Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 654
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

majoritatea raidarilor nu prea le au cu experienta asa ca deznodamantul unui voblaj tine f mult de noroc.

 

 

 

iar vorbesti ca un taranus parvenit, daca ai intelege mai bine fizica fenomenului ai vedea ca nu prea ai ce sa faci, sunt lucruri pe care e bine sa nu le faci dupa ce ti-a intrat in voblaj dar ca sa iesi iti trebuie doar noroc si drum liber in fata.

 

o motocicleta in stare tehnica buna se echilibreaza singura pilotul trebuie doar sa nu lase brusc acceleratia, lucru care pe moment ar dezechilibra si mai tare motocicleta.

 

numai SS-urile si SBK-urile sunt predispuse la voblaj din cauza geometriei furcii ,restul motocicletelor nu prea au problema asta fie din cauza geometriei sau a lipsei de putere dar in cele mai multe cazuri a stilului de pilotaj adecvat pt motocicleta respectiva.

 

pentru ca in rromania motociclismul este 90% urban un amortizor de ghidon nereglabil folosit de un incepator este incomod

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pariu ca se gasesc pe putin 20 de insi de pe forum care ar fi "redresat" moto din acest voblaj?

Ce rost are postarea asta?

 

majoritatea raidarilor nu prea le au cu experienta asa ca deznodamantul unui voblaj tine f mult de noroc.

 

Norocul nu exista, deci nu ajuta. Nici "Doamne fereste!" nu ajuta.

 

http://www.youtube.com/watch?v=hy-fW-i4NN4

 

http://www.youtube.com/watch?v=DPFy9rXCKoE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar vorbesti ca un taranus parvenit,

 

suge-o :)

 

daca ai intelege mai bine fizica fenomenului ai vedea ca nu prea ai ce sa faci, sunt lucruri pe care e bine sa nu le faci dupa ce ti-a intrat in voblaj dar ca sa iesi iti trebuie doar noroc si drum liber in fata.

 

asta am zis si eu. probleme la cap?

 

o motocicleta in stare tehnica buna se echilibreaza singura pilotul trebuie doar sa nu lase brusc acceleratia, lucru care pe moment ar dezechilibra si mai tare motocicleta.

 

ai vazut clipul ala cu tank slapperul din TT? aia de ce nu s-a echilibrat singura?

 

stiu, a gresit no0bul de la "volan".

 

Ce rost are postarea asta?

 

nici un rost, era o gluma. pentru a o percepe ca atare e nevoie de "simtul umorului" :P

 

Norocul nu exista, deci nu ajuta. Nici "Doamne fereste!" nu ajuta.

 

 

aici te-as contrazice. Norocul conteaza f mult!

 

jorje a avut noroc+skill+inspiratie prima data de-a ramas pe ea. a doua oara... nu prea :D bine, ala e high side, e altceva.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici un rost, era o gluma. pentru a o percepe ca atare e nevoie de "simtul umorului" :P

 

Eu zic ca e flame si pricina de scandal. Uite ca ai ajuns sa te injuri.

Stii si tu asta, si n-are legatura cu simtul umorului. Ce legatura are ce crezi tu ca ar crede unii ca e in capul lor, cu voblajul (treaba serioasa de altfel)?

 

Norocul conteaza f mult!

Poti cumva sa faci sa ai mai mult noroc dintr-asta care conteaza? Zic ca nu.

Poti sa faci cumva sa pilotezi mai bine? Zic ca da.

 

jorje a avut noroc+skill+inspiratie prima data de-a ramas pe ea. a doua oara... nu prea :D bine, ala e high side, e altceva.

 

3 lucruri distincte se petrec acolo:

Derapaj spate - aproape de highside. Lorenzo ia mana din gaz si se ridica in scarite.

Voblaj - controlat.

Goneta dupa ala din fata si incapatanarea (poate ca exagerez dar Jorge era in ritmul lui, nu cred ca a luat in calcul nici un moment, iesirea de pe circuit si sa piarda teren) sa ramana pe trasa - derapaj spate - high side.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca e flame si pricina de scandal. Uite ca ai ajuns sa te injuri.

Stii si tu asta, si n-are legatura cu simtul umorului. Ce legatura are ce crezi tu ca ar crede unii ca e in capul lor, cu voblajul (treaba serioasa de altfel)?

 

sa zicem

 

Poti cumva sa faci sa ai mai mult noroc dintr-asta care conteaza? Zic ca nu. nu am spus ca poti face ceva in privinta norocului

Poti sa faci cumva sa pilotezi mai bine? Zic ca da. n-am spus ca nu poti "lua masuri". cum propui sa te pregatesti pt voblaj? practic, ca la teorie e f usor.

 

 

 

3 lucruri distincte se petrec acolo:

Derapaj spate - aproape de highside. Lorenzo ia mana din gaz si se ridica in scarite.

