Sari la conținut

Honda Vfr 750/800/1200


rmg

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare. Am gasit o solutie de reparat un starter clutch spart (problema frecventa la vfr750 - pana in '97). Cu 3 suruburi si 3 piulite si ceva rabdare se pot re-consolida cele 3 sectoare din piesa rupta, scutind o investitie de 1000 ron in piesa noua (din dezmembrari se vinde prima si oricum poate ceda, cand isi atinge pragul dat de greseala tehnologica a unei gauri de ungere supradimensionata).

Materialul este casant, are duritatea unui rulment, nu se poate interveni cu "cusatura metalica" sau sudura. De asemenea, nu se poate aplica un "colier/bucsa" pe exterior, deoarece acolo sunt polii cititi de bobinele de aprindere pentru sincronizare. Solutia este folosirea pieselor existente, completand rolul functional initial cu rolul structural de consolidare.

Initial, cele 3 suruburi scurte tin capacul pe "rulment" - strangere la cuplu si loctite (pentru fixarea in filetul din material casant). Solutia mea a fost gaurirea completa a tablei din "spate" a piesei cu burghiu de 8mm, apoi frezarea suplimentara a celor 3 gauri in zona dinspre centrul piesei. Apoi am preparat 3 suruburi nimbus - prin realizarea unui con spre filet - prin strangere - frezarea excentrica din tabla va forta suplimentar sectorul de rulment spre centru. Pe fata, am pus capacul pe pozitie - suruburile insa au o cota de 0.5mm relativa la gaurile din "capac" - care este la fel din material tratat termic, grosime 3mm in zona plata - canelurile vin pe arborele motorului. Pentru a anula gradul de libertate al suruburilor relativ la gaurile din capac - am preparat din nou 3 piulite prin frezarea unui con de 45 grade pe jumatate din hexagon. In ultima etapa - se taie capul nimbusului pana ramane 1.5mm (pentru a nu atinge de pinionul primar din spatele starter-clutch) , se scurteaza suruburile si se securizeaza pentru a nu se desface piulitele - am preferat mecanic, nu cu loctite.

Atasez ceva poze, nu am toate detaliile, dar cred ca s-a inteles principiul de catre cine are problema cu demarorul la vfr.

*solutia merge cu conditia sa nu existe uzuri pe role. atentie - nu comandati kitul de reparatie inainte de a desface motorul - nu rezolva nimic sa inlocuiesti rolele si arcurile, daca este sparta carcasa piesei.

Mda, vad ca nu se mai pot uploada poze pe forum (dupa o absenta de 5-6 ani e totusi o surpriza). PM pentru cine e interesat si trimit pe mail.


» Post actualizat in 19 Apr 2018 11:32

am gasit attach files button.

post-271-0-23328700-1524137518_thumb.jpg

post-271-0-74149900-1524137528_thumb.jpg

post-271-0-19277400-1524137535_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-46672-0-45339100-1524245553_thumb.jpgpost-46672-0-66538800-1524245564_thumb.jpgpost-46672-0-94365400-1524245577_thumb.jpgpost-46672-0-25587400-1524245593_thumb.jpg

 

Am facut o iesire zilele aste in BG si scopul proiectoarelor de 80w x2 din dreptul oglinzilor a fost atins.

Sunt atat de vizibil de nu mai trebuie sa folosesc sunetul motorului.

Cele de jos 20w x 2 au rolul doar pe timp de ceata si le am pus la un buton separat sa le folosesc doar cand este ceata.

Astazi mi am montat si leduri spate pozitie semnal si frana ca de la atatea bagaje nu mi se mai vede stopul si risc sa dea unul peste mine .


» Post actualizat in 20 Apr 2018 17:49


» Post actualizat in 22 Apr 2018 20:51

Este o greseala in siteul ala. 5w se foloseste pt furcile USD cu setari complete. Pt furca de VFR trebuie 10w sau 15w cum am pus eu.

cati ulei trebuie la furca ?este ulei special banuiesc.vre o marca ceva anume?

la vfr 800 fi trebuie pe langa semeringurile pt furca si semeringuri de praf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cati ulei trebuie la furca ?este ulei special banuiesc.vre o marca ceva anume?

la vfr 800 fi trebuie pe langa semeringurile pt furca si semeringuri de praf

457ml de ulei in fiecare tub sau 130mm camera de aer.

