Sari la conținut

Postări Recomandate

Cu tenerica nu am apucat sa fac decat 60 de km deoarece inca nu e inmatriculata (mai trebuie asigurare). Dar pana acum pot spune ca Tnrul e mult mai confortabil ca pozitie si ca vibratii si cu pasager. Se simte greutatea in plus la tenere si e mai balena, Bigul e mai bicicleta si e mai subtirica. Pe offroad Bigul are avantajul momopistonului, cuplu mare si pozitia mult mai buna deoarece gidonul e mai inalt, faptul ca e mai subtirica si scaritele mult mai aderente. O alta chestie care ma deranjeaza la Tnr (cel putin la al meu) schimbatorul de viteze scurt care ma impiedica sa imi iau ghetele de enduro. La drum Tnrul e mult peste BIG frane mai bune alta acceleratie alta protectie la vant. La tnr nu stiu cum e dar la Big e o mare problema cu apa in sensul ca toata apa despicata de roata fata iti sare fix pe "sireturi" daca nu ai ceva waterproof in picioare la prima balta schimbi sosetele.

 

Am sa revin cu mai o comparatie mai ampla dupa ce fac mai multi km.

post-71041-0-92376300-1474700347_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 1,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Nu stiu cum e la ST dar eu, la Tenere, am luat plasa cu robinetul. La primul drum mai lung am pus robinetul direct pe rezerva pt ca forma/pozitia clapetei e invers fata de celelalte motociclete. Adica partea mai lunga a clapetei trebuie pusa pe pozitia aleasa si nu la 180 grade cum e normal.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari. Am si eu o nelamurore cum e cu rezerva la st? De cat este si cum o dai? Doar la o cana sau la ambele deodata. Nu as vrea sa raman dar ca idee

 

Cand incepe sa tuseasca, incearca sa dai pe rezerva din mers. Altfel trebuie sa dai o gramada la buton ca sa isi traga iar benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am golit de mai multe ori rezervorul pentru cürățare. Cu răbdare la pompă intră 30 de litri, chiar un pic peste. Rezervorul are două rezerve aproape identice din cauza formei lui de desagă, atârnă mult în jos pe ambele părți. Datorită acestui lucru poți merge independent pe câte o singură rezervă. Eu recomand să se facă alternativ, nu mereu dintr-o singură parte. Eu am colectat benzina din ambele părți și am umplut un bidon de 5 litri, după care am mai scurs mai bine jumătate de liteu și chiar trecut, dar nu mai mult de 6 litri în total. Dacă scoți și flanșele robinetelor, mai curge încă jumătate de litru pe fiecare parte. Sonda e făcută să nu tragă chiar toate gunoaiele de pe fund, ci de undeva de mai sus cu vreo 2 centimetri sau mai bine. Ce importantă are chestia asta? Păi să zic că ai halit ambele rezerve, fiind undeva departe de civilizație (cu toate că poți trece de 100 de kilometri doar pe rezervă la mers liniștit) sau pur și simplu ai mers cu robinetele într-o poziție nefericită, pe rezervă. Poți desface flanșa și recupera jumătate de litru de benzină. Apoi îl bagi în partea cealaltă. Eu aș scoate din dreapta și aș pune în stânga, pentru că e deja aplecată pe cric.

Apropo' de rămas fără benzină în carburatoare. Se pot scoate cele două șuruburi din spate ale rezervorului, cele de pe carene, se saltă din spate și se pune vreo 5-6 centimetri în sus pe o scândură sau ce ai la îndemână, se desface șurubul de golire la fiecare carburator până începe să curgă benzină, sau dai puțin la automat în poziția asta. Se amorsează destul de repede. Faza asta o recomand primăvara la prima pornire, după ce se golește rezervorul și carburatoarele de benzina sătuta. Și după atâta timp pornește maxim la a doua cheie dacă bagi benzină proaspătă în carburatoare. Dar dacă totuși nu schimbi pe rezervă în timp util, mai bine îi dai undeva la vale (dacă ai posibilitatea) și o pornești într-a treia. O ajuți și din automat dacă nu ai destulă viteză. Succes! :D

