Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

@ dan: Dupa atata experienta pe doua roti fara permis si mare zmeu cu istorie pe un RR, te-ai gandit tu ca ar fi destept sa ii intrebi pe inteleptii forumului ce avion de peste 160 cai ar fi ok pentru tine.

 

Is curios care nu a mai rezistat fara clona...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Imi cer scuze, dar din partea lui dan_junior vine un miros de troll (in sensul ca povestea pare "usor" inventata). Asa ca eu ii propun sa-si ia in continuare un BMW S 1000 RR, daca tot are 100.000 km de experienta in trafic in 2 ani de permis auto, motocicleta inainte de 18 ani fara stirea parintilor si restul taraboiului :wacko:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna,

 

Ok, multumesc pentru precizari lui Method si mettal. Fiecare cu parerea lui dar puneti in calcul si altceva, idiotenie si prostie mare(eu) cand am facut chestiile alea, sunt olimpic national la informatica, mi-am deschis impreuna cu un prieten o firma de soft it, birou la o distanta destul de mare de apartamentul parintilor. 100.000 km = 20.000 km cu Dacia 1310 cumparata la inceput pentru a invata sa conduc, vreo 50.000 cu un C4 si 30.000 cu actuala masina un ford fiesta. Daca voua vii se pare "troll" e ok. eu v-am cerut sfatl fiindca cred ca aveti o experienta mult mai mare decat mine, adica eu nici nu pot sa spun ca am experienta, 5000 km pot sa spun ca stiu sa nu pic in curbe si pot sa stiu ce inseamna sa mergi pe o motocicleta.

Oricum daca puteti sa imi mai dati niste indicatii sunt bine venite, sper sa ne intalnim pe strada sau pe la intrunirii sa ne cunoastem si sa pot sa va explic si sa ma credeti ca nu sunt aberatii.

CBR-ul l-am avut vreo 4 luni, l-am cumparat in aprilie anul trecut si l-am vandut in august, nu am avut cazaturi cu el, nici nu pot sa spun ca m-am infipt in el, faceam drumul de hd-tm si hd-cj, am mers cu el mai mult de 200 doar pe autostrada la cluj.

 

O zi buna,

Dan Junior

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Dan Junior,

 

Si eu sint motociclist incepator.

Motocicleta mea este un CBF 1000 si este prima mea motocicleta!!!!

Carnetul cat. A l-am facut in sept. 2010 si pina acum am 3000km cu motorul.

Stiu sunt foarte multi care vor spune ca sunt nebun sa incep imediat cu 1000cm³. Intre un CBF 600 si CBF 1000 sunt 30 de kg si 26 cp diferenta.

Scoala de soferi am facut-o cu un CBF 600 si din experienta de pina acum pot sa spun ca diferenta nu se simte.

Dupa parerea mea este foarte inportant comportameltul pilotului. Nu cu frica ci cu respect!!!!

Si cu o motocicleta mica poti sa faci o gramada de prostii.

Tu trebuie sa te simti bine pe ea.

 

Asta e parerea mea

 

Aderenza maxima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva a zis o Vorba mare: "Parerea mea este ca o persoana ponderata poate incepe pe oricat de mare capacitate cilindrica.

Problema este ca aceste persoane sunt f rare la numar." Old school Te respect Omule pentru ca existi, asta incerc eu sa le explic la mai multzi, ca depinde de ei nu de faptul ca isi iau totzi super sport de 1000 cmc. Totzi baga frica in ei ca vezi Doamne sunt foarte periculoase si etc. Depinde doar de voi viitori motociclisti, cat bagatzi mana`n gaz. Vretzi sa fitzi bat-man datzii in blana sa vedem zburatzi ? Va este drag de familie si de prieteni? Atunci mergetzi cu atentzie si cu ochii in 4. Cand va asiguratzi intr-o intersectie si va uitatzi odata in stg si apoi in dreapta, va rog mult mai uitatzi-va inca odata, sa nu avetzi o surpriza apoi. Bafta Tuturor si mare grija.

Asfalt Uscat.

 

 

Bine spus ... m-am dat si eu cu el .. mare om ... sper sa ajung si vara asta pe la el ... sa mai invat una alta !!!

 

Respect !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Dan Junior.

