SilQ Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 multumesc, o sa le verific exact in ordine. Ce e ciudat e faptul ca nu simit absolut nici cel mai mic tremurat stanga-dreapta daca tin de ghidon, indiferent de viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 articulatii bascula/telescop ... nu trebuie sa aiba joc(maxim cativa mm la capatul basculei, scrie in manual maximul) in sus-jos pana da in telescop si nici stanga dreapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fgerjlse Postat Iulie 30, 2014 Share Postat Iulie 30, 2014 Eu am observat o chestie la Burgmanul meu. Când folosesc cricul central şi suspend roata din faţă, ghidonul lasat liber se virează cam 1/3 - 1/2 din cursă spre stânga. La început am crezut ca e vreo uzură la componentele de la jug, dar acolo nu e nici cel mai mic joc. Dupa ce au incercat şi la service să vada care e motivul poziţiei în care ajunge ghidonul lasat liber concluzia a fost aceea că furca e trasă spre stânga din cauza ansamblului frânei (disc/etrier/placuţe/circuit de lichid) care e pe partea stângă a roţii şi care îngreunează furca pe partea aia. Prin urmare, oscilaţia ghidonului în momentul în care e lăsat liber în mers, aproape la orice viteză, are drept cauză distribuţia inegală a greutăţii pe furcă. Asta ar putea fi o posibilă cauză a oscilatiilor şi al alte motociclete (la mine singura cauză pe care nu am investigat-o încă ar fi nivelul inegal de ulei în telescoape). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 30, 2014 Share Postat Iulie 30, 2014 Nu are nici o treaba faptul ca in stationare furca (suspendata) tinde sa-si schimbe pozitia, comportamentul dinamic este cu totul altul cand rotile se invart in contact cu suprafata de rulaj. Acelasi lucru este valabil si pentru nivelul de ulei din telescoape, la unele motociclete acesta este inegal din constructie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fgerjlse Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 M-am lamurit de unde era voblajul: cauciucul din SPATE era foarte usor deformat in lateral, greu de observat la prima vedere. Cel din fata nu avea nimic!! Cauciucurile au fost Pirelli Diablo rulalate cam 10000 km, aveau urme de uzura normale pentru rulajul pe care il aveau. Asa ca am tras concluzia ca, de multe ori voblajul nu are cauze atat de complicate cum pare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 voblajul poate fi complicat cei cu experienta stiu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Green_Alex Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Salutare tuturor, inainte sa deschid topicul asta am tot cautat pe forum ca mi se pare ca am mai citit pe undeva un topic despre voblaj dar nu l-am mai gasit as ca l-am deschis pe asta. In general recunosc ca nu prea m-a interesat aspectul pentru ca nu l-am simtit niciodata, cel putin nu la un nivel care sa ma deranjeze. Eu fiind posesor de fiare offroad in general si fara ambitii de viteza am crezut ca nu am eu treaba cu asa ceva....pana am avut. Long story short mergeam cu mobra goala (fara bagaje) pe un drum de camp (plat ca in palma si ceva pietris mediu 2-4 cm diam) si am inceput sa simt cum mobra incepe sa dea din poponeata. Cum mergeam in picioare nu eram cu ochii pe vitezometru, asa ca reduc, pana dispare feeling-ul, ma uit la vitezometru, aveam aprox 50 km/h. Accelerez gradual si vad ca reapare dansul. Ma uit la vitezometru aveam undeva pe la 70-80. Ma asez pe sea si observ ca nu dispare fenomenul asa ca am incetinit putin (pe la vreo 60) si am continuat cu grija. Acum vine nelamurirea mea, de la ce naiba sa fie? O fi drumul sau mobra? Eu cu mobra am mai mers la asa viteze dar nu pe pietris, era drum de pamant relativ uscat si nu am simtit nimik. Recunosc, nu am verificat presiunea in pneuri dupa dar ar trebui sa fie pe la 34 ca veneam de pe sosea. Si partea a 2-a ce as putea face ca sa previn (daca e de la mobra) Stiu ca pentru cei cu mobre de viteza sunt amortizoarele de ghidon dar nu cred ca este cazul de asa ceva totusi. Intre timp ma apuc de citit dar eram curios sa aflu si din experienta celor cu mai multa experienta (in principiu pe off). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Pai a ta da din fund, nu din roata de fata, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bebe19 Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Daca da din fund cred ca e presiunea din pneuri problema. Voblajul apare de obicei la roata fata, chiar daca printre cauzele voblajului poate fi roata spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Ala nu e voblaj, valsul spatelui era cauzat cel mai probabil de starea drumului, roata spate împingea nobra in timp ce fata era "înfrânata" de pietrișul de pe drum. Moment in care spatele încearcă sa meargă "around", in jurul rotii din fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Green_Alex Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Merci pentru răspunsuri, deci nu se încadrează la asa ceva. Atunci probabil ca ar trebui sa încerc sa descarc mai mult roata fata și sa vad cum se comporta. Fara înălțătoare de ghidon stau cam pe ghidon cand ma ridic in scarite. Avand in vedere ca drumul respectiv nu e asa departe o sa mai încerc zilele viitoare sa mai trec pe acolo sa mai aprofundez. » Post