Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Sa incep cu motivul pentru care am scris asta: prea multe topicuri pe aici care intreaba acelasi lucru, daca e ok sa-ti iei Supersport ca primul motor. Si prea multe tampenii date pe post de raspuns fie de indivizi care n-au avut in viata lor un motor, fie n-au avut supersport, fie au uitat pur si simplu cum e sa fi incepator. Prin urmare doresc sa demontez niste mituri si sa ofer o viziune de ansamblu din propria experienta ca incepator pe un SS cu fix 7200 km la activ.

Ca sa fie clar, cand spun supersport ma refer la vitezana 600cc patru in linie. Nu stiu nimic despre 400, 1000 sau orice alta capacitate sau configuratie.

Daca aveti chef de comentarii sau dispute macar aveti bunul simt sa cititi pana la capat si cu atentie.

 

1. Supersportul e prea brutal.

Fals, fals si iarasi fals. Desi capabil de niste acceleratii extreme SS are toata puterea intr-o banda extrem de ingusta si foarte apropiata de redline. Ce inseamna asta? Ca daca este condus sub aprox 7 mii RPM este bland ca o pisicuta, chiar anemic as putea spune. De asemenea inseamna ca este destul de greu sa o accelerezi din greseala prea puternic, adica sa-ti scape mana in gaz cu urmari nefaste.

2. Supersportul nu iarta greseli.

Corect in mare parte. Dar ce motor iarta greseli? Nici unul. Exista vreun motor care nu da cu tine de pamant cand blochezi fata? Exista vreun motor care nu aluneca pe ud, sine de tramvai, etc? Exista vreun motor care ia singur curbele in care ai intrat cu viteza prea mare sau in care nu te apleci destul? Exista vreun motor care te scapa de target fixation, etc, etc, etc? Nu, nu, nu si la etc tot nu. Toate problemele pe care l-am avut eu ca incepator pe motor au fost independente de puterea acestuia, majoritatea fiind legate de franari si viraje.

Desigur exista greseli mai mici si mai mari, adica unele care pot fi redresate si altele care nu. Iar cand vine vorba de redresat greseli ai 3 optiuni: frana, gaz sau viraj. Are rost sa spun ca SS exceleaza la toate trei? Daca intrii prea tare intr-o curba pe SS ai destul loc sa te apleci mult mai mult, daca iti iese o masina in fata SS are cele mai bune frane, daca te urmeaza un tampit prea aproape din spate SS are acceleratia cea mai buna sa scapi de el. Va imaginati voi alte scenarii. Apoi pe SS se pun cele mai bune cauciucuri de strada ca aderenta. Va las tot pe voi sa va raspundeti daca asta poate fi folositor sau nu ca siguranta.

3. Daca incepi cu un motor puternic n-o sa inveti niciodata sa conduci calumea.

Exista aceasta posibilitate, dar tine mai mult de proprietar decat de motor. Adica am vazut indivizi care habar n-au sa calareasca un motor pe curbe, dar ii dau gaz fara numar in linie dreapta si se simt zmei ca au zburat prin satul x de pe drumul national y cu 200+ kmph. De fapt orice maimuta poate sa traga de gaz in linie dreapta...

Totusi SS este un motor greu de condus rapid, iarasi datorita puterii care e in mare parte foarte aproape de redline. Daca vrei sa-l conduci rapid trebuie mereu sa fi in treapta corecta de viteza. Am simtit de nenumarat e ori chestia asta pe pielea mea, intram in depasiri la 5000 RPM si ma intrebam de ce dracu nu trage mobra. Nu mai spun pe serpentine si drumuri foarte virajate unde trebuie sa schimbi vitezele 2 pe secunda ca sa traga bine. Pe de alta parte motoare mai potolite au putere incepand din turatii foarte joase, nu e asa importanta treapta de viteza si asta te poate face destul de lenes.

 

Si daca pana acum pare ca as recomanda SS pentru incepatori sa inclin un pic balanta si invers:

 

4. Imi iau Supersport dar nu sunt vitezoman si o sa-l conduc linistit.

Atunci de ce dracu iti mai iei SS? Esti masochist? SS este gandit si construit pentru a merge tare si atat. La orice alta forma de exploatare e oribil.