Ulei poti sa pui ce marca vrei tu, vascozitatea sa fie 10W daca o vrei standard sau 15W daca o vrei mai tare. Acum doi ani am ales sa pun 10W, dar am scazut camera de aer cu 10mm, adica am pus mai mult ulei pentru a intari suspensia. Anul asta am ales sa schimb arcurile cu unele progresive de la Wirth cu 10W si cantitatea corecta de ulei.

Eu am simeringurile de praf originale, inca sunt in stare buna, nu vad de ce sa le inlocuiesti daca sunt inca bune si nu ruginite.

La simeringurile de ulei, la fel, pui ce marca vrei tu, important este sa le montezi corect si cu grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NVS mersi de raspuns

Tu ti le ai servisat singur banuiesc

Am sunat acum la Motorfly in Ploiesti si ma pune pe langa semeringurile de ulei si cele de praf (135 lei) sa inlocuiesc si cuzinetii 150 de lei care pe langa manopera 150 si ulei 65 ma duce la 500 lejer.ca cica la mobra mea cu 70 mii km nu au cum sa mai fie buni .

Mai avea putin pana sa mi sugereze sa schimb mobra cu una mai noua eventual 2017 :)

Ma gandesc sa schimb eu cuzinetii si uleiul si am gasit si un tutorial pt vfr chiar daca numai cu poze.

http://pemotoare.ro/revizia-furcii-moto-pas-cu-pas/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am facut suspensia la Cesar din Bucuresti - desi-s din C-ta. Are service-ul Grand Garage sau ceva de genul... Partea buna-i ca-l gasesti numai seara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Am o problema.

Sub sa in partea din spate exista cateva fire electrice.

Chestia este ca am 2 fire desfacute care nu stiu de unde sunt.

Toate becurile si semnalele functioneaza.

Stie cineva?

Multumesc.

» Post actualizat in 01 May 2018 13:57

Am atasat si foto.

» Post actualizat in 01 May 2018 14:07

De fapt cablul cu mufa este de tot rupt si nu stiu de unde vine.

» Post actualizat in 01 May 2018 18:03

Am descoperit.

Este cablul si firele de la becul de la numar.

» Post actualizat in 01 May 2018 18:15

Am descoperit.

Este cablul si firele de la becul de la numar.

post-11970-0-31653400-1525183007_thumb.jpg

post-11970-0-39550700-1525183025_thumb.jpg

post-11970-0-27998600-1525183657_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NVS mersi de raspuns

Tu ti le ai servisat singur banuiesc

Am sunat acum la Motorfly in Ploiesti si ma pune pe langa semeringurile de ulei si cele de praf (135 lei) sa inlocuiesc si cuzinetii 150 de lei care pe langa manopera 150 si ulei 65 ma duce la 500 lejer.ca cica la mobra mea cu 70 mii km nu au cum sa mai fie buni .

Mai avea putin pana sa mi sugereze sa schimb mobra cu una mai noua eventual 2017 :)

Ma gandesc sa schimb eu cuzinetii si uleiul si am gasit si un tutorial pt vfr chiar daca numai cu poze.

http://pemotoare.ro/revizia-furcii-moto-pas-cu-pas/

Am servisat-o singur.

Cuzinetii pot sa fie uzati, nu ai cum sa stii ce gasesti inauntru. Eu am preferat sa ii verific si sa ii schimb ulterior daca este cazul. Nu a fost, dar acum stiu ca pentru urmatoarea servisare am de schimbat si cuzinetii. Asta e bine cand faci cu mana ta, ca stii ce ai facut si ce ai de facut dupa.

Daca ti-au sugerat sa le schimbi pe toate, mai incearca la alt service sau pune mana si cumpara sculele necesare si spor la treaba.

Uite un video pentru furca de CBR 600, este aproximativ aceeasi furca, daca scoti fisele celor doua furci, vei observa diferenta. La VFR este mai simpla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si-a pus careva pompa de frana radiala? Se simte vreo imbunatatire substantiala?

 

Am ocazia sa iau o pompa de frana radiala si eram curios daca merita deranjul cu schimbatul lichidului de frana, aerisire si tot ce trebuie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si-a pus careva pompa de frana radiala? Se simte vreo imbunatatire substantiala?

 

Am ocazia sa iau o pompa de frana radiala si eram curios daca merita deranjul cu schimbatul lichidului de frana, aerisire si tot ce trebuie...

