Sari la conținut

BMW F650/ST FUNDURO 1993-2000


Postări Recomandate

Garantat nu! Daca nu este uzat si este bine intins, lantul nu sare de la dimburi, hopuri... Nici nu cedeaza fiindca is destul de bine gindite. Daca uzeaza prematur acea rola, nu-i bai mare, se schimba usor si nu-i piesa rara! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Siguranta pentru pinionul de atac am luat, am verificat-o si pe cea veche si pare in regula, oricum am s-o inlocuiesc.

Deci de la un hop, sa zicem, nu sunt sanse ca lantul sa se intinda si sa cedeze. (acest lucru depinzand de uzura lantului).

nu te juca cu siguranta aia! eu am luat una noua, cat am fost singur pe motocicleta n-am avut probleme. cand s-o suit si soata cu bagaje dupa 100km am fost imprastiati pe jos! multe pagini in urma am povestit patania si mi s-a spus ce siguranta sa folosesc. am primit si de la nea Ivan-pedala o siguranta zdravana(multumesc inca o data) dar nu am mai avut incredere in tipul ala si am mers pe alta. sunt poze, doar s acauti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te juca cu siguranta aia! eu am luat una noua, cat am fost singur pe motocicleta n-am avut probleme. cand s-o suit si soata cu bagaje dupa 100km am fost imprastiati pe jos! multe pagini in urma am povestit patania si mi s-a spus ce siguranta sa folosesc. am primit si de la nea Ivan-pedala o siguranta zdravana(multumesc inca o data) dar nu am mai avut incredere in tipul ala si am mers pe alta. sunt poze, doar s acauti

 

Cu siguranta o schimb ca doar nu am luat-o degeaba si in fond e vorba de o siguranta nu cine stie ce inginerie (treaba de 5 min).

Am citit despre importanta siguratei, multumesc pentru informatii.

Am sa inlocuiesc si rola sau mai bine zis ce a mai ramas din ea, sa caut la un magazin de piese o bucsa de Dacia sa vad cum se potriveste, daca nu alte idei mai aveti? :)

 

Ieri am vazut un F in trafic si am observat ca aparatoarea de noroi din spate, in timpul mersului nu "se ascunde" de codita cu nr. de inmatriculare pe cand la mine da.(din cate stiu eu am cam 95 de kile). Deci cam asta sa fie diferenta intre unul clasic si unu coborat.

 

Multam inca o data pt info.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa inlocuiesc si rola sau mai bine zis ce a mai ramas din ea, sa caut la un magazin de piese o bucsa de Dacia sa vad cum se potriveste, daca nu alte idei mai aveti? :)

 

 

Cauta sa adaptezi niste rulmenti la rola aia. Asa am vazut ca e la EXC-ul meu si am adoptat solutia si la Tenere dupa ce vechea rola s-a facut varza dupa o excursie cu bagaje si pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bucsile de Dacie sunt OK pt rola de sus, polizeaza din grosimea lor ca sa incapa 2 buc si sa se poata invarti lejer fara sa fie stranse de saibe... pune vaselina pe ax si intre ele . pt rola de jos cred ca sunt prea mari fiind prea aproape de lantz

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am dat o tura cu el si alta buba. A inceput sa dea rateuri, explozii la evacuare cand luam mana din gaz, nu statea la relanti si mergea in suturi. Cand debreiam se oprea motorul. Am ajuns acasa cu el cu chiu cu vai, bine ca la ora cretina la care am iesit eu din casa nu prea era trafic. Cum scot bujiile sa le inspectez, ce altceva ar mai putea fi?

 

Am descoperit ce avea cu ajutorul unui mecanic. O bujie nu'si face treaba asa cum trebuie. Posibil sa fie nevoie sa schimb si o fisa. Vreau sa iau 2 bujii si 2 fise, sa le schimb pe amandoua (si sa-mi ramana si rezerva), asta e ok pentru F650? Fisa este doar cablul de la bobina la bujie sau si capatul care vine peste bujie? M-am lamurit :) Rau e sa fii noob.

 

Am verificat si incarcarea si e ok.

Editat de rayman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Renunt la punctele si bilele acordate in favoarea altcuiva, chiar daca nimeresc metoda, asa ca incerc: chit de inaltare compus din "oase" diferite ca lungime pentru articulatia telescopului spate, sau un alt telescop mai lung. Nu recomand niciuna dintre cele doua metode, oricit de ortodoxe ar parea ele. Vor fi compromise pe linga tinuta de drum, frinarea, directia si... altele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e asa de grava "compromiterea" de care zici... pana la urma 2-3 cm in plus sau in minus distanta dintre axul spate si Âşa, ai si daca iei un pasager cu tine, sau daca ai bagaje. Tinuta de drum, franarea si directia sunt concepute ca sa suporte ajustari de cativa centimetri in sus sau in jos.

