Sari la conținut

recomandari ulei


Postări Recomandate

am o honda cbf 500 si pana acum am folosit motul 5100 10W40 si am inteles ca indicat pt a mea ar fi un 10w30, in functie de ce se stabileste parametrii uleiului si unde pot gasi ce mi tb mie? in carte nu se specifica

merci anticipat

Uleiul se alege in functie de ce recomanda producatorul motocicletei in manualul de service. In general producatorul nu recomanda un singur tip de ulei ci ofera un grafic pentru alegerea uleiului in functie de temperatura mediului inconjurator.

10W30 este un ulei mai putin performant decat 10w40 care ofera un interval termic de folosire mai mare (isi pastreaza mai bine vascozitatea la temperaturi mari decat 10w30)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte bun uleiul folosit de tine, Ideea este sa-l schimbi la 3-5mii km maxim, depinde de plaja de turatie unde ti motoul. Uzura motorului apare in momentul in care ini ulei apare pilitua foarte fina de meta(pilitura care de alfel apare dupa primii 3-4sute km facuti de la schimbul de ulei). Deci cu cat vei schimba uleiul mai des cu atat te va tine motorul mai mult.

 

Pt cei care nu cred faza cu pilitura de metal le propun urmatorul test: dupa ce schimbati uleiul faceti 400km cu motorul si da-ti drumul la ulei intr-un recipient curat ca sa-l puteti refolosi ulterior. Dupa ce s-a scurs uleiul intruduceti un magnet(de la vreun difuzor stricat) in ulei si veti observa cum pe magnet se prind acele firicele de pilitura de metal, acea pilitura de metal influenteaza semnificativ la uzura motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte bun uleiul folosit de tine, Ideea este sa-l schimbi la 3-5mii km maxim, depinde de plaja de turatie unde ti motoul. Uzura motorului apare in momentul in care ini ulei apare pilitua foarte fina de meta(pilitura care de alfel apare dupa primii 3-4sute km facuti de la schimbul de ulei). Deci cu cat vei schimba uleiul mai des cu atat te va tine motorul mai mult.

 

Pt cei care nu cred faza cu pilitura de metal le propun urmatorul test: dupa ce schimbati uleiul faceti 400km cu motorul si da-ti drumul la ulei intr-un recipient curat ca sa-l puteti refolosi ulterior. Dupa ce s-a scurs uleiul intruduceti un magnet(de la vreun difuzor stricat) in ulei si veti observa cum pe magnet se prind acele firicele de pilitura de metal, acea pilitura de metal influenteaza semnificativ la uzura motorului.

Pentru asta exista filtru de ulei pe un motor. Sa retina acea pilitura.

Daca ar fi asa cum zici tu, eu as scoate filtrul si l-as gauri, ce rost ar mai avea.

 

De ce sfatuiti oamenii sa schimbe la 3000 - 3500 daca in manual e dat altceva? De unde aceasta fobie?

In orice MANUAL de utilizare e dat minim 5000 - 6000 km, la unele chiar 10000. Mai ales daca se pune ulei sintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Honda CBF500 sigur nu se recomanda 3000 de km la schimb....mai ales ca uleiul sintetic tine f mult. E motor in 2 cilindri cu turatii nu prea mari....deci nu are rost 3000 de km intre schimburi, doar primul schimb se face mai repede.

La mine la Hornet scrie 12000, si eu il schimb cam la 7-8000. Eu cred ca cei de la Honda stiu ce scriu in manual. Normal ca Motul iti zice ca trebuie schimbat des, ca doar trebuie sa isi vanda uleiul.

 

De obicei in manual se dau tabele cu vascozitati ale uleiului care trebuie folosit in functie de temperatura medie a tarii in care traiesti. Eu am inteles ca, cu cat e mai mare diferenta intre prima cifra (10) si a doua (40) (in cazul unui ulei 10w40), cu atat sunt mai multi aditivi de mentinere a vascozitatii care scad puterea de lubrefiere a uleiului. Asta ar insemna ca un 10w30 e mai bun decat un 10w40 dar nu lucreaza asa bine la temperaturi extreme....insa pe motor semerge doar cand nu e prea frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima cifra este vascozitatea la rece, a doua cifra la cald. Cu un ulei 20W nu prea poti sa il pornesti la cateva grade .. sau cel putin nu prea se recomanda.

Intr-adevar, 10w-40 este un unei bun. Pt cei care merg mult oras, vara, intr-un Bucuresti foarte aglomerat si cu temperaturi de peste 50 grade la nivelul solului, pot incerca si un 50 sau 60 a doua cifra...

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o honda cbf 500 si pana acum am folosit motul 5100 10W40 si am inteles ca indicat pt a mea ar fi un 10w30, in functie de ce se stabileste parametrii uleiului si unde pot gasi ce mi tb mie? in carte nu se specifica

merci anticipat

Pai se stabileste in functie de recomandatiile producatorului. Vezi ce recomanda manualul si ia aminte si de temperaturi. Uleiul 10w30 nu e recomandat motocicletelor cu ambreiaj ud, daca nu ma insel. De asemenea, 30u ala de acolo imi miroase a ulei pentru motoare 'reci'. Nu prea stiu de motoare de firma care utilizate corect (conform indicatiilor din manual) sa aiba probleme majore datorate uzurii. Recomandarile alea de acolo sunt facute cu cap si daca le respecti, vei constata ca foarte multe motoare chiar sunt fiabile.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

recomand unisol de masline...eu il folosesc cu incredere...recomandarea o face kiar producatorul...am auzit ca ala de palmier e mai bun....

eventual putin otet balsamic...... bafta

 

PS: inca nu va e rau de la atatea pareri, proiectati motoare de ...kawa, suza, honda, buell?.....mai sa fie!!....unii habar nu au principiul de functionare si gata ...asi in ulei....au senzori in deget...baga dejtu`n el...." - ba uleiul asta e cam acid...si o sa lase sulf mult" :crack:

ai in cartea tehnica a motorului ce ulei poti folosi, in functie si de anotimp ..bafta, nu as fi vrut sa fiu rautacios....dar unii de pe aici in loc sa mearga cu motorul se dau raizari in cucuruz.

