Sari la conținut

Aprilia Caponord 1000 si 1200


Postări Recomandate

Ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema. Daca " se alineaza planetele" :) sigur ca da...iesim la plimbare, cu cea mai mare placere.

 

Salutari oameni buni !

Atunci cand se schimba uleiul, cartea spune ca pe langa busonul de golire, se demonteaza si al II-lea filtru de ulei din baie. Accesul pare sa fie foarte usor din ce m-am uitat eu pe motor. Am atasat un document pt. lamuriri suplimentare. L-a desfacut cineva pana acum? Azi vreau sa fac operatiunea asta si ma intreb daca nu ma complic de pomana...

Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

 

Multam

Oil Filter.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 680
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

colier nou trebuie 100 %...de garnitura nu stiu...

 

Asadar....mult zgomot pentru nimic. Reperul care trebuia desfacut de la baia de ulei, nu am reusit sa-l dau jos asa ca a fost un simplu schimb de ulei. Am desfacut doar furtunul si am schimbat colierul,

Asta-i viata... :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare frati Caponordisti. Mi-am comandat recent un cablu de diagnoza care trebuie sa apara cat de curand prin curier. Vreau sa folosesc cablul atat pentru diagnoza cat si pentru ECU upgrade. Si-a facut cineva de aici ECU tune pe Capo? Pe forumurile de afara se vorbeste foarte mult despre acest aspect si toata lumea sustine ca acest motor "are si mai multe surprize sub carena dupa ECU tune" si noi performante se nasc odata cu upgradarea ECU. Eu oricum sunt hotarat sa-mi fac si eu un ECU tune pentru ca am impresia ca bestia mea este cam "sugativa de benzina" si cu preturile astea nu ma prea pot juca. Astept pareri.

Editat de Picasso_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare frati Caponordisti. Mi-am comandat recent un cablu de diagnoza care trebuie sa apara cat de curand prin curier. Vreau sa folosesc cablul atat pentru diagnoza cat si pentru ECU upgrade. Si-a facut cineva de aici ECU tune pe Capo? Pe forumurile de afara se vorbeste foarte mult despre acest aspect si toata lumea sustine ca acest motor "are si mai multe surprize sub carena dupa ECU tune" si noi performante se nasc odata cu upgradarea ECU. Eu oricum sunt hotarat sa-mi fac si eu un ECU tune pentru ca am impresia ca bestia mea este cam "sugativa de benzina" si cu preturile astea nu ma prea pot juca. Astept pareri.

Sa dai detalii si aici. Sunt cred multi posesori interesati de subiect si curiosi ca mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare frati Caponordisti. Mi-am comandat recent un cablu de diagnoza care trebuie sa apara cat de curand prin curier. Vreau sa folosesc cablul atat pentru diagnoza cat si pentru ECU upgrade. Si-a facut cineva de aici ECU tune pe Capo? Pe forumurile de afara se vorbeste foarte mult despre acest aspect si toata lumea sustine ca acest motor "are si mai multe surprize sub carena dupa ECU tune" si noi performante se nasc odata cu upgradarea ECU. Eu oricum sunt hotarat sa-mi fac si eu un ECU tune pentru ca am impresia ca bestia mea este cam "sugativa de benzina" si cu preturile astea nu ma prea pot juca. Astept pareri.

 

Salutari si tie...te rog lasa-mi un nr de telefon unde te pot gasi. Sunt interesat de "un schimb de experienta". Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mult studiu pe subiectul PC->Caponord si incercari esuate am reusit sa ma conectez la Capo.

Conexiunea se realizeaza cu un CABLU OBDII->USB cu chip FTDI (foarte important acest aspect)+adaptor OBDII (minim 4 pini)+mufa tata Molex 6 pini (Molex Aprilia:3 pini pe un rand). Cred ca realizarea cablului este punctul cel mai greu deoarece exista foarte multe tipuri de cabluri OBDII pe piata si s-ar putea sa aveti ghinionul meu sa nu nimeriti din prima modelul cu chip FTDI sau e posibil sa ardeti interfata de pe cablul OBDII daca nu faceti bine legaturile. Important este ca motorul este in siguranta chiar daca legati PROST cablurile intrucat interfata cedeaza in cazul unui scurt sau inversari pe cablu:)

Care sunt avantajele aduse de posibilitatea conectarii PC-ului la ECU-ul (Engine Control Unit) de pe Caponord?

