Jump to content

cateva reguli elementare de pastrare a motorului


orestte
 Share

Recommended Posts

daca motorul nu este folosit iarna NU faceti schimbul de ulei acum inainte de iernare pt ca aprx 6 luni uleiul va sta degeaba si isi pierde proprietatile :laugh:

motorul pt iernat trebe bine spalat, gresat partile metalice (lant, scarite, picior, telescoape, etc), benzina in rez tratata cu stabilizator, scoasa bateria dac are si daca aveti sa fie pe stander pus daca nu odata pe sapt rotiti roata cate 45 grade, presiunea in roti 1 fata/spate

daca acoperiti motorul sa fie cu o husa ce permite ca motorul sa "respire", nu de a se creea condens

de preferat e sa fie dat uleiul din telescoape jos pentru ca e posibil sa contina apa iar in aprx 6 luni de stat va imaginati ce se poate intampla :D (valabil pt motoare de competitie gen exc, wr, crf, sx, cr, etc)

 

NU porniti motorul iarna daca nu ihl veti incalzi bine, pt ca se va forma condens ce contine acizi si e f periculos pt ca se oxideaza in interior

ANTIGEL aveti? :( vedeti ce concentratie sa nu aveti surprize la -10 garde

 

succes

Link to comment
Share on other sites

mai mai cate am de facut:P:P noroc ca sta la caldura:D

te contrazic...daca sta la caldura NU insemna ca sta bine....

fa alea de mai sus si nu o sa ai prb la primavara, altfel..... e mai ieftin sa previ decat sa repari :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bai, tocmai am bagat bestiile in cusca. Si n-am apucat sa ies ieri! :laugh: Dupa cum spuneam, bestiile stau la vreo 15 - 20 de grade. Aia mica sta destul de aproape de un calorifer, da' banuiesc ca nu e mare problema. Oricum caloriferul ala e abia dezmortit. N-am facut nimic din ce ai zis tu mai sus, o sa rugineasca Matildadoiu?!

Link to comment
Share on other sites

eu nu cred ca ii voi face toate chestile astea,in afara de antigel in radiator,concetratie mai mare,ca deja a inceput sa inghete...ies zi de zi cu el la o tura 2...deci nu cred ca are ce sa pateasca in conditiile astea daca merg cu el..:laugh: asfalt cald ca uscat e deja

Link to comment
Share on other sites

Bai, tocmai am bagat bestiile in cusca. Si n-am apucat sa ies ieri! :D Dupa cum spuneam, bestiile stau la vreo 15 - 20 de grade. Aia mica sta destul de aproape de un calorifer, da' banuiesc ca nu e mare problema. Oricum caloriferul ala e abia dezmortit. N-am facut nimic din ce ai zis tu mai sus, o sa rugineasca Matildadoiu?!

elementele de crom sau metalice nevopsite sunt sanse mari sa se oxideze

 

cumpara un spray wd40 si da pe suprf mentionate :D

la primavara o sa-mi multumesti

 

nu uita de baterie sa le scoti, ada-le la mine sa le mai "excit"

 

 

 

bodaproste de sfaturi. faza cu presiunea din cauciucuri chiar nu o stiam :laugh: ......daca nu-l pornesc deloc 2 luni de zile ce are?

daca faci minimu de acolo nu are nimic :(, chiar e bine ca nu-l pornesti, daca citesti ai sa vezi tocmai din cauza condensului care e foarte acid :D

Link to comment
Share on other sites

elementele de crom sau metalice nevopsite sunt sanse mari sa se oxideze

 

cumpara un spray wd40 si da pe suprf mentionate :laugh:

la primavara o sa-mi multumesti

 

nu uita de baterie sa le scoti, ada-le la mine sa le mai "excit"

 

pai aia de pe matildadoi e foarte buna. aia de pe bestia mica ar trebui sa o scot, da' acu abia am loc sa ma misc acolo, sunt niste alte chestii depozitate in apropiere, dupa ce o sa le mut o sa vad ce fac cu bateria.

 

aia mica ar trebui revopsita oricum...

Link to comment
Share on other sites

esti greu de cap..... chiar daca ai bateria buna trebe scoasa, ea trebe excitata din cand in cand.... da nu e prb aducem si baterii in primavara.. am scris e mai usor de prevenit decat de reparat :laugh:

Link to comment
Share on other sites

esti greu de cap..... chiar daca ai bateria buna trebe scoasa, ea trebe excitata din cand in cand.... da nu e prb aducem si baterii in primavara.. am scris e mai usor de prevenit decat de reparat :laugh:

 

cine zice ala e! bateriofilule, eu nu excit asa ceva, sunt un om normal.

Link to comment
Share on other sites

sal oresste. scz ca sunt putin off topic dar as vrea sa te intreb ce ulei(indice mai exact) mi-ai recomanda pt un cbr600f3 cu 50 mii km. te intreb asta pt ca unii imi spun ca 10w40 e apa pt motor , altii sa nu bag alt indice ca se poate sa mi buleasca pompa de ulei si adios!. am mers numai cu 10w40 pana acum si de asta iti cer o parere despre un ulei mai gros pt un motor mai vechi! ms

Link to comment
Share on other sites

sal oresste. scz ca sunt putin off topic dar as vrea sa te intreb ce ulei(indice mai exact) mi-ai recomanda pt un cbr600f3 cu 50 mii km. te intreb asta pt ca unii imi spun ca 10w40 e apa pt motor , altii sa nu bag alt indice ca se poate sa mi buleasca pompa de ulei si adios!. am mers numai cu 10w40 pana acum si de asta iti cer o parere despre un ulei mai gros pt un motor mai vechi! ms

 