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte bun uleiul folosit de tine, Ideea este sa-l schimbi la 3-5mii km maxim, depinde de plaja de turatie unde ti motoul. Uzura motorului apare in momentul in care ini ulei apare pilitua foarte fina de meta(pilitura care de alfel apare dupa primii 3-4sute km facuti de la schimbul de ulei). Deci cu cat vei schimba uleiul mai des cu atat te va tine motorul mai mult.

 

Pt cei care nu cred faza cu pilitura de metal le propun urmatorul test: dupa ce schimbati uleiul faceti 400km cu motorul si da-ti drumul la ulei intr-un recipient curat ca sa-l puteti refolosi ulterior. Dupa ce s-a scurs uleiul intruduceti un magnet(de la vreun difuzor stricat) in ulei si veti observa cum pe magnet se prind acele firicele de pilitura de metal, acea pilitura de metal influenteaza semnificativ la uzura motorului.

 

Si ca am mai citit odata ce ai scris mai adaug:

 

Uzura motorului apare inevitabil in timp datorita frecarii intre ele a pieselor de metal cu tot cu cea mai buna ungere. Inca nu s-a reusit eliminarea completa a frecarii, oricum nu e fizic posibil.

Daca ar exista in motor pilitura pe care sa o aduni cu magnetul cum zici, ar fi praf in cateva ore de functionare.

Si pe langa filtrul de ulei, unele filtre si unele motoare chiar au in interior in baie un magnet care aduna pilitura mai mare... - se afla chiar in capul busonului de golire.

 

Uleiul se schimba cand isi pierde proprietatile, adica nu mai e la fel de vascos cum era inintial, isi pierde proprietatile de ungere (se subtiaza, se ingroasa, se arde) nu ca aduna firicele de metal.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Honda CBF500 sigur nu se recomanda 3000 de km la schimb....mai ales ca uleiul sintetic tine f mult. E motor in 2 cilindri cu turatii nu prea mari....deci nu are rost 3000 de km intre schimburi, doar primul schimb se face mai repede.

La mine la Hornet scrie 12000, si eu il schimb cam la 7-8000. Eu cred ca cei de la Honda stiu ce scriu in manual. Normal ca Motul iti zice ca trebuie schimbat des, ca doar trebuie sa isi vanda uleiul.

 

De obicei in manual se dau tabele cu vascozitati ale uleiului care trebuie folosit in functie de temperatura medie a tarii in care traiesti. Eu am inteles ca, cu cat e mai mare diferenta intre prima cifra (10) si a doua (40) (in cazul unui ulei 10w40), cu atat sunt mai multi aditivi de mentinere a vascozitatii care scad puterea de lubrefiere a uleiului. Asta ar insemna ca un 10w30 e mai bun decat un 10w40 dar nu lucreaza asa bine la temperaturi extreme....insa pe motor semerge doar cand nu e prea frig.

 

 

te as sfatui sa ti schimbi uleiul mai des, cel mult 5000 km si oricum se recomanda ca dupa iarna sa faci neaparat schimbul de ulei, daca ai tinut o in garaj si n ai mers cu ea

merci pt interes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te as sfatui sa ti schimbi uleiul mai des, cel mult 5000 km si oricum se recomanda ca dupa iarna sa faci neaparat schimbul de ulei, daca ai tinut o in garaj si n ai mers cu ea

merci pt interes

Dupa iarna bineinteles ca trebuie schimbat uleiul, dar de ce la 5000 km? Pe ce baza afirmi asta? Intr-adevar nu faci rau prin asta. Poate esti comerciant de ulei si atunci se intelege. Depinde de ce motor ai si de ce zice producatorul care a facut acel motor si care stie cel mai bine la cati km trebuie schimbat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gizaz, serios? De la care?

Ala de accesorii, uleiuri, produse de intretinere, etc.

 

La o asa intrebare seaca ce raspuns sperai ca primesti ?

 

Nu ca nu ar fi plin netul de magazine ce comercializeaza cele de mai sus, nu ca nu ar fi netul plin de anunturi de oameni ce tocmai asta aduc (Bursa - Vanzari - Piese de schimb), nu ca nici macar nu ai precizat orasul din care esti, etc. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Ba gasesti si pilitura daca nu schimbi filtrul( e ca si cum te-ai imbraca murdar in haine noi...) si cu filtrul schimbat poti gasi pilitura dupa cativa km.. k tre` scursTOT uleiul, si spalat... si filtru nou.... eeeeeeeeee alta viata... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, chiar daca ramine sau nu ceva pe magnetul de mai devreme, pilitura exista in ulei. Exista de la primul metru, chiar daca in cantitati neglijabile.

Inevitabil, datorita frecarii dintre suprafetele metalice in contact (pardon de vulgaritate). Face parte din pricncipiul de functionare al motorului. De fapt, face parte din fizica. Pilitura apare si in cutia de viteze si in rulmentii rotilor motocicletei, etece.

 

Normal ca granulele de metal care se string in ulei cresc uzura. Faceti un experiment: luati doua piese metalice plane, ungetile bine de tot (nu uitati sa amestecati uleiul sau vaselina cu pilitura). Presati si frecati cele doua piese una de cealalta. Nu va zgirie pe creier?

 

Deci cine zicea ca pilitura nu afecteaza... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...