Sari la conținut

Reparatie releu incarcare ?


smok3
 Share

Postări Recomandate

offtopic: am facut-o imediat dupa "pictura" si nu eram hotarat care imi place mai mult :D m-am conformat

 

on-topic: vorbesc serios, chiar il donez, numai ca sincer, in afara de a accepta provocarea reparatiei unei piese care este predestinata inlocuirii, nu prea vad cine se inhama la munca asta......dar romanii sunt inventivi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kato, stiu foarte bine ce spun. Nu vorbeam de o reparatie a unui releu, ci de facut o anumita piesa electronica. Aveam schema si toate componentele trebuiau cumparate. Am petrecut vreo 2 zile la magazine si nu am gasit exact ce trebuia. Ca aveau de n ohmi si nu de cat ne trebuia sau nu aveau deloc piesele respective.

Cu de-alde rezistente, condensatoare, bobine, chiar si tranzistoare sau diode se rezolva, imposibil sa nu se gaseasca. Problema e sa nu fie vreun integrat "custom". Cind mi s-a bulit turometrul l-am demointat, de curiozitate sa vad ce e in el. Avea un integrat de l-am cautat pe net pina mi-au iesit ochii din cap. Si nu l-am gasit. Ori era ceva complet custom, ori era ceva OEM cu marcajul schimbat.

 

Daca reusesti sa-l demontezi, sa ne spui si noua ce-i in el.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ziua de sambata, donez releu ars, pentru experimente.

 

Am facut toate verificarile, asta e de vina, il schimb, asa ca in loc sa il arunc la gunoi, sper sa ii foloseasca unui talentat electronist.

 

Astept doritori.....

ahaaaaaaaa deci nu sunt singurul careuia i s`a bulit releul..... :D cat depsre poza ta cu vfr`ul e de vis chiar imi place ce a iesit din el ...poate chiar imi spui si mie informativ cat te`a dus ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe un alt site specializat, o informare spune ca exista sanse de 15% ca aceasta piesa sa se strice la modelul '98-'01, si 60-70% sanse sa se strice pentru modelul pre '98

Partea buna e ca doar piesa asta se strica la masinarie :D, si suntem amandoi in cei 15%

 

 

Informativ, o asemenea "pictura" costa in jur de 400 de Euro, numai ca mai mult, a facut omul si toate trei gentile "Givi", a acoperit si zgarieturile de la cazaturi...a avut ceva de lucru.

 

La o moto normala, e mai ieftin, 250-350 Euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

nu m-am consultat cu smok3, sper sa nu-l dranjeze ca scriu asta: releul de incarcare s-a ars pt ca avea un scurt undeva. bateria a schimbat-o degeaba. i-am sugerat sa scoata din circuit accesoriile care nu erau puse de fabricant:alarma(pt care, oricum, nu avea telecomanda) si un volt-metru lipit de cineva pe bord. cand sa scoata alarma a descoperit ca cel care montase xenoanele nu izolase bine firele de la instalatie si uneori se vedeau scantei pe acolo...

apropo, rasina aia e a dreq rau de tot, intr-adevar. dar am reusit sa sap si sa ajung la fire si m-am oprit. mirosea groaznic in incapere si am tras concluzia ca trebuie sa fac operatiunea intr-un spatiu deschis. trebuie sa inaintez cu grija ca sa nu topesc ceva pe acolo.

 

 

 

n-as zice ca e ceva epoxidic. mai degraba mi se pare ceva pe acrilic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce relee ati desfacut voi ca tot vad ca vorbiti de inlocuit piese. Eu am vandalizat un releu de vfr cu ajutorul unei freze si apoi cu diferite scule de mana si n-am reusit decat sa vad ca tot releul este defapt un circuit hibrid asa ca nu prea ai ce piese schimba, se pot face improvizatii dar nu are rost, nu se justifica munca, e mult mai usor sa faci unul de la zero si daca-l faci bine nu se va mai arde niciodata de la sine.

Mai gasisem pe un forum pe unii care povesteau investigatiile lor asupra unui releu deasta intr-un laborator dotat cu tot ce trebuie pentru reverse engineering, aveau si scaner cu raze X, si multe alte gadgeturi hitech. In urma radiografiilor au ajuns si ei la concluzia ca este un circuit hibrid.

Desi aveau un aparat cu care au putut afla exact componenta rasinii din cate imi amintesc nu gasisera solventul ideal pentru ea.

