Sari la conținut

Voi ce credeti?


chopperman
 Share

Postări Recomandate

Am planuit in viitor (2011, 2012) o plecare pana in Mongolia sau ma rog Asia Centrala.

 

As vrea cu o comunista.

 

Voi ce ati alege?

 

Datele "problemei" ar fi cam urmatoarele:

 

1) Un motor suficient de solid sa ma tina pe mine (95 Kg), una bucata nevasta (60 Kg) si bagajul aferent unei astfel de deplasari (cort, saci, etc)

 

2) Motor destul de fiabil de preferat in 2T pentru simplitate (eu ma gandisem la un MZ ES 250) care sa reziste 10000 Km dus si tot atatia intors.

 

3) Spuneti-va parerile si eventualele "tuninguri" pentru modelul ales (aprindere, amortizoare, etc).

 

4) Mentionez ca sunt destul de priceput din punct de vedere mecanic.

 

Astept cu placere pareri!!

 

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am planuit in viitor (2011, 2012) o plecare pana in Mongolia sau ma rog Asia Centrala.

 

As vrea cu o comunista.

 

Voi ce ati alege?

 

Datele "problemei" ar fi cam urmatoarele:

 

1) Un motor suficient de solid sa ma tina pe mine (95 Kg), una bucata nevasta (60 Kg) si bagajul aferent unei astfel de deplasari (cort, saci, etc)

 

2) Motor destul de fiabil de preferat in 2T pentru simplitate (eu ma gandisem la un MZ ES 250) care sa reziste 10000 Km dus si tot atatia intors.

 

3) Spuneti-va parerile si eventualele "tuninguri" pentru modelul ales (aprindere, amortizoare, etc).

 

4) Mentionez ca sunt destul de priceput din punct de vedere mecanic.

 

 

Astept cu placere pareri!!

 

:blink:

salutare, indrazneatza idee ;)

 

daca tot ceri pareri uite si pe a mea..

preferi un motor fiabil si comunist ia o planeta 5 , gasesti piese pe drum daca ai avea nevoie, +ai avantajul atasului daca tot mergi cu toata satra :)

dar pt un drum asa serios ti-as recomanda un ural cu atas (daca ai de unde sa faci rost) ,

motoarele rusesti trebuie reziste la drumurile nasoale doar sunt fabricate pt soselele deacolo...

si ia pe cineva care sa vorbeasca rusa

sunt curios daca vei reusi sa faci asa o iesire !!! astept noutati

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am planuit in viitor (2011, 2012) o plecare pana in Mongolia sau ma rog Asia Centrala.

 

As vrea cu o comunista.

 

Voi ce ati alege?

 

Datele "problemei" ar fi cam urmatoarele:

 

1) Un motor suficient de solid sa ma tina pe mine (95 Kg), una bucata nevasta (60 Kg) si bagajul aferent unei astfel de deplasari (cort, saci, etc)

 

2) Motor destul de fiabil de preferat in 2T pentru simplitate (eu ma gandisem la un MZ ES 250) care sa reziste 10000 Km dus si tot atatia intors.

 

3) Spuneti-va parerile si eventualele "tuninguri" pentru modelul ales (aprindere, amortizoare, etc).

 

4) Mentionez ca sunt destul de priceput din punct de vedere mecanic.

 

Astept cu placere pareri!!

 

:blink:

 

TU VB SERIOS SAU LA BASCALIE ;)

 

:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic in loc de sotie sa iti mai iei un motor(sau doua ... poate si o masina de suport :blink:) in spinare ca o sa ai nevoie de piese de schimb.

eu iti recomand un BMW 1100 GS ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu iti recomand un BMW 1100 GS :blink:

 

 

Eu iti recomand sa mai dormi putin, n-ai prins ideea.

 

 

On-topic: ca motocicleta as recomanda un Ural cu atas sau un Simson, tot cu atas.

Cat despre ceea ce vrei sa faci...jos palaria!

 

1) Un motor suficient de solid sa ma tina pe mine (95 Kg), una bucata nevasta (60 Kg) si bagajul aferent unei astfel de deplasari (cort, saci, etc)

 

2) Motor destul de fiabil de preferat in 2T pentru simplitate (eu ma gandisem la un MZ ES 250) care sa reziste 10000 Km dus si tot atatia intors.

