Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

multumesc, o sa le verific exact in ordine. Ce e ciudat e faptul ca nu simit absolut nici cel mai mic tremurat stanga-dreapta daca tin de ghidon, indiferent de viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 654
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

articulatii bascula/telescop ... nu trebuie sa aiba joc(maxim cativa mm la capatul basculei, scrie in manual maximul) in sus-jos pana da in telescop si nici stanga dreapta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu am observat o chestie la Burgmanul meu. Când folosesc cricul central şi suspend roata din faţă, ghidonul lasat liber se virează cam 1/3 - 1/2 din cursă spre stânga. La început am crezut ca e vreo uzură la componentele de la jug, dar acolo nu e nici cel mai mic joc. Dupa ce au incercat şi la service să vada care e motivul poziţiei în care ajunge ghidonul lasat liber concluzia a fost aceea că furca e trasă spre stânga din cauza ansamblului frânei (disc/etrier/placuţe/circuit de lichid) care e pe partea stângă a roţii şi care îngreunează furca pe partea aia. Prin urmare, oscilaţia ghidonului în momentul în care e lăsat liber în mers, aproape la orice viteză, are drept cauză distribuţia inegală a greutăţii pe furcă. Asta ar putea fi o posibilă cauză a oscilatiilor şi al alte motociclete (la mine singura cauză pe care nu am investigat-o încă ar fi nivelul inegal de ulei în telescoape).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o treaba faptul ca in stationare furca (suspendata) tinde sa-si schimbe pozitia, comportamentul dinamic este cu totul altul cand rotile se invart in contact cu suprafata de rulaj. Acelasi lucru este valabil si pentru nivelul de ulei din telescoape, la unele motociclete acesta este inegal din constructie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

M-am lamurit de unde era voblajul: cauciucul din SPATE era foarte usor deformat in lateral, greu de observat la prima vedere. Cel din fata nu avea nimic!! Cauciucurile au fost Pirelli Diablo rulalate cam 10000 km, aveau urme de uzura normale pentru rulajul pe care il aveau.

Asa ca am tras concluzia ca, de multe ori voblajul nu are cauze atat de complicate cum pare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

inainte sa deschid topicul asta am tot cautat pe forum ca mi se pare ca am mai citit pe undeva un topic despre voblaj dar nu l-am mai gasit as ca l-am deschis pe asta.

 

In general recunosc ca nu prea m-a interesat aspectul pentru ca nu l-am simtit niciodata, cel putin nu la un nivel care sa ma deranjeze.

Eu fiind posesor de fiare offroad in general si fara ambitii de viteza am crezut ca nu am eu treaba cu asa ceva....pana am avut.

Long story short mergeam cu mobra goala (fara bagaje) pe un drum de camp (plat ca in palma si ceva pietris mediu 2-4 cm diam) si am inceput sa simt cum mobra incepe sa dea din poponeata. Cum mergeam in picioare nu eram cu ochii pe vitezometru, asa ca reduc, pana dispare feeling-ul, ma uit la vitezometru, aveam aprox 50 km/h.

Accelerez gradual si vad ca reapare dansul. Ma uit la vitezometru aveam undeva pe la 70-80.

Ma asez pe sea si observ ca nu dispare fenomenul asa ca am incetinit putin (pe la vreo 60) si am continuat cu grija.

 

Acum vine nelamurirea mea, de la ce naiba sa fie? O fi drumul sau mobra?

Eu cu mobra am mai mers la asa viteze dar nu pe pietris, era drum de pamant relativ uscat si nu am simtit nimik.

Recunosc, nu am verificat presiunea in pneuri dupa dar ar trebui sa fie pe la 34 ca veneam de pe sosea.

Si partea a 2-a ce as putea face ca sa previn (daca e de la mobra) Stiu ca pentru cei cu mobre de viteza sunt amortizoarele de ghidon dar nu cred ca este cazul de asa ceva totusi.

 

Intre timp ma apuc de citit dar eram curios sa aflu si din experienta celor cu mai multa experienta (in principiu pe off).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala nu e voblaj, valsul spatelui era cauzat cel mai probabil de starea drumului, roata spate împingea nobra in timp ce fata era "înfrânata" de pietrișul de pe drum. Moment in care spatele încearcă sa meargă "around", in jurul rotii din fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci pentru răspunsuri, deci nu se încadrează la asa ceva.

Atunci probabil ca ar trebui sa încerc sa descarc mai mult roata fata și sa vad cum se comporta. Fara înălțătoare de ghidon stau cam pe ghidon cand ma ridic in scarite.

