomice... si eu pot sa spun despre tine... "jiizzz"

incepi si tu cu "mare racer"?? tu de unde ai tras concluzia asta?

 

nu ai pentru ce sa ti ceri scuze

te mai astept daca mai ai vreun sfat BUN pentru mine sau daca ti vine o alta idee

 

Mesaj completat

Stiu prea bine curbele alea , asfaltul e de cacao. De fapt , de la Ghimpati la Giurgiu , TOT asfaltul e de cacao. Nu ca are gauri , dar are , asa , niste denivelari , nici nu le vezi , dar eu , cu mobra mea de cam 230 kile , la 120 la ora , parca sint cangur , ma deplasez prin salturi.La primul drum , ajuns in Giurgiu , am inceput sa verific amortizoarele , credeam ca mi-am luat teapa cind am cumparat mobra si am pierdut tot uleiul din ele. Pe alte drumuri , chiar mai bombardate , dar fara valuri , nu face asa. Nu face deloc. 150 la ora pe curbele alea , e viteza , nenica. Sau poate sint eu un fricos.

 

a fost prima data pentru mine cand am facut drumul asta. 150 intr o curba lejera pe care o vezi toata si cu 2 benzi pe sens si nu mai era nimeni pe drum... sincer nu m ar speria... acum depinde si ce motocicleta ai. a mea are 207 la gol.

o sa vad cum se comporta pe alt drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spune mi tu ce presiune ar trebui sa am in pneuri?? stii?

tu nu vezi ca aberezi...

MAH, daca nici tu nu stii ce presiune ar trebui sa ai in pneuri de ce ai pretentia sa stiu eu???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAH, daca nici tu nu stii ce presiune ar trebui sa ai in pneuri de ce ai pretentia sa stiu eu???

 

 

prietene

daca iei cate un cuvant de ici si unul de colo poti interpreta multe chestii

discutiile astea fara sens eu am incercat sa le evit... dar nu se poate cu voi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca diferenta intre curbele pe care le iei tu frecvent cu 150km/h si cazul la care te referi este ca de data asta ai trecut cu vederea un aspect foarte important, faptul ca erau in rampa (urcare).

 

De la fizica stim ca un obiect ce se deplaseaza cu o viteza constanta pe o traiectorie curba de fapt accelereaza, datorita schimbarii de directie. In cazul cand traiectoria curba este in doua planuri, orizontal si vertical (in sus), pentru mentinerea unei viteze constante acceleratia este si mai mare.

 

Asadar in cazul tau, pentru a mentine o viteza constanta in cele 3 curbe la deal, a trebuit sa deschizi gazul considerabil. Datorita acceleratiei, suspensia fata este eliberata de greutate, telescoapele se lungesc, "trail"-ul creste, toate acestea imprimand motocicletei o tendinta subviratoare. Incercarea de a inchide unghiul prin mutarea centrului de greutate inspre interiorul virajului a intrat probabil in contradictie cu tendinta subiratoare a motocicletei si a cauzat voblajul.

 

Pentru a aborda o curba cu viteza, in mod normal se incarca fata cu greutate inainte de inceperea inclinarii, apoi se incearca sa se mentina aceeasi geometrie pana dupa varful virajului dupa care se poate incepe transferul centrului de greutate spre inapoi prin deschiderea gazului, tendinta subviratoare ajutand la ridicarea motocicletei.

 

In cazul curbelor in rampa, pentru a evita tendintele subviratoare creeate de acceleratie, se intarzie inclinarea un pic mai mult decat de obicei, se apasa ambreajul dupa care se da un sprit scurt la gaz (pentru a evita socurile in transmisie) se retrogradeaza intr'o treapta inferioara, se cupleaza ambreajul astfel intrand in frana de motor. Abia in acest moment, cand centrul de greutate a fugit rapid inspre inainte si a imprimat motocicletei tendinte supraviratoare se incepe inclinarea si abordarea propriu-zisa a virajului. Daca e nevoie de reducerea mai rapida a vitezei (inclinare mai brusca), se poate actiona o idee doar frana SPATE.

