Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce a zis Adrian e corect. De asemenea, e posibil ca mecanicul sa fi pus prea mult antigel in vasul de expansiune (de unde pleaca furtunul de preaplin). Nu e nimic prea alarmant. Lasa motorul sa mearga pe loc, pe cric, si observa daca porneste ventilatorul. Daca porneste inainte de rosu, cam pe la 70% din cursa, e ok. Daca nu, e o problema si trebuie schimbata termocupla (cea care comanda ventilatorul). Cat despre aer, instalatia de racire se aeriseste singura, nu e ca circuitul de frane. Da-ne de veste ce ai rezolvat. Numai bine!

 

Salutare,

 

Pana la urma se pare ca termostatul era decalibrat si am fost nevoit sa-l schimb. M-a scuturat de 70E, dar macar acum stau linistit la stop in trafic stiind ca porneste ventilatorul.

Mersi inca o data de sfaturi, numai bine si asflat uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Un prieten cauta furca fata sau tuburile telescoapelor pentru un CB500 din '99. Daca il puteti ajuta va rog sa-l contactati la numarul de telefon 0751.364.185.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca montezi si roata cu doua discuri, da. Altfel un etrier o sa actioneze in gol si nu ai frana pe fata. Dar toate CB500 au doua discuri pe fata, daca stii un model mai vechi cu un disc sa nu fie CB450 sau CB500T, nu stiu daca au acelasi diametru la bratele furcii si aceeasi lungime.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, din cand in cand merit cate una dupa ceafa. Dupa 3 motociclete mai uit cum era prima, vanduta de vreo 5-6 ani. Da, am avut PC26 cu un disc pe fata si tambur pe spate.

 

Toate CB-urile au aceeasi furca, cel putin din manualul de service. Asta inseamna ca se potrivesc intre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa schimb furca acum 2 aNI:

Am cumparat una de CB500S, am dus motorul la reparat si mecaniicii m-au sunat ziua urmatoare si mi-au zis ca nu se potriveste.

Nu mai stiu sigur ce anume(am uitat, sincer) dar cred ca difera in zona de prindere a farului. Cel rotund are zonele in care intra piciorusele suportului de far.

Cred ca asta ar fi diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

WE trecut am fost la mare cu motorul si pe drumul de intoarcere a inceput sa-mi faca urmatoarea problema: cand este in sarcina se ''ingatuie''. Daca trag ambreiajul ia ture normal.

Am mers putin asa cu ea apoi si-a revenit. Dupa alti 20-30 km a facut iar acelas lucru. Iar si-a revenit si dupa alti 20-30 km a facut din nou.

Am ajuns acasa insa nu am umblat la ea pt ca nu prea sunt prin localitate. Acum mergea perfect insa mi-e frica sa plec la drum lung ...

Ceva Idee de la ce ar putea sa fie ??

Posibil ceva mizerie din benzina? Nu cred pt ca am un filtru suplimentar si cu ultimul plin a mers f bine pana la aparitia problemei. In plus v-am spus ca daca trag ambreiajul se tureaza normal.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se tureaza in gol, dar nu in sarcina:

- apa in benzina - am patit-o de mai multe ori cu benzina de la Lukoil si CB-ul e sensibil in mod deosebit la asta, nu stiu de ce

- motorina amestecata cu benzina (am patit-o si cu un avion la care la decolare se oprea motorul; daca se intampla la avioane cine stie ce tampenii mai fac astia prin benzinarii)

- mizerie in jicloare

- mizerie in conductele de alimentare

Vezi si filtrul de aer, dar nu se intampla asa ceva brusc din cauza unui filtru de aer decat daca iti arunca ulei in filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Merg cu motocicleta in oras zi de zi fara probleme. Cum ies afara din oras, merg 10-15 km si mi se opreste motrul. Incepe sa isi piarda din putere, apoi se opreste de tot ca si cand as ramane fara benzina.

Dau la automat de 5-10 ori (sau astept aproximativ 10 minute) si porneste. Mai merg 2-3 km, iar se opreste si tot asa.

Dupa vreo 5-6 opriri incepe sa mearga bine din nou.

 

S-a ma lovit cineva de problema asta? Stiti care ar putea fi defectul?

