Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 654
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai ca vin eu cu o concluzie proprie: nu brusca comenzile cand se intampla. Si asta e general valabil, nu doar la voblaj, si mult mai usor de bagat la cap decat alte cascadorii.

 

Si eu sunt de acord cu hit the gas desi e foarte contra-intuitiv, iti vine sa dai in frane ca berbecu' in momentul maro.

 

Image result for tankslapper gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.11.2017 la 21:26, paulynos a spus:

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada

Stai bre asa ca ceva nu se leaga, in primul rand tu cu scuterul nu ai cum sa ajungi la viteza asta, cu Aprilia nu ai bani de benzina ca sa ajungi la viteza asta ca cu 50 de lei abia iesi din Bucuresti, pe de alta parte tu rulezi pe autostrada cu dublul vitezei legale? Tu care te dadeai ala corectu?

Miroase a ipocrizie...

La 10.11.2017 la 21:26, paulynos a spus:

din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind.

Trotinetele se verifica periodic in toate aspectele, mai ales daca rulezi cu viteza. Nu te avanti ca boul (no offence) sa mergi cu peste 200km/h cand ai motocicleta legata cu sarma, la propriu si/sau la figurat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu 250 nu a fost nici cu scuteru si nici cu aprilia ci s-a intamplat in 2010 cu Ducati 1098, troaca de pe timpul cand ma credeam racer haiduc.

 

Nu sunt ipocrit, si acum o mai frig dar mai usurel ca m-am ramolit, dar recunosc cand o ard aiurea unde nu e cazul si imi cer si scuze ca asa e frumos si barbateste, spre deosebire de tine care iei femeile la injurat si ma intrebi pe mine cat baga. Nu doar viteza conteaza, ci tot contextul, poti sa mergi cu 299 fara sa incomodezi pe nimeni sau cu 70 si sa incurci traficul. Asta e diferenta dintre noi doi, eu stiu sa merg :laugh:

 

Hai ca ma duc la alimentara, daca vrei sa mai vorbim ma gasesti la paine, sau cauta-ma la oua, tre sa fac maioneza pentru salata boeuf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, paulynos a spus:

 ci s-a intamplat in 2010 cu Ducati 1098

Deci am nimerit-o cand am spus ca era legata cu sarma.

 

Acum 57 minute, paulynos a spus:

 

Nu sunt ipocrit,

Ba esti, iar pe proasta aia de la Fantana Miorita nu am injurat-o in mod direct. Eram in mers, ploua puternic si aveam geamurile inchise, cum as fi putut sa o injur?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vrei ma petrica de la mine ca mi-ai mancat sufletu'? Vrei sa spun ca sunt ipocrit? Vrei sa zic ca tu esti un gentleman desavarsit de o politete rar intalnita, un tip echilibrat, ca stii sa mergi pe motoreta?

Spune-mi ce vrei sa zic si ma conformez intocmai, o sa mint pentru tine, macar acum in preajma Craciunului sa ne avem ca fratii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 10.11.2017 la 21:26, paulynos a spus:

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind. Primul instinct a fost sa incetinesc dar in momentul ala a inceput dansu' si mai tare asa ca am accelerat din nou si intr-un final am reusit sa opresc fara sa cad, roata fata era pe janta.

Fara sa fie deloc la misto: daca trebuie sa accelerezi cum ai incetinit si oprit fara sa apara voblajul intre timp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca nu e la misto. Vine asa: am facut pana pe fata si a inceput voblajul, am franat din instinct si a inceput si mai tare si am tras de gaz. Pe urma am franat iarasi, doar cu spatele pentru ca mi-am dat seama ca e ceva in neregula cu fata, iar a intrat in voblaj si iar accelerat+franat cu spatele si tot asa succesiv pana am reusit sa opresc intr-un final pe roti, cu fata pe janta complet.

 

Sa tot fi fost vreo 10-12 succesiuni din astea franat spatele->voblaj->accelerat din nou, pret de cateva sute de metri bune, noroc ca era drum drept fara trafic. Colegu' de drum se uita la mine ca la un nebun, ca nu pricepea de ce ma scalambai in halul ala, eu tremuram ca varga. De mentionat ca un kilometru inainte de patanie mi-a mai intrat intr-un tremurat usor, nefiind roata dezumflata complet, dar nu am bagat de seama pe moment, am zis ca am dat in vreo groapa ceva si i-am dat bice inainte. Dupa ce am schimbat chilotii acasa mi-am adus aminte de faza asta. Am gasit o vulcanizare deschisa si am rezolvat pe moment, am schimbat valva cu probleme la Bucuresti, cauciucul era bun. Abia acasa mi-am revenit complet din starea de soc. Am avut mare noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am patat si eu cand am urcat prima data pe un 929 amarat, dar ceva mai vanjos decat ce aveam eu. La fel, am dat gaz cand a inceput sa faca precum posedata, s-a ridicat pe o roata mai sa ma dau peste cap (asa mi s-a parut mie in groaza mea). Atunci m-am patat a doua oara. Am intors la prima intersectie, i-am dat omului motorul inapoi si i-am zis ca trage, dar nu cum m-as fi asteptat :))) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 22.12.2018 la 23:06, l.u.v a spus:

