Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Acum 15 ore, Djenavar a spus:

Pe motor, m-am surprins mergand batraneste, pornind cu max 3500 rpm, fara gaz, in primele trei trepte. Doar la depasiri trag mai vijelios de ea.

Da, in depasiri ii dai 5000? sa nu te surprinda Vtechul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 16 ore, TiL a spus:

990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei.

Experienta si mai multa.

 

Din ce am citit esti carne de tun. Sper ca esti baiat bun si ca te va ajuta karma universului, noi nu putem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, TiL a spus:

990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei.

Experienta si mai multa.

 

Invatat ca:

- depasirile nu se fac cu a 6-a, mai ales daca soferul depasit e ... smecher

- e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Noaptea, pe drumuri judetene, preferabil max 90 la ora. Si inspiratia sa-i dai gaz cand merge, sa-l fentezi.

- soseaua nu e ca pe circuit. Si se simte mult mai rough decat din masina. Niste cocoase in asfalt intr-un viraj larg pe urcare aproape ca m-au trimis in decorul verde crud. Am si dat in plin in cocoasa cea mare - greseala de abordare a virajului cand stii ca sunt sleauri. Voblaj scurt (noroc ca uitasem mana nitel in gaz, pe urcare, cred ca a ajutat la atenuarea rapida a voblajului) trecut aproape fara sa-mi dau seama in celalalt sleau, de pe margine, luat din gaz - reinscris pe trasa si-am scapat.

- galagie mare pe motoreta, de la vant. Mai putin idilic decat ma asteptam. Credeam ca o sa aud orice zgomot suspect de lant, rulment, plastic sau mai stiu eu ce. De unde, ca nu auzi nici ragetul esapamentului 

- si altele pe care nu mi le amintesc acum.

 

In ansamblu am scos cam aceiasi timpi ca si cu masina. Castig la posibilitatile de depasire in afara si la croaziera in localitati unde o de multe ori o tin cu tupeu la 80-90. Dar am avut noroc - radare intalnite in localitati care aveau deja clienti. Pierd la croaziera si viraje, nu ma infig asa cum arunc masina pe viraje; si chiar daca experienta creste ar trebui sa ma pastrez la fel de rezervat. Pentru ca soseaua nu e ca pe circuit.

 

Am prins si un radar mobil la drumul mare, dupa o portiune lunga, dreapta, pe care tinusem 160. Noroc ca l-am intalnit fix dupa singura curba stransa din zona, pe care in cel mai bun caz o poti lua cu 120. Eu am coborat sub 100.

 

Mai sunt si pauzele mai dese de alimentare. Binevenite, ca pozitia oarecum sportiva lucreaza niste muschi pe care nu prea i-am avut niciodata: spate si umeri. Much better, decat sa amortesc in scaunele de piele.

 

 

A! nu v-am povestit de balega proaspata improscata de dusterul pe care n-am indraznit sa-l depasesc la timp.

Prietene, bun venit in lumea moto dar parca nu ai inceput bine.

Spui ca te-ai prins ca soseaua nu e pista dar compari timpii scosi cu moto vs auto.

Pai motociclismul nu este despre timpi.

Tu esti la primii kilometrii si dai 160 km/h?

Ai incercat o franare de urgenta la 60 km/h?

 

Iar daca balega de la Duster din fata ta te-a improscat iti spun de acuma ca stateai mult prea aproape de el. Bine ca nu a franat din cine stie ce cauza ca te gaseam la alta rubrica...

 

Apoi uita de cum se comporta masina, mai ales in curba, fata de o motocicleta. Condusul pe doua roti este cu totul altceva si acuma tu ai inceput de zero. Sau ca sa nu te descurajez de la 0,2 daca ai mers mult si pe bicicleta.

Tine minte: in curba din masina nu a cazut nimeni, de pe motor au cazut destui.

 

Mi se pare normal daca o arzi cu 160 km/h sa fie galagie in casca. De aceea iti recomand sa folosesti dopuri de urechi. Vezi ca este un topic in care s-a discutat pe aceasta tema.

 

Sa stii ca si la masina nu doar la moto este indicat ca la 2-3 ore de mers sa mai faci o paza sa intinzi oasele. La moto te forteaza rezervorul, la masina trebuie sa o faci din convingere.

 

Succes si ai grija de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

Da, in depasiri ii dai 5000? sa nu te surprinda Vtechul

E cea fara v-tec. Oricum, v-tec isi face de cap de la 6800rpm in sus.

 

Multumesc tuturor pentru pareri (si critici :D) . Incerc sa tin cont de ele, desi ma stiu incapatanat de fel si fac prostia de a invata doar din greselile mele. Numai ca aici nu prea e loc de greseala...

 

 

Goe, inca nu reusesc sa te "citesc", cat e serios si cat e misto din cele spuse.

Despre Hornet, am fost super incantat la scoala, dar pentru ca fac majoritatea kilometrilor afara, am cautat altceva. Hornetul e mai fun, manevrabila, jucausa. Tancul asta VFR e cam dur. Pana si mersul motorului e rough, dar sigur stiti povestea timing-ului la unele V4.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@TiL

 

Colegu , aici pe net totul este o mare gluma.  Pe mine m-a amuzat teribil cand am vazut ca au sarit oamenii sa-ti zica sa nu faci ce ai spus ca nu ai facut...

Faza cu Hornetul nu era pentru  tine. E unul pe aici care pe langa faptul ca  e varza se mai si agita daca-i vorbeste cineva troaca de rau.Sunt surprins ca de data asta nu a reactionat.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, deci sa-mi fie rusine ca n-am intrat cu 160 acolo :))

Bagati un streetview, asa se vede cumva mai aproape de realitate care-i treaba.

 

Dar mai bine dati o fuga, e un drum frumos, desi as recomanda mai degraba Harsova-Ovidiu-Tulcea-Isaccea-Macin-Greci-Saraiu-Harsova.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am exprimat eu gresit colegu' , inclinat am vrut sa zic ..... nu-i mare curba aia, dar cel mai importat este sa conduci cit mai atent, si daca viteza X cu care ai luat tu curba este intr-un mare fel pt. tine .... este pt. tine, altii merg mai repede sau mai incet, important este tu sa treci cu bine de ea! :)

Tare mi-ar placea sa fiu pe acolo ..... dar ne tin astia in atentionari galbene/portocalii .... nu se hotarasc.

Ps. Iti recomand ca acea curba sa ramina stinsa o vreme pentru tine.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, TiL a spus:

Bun, deci sa-mi fie rusine ca n-am intrat cu 160 acolo :))

Bagati un streetview, asa se vede cumva mai aproape de realitate care-i treaba.

 

Dar mai bine dati o fuga, e un drum frumos, desi as recomanda mai degraba Harsova-Ovidiu-Tulcea-Isaccea-Macin-Greci-Saraiu-Harsova.

 

Am facut acel drum, sau portiuni din el. E un drum foarte frumos si deschis, mai ales cand vii dinspre Medigidia, Adamclisi, Silistra. Pana la Harsova, sunt o gramada de curbe, relativ asemanatoare. In camp, fara vizibilitate mare din cauza vegetatiei si, daca nu cunosti drumul sau nu ai un gps sa iti arate cat de cat ce vine, esti in blank foarte aproape de curba. 

 

Ca idee, o sa ajungi, mai ales pe curbele stiute de matale si batute cu 4 roti, sa ti se para o joaca pentru 2 roti. Le vei aborda lejer cu o viteza mai mare considerabil, si culmea...fara sa fie nevoie sa te duci pe contrasens. Iar ca idee, cineva care nu stie drumurile alea si merge prima data, iti garantez ca exista si se poate ca cineva sa le aborbeaza cu o viteza mai mare cu motorul decat le iei dumneata cu masina, stiindu-le cu ochii inchisi. Tine doar de exercitiu, si aici nu ma refer la linie dreapta. Incearca niste multe curbe pe la munte, si la un moment dat, ti se va parea o joaca acea curba. 

...si se poate ca cineva sa le abordeze cu o viteza mai mare ...

EDIT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord. De fapt pe drumul necunoscut de pe la Adamclisi am ales odata sa ma arunc cu masina pe un drum agricol adiacent, nestiind cat de mult se mai inchide curba respectiva, iar eu gonind cam la limita... era acum 10 ani. Nu degeaba am lasat motorul in asteptare atat... stiu ca ma apuca uneori.

La vreo doi ani am gasit acea curba semnalizata corespunzator.

 

Cred ca we trecut am mers mai bine pe drumurile necunoscute decat pe cel cunoscut; datorita precautiei. Asta cu toate ca nu am mers mai tare pe cel cunoscut.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salut! Sunt incepator, mi-am luat permisul in iulie 2020 si prima mobra este Yamaha R6, cunoscuta destul de bine pentru cate prostii fac unii cu ele. Nu stiu cat de puternica o vedeti voi dar la 120 de cai recunosc ca am momente cand ma sperie, dar inca merg destul de usor cu ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mobra nu conteaza asa mult pentru ca incepatorii sunt atrasi mereu de un miraj, majoritatea aleg prost.
Adevarata motocicleta o sa fie a 2 a si frumusetea incepe atunci cand mai si apuci sa faci schimbarea.
Spor la km si ne zici ce o sa alegi pentru urmatoarea, poate o sa fie tot din clanul sportivelor cine stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
La 26.02.2021 la 20:59, taong_mapagbiro a spus:

Si ce vrei ...sa te aplaudam ???      sau sa ne minunam ?