Pozitia? Cea mai buna pozitie pentru a rupe asfaltul. Fie ca e vorba de viteze supersonice unde ai culcusul sub parbriz complet cu spatiu pentru barbie, fie ca e vorba de coborat din sa in curbe, etc pozitia de pe SS este cea mai buna si confortabila pentru alergat foarte tare.

Cum incerci sa-l conduci linistit cum pozitia se transforma intr-un chin. Nu mai ai destul aer sa-ti sustina greutatea corpului care se duce gramada pe incheieturi si/sau spate iar pozitia chircita fixa incepe sa-ti anchilozeze tot corpul.

Motorul si cutia iarasi sunt gandite pentru fuga. La mers normal (mai ales prin oras) lipsa de putere in turatii joase te omoara, cand o tii in turatii mari iti termina timpanele iar daca e una mai veche ca a mea vibreaza de-ti amortesc toate alea.

Scaunul de pasager e complet de forma. Se chinuie si pasagerul care sta cu genunchii in gat si nu are suport la acceleratii si frane, te chinui si tu mai ales cu pasagerii fara experienta care vin peste tine in frane, trag de tine la acceleratii, dau mereu cu casca in casca ta. Iar greutatea pozitionata sus si in spate strica toata manevrabilitatea superba a SS si face lipsa de putere in ture joase si mai deranjanta.

In concluzie daca vrei neaparat carene pentru protectie vant sau numai de frumusete sunt o grama de sport touring-uri pe care poti merge mult mai comod la drumuri lungi si calme, poti cara si un pasager decent, si nu se diferentiaza pentru gagici.

SS e numai pentru alergat. Fiti sinceri cu voi si intrebati-va pentru ce vreti motor. Daca e pentru orice altceva decat mers foarte tare exista un alt tip de motor mult mai potrivit.

5. Nu-mi iau un motor mai mic ca o sa ma plictisesc repede de el si o sa ma chinui sa-l vand si o sa pierd bani.

Orice motor ti-ai lua dupa o vreme o sa vrei sa-l schimbi. Nici un motor nu te tine o viata, mai ales un SS luat la SH vechi si omorat pentru ca altceva nu-ti permiti. Si chiar daca ar tine, tot te plictisesti de el. Fie macar si pentru ca arata invechit. Sau poate vrei sa treci la Superbike.

Iar partea cu plictisitul e destul de subiectiva. Dupa un sezon destul de plin eu n-am reusit sa invat bine tehnici de pilotaj care sunt independente de puterea motorului, cum ar fi franarile de urgenta, schimbarile rapide si succesive in viteze inferioare pentru un viraj, virajele in sine, etc. Cu toate astea tot imi doresc sa schimb motorul, nu pentru putere, ci pentru ca vreau ceva mai nou care functioneze perfect, sa arate mai bine si neaparat sa fie pe injectie (obsesia mea).

 

Adevaratele pericole ale conducerii unui SS ca incepator si nu numai:

Incetinitul! Exact, incetinitul. Sa-i dai gaz e extrem de simplu, si un cimpanzeu poate sa-i dea. Si pe SS cand ii dai gaz ajungi foarte repede la viteze astronomice. Iar daca spartul barierei supersonice nu este nici o problema mai greu este sa franezi de la cele viteze mai ales in cazul in care apare ceva neprevazut in calea ta. Ca incepator e foarte usor s-o dai in extreme cu franele, ori le blochezi in disperare de cauza, ori cum fac eu de frica sa nu le blochezi franezi prea incet.

Daca v-ati luat sau cand va luati un SS ca incepator, cand o sa va manance palma la 200+ (si o sa va manance) faceti un mic experiement. Gasiti o strada dreapta, lunga si necirculata. Bagati 200 si apoi in dreptul unui reper incepeti sa franati pana la oprire. Dupa ce ati oprit uitati-va in spate dupa reper. Mult nu? Al naibii de mult...

Apoi cand mergi tare inseamna ca-ti testezi limitele, iar cand iti testezi limitele (care oricum pentru un incepator sunt destul de jos) nimeni nu este in siguranta. Nu poti sa mergi tare si in siguranta in acelasi timp, e o contradictie de termeni. Nici macar pilotii de curse nu sunt scutiti de greseli cand merg la limita, asta inseamna de fapt mersul la limita. Riscul e clar foarte mare. Acum fiecare trebuie sa-si puna intrebarea "E foarte posibil sa mor, merita distractia?" Pentru mine da, pentru altii nu. Ideea este sa constientizezi riscul, nu sa pleci de la ideea ca tie n-are cum sa ti se intample. Numai asta iti poti da un raspuns corect, altfel te pacalesti singur.

