Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Salut, de cand am cumparat CB-ul am observat ca are un zgomot anormal, si anume o bataie neregulata la ralanti. Acesta dispare cand trag ambreiajul, deci ma gandesc ca ar fi ori la ambreiaj sau cutie, nu la motor. Nu e bataie foarte dura, sau agresiva, dar e acolo, si am cam neglijat (trecut cu vederea"") prea mult timp, vazand ca nu e prea grav. Intrebarea ar fi daca a mai patit cineva la fel, sau eventual un prieten de-al sau? Zilele astea as desface macar capacul de ambreiaj sa verific daca nu cumva furca e stramba sau cine stie. Un sfat , o idee, o marturie mi-ar fi de foarte mare folos! Mersi mult, sezon placut tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

E rulmentul la oala de almbreiaj, o chestie tipica CB, Honda si nu numai ... poti sa mergi in continuare cu el asa mult si bine, nu e mare treaba, daca il schimbi o sa apara iar in 15-20 de mii de km. Ca pret stiu ca era pe la vreo 2-300 de lei rulmentul cu bucsa pe care vine(se schimba ambele)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E rulmentul la oala de almbreiaj, o chestie tipica CB, Honda si nu numai ... poti sa mergi in continuare cu el asa mult si bine, nu e mare treaba, daca il schimbi o sa apara iar in 15-20 de mii de km. Ca pret stiu ca era pe la vreo 2-300 de lei rulmentul cu bucsa pe care vine(se schimba ambele)

 

Aceasi rezolvare ar fi si la R1 2002? tot astea sunt simptomele :) ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti inteleg intrebarea, mai ales ca mi se pare ca are o tenta sarcastica ...

 

Scuze.Vorbeam la modul cel mai serios. Deci am pe cineva cu R1 2002, aceasi hurait la ambreiaj ,cum a descris colegul mai sus. Stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze.Vorbeam la modul cel mai serios. Deci am pe cineva cu R1 2002, aceasi hurait la ambreiaj ,cum a descris colegul mai sus. Stima!

Da, tot din rulment e. Daca te uit in poza cu ambreiajul explodat si ai un pic de imaginatie ai sa iti dai seama ca tot ansamblul ambreiajului, in greutate de vreo 2-4 kg(depinde de moto) sta pe un singur rulment pe ace(piesa nr.19) care nu vine pe centrul de greutate al ansamblului de ambreiaj ci vine pe un capat. Automat in timp rulmentul prinde joc si apar zgomote mai ales la relanti. Al 2-lea rulment(piesa nr.12), e rulment de presiune, pentru debraiere, si ajuta ca punctul unde ambreiajul este tras/impins pentru debraiere sa se miste independent de ansamblul ambreiajului si viceversa, totusi in momentul in care tragi ambreiajul tensionezi si echilibrezi ansamblul, apare al doilea punct de sprijin pe capatul opus al ambreiajului si automat zgomotul dispare, rulmentul de presiune stand tensionat in boltul tras de tija din capacul de ambreiaj. La fel si in sarcina, zgomotul dispare, rulmentul venind de obicei fix sub pinionul ce transmite miscarea de la motor la cutie, deci automat cand pui forta pe pinion practic apesi pe oala sa stea dreapta indiderent de centrul normal de greutate al acesteia.

 

Sper ca ti-am dat un raspuns si ai inteles, nu te-am bagat mai rau in ceata.

 

post-18053-0-52936000-1457521404_thumb.png

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, tot din rulment e. Daca te uit in poza cu ambreiajul explodat si ai un pic de imaginatie ai sa iti dai seama ca tot ansamblul ambreiajului, in greutate de vreo 2-4 kg(depinde de moto) sta pe un singur rulment pe ace(piesa nr.19) care nu vine pe centrul de greutate al ansamblului de ambreiaj ci vine pe un capat. Automat in timp rulmentul prinde joc si apar zgomote mai ales la relanti. Al 2-lea rulment(piesa nr.12), e rulment de presiune, pentru debraiere, si ajuta ca punctul unde ambreiajul este tras/impins pentru debraiere sa se miste independent de ansamblul ambreiajului si viceversa, totusi in momentul in care tragi ambreiajul tensionezi si echilibrezi ansamblul, apare al doilea punct de sprijin pe capatul opus al ambreiajului si automat zgomotul dispare, rulmentul de presiune stand tensionat in boltul tras de tija din capacul de ambreiaj. La fel si in sarcina, zgomotul dispare, rulmentul venind de obicei fix sub pinionul ce transmite miscarea de la motor la cutie, deci automat cand pui forta pe pinion practic apesi pe oala sa stea dreapta indiderent de centrul normal de greutate al acesteia.

 

Sper ca ti-am dat un raspuns si ai inteles, nu te-am bagat mai rau in ceata.

 

attachicon.gifindex.png

 

 

Am inteles.Am mai vazut ambreiaj desfacut..dar nu stiam ce si cum.

 

Aiideie cam cat costa piesele de schimb si manopera la o astfel de lucrare? Recomanzi ceva brand pt piesa ce trebuie inlocuita?

Ms mult pt ajutor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles.Am mai vazut ambreiaj desfacut..dar nu stiam ce si cum.

 

Aiideie cam cat costa piesele de schimb si manopera la o astfel de lucrare? Recomanzi ceva brand pt piesa ce trebuie inlocuita?

Ms mult pt ajutor !

Din ce vad rulmentul la R1, cel putin modelul asta, calca direct pe axul cutiei si oala ... ti-ar trebui rulmentul si oala in sine. In afara de OEM nu cred ca gasesti.

Iti poti face o idee cu preturile de aici.

http://www.babbittsonline.com/oemparts/a/yam/50044a1df8700209bc790715/clutch

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu se mai gasesc de multi ani; acum vreo 10 ani am cautat eu si era o companie franceza care fabricase asa ceva, dar deja nu mai fabrica. Eu aveam carene, dar erau in stare cam proasta si voiam sa le schimb, nu am reusit pana in 2009 cand am vandut motocicleta si am renuntat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu problema zgomotului de la ambreiaj (stiu ca sunt incepator dar m-am lovit de ea deja) in cele mai multe cazuri este data de oala de ambreiaj ala carei arcuri s-au deformat plastic.

 

Au am gasit o oala second si mecanicul spune ca a disparut zgomotul (da, inca nu am ajuns sa imi iau moto de la tipul care o repara).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu problema zgomotului de la ambreiaj (stiu ca sunt incepator dar m-am lovit de ea deja) in cele mai multe cazuri este data de oala de ambreiaj ala carei arcuri s-au deformat plastic.

 

Au am gasit o oala second si mecanicul spune ca a disparut zgomotul (da, inca nu am ajuns sa imi iau moto de la tipul care o repara).

 

Cat de puternic era zgomotul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU stiu sa iti spun, dar avea aceleasi simptome.

Te sfatuiesc sa citesti topicul deschis de mine...

 

/index.php?/topic/735532-outer-clutch-pentru-cb500/

 

Daca sunetul e vag (i.e. trebuia sa stai cu urechile ciulite la motor sa-l auzi) nu cred ca ar trebui sa te arunci la investitii.

 

Go on and enjoy, e un motor cu o varsta inaintata si chestiile nu mai stau pe el ca in prima zi. Baga banii in cauciucuri si frane, alea-s cele mai importante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU, nu sea auzea incet deloc. Se auzea chiar tare. Daca a rezolvat problema, ma declar multumit.

 

Am cumparat cauciucuri, am schimbat rulmenti, placute, ulei, filtre, antigel, niste simeringuri.