 

 

Poti face un test simplu daca motocicleta ta a "patit" ceva intre timp: ataca cateva viraje de viteza in plan drept apoi in plan inclinat (rampa). Daca voblajele apar numai pe curbele in rampa... tragi singur concluziile.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omul nu a verificat presiunea de anu trecut e clar ca are o problema la capitolul intretinere.

as putea sa pun pariu ca in gume mai are 1.5 - 1.8 cel mult dupa 7 luni.

un lucru important e si faptul ca gumele au 8 mii km - cam mult pentru un cauciuc de viteza. posibil sa fie vechi/ tari - coapte.

Inca un lucru foarte important e starea rulmentilor de la jug. poate au capatat nitel joc si asta cam assa se manifesta - la intrarea in viraj. Asta se verifica usor cu mobra suspendata pe ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca omul nu a verificat presiunea de anu trecut e clar ca are o problema la capitolul intretinere.

 

am probleme cu intretinerea pentru ca o tin in fata blocului.

 

as putea sa pun pariu ca in gume mai are 1.5 - 1.8 cel mult dupa 7 luni.

 

poate ai dreptate. dar motocicleta trage foarte bine. daca aveam o presiune atat de mica eu zic ca se simtea. puteai sa bati la 2.2

 

un lucru important e si faptul ca gumele au 8 mii km - cam mult pentru un cauciuc de viteza. posibil sa fie vechi/ tari - coapte.

 

guma spate am luat o noua anul trecut. are dotul din 2008. poate ar fi mult 8000 de km pentru un mers brutal. uzura este in proportie de 75-80%. parerea mea e ca poti atinge 20000km cu un cauciuc nou

 

Inca un lucru foarte important e starea rulmentilor de la jug. poate au capatat nitel joc si asta cam assa se manifesta - la intrarea in viraj. Asta se verifica usor cu mobra suspendata pe ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este f mult 20 de mii, in general pana acum nici-un cauciuc nu m-a tinut mai mult de 4000, ma refer la cele noi. Presiunea nu afecteaza cu nimic trasul, nu simti diferenta, decat in manevrabilitate. Ideal este o presiune ceva mai mare pe cauciucul fata decat pe cel din spate, de ex la michelin power one, bag cam 2,1-2,2 pe fata iar pe spate cam 1,9 asta este presiunea optima ptr a se incalzi cat mai repede si bine. Conteaza f mult la cauciciuri pe langa uzura conteaza felul cum a fost folosit, daca a fost incins de multe ori isi pierde din propietati si se face mai tare chiar daca ai mers destul de putin cu el, de asta cei care se dau la curse le schimba cand sunt aparent noi. Iar alt factor care afecteaza cauciucul, este frigul, daca ai tinut-o peste iarna afara, considera asta o mare problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista service, e bine sa treci pe acolo. Faptul ca sta in fata blocului nu e o scuza, e o alarma.

cauciucurile pot fi coapte in 2 ani si 8000 km, faptul ca mai au ceva profil nu inseamna ca mai sunt ok. Nu uita ca in conditii de pastrare nasoala (frig mare, contact cu aer umed/sarat/ fum de masina/ altele) imbatranirea lor e mult mai rapida

Nnici un cauciuc aderent nu tine 10mii km, nici daca mergi relativ usor.

Diferenta de presiune nu se simte la tras pe linie dreapta. motorul are mai mult decat suficienta rezerva sa compenseze.

Cu uzura 75 - 80 % nu ai ce pretentii sa mai ai de la ele. e un motiv pt care aia de pe circuite schimba gumele dupa cateva ture doar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este f mult 20 de mii, in general pana acum nici-un cauciuc nu m-a tinut mai mult de 4000, ma refer la cele noi. Presiunea nu afecteaza cu nimic trasul, nu simti diferenta, decat in manevrabilitate. Ideal este o presiune ceva mai mare pe cauciucul fata decat pe cel din spate, de ex la michelin power one, bag cam 2,1-2,2 pe fata iar pe spate cam 1,9 asta este presiunea optima ptr a se incalzi cat mai repede si bine. Conteaza f mult la cauciciuri pe langa uzura conteaza felul cum a fost folosit, daca a fost incins de multe ori isi pierde din propietati si se face mai tare chiar daca ai mers destul de putin cu el, de asta cei care se dau la curse le schimba cand sunt aparent noi. Iar alt factor care afecteaza cauciucul, este frigul, daca ai tinut-o peste iarna afara, considera asta o mare problema.

 

te mai miri ca te tin doar 4000?