 

Daca aveti 18, 19, 20, 21, 22 de ani sau chiar cu putin mai mult uitati de SS. Nu aveti maturitatea necesara luarii deciziei cand puteti sa ii dati gaz in relativa siguranta si cand nu. Nu am avut-o nici eu, nu au avut-o nici altii, nu o are si nu o sa o aiba nimeni la varsta aia. Atunci teribilismul si bravadele sunt in floare si entuziasmul depaseste cu mult experienta.

Apoi daca n-ati condus cativa ani si cateva zeci de mii bune de km o masina iar nu mi se pare ok sa-ti iei SS. Inveti si traficul si sa stapanesti bestiuta in acelasi timp... prea mult pentru un incepator. Astea sunt mai mult pareri personale, dar eu mi-as paria o mana si un picior pe gradul lor de adevar.

 

Concluzia mea (personala si subiectiva): Este mai riscant sa incepi pe un SS decat pe o motocicleta mai potolita? Da, clar si mare da. Dar cum unii isi asuma riscul oricum foarte mare de a merge pe orice motocicleta altii isi asuma un risc si mai mare de a merge pe SS. Orice motociclist ar trebui sa inteleaga cum e cu acceptatul riscurilor din pasiune. Desigur exista si fraierii care se pacalesc singuri ca nu exista acel risc, si aia nu trebuie intelesi ci adusi cu picioarele pe pamant.

Merge sa-ti iei ca incepator un SS? Da si nu, in functie de incepator. Oricum ar fi faceti alegerea corecta in prisma argumentelor corecte, nu dupa niste mituri si rationamente stupide.

 

Ar mai fi o gramada de discutat pe tema asta, dar astea mi-au venit in cap acum si asta este ce pot spune din experienta mea ca incepator pe SS. Poate am gresit pe alocuri, poate o sa vad altfel lucrurile peste cateva zeci de mii de km. N-am pretentia ca cele spuse sunt adevaruri absolute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sunt perfect de acord dar nu am inteles o questie,cand ai zis de varsta de 22 de ani (de exmplu) te-ai referit la incepator de 22 de ani sau la motociclist de 22 ani ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

 

eu sper ca linkul ăsta să fie dat de fiecare dată când mai vine careva care nu are carnet dar întreabă dacă să-Âşi ia sportivă sau nu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, mult adevar ai grait.

 

Din pacate accidentele se intampla cu aceste SS din cauza ca incepatorii trag de acceleratie ca maimutele si creierul lor nu este invatat sa proceseze filme cu FPS mare. Rezulta: BUF POC.

 

Altii intra prea tare in curbe si ezita sa se aplece. Rezulta: BUF POC.

 

Oricum in locul tau as publica articolul in revistele autohtone!

 

E prea bun sa fie doar pe un forum si dupa aia uitat!

 

Vorba lui Ray: sa ne intalnim si sa te cinstim. :) :D :D :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-au parut interesante ideile tale si cu majoritaatea sunt de acord.

Eu pot sa spun ca sunt inca incepator, desi am facut peste 14.000 km, am motocicleta doar din martie o Honda CB 500.

Nu sunt de acord cu ideea ca toate motoarele se comporta la fel la greselile conducatorilor. Eu mi-am luat CB-ul la sfatul unor prieteni, unul dintre motivele pentru care l-am ales fiind faptul ca mi-au spus ca iarta intr-o anumita masura greselile de pilotaj si cata dreptate aveau. Cel putin cu blocatul franei fata de cel putin 5 ori nici nu stiu cum s-a redresat, bineinteles am lasat frana si am pus piciorul jos, dar motocicleta era asa inclinata incat nu credeam ca mai e vre-o sansa sa nu o dau de pamant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100% corect. :)

singura problema a unui incepator pe un SS e ca SS ajunge foarte repede la viteze stratosferice daca uiti mana in gaz si un incepator nu e in stare sa proceseze atata cantitate de informatii la viteