Sari la conținut

Pestele de la cap se impute..


apriliabiker2004
 Share

Postări Recomandate

Tot mai sus se spune..n-avem de unde,nu-s mobre pt.teste...acum vreo doua saptamani ajung la UM unde imi face cu ochiul 1400GTR..intreb..ce parere aveti--am citit in UM sau ML sau Mot..in fine..n-are importanta--cum ca n-ar fi chiar leopardu'..ma luasem dupa revista..la care Dragos rade si-mi spune..pai ei de unde stiu,ca la noi n-a venit nimeni s-o ceara la test!

Acum eu ce-ar trebui sa cred?

Ca au ceva aia de afara cu noi sau chiar ne meritam soarta?

Luigi Vicol

 

Acum doua saptamani era zapada prin toata tzara. Touring, netouring, nu cred ca se incumeta nimeni normal la cap sa se dea vitejeste pe curbe cu un motor de 14.000 Euro (cel mai probabil fara casco) doar ca sa dea bine in poze la 3 grade afara.

Legat de Ungaria, am o vaga impresie ca baietii aia ne cam dau lectii la orice inseamna motociclism, de la sport pana la presa si cluburi. Daca nu ma insel, ei au (sau aveau) 10 reviste moto, la o piata de 20.000 de motoare noi vandute anual. Deci, cum am putea sa ne comparam cu Ungaria???

 

E pacat totusi ca au inceput discutiile astea acum, in ceasul al 12-lea. Erau foarte prolifice pentru toata lumea (jurnalisti, delaeri si importatori si nu in ultimul rand, cititori) daca discutia asta avea loc acum fix un an!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ungurii nu aveau 10 reviste, aveau 7. :angry: Și acum, pe motiv de criză, s-au închis trei dintre ele.

Marea problemă a noastră cu motociclismul în România este cât se poate de simplă: nu e piață. Motocicletele noi nu se vând. Avem o piață de vreo 10.000-12.000 de bucăți pe an, dintre care 80% (cel puțin) sunt scutere chinezești de 50 cmc și sub 800 de euro. Deci se vând (să zicem, aproximând cu plus) 2.500 motociclete noi pe an. Yamaha vinde mai multe maxiscutere într-o lună în Italia. Sau în Franța. Sau în Spania. Suzuki vinde mai multe GSX-R-uri de 1.000 (noi-nouțe) în două-trei luni în Marea Britanie. KTM vinde 90.000 de motociclete pe an (majoritatea în vestul Europei și în America). Deci piața moto românească este absolut nesemnificativă pentru marii producători. E o picătură într-un ocean. De-asta (normal) îi doare la bască de România. De-asta nu prea e publicitate pe bani buni prin media (inclusiv revistele moto), de-asta nu prea există motociclete de test, de-asta service-urile sunt cam praf (ca toate serviciile post-vânzare, de altfel), de-asta nu se prea fac cine știe ce promoții și discount-uri etc...

Cu afacerile moto în România, nu se prea câștigă bani, deci. Nu se pompează bani nici în promovare, drept consecință. Nu s-a făcut circuit, că n-are cine să se dea pe el. Revistele nu prea primesc motociclete la test, atunci când primesc n-au circuit pe care să se dea cu ele. Nu primesc nici bani pe reclamă, deci se descurcă cum pot. Oameni puțini, muncă multă, materiale preluate de la cei care au cu ce. Ni s-o fi părând nouă că suntem mulți, că suntem cineva, că ar trebui ca importatorii moto să ne respecte, dar nu. Suntem foarte puțini, majoritatea cumpărăm SH, deci suntem absolut irelevanți pentru producătorii de motociclete. Vom ajunge, probabil, la un nivel decent de vânzări, forțați și de împrejurări, și atunci vom avea și servicii pe măsură, piesele vor veni la service când trebuie, revistele moto vor avea cu ce și unde să se dea și toată lumea va fi mulțumită. Dar mai trebuie să treacă ceva apă pe Dâmbovița până atunci. Deocamdată ne descurcăm cum putem și facem treabă cu ce avem. Altă opțiune nu e.

Baftă UM!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nu s-a făcut circuit, că n-are cine să se dea pe el."

Cum, ma ?! Am auzit-o si p-asta... Adica noi tinem etape de campionat intern pe niste rahaturi de aeroporturi sau pe circuite din strainatate si tu zici ca n-avem ce face cu un circuit ?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nu s-a făcut circuit, că n-are cine să se dea pe el."

