Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

Doar ce l-am schimbat. Am bagat Glycoxpert roz. E ok pt otel, cupru si aluminiu

 

Ce noname mai e si ala. Si... la punga frate? L-ai luat din Praktiker?

 

 

Nu stiu cand a fost dar tempertatura la moto sta bine in jur de 80 de grade , pana in 80 de grade :) 75.. pe acolo

 

Indoi-m-as ca-s numa' 80 de grade C.

 

 

1,5 litri de antigel G12,nediluat(-60 grade) este cca 25lei

 

ps:fa-i o spalare instalatiei inainte de completare,adica apa+0,5l otet

 

Pune-i si Cocolino. De ce ai vrea sa bagi acid acetic in motor? :disappointed: Si, bun, 0.5 l otet. Dar cata apa, o lingura, o cana, o cisterna? Aqua chioara frate, fara otet.

Si daca tot bagi acid, cu ce il neutralizezi dupa aia? Cu o baza. Si atunci, ce mai bagi in motor? Bagi Calgon.

Si nu se baga acid acetic, ci acid citric.

Dar daca nu ai depuneri de Ca si Mg, de ce sa faci chestii inutile? Spalare cu apa simpla si la revedere.

 

-60 grade C?? Indoi-m-as si aici. Eu n-am vazut nici la -40, d-apai la -60.

Da, in concentratie de 70% antigel si 30% apa. Dar, iti garantez ca la vara o sa-ti ia foc motocicleta. ;)

CONCENTRATIA DE ANTIGEL IN LICHIDUL DE RACIRE nu trebuie sa varieze cu mai mult de, ATENTIE, 10%.

Deci, daca la noi iarna nu coboara temperatura mai jos de -30 de grade, de ce sa-i faci o concentratie care sa tina pana la -60?

Atentie!! Cu cat mai putin antigel, cu atat creste pragul de inghet. Cu cat mai mult antigel, cu atat mai proasta racirea. Proportia corecta pentru zona noastra climatica este 50-50. Daca stai in Finlanda, pui 55-45. Daca stai la Nordkapp, poate pui 60-40. Daca stai in Hawai, pui 40-60.

 

Si m-am mai enervat cu o chestie.

Nu mai spuneti cand va vindeti motoarele ca le-ati tinut toata vietulica lor numai in garaj incalzit, cu cauciucurile pe covor persan, daca voi va faceti concentratii de antigel pentru -60 de grade Celsius. Da-o-n paradis...

Si nu nominalizez pe nimeni.

Editat de George M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 597
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Mi-a fiert si mie apa, da, apa din instalatia moto R1 2008. Am pus apa pt ca la CNMV e interzis antigelul. In mers, temp nu depaseste 90grd, insa pe linia boxelor, intrarea in boxa, dupa oprirea motorului pe bord apare dupa max 1min 105-108grd si apa din vasul de expasiune urca rapid. A trebuit sa reamorsez instalatia. Azi, de curiozitate am dat putin pe google si am ramas uimit ca apa are punctul de fierbere 120grd. C la presiunea de 2 barr. E logic ca la pres de 1.1barr temp de fierbere e cu foarte putin peste 100grd. Daca pui apa chioara si pastrezi dimemnsiunea originala a radiatorului trebuie buson de 1.3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva care e temperatura de fierbere a apei la presiunea de 1.1barr? Stiu doar ca la 2 barr , temp este de 120grd C.

Intreb asta deoarece am observat ca daca pui apa in radiator si temp depaseste putin 100grd, apa este aruncata in vasul de expasiune, cu antigel nu se intimpla , chiar daca temp depaseste 110grC.


