Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

am gasit un cb de vanzare la mine in oras, la 950 euro. e inscris pe ro.

 

http://postimg.org/gallery/eeycbvzg/ecfc70c9/

 

as vrea sa merg sa-l vad. imi puteti spune cam ce sa verific la el? cu ce probleme se confrunta modelu d-a lungu anilor?

 

mentionez ca e primul meu motor.

Editat de Cristian Filip
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Negative scenario: Cauciucul "nou" de pe spate pare ca trebuie schimbat, probabil si cel fata. Uite-te si ce DOT au sa nu fie mai vechi de 4 ani (ar fi ideal)... A fost vopsita, uite-te atent pe rezervor in stanga si in dreapta lui sa nu fi avut reparatii de prost gust. Uite-te in rezervor si vezi sa nu fie plin de brobonele de rugina (cateva e normal sa aiba, dar nu in exces). Daca vrei sa studiezi si cadrul, daca tin minte bine, in spatele carenutelor alora mici dintre aripa spate si rezervor, se vad imbinarile. Trebuie sa il rogi sa te lase sa le dai jos. La imbinari acolo daca e sarita vopseaua poti sa te intorci sa pleci, cadrul a fost strambat si indreptat in cel mai bun caz, stiu asta pentru ca eu am strambat unul de CB. (mentiune: nu l-am indreptat sau dat mai departe spre utilizare de bun) :) Inainte sa o pornesti incearca sa te asiguri ca motocicleta nu a functionat verificand caldura evacuarilor si a motorului. Desi pe caldurile astea chestia asta poate fi relativa, ar trebui sa porneasca fara soc. Singura problema pe care o cunosc la modelul asta e incarcarea. Stiu ca releul de incarcare stock tinde sa crape si cand se intampla asta e indicat sa il schimbi cu unul aftermarket. Mai poti arunca un ochi si pe la suspensiile fata (cele spate nu par sa aiba probleme dar la cele fata ai putea sa te uiti macar sa nu scape ulei pe la simeringuri), frane (cata viata mai au discurile si placutele), lant (cat de intins e)... Dar daca spui ca e prima motocicleta nu cred ca poti evalua corect ultimele 3 chestii...

 

Positive scenario: Arata bine, estetic si motocicleta a fost cu adevarat intretinuta. Si doar cateva din cele spuse la negative scenario sunt adevarate :D

 

Mechanic scenario: Cauti un service moto in Timisoara si rogi pe cineva de acolo sa-ti faca un test de compresie si vezi daca se poate ca in pretul lui sa intre o scurta verificare tehnica a motocicletei. Iti spune el ce ar trebui schimbat si-ti dai tu seama singur daca merita sau nu investitia. :)

 

Personal note: Ti-ai ales un model bun ca prima motocicleta, dar nu uita sa-ti cumperi si echipament complet cu protectii certificate de grad cat mai mare. Pretul este foarte mic pentru cum arata motocicleta si cum o prezinta proprietarul... Iar din cele 3 de mai sus, sa fiu in locul tau as alege varianta mecanic. Nu ar trebui sa te coste mai mult de 50-70 lei evaluarea asta si e indicat sa ajungi acolo oricum imediat dupa ce o cumperi. Mult succes iti doresc!

Editat de mikehit47
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat vreo cateva luni un CB500 in stare buna si ce am vazut erau destul de uzate, se vedea varsta pe ele. Din pacate CB 500 in stare buna e o pasare din ce in ce mai rara, ultimul s-a fabricat in 2003, adica acum 12 ani, iar cele mai multe la vanzare erau de dinainte de 2000.

 

Povestea mea s-a sfarsit cu final fericit, am luat ceva mai nou: CBF 500. Dar a fost si pretul pe masura (sensibil mai mare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vad eu:

-lipsesc acele mici carene laterale

-cauciucurile par in regula si se vad ca au "carne" pe ele.conteaza DOT-ul

-lantul pare ca mai are viata.In poza cu toba finala se observa ca intinzatorul este abia la 1/4 din "intindere"

-saua(tapiteria)a fost modificata/schimbata

-ambele capace bloc motor sunt atinse(unul mai putin ca celalalt).In cazul asta eu le-am facut asa cand am cazut cu ea ;)

In rest pare ok mobra.Grija mare la furca fata,discuri frana si sunet/mers motor atunci cand vei merge sa o vezi/probezi.