Cum, ma ?! Am auzit-o si p-asta... Adica noi tinem etape de campionat intern pe niste rahaturi de aeroporturi sau pe circuite din strainatate si tu zici ca n-avem ce face cu un circuit ?!

Stai linistit, Kriminal are dreptate. Un circuit nu se autosustine financiar (sa nu mai vorbim de profit) dupa cateva etape de campionat si cateva zeci de motociclisti dispusi sa plateasca sa se dea pe el. Un circuit are nevoie de o comunitate larga, adica multi motociclisti dispusi sa dea 80-100,-EUR/zi ca sa se dea pe el, de echipe care sa-l inchirieze pt. testari, de evenimente care sa se organizeze acolo, etc. La noi nici macar AmKart-ul nu cred sa fie profitabil (si sa nu comparam investitia de acolo cu una necesara pt. un circuit adevarat), daramite un circuit potrivit pt. Moto GP.

Tu de ex. de cate ori pe an te-ai da pe un circuit din Bucuresti, daca ar trebui sa platesi 80,-EUR pt. cateva ore?

 

Departe de mine gandul sa dispretuiesc pe cineva, insa pur si simplu nu avem traditia si cultura necesara (deocamdata) pt. a sustine investitii majore in domeniu moto.

 

Cat despre revistele unguresti, din cele 7 sau cate o fi fost, max. 3 daca erau de calitate, restul sunt/au fost panarame (ungur fiind, le cunosc).

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, profit de faptul ca nu mai sunt de mult in echipa UM, ca sa "divulg" din interior anumite realitati.

 

(Asta apropo de remarca cu "leafa merge".. nu mai e cazul, merge da nu de la UM, insa ma doare sa vad ca o publicatie pe care si eu si altii, am considerat-o "copilul" nostru e acum batjocorita, dupa ce a fost nascuta cu chinul tuturor celor care am participat la ea.)

 

In primul rand, asa cum remarca cititorul din Austria, revista foloseste bazinul editorial comun, cu poze si articole, care pentru uz intern, adica in reteaua interna a publisherului au tarife minimale.

Ex. o poza care te-ar costa probabil 300-400 de euro sa o publici oriunde, te costa doar 20-30 de euro daca esti UM, adica din grupul Motorpresse.Asa e peste tot, si la Motociclismo, si aiurea. Mai putin la Motolife, care nefacind parte din nici un grup, face poze singura, sau face pur si simplu copy paste si se uita in partea ailalta. (noroc ca nu se chinuie nimeni sa-i traga de sireturi ca nu merita efortul..)

Deci cu pozele stam bine.

Articolele scrise de altii din grup cu ocazia testelor facute afara, trebuie doar traduse. Iarasi pret minimal.

Deci in aparenta ieftin sa faci o revista..

DAR.

Avantajele au si dezavantaje.

Nu publici matale ce te taie capul, ceri voie editorului coordonator, in cazul UM la Budapesta, care coordoneaza europa de est. Daca el nu vrea, tu nu publici si gata. Aici Motolife e avantajat.. hehe

Deci nu mai injurati echipa din RO, ca nu face ce vrea ea.

Imi aduc aminte ce mai injura bietul Dan Nastase cind nu vroia ungurul sa-l lase sa publice ceva.. Dar asta e cind esti la stapan.

 

Criticati publicitatea ca nu arata bine sau e la fel tot anul?

Pai dupa ce te chinui sa convingi clientul sa iti dea ceva bani din "vanzarile" proverbiale de moto, nu-ti mai arde sa il critici ce macheta ti-a trimis. apropo, pentru cine nu stie, machetele publicitare le face si le trimite clientul, nu revista. In conditii normale ai refuza pe cele care nu corespund grafic, dar cind nu sunt bani nu-ti permiti sa pierzi si putinul care il ai.

 

E usor sa stai pe bara fara sa ai habar cum merge o treaba si sa o critici dupa nu stiu ce criterii teoretice din capul tau.

 

Sunt insa binevenite criticile in cunostiinta de cauza, sau criticile de bun simt, care se rezuma la ceea ce cunosti sau percepi in mod real, nu teoretic.

 

Deci dragi "cititori", ginditi-va cite motoare si accesorii noi ati cumparat intr-un an de zile, inmultiti asta cu numarul celor care au facut la fel si luati 10% din asta si impartiti-l la 3 (reviste) si o sa va iasa calitatea revistelor pe care vi-o permiteti. Mai mult nu va fi, ca nu plateste nimeni pentru asta.