Aaaaaaaaah, da. Doar ca eu am schimbat toata fata si aveam si etrieri sa ajute pompa aia. Initial a venit cu pompa normala, apoi la cateva luni dupa ce am schimbat fata am pus si pompa radiala si am vazut diferenta imediat. Nu stiu cum se comporta pe configuratia stock dar mai mult ca sigur ai sa vezi totusi o diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mi au sosit piulitele la set de 21 bucati

le am montat si imi place la nebunie cum arata :)post-46672-0-35269500-1526375360_thumb.jpgpost-46672-0-49867700-1526375370_thumb.jpg

daca este cineva interesat dau din ce mi a ramas din set cu 5 lei bucata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata bine!

Am vazut pe ebay set ce contine si capacel pt gaura aia din butuc - aprox. 11 lire.

 

Ai facut ceva cu filtrul ala de de benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor! Sunt nou pe aici, si vin cu cateva intrebari pentru a ma lamuri un pic mai bine despre bijuteria Vfr! Inttai de toate as vrea sa stiu, exista si o pagina FB pentru membri VFR? Am cautat si nu prea am avut succes.

Multumesc

» Post actualizat in 16 May 2018 20:18

Am revenit

Incerc sa strang ceva banuti pentru un vfr si observ ca bijuteriile astea au preturi frumusele incepand de la 2000E pentru 98-01, Cateva pe la 3000-4000 Vtec cu sau fara ABS din 2002-2005, apoi pana la 6000 modele de prin 2008. Ceea ce spun se raporteaza la OLX (app, daca va apartine vreunul dintre cele de pe OLX sau poate cunoasteti vreunul, mi.ar fi perfect).

2 As vrea sa stiu diferentele de consum intre cele 3 variante, si diferenta de vtec de dupa 2006. Probabil urmeaza sa vad doua sau 3 dintre cele de pe olx nu foarte scumpe de pana in 2004.

3. Neclaritatea mea este urmatoarea...trebuie sa decid daca iau un vfr 800 model 98 la 2000E vs un vtec la 3000E cu 3 ani mai tanar si apoi in timp cand vor fi mai bulti bani sa trec la un 2006+..???

4 sau pot astepta pana in primavara lui 2019 and poate la 5000 gasesc un 2006+ frumusel si ingrijit. Merita 2006 +? Sau e mult prea mica diferenta ... ? Nu.s prea hotarat decat pe un singur lucru, vreau VFR si nu stiu inca de care :))

10. MULTUMESC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a vandut un amic din cluj un vfr 2002 stare ff buna la 1900e. eu cu 2400e de abia l-am dat an 2003. nu mai tin pretu. defapt il tin doar ce nu vor sa le dea. :)

la 3200 deja sint cu abs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2000 vad ca se cere pe cel din 98....

 

La 2000E ar trebui sa nu mai ai nici un ban de bagat in ea si motocicleta sa fie cu ceva dotari - topcase, toba aftermarket, mansoane incalzite... chestii de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

VFR800 2001, stiti daca se poate schimba doar contact + cheie (plus buson rezervor / șea) sau trebuie cu tot cu CDI si alte parti electrice ?

Am un fir care iese din contact si face figuri cand e ghidonul in unele pozitii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!
Pai?

 

Daca e stramb telescopul, vezi ca poti cumpara doar partea avariata. Gen jamba / tubul superior. Costa nou cam 200E.

https://www.mrcycles.com/oemparts/a/hon/5053f5a8f870021c54be7b43/front-fork

 

Iei de pe linkul mai sus codul piesei si incepi si trimiti mailuri astora de aduc OEM.

 

Sau vanezi vreun VFR prin dezmembrari.



Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

VFR800 2001, stiti daca se poate schimba doar contact + cheie (plus buson rezervor / șea) sau trebuie cu tot cu CDI si alte parti electrice ?

Am un fir care iese din contact si face figuri cand e ghidonul in unele pozitii.

 

Daca e cu HISS (adica ai cheie cu cip), trebuie si CDI-ul din ce stiu eu, pt ca sunt imperecheate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

razvan87, on 21 May 2018 - 21:33, said:

Salut! Este cineva pe aici care are un VFR de culoare visiniu? Sunt curios daca si in talon scrie visiniu sau scrie rosu? Multumesc.

Este trecut rosu in talon.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...