 

daca 10w40 e apa.... ce sa mai spunem de un 0w60 sau 5w40? hmmmmmmm

Link to comment
Share on other sites

sal oresste. scz ca sunt putin off topic dar as vrea sa te intreb ce ulei(indice mai exact) mi-ai recomanda pt un cbr600f3 cu 50 mii km. te intreb asta pt ca unii imi spun ca 10w40 e apa pt motor , altii sa nu bag alt indice ca se poate sa mi buleasca pompa de ulei si adios!. am mers numai cu 10w40 pana acum si de asta iti cer o parere despre un ulei mai gros pt un motor mai vechi! ms

daca ai merge acum iarna e bun 10w40 sau mai bun 10w50/10w60, INSA motorul tau fiind la "varsta a3a" apar uzuri in el si un ulei subtire nu mai asigura o pelicula de ulei intre piesele in miscare deoarce e prea subtire foloseste cu incredere 15w40 sau recomandat 15w50 :laugh:

o alta recomandare este sa folosesti uleiuri originale adica produse in fabrica de origine castrol-made in germany, motorex-oil of switzerland, motul-made in france....daca scrie altceva eu nu recomand decat daca esti in pana pe drum :(

 

daca 10w40 e apa.... ce sa mai spunem de un 0w60 sau 5w40? hmmmmmmm

uleiurile spuse de tine sunt pentru motoare de ultima generatie :D

Link to comment
Share on other sites

daca ai merge acum iarna e bun 10w40 sau mai bun 10w50/10w60, INSA motorul tau fiind la "varsta a3a" apar uzuri in el si un ulei subtire nu mai asigura o pelicula de ulei intre piesele in miscare deoarce e prea subtire foloseste cu incredere 15w40 sau recomandat 15w50 :laugh:

o alta recomandare este sa folosesti uleiuri originale adica produse in fabrica de origine castrol-made in germany, motorex-oil of switzerland, motul-made in france....daca scrie altceva eu nu recomand decat daca esti in pana pe drum :(

 

 

uleiurile spuse de tine sunt pentru motoare de ultima generatie :D

 

 

adica la 50.000 de mii e pe duca???? ce sa zicem de Africa twin sau de Bmwuri care trec de suta de mii?

Link to comment
Share on other sites

adica la 50.000 de mii e pe duca???? ce sa zicem de Africa twin sau de Bmwuri care trec de suta de mii?

varsta a 3a (nu am zis mort, sau pe duca) nu inseamna pe duca conteaza f mult istoria acelui motor rodaju e f important, reviziile daca s-au facut cum trebuie etc

discutia de mai sus se referea la CBR asta daca nu stiai un motor turat si nu prea de cursa lunga....stiu sunt si exceptii dar la motoare gen 1100xx, zzr 1100 deci motoare mari care obtin puterea la ture mai mici :laugh:

 

am cam deviat de la subiect

 

iernare placuta

Link to comment
Share on other sites

pelicula de ulei intre piesele in miscare deoarce e prea subtire foloseste cu incredere 15w40 sau recomandat 15w50 :laugh:

o alta recomandare este sa folosesti uleiuri originale adica produse in fabrica de origine castrol-made in germany, motorex-oil of switzerland, motul-made in france....daca scrie altceva eu nu recomand decat daca esti in pana pe drum :D

 

 

 

 

 

 

 

ms tare mult! ai la vanzare uleiurile mentionate mai sus?

Link to comment
Share on other sites

ms tare mult! ai la vanzare uleiurile mentionate mai sus?

 

nu am facut acest topic cu specific comercial, tocmai ca sa nu sara "gurele rele" pe mine

 

dac ai nevoie de ceva da-mi pe YM sau PM

 

 

toate bune

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
care-s masurile cele mai usoare/banale de luat avand in vedere pastrarea motorului peste iarna?

 

(gen locatie, temperatura, operatiuni de mentenanta asupra motorului etc?)

primul lucru important (la motoarele racite cu apa) e sa aibe antigel bun in motor(sa aibe o concentratie corecta) oricum e f iefitn sa schimbi un antigel si 2 ani nu ai treaba cu el, in caz contrar o sa-ti cumperi un bloc motor nou sau un radiator B)

apoi vine bateria- sa fie scoasa pusa la cald si "excitata" din cand in cand

daca nu ai unde sa-l bagi (asta dupa ce citesti forumul de sus pana jos , posibi sa gasesti locuri de garare f ieftin) e musai sa-i pui o husa

e bine ca 1 data pe sapt sa invarti rotile sa nu aibe contact pe accelasi loc

stabilizator in benzina

etc

 

nu mai bine dai un ban la garare si ai scapat de stresu asta?

Link to comment
Share on other sites

Am auzit ca acolo la voi la sprintmotors gararea e 50RON, vrei sa zici ca pt 50RON pe luna imi pui stabilizator in benzina, imi invarti rotile, imi exciti bateria si imi tii motorul acoperit ?

-stabilizator in benzina

-invartim :friends:

-excitam :friends:

-daca nu ai husa iti dam una la pret promo B)

Link to comment
Share on other sites

-stabilizator in benzina

-invartim :friends:

-excitam :hug:

-daca nu ai husa iti dam una la pret promo B)

 

si a mea e 'horny' rau de tot. daca o aduc la voi, poti promite ca o excitati mai mult decat o fac eu ? mi-e frica sa nu ma insele pe urma :friends:

Link to comment
Share on other sites

si a mea e 'horny' rau de tot. daca o aduc la voi, poti promite ca o excitati mai mult decat o fac eu ? mi-e frica sa nu ma insele pe urma B)

daca esti interesat cu adevart poti sa-mi dai mail la contact {at} sprintmotors.ro

 

dupa o iarna grea se pot vedea semne de batranete in primavara

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...