 

 

Eu zic sa te mai gandesti.La multitudinea de kilograme adunate impreuna cu pasager+bagaj, o sa rupi in doua e-esul.Trebuie sa te gandesti bine inainte de drumul asta.

Editat de Cubo2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io cred ca planeta 5 bine pusa la punct e foarte buna...si solo si cu atas...uralu` e mai puternic dar mai greu...iar simsonu e cam puturos , mai ales cu greutate. da` chiar.... alta locatie n.ai gasit?nu zic k nu ar fi misto..... :blink: numa bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da` chiar.... alta locatie n.ai gasit?

 

 

:blink: asta a fost buna....

 

 

Dupa parerea mea, un ural cu atas ar face treaba excelenta, ce conteaza greutatea?Pui pe el, porcul, frigiderul, sifonierul si te duci nene...Sa nu uitam ca pana in Mongolia ne mananca soarecii sireturile....

Toate bagajele atarnate in spate, nevasta in atas, si da-i bataie.

 

 

 

 

 

 

Sa revenim cu picioarele pe pamant, este totusi planificat prin 2012, deci are omul timp de gandire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- daca este vorba de Asia si de comuniste motocicleta ruseasca are ceva avantaje,

- daca vrei un 2 timpi ideal este o Planeta caracterizata prin sinplitate si duritate, cu mici inbunatatiri

la sistemul de aprindere si incarcare si o punere la punct generala, normal !

- in cazul in care vrei sa mergi fara atas tre sa te gindesti la cel putin 10 kg. de scule, piese, cauciuc de schimb...

Eu tot 100 cintaresc si femeia tot pe la 60 bate si mai tot timpul, bagajul trecea de 50 kg, singura diferenta este

ca eu nu am visat un asa drum !!! ;)

 

Pina atunci ne mai auzim, numai bine :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Renunta la orice ideee gen MZ sau alta mobra nemteasca. Ia un ij 56 sau o planeta, asigura-te ca ai rulmenti noi in ea, saibe cementate, camere de schimb, un set de cabluri si o siguranta de lant. in plus tre sa te uiti la sistemul electric sa fie in mintile lui.

Avand in vedere greutatea f mare poate nu ar fi o idee rea un set de discuri de ambreiaj

Daca nu il fortezi te duce fara sa umbli in el.

Gasesti piese de schimb acolo daca ai nevoie, peste tot.

ural/nipra - mai greu - sunt de lux in unele zone.

 

 

 

daca stii sa mergi cu ijul nu iti face necazuri multe zeci de mii de km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....eu cred ca dupa primi 3000 de km o sa vrei sa te intorci acasa :blink:

-tot la planeta 5 ma-m gandit si eu ca ar fi buna pt drumul asta...oricum bafta...mai ai timp destul de gandire si pregatire pt aventura asta sau de ce nu sa gasesti prieteni sa te insoteasca....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea mea este sa ma hotarasc la un motor musai 2T pentru ca sunt constient ca in 20 000 de Km se pot intimpla multe din punct de vedere mecanic (deci Ural, Simpson, Dnepr nu sunt de ales, tije impingatoare, arbore cu came, culbutori, supape, chiuloase care ridica probabilitatea unei defectiuni si intr-adevar sunt mincat) iar cu atas sigur nu-mi place pentru ca as putea s plec la fel de bine cu un atv.

De inteles ca o trusa de scule bine pusa la punct va fi de nelipsit, un set motor (arbore cotit, biela, rulmenti, piston, cateva perechi de segmenti, set de rulmeni, garnituri, kit reparatie carburator, aprindere, becuri,etc) chiar dac o sa ocupe cava loc si vor fi destul de grele.

De aceea trebuie monocilindru in 2T.

Si poate mai slabesc pana in 2011, 2012 :) :blink: ;)

 

Deci?

 

 

Cu un BMW parca nu ar avea farmec si oricum cu masina de suport pot sa plec si cu un FIRST BIKE ca nu mai conteaza.