 

Trebuie sa culegi din piata minim 100-150.000 de euro pe an ca sa tii o revista cu pretentii de motorrad sau motociclismo, fara sa pui bani de acasa. Iar banii astia se iau doar din reclama. Pretul de coperta nu acopera nici macar tiparul iar distributia mai vrea si ea 30% din el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit, Kriminal are dreptate. Un circuit nu se autosustine financiar (sa nu mai vorbim de profit) dupa cateva etape de campionat si cateva zeci de motociclisti dispusi sa plateasca sa se dea pe el. Un circuit are nevoie de o comunitate larga, adica multi motociclisti dispusi sa dea 80-100,-EUR/zi ca sa se dea pe el, de echipe care sa-l inchirieze pt. testari, de evenimente care sa se organizeze acolo, etc. La noi nici macar AmKart-ul nu cred sa fie profitabil (si sa nu comparam investitia de acolo cu una necesara pt. un circuit adevarat), daramite un circuit potrivit pt. Moto GP.

Tu de ex. de cate ori pe an te-ai da pe un circuit din Bucuresti, daca ar trebui sa platesi 80,-EUR pt. cateva ore?

 

Departe de mine gandul sa dispretuiesc pe cineva, insa pur si simplu nu avem traditia si cultura necesara (deocamdata) pt. a sustine investitii majore in domeniu moto.

 

Cat despre revistele unguresti, din cele 7 sau cate o fi fost, max. 3 daca erau de calitate, restul sunt/au fost panarame (ungur fiind, le cunosc).

Man, poate ai dreptate, nu ma pricep atat de bine la sumele invartite in jurul unei asemenea investitii pentru a te putea combate. Dar crezi tu ca circuitele din Cehia sau Ungaria care au o oarecare vechime, n-au fost construite ieri, au fost profitabile din primul an de functionare? Normal ca in primul an n-o sa ai etapa de MotoGP, dar aici ar trebui sa ne gandim la o investitie nationala, de stat, nu privata. Platim taxe si impozite milioane de oameni. La cat se fura de la stat ( tunul de la CFR al dobitocului aluia de dir. gen sau ce era el a fost, am inteles, de 700 milioane de euro) nu-mi spune ca nu sunt bani. Sunt dar pe stat, adica pe shmenarii care-l compun, ii doare-n brisca de asa ceva. Daca nici o amarata de autostrada decenta nu sunt in stare sa faca... Ideea e; resurse s-ar gasi daca s-ar vrea cu adevarat dar nu se vrea pentru ca dintr-un asa proiect e mai greu de furat decat din parcarile bucurestiului cu bidineaua cu var.

Eu unul mi-am luat gandul. Singura sansa este Ardealul desi ei in Romania sunt doar chiori in tara orbilor (no offens-sper ca ati inteles exact ce-am vrut sa zic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu despre profitabilitate sau costuri acum 40 de ani cind au fost facute circuitele alea de care vorbesti tu speedy, stiu ca atunci noi construiam blocuri urite si prost facute, ca sa mute ceausescu oamenii de la sat la bloc si sa-i bage in fabrica.

Cit despre azi, daca costa 1 mil de euro 1 km de autostrada, macar jumatate tre sa coste 1 km de circuit. Doar asfalt adica, nu cladiri, nu accese, nu restaurant nu hotel. Si tre sa ai macar 2km cit de cit.

Numara si tu citi oameni se duc la ROSBK, adica care chiar platesc niste bani, mai aduna-i si pe cei de la aeroport pe dale, dubleaza-i si tot la 1-200 o sa ajungi. Citi bani o sa cheltuie ei? Citi bani o sa dea altii in publicitate sau tv cind nici macar revistele nu au bani de la piata moto?

 

Nu iese la calcul. E simplu. Daca iesea la calcul, era deja facut. Nu asteapta nimeni dupa mine sau dupa tine sa facem circuit sau sa ne punem de acord.

 

Si degeaba calculez la preturi din trecut. In '90 costa un apartament de patru camere cit o dacie. Acum acelasi costa cit 20 de loganuri.