» Post actualizat in 02 Jun 2015 05:00

Din ce am cercetat, antigelul Dacia este 100% compatibil si pt moto, fara silicati, nu depaseste 25ron/l, l-am gasit si cu 20ron. Glaceol RX tip D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca daca la pres atm de 1 barr temp este de 99.6gr C, la 1.1barr, mai mult de 103 grd C nu are cum sa fie. Adica, daca pe bord, in timp ce mergi ai 92gr, temp in chiulasa este cu minim 15-20 grd C mai mare, oprind motorul, apa nu mai circula, cea din chiulasa va fierbe la 105grd. A fost un aspect pe care nu l-am luat deloc in seama atunci cind am incarcat inst de racire cu apa distilata, ca asa vrea Federatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

solutie am, am radiatorul suplimentar cu urechile rupte, l-am trimis la reparat, dar din indolenta suprema nu i-am dat o cota pt prindere, de 6 luni trebuia sa sun omul sa-i dau cota. Abia azi l-am sunat. Baietii care se dau cu apa in rad pun buson de 1.3barr, si majoritatea au radiator mai mare. Momentan i-am pus antigel.

 

Ionut Mistode a avut o trinta serioasa din cauza ca i-a fiart apa , i-a curs apa pe cauciuc si a facut poc la capatul liniei drepte pe frinare.Nu avea buson de 1,3barr.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Cand se incinge motorul rau de tot mai ales pe caldurile astea imi pisa pe retur antigel (o pata de 20-30ml) cateodata mai repetat dupa ce a fiert si opresc motorul.Numai eu sunt in situatia asta ? Sau majoritatea dintre voi mai completati ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 35 grd, mai ales la mersul mai incet, toate ajung la peste 100grd. Si cum temp din chiulasa e cu cca 20grd mai mare decit cea a antigelului care circula in motor, la oprirea motorului , lichidul din chiulasa incepe sa fiarba, in functie de dilutia antigelului, 120-130grd.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 35 grd, mai ales la mersul mai incet, toate ajung la peste 100grd. Si cum temp din chiulasa e cu cca 20grd mai mare decit cea a antigelului care circula in motor, la oprirea motorului , lichidul din chiulasa incepe sa fiarba, in functie de dilutia antigelului, 120-130grd.

Asta stiam si eu, intrebarea era daca numai eu completez lichid pe caldurile astea mari, mai des.Antigelul este unul performant Motul care nu fierbe decat peste 135grade(1.5bari) asta zice in fisa tehnica.Am observat ca la butoiu de antigel nu ii place linia de maxim ci undeva pe la jumate chiar putin sub si atunci nu il mai scuipa.Dar sunt eu mai fixoman si verific la fiecare iesire si parca nu imi place sa merg cu el sub medie.Intrebarea de asemenea este pentru cei cu motoare mari 900+.

Editat de kawazaki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se incinge motorul rau de tot mai ales pe caldurile astea imi pisa pe retur antigel (o pata de 20-30ml) cateodata mai repetat dupa ce a fiert si opresc motorul.Numai eu sunt in situatia asta ? Sau majoritatea dintre voi mai completati ?

am patit si eu la fel. Am schimbat antigelul iar in vasul de expansiune pusesem la nivelul maxim. Am mai scos putin sa fie intre minim si maxim. Acum nu mai curge, dar tot am mai vazut cativa storpi, pe la furtunul care intra in vasul de expansiune. La caldurile astea cred ca s-au copt si furtunele si nu mai etanseaza cu teava de plastic in care intra. Intre linii e cel mai bine. Acum am schimbat si tipul de antigel Radicool SF, pe care l-am facut cu 50% apa. Inainte avem castrol motocoolant albastru gata mixat si in doi ani completasem doar o data. Acum sa vad ce e cu asta roz.

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am patit si eu la fel. Am schimbat antigelul iar in vasul de expansiune pusesem la nivelul maxim. Am mai scos putin sa fie intre minim si maxim. Acum nu mai curge, dar tot am mai vazut cativa storpi, pe la furtunul care intra in vasul de expansiune. La caldurile astea cred ca s-au copt si furtunele si nu mai etanseaza cu teava de plastic in care intra. Intre linii e cel mai bine. Acum am schimbat si tipul de antigel Radicool SF, pe care l-am facut cu 50% apa. Inainte avem castrol motocoolant albastru gata mixat si in doi ani completasem doar o data. Acum sa vad ce e cu asta roz.

Motul bagat de mine este gata preparat, deci nu mai ma joc cu concetratia, am verificat furtunele de la butoi nu este nici unul "copt" sau spart.Il scuipa pe furtunul de prea plin cand creste volumul lichidului din cauza temperaturii.Normal dupa logica mea ar trebuii sa stea la maxim pt ca si atunci este loc pentru dilatarea lui in vas, dar poate sunt eu prea fixoman cum am mai spus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu confunda vasul de expansiune cu baia de ulei.