actualizat in 01 Aug 2015 13:40Am vrut sa editez dar nu se poate. Din ce am mai citit/vazut pe net miscarea se incadreaza mai mult la Weave (nu stiu cum se traduce in romana) decat la voblaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat August 3, 2015 Share Postat August 3, 2015 Weave este, si nu poți descărca fata accelerând, ca fenomenul se agravează. Tai puțin gazul si te joci așa cu ea, e fun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George02 Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 Salutare, am vazut multe videoclipuri in care ghidonul motocicletei o ia razna pur si simplu, dar nu imi dau seama de ce. De ce se intampla? Videoclip sa va dati seama despre ce vorbesc: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 asa fac hondelel daca te dai la ele. is turbate rau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobossus Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 Cred ca te referi la voblaj: http://www.promotor.ro/moto/news/video-voblaj-la-peste-200-kmh-10894023 Ai si un topic dedicat acestui lucru aici /index.php?/topic/28869-voblaj-totul-despre/ Dar din ce vad in video ul tau, drumul are niste crapaturi in el. Si asta poate sa fie o cauza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 Din cate am inteles (din fericire nu mi s-a intamplat asa ceva) nu trebuie sa franezi, ci sa accelerezi cat mai mult ca sa redresezi motocicleta. Franarea nu face altceva decat sa accentueze voblajul si vibratiile . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 nu trebuie sa franezi, ci sa accelerezi cat mai mult ca sa redresezi motocicleta. Nu e chiar asa.Fenomenul nu prea se intampla decat daca esti destul de tare pe acceleratie .Rezolvarea nu este sa accelerezi mai tare ci sa te relaxezi ,dat grumu la gaz si lasat ghidonul sa-si revina .Daca se strange de ghidon cu putere si se opune rezistenta se trenzmite oscilatia la roata din spate si din momentul ala trebuie sa-ti faci rugaciunile foarte rapid. Asta e valabil la motoare sport.La capre sau alte categorii se mai intampla si din alte motive dar rezolvarea e cam aceeasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bass Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 Nu stiu ce sa spun cu accelerarea.Eu am patit-o pe la vreo 110 la ora,am accelerat brusc si a inceput sa vobleze foarte tare(poate ca aveam si ape pe vremea aia).Am lasat-o usor,fara franare si s-a rezolvat situatia.Dar senzatia este super de (cuvant urat) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 Nu e chiar asa.Fenomenul nu prea se intampla decat daca esti destul de tare pe acceleratie .Rezolvarea nu este sa accelerezi mai tare ci sa te relaxezi ,dat grumu la gaz si lasat ghidonul sa-si revina .Daca se strange de ghidon cu putere si se opune rezistenta se trenzmite oscilatia la roata din spate si din momentul ala trebuie sa-ti faci rugaciunile foarte rapid. Asta e valabil la motoare sport.La capre sau alte categorii se mai intampla si din alte motive dar rezolvarea e cam aceeasi. aia asa o vaga idee despre functionarea amortizorului anti voblaj? ... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
massive818 Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 (editat) Si eu am patit tot asa pe la 110-120 km/h. cred ca de vina era asfaltul.sau...posibil cauciucul, De cand am schibat anvelopa nu sa mai intamplat. Dar fenomenul voblaj a fost frt micutz, am lasat acceleratia si si-a revenit rapid. Editat Februarie 3, 2017 de massive818 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexfz Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 Voblaj se numeste fenomenul, poate aparea de la N probleme: rulmentii de la jug, roata/anvelopa ovalizata/descentrata etc, exista un telescop antivoblaj care poate monta, intareste miscarea furcii stanga-dreapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 (editat) aia asa o vaga idee despre functionarea amortizorului anti voblaj? ... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ... Prietene ,eu nu vorbesc din povesti ,am trait pe pielea mea oscilatia de fata de zeci de ori si pe strada si pe circuit.Am reusit sa scap de fiecare data fara probleme asa ca stiu despre ce vorbesc.Da stiu cum functioneaza amortizorul antivoblaj dar la unu din motoare nu am deloc si merg asa de ani de zile si nu ma cac pe mine este indispensabil cum fac altii .Daca treci prin asta de cateva ori si nu te-ai (cuvant urat) pe tine te obisnuiesti si-ti vezi de treaba. » Post actualizat in 03 Feb 2017 08:55 Am intrat in voblaj si cu un XT Yamaha care nu are nici o legatura cu puterea si ciclistica de sportiva si nu am avut nici pe dracu.XT-ul oscileaza si pe frana de motor daca intrii prea tare in curba. Editat Februarie 3, 2017 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 Prietene ,eu nu vorbesc din povesti ,am trait pe pielea mea oscilatia de fata de zeci de ori si pe strada si pe circuit.Am reusit sa scap de fiecare data fara probleme asa ca stiu despre ce vorbesc.Da stiu cum functioneaza amortizorul antivoblaj dar la unu din motoare nu am deloc si merg asa de ani de zile si nu ma cac pe mine este indispensabil cum fac altii .Daca treci prin asta de cateva ori si nu te-ai (cuvant urat) pe tine te obisnuiesti si-ti vezi de treaba. » Post actualizat in 