 

faci cumva stunt de tii presiunea atat de jos?

daca da imi cer scuze daca nu...

presiunea la SS de 1000 cu gume 120/70 -17 si 190/50-17 este @ 2.2-2.5 fata si @ 2.5-2.9 spate (ducati face exceptie si coboara pana la 2.4 spatele probabil datorita faptului ca trega nu V2 nu un 4 in linie)

daca mergi cu 1.9 incingi excesiv gumele fara sa te dai sportiv. De aici uzura prematura

Editat de E.Z.rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce mi spuneti voi ar insemna sa mi schimb cauciucurile de 3 ori pe an(anul trecut am facut vreo 14000 de km)

 

bogdis eu folosesc mai mult cauciucuri de strada. am avut michelin pilot road care este foarte bun pe frig, cald dar mai ales pe ploaie.

acum am un maxxis supermaxx m6029(pe spate). intr adevar michelin ma satisfacea mai mult cand era rece.

mersul meu este touring si uneori sport/touring... asa cum este si motocicleta

motocicleta pe timpul iernii a stat in casa la tara

 

dar nici daca mi as permite sa schimb cauciucurile de 3 ori pe an nu as face asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu totusi nu cred că e cazul sa tinem aici lectii de pilotaj, pornind de la problema ca pe nu stiu care dealuri, prin nu stiu care curbe îi vobleaza motoru lu nu stiu care.

 

În primul rand vezi daca problema apare si pe alte dealuri, in alte curbe, pe alt tip de asfalt.

 

E obligatoriu pentru siguranta si confortul tau sa verifici tot ce au spus pana acum userii de pe forum: presiune cauciucuri, telescoape furca, stare rulmenti jug, etc.

Daca n ai cunostintele necesare meri la mecanic. Iarasi nu cred ca o dezbatere asupra presiunii din cauciuc iti va rezolva problema mai ales ca tu nici dupa cateva zile n ai mers pana la o benzinarie sa vezi cat aer ai gume.

 

Daca nu ai bani/timp sa ajungi la mecanic, incearca macar sa o iei prin eliminare. Vezi in manual la ce interval se schimba uleiul in furca, se greseaza rulmentii de la jug/roti, etc si incearca sa le rezolvi pe rând. Vei gasi acolo prin primele pagini care sunt intervalele de verificare/mentenata. Pare mult mai plicticos decat sa te dai cu 150/h, dar sunt esentiale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu totusi nu cred că e cazul sa tinem aici lectii de pilotaj, pornind de la problema ca pe nu stiu care dealuri, prin nu stiu care curbe îi vobleaza motoru lu nu stiu care.

 

În primul rand vezi daca problema apare si pe alte dealuri, in alte curbe, pe alt tip de asfalt.

 

E obligatoriu pentru siguranta si confortul tau sa verifici tot ce au spus pana acum userii de pe forum: presiune cauciucuri, telescoape furca, stare rulmenti jug, etc.

Daca n ai cunostintele necesare meri la mecanic. Iarasi nu cred ca o dezbatere asupra presiunii din cauciuc iti va rezolva problema mai ales ca tu nici dupa cateva zile n ai mers pana la o benzinarie sa vezi cat aer ai gume.

 

Daca nu ai bani/timp sa ajungi la mecanic, incearca macar sa o iei prin eliminare. Vezi in manual la ce interval se schimba uleiul in furca, se greseaza rulmentii de la jug/roti, etc si incearca sa le rezolvi pe rând. Vei gasi acolo prin primele pagini care sunt intervalele de verificare/mentenata. Pare mult mai plicticos decat sa te dai cu 150/h, dar sunt esentiale.

 

am vb deja cu cineva sa fac asta :cheers: astept vremea buna si evident sa am si timpul necesar

deocamdata caut manualul si nu l mai gasesc... ca nu o sa fac nimic dupa ureche

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator CristiBoroi

Vroiam sa spun ca e bine sa verifici presiuanea in roti din cand in cand, mai ales cand pleci la drumuri lungi si te dai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vroiam sa spun ca e bine sa verifici presiuanea in roti din cand in cand, mai ales cand pleci la drumuri lungi si te dai tare.

 

cristi asta se spune de 5 pagini

am inteles asta

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sfatul meu: invata sa mergi sportiv pe motocicleta si apoi da-te tare pe curbe!!

adica mergi pe un circuit, gaseste pe cineva care sa iti explice cum sa pregateste motocicleta pt pista si cum se merge pe ea!!! pe strada doar plimbare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...