» Post actualizat in 27 Oct 2016 02:54

Încă o chestie... Dacă ai căzut și ai spart rezervorul pe o parte (eu așa am luat-o și era lipit cu poxipol care a cedat la un moment dat), poți băga băga benzină doar pe partea neafectată. Trebuie aplecată motocicleta destul de mult pe partea respectivă când alimentezi. Parcă intrau vreo zece litri în stilul ăsta, dar nu știu exact. Destul de mult oricum cât să ajungi acasă chiar dacă ești la câteva sute de kilometri. (grijă mare totuși la aplecatul pe curbe totuși... :P dar oricum nu prea îți mai arde după o căzătură...)

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorită acestui lucru poți merge independent pe câte o singură rezervă. Eu recomand să se facă alternativ, nu mereu dintr-o singură parte.

 

Eu tot timpul am avut impresia ca sunt conectate intre ele. De obicei le dau drumul la amandoua. Dar si cand am dat drumul la una singura, nu mi s-a parut ca ar merge de 2 ori mai putin pe rezerva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sondele arata asa: post-6478-0-64581200-1477572265_thumb.jpg

 

Practic sunt identice. Daca e maneta e pe ON, trage benzina pe la partea de sus, unde-i "Nivelul de rezerva". Când dai pe RES, va trage pe la partea de jos pana la "Nivel de avarie". Comunicarea intre cele doua parti de rezervor se face numai in spate, sub sa, la inghinalul motociclistului, "Nivel de comunicare". Intre sonde si carburatoare exista comunicare prin furtun, dar daca dai drumul doar la una, nu se intampla nimic. Probabil se egalizeaza când dai si la cea de-a doua. Dar poti comuta pe ON pe partea golita, ca nu poate urca atat de sus (principiul vaselor comunicante.

 

post-6478-0-84915300-1477572286_thumb.jpg

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Caut si eu o toba pentru a mea. De preferat stock. Stiti pe cineva? Merci mult

» Post actualizat in 08 Jan 2017 21:43

Hai sa prezint si eu babo-vaca mea , are o poveste destul de lunga , in primele poze asa arata la fostul proprietar , intre timp a suferit un mic accident si m am decis sa o refac pentru mine si sa vand transalpul , asa ca dupa vreo luna de munca s a transformat putin

despre ea ce pot sa zic , fabricatie 89 , km...vro 70 mii cred sau Dumnezeu stie cati ....

Merge perfect , ma cam supara o vibratie care rezoneaza destul de mult in rezervor asta dupa 3500 ture dar am inteles ca e destul de normal , motorasul toarece foarte bine .

 

Ca si investitii :

 

-reparat + revopsit carene si ce a mai fost nevoie

-placute frana si disc spate schimbate

-bujii iridium care isi fac toti banii

-releu de incarcare schimbat si mutat sub bord , cel care il avea incarca vreo 18 si am avut noroc ca nu a ars nimic pe ea

-curatate carbelitoare , reglate etc

-vopsit galerii

-confectionat suporti laterali pentru genti

-confectionat deflector de aer .

-schimbat ulei

-montat becuri h4 si rele

-curatat tot sistemul de franare cap coada

-schimbat antigel

-schimbat rulmenti roata fata + roata spate

-retapitat saua

-urmeaza conducte cu insertie metalica pentru frane si alte imbunatatiri

 

Majoritatea operatiunilor le am efectuat cu ajutorul tutorialelor de pe tenere.ro si pe aceasta cale multumesc fondatoruli acestor tutoriale , de mare ajutor !

