Sari la conținut

pornire iarna


Zurnai
 Share

Postări Recomandate

am incercat azi dimineata sa pornesc motoreta dupa 2 saptamani nepornita...am avut bateria in casa pana acum,am pus-o,curent avea sa invarta.dar degeaba,nu pornea...am impins-o,dar datorita faptului ca pe jos e ud/polei/zapada,cauciucurile n-au aderenta.cum imi recomandati sa o pornesc??aruncata pe geam? :)

 

astept niste sfaturi :D multumesc

 

motoru este in 2t

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat azi dimineata sa pornesc motoreta dupa 2 saptamani nepornita...am avut bateria in casa pana acum,am pus-o,curent avea sa invarta.dar degeaba,nu pornea...am impins-o,dar datorita faptului ca pe jos e ud/polei/zapada,cauciucurile n-au aderenta.cum imi recomandati sa o pornesc??aruncata pe geam? :)

 

astept niste sfaturi :D multumesc

 

motoru este in 2t

 

 

daca crezi ca bateria ii de vina, pune-o la incarcat; eu am folosit un robot de pornire (cred ca asa ii zice - ii de fapt tot o baterie cu acid care o folosesti numai pana pornesti, nu se incarca bateria de la el prea mult) de la baumax, 150 RON.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoti bujia o cureti o usuci apoi pui benzina in capul pistonului si apesi pe buton/pedala.

Inainte sa ii pui benzina pe gaura de la bujie bagi bujia in fisa pui bujia la masa si apesi pe buton/pedala sa verifici dacaare scanteie.

Daca bujia nu este uda cand o scoti afara inseamna ca nu iti vine benzina. Verifica daca robinetul este deschis. Dupa ce deschizi robinetul scoate furtunul din carburator si vezi daca pe el curge benzina. Daca ai robinet vacumatic scoate si celalalt furtun din carburator si il sugi putin. Nu glumesc dar asa se face ca sa deblochezi robinetul. Daca nici asa nu curge e posibil ori sa nu ai benzina in rezervor ori sa fie inghetata apa din benzina romaneasca. In caz ca este inghetata benzina din rezervor iei o sticla ii gauresti dopul ii atasezi un furtun si il infigi in carburator. Astepti putin sa se umple carburatorul si incerci sa o pornesti. O lasi sa se incalzeasca. Motorul va incalzi benzina din rezervor se va topi gheata si va incepe sa curga. Nu uita sa ii bagi inapoi furtunul de la vacuum altfel nu curge benzina.

 

Sper ca poti intelege ceva din ce am scris aici ca nu sunt prea tare la explicatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau "imprumuta" curent de la o masina, dar sa fii sigur ca motoreta ta are nevoie de 12V .. sa nu cumva sa fie cu 6V ...

 

eu asa fac. bateria e cam obosita, si sigur nu o sa plece cand o sa incerc. astept 5-6 grade si ii mai dau o plimbare mica, sa nu uite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultima data cand am lasat-o nepornita 2 saptamani,mi se coxasera segmentii cred...motorul este facut nou,am 300-400 km cu el,

atunci cand se coxasera am bagat niste ulei direct pe piston prin gaura de la bujie,am uscat bujia si a pornit.sa fac si de data asta asa??

o sa mai incerc odata cand ajung acasa,dar cu ulei direct pe piston,daca s-au coxat segmentii...

 

daca ii dau la automat pana cand nu mai poate,se duce bateria....pedala n-am :) ar fi fost buna,nu mai omoram bateria....

Editat de Zurnai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca curent are si da sa invarta dar nu porneste, ii foarte probabil sa ti se ude bujiile.

 

bujia ,ca e monocilindru,pai si ce dracu sa ii fac daca se uda???

o sa ii bag ulei direct in bujie si o sa incerc sa o pornesc asa

Editat de Zurnai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujia ,ca e monocilindru,pai si ce dracu sa ii fac daca se uda???

o sa ii bag ulei direct in bujie si o sa incerc sa o pornesc asa

 

:) tare. incearca sa o bagi cu totul in ulei.

 

daca bujia e uda faci asa cum ti s-a explicat putin mai sus. daca tot nu vrea schimbi bujia.important e sa urmezi pasii de mai sus ca sa fi sigur ca se alimenteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) tare. incearca sa o bagi cu totul in ulei.

 

daca bujia e uda faci asa cum ti s-a explicat putin mai sus. daca tot nu vrea schimbi bujia.important e sa urmezi pasii de mai sus ca sa fi sigur ca se alimenteaza.