Imi inchipui ca te scurgi tot in picioare dupa o faza ca asta.:yikes:

Sa vezi cand te scurgi cu masina salvarii pana la spital.Si sa vezi mare senzatie cand iti smulge bandajul de pe ambele maini fix la ora 10 dimineata timp de trei saptamani..Si multe alte distractii d-astea pentru sau datorita unui nenorocict de voblaj.Stiu ce spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 22.12.2018 at 18:11, petre81. said:

Ba esti, iar pe proasta aia de la Fantana Miorita nu am injurat-o in mod direct. Eram in mers, ploua puternic si aveam geamurile inchise, cum as fi putut sa o injur?

Nu praduitorule, despre altceva este vorba, nu ca te-a auzit ca ai injurat-o sau nu, tu oricum ai facut-o. Ideea e ca ti-ai pierdut cumpatul pentru un rahat care e la ordinea zilei in traficul de aici. 

 

Adica ai un psihic extrem de slab daca-ti sare tandara din atata lucru si in urma caruia nu s-a intamplat nimic de fapt. Mai era si femeie...ma dezamagesti.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
6 hours ago, smaz said:

interesant e cum primul vlobaj l-am experimentat la 20/kmh fiindca am dat intr-o groapa, la viteze mari nu mi sa intamplat :) am tras de gaz, acceleratii puternice si tot felu dar nimic.

Completeaza-ti profilul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Salut, am si eu o intrebare referitoare la subiect. As vrea sa urmaresc tot topicul dar e imens.

Am vazut un video pe youtube, un tip merge cu ceva viteza si ia o groapa (nu mare) iar mobra ii intra in voblaj. Se poate intampla asta daca mobra e in regula?

Tipul avea ceva viteza, vad in topic ca nu ar trebui sa se intample la viteze mai mari. Nu am video ca l-am vazut mai demult dar am uitat sa va intreb.

Exista de asemenea concluzia ca "hit the gas" e solutia? Cam asta mi s-ar parea logic pentru stabilizare (doar ca instinctiv nu iti vine sa faci asta). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, ionutpm a spus:

Salut, am si eu o intrebare referitoare la subiect. As vrea sa urmaresc tot topicul dar e imens.

Am vazut un video pe youtube, un tip merge cu ceva viteza si ia o groapa (nu mare) iar mobra ii intra in voblaj. Se poate intampla asta daca mobra e in regula?

Tipul avea ceva viteza, vad in topic ca nu ar trebui sa se intample la viteze mai mari. Nu am video ca l-am vazut mai demult dar am uitat sa va intreb.

Exista de asemenea concluzia ca "hit the gas" e solutia? Cam asta mi s-ar parea logic pentru stabilizare (doar ca instinctiv nu iti vine sa faci asta). 

Pentru că tot te uiți la YT la sfaturi moto, daca te uiți și la Motorman Jerry Palladino el zice foarte bine că motociclismul nu e despre instincte, că instinctele sunt greșite. Așa că da, ii dai gaz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
8 hours ago, ionutpm said:

Salut, am si eu o intrebare referitoare la subiect. As vrea sa urmaresc tot topicul dar e imens.

Am vazut un video pe youtube, un tip merge cu ceva viteza si ia o groapa (nu mare) iar mobra ii intra in voblaj. Se poate intampla asta daca mobra e in regula?

Tipul avea ceva viteza, vad in topic ca nu ar trebui sa se intample la viteze mai mari. Nu am video ca l-am vazut mai demult dar am uitat sa va intreb.

Exista de asemenea concluzia ca "hit the gas" e solutia? Cam asta mi s-ar parea logic pentru stabilizare (doar ca instinctiv nu iti vine sa faci asta). 

 

Povesti de la oameni care nu au mers cu viteza in viata lor.

Vorba aia cu "ii dai gaz" vine din lumea motocros , trail, jucat in nisip si pe forestiere.  Cand sub tine ai o motoreta de 90 -105 kg si majoritatea timpului il petreci in a doua -a treia , pe la 25 -40 km/h , normal ca iti permiti tot felul de chestiii.