 

Mai trebuie sa schimb lampile de semnalizare (sunt cu led si se vad mai slab) si trebuie sa imi rezolv vitezometrul. Nu stiu de ce nu merge. Kilometrajul merge dar vitezometrul nu... :(


» Post actualizat in 06 Apr 2016 19:02

Nu are cineva un bord de CB 500 de vanzare?

Nu gasesc pe nicaieri....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor !

 

Astazi am iesit putin la o plimbare cu CB-ul meu si m-am bagat pe niste stradute cu pamant de pe la Trapezului...La una dintre intersectii am pus o frana mai puternica, la o viteza de vreo 20 km/h , moto s-a dezechilibrat si s-a culcat pe o parte. Eu nu am cazut, ci am ramas pe picioare. Am ridicat-o si am continuat sa merg cu ea, insa de atunci maneta de frana este foarte tare si franeaza brusc, nemaiavand cursa aceea progresiva ca inainte. De la ce ar putea fi? Ce trebuie sa verific? Mersi. Nu am avut nici o alta paguba, doar o zgarietura pe maneta de frana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Proaspat incepator, prima intrare in oras, am cateva intrebari :) :

1. dupa ce porniti moto la vreo 10-15 grade, cu socul tras, la cate ture sta moto (a mea in jur de 2000)

2. dupa ce se incalzeste motorul, la cate ture sta motorul (al meu are ceva probleme pentru ca sta intre 2000 si 3000)

3. Bordul cum se demonteaza? Are doar 2 suruburi de tip TX? Evident, nu ma refer si la cablu si cele 2 mufe.

4. cei care v-ati schimbat semnalizarile, ce v-ati pus? LED, becuri mai mici? Cum ati rezolvat problema cu diferenta de putere? Ati schimbat releul sau ati pus o rezistenta? A mea din pacate a venit cu alte semnalizari si...pe langa faptul ca nu sunt vizibile, mai clipesc si foarte repede. Problema e ca nu prea gasesc semnalizari cu bec de 21 decat la preturi mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - Nu e bine sa il lasi sa stea cu socul tras in ture mari, odata pornit socul trebuie impins inapoi , daca sta intre 1ooo si 15oo de ture e de ajuns.

2 - Cu motorul incalzit ar trebui sa stea pe la 12oo-14oo nici decum 2-3ooo. Ca o paranteza, cum adica intre 2ooo si 3ooo? fluctueaza intre valorile astea?

3 - Bordul are suruburi pe dedesupt parca, trebuie sa dai farul jos ca sa vezi exact.

4 - Daca nu clipesc enervant de tare sunt ok si asa, daca ti se pare ca clipesc totusi prea repede de obicei sa pune rezistenta pe semnalizari, sau daca vrei poti schimba releul, ambele variante sunt valabile.


» Post actualizat in 17 Apr 2016 15:52

Salutare tuturor !

 

Astazi am iesit putin la o plimbare cu CB-ul meu si m-am bagat pe niste stradute cu pamant de pe la Trapezului...La una dintre intersectii am pus o frana mai puternica, la o viteza de vreo 20 km/h , moto s-a dezechilibrat si s-a culcat pe o parte. Eu nu am cazut, ci am ramas pe picioare. Am ridicat-o si am continuat sa merg cu ea, insa de atunci maneta de frana este foarte tare si franeaza brusc, nemaiavand cursa aceea progresiva ca inainte. De la ce ar putea fi? Ce trebuie sa verific? Mersi. Nu am avut nici o alta paguba, doar o zgarietura pe maneta de frana...

Cel mai bine mergi la un service, ceva s-a intamplat acolo ... daca nu te pricepi singur nu cred ca iti poate explica cineva ce si cum pentru ca nu poate sti exact care e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma duc la un service aveam si eu in cap, insa as fi vrut sa stiu cam la ce sa ma astept.Macar dpdv costuri. Ma gandesc ca poate colegii mai experimentati au mai trecut prin asta si pot sa ma ajute cu cateva posibile diagnostice. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...