 

Iar "oase" de lungime diferita fata de cele stock face Dan Cata de aici de pe forum, baga si rulmenti in ele si le si greseaza frumos. Eu mi-am luat "oase" de inaltare a gs-ului meu de la el cu 300 de lei (noi). Daca iti schimbi si arcurile din furca cu unele mai tari putin (sau cu unele progresive) si/sau pui si un preloader de 1-2 cm in tuburi, se ridica si fata cu cativa cm, si chiar nu mai poti spune ca e afectata tinuta sau unghiul furcii sau altele.

 

 

P.S. Vand set de arcuri progresive Wirth pt. F650 1993-1999 noi-noute, desigilate dar nemontate. 350 de lei (noi).

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e asa de grava "compromiterea" de care zici... pana la urma 2-3 cm in plus sau in minus distanta dintre axul spate si Âşa...

Nu am zis ca ar fi ceva grav, dar in functie de experienta motociclistului, de incarcatura cu bagaje si pasager, de starea drumurilor parcurse... si multi alti factori, tinuta de drum va fi schimbata si performantele motocicletei compromise in mod cert (nu vorbesc aici de putere, de viteza de virf sau alte date pur tehnice, ma refer la frinarile in caz de urgenta sau manevrele de evitare facute din scurt, momente in care tinuta de drum si traiectoria se vor schimba si motocicleta va deveni mai putin controlabila, chiar avind comportament sa zic mai pe romaneste, imprevizibil). Astea se datoreaza schimbarii centrului de greutate. Dar daca motocicleta va fi exploatata in mod preponderent in off-road, atunci modificarile de mai sus is cit se poate de binevenite si beneficiile inclina in favoarea neplacerilor aratate mai sus. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta o schimb ca doar nu am luat-o degeaba si in fond e vorba de o siguranta nu cine stie ce inginerie (treaba de 5 min).

Am citit despre importanta siguratei, multumesc pentru informatii.

Am sa inlocuiesc si rola sau mai bine zis ce a mai ramas din ea, sa caut la un magazin de piese o bucsa de Dacia sa vad cum se potriveste, daca nu alte idei mai aveti? :)

 

Ieri am vazut un F in trafic si am observat ca aparatoarea de noroi din spate, in timpul mersului nu "se ascunde" de codita cu nr. de inmatriculare pe cand la mine da.(din cate stiu eu am cam 95 de kile). Deci cam asta sa fie diferenta intre unul clasic si unu coborat.

 

Multam inca o data pt info.

 

Comanda de pe net ca face bani marunti. Daca pui o prostie o sa polizeze lantul. Care e ceva mai scump. Mie dupa schimbarea chitului de lant mi-a sarit acea siguranta la o trecere peste calea ferata si nu a fost deloc placut. Am inlocuit-o cu una mai noua si de atunci nu am mai avut probleme. Deci sare acel pinion daca se rupe siguranta. Am gasit de cumparat la un magazin de la parterul unui bloc si le-am luat pe toate pe care le aveau.

Editat de procust
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iau eu bilele albe la care a renuntat @ivan pedala mai sus si va spun o kestie pe care au descoperit-o niste baieti din Italia : siguranta de pinion sare daca la montare nu se pune in spatele ei un o-ring de 18x3,5 . O-ringul ala amortizeaza vibratiile care apar in pinion si in timp rup siguranta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o problema, f650-ul meu consuma 10 la suta... fara gluma si probat de 3 ori la pompa. Din pacate pana la jumatatea lunii nu am posibilitatea sa ma duc cu ea la mecanic insa pana atunci as aprecia parerea voastra, ce ar putea fi? oare se rezolva printr-un reglaj la carburatoare sau sa ma astept la ceva mai costisitor? motorul trage bine (zic eu), nu pare sa scoata fum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... siguranta de pinion sare daca la montare nu se pune in spatele ei un o-ring de 18x3,5 . O-ringul ala amortizeaza vibratiile care apar in pinion si in timp rup siguranta .