Nu e momentul de investitii "imobiliare" Dar asta nu e motiv ca sa ne punem cenusa in cap sau sa zicem ca altii sunt mai destepti. Trebuie doar sa privim realist si informat si atunci o sa vedem solutii reale, nu utopii din lumea lu' nu stiu cine care are o parere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa inveselesc un pic atmosfera: mie mi s-a parut foarte haios ca Metal Heart si kriminal se contrazic asupra numarului de reviste din Ungaria pe un topic al Univers Moto... :angry:

 

Respect!

 

Daca nu ma insel, ei au (sau aveau) 10 reviste moto

 

Deci m-am inselat. :angryfire: Cat despre "confuzia creata" nu eram amandoi in acleasi loc cand au fost postate mesajele (stiam ceva cu 7, ca au fost 10, s-au inchis 3 si au ramas 7 sau au fost 7, s-au inchis 3 si au ramas 4, oricum, nu asta-i important in discutia de fata). Si btw, noi nu ne sfatuim intre noi de ce e bine si ce nu e bine sa postam pe forum. Fiecare vorbeste in numele lui si parerea emisa aici ii apartine.

 

Cat despre tine, cobra_the_best, vad ca nu zici nimic legat de topicul asta, ci vi cu o intepatura pur si simplu nelalocul ei. Daca tot ai scris ceva, puteai sa vii cu ceva constructiv, nu sa te bucuri din spatele monitorului de raul altuia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze, n-a fost nicio rautate din partea mea, pe cuvant de onoare! Am spus doar ca mi se pare haioasa discutia intre doi oameni de la Motociclismo (sper sa nu confund) despre numarul de reviste din Ungaria, tocmai pe un topic UM. Situatia mi s-a parut hazlie, nu parerile voastre, pe care le respect (asa cum respect orice opinie fundamentata pe logica sau pe fapte).

Cat despre "ceva constructiv" in acest topic... e mai greu: probabil ar trebui sa castig la 6/49, sa ma fac investitor strategic la Motorpresse si s-o concediez pe tanti cu pricina. Restul reprezinta vorbe si dat cu parerea, prietene! Sau opinii, zi-le cum vrei...

 

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hehe, o sa-ti trebuiasca mai mult de 6/49.

Tanti cu pricina nu e in Romania. Aici e doar o clona.

Tanti cu pricina s-a suit pe cadavrele UM si a altor publicatii din regiune si a ajuns Directoarea mare a Motor presse international.

Dar o sa-si fringa gitul acum cu criza, pentru ca baietii aia mari care sunt de fapt proprietarii, sunt sensibili la bani si numai la bani.

Ea i-a prostit cu banii din economii, gen concediat redactia si scazut cheltuielile la zero. Acum nu mai are de unde sa reduca nici daca ar vrea. Si daca o sa scada cashul, zboara si ea..

What goes up must come down!

Pina la urma e buna si criza asta la ceva... :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la asta mă refeream când ziceam că n-are cine să se dea pe circuit. Eu m-aș da în fiecare zi, dacă mi-aș permite. Dar nu-mi permit. Noroc că, cu jobul, mă mai dau moka :blink: Ca mine mai sunt câți? 100, 200, 500? Prea puțini ca să renteze. Circuitul de la Portimao, din Portugalia, cel mai nou și mai modern din WSBK, a fost făcut în 2008, terminat în vreo nouă luni și a costat aproape 200 de milioane de euro. Dar e la super standarde, înconjurat de infrastructura portugheză, nu românească, e în WSBK, se fac antrenamente de Formula 1, tot felul de etape de campionate europene și regionale moto și auto. Se fac lansări și evenimente. Și chiar și așa, investiția se va amortiza foarte greu. La noi, chiar dacă se face, ca să ajungi la el trebuie să mergi pe drumurile din România. Nu avem decât două competiții de motociclism viteză pe circuit și nimic la auto.

Acum se va face (să sperăm) circuitul de la Tg Mureș, dar să nu ne facem iluzii. Va fi mai degrabă ceva low-budget, gen Serres, bun pentru chestii de campionate regionale, dar departe de standardele WSBK, MotoGP sau F1. Eu vreau să se facă, oricum o fi. O să stau cu zilele pe acolo.

Ideea e că se mișcă și la noi lucrurile, doar că încet. O să ajungem la nivelul la care e Ungaria acum (dpdv motociclistic, mă refer) peste câțiva ani. Treptat-treptat, publicul se mai educă, nivelul de trai mai crește și crește și piața moto, apoi, automat, toate domeniile conexe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...