 

Ca si nelamuriri : modelul asta nu are panou de sigurante ?? am cautat cam peste tot pe mobra si nu are nici macar la releul de pornire siguranta...trebuie montat ? daca da cum ...am ganduri de multi km prin tara cu ea

 

 

» Post actualizat in 13 Jan 2017 22:14

au murit posesorii de super tenere ? :)) azi am facut un lucru foarte folositor din punctul meu de vedere la tenerica , i am prelungit parghia de la reglajul de relanti care ma dispera cand il reglam , ma frigeam ma chinuiam etc

 

Procedeu : se prinde cu patentul parghia de fier si cu alt patent se trage de rotita de plastic pana iese , are niste caneluri ca sa nu se invarta asa ca se trage de ea concomitent invartind stanga dreapta usor , apoi furtun de plastic dur , eu am folosit un din ala de aer ca e mai rigid , bagat pe tija metalica apoi in continuare cablu de chilometraj ( unul vechi rupt ) practic furtunul ala de 2 cm este ca o mufa intre cele doua , si la capatul celalalt al cablului am pus rotita si am tras o undeva langa pompa de benzina si prinsa cu un soricel , decat sa stea nu strans , si cand rotesc de ea merge brici si astfel pot regla foarte usor relantiul , am sa fac o schita si sper sa intelegeti

 

 

 

post-81713-0-07254500-1483911201_thumb.jpg

post-81713-0-24667900-1483911208_thumb.jpg

post-81713-0-07130300-1483911567_thumb.jpg

post-81713-0-60738500-1483911570_thumb.jpg

post-81713-0-31800500-1483911574_thumb.jpg

post-81713-0-93933000-1483911577_thumb.jpg

post-81713-0-87053000-1483911774_thumb.jpg

post-81713-0-81091800-1483911779_thumb.jpg

post-81713-0-21776100-1484345695_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,

ce baterii ati mai pus pe supertenere in ultimul timp? Sa iau Yuasa? Sunt ok si cele mai ieftine? Pareri, opinii pls.

salut eu am un "jp moto " asa scrie pe ea . este cu intretinere si sunt multumit de ea , este de 14 Ah si porneste imediat cu ea , o am de un an si vad ca nu face figuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caut si eu o toba pentru a mea. De preferat stock. Stiti pe cineva? Merci mult

» Post actualizat in 08 Jan 2017 21:43

Hai sa prezint si eu babo-vaca mea , are o poveste destul de lunga , in primele poze asa arata la fostul proprietar , intre timp a suferit un mic accident si m am decis sa o refac pentru mine si sa vand transalpul , asa ca dupa vreo luna de munca s a transformat putin

despre ea ce pot sa zic , fabricatie 89 , km...vro 70 mii cred sau Dumnezeu stie cati ....

Merge perfect , ma cam supara o vibratie care rezoneaza destul de mult in rezervor asta dupa 3500 ture dar am inteles ca e destul de normal , motorasul toarece foarte bine .

Dap la 4000rpm vibreaza. e normal.

 

 

 

Ca si nelamuriri : modelul asta nu are panou de sigurante ?? am cautat cam peste tot pe mobra si nu are nici macar la releul de pornire siguranta...trebuie montat ? daca da cum ...am ganduri de multi km prin tara cu ea

nu are panou dar are sigurante mai peste tot. daca nu are pune i tu:)))

 

» Post actualizat in 13 Jan 2017 22:14

au murit posesorii de super tenere ? :)) azi am facut un lucru foarte folositor din punctul meu de vedere la tenerica , i am prelungit parghia de la reglajul de relanti care ma dispera cand il reglam , ma frigeam ma chinuiam etc

nu muriram dar nici pe forum nu prea stam si cum forumul nu trimite mailuri.... ne cam stim intre noi si vorbim la telefon sau pe pagina de fb. ca sa primesti un raspuns aici trimite pm unui user. pt pm se trimite mail.