 

In vasul de expansiune nivelul la rece trebuie sa fie putin peste minim.

 

Toate lichidele de racire din comert sunt pe baza de etilen glycol, proprietatile fizice nu difera foarte mult, inclusiv temperatura de fierbere. Restul e marketing.

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul bagat de mine este gata preparat, deci nu mai ma joc cu concetratia, am verificat furtunele de la butoi nu este nici unul "copt" sau spart.Il scuipa pe furtunul de prea plin cand creste volumul lichidului din cauza temperaturii.Normal dupa logica mea ar trebuii sa stea la maxim pt ca si atunci este loc pentru dilatarea lui in vas, dar poate sunt eu prea fixoman cum am mai spus.

ia schimba tu busonul de la radiator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu confunda vasul de expansiune cu baia de ulei.

 

In vasul de expansiune nivelul la rece trebuie sa fie putin peste minim.

 

Toate lichidele de racire din comert sunt pe baza de etilen glycol, proprietatile fizice nu difera foarte mult, inclusiv temperatura de fierbere. Restul e marketing.

Asa e mai tot timpul la minim si nu il mai scuipa afara,dar cand fac peste 200km tot stau cu gandul ca raman zmau fara apa si daca ma lasa pe undeva mobretu, cu benzina ramasa ii dau si foc.Cu ocazia asta o sa il si fierb sa vad daca chiar rezista la 135+, a fost si scump pana la urma.

 

 

ia schimba tu busonul de la radiator

Sa stii ca m-am gandit si eu la dopu ala(care in primavara arata ok cand am schimbat lichidu), mersi :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ar fi rau sa iei furtunele la verificat. Eu am avut unul infundat de la radiator catre vas(mai ales ca au diametrul foarte mic). S-a intamplat in primavara asta cand nu era asa canicula si se incaleaza dubios de rapid pentru vremea de afara.
Simptome: desi lichidul in vas era intre markeri, cand opream la semafor, incepea sa urce rapid 102, 104, 106, 110, in contextul in care ventilatorul pleaca de la 100. Uneori gaseam picaturi de antigel sub ea, dar nu erau de la furtunul de retur.
Am suspectat la fel busonul de radiator. Cand l-am desfacut, surpriza, in radiator avea 40% lichid, restul aer. Busonul parea ca lucreaza ok. Am desfacut toate furtunele si le-am luat la suflat si verificat. Am completat lichid, aerisit tot si merge brici de atunci. Nu mai trece de 102 indiferent cat de canicula ar fi afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine parea ca se rezolvase cu nivelul intre marcaje, dar curge iar. Scazuse sub minim, am aerisit, completat. Suspectez busonul radiatorului care se pare ca a fost imbunatatit incepand cu 2010. Mai multe etape de verificat am gasit AICI intr-un topic bun, cu informatie bine structurata

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine parea ca se rezolvase cu nivelul intre marcaje, dar curge iar. Scazuse sub minim, am aerisit, completat. Suspectez busonul radiatorului care se pare ca a fost imbunatatit incepand cu 2010. Mai multe etape de verificat am gasit AICI intr-un topic bun, cu informatie bine structurata

Daca este sub jumate nu mai scuipa afara, la mobra mea si eu m-am gandit la dopu ala dar vad ca nu imi face probleme atat timp cat nu il umplu pana la ultima linie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

se poate pune antigel de masina ( g12 -35 grade ) cu apa distilata mentionez ca nu imi trebuie mult, doar putin de completare fiind cu jumatate de centimetru sub nivel dar plec la drum lung si nu vr sa-i duc grija.

Pt kawasaki zx6r 636 2003.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate pune antigel de masina ( g12 -35 grade ) cu apa distilata mentionez ca nu imi trebuie mult, doar putin de completare fiind cu jumatate de centimetru sub nivel dar plec la drum lung si nu vr sa-i duc grija.

 

Pt kawasaki zx6r 636 2003.

 

Da, fara nicio grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...