P.S. mie unul imi pare ca a fost revopsita ;)

Editat de MariusCB500
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oarecum probleme financiare, nu aveam toti banii. vroiam sa-i dau tipului un avans de 15 milioane si restul in februarie-martie. in tot acest timp motocicleta sa stea la el, fiindca eu incep facultatea si voi fii 5/7 la timisoara. dar am inteles ca el se ocupa de vanzari si nu e a lui, e un fel de "samsar" asa. mi-a specificat ca tipul care vinde cb-ul are nevoie urgenta de bani pentru a-si lua ceva mai mare. desi nu inteleg graba ca sezonul e pe terminate... dar e fierul lor si le dau dreptate. mai sunt vreo 2-3 persoane care vor sa vina, una din iasi din ce mi-a spus. daca n-o vinde, in primavara sigur va fii a mea :peace:

Editat de Cristian Filip
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

stie careva cum putem vedea daca senzorul de la frana de mana e busit? (presupun ca firele le putem verifica cu o baterie...nu?)

si daca da - e vreun magazin de unde-l pot lua sa-l aiba pe stock? ar trebui sa fie ieftin...

 

Iei un multimetru, il pui pe masurarea rezistentei, pui cablurile pe cei doi papuci ai contactului frana (nu este senzor) si, daca atunci cand apesi butonelul, valoarea de pe ecran se duce spre 0 inseamna ca este bun. In caz contrar se poate desface foarte usor pentru curatare.

 

Nou gasesti pe Louis ( https://www.louis.eu/artikel/brake-light-switch-honda-front-wheel-fuer-honda-cb-500/10032206?filter_bike_id=0810&list=110427302 )

» Post actualizat in 23 Sep 2015 09:21

... de fapt ... cred ca este exact invers ... ar trebui sa aiba continuitate cand este eliberat, iar cand il apesi sa intrerupa circuitul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iei un multimetru, il pui pe masurarea rezistentei, pui cablurile pe cei doi papuci ai contactului frana (nu este senzor) si, daca atunci cand apesi butonelul, valoarea de pe ecran se duce spre 0 inseamna ca este bun. In caz contrar se poate desface foarte usor pentru curatare.

 

Nou gasesti pe Louis ( https://www.louis.eu/artikel/brake-light-switch-honda-front-wheel-fuer-honda-cb-500/10032206?filter_bike_id=0810&list=110427302 )

» Post actualizat in 23 Sep 2015 09:21

... de fapt ... cred ca este exact invers ... ar trebui sa aiba continuitate cand este eliberat, iar cand il apesi sa intrerupa circuitul

aaa... al meu n-are boton...

 

 

post-45176-0-32450700-1443004975_thumb.jpgpost-45176-0-76445500-1443004975_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Mi-a murit bateria (cel putin astea au fost simptomele si la concluzia asta am ajuns eu) si am zis sa mai cer o parere.Treaba a fost cam asa:

 

Mi-a pornit putin mai greu intr-o dimineata iar mai dupa-amiaza cand am dat sa pornesc iar nu a mai vrut. A fost sunetul si scaderea intensitatii luminilor ca si cum nu ar mai avea de unde trage curent. A pornit din prima de la o masina cu cabluri asa ca am dus-o acasa si a mers pornita din nou.Mi-am vazut de treaba iar pe seara iar nu pornea, asa ca am masurat urmatoarele:

- 11.6-11.7 V fara nimic pornit (deci bateria clar descarcata)

- am verificat curentul de scurgere poate este ceva in neregula (un scurt sau ceva): valoare de <100 uA mi se pare in parametri si destul de mica (in manual scrie ca tr sa fie max decat 1mA)

- am pus bateria la incarcat la un redresor peste noapte (~12 ore) dimineata avea aprox 12.8V (In manual scrie ca ar tr sa fie undeva la 13 o baterie optima, insa nu mai incarca redresorul, imi indica full si nu mai trecea curent prea mult) a pornit din prima dupa remontare. Cu aceasta ocazie am verificat voltajul de alimentare cand avea motorul pornit: 14.7-14.8V pe la 4500 de ture , mai sus nu am dat ca sa nu supar vecinii de dimineata. am plecat la o plimbare de ~100km fara nici un fel de problema.