 

m-am exprimat eu gresit...nu ii bag ulei direct in bujie :D :banana: ii bag putin ulei pe la gaura de la bujie,direct pe piston...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema principala este mecanismul deficitar al circuitului de shoc, care nu asigura un amestec suficient de bogat incat sa fie aprins la rece, dar, daca dai mult la buton, se aduna suficienta benzina incat sa ude bujia. Am avut si eu un motor de 125 in 2 timpi si metoda cu care il faceam sa porneasca de fiecare data era sa-i fac un efect de shoc mult mai puternic, astupand cu mana tevile de plastic de la filtrul de aer, pe unde se face admisia de aer. Astupand acolo, se produce vacuum in carburator si motorul isi trage benzina suficienta incat sa poata fi aprinsa si pe ger.

 

Solutia numarul 2, daca ai acces usor la bujie - o scoti, o incalzesti bine (sacrifici o bricheta, ar trebui sa fie de-ajuns), o bagi la loc si tot asa, shoc cat mai puternic. O bujie fierbinte nu se va mai uda.

 

Incearc-o pe-asta. Cat timp a stat pe loc doua saptamani, nu se puteau nici coxa segmentii, nici sa se strice bujia stand degeaba. Ca sa o poti impinge pe asfalt alunecos, o poti ajuta din demaror un pic inainte sa dai drumu la ambreiaj, adica motorul sa se invarta atunci cand dai drumu la ambreiaj si sa nu-ti mai blocheze roata, asta daca senzorii de cric/neutru/ambreiaj permit actionarea demarorului in conditiile "bagat in viteza si ambreiaj tras"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema principala este mecanismul deficitar al circuitului de shoc, care nu asigura un amestec suficient de bogat incat sa fie aprins la rece, dar, daca dai mult la buton, se aduna suficienta benzina incat sa ude bujia. Am avut si eu un motor de 125 in 2 timpi si metoda cu care il faceam sa porneasca de fiecare data era sa-i fac un efect de shoc mult mai puternic, astupand cu mana tevile de plastic de la filtrul de aer, pe unde se face admisia de aer. Astupand acolo, se produce vacuum in carburator si motorul isi trage benzina suficienta incat sa poata fi aprinsa si pe ger.

 

Solutia numarul 2, daca ai acces usor la bujie - o scoti, o incalzesti bine (sacrifici o bricheta, ar trebui sa fie de-ajuns), o bagi la loc si tot asa, shoc cat mai puternic. O bujie fierbinte nu se va mai uda.

 

Incearc-o pe-asta. Cat timp a stat pe loc doua saptamani, nu se puteau nici coxa segmentii, nici sa se strice bujia stand degeaba. Ca sa o poti impinge pe asfalt alunecos, o poti ajuta din demaror un pic inainte sa dai drumu la ambreiaj, adica motorul sa se invarta atunci cand dai drumu la ambreiaj si sa nu-ti mai blocheze roata, asta daca senzorii de cric/neutru/ambreiaj permit actionarea demarorului in conditiile "bagat in viteza si ambreiaj tras"

 

deci eu cand o imping,astept sa iau cat de cat viteza, bag in viteza cu ambreiaju tras,apas butonu si dau usor drumu la amreiaj,dar acum nu merge ca e polei pe jos.aluneci cu picioarele,dar motoreta.... o sa incerc solutia numaru 2 + ulei in piston...sper sa se poata...

 

eu ies dupa net acuma,o sa incerc mai tarziu toate variantele si sper sa porneasca....o sa revin cu rezultate...bune sau rele.

 

asfalt uscat si multumesc de sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spray de pornire combinat cu o bujie iridium si o sa porneasca si la -10,15 grade.Eu am luat spray de pornire de la selgros dar banuiesc ca o sa gasesti cam peste tot.Dai 2-3 jeturi la filtru de aer si in maxim 2-3 contacte porneste si fara soc.Sprayul costa in jur de 10 ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ajung la filtru de aer foarte greu,tre sa desfac jumate de motocicleta:)))) ...acum am bujie brisk super 15ny ceva de genu,nu m-am uitat exact.

am bagat bateria la incarcat si maine o sa incerc cu ulei direct pe piston,si cu bujia calda,si sper sa imi porneasca...daca nu,o bag in scara si am terminat balciu,la primavara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ajung la filtru de aer foarte greu,tre sa desfac jumate de motocicleta:)))) ...acum am bujie brisk super 15ny ceva de genu,nu m-am uitat exact.

am bagat bateria la incarcat si maine o sa incerc cu ulei direct pe piston,si cu bujia calda,si sper sa imi porneasca...daca nu,o bag in scara si am terminat balciu,la primavara

 

1. oricat de greu ar fi sa ajungi la filtru , acesta tot are o gura ceva pe unde "respira" , ii bagi acolo o carpa.