03 Feb 2017 08:55 Am intrat in voblaj si cu un XT Yamaha care nu are nici o legatura cu puterea si ciclistica de sportiva si nu am avut nici pe dracu.XT-ul oscileaza si pe frana de motor daca intrii prea tare in curba. bah las-o dreagnea... ai fost de 3 ori la adancata si incepi cu povete .. te rog eu lasa-ma cu basinile astea de mare cunoscator, cand mergi cu tiru visezi ca esti pe adankata ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 3, 2017 Share Postat Februarie 3, 2017 bah las-o dreagnea... ai fost de 3 ori la adancata si incepi cu povete .. te rog eu lasa-ma cu basinile astea de mare cunoscator, cand mergi cu tiru visezi ca esti pe adankata ... Nu sunt ba mare cunoscator si nu am pretins asta niciodata dar tie iti dau lectii la orice ora si asta te framanta. Daca nu vorbeai din auzite stiai despre ce e vorba si nu te mai dadeai tantos p-aici. » Post actualizat in 03 Feb 2017 09:07 Si bai desteptule ,la circuit e suficient sa mergi doar o sesiune si traiesti experienta de mai multe ori . » Post actualizat in 03 Feb 2017 09:57 ... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ... In cuvintele de mai sus te-i dovedit ca nu ai idee despre ce vorbesti. Dejamagitor cat de repede ai realizat ca esti depasit si trebuie sa te retragi. » Post actualizat in 04 Feb 2017 08:58 1 of 3 1. The "tankslapper" is a very frightening experience. Usually occuring when accelerating hard over bumpy pavement, a tankslapper ensues when the front tire becomes airborne, then regains traction outside the rear tire's alignment. The resulting deflection bounces the tire off to one side, followed by another bounce in the opposite direction as it contacts the pavement again. Unless the bike's steering geometry is able to damp out the deflections quickly, the resulting oscillations from the front tire as it bounces back and forth will swiftly gain in strength, causing the bars to swap from side to side with increasing ferocity. The oscillations can be violent enough to rip the bars out of your hands, and fling your feet off the pegs. You can guess what happens next. 2. The easy cure for this problem is a steering damper. Many sportbikes now come stock with one, as the radical steering geometry needed for quick handling can otherwise cause some instability in certain situations. While a steering damper is an easy fix, it shouldn't be a cure-all; if you're forced to adjust the steering damper's stiffness (if available) until you can barely turn the bars in order to keep the bike's handling stable, there is a problem somewhere in your chassis setup. A too-stiff steering damper can also cause handling problems by itself; if your steering damper is adjustable, and you find that your bike won't hold a line (especially in slower corners), or gets into a small wobble or oscillation in high speed corners, try backing off the stiffness a little and see if it helps. 3. Not all sportbikes need a steering damper, however. Many have steering geometry setups that offer quick handling, while still providing the necessary stability to damp out any front-end oscillations. In most cases, one of the biggest contributors to a tankslapper is your body positioning and grip on the bars. Some people ride in a more upright position when carving corners, but when accelerating over bumpy pavement, that upright body position puts even more weight transfer to the rear, which causes the front end to get lighter. Also, the more upright torso means that your grip on the bars is tighter in order to stabilize your upper body. That firmer grip feeds more input into the front end, something it doesn't need while it's busy trying to damp out the inputs from the bouncing front tire. It actually forms a vicious circle: you grip the bars tighter because they're starting to flap back and forth, but that only feeds more input into the front end, compounding the problem further. 4. The easiest way to avoid tankslappers while accelerating over bumpy pavement is to--believe it or not--keep a relaxed grip on the bars. Relaxing your grip on the bars means you must lean forward in order to assist in keeping your torso stabilized. This helps put more weight on the front end, which keeps the front tire on the pavement. Since you're not using your arms to stabilize your upper body, get your weight onto the footpegs so that you can get your body as far forward as possible; this also allows you to grip the tank with your knees for more stability. If you do get into a tankslapper, keep your weight forward and--as hard as this sounds--maintain a relaxed grip on the bars. Let the motorcycle's chassis deal with damping out the oscillations. Don't try to be a human steering damper; you'll only make the problem worse. Tankslappers can definitely soil your undies; but if you're able to deal with them correctly, you'll usually ride through them before you know it » Post actualizat in 04 Feb 2017 09:00 Punctul 4 era ce incercam sa explic inainte sa intervina superbec cu aberatiile lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bunu Postat Noiembrie 10, 2017 Share Postat Noiembrie 10, 2017 Auzi bre.A intrat cineva in voblaj cam pe la 220 la h?Sunt curios ce a facut ca sa remedieze situatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.