Avand in vedere ca drumul respectiv nu e asa departe o sa mai încerc zilele viitoare sa mai trec pe acolo sa mai aprofundez.


» Post actualizat in 01 Aug 2015 13:40

Am vrut sa editez dar nu se poate. Din ce am mai citit/vazut pe net miscarea se incadreaza mai mult la Weave (nu stiu cum se traduce in romana) decat la voblaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weave este, si nu poți descărca fata accelerând, ca fenomenul se agravează. Tai puțin gazul si te joci așa cu ea, e fun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Cred ca te referi la voblaj: http://www.promotor.ro/moto/news/video-voblaj-la-peste-200-kmh-10894023

 

Ai si un topic dedicat acestui lucru aici /index.php?/topic/28869-voblaj-totul-despre/

 

Dar din ce vad in video ul tau, drumul are niste crapaturi in el. Si asta poate sa fie o cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am inteles (din fericire nu mi s-a intamplat asa ceva) nu trebuie sa franezi, ci sa accelerezi cat mai mult ca sa redresezi motocicleta. Franarea nu face altceva decat sa accentueze voblajul si vibratiile .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

nu trebuie sa franezi, ci sa accelerezi cat mai mult ca sa redresezi motocicleta.

Nu e chiar asa.Fenomenul nu prea se intampla decat daca esti destul de tare pe acceleratie .Rezolvarea nu este sa accelerezi mai tare ci sa te relaxezi ,dat grumu la gaz si lasat ghidonul sa-si revina .Daca se strange de ghidon cu putere si se opune rezistenta se trenzmite oscilatia la roata din spate si din momentul ala trebuie sa-ti faci rugaciunile foarte rapid.

Asta e valabil la motoare sport.La capre sau alte categorii se mai intampla si din alte motive dar rezolvarea e cam aceeasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa spun cu accelerarea.Eu am patit-o pe la vreo 110 la ora,am accelerat brusc si a inceput sa vobleze foarte tare(poate ca aveam si ape pe vremea aia).Am lasat-o usor,fara franare si s-a rezolvat situatia.Dar senzatia este super de (cuvant urat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar asa.Fenomenul nu prea se intampla decat daca esti destul de tare pe acceleratie .Rezolvarea nu este sa accelerezi mai tare ci sa te relaxezi ,dat grumu la gaz si lasat ghidonul sa-si revina .Daca se strange de ghidon cu putere si se opune rezistenta se trenzmite oscilatia la roata din spate si din momentul ala trebuie sa-ti faci rugaciunile foarte rapid.

Asta e valabil la motoare sport.La capre sau alte categorii se mai intampla si din alte motive dar rezolvarea e cam aceeasi.

aia asa o vaga idee despre functionarea amortizorului anti voblaj? ... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am patit tot asa pe la 110-120 km/h. cred ca de vina era asfaltul.sau...posibil cauciucul, De cand am schibat anvelopa nu sa mai intamplat. Dar fenomenul voblaj a fost frt micutz, am lasat acceleratia si si-a revenit rapid.

Editat de massive818
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voblaj se numeste fenomenul, poate aparea de la N probleme: rulmentii de la jug, roata/anvelopa ovalizata/descentrata etc, exista un telescop antivoblaj care poate monta, intareste miscarea furcii stanga-dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

aia asa o vaga idee despre functionarea amortizorului anti voblaj? ... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ...

Prietene ,eu nu vorbesc din povesti ,am trait pe pielea mea oscilatia de fata de zeci de ori si pe strada si pe circuit.Am reusit sa scap de fiecare data fara probleme asa ca stiu despre ce vorbesc.Da stiu cum functioneaza amortizorul antivoblaj dar la unu din motoare nu am deloc si merg asa de ani de zile si nu ma cac pe mine este indispensabil cum fac altii .Daca treci prin asta de cateva ori si nu te-ai (cuvant urat) pe tine te obisnuiesti si-ti vezi de treaba.

» Post actualizat in 03 Feb 2017 08:55

Am intrat in voblaj si cu un XT Yamaha care nu are nici o legatura cu puterea si ciclistica de sportiva si nu am avut nici pe dracu.XT-ul oscileaza si pe frana de motor daca intrii prea tare in curba.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene ,eu nu vorbesc din povesti ,am trait pe pielea mea oscilatia de fata de zeci de ori si pe strada si pe circuit.Am reusit sa scap de fiecare data fara probleme asa ca stiu despre ce vorbesc.Da stiu cum functioneaza amortizorul antivoblaj dar la unu din motoare nu am deloc si merg asa de ani de zile si nu ma cac pe mine este indispensabil cum fac altii .Daca treci prin asta de cateva ori si nu te-ai (cuvant urat) pe tine te obisnuiesti si-ti vezi de treaba.