2. nu stiu cum de ti s-a coxat tie motorul stand pe loc 2 saptamani dar daca ii pui ulei pe la bujie cu atat mai greu o sa-i fie sa porneasca ( amestecul care oricum se aprinde greu pe vremea asta nu se va mai aprinde deloc )

3. daca nu are aderenta , gaseste un prieten care sa te impinga si nu ii da acceleratie.

4. vezi carburatorul daca este curat ( mie imi facea probleme de gen si il porneam impins , cu mana pe soc , si in timp ce impingeam la ea trageam socu putin cate putin si pornea - jugleru de la soc era plin de namol )

5. inca o data , verifica carburatorul si baga o carpa la filtru . in principiu nu ar avea voie sa nu porneasca ( mai ales din mai multe incercari ).

 

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zici ca ai coxact setul???odata coxat segmenti si-au modificat fanta practic sau uzat....ar putea fi o cauza ca sa nu iti ponreasca eu am patit la un scuter...compresie buna are???daca nu ai nici compresie cred ca trebuie sa iti cauti segmenti.benzina ii duce in capul pistonului???uda bujia???daca nu o uda 90%setu(mai ales ca a fost bolcat) daca nu una bujia si nici compresie nu ai ....segmenti noi in cel mai bun caz..daca nu si piston.pentru ca nu are suficienta compresie in carter cand coboara pistonul ca sa iti ridice amestecul de benzina sus in capul pistonului!cu spary de pornire ai ocazia sa crapi motoru daca dai prea mult.( nu e indicat la moto fie 2t fie 4t la 4t)

 

edit:adventix motorul la coxat inainte si cand a fost pornit acum 2 saptamani ia bagat ulei in capul pistonului ca sa il deblocheze!!bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

edit:adventix motorul la coxat inainte si cand a fost pornit acum 2 saptamani ia bagat ulei in capul pistonului ca sa il deblocheze!!bafta

 

de asta sunt constient ( ca a bagat ulei ca sa il deblocheze ) dar nu inteleg de ce s-a coxat stand pe loc 2 saptamani. Eu cel putin asa am inteles din ce a scris :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata ba panarama...

Te astept cu berea aia, ca trage mobra ta cum n-a tras in viata ei...si mai si porneste la sfert :P

 

Mi-o dai pe mana la un coclau, clar :crack:

 

Sper ca poti intelege ceva din ce am scris aici ca nu sunt prea tare la explicatii.

Lasa mane ca s-a dus je si si-a bagat unghiile :D

Era de la carbelitor...salamandre pe acolo, trebuiau alungate :crack:

Si cu niste mici reglaje, mobra acum sta pe la 1000 la relanti, toarce fain, si se infige mama mama...

 

Acu se ridica si p-o roata :lol:

 

@Zurnai: ne auzim pe mess si vedem cand ne-om mai vedea, ca pompa aia de ulei nu-mi place cum lucreaza....pana atunci, hatza hatza pe cric cu amestec direct in rezervor , ca la comuniste...

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rezolvata si problema cu furtunu ala de l-am scos si ziceam amandoi ca e in plus:)))) =)) japonezi prosti:)) ....ala se baga defapt in furtunu de vacum de la carburator:) ....resolved!

 

 

nu uit de bere si stai sa vina caldura,si pe coclauriiiiiiiii!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rezolvata si problema cu furtunu ala de l-am scos si ziceam amandoi ca e in plus:)))) =)) japonezi prosti:)) ....ala se baga defapt in furtunu de vacum de la carburator:) ....resolved!

 

 

nu uit de bere si stai sa vina caldura,si pe coclauriiiiiiiii!!!

ba, furtunu ala tu l-ai scos, si nu stiam unde vine pus(eu am zis ca e de la supraplin)

 

plus ca mi se pare anormala o imbinare de furtune...asa ca, uita-te de un furtun pe marime, scoate-le p-alea doua, si baga frumos dintr-o bucata :lol:

 

PS: ce caldura ma?noroi, frig, cauciucuri reising si hai pe mocirla accidentata :crack:

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...

Am patit-o si eu ieri,am fost plecat 6 luni,acum o saptamana am incarcat bateria si a pornit foarte repede.Am mers cam 40 km,ieri am incercat sa mai dau o tura dar n-a mai pornit nicicum!Dupa ce am omorat bateria am luat curent de la masina dar tot nimicNici nu mi-a trecut prin minte ca ar putea fi apa in benzina!Si cum ieri nu a trecut temperatura de 0...!Credeti ca vechea solutie de pe vremea Daciei,alcool in rezervor,ar ajuta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...