1. Se poate face diagnostic computerizat:

a. Diagnostic SENZORI: pe toti senzorii instalati pe motor (acesti senzori variaza in functie de model/an)

b. Teste FUNCTIONARE COMPONENTE: tahometru, ventilator racire,pompa benzina,etc

2. Se poate face reprogramarea ECU (upgrade soft/MAP UPGRADE) prin modificarea parametrilor de mai jos:

- A/B1: amestec AER/BENZINA corelat cu SOLICITAREA MOTORULUI (procentual) raportata la TURATIA MOTORULUI(RPM)

- A/B2: amestec AER/BENZINA corelat la TURATIA MOTORULUI (RPM).

- turatie la relanti raportata la temperatura motorului

- A/B3: amestec AER/BENZINA cu temperatura motorului

Odata cu reprogramarea ECU acest motor isi poate schimba radical personalitatea cu influenta directa atat asupra consumului (ceea ce m-a interesat in primul rand) dar si asupra felului in care ruleaza motorul: redistributia cuplului si a puterii.

Deoarece doar astazi am facut UPGRADE, am sa revin cu detalii despre punctul 2 dupa ce voi testa si eu putin motorul.

Editat de Picasso_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

De ceva vreme tot caut suporti de genti laterale pentru Capo, la un pret decent...

Ieri, a aparut un topic, exista cineva, in Mures care face de toate din tevi, inclusiv suporti bagaje.

Din cauza ca sunt destul de rare Capo pe la noi, este nevoie de motocicleta, ca sa se poata realiza suportii.

Buun...cum eu sunt din Ploiesti, si e destul de greu cu timpul liber, imi este aproape imposibil sa ajung la Mures cu motorul pentru 2 zile.

Asadar, ma poate ajuta cineva , sa imi imprumute pentru 3-4 zile, un set de suporti de genti laterale pentru Capo, chiar si contracost?

Am vorbit cu cel din Mures, si daca ar avea suportii ca model, ii poate copia fara probleme.

 

Pretul de executie, din ce am discutat cu cel de la Mures, este de aprox 250 lei, in functie de complexitatea lucrarii, deci eu zic ca se merita...Poate mai sunt amatori ....

 

Multumesc anticipat !

 

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello,

Trebuie sa te gandesti bine la ce vrei sa faci. Suportii de genti laterale din fabrica sunt intr-un fel (vin mult mai aproape de motor, pozitionati pentru gentile originale, cu o forma mai aerodinamica) iar cei after-market sunt mai departati (cel putin cei de la Hepcko-Becker) si parca porti 2 caramizi dupa tine !

Atentie la ce side-case-uri ai de gand sa cumperi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Multumesc pentru raspunsuri, Mircea, am sa tin cont de sfatul tau..ideea e ca suporti originali si genti originale, momentan , nu se incadreaza in buget.M-ar incanta niste genti originale, dar, na...mai asteptam...

Pe cei de la Konvoi, i-am contactat acum ceva timp, si ei au nevoie de motocicleta ca nu si-au facut matrita atunci cand au facut suportii pentru Caponord...O sa le mai dau un mail, pentru ca vad ca au mai facut cateceva pentru Caponord....

 

Momentan mai astept, poate fac rost de niste suporti sa ii "copiez" la baietii din Mures...

Oricum nu ma grabesc, ca anul asta nu am planificat nicio excursie mai lunga, si cu topcase-ul si cu un tankbag ma descurc momentan...

 

Toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am promis ca revin cu detalii pentru cei interesati de "remaparea Caponord".

Sambata am plecat intr-o mica plimbare de weekend care intr-un final a constituit primul test real dupa "resoftarea Caponordului". Verificarea a inceput inca de la update, insa primii 150 KM au fost efectuati inainte de ultimele reglaje facute cu testerul de monoxid de carbon (procedura presupune inclusiv reglarea unui parametru in functie de emisiile de CO), iar rezultatele au fost putin afectate de acest lucru. In total am monitorizat "calul" pe o distanta de 751 KM si am obtinut urmatoarele date:

- primii 260 KM (din care 150 fara reglajul parametrului CO): consum 6.3 L/100 KM

- urmatorii 250 KM: consum 5.5 L/100 KM

- 241 KM: consum 4.8 L/100 KM

Precizez ca aceste distante au fost parcurse in 2 (eu+pasager+top case incarcat la maxim). Viteza de croaziera in medie: de la 90 KM/h la 120 KM/h .