Am desfacut multe pinioane si n-am gasit la niciunul acel o-ring... basca faptul ca nu vad unde ar avea loc, fiindca abia incape acea siguranta!?! Daca face cineva comanda si aduce asa ceva sau are in dotare, is interesat. M-ar mai interesa pentru un prieten cu un F650 si o garnitura pentru evacuare, cea mica, aflata linga filtrul de ulei. Daca nu, is nevoit sa merg iarasi la magazinul de piese auto din zona pietei mici din Tg-Jiu si s-o comand. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis ca ar fi ceva grav, dar in functie de experienta motociclistului, de incarcatura cu bagaje si pasager, de starea drumurilor parcurse... si multi alti factori, tinuta de drum va fi schimbata si performantele motocicletei compromise in mod cert (nu vorbesc aici de putere, de viteza de virf sau alte date pur tehnice, ma refer la frinarile in caz de urgenta sau manevrele de evitare facute din scurt, momente in care tinuta de drum si traiectoria se vor schimba si motocicleta va deveni mai putin controlabila, chiar avind comportament sa zic mai pe romaneste, imprevizibil). Astea se datoreaza schimbarii centrului de greutate. Dar daca motocicleta va fi exploatata in mod preponderent in off-road, atunci modificarile de mai sus is cit se poate de binevenite si beneficiile inclina in favoarea neplacerilor aratate mai sus. :bigstar:

 

Mda, Ivane, m-am gandit si eu ca ar schimba centrul de greutate, dar nu cred ca in mod radical si tinuta de drum, avand in vedere ca eu merg cu ea cu robinetul de ajustare la maximum, inca de cand am luat-o. Asta pentru ca am 1,85 cm si picioarele lungi. M-am obisnuit cu ea mai inalta. Problema e ca atunci cand e incarcata, adica pasagera de 50 kg, top plus coburi pline, numarul coboara peste aparatoarea de noroi. De aia ziceam de inaltare si nu de duritatea arcului si amortizorului care se comporta excelent. Intr-adevar, am gasit oasele respective la Dan Cata, cu 290 de lei. Omul spune ca se ridica 5 cm. Nu e rau, dupa umila mea parere. Am mai auzit pe undeva ca merge si cu amortizor de Dakar. Aici ar fi o problema: vreau sa stiu daca si-a pus cineva si daca se potriveste pentru ca pretul lui e de peste 400 de euro si nu vreau sa arunc cu banii-n vant. Si daca tot ne daduram in vorba, ca sa ma exprim ca la olteni, vazui la tine, candva, niste laterale mari. Eu le am p-ale mici, de la BMW. Daca mai stii pe cineva cu niste cutii mai incapatoare, eu mi-s amator. In rest, numa' bine si asfalt uscat... sau gume noi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, Ivane, m-am gandit si eu ca ar schimba centrul de greutate, dar nu cred ca in mod radical si tinuta de drum, avand in vedere ca eu merg cu ea cu robinetul de ajustare la maximum, inca de cand am luat-o. Asta pentru ca am 1,85 cm si picioarele lungi. M-am obisnuit cu ea mai inalta. Problema e ca atunci cand e incarcata, adica pasagera de 50 kg, top plus coburi pline, numarul coboara peste aparatoarea de noroi. De aia ziceam de inaltare si nu de duritatea arcului si amortizorului care se comporta excelent. Intr-adevar, am gasit oasele respective la Dan Cata, cu 290 de lei. Omul spune ca se ridica 5 cm. Nu e rau, dupa umila mea parere. Am mai auzit pe undeva ca merge si cu amortizor de Dakar. Aici ar fi o problema: vreau sa stiu daca si-a pus cineva si daca se potriveste pentru ca pretul lui e de peste 400 de euro si nu vreau sa arunc cu banii-n vant. Si daca tot ne daduram in vorba, ca sa ma exprim ca la olteni, vazui la tine, candva, niste laterale mari. Eu le am p-ale mici, de la BMW. Daca mai stii pe cineva cu niste cutii mai incapatoare, eu mi-s amator. In rest, numa' bine si asfalt uscat... sau gume noi :)

 

La mine coboara numarul peste aparatoare cand sunt singur pe ea si fara bagaje.

post-51411-0-82504200-1309777248_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca cei doar 5 cm vor afecta negativ tinuta caprei incit sa creeze mari probleme, asa ca daca iti da mina, fa modificarea si arata-ne si noua cum a iesit! Sincer, ma gindeam la o modificare mai mare a inaltimii, de-aia eram reticent. Cutii mai mari am avut la vinzare, chiar si unele noi, si au stat destul de mult pina s-au dat, cu toate ca pretul era mult sub cel al pietei! Daca imi mai cad in mina, pun aici cu dedicatie pentru BMW-isti! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, Ivane, m-am gandit si eu ca ar schimba centrul de greutate, dar nu cred ca in mod radical si tinuta de drum, avand in vedere ca eu merg cu ea cu robinetul de ajustare la maximum, inca de cand am luat-o. Asta pentru ca am 1,85 cm si picioarele lungi.