 

Procedeu : se prinde cu patentul parghia de fier si cu alt patent se trage de rotita de plastic pana iese , are niste caneluri ca sa nu se invarta asa ca se trage de ea concomitent invartind stanga dreapta usor , apoi furtun de plastic dur , eu am folosit un din ala de aer ca e mai rigid , bagat pe tija metalica apoi in continuare cablu de chilometraj ( unul vechi rupt ) practic furtunul ala de 2 cm este ca o mufa intre cele doua , si la capatul celalalt al cablului am pus rotita si am tras o undeva langa pompa de benzina si prinsa cu un soricel , decat sa stea nu strans , si cand rotesc de ea merge brici si astfel pot regla foarte usor relantiul , am sa fac o schita si sper sa intelegeti

nu e rau dar in 7 ani de cand o am nu a fost nevoie sa ii reglez relantiu pe drum. dar poate fi util daca ai carburatorul uzat.

 

 

Sa o stapanesti sanatos. Arata tare bine!

 

 

Salut,

ce baterii ati mai pus pe supertenere in ultimul timp? Sa iau Yuasa? Sunt ok si cele mai ieftine? Pareri, opinii pls.

Yuasa am folosit de fiecare data. este cea recomandata in manual. mai mult de 3 ani nu m a tinut, dar banuiesc ca e decent!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Yuasa am folosit de fiecare data. este cea recomandata in manual. mai mult de 3 ani nu m a tinut, dar banuiesc ca e decent!

am o baterie GS fabricata de yuasa, este din 2009 si functioneaza. Iarna o tin in casa. De 8 ah costa 550 lei, adica de 4 ori cat o baterie Rombat.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare frati supertenersiti! Sunt mandul posesor a unei yamaha super tenere ce isi merita toti bani. Urmaresc de ceva timp acest topic si vreau sa va intreb in legratura cu ce anvelope ar fi ideale pentru un mers combinat..enduro-touring? si poate ma ajuta cineva un cod de culoare la acest galben? Asta e mobra mea!

post-79395-0-16736400-1488138505_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare frati supertenersiti! Sunt mandul posesor a unei yamaha super tenere ce isi merita toti bani. Urmaresc de ceva timp acest topic si vreau sa va intreb in legratura cu ce anvelope ar fi ideale pentru un mers combinat..enduro-touring? si poate ma ajuta cineva un cod de culoare la acest galben? Asta e mobra mea!

Salutare!

Sa o stapanesti sanatos!

Cauciucuri iti recomand Karoo 3 daca iesi de pe asfalt. Sunt 50/50 si au o durata de viata intre 8000-12000km in functie de cum bagi mana in gaz. Asta am eu dar lumea e foarte multumita si de K60 scout. Daca nu iesi de pe asfalt (glumesc:))) Anakee 3.

Culoarea ta nu este originala din cate stiu, deci nu te pot ajuta! Dar poti merge cu mobra sau o bucatica de vopsea la un magazin de vopseluri mai destept si ei iti pot face vopsea!

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salutare frati supertenersiti! Sunt mandul posesor a unei yamaha super tenere ce isi merita toti bani. Urmaresc de ceva timp acest topic si vreau sa va intreb in legratura cu ce anvelope ar fi ideale pentru un mers combinat..enduro-touring? si poate ma ajuta cineva un cod de culoare la acest galben? Asta e mobra mea!

 

Desfa siguranta aceea de la burdufurile telescoapelor fata si lasa-le mai jos pe jambe.

Au un cant la interior care intra perfect in canalul jambei.

Asa cum sunt montate acum nu etanseaza cum trebuie iar apa, praful sau namolul pot intra usor la telescop.

Si in loc de colier metalic pune colier de plastic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce elemente de far sunt astea?


» Post actualizat in 13 Mar 2017 05:32

Ale mele!post-106-0-70289000-1489383036_thumb.jpgpost-106-0-85249700-1489383067_thumb.jpgpost-106-0-70353500-1489383097_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...