 

Mare atentie, sa nu crezi ca intelectul inlocuieste totalmente reflexele! Intr-adevar cand este "pregatit" mintal, e mai usor sa anticipezi situatii in trafic, sa "calculezi" subconstient o cale de escape intr-o situatie tensionanta, dar NU inlocuieste experienta!!!

Adica nu ma intelege gresit, dar nu te baza pe faptul ca esti olimpic, sau ca esti la vreo univestitate smechera thencica cu 10 pe linie, asta te face un motociclist destept, dar nu un motociclist bun, neaparat.

Nu grabi lucrurile, daca iti permite buzunarul i-ati un VFR 800 dupa 2002 si bucara-te de el, nu face economie pe echipament si cand iti trece acul de 150km/h, gandeste-te daca merita (cateodata chiar nu merita, din nici un punct de vedere). Nu rezuma placerea de a merge cu motorul doar la acceleratii si viteza, ca o sa vrei din ce in ce mai mult, o sa iti iei din ce in ce mai mult, si tot nu o sa te satisfaca intr-un final. Placerea nu e doar in mana dreapta (stiu ca e interpretabil).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. dan_junior si Sorin25.....nu la inceput se cade cu motorul,ci dupa putine zeci de mii de km,exact atunci cand crezi ca stii sa o tii mai bine si ca ai trecut cu bine de faza de incepator,eventual te si imbarbatezi ca ai evitat un contact cu ceva,datorat propriilor reflexe.

Si un motor de 500cc fuge f tare,asa k iti trebuie 2 ani pana sa zici ca depasesti,ca si conducator,performantele lui tehnice.dar diferenta dintre unul de 500 si unul de 1000 este ca primul te iarta pe franare,pe curbe,pe asfalt ud,etc mult mai mult.

 

 

Cu totii stim sa acceleram,si e si f f distractiv,dar nu cu totii ne si oprim in timp util,nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da iti dau absoluta dreptate in cea ce spui!!!!!!

 

Pe la noi se spune ca primul an ai grija mare, al doilea ai mai mult curaj ial al treilea musti in asfalt.

Mi-am luat unul de 1000cm³ nu ca sa fac sport ci sa ma plimb cu el si sa il pastrez mai mult timp.

Din fericire in Austria ca incepator trebuie sa faci neaparat un Safety curs dupa 4-9 luni duupa ce ai luat permisul. Costa 190Euro.

Cursul asta o sa-l fac pe 25 Aprilie, sunt foarte curios!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna tuturor,

 

Povestea mea incepe asa, la 17 ani, mi-am cumparat primul meu motor, o Aprilia RS50, fara sa stie parintii mei, deoarece acestia nu sunt de acord cu asa ceva.

Cu aceasta am luat nshpe mii de cazaturi, si multe ore de lucru la motor, am invatat mecanica cat mi-a ajuns pentru toata viata:)).

Dupa un an am trecut la urmatoarea etapa, o Aprilia RS125 cu power-valve, era o hayabusa pentru mine, si cu aceasta am avut numa probleme mecanica, dar a fost bine m-a ajutat mult,.

La 18 ani am dat pentru permis, categoria B, l-am luat dupa 4 zile dupa ce am facut 18 ani, dupa 2 saptamani, mi-am luat si masina. Dupa aceasta mi-am cumparat un CBR 600rr, cu care m-am plimbat undeva la 4000 de km.

Acum vreau sa fac categoria A sa nu mai fiu doar un putzta pe motocicleta ci sa fiu motociclist cu acte in regula, si DUPA, doar DUPA sa imi iau si motor. O sa accept toate criticile din partea voastra fiindca am condus fara A, si sunt si eu de acord acum ca am facut o prostie, am ramas din cauza asta 4 luni fara permis categoria B, fiindca am fost prins de politie, rectific m-am oprit la politie, dar ce sa fac asta e, am trecut peste, amenda administrativa de 20 de lei:)) avocati buni:).

Am cu masina undev ala 100.000 de km, fiindca am fost partener la o firma si a trebuit sa ma plimb prin tara mult, cu motorul am undeva la 5000 de km.

Pot sa spun ca am stapanire de sine si stiu sa ma descurc in situatii limita, nu am avut nici un accident nici cu motorul, nici cu masina, pe langa asta sunt pilot in cardul Aeroclubului Romaniei.