 

Pana in primavara anului 2010 sper sa cumpar/string/imprumut echipamentul de care am nevoie, sa intreb oameni care au fost in calatorii asa lungi.

 

Apoi urmeaza etapa 2 cu achizitionarea motorului undeva prin vara lui 2010 reparatie/imbunatatire si apoi o Transalpina, Transfagarasan etc cu tot cu nevasta si bagaje in toamna.

 

Primavara lui 2011 vize si strans ceva bani :) si in vara lui 2011 plecarea.

 

Daca timpul nu ajunge pentru una din etapele enumerate se poate amana cu un an.

 

Parca nu pare asa dificil!!

 

 

Cui ii surade ideea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar un vis extraordinar de frumos.Ai fi de mare angajament daca l-ai duce la capat. Nici sa nu te gindesti la o alta motoreta in afara de P5, si asta ptr urmatoarele motive. simplitatea motorului,consum mult mai mic fata de ural sau dnepra,se gasesc piese oriunde in asia,usor de intretinut etc. si acum sa facem lista pieselor ce ar trebuisa le iei cu tine.1 ambielaj, 1 piston,2 per de segmenti,1 cutie viteze,2 seturi de ambreiaj, cabluri, 1camerasi 1cauciuc, De retinut ca motorul trebe sa ti-l faci de aici, cu rulmenti de calitate. in rest iti doresc sa ai o vointa de fier,si sotiei tale.Sa fie intr-un ceas bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un alt avantaj al planetei5 este : fiind o motocicleta populara peacolo, nimeni nu te va omori pt ea,

in rest cred ca deja sunt destule pareri care sa te indrume spre o hotarire corecta.....

si poate poate pina atunci vei gasi mai multi doritori care s-ar aventura , sincer sa zic si pe mine m-ai facut sa ma gindesc la o excursie de genul...(prieteni mei si cu mine doream o mica aventura catre portugalia un tinut un pic mai civilizat dar poate nu la fel de pitoresc )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Eu iti recomand sa mai dormi putin, n-ai prins ideea."

 

 

ba cred ca am inteles foarte bine! dumneata nu esti in stare sa intelegi o gluma! daca te uiti la emisiunea "In jurul lumii" de pe explorer... o sa vezi de ce am recomandat GS-ul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tare faina ideea. chiar ma gandeam la asa ceva, dar se pare ca tu deja ai pus o idee in planuri concrete.

planeta 5 e o motocicleta recomandata, am avut asa ceva si timp de un an cat am avut-o n-am facut la ea decat sa modific partea esteticca si sa-i reglez o singura data platina si am schimbat o singura bujie si in rest chiar nimik

decat benzina si ulei. si chiar am facut in jur de 8000 de km cu ea. dar motorul era nou, nout luat intreg de la rusi, lantul schimbat, electrica in regula.

alta chestie ar fi daca o sa mai gasesti pe cineva cu care sa te insotesti sa aiba si el tot acelasi tip de motocicleta, mai impartiti din piese, etc.

eu vara asta as vrea sa resuscitez dnepra mea cu atas, poatene intalnim la o tura pe treansfagarasan cu comunistele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tare faina ideea. chiar ma gandeam la asa ceva, dar se pare ca tu deja ai pus o idee in planuri concrete.

planeta 5 e o motocicleta recomandata, am avut asa ceva si timp de un an cat am avut-o n-am facut la ea decat sa modific partea esteticca si sa-i reglez o singura data platina si am schimbat o singura bujie si in rest chiar nimik

decat benzina si ulei. si chiar am facut in jur de 8000 de km cu ea. dar motorul era nou, nout luat intreg de la rusi, lantul schimbat, electrica in regula.

alta chestie ar fi daca o sa mai gasesti pe cineva cu care sa te insotesti sa aiba si el tot acelasi tip de motocicleta, mai impartiti din piese, etc.

eu vara asta as vrea sa resuscitez dnepra mea cu atas, poatene intalnim la o tura pe treansfagarasan cu comunistele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as alege pentru asa un drum o motocicleta cu atas. O Planeta 5 cu atas ar fi ideala. In primul rand ai o alta distributie a bagajelor, nu ai toata greutatea pe spate. In al doilea rand poti transporta bagaje mai voluminoase(nu grele ci doat care ocupa spatiu mai putin. Si in cazul in care la intoarcere termini din provizii-mancare apa, piese de schimb folosite si atasul nu mai e necesar il poti lasa pe drum.