» Post actualizat in 03 Feb 2017 08:55

Am intrat in voblaj si cu un XT Yamaha care nu are nici o legatura cu puterea si ciclistica de sportiva si nu am avut nici pe dracu.XT-ul oscileaza si pe frana de motor daca intrii prea tare in curba.

bah las-o dreagnea... ai fost de 3 ori la adancata si incepi cu povete .. te rog eu lasa-ma cu basinile astea de mare cunoscator, cand mergi cu tiru visezi ca esti pe adankata ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

bah las-o dreagnea... ai fost de 3 ori la adancata si incepi cu povete .. te rog eu lasa-ma cu basinile astea de mare cunoscator, cand mergi cu tiru visezi ca esti pe adankata ...

Nu sunt ba mare cunoscator si nu am pretins asta niciodata dar tie iti dau lectii la orice ora si asta te framanta.

Daca nu vorbeai din auzite stiai despre ce e vorba si nu te mai dadeai tantos p-aici.

» Post actualizat in 03 Feb 2017 09:07

Si bai desteptule ,la circuit e suficient sa mergi doar o sesiune si traiesti experienta de mai multe ori .

» Post actualizat in 03 Feb 2017 09:57

... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ...

In cuvintele de mai sus te-i dovedit ca nu ai idee despre ce vorbesti.

 

Dejamagitor cat de repede ai realizat ca esti depasit si trebuie sa te retragi.

» Post actualizat in 04 Feb 2017 08:58

 

1 of 3

 

 

 

 

 

1. The "tankslapper" is a very frightening experience. Usually occuring when accelerating hard over bumpy pavement, a tankslapper ensues when the front tire becomes airborne, then regains traction outside the rear tire's alignment. The resulting deflection bounces the tire off to one side, followed by another bounce in the opposite direction as it contacts the pavement again. Unless the bike's steering geometry is able to damp out the deflections quickly, the resulting oscillations from the front tire as it bounces back and forth will swiftly gain in strength, causing the bars to swap from side to side with increasing ferocity. The oscillations can be violent enough to rip the bars out of your hands, and fling your feet off the pegs. You can guess what happens next.

2. The easy cure for this problem is a steering damper. Many sportbikes now come stock with one, as the radical steering geometry needed for quick handling can otherwise cause some instability in certain situations. While a steering damper is an easy fix, it shouldn't be a cure-all; if you're forced to adjust the steering damper's stiffness (if available) until you can barely turn the bars in order to keep the bike's handling stable, there is a problem somewhere in your chassis setup. A too-stiff steering damper can also cause handling problems by itself; if your steering damper is adjustable, and you find that your bike won't hold a line (especially in slower corners), or gets into a small wobble or oscillation in high speed corners, try backing off the stiffness a little and see if it helps.

 

3. Not all sportbikes need a steering damper, however. Many have steering geometry setups that offer quick handling, while still providing the necessary stability to damp out any front-end oscillations. In most cases, one of the biggest contributors to a tankslapper is your body positioning and grip on the bars. Some people ride in a more upright position when carving corners, but when accelerating over bumpy pavement, that upright body position puts even more weight transfer to the rear, which causes the front end to get lighter. Also, the more upright torso means that your grip on the bars is tighter in order to stabilize your upper body. That firmer grip feeds more input into the front end, something it doesn't need while it's busy trying to damp out the inputs from the bouncing front tire. It actually forms a vicious circle: you grip the bars tighter because they're starting to flap back and forth, but that only feeds more input into the front end, compounding the problem further.

4. The easiest way to avoid tankslappers while accelerating over bumpy pavement is to--believe it or not--keep a relaxed grip on the bars. Relaxing your grip on the bars means you must lean forward in order to assist in keeping your torso stabilized. This helps put more weight on the front end, which keeps the front tire on the pavement. Since you're not using your arms to stabilize your upper body, get your weight onto the footpegs so that you can get your body as far forward as possible; this also allows you to grip the tank with your knees for more stability.

If you do get into a tankslapper, keep your weight forward and--as hard as this sounds--maintain a relaxed grip on the bars. Let the motorcycle's chassis deal with damping out the oscillations. Don't try to be a human steering damper; you'll only make the problem worse. Tankslappers can definitely soil your undies; but if you're able to deal with them correctly, you'll usually ride through them before you know it

» Post actualizat in 04 Feb 2017 09:00

Punctul 4 era ce incercam sa explic inainte sa intervina superbec cu aberatiile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...
  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...