Impresii la prima vedere:

- consumul a scazut considerabil de la 6.5 L/100 KM in cazul cel mai bun (inainte de resoftare), la 4.8 L/100 KM

- puterea la turatii mici a crescut vazand cu ochii: motorul nu mai vibreaza ca si inainte la 2000 de ture ci "LUCREAZA" cand pun mana pe acceleratie

- motorul merge mult mai lin si vibreaza mai putin

- la viteze de peste 120 KM/H mi se pare ca s-a pierdut din putere si motorul nu mai trage asa bine ca inainte insa ruleaza fara ezitare

- la 160 KM/H incepe sa se simta vibratiile motorului (poate si inainte se intampla la fel, dar ma intereseaza prea putin pentru ca oricum nu ma simt atras de asemenea viteza pentru croaziera)

Per ansamblu pot spune ca sunt foarte multumit de "noul motor" si nu exagerez cand spun MOTOR NOU deoarece mie mi se pare ca acest motor s-a schimbat radical dupa resoftare si acum a dobandit o alta personalitate. Pe masura ce mai parcurg niste KM mai revin cu detalii, pentru ca acum sunt curios sa testez motorul si in oras:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu inima stransa ca un purice, sambata am facut o calatorie pana la Arad. Vreme frumoasa, partener de calatorie super ok (cu alta mobra) si cel mai important lucru,am gasit acolo un super om in persoana lui Picasso - mester in ale testelor pt Caponord. Totul a iesit ok, nu mai am emotii, recomand cu cea mai mare incredere in chestiuni ce tin de soft,harti de aprindere si alte dracovenii ale computerului mobrei.

Multumesc mult ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

- consumul a scazut considerabil de la 6.5 L/100 KM in cazul cel mai bun (inainte de resoftare), la 4.8 L/100 KM

- puterea la turatii mici a crescut vazand cu ochii: motorul nu mai vibreaza ca si inainte la 2000 de ture ci "LUCREAZA" cand pun mana pe acceleratie

- motorul merge mult mai lin si vibreaza mai putin

- la viteze de peste 120 KM/H mi se pare ca s-a pierdut din putere si motorul nu mai trage asa bine ca inainte insa ruleaza fara ezitare

- la 160 KM/H incepe sa se simta vibratiile motorului

 

Asteptam detalii in continuare, ce spui tu e prea frumos.

In special puterea la turatii mici. Mie mi se pare ca dc motoru nu are 3500-4000 turatii se cam chinuie. In schimb compenseaza cand treci de 5000 cu varf si indesat.

La peste 160 km/h la mine vibraza de abia mai vad in oglinzi(rotile sunt echilibrate...totusi).

 

Problema: fata se blocheaza pe franare ingrozitor, ceea ce e oribil in offroad, dar si pe asfalt. Indiferent cum reglez maneta, trebuie sa pun frana doar cu varful degetelor. Mai are cineva problema asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asteptam detalii in continuare, ce spui tu e prea frumos.

In special puterea la turatii mici. Mie mi se pare ca dc motoru nu are 3500-4000 turatii se cam chinuie. In schimb compenseaza cand treci de 5000 cu varf si indesat.

La peste 160 km/h la mine vibraza de abia mai vad in oglinzi(rotile sunt echilibrate...totusi).

 

Problema: fata se blocheaza pe franare ingrozitor, ceea ce e oribil in offroad, dar si pe asfalt. Indiferent cum reglez maneta, trebuie sa pun frana doar cu varful degetelor. Mai are cineva problema asta?

 

De ce nu strangi cu un singur deget?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asteptam detalii in continuare, ce spui tu e prea frumos.

In special puterea la turatii mici. Mie mi se pare ca dc motoru nu are 3500-4000 turatii se cam chinuie. In schimb compenseaza cand treci de 5000 cu varf si indesat.

La peste 160 km/h la mine vibraza de abia mai vad in oglinzi(rotile sunt echilibrate...totusi).

 

Problema: fata se blocheaza pe franare ingrozitor, ceea ce e oribil in offroad, dar si pe asfalt. Indiferent cum reglez maneta, trebuie sa pun frana doar cu varful degetelor. Mai are cineva problema asta?