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Givrajul inseamna ca din cauza efectului Venturi daca temperatura punctului de roua e apropiata de temperatura exterioara umezeala din aer ingheata in carburator si se infunda; cand motorul e cald nu se mai intampla pentru ca e suficient de cald corpul carburatorului ca sa incalzeasca aerul care intra si sa nu se mai depuna gheata.

 

Astea fiind spuse, eu o pateam des pana cand am ajuns cu ea in service si mi-au reglat ceva la carburatoare; intrucat nu mi-am bagat eu mainile prin carburator nu as putea sa spun ce anume au reglat, dar dupa aceea nu am mai patit-o. De obicei o pateam seara cand plecam de la birou, erau vreo 20-25 de grade afara si pana in capatul strazii se oprea motorul de 2-3 ori. Ajunsesem sa stau in parcare pana se incalzea motorul destul de mult ca sa pot merge fara probleme, desi era destul de cald afara.

 

Dar asta se intampla prin 2007-2008. Nu mai exista acel service Honda, tinea de AutoItalia si era pe vremea aia pe Timisoara. Nu stiu daca la actualul service Honda, care parca e la Carpati Motors, stiu mecanicii de problema asta, mai ales ca CB500 nu mai sunt atat de multe ca acum 6-7 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Merg cu motocicleta in oras zi de zi fara probleme. Cum ies afara din oras, merg 10-15 km si mi se opreste motrul. Incepe sa isi piarda din putere, apoi se opreste de tot ca si cand as ramane fara benzina.

Dau la automat de 5-10 ori (sau astept aproximativ 10 minute) si porneste. Mai merg 2-3 km, iar se opreste si tot asa.

Dupa vreo 5-6 opriri incepe sa mearga bine din nou.

 

S-a ma lovit cineva de problema asta? Stiti care ar putea fi defectul?

 

Merci

eu am avut o problema similara - depindea unde il tin

in sensul ca daca il tineam undeva cateva ore in soare - cand incercam sa pornesc mergea naspa si mi se inneca rapid de tot si se oprea.

dupa ce se incalzea - mergea ok

daca il tineam la umbra nu avea problema.

poate si tu cand iesi afara il tii inainte undeva unde e soare mult (timp)? sau ceva de genul asta?

 

nu stiu ce are ca nu's mecanic - m-am gandit initial ca se incalzeste benzina in carburatoare de la stat in soare, se evapora si face presiune - iar cand il pornesc baga prea mult (din cauza presiunii) & inneaca.

sau ceva de genul asta...

de pornit oricum pornesc aproape mereu cu socul tras.

 

solutia 1: nu-l mai tin in soare (merge mereu; n-am preoblema cu el cand e asa)

solutia 2: daca trebuie sa-l tin in soare ca n-am altundeva - merg mai mult timp cu socul tras, pana se incalzeste bine. (cateva minute, maxim 10) - de obicei merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

WE trecut am fost la mare cu motorul si pe drumul de intoarcere a inceput sa-mi faca urmatoarea problema: cand este in sarcina se ''ingatuie''. Daca trag ambreiajul ia ture normal.

Am mers putin asa cu ea apoi si-a revenit. Dupa alti 20-30 km a facut iar acelas lucru. Iar si-a revenit si dupa alti 20-30 km a facut din nou.

Am ajuns acasa insa nu am umblat la ea pt ca nu prea sunt prin localitate. Acum mergea perfect insa mi-e frica sa plec la drum lung ...

Ceva Idee de la ce ar putea sa fie ??

Posibil ceva mizerie din benzina? Nu cred pt ca am un filtru suplimentar si cu ultimul plin a mers f bine pana la aparitia problemei. In plus v-am spus ca daca trag ambreiajul se tureaza normal.

 

Multumesc.