 

Verifica sa nu fie si la tine cum e la mine..Din cauza vechimii a curs ulei din robinetul de reglaj si cand il desurubez de tot si incep sa-l insurubez inapoi, practic dau in gol aprox 10 ture si numai dupa aceea simt ca impinge arcul..

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine coboara numarul peste aparatoare cand sunt singur pe ea si fara bagaje.

Uau! Nu-i a buna. Avand in vedere ca sarcina ei maxima este de 171 de kg, coboara mult prea mult. Si presupun ca tu nu ai mult peste 100 de kg. Nu de alta, dar pari masiv. Eu am 86 kg. Prietena, 50. Bagajele, 30. Si niciodata nu a fost asa lasata. E posibil ca tu sa ai modelul ST, adica Starada, care e un pic diferit de Funduro. Sau, vestea proasta, sa fie amortizorul dus. Nu as vrea sa aud asta. Robinetul de ajustare e la maximum?

 

Verifica sa nu fie si la tine cum e la mine..Din cauza vechimii a curs ulei din robinetul de reglaj si cand il desurubez de tot si incep sa-l insurubez inapoi, practic dau in gol aprox 10 ture si numai dupa aceea simt ca impinge arcul..

 

Nu e! La mine se simte din prima tura. La final, abia daca pot sa-l misc din loc.

 

Nu cred ca cei doar 5 cm vor afecta negativ tinuta caprei incit sa creeze mari probleme, asa ca daca iti da mina, fa modificarea si arata-ne si noua cum a iesit! Sincer, ma gindeam la o modificare mai mare a inaltimii, de-aia eram reticent. Cutii mai mari am avut la vinzare, chiar si unele noi, si au stat destul de mult pina s-au dat, cu toate ca pretul era mult sub cel al pietei! Daca imi mai cad in mina, pun aici cu dedicatie pentru BMW-isti! :cheers:

 

Ivane, eu nu sunt unul dintre oamenii care isi iau BMW ca sa adapteza piese de Dacie pe el. Nu o spun cu rautate, dar am vazut atatea comentarii, incat mi s-a acrit. De ce crede romanul ca-i mai bun decat italianul, sau proiectantul englez de la BMW? Nu stiu si nici nu vreau sa aflu. Nu imi plac chestiile facute in curte, cu bani putini, doar pentru ca nu avem. Cand preferi o asemenea marca, trebuie sa te gandesti din timp cat de costisitoare e. Asta daca vrei perfotmanta si un produs sigur. Orice interventie, de orice fel, gen radiatoare de ulei si alte cacaturi, nu fac altceva decat sa ucida o conceptie buna a motorului. Daca s-au trezit cativa rupti in poponeata sa-si dea cu parerea despre ce trebuie modificat la un BMW, cu piese de la instalatia sanitara de acasa, eu nu le-as mai da credit. Cu atat mai mult cu cat noii veniti, care isi luara BMW de curand, se iau dupa posturile noastre. Eu nu am fost, si nu sunt, nebunul care sa modifice BMW! Aveam doar o curiozitate, atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand preferi o asemenea marca, trebuie sa te gandesti din timp cat de costisitoare e. Asta daca vrei perfotmanta si un produs sigur. Orice interventie, de orice fel, gen radiatoare de ulei si alte cacaturi, nu fac altceva decat sa ucida o conceptie buna a motorului. Daca s-au trezit cativa rupti in poponeata sa-si dea cu parerea despre ce trebuie modificat la un BMW, cu piese de la instalatia sanitara de acasa, eu nu le-as mai da credit. Cu atat mai mult cu cat noii veniti, care isi luara BMW de curand, se iau dupa posturile noastre. Eu nu am fost, si nu sunt, nebunul care sa modifice BMW! Aveam doar o curiozitate, atat!

prietene! f650 este o motocicleta extraordinara, si partea cea mai faina este ca are motor rotax (superb) si o gramada de piese made in italy stantate APRILIA cu exceptia emblemelor(atat e bmw la ea, doar emblemele)!

radiatorul de ulei e o chestie utila dar nu necesara! e un motor cu racire pe apa si teoretic ar ajunge dar uite ca se schimba clima si face bine la ulei a aiba o temperatura mai joasa, isi pierde proprietatile de ungere mai incet. cine are dispozitie, unelte , banuti si circula des in oras poate linistit sa faca asa ceva, si fii sigur ca nu strica cu nimic!

cat despre celalalte improvizatii/adaptari/reparatii home made nu fac decat sa lumineze mintea incepatorului , sa-i usureze intelegerea functionarii anumitor procese si nu aduc decat stima si respect celui ce le-a facut.