As vrea sa imi cumpar o motocicleta dar inca nu sunt convins care, as vrea niste pareri si din partea voastra, ma atrag urmatoarele....:() cum suna :D).... ZX10r, ZX12r, Aprilia RSV si Yamaha R1. Nu ma prea trag cele enduro, chopper si cross, fara suparare posesorilor acestora, sunt frumoase, dar cum am citit si pe forum, gusturile nu se discuta:D. As vrea ceva pe o perioada mai lunga de timp, sa fie fiabila, intretinerea sa fie la o suma modica, sunt student, si sa fie si un pic comoda.

Nu sunt foarte innebunit dupa viteza, daca vreau ma sui in avion si am si viteza si adrenalina din plin, dar vreau sa fie totusi agresiva. Stiu sunt cam multe criterii dar sper sa ma puteti ajuta sa gasesc ceva.

Am 190 cm si 85 de kg, pot sa zic ca sunt destul de masiv.

 

Astept criticiile voastre si ajutor din partea voastra.

O seara placuta,

Dan Junior

Citind postul tau mi-a venit treptat in minte un singur motor....VFR800.

Daca nu ai avea doar 5000 km experienta, s-ar potrivi perfect VFR800.....motor fiabil (Honda), carenat, cuplu mult (motor in V4), putere destula, pozitie comoda, doar intretinerea nu cred ca e prea ieftina, si nici motocicleta nu costa putin. Totusi, si cu 5000 km inclin sa zic ca merge un VFR, desi nu m-am dat decat o data pe asa ceva si parerea mea nu e prea avizata in cazul asta. Totusi caracteristicile acestei motociclete ma fac sa fiu de parere ca se incadreaza in cele spuse de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. dan_junior si Sorin25.....nu la inceput se cade cu motorul,ci dupa putine zeci de mii de km,exact atunci cand crezi ca stii sa o tii mai bine si ca ai trecut cu bine de faza de incepator,eventual te si imbarbatezi ca ai evitat un contact cu ceva,datorat propriilor reflexe.

Si un motor de 500cc fuge f tare,asa k iti trebuie 2 ani pana sa zici ca depasesti,ca si conducator,performantele lui tehnice.dar diferenta dintre unul de 500 si unul de 1000 este ca primul te iarta pe franare,pe curbe,pe asfalt ud,etc mult mai mult.

 

 

Cu totii stim sa acceleram,si e si f f distractiv,dar nu cu totii ne si oprim in timp util,nu?

 

 

nu e batut in cuie "2" ani. :D Daca esti zero talent, niciodata nu ajungi acolo, daca le ai, poate mai devreme.

 

te iarta la greseli, iti dai seama, nu e asa de brutal, dar daca mergi ca un idiot...n-are cum sa te ierte ca ai intrat prea tare intr-o curba.

 

acum o "deductie" proprie: (am abia cam juma de sezon de anul trecut) e destul de dificil sa merg cu mai putin de 60km/h constant, poate nu e asa de "fina" acceleratia la a mea (am mers cu o alta moto, mi s-a parut mult mai "controlabila" dp asta de vedere), e obositor si enervant sa tot dea in nas...

 

tot ce se spune de pozitie pe SS, ca e NASPA, e A D E V A R A T ma rupe de incheieturi, spate si genunchi (nush cum naiba ma strang pantalonii la genunchi de-mi opresc circulatia)...trebuie experimentat, poate gasesc o pozitie comoda. (ca si cum as cauta o dacie din 1989, care sa fie "fiabila" :()

 

eh, ne mai certam, ne mai impacam...cu toate astea, imi place :D e ca si cum as manca multe dulciuri (stii ca-ti fac rau, dar sunt prea bune)

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e destul de dificil sa merg cu mai putin de 60km/h constant, poate nu e asa de "fina" acceleratia la a mea (am mers cu o alta moto, mi s-a parut mult mai "controlabila" dp asta de vedere), e obositor si enervant sa tot dea in nas...

 

 

carburatie si intinde lantu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozitie comoda pe SS? Nu mai bine faci niste geno si putin spate sa iti poti tine greutatea in alte parti decat pe ghidon? Eventual modifica saua (pui extra puf :blbl:).

 

Cat despre mers sub 60... incearca ce zicea bec, respectiv... e subturata si nu ii place. Iti spune doar ca nu e scuter si nu ii place ca iti bati joc de ea :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatie si intinde lantu.