 

Cu o sportiva  de 200 kg care iti intra in voblaj pe la 180 km/h ,cand ai lovit o denivelare, este cu totul altceva ...si trasul de gaz poate fi o idee doar pentr un Marquez .  Nu exista om normal care poate face asa ceva . Daca iti povesteste careva , te-a mintit. 

Uneori oscilatia ghidonului este atat de violenta ca ar rupe si mainile uni campion la judo... deci lasa povestile nemuritoare si concentreaza-re pe ce te invata la cursuri referitor la tinutul mainilor pe ghidon in relaxare si fara sa strangi de manasoane.

In caz de mare voblaj pe moto de strada , doar relaxatul mainilor te mai salveaza si norocul sa ai suficient spatiu pe directia in care se duce  , ca sa isi revina , daca nu total macar la o oscilatie mai usoara in care poti intervenii sa corectezi putin directia.

Iti spun asta din experienta personala . Daca vrei sa-i asculti pe aia care iti povestesc din imaginatie , bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, ionutpm said:

Se poate intampla asta daca mobra e in regula?

Din nefericire, da!

Unele modele de "mobră" nu sunt în "regulă" chiar din construcţie, în sens că pot intra în "voblaj" mai uşor şi mai repede decât altele. Iar dacă sunt şi modele grele este posibil să nu ai forţa fizică în mâini pentru a compensa intrarea în oscilaţie rezonantă a ansamblului de sub tine şi să mai controlezi şi direcţia în care se duce.

Pentru ceva "cârpeală", unele modele (nereuşite) au montate şi amortizoare hidraulice de "voblaj", care uneori te ajută să stabilizezi direcţia, dar alteori te împiedică să virezi brusc când ai nevoie.

R.thumb.jpg.d99dd77d718e3079c8a64681ac5adc03.jpg

Sfatul meu este să "scapi" cât mai repede de asemenea model de mobră, cât încă eşti sănătos şi viu.

Pentru că din cauza asta alţii nu mai sunt ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Sunt ateu si tot zic Doamne fereste !  la prostiile pe carecle scoate colegu patrik.

 

Sunt motorete absolut perfecte ...dar riderul nu este ...si da gaz puternic atunci cand este putin obosit si nu mai poate sa tina mainile total relaxate si deci cand accelereaza trage  de ghidon puternic dar el nu isi da seama si motoreta fiind puternica ridica pitin roata fata . Combinatia aia de roata fata putin de tot ridicata si trasul de ghidon odata cu acceleratia produce un voblaj biblic si la cea mai perfecta motoreta ...si se intampla fantastic de des la toti care merg pe la circuit si au trecut in clasa mai de mijloc. ( pentru ca oboseala afecteaza pe toata lumea dar aia foarte incepatori inca nu au curaj sa traga de gaz destul pt efectul asta , iar aia din grupa mai de sus stiu mai bine si se opresc cand simt oboseala ca intervine...)

 

 

Exista si motorete care sunt proaste direct iesite din fabrica ...dar alea nu prea vin cu amortizor de voblaj...

 

 

@ionutpm

 

La social politica doar ne distram , dar aici vorbesc foarte serios.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, goe 75 said:

Sunt ateu si tot zic Doamne fereste !  la prostiile pe carecle scoate colegu patrik.

Ştii ce? :moron:

Dacă constat că îmi "voblează" clăparii pe picior la schi sau/şi legăturile, eu schimb clăparii, legăturile şi schiurile (proaste) cu unele stabile, mai rigide şi controlabile.

Dacă tu alegi să îţi odihneşti (sau încorzi) genunchii în compensaţie - este alegerea ta personală.

 

Când îţi voblează şi ţi se îndoaie s_la cum faci?

 

 

 

 

Şi eu vorbesc foarte serios.

on-wobbling-motorcycles-50747_1.thumb.jpg.7f5d9ac67efa6c48509b9afe5fce83b8.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

on-wobbling-motorcycles-50747_2.thumb.jpg.918d4f23ac26fdd1afbbc8f06c640f98.jpg

2 minutes ago, goe 75 said:

Eu nu motociclesc pe schiuri...tu faci ce vrei .

Păcat.

Acolo poţi deprinde şi reflexe de derapaj controlat şi de countersteering la slalom, care (dacă le ai) te pot salva şi pe motocicletă.

Ca să nu ajungi la "Doamne-fereşte!"

Cu "deşeuri" de (pretinse) motociclete.

 

P.S. Înţeleg că povestea cu "şarpele" este (deocamdată) o prostie (pentru tine) şi îţi respect acest punct de vedere.

Pe alţii însă "şarpele" i-a muşcat (mortal) pentru că nu l-au stăpânit şi nu ştiau cu ce au de-a face.

De acord?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...