 

Cam la ce turatie esti la 160 KM/h ? Eu am refacut testul pe alta sectiune de drum si cu alta benzina si ruleaza foarte frumos acum si la 160-180, fara sa mai fie vibratii. Pe la 160 km/h sunt intre 6000-6500 ture si motorul ruleaza foarte frumos acum. Nu-mi dau seama din ce cauza s-au simtit acele vibratii ... poate drumul, poate benzina proasta (nici la relanti nu imi placea cum suna dupa ultimul plin).

Cat despre frana s-ar putea sa fie o problema la tine pt. ca nu are voie sa se blocheze daca lucrezi frumos cu frana. Sa nu fie ceva pistonas blocat pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

In legatura cu franarea, pe asfalt eu unul nu am avut niciodata probleme sa tinda sa se blocheze, ba din contra, franeaza foarte eficient si fara emotii (franez cu doua degete aproape tot timpul ...)

Am mai mers si putin , off-road, dar nu am avut probleme chiar deloc...

Cum a spus si un coleg, verifica sa nu fie ceva blocat pe-acolo....

 

Spor!

Editat de scara_211084
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu ma intelegeti gresit, problema cu franarea nu o am decat in situatii de urgenta, cand reactionez instinctiv (de genu' caine pe marginea drumului sau blonda care iese dintre blocuri de-am'pulea). In majoritatea timpului, pot controla frana fata ca la carte - strang ca pe o portocala, treptat.

Cu toate astea, foarte des fata se blocheaza, la viteze mai mari nu e o senzatie chiar placuta. La viteze mici, de asemenea, dc nu sunt f atent, fata deja e blocata. Un pic de nisip sau pietris trebuie si senzatia e garantata.

Mai e o chestie, la viteze mici, dc pun fata se aude un zgomot ca de marfar care franeaza...

Placutele sunt ok, discul arata bine, nu are joc.

 

Una peste alta, la Fazer aproape uitasem ca am frana spate. La Capo e invers, m-am obisnuit sa pun fata doar la mare nevoie...

 

La 160 km/h am aprox 6500 rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din februarie am devenit tatic, asa ca , timpul meu pentru moto , tinde spre 0 .Pana acum, anul asta, am mers cu Capo nici macar 500 km, anul trecut , ~1000 km, asadar, ma bate un gand sa o vand...

Asadar, Caponord fabricat in 2002, adus anul trecut din Italia unde a avut un singur proprietar nascut in '48 parca.Are carte service din Italia, km in bord aprox 42000 km.

De cand am luat-o am schimbat rulmentii si simeringurile roata fata, bujii, ulei, filtru ulei si in primavara , bateria Varta si topcase Moto-Detail, intra doua casti integrale.

Motocicleta nu are probleme tehnice, are in schimb o zgarietura pe carena stanga..italianul zice ca a scapat-o de pe cric...

Nu sunt ferm convins ca vreau sa o vand, dar vedem....

 

Se poate vedea in Ploiesti.

 

Poze si alte detalii le gasiti aici : http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-aprilia-caponord%20etv%201000-din-2002-447490.html

 

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 160 km/h am aprox 6500 rpm.

Vibreaza la fel in orice viteza cand esti la 6500 ture sau doar in treapta a 6-a si la viteze mai mari de 160?

 

Nu m-am putut abtine pentru ca mi s-a parut GENIALA ideea. Am sa ma apuc si eu intr-o zi sa vad ce "lucratura" pot scoate:)

541964_136200636504081_114565932000885_21688_1467027889_n.jpg

Editat de Picasso_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ingenioasa treaba...Ma intereseaza si pe mine un parbriz mai inalt, ca ma cam bate vantul...Eu am cam 1.85.

Te rog , pune niste poze dupa ce faci modificarea...

 

Spor la treaba!

 

Si eu caut un parbriz mai inalt insa momentan nu am bugetul necesar (eu am 1.86:P). Am incercat pana acum un shield suplimentar care se ataseaza pe windhieldul original si s-a comportat destul de bine, chiar daca mi s-a parut ca vibreaza foarte tare.

4639w.jpg

Acest extra-shield este destul de micut si costa cam 50 dolari (multicel pentru dimensiunile lui) insa ca solutie de compromis este foarte buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, las-o dracu' de treaba...cum sa-ti pui toarta de la galeata pe mobra? :crack: si mai ales pentru ce? Ne mai punem galeata de plastic in cap, peste casca si suntem buni de dusi la aia cu :moron:

:lol:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Aprilia Caponord 1000 si 1200

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...