 

e injectie, subturata nu stiu daca e, a 2-a cu 60 :P sta pe la ...5-6000?(o simt ca e sprintena, raspunde imediat la accel, de-aia nu-mi pare a fi subturata)

 

..doar n-o sa merg numai cu 1-a.

 

Aia cu intinsul lantului da, trebuie, dar vedem dupa...totusi, din cate tin eu minte, asa face ea, ori accelereaza, ori frana de motor :blbl:

 

tre sa mai calibrez si incheietura :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e injectie, subturata nu stiu daca e, a 2-a cu 60 :P sta pe la ...5-6000?(o simt ca e sprintena, raspunde imediat la accel, de-aia nu-mi pare a fi subturata)

 

si la injectie se mai curata si sincronizeaza clapetele .

 

..doar n-o sa merg numai cu 1-a.

in nici un caz , in a1-a are cuplu foarte mare si te poate dezechilibra usor

 

Aia cu intinsul lantului da, trebuie, dar vedem dupa...totusi, din cate tin eu minte, asa face ea, ori accelereaza, ori frana de motor :blbl:

 

dupa" ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce continut calitativ are post-ul meu sa pe cati dintre cei care il citesc o sa influenteze, dar, cum spun altii, "here goes nothing":

 

sunt incepetor. am inceput anul trecut in august pe motor de 600 cmc si cam 110 CP. mai exact este vorba de o honda cbr 600 f4i sport pe care o iubesc.

 

background: sunt membru pe forum din 2004, am citit tot ce se putea (mai ales rubrica accidente), am aprox 500 k km cu masina, am facut ciclism foarte multi ani, imi plac motoarele de pe vremea cand zzr 1000 era cam cea mai tare chestie de pe piata. mi-am dorit motocicleta de cand ma stiu.

 

acum 4 ani am vrut sa renunt la aceasta pasiune pasiva dupa ce am acordat primul ajutor intr-un accident moto. credeti-ma e o imagine care o sa ma urmareasca toata viata...

 

cum spuneam, acum un an mi-am luat inima in dinti si mi-am achizitionat utilajul. criterii - pur si simplu imi placea la nebunie cum arata. cu siguranta majoritatea incepatorilor isi aleg prima motocicleta dupa acest criteriu. cum arata agregatul, atat. in cazul meu a fost o alegere fericita pentru ca nu este nici ss nici touring.

 

chestia care m-au surprins ca incepator si care difera total de ce imi spunea instinctul: accelereaza mai repede decat aproape orice, DAR FRANEAZA MAI PROST DECAT O MASINA OBISNUITA (ca distanta de franare luand in calcul ca un incepator nu stie sa stapaneasca franarea cum trebuie nici dupa ce citeste 1000 de articole despre chestia asta). numai experienta te poate invata o franare de urgenta eficienta (si asta nu se poate invata intr-o parcare libera cum cred unii).

 

pozitia de condus: a doua zi dupa ce am luat-o am fost pe cheia pana la brasov si inapoi. am avut dureri in brate aproape o saptamana (sunt inalt si slab). pe masura ce am mai mers cu ea, m-am obisnuit dar probabil urmatoarea o sa fie un VFR 800.

 

acceleratia: nu este controlata de mana dreapta!!! este controlata de creier. merge si cu 50 km/h (testat de mine)!!! nu da in nas, nu sughite, nu ii mor caii putere de sub carene. trust me!

 

day to day handling: te obisnuiesti cu el indiferent despre ce motor e vorba, plusurile si minusurile le stiti de pe alte topicuri.

 

costuri (ca suntem in criza): mari! este un sport costisitor, de la intretinere pana la echipament!

 

concluzia: oricum fiecare alge ce ii aprinde zambetul pe chip!! satisfactiile sunt foarte foarte mari, dar reparatiile foarte scumpe! iar cel mai important, NU E NIMIC EROIC IN A-TI DA VIATA PE STRADA! urmareste-ti visul dar ramai cu picioarele pe pamant!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce continut calitativ are post-ul meu sa pe cati dintre cei care il citesc o sa influenteze, dar, cum spun altii, "here goes nothing":

 

sunt incepetor. am inceput anul trecut in august pe motor de 600 cmc si cam 110 CP. mai exact este vorba de o honda cbr 600 f4i sport pe care o iubesc.