cat despre expresia ta jignitoare cu rupti in popou...no comment

spune-mi cat de des ai frunzarit topicul acesta si f650.ro si f650.com sa vezi cati pasionati de funduro ii aduc imbunatatiri

ps: /index.php?/topic/545511-compatibilitati-piese-auto-moto/

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa-i, aici iti dau dreptate @madapribu, dar cum serviciile si tot ce misca in tara noastra, inclusiv reteaua service BMW lasa de dorit, nevoia, sau pur si simplu ambitia de a repara sau de a nu arunca bani aiurea, face pe unii (aici ma regasesc si io, si nu mi-e rusine!) sa recurga la cunostintele capatate de-a lungul anilor in domeniu si sa-si rezolve problemele romaneste! Nu-s adeptul modificarilor radicale, asa cum mai sus n-am fost de acord cu modificarea inaltimii motocicletei, dar pentru citiva centimetri (~5 in cazul de fata!) cred ca nu-i mare bai. In general noi nu exploatam motocicletele intr-un regim extrem, care sa duca la situatii extreme si care sa devina periculoase, iar daca o astfel de modificare poate produce uneori belele, este un risc asumat al celui care a facut-o si care o exploateaza. Dar ce nu-i risc la noi? Nu intru in detalii, dar cind vad macelul de pe sosele, chestiile astea mi se par parfumuri in vint! :burnout:

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene! f650 este o motocicleta extraordinara, si partea cea mai faina este ca are motor rotax (superb) si o gramada de piese made in italy stantate APRILIA cu exceptia emblemelor(atat e bmw la ea, doar emblemele)!

radiatorul de ulei e o chestie utila dar nu necesara! e un motor cu racire pe apa si teoretic ar ajunge dar uite ca se schimba clima si face bine la ulei a aiba o temperatura mai joasa, isi pierde proprietatile de ungere mai incet. cine are dispozitie, unelte , banuti si circula des in oras poate linistit sa faca asa ceva, si fii sigur ca nu strica cu nimic!

cat despre celalalte improvizatii/adaptari/reparatii home made nu fac decat sa lumineze mintea incepatorului , sa-i usureze intelegerea functionarii anumitor procese si nu aduc decat stima si respect celui ce le-a facut.

cat despre expresia ta jignitoare cu rupti in popou...no comment

spune-mi cat de des ai frunzarit topicul acesta si f650.ro si f650.com sa vezi cati pasionati de funduro ii aduc imbunatatiri

ps: /index.php?/topic/545511-compatibilitati-piese-auto-moto/

 

Prietene, esti total pe langa subiect! La mine pe FB gasesti istoria Funduro. Dca citeai atent vedeai ca ma refeream la proiectant, nu la manufactier. Iar mintea incepatorului, las-o. Eu vreau doar sa spun oamenilor care-si iau BMW ca este o marca scumpa. Pe mine m-a costat o motorica din 1995, pe care o ai in poza, 5200 E. Ca sa o aduc la stadiul initial, din fabrica si cu tot nou. Abia astept sa ne pozam motorici, unul langa altul, sa vedem cine are dreptate! Te pupa mama!

 

Asa-i, aici iti dau dreptate @madapribu, dar cum serviciile si tot ce misca in tara noastra, inclusiv reteaua service BMW lasa de dorit, nevoia, sau pur si simplu ambitia de a repara sau de a nu arunca bani aiurea, face pe unii (aici ma regasesc si io, si nu mi-e rusine!) sa recurga la cunostintele capatate de-a lungul anilor in domeniu si sa-si rezolve problemele romaneste! Nu-s adeptul modificarilor radicale, asa cum mai sus n-am fost de acord cu modificarea inaltimii motocicletei, dar pentru citiva centimetri (~5 in cazul de fata!) cred ca nu-i mare bai. In general noi nu exploatam motocicletele intr-un regim extrem, care sa duca la situatii extreme si care sa devina periculoase, iar daca o astfel de modificare poate produce uneori belele, este un risc asumat al celui care a facut-o si care o exploateaza. Dar ce nu-i risc la noi? Nu intru in detalii, dar cind vad macelul de pe sosele, chestiile astea mi se par parfumuri in vint! :burnout:

Ivane, Pedala, te vazui in pozele de la voi de la club... Asa-i cu ziaristi astia din Bucale, afla tot.. :))) Vreau sa stii ca nu la tine ma referea cand spuneam de rupti... Una e sa o faci din placere si alta este sa pui piese pe ea aiurea, doar ca iti spune unul si altul ca sunt mai ieftine. Asta ma enerva. Dar, mi-a trecut. Cand ne inviti pe la tine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...