Voblaj - controlat. cum adica "controlat" - adica nu a cazut, nu? ce crezi ca a avut timp sa "faca" in 0.2secunde? sa gandeasca? nu cred. poate vreun reflex, reflex "aparut" in urma multor situatii de genul asta

Goneta dupa ala din fata si incapatanarea (poate ca exagerez dar Jorge era in ritmul lui, nu cred ca a luat in calcul nici un moment, iesirea de pe circuit si sa piarda teren) sa ramana pe trasa - derapaj spate - high side.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem ce?

 

nu am spus ca poti face ceva in privinta norocului

La ce-ti foloseste sa crezi ca tu sau altii scapa din voblaj din cauza norocului?

 

practic, ca la teorie e f usor.

 

Crezi tu? Daca da, ai cuvantul.

Da-te tare, mergi pe circuit pt asta. Observa cand devine motocicleta instabila si vezi ce-i de facut. Daca teoria e usoara si o stii, aplic-o :)

 

cum adica "controlat" - adica nu a cazut, nu? ce crezi ca a avut timp sa "faca" in 0.2secunde? sa gandeasca? nu cred. poate vreun reflex, reflex "aparut" in urma multor situatii de genul asta

Exact - n-a pierdut controlul nici la prima "tentativa" de high-side, nici la voblaj. Ambele situatii nedorite au fost controlate. Nu mai exista timp de gandire. Nici cand curbezi, nici cand franezi, nici cand eviti, nu gandesti ce sa faci raportat la situatia intalnita. Faci exact cum ai invatat, cum te-ai obisnuit (bine sau rau).

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem ce?

ca nu a fost "appropriate", n-ar trebui sa ma enerveze retarzii :)

 

La ce-ti foloseste sa crezi ca tu sau altii scapa din voblaj din cauza norocului?

la nimic, am zis eu ca foloseste la ceva?

 

 

 

Crezi tu? Daca da, ai cuvantul.

teorie?

am zis ca e usor la modul ca citesti pe net una alta. eu stiu ca am citit undeva ca tre sa accelerezi sa usurezi fata (succes va doresc, mai ales daca vine o curba stransa), altii spun sa sari pe frane. se pare ca e greu si cu teoria :grinbandit:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la nimic, am zis eu ca foloseste la ceva?

 

Multumesc! :)

 

am zis ca e usor la modul ca citesti pe net una alta.

Vezi... aici este problema. Informatii contradictorii, nu stii ce sa alegi.

Poti sa alegi destept, un curs de pilotaj. Experienta + teorie valabila si viabila la pachet.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Orice motor poate intra in voblaj in anumite conditii... ma refer la oscilatiile de directie, intretinute, sau mai bine zis, "alimentate" de catre fortele generate de arcurile suspensiilor pe revenire, in general cand se forteaza la limita.

 

Fenomenul depinde de multe variabile, cum ar fi setarea suspensiilor, unghiul furcii, distributia statica si dinamica a centrului de greutate... etc. Amortizorul de directie ajuta, insa nu face minuni. Am patit'o si eu de cateva ori, ultima data era s'o pun pe Meses, cand intr'o curba luata mai in forta am prins un damb pronuntat in asfalt care m'a aruncat in aer cativa cm... dupa care am "aterizat" cu furca o idee stramba.

 

Pffffffffff... nu'mi doresc niciodata sa mai retraiesc senzatiile alea!!! Habar n'am cum si de ce m'am redresat, probabil noroc chior...

 

Cum zicea si initiatorul topicului, voblajul poatea avea cauze "naturale" sau "artificiale". Unele motoare sunt predispuse la voblaj "natural" mai mult decat altele, in special cele ss... daca insa un motor are tendinta de a vobla constant, cel mai probabil sunt probleme tehnice care trebuie neaparat descoperite si rezolvate.

 

Ride Safe!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

telescopul Amortizorul de ghidon te ajuta in 99% din situatii. sunt patit. anu asta pana sa il schimb nu l-am verificat pe cel vechi. anu trecut cand am dat intrun crater cu motorul pur si simplu l-am spart. s-a dus pe....... mereu pe accelerare la denivelari simteam ca danseaza, cand l-am dat jos constat ca se auzea un fleoscait inauntru si observ ca imi prelinge ulei. am cumparat un Hyper Pro si l-am montat. diferenta e de la cer la pamant. nu am mai simtit nici urma de voblaj, ci doar cateva schitari care dispareau. mi se pare ca e un lucru care.....must have it.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

confirm faptul ca un telescop cu mai putin ulei decat este necesar produce un voblaj urat ("ajutat" de vant), mai ales daca mobra are o aripa de cross, deci nu mai exista legatura aia care forteaza telescoapele sa lucreze impreuna

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...