 

background: sunt membru pe forum din 2004, am citit tot ce se putea (mai ales rubrica accidente), am aprox 500 k km cu masina, am facut ciclism foarte multi ani, imi plac motoarele de pe vremea cand zzr 1000 era cam cea mai tare chestie de pe piata. mi-am dorit motocicleta de cand ma stiu.

 

acum 4 ani am vrut sa renunt la aceasta pasiune pasiva dupa ce am acordat primul ajutor intr-un accident moto. credeti-ma e o imagine care o sa ma urmareasca toata viata...

 

cum spuneam, acum un an mi-am luat inima in dinti si mi-am achizitionat utilajul. criterii - pur si simplu imi placea la nebunie cum arata. cu siguranta majoritatea incepatorilor isi aleg prima motocicleta dupa acest criteriu. cum arata agregatul, atat. in cazul meu a fost o alegere fericita pentru ca nu este nici ss nici touring.

 

chestia care m-au surprins ca incepator si care difera total de ce imi spunea instinctul: accelereaza mai repede decat aproape orice, DAR FRANEAZA MAI PROST DECAT O MASINA OBISNUITA (ca distanta de franare luand in calcul ca un incepator nu stie sa stapaneasca franarea cum trebuie nici dupa ce citeste 1000 de articole despre chestia asta). numai experienta te poate invata o franare de urgenta eficienta (si asta nu se poate invata intr-o parcare libera cum cred unii).

 

pozitia de condus: a doua zi dupa ce am luat-o am fost pe cheia pana la brasov si inapoi. am avut dureri in brate aproape o saptamana (sunt inalt si slab). pe masura ce am mai mers cu ea, m-am obisnuit dar probabil urmatoarea o sa fie un VFR 800.

 

acceleratia: nu este controlata de mana dreapta!!! este controlata de creier. merge si cu 50 km/h (testat de mine)!!! nu da in nas, nu sughite, nu ii mor caii putere de sub carene. trust me!

day to day handling: te obisnuiesti cu el indiferent despre ce motor e vorba, plusurile si minusurile le stiti de pe alte topicuri.

 

costuri (ca suntem in criza): mari! este un sport costisitor, de la intretinere pana la echipament!

 

concluzia: oricum fiecare alge ce ii aprinde zambetul pe chip!! satisfactiile sunt foarte foarte mari, dar reparatiile foarte scumpe! iar cel mai important, NU E NIMIC EROIC IN A-TI DA VIATA PE STRADA! urmareste-ti visul dar ramai cu picioarele pe pamant!

 

tot ce se scrie aici conteaza, ca si eu citeam chestii, si care pareau a fi "sincere" le analizam atent :blbl:

 

multi recomanda exersarea in parcare a franarii, da, nu e acelasi lucru, dar iti antrenezi memoria "mecanica" sau cum naiba-i zice, ca atunci cand te scobesti in nas, nu trebuie sa "cauti" nara, o gasesti imediat, din memorie - la fel si cu franele, stii cat si cum poti sa tragi de ele fara sa cazi...ceva de genul, conteaza mult zic eu. Intra-n reflex intr-un fel.(nu intram in detalii, n-are cum sa fie acelasi lucru)

 

spre rusinea mea, NU AM FACUT NICIODATA ASTA. sper sa o fac.(mai franez eu tare cand sunt singur pe sosea, sa vad cam ce si cum...)

 

interesant ar fi si o simulare de evitare de urgenta. Sa-ncerci sa scapi de target fixation...cum ar fi sa mergi asa cu 60 sa zicem. si...sa se ridice un carton ceva, si sa-l eviti, daca intri in el, sa nu cazi....bla bla e doar o idee, as face-o. asa sa-ti imaginezi tu ca e o masina, si sa tragi de unul singur stanga sau dreapta...nu e acelasi lucru ca nu mai ai "targetul" din "target fixation".

 

aia cu datul in nas eu n-am zis de ea la modul "tre sa-i dai 100 in oras, altfel moare" ci la modul ca e un inconvenient...din cate stiu eu, mai ales sportivele pe carb, ori accelereaza, ori dau in nas, tre sa ai mana fina tare sa mergi cat de cat constant la 60 spre ex, atat.(tinand cont de pozitia "naspa", mai ales daca stai in maini, si de gropi)

 

Noroc!