 

Mers in "gol" si in sarcina sunt 2 lucruri diferite, in principal prin prisma cantitatii de benzina care trece din carburatoare in camerele de ardere. Daca in gol se tureaza, nu inseamna ca si in sarcina trebuie sa faca la fel. Intr-un carburator functioneaza piese diferite in functie de sarcina motorului, sau respectiv lipsa de sarcina (jiclor pilot si surub pilot, forma pistonasului cu diafragma, inaltimea si grosimea acului de dozaj, jiclorul principal). Daca lucrurile nu stau bine la oricare din aceste componente, simptomele sunt diferite si specifice. Din ce descrii tu, e destul de clar o problema de alimentare, anume lipsa benzina suficienta pentru mers in sarcina. Acum de ce nu iti vine benzina suficienta trebuie elucidat. Poate la fel de bine fi o problema la cuiul pontou care inchide mai devreme decat trebuie si atunci paharelele carburatoarelor se golesc mai repede decat se umplu. Daca a inceput sa-ti faca din senin, probabil benzina cu mizerie, apa, furtune alimentare cu depuneri. Oricum ar fi, trebuie facuta o carburatie. Cand au fost servisate ultima data?

» Post actualizat in 11 Aug 2014 19:06

Salut,

 

Merg cu motocicleta in oras zi de zi fara probleme. Cum ies afara din oras, merg 10-15 km si mi se opreste motrul. Incepe sa isi piarda din putere, apoi se opreste de tot ca si cand as ramane fara benzina.

Dau la automat de 5-10 ori (sau astept aproximativ 10 minute) si porneste. Mai merg 2-3 km, iar se opreste si tot asa.

Dupa vreo 5-6 opriri incepe sa mearga bine din nou.

 

S-a ma lovit cineva de problema asta? Stiti care ar putea fi defectul?

 

Merci

 

La fel, o problema de alimentare. In oras mergi distante scurte, opresti la semafor, etc. deci paharelele nu au timp sa se goleasca. In afara, deja consumul e constant, paharelele se golesc. D-aia cand dai la automat de cateva ori porneste iar, pentru ca robinetul vacuumatic isi face treaba si umple iar paharelele. De ce se golesc prematur? Asta trebuie investigat. De cele mai multe ori e vorba de mizerie pe scaunul cuiului pontou. Te intreb acelasi lucru: cand ai servisat ultima data carburatoarele? Carburatoarele sunt niste instrumente destepte, dar sensibile. Canalizatiile de benzina sunt foarte fine, trebuie sa fie curate. Iar cu drumurile si benzina de la noi, o carburatie trebuie facuta la 2, 3 ani, asta ca sa nu spun anual, inainte de sezon.

» Post actualizat in 11 Aug 2014 19:25

Givrajul inseamna ca din cauza efectului Venturi daca temperatura punctului de roua e apropiata de temperatura exterioara umezeala din aer ingheata in carburator si se infunda; cand motorul e cald nu se mai intampla pentru ca e suficient de cald corpul carburatorului ca sa incalzeasca aerul care intra si sa nu se mai depuna gheata.

 

Astea fiind spuse, eu o pateam des pana cand am ajuns cu ea in service si mi-au reglat ceva la carburatoare; intrucat nu mi-am bagat eu mainile prin carburator nu as putea sa spun ce anume au reglat, dar dupa aceea nu am mai patit-o. De obicei o pateam seara cand plecam de la birou, erau vreo 20-25 de grade afara si pana in capatul strazii se oprea motorul de 2-3 ori. Ajunsesem sa stau in parcare pana se incalzea motorul destul de mult ca sa pot merge fara probleme, desi era destul de cald afara.

 

Dar asta se intampla prin 2007-2008. Nu mai exista acel service Honda, tinea de AutoItalia si era pe vremea aia pe Timisoara. Nu stiu daca la actualul service Honda, care parca e la Carpati Motors, stiu mecanicii de problema asta, mai ales ca CB500 nu mai sunt atat de multe ca acum 6-7 ani.

 

Adrian, e posibil sa fie si givraj, dar de cele mai multe ori nu e nici pe departe vorba de asa ceva. DUpa cum spui si tu, daca ti s-a intamplat la 25 de grade... Atat timp cat temperatura nu scade pana in jur de 0 grade, nici nu poate fi vorba de gheata. Si chiar si atunci, rareori se va intampla asa ceva ( se intampla daca ai apa in benzina, daca iti lasi mobra in ger cu saptamanile, etc., dar nu cred ca e cazul aici). Cat despre explicatia ta cu efectul Venturi si punctul de roua... sincer nu inteleg :) Efectul Venturi este cel care trage emulsia de combustibil din camera de nivel constant prin diferenta de presiune creata de ingustarea canalului de curgere a aerului al carburatorului. Care e legatura cu aerul care vine de afara cu umezeala care ingheata? Tie ti-au reglat cel mai probabil surubul pilot la service. Jiclorul pilot si surubul pilot sunt principalele responsabile cu mersul motorului in regim idle, cand clapeta (butterfly valve) nu e actionata deloc. Oricum pana nu se incalzeste un pic carburatorul, n-o sa faca emulsia cum trebuie si daca si canalul pilot e prea ingust, rezulta motor gatuit la ralanti la rece.