- idea e ca peste doar o zi de nefolosit motocicleta am patit aceiasi figura.

 

Ce parere aveti, este vorba de baterie? Eu consider ca nu mai tine sarcina la fel de bine, bateria ne stiind cu exactitate de cand este pe motocicleta. Nu m-ar deranja sa o schimb sa stiu ca e noua dar am zis sa intreb daca ar mai fi ceva de verificat si daca cei 14.8V sunt pentru o functionare normala in mers.

 

O zi buna,

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Mi-a murit bateria (cel putin astea au fost simptomele si la concluzia asta am ajuns eu) si am zis sa mai cer o parere.Treaba a fost cam asa:

 

Mi-a pornit putin mai greu intr-o dimineata iar mai dupa-amiaza cand am dat sa pornesc iar nu a mai vrut. A fost sunetul si scaderea intensitatii luminilor ca si cum nu ar mai avea de unde trage curent. A pornit din prima de la o masina cu cabluri asa ca am dus-o acasa si a mers pornita din nou.Mi-am vazut de treaba iar pe seara iar nu pornea, asa ca am masurat urmatoarele:

- 11.6-11.7 V fara nimic pornit (deci bateria clar descarcata)

- am verificat curentul de scurgere poate este ceva in neregula (un scurt sau ceva): valoare de <100 uA mi se pare in parametri si destul de mica (in manual scrie ca tr sa fie max decat 1mA)

- am pus bateria la incarcat la un redresor peste noapte (~12 ore) dimineata avea aprox 12.8V (In manual scrie ca ar tr sa fie undeva la 13 o baterie optima, insa nu mai incarca redresorul, imi indica full si nu mai trecea curent prea mult) a pornit din prima dupa remontare. Cu aceasta ocazie am verificat voltajul de alimentare cand avea motorul pornit: 14.7-14.8V pe la 4500 de ture , mai sus nu am dat ca sa nu supar vecinii de dimineata. am plecat la o plimbare de ~100km fara nici un fel de problema.

- idea e ca peste doar o zi de nefolosit motocicleta am patit aceiasi figura.

 

Ce parere aveti, este vorba de baterie? Eu consider ca nu mai tine sarcina la fel de bine, bateria ne stiind cu exactitate de cand este pe motocicleta. Nu m-ar deranja sa o schimb sa stiu ca e noua dar am zis sa intreb daca ar mai fi ceva de verificat si daca cei 14.8V sunt pentru o functionare normala in mers.

 

O zi buna,

Alex

Bateria ta nu mai are amperajul, poate sa iti indice si 14v daca are 2 sau 3 amperi nu poti sa pornesti, sigur bateria a ajuns la sfarsitul duratei de exploatare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasibproblema cu bateria am patit-o si eu.Dupa schimbarea ei,totul a redevenit la normal.Bateria veche,inlocuita tot de mine,avea o vechime de fix 2 ani(cat se zice ca tine o baterie moto).Parerea mea este sa o schimbi cu alta noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai da i niste ture si vezi sa nu ti faca si releul de incarcare figuri... lasa vecinii ca o sa se invete ei...

Salut, o sa incerc. ce figuri ar putea face? sa mearga la 14-15V la 4500-5000 de ture si apoi sa scoata mai putin?

nu ma gandeam ca s-ar putea intampla asa dar o sa ma uit. o sa verific si amperajul daca tot o sa merg iar cu multimetru la ea. Aveti idee cam cat ar tr sa scoata ca amperaj la incarcare Ca nu am gasit decat despre voltaj in manualul de la heynes pe care il am?

Editat de menseph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...