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

franarea in parcare nu e de urgenta. urgenta e atunci cand iti apare ceva pentru care nu ai timp sa te pregatesti dinainte. de-asta spun ca in parcare nu inveti asta. reactiile sunt mult diferite in situatii reale si nu ai cum sa le exsersezi. evident ajuta sa stii care sunt limitele mobrei, dar doar experienta te ajuta in situatii limita (si norocul).

 

intradevar la turatii mari acceleratia e foarte sensibila si poate sa te smuceasca (peste 7000 RPM) la denivelari etc. incearca sa o tii mai jos in ture (3000 - 5000 in oras; o sa ai si un consum mai mic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine spunea sa exersezi "franari de urgenta" in parcare se refera la total altceva.

 

Era vorba de exersare de franari bruste, agresive intr-un mediu in care nu este pericolul de a fi accidentat de alte masini sau sa accidentezi alte masini in cazul in care micile experimente dau gresi. Tu singur ai spus ca nu esti obisnuit cu franele motorului. Unde e mai bine exersatul, intr-un mediu unde ai redus pericolele la minimum (adica maxim dai de asfalt si atat) sau pe strada (unde dai de asfalt, te mai calca un TIR sau dai intr-un parapet/cap de pod/direct in rapa)? Plus ca dupa ce repeti o procedura destul de des, devine un fel de reflex si cine stie, acel reflex iti poate salva piele intr-o zi.

 

In rest, felicitari ca o iei destul de serios si obiectiv. Experienta la cat B ajuta foarte mult la pilotat motorul. Cineva care nu are experienta pe sosele, trebuie sa aiba grija si la noile proceduri ce trebuie sa le foloseasca la pilotat dar si la actiunile total imprevizibile (pentru incepatori) ale celorlalti participanti la trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am stricat un cauciuc incercand sa imi dau seama incotro se duce motoreta cand blochezi spatele sau frana de motor la intrarea in curba.

Stricat in sensul ca, a ajuns pe sarme din cauza franelor.

Nu`mi pare rau de el, pentru ca m-a ajutat in diferite situatii cand franarea de urgenta a fost necesara.

Importanta este continuitatea pilotarii pe acelasi model de cauciuc.

Gandind`o logic, cu totii stim ca un cauciuc soft, nu se comporta ca unul hard, sau viceversa.

Acum depinde de stilul de pilotaj al fiecaruia in parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-a rugat cineva pe PM sa detaliez partea cu comfortul pe SS. Ii raspund aici ca poate mai sunt si altii interesati. Intrebarea era "cat de mult deranjeaza pozitia? Suficiet de mult incat sa-mi strice satisfactia plimbarii?". :

 

Raspunsul e cam da. Lipsa de confort de pe un supersport iti strica din satisfactia plimbarilor mai lungi.

Cat de mult ia din acea satisfactie depinde. In primul rand e factorul subiectiv. La inceput tinzi sa fii entuziasmat de motocicleta si acorzi mai putina atentie inconvenientelor.

Apoi vin cele practice pe care n-ai cum sa le ignori indiferent de starea psihica. In functie de varsta si conditia fizica poti suporta mai mult sau mai putin pozitia pe SS.

Daca ai dureri de spate cand stai mult aplecat vei avea probleme serioase pe SS. La fel cu incheieturile la maini.

Mai e de notat saua cu putin burete care-ti amorteste fundul si pozitia scaritelor (sus si in spate) care-ti tine piciorele indoite mai rau ca alte motociclete (problema mai ales daca esti inalt).

Desigur nici suspensiile tari pe drumuri mai putin decat perfecte nu ajuta.

 

Altfel iti pot raspunde din cum ma simt eu pe SS. Acum 5 ani cand mi-am luat primul SS n-aveam cine stie ce probleme. Nici nu faceam drumuri lungi si eram intr-o conditie fizica mult mai buna. Acum insa am dureri de spate care nu numai ca ma distrag de placerea condusului dar se intind pe cateva zile dupa o plimbare mai sanatoasa, mai ales daca e un pic racoare. Mare atentie aici, protejeaza-ti mereu mijlocul de curent cu un brau, altfel o sa dezvolti dureri in zona aia de la mersul pe motor chiar daca nu le ai acum.