» Post actualizat in 11 Aug 2014 19:40

eu am avut o problema similara - depindea unde il tin

in sensul ca daca il tineam undeva cateva ore in soare - cand incercam sa pornesc mergea naspa si mi se inneca rapid de tot si se oprea.

dupa ce se incalzea - mergea ok

daca il tineam la umbra nu avea problema.

poate si tu cand iesi afara il tii inainte undeva unde e soare mult (timp)? sau ceva de genul asta?

 

nu stiu ce are ca nu's mecanic - m-am gandit initial ca se incalzeste benzina in carburatoare de la stat in soare, se evapora si face presiune - iar cand il pornesc baga prea mult (din cauza presiunii) & inneaca.

sau ceva de genul asta...

de pornit oricum pornesc aproape mereu cu socul tras.

 

solutia 1: nu-l mai tin in soare (merge mereu; n-am preoblema cu el cand e asa)

solutia 2: daca trebuie sa-l tin in soare ca n-am altundeva - merg mai mult timp cu socul tras, pana se incalzeste bine. (cateva minute, maxim 10) - de obicei merge

 

De la stat in soare se pot intampla cel mult 2 lucruri: intr-adevar se evapora benzina, dar in cantitati infime si se EVAPORA, deci dispare, nu ramane blocata undeva ca sa faca presiune. Singurul loc pe unde se poate evapora (presupunand ca motoreta nu are air leaks) este pe la canalul de supraplin, eventual pe la airbox. Al doilea lucru este stat la soare cu rezervorul plin. In cel mai rau caz presiunea creata in rezervor se va elibera prin canalul de preaplin al rezervorului, presupunand ca nu este infundat.

Acum, carburatorul ajunge la o functionare optima la o anumita temperatura, cand emulsia de combustibil se formeaza cel mai bine. Temperatura ambianta va afecta acest lucru, mai ales la pornire. Cand e frig evident ca benzina ajunge mai greu la camera de ardere, deci trebuie tras socul mai tare. Cand e cald, socul tras prea tare va duce la innecare. Fii cu bagare de seama la soc. Daca il tragi prea mult vara, o sa-ti mearga rau pentru ca amestecul e mult prea bogat. O sa observi ca uneori cand impingi maneta de soc la loc, motorul se tureaza, contrar asteptarii. Este pentru ca pana atunci mergea innecat. Nu te sfatuiesc sa mai mergi cu socul tras, consumi aiurea benzina si nu faci bine nici la motor. Motoreta pe carburatie se lasa sa se incalzeasca (iarna mai multa ca vara), dupa care se merge in regim normal cu ea. Daca trebuie sa faci tot felul de manevre ca sa nu-ti moara motorul, ceva nu e in regula cu carburatorul tau (presupunand ca aprinderea si alte sisteme sunt in regula).

» Post actualizat in 11 Aug 2014 19:44

Salut,

 

Am si eu nevoie de un robinet de benzina.

Motocicleta e din 1997.

 

Merci

 

Acum vad si postarea asta. Problema ta poate fi si de la robinet, de la capsula vacumatica. Daca nu-si face treaba cum trebuie, rezulta lipsa benzina suficienta. Ai pus alt robinet?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fel, o problema de alimentare. In oras mergi distante scurte, opresti la semafor, etc. deci paharelele nu au timp sa se goleasca. In afara, deja consumul e constant, paharelele se golesc. D-aia cand dai la automat de cateva ori porneste iar, pentru ca robinetul vacuumatic isi face treaba si umple iar paharelele. De ce se golesc prematur? Asta trebuie investigat. De cele mai multe ori e vorba de mizerie pe scaunul cuiului pontou. Te intreb acelasi lucru: cand ai servisat ultima data carburatoarele? Carburatoarele sunt niste instrumente destepte, dar sensibile. Canalizatiile de benzina sunt foarte fine, trebuie sa fie curate. Iar cu drumurile si benzina de la noi, o carburatie trebuie facuta la 2, 3 ani, asta ca sa nu spun anual, inainte de sezon.