O alta problema este stabilitatea. Gandeste-te ca o buna parte din drum o sa fie naspa, o sa fie probabil si drum forestier, pietruit, alunecos si in unele locuri si cu zapada. Gandeste-te ca nu e chiar o placere sa ai motorul full de bagaje plus pasagerul si sa o mai si manevrezi pe un drum acoperit cu noroi. Cu atasul chiar daca mai derapezi nu risti sa cazi si sa distrugi ceva.

Indiferent ce motor vei alege, incearca sa ai cat mai multe piese noi in el, eventual cauta un motor nou la care sa-i faci doar rodajul, toti rulmentii sa fie noi, cauciucuri de o calitate cat mai buna, instalatie electrica in stare perfecta, baterie noua, becuri bune, un set motor si o cutie de viteze de rezerva, camere si petice de rezerva, una doua anvelope de rezerva, o aprindere de rezerva, o trusa de scule cat mai diversa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ijul Planeta 5 este motocicleta nationala a Mongoliei. Uralul si mai ales Niprul, care ar rezista mult mai bine drumului din toate punctele de vedere, sunt probabil ceva mai greu de aprovizionat cu piese desi ele exista pana si in Vietnam. Evident ca vorbesc de motociclete cu atas, e de rau sa crezi ca poti incarca atata MZ ES.

site-ul asta spune multe

www.exploreindochina.com

Oricum e de la sine inteles ca topicul asta e o reverie.

 

Ijul Planeta 5 este motocicleta nationala a Mongoliei. Uralul si mai ales Niprul, care ar rezista mult mai bine drumului din toate punctele de vedere, sunt probabil ceva mai greu de aprovizionat cu piese desi ele exista pana si in Vietnam. Evident ca vorbesc de motociclete cu atas, nu poti incarca atata MZ ES.

site-ul asta spune multe

www.exploreindochina.com

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu are rost sa iti bati capul ...Nu te tine nici o comunista sh...

 

Daca vrei sa ajungi celebru, eu zic sa incerci cu Mobra Super 50..parerea mea este ca e cea mai fiabila dintre toate comunistele si merge putin incet dar ai timp sa admiri peisajul!!! in medie cu bagaje poti sa parcurgi 30-40 km pe ora..

 

Avantaje:

consum sub 3 l/100 km...

2T

aprindere si lumini pe magneto, nu are baterie..

piese mici si usoare..ai nevoie de scule putine sa poti sa faci o reparatie capitala pe drum..

 

pt. pregatire de drum: trebuie sa intaresti putin cadrul + schibat genti si spite pus cauciucuri noi de calitate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu are rost sa iti bati capul ...Nu te tine nici o comunista sh...

 

Daca vrei sa ajungi celebru, eu zic sa incerci cu Mobra Super 50..parerea mea este ca e cea mai fiabila dintre toate comunistele si merge putin incet dar ai timp sa admiri peisajul!!! in medie cu bagaje poti sa parcurgi 30-40 km pe ora..

 

Avantaje:

consum sub 3 l/100 km...

2T

aprindere si lumini pe magneto, nu are baterie..

piese mici si usoare..ai nevoie de scule putine sa poti sa faci o reparatie capitala pe drum..

 

pt. pregatire de drum: trebuie sa intaresti putin cadrul + schibat genti si spite pus cauciucuri noi de calitate...

Corect este usor de reparat dar la 10000 Km schimbi de cel putin 2 ori segmentii romanesti. Si intaresti vaza, schimbi spite ar mai trebui si telescoapele asa ca ramai cu numarul. Si la 30 Km / ora ai nevoie si de un metru cub de tigari ca " sa admiri peisajul". Si este recomandat sa ai si un prieten medic sa-ti rezolve bataturile din spate jos la intoarcere. Credema stiu ce vorbesc am facut cu Mobra peste 40000 Km.

Cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...