Nu zic ca nu se poate repara dar depinde mult si de tipul releului, poate or fi si unele construite cu componente discrete desi nu prea cred pt ca ar ocupa mult mai mult loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am gandit sa-l dau la un amic sa-l bage la raze x sa vedem ce are inauntru. partea mai putin placuta este ca nu poti face raze x decat daca ar fi fara perete metalic in partea de jos, ceea ce nu e cazul. asa ca o sa-l iau usurel, batraneste. daca am schimbat eu smd-uri in tehnologie bga de pe telefoane(cpu, flash, surse, etc.) cu rasina pe/sub ele sper sa reusesc si rasina asta s-o scot de pe piesele alea destul de mari. o singura grija am: sa nu dizolv/topesc ceva din piesele montajului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la releul de incarcare de la motociclete nu cred ca se ard diodele redresoare, mai degraba cred ca se strica montajul ( diodele stabilizatoare , pentru ca presupun ca asta are ) care stabilizeaza si limiteaza tensiunea de incarcare si nu cred ca are mare legatura cu faptul ca se incalzeste deoarece la CB spre exemplu era rece tot timpul si tot s-a stricat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci mai bine il faci de la 0 componentele costa ~20lei ii pui un radiator.. ii torni rasina si gata...

Nu e chiar atat de simplu, piesele costa mai mult decat 20lei (cel putin triplu) si nu-ti vor incapea in aceiasi carcasa.

Cel mai convenabil ar fi modularizarea releului adica folosita o punte redresoare auto (cea de dacie merge perfect dar se pot gasi si unele mai finutze de la auto mici) iar partea de "stabilizare" cu tiristoare sa fie construita separat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am gandit sa-l dau la un amic sa-l bage la raze x sa vedem ce are inauntru. partea mai putin placuta este ca nu poti face raze x decat daca ar fi fara perete metalic in partea de jos, ceea ce nu e cazul. asa ca o sa-l iau usurel, batraneste. daca am schimbat eu smd-uri in tehnologie bga de pe telefoane(cpu, flash, surse, etc.) cu rasina pe/sub ele sper sa reusesc si rasina asta s-o scot de pe piesele alea destul de mari. o singura grija am: sa nu dizolv/topesc ceva din piesele montajului....

 

Uite niste baieti care au dat deja cu X-ul in releu. vezi in ultima parte a paginii pozele.

 

 

http://faq.f650.com/FAQs/VoltageRectifierFAQ.htm

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mod sigur se poate repara.. garantat..

problema : injuri toate ruele moarte ale releului .. si biserica la care se duceau rudele releului.

pretul unui releu nou nu justifica munca/timpul

 

problema e ca nu e o treaba pe care sa o faca oricine, ai nevoie de un bun meserias, si un bun meserias in general are un job.. si timpul petrecut sa repare releul nu se justifica.

 

oare rasina aia topita si apoi cristalizata(la fabricarea releului) sa fie o reactie ireversibila ? :wink:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa fie rasina aia intarita cu ultraviolete cum face nea' dentistul, sau se topeste la o temperatura mai greu sau mai usor de obtinut in conditii casnice?

Ulterior reparatiei cred ca va fi nevoie de o rasina sau ceva care sa fie un bun conductor pentru caldura

 

PS cand s-a prajit releul meu (care era trifazic) am studiat problema si am aflat ca ar functiona ca si un semiconductor

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau si eu un releu de Bandit 400. Unul nou si original l-am gasit cel mai ieftin la 150 E si cel mai scump la 270 E.

E mult prea scump. Accept orice inventii ca 730 de ron nu dau pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am mai sapat in seara asta putin la releu. chestia e ca nu am dat de componente propriu zis, adica rezistente marcate sau tranzistori marcati. nu am gasit nici o capsula si am sapat cam 35% din totalul rasinei. am dat doar de izolatoarele firelor care ies din carcasa si de niste lipituri cositorite. o sa mai forez dupa piese peste cateva zile cand voi avea o ora libera

Editat de auto_geo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Pana la urma a reusit cineva sa repare vre-un releu? :rolleyes:

 

Al meu tocmai s-a stricat subit lasandu-ma in camp. Am luat unul nou (415 lei) si ma intreb daca merge reparat cel defect.

post-50927-0-26519900-1316083628_thumb.jpg

post-50927-0-12976000-1316083634_thumb.jpg

Editat de Inspektor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand s-a prajit al meu si m-a lasat in camp :)) , am pus unul de atv, chinezarie, care merge si acum.doar 40 de ron.tin sa precizez ca nu eu am venit cu ideea, userul Penetru a fost cel inteligent :D

 

De unde si ce model? Ca as lua si eu 1 de proba sa-l am rezerva.. :grinbandit:

Editat de Inspektor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde si ce model? Ca as lua si eu 1 de proba sa-l am rezerva.. :grinbandit:

Banuiesc ca din magazinele care au piese de scuter/atv, dar o sa fie nevoie sa adaptezi mufele.

Uite aici o alternativa, poti lua 10 sa fie de rezerva: http://www.ebay.co.uk/itm/Rectifier-Regulator-Honda-CB500-CBR-600F-900RR-1100XX-/250892553592?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3a6a5c8d78#ht_3130wt_863 :)

Editat de alexcatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...