Cea mai lunga plimbare a fost de 1000km intr-o zi, in total ~4000 de km in 6 zile. Schimbam mereu partile corpului care ma dureau. Ba imi tineam greutatea in picoare, ba in fund, ba rezemam burta de rezervor si incordam mijlocul, ba in maini (desi asta nu e deloc corect dar celelalte ma dureau prea rau). Nu pot sa zic ca regret plimbarea aia si nici ca nu mi-a placut aventura, dar cu siguranta m-as fi bucurat mult mai mult de ea pe un alt tip de motor.

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Supersportul e prea brutal.

Fals, fals si iarasi fals. Desi capabil de niste acceleratii extreme SS are toata puterea intr-o banda extrem de ingusta si foarte apropiata de redline. Ce inseamna asta? Ca daca este condus sub aprox 7 mii RPM este bland ca o pisicuta, chiar anemic as putea spune. De asemenea inseamna ca este destul de greu sa o accelerezi din greseala prea puternic, adica sa-ti scape mana in gaz cu urmari nefaste.

 

Ce zici tu acolo este cat se poate de gresit.Eu zic sa nu mai fi asa impotriva oamenilor sa inceapa mersul pe motociclete de tip SS.Fie ea SS fie ea enduro sau ce-o fi zboara de sub tine imediat daca esti incepator si nu te controlezi.Cel mai important cand incepi sa conduci o motocicleta este sa fii cu capul pe umeri,adica in primul rand sa mergi cateva sute de km singur sa inveti cat de cat motoreta,accelerare franare inclinare doar asa cat sa stii ce se intampla cu ea.Abia dupa aia te duci in trafic si faci slalom printre masini sa fii tu primu la semafor.Desi am cont de putin timp si diseara cand o sa primesc reply la asta o sa regret ca mi-am facut eu urmaresc toate siturile de specialitate de mult timp,si fara dubiu majoritatea care vorbesc de inceput pe SS ca e periculos fie au cazut la inceput fie au o invidie nativa ca sa zic asa.Oricum eu sunt genu de om care spune lucrurilor pe nume,mersul pe SS de orice capacitate la incepatori nu este un lucru rau,cel din spatele ghidonului care nu se controleaza si nu incepe incet e de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Supersportul e prea brutal.

Fals, fals si iarasi fals. Desi capabil de niste acceleratii extreme SS are toata puterea intr-o banda extrem de ingusta si foarte apropiata de redline. Ce inseamna asta? Ca daca este condus sub aprox 7 mii RPM este bland ca o pisicuta, chiar anemic as putea spune. De asemenea inseamna ca este destul de greu sa o accelerezi din greseala prea puternic, adica sa-ti scape mana in gaz cu urmari nefaste.

Bravo, postul tau este exact ce cauta fiecare sinucigas emo intre 17 jumate si 20 de ani.

SS-ul (600cmc) la sub 7000 trage mai bine decat majoritatea masinilor sport ieftine de pe piata (Z3, MX5, Dacia Sport LOL). Peste prag va trage mai mult mai tare. Problema insa nu este cat de bine trage. Problema este pozitia pe ea, care necesita ceva cunostinte (sa stii sa nu pui greutate in incheieturi etc), franarea mult mai slaba decat la masini (mai ales la incepatori care habar nu au ce inseamna dozarea franei), faptului ca esti un punct mic care se deplaseaza foarte repede (soferii nu ma vad cateodata cand conduc masina cu faruri aprinse ziua si am animal de 2m latime)si alte elemente. Toate astea sunt prezente si la enduro, chopper, etc dar pe motoare sport e mai rau din cauza ciclisticii agresive si a pozitiei in sa cum am mai scris... Adauga la asta mucii si hormonii de 18 ani (daca voi credeti ca nu este diferenta intre un om la 18 ani si la 25,30+ va inselati)

In fine, intotdeauna vor fi de astia care vor aproparea unui singur priceput pentru a-si cumpara un motor de 100cp+ raportat la 200kg, si intotdeauna va fi careva sa ii dea binecuvantarea sa se omoare draculu, nu cumva sa nu se plictiseasca RIPuitorii de la sectiunea de accidente.

Luati-va cat mai multi SSuri cand treceti de la pedalat la tras acceleratia. Medicii de la urgente, ortopedie si criminalistica trebuie sa isi castige painea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...