In mod normal , daca nu e la misto postul , tu nici 50 cp nu stii sa-i strunesti si te surprind ....pffff 

E o problema undeva ca nu inteleg? Ai o placere din a taia cheful altora? am zis sa scriu si eu sa ma bag in seama in comunitate...nu mai zic nimic pe grupul asta ms de primire

La 26.02.2021 la 21:05, robert23mg a spus:

Prima mobra nu conteaza asa mult pentru ca incepatorii sunt atrasi mereu de un miraj, majoritatea aleg prost.
Adevarata motocicleta o sa fie a 2 a si frumusetea incepe atunci cand mai si apuci sa faci schimbarea.
Spor la km si ne zici ce o sa alegi pentru urmatoarea, poate o sa fie tot din clanul sportivelor cine stie.

Da intradevar nu stiam exact ce vreau de la o motocicleta. Dar o tin pana inteleg si eu cu ce se mananca cat de cat. N-ai cum sa alegi bine din prima oricat te-ai documenta pe net

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 5 ore, VyXxer a spus:

Un ktm 125 cu upside down, injectie si frana spate pe disc, cu ABS, nu cred ca se poate compara cu o Honda Magna.

 

Intrutotul de acord. 

E cam regula ca milf-urile le plac doar alora care si ei au pielea zbarcita. 

Decat sa te risti sa iti zica un 690 SMC-R ca iti pute gura ca lui bunicu`, mai bine cu o Honda Magna. 

 

Intamplari din realitate:

Ma fataiam prin Bucuresti, calm ca omul in concediu, plutind prin vibe-ul agitat, specific zonei Militari la 9 dimineata. 

Vine un Marius Marinescu, pufaind ca facocerul pe un Bandit 1200 S (zero abs pentru incepatorii care citesc) si se arunca cu tot avantul in intersectie, crosetandu-ne pe mine si un junior cu un NC.

Iancule, fii tu capitanul nostru!

A ratat la 20 de cm ortopedia in ziua aia, paralel cu o masina, dupa o pivotare de spate de toata arta.

Concluzia postarii:

Magna e si mai pateu decat 1200S-ul ala. 

Iti iei Magna ca a 5a. 6a mobra, dup minim x ani de experienta, sa te plimbi cu ea printre sate, in Bavaria. 

 

Esti incepator - iti iei motor cat mai nou, cat mai bine intretinut, cu putere pe masura (as zice eu max 70 CP, dar asta e parerea mea), cu gume si frane la zi, sisteme de siguranta cat mai multe si echipament cat mai bun.

A, si o gasca sau un grup mic, format din oameni experimentati si carora le pasa de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 hours ago, _Raul_ said:

Intrutotul de acord.

 

Vorba cu 125-ul am zis-o tocmai ca m-am interesat de el pt junioara mea. Daca si-o lua carnetul si o sa fiu potent financiar, sau mai bine zis, ma incadrez la rată, i-as lua nou (sau cat mai nou), ca la fel gandesc, ca tine: macar sa nu aiba nicio problema cu atelajul si ăsta s-o ajute cat mai mult. Dar am renuntat la ktm ca multa lume zice ca da tot deodata, chit ca e 125 si te-ai gandi ca nu are cine stie ce zvâc. Ma gandesc la un cb125r. 

Treaba e ca nu toata lumea are bani de ABS. Si au mers generatii, ani de zile fara sa dispuna de tehnica actuala. Dar, daca tot o ai, de ce sa nu o folosesti, nu?

KTM si cu Magna sint masinarii la poluri opuse. Dar ma refeream la faptul ca fiecare are farmecul si publicul ei. Nu se pot compara. Cu siguranta sint insi care prefera Magna unui naked mai accesorizat. Chestie de gust. Ca la femei.  :)

15 hours ago, _Raul_ said:

E cam regula ca milf-urile le plac doar alora care si ei au pielea zbarcita. 

Nu stiu ce sa zic  :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.10.2006 la 12:04, ravenshield a spus:

Eu am ceva experienta in trafic, si inca sunt incepator pe moto...

Citind articolul asta nu pot sa inteleg care-i rostul acestor motoare pe SOSEA. Aici mergi incet, gasesti o gramada de treburi pe carosabil, etc. M-am urcat pe un Ducatti Monster: nu ma vad mergand cu el 3-400km si sa ajung odihnit unde am treaba. Mai bune sunt touring-urile.

Tocmai ce-a zis omul la inceput, iti iei avion ca sa faci balamuc cu el ca pentru asta e facut. Daca vrei sa mergi lejer ca batranii (adica eu) iti iei ceva linistit si confortabil cu torsiune mare la ture mici si faci 1000km pe zi ca-n fotoliu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...