Acum vad si postarea asta. Problema ta poate fi si de la robinet, de la capsula vacumatica. Daca nu-si face treaba cum trebuie, rezulta lipsa benzina suficienta. Ai pus alt robinet?

Salut,

 

Multumesc pentru raspunsurile detaliate!

 

Intr-adevar, nu cred ca e o problema de givraj, fiind foarte cald afara, problema mea aparand in ultimele 2 saptamani, cand cred ca temperatura nu a fost mai mica de 20 de grade.

 

Mai degraba as explica comportamentul motocicletei prin ce zice userul "ahilepeleianul". Asta pare sa se intample, debitul de benzina care ajunge in carburatoare sa nu fie suficient in timpul mersului constant (implicit si al consumului constant).

Am intrebat de robinet din aceleasi considerente. Astept raspuns de la un coleg de pe forum, sa vad daca are unul disponibil.

Vreau sa il schimb pe cel pe care il am acum deoarece s-a umblat vizibil in el. Trebuie macar sa il servisez (am comandat deja kitul).

La fel, se vede ca s-a umblat si la sita din rezervor, pare sa fie lipita cu o pasta alba care arata ca un silicon. Totusi, ultima data cand am verificat-o nu parea sa fi infundata. Posibil insa ca acea pasta alba sa genereze impuritati care sa infunde vreun element de pe circuitul de benzina.

 

Carburatoarele au fost refacute recent, acum aproximativ 1000 de km. Cel putin asta zice fostul proprietar (neamt) :)

 

Astept in continuare pareri si sugestii. Merci

Editat de wiqed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zic ca e givraj, doar explic mai bine ce e cu fenomenul: givrarea nu se intampla cand e frig afara, ci atunci cand temperatura punctului de roua (temperatura de condensare) e apropiata de temperatura exterioara. Poti sa givrezi si la 40 de grade daca e umiditate mare, la avioanele cu motor cu piston si carburatoare la orice intrare in nori, chiar si la 30 de grade (la altitudine mica, gen 500-1000 de metri) procedura e sa pornesti imediat incalzirea carburatoarelor. In schimb iarna cu CB500 nu mi-au givrat niciodata carburatoarele pentru ca la temperaturi joase umiditatea e mai mica si temperatura de condensare e de obicei cu vreo 10-15 grade mai jos. In ultimele saptamani diferenta intre temperaturi a fost chiar si 2 grade in zona Bucurestiului, eu urmaresc asta de 2-3 ori pe zi pentru ca o primesc de pe aeroporturi. In acest moment e o diferenta de 15 grade pentru ca umiditatea e incredibil de mica, 45%.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Givrajul, zis și jivraj,[1] este depunerea unui strat de gheață pe o aeronavă. El se datorează condițiilor meteorologice și poate să apară la sol sau în zborul printr-o zonă care conține picături de apă suprarăcită.[2][3] Givrajul deteriorează calitățile aerodinamice ale aeronavei, de obicei sub forma scăderii portanței, ceea ce induce un mare risc de accident.

 

http://www.kefa-international.com/ro/taupunktberechnung.html

 

Concluzionam ca pentru formarea rouai avem nevoie de o temperatura mai mica decat a mediului inconjurator indiferent de umiditate. Mai observam ca diferentele de temperatura sunt sesizabile (la 25 de grade si 80% umiditate relativa (ceea ce este enorm) avem nevoie de o temperatura de 21 de grade pentru ca roua sa se formeze.

Asta este practic imposibil tinand cont de faptul ca la CB 500 carburatorul este incalzit de antigel.


» Post actualizat in 13 Aug 2014 07:50

Din pacate nu pot edita de 2 ori :|

http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect Nu vreau sa par rau, dar ai spus doua ineptii destul de mari. Exista oameni care iau de bune informatiile de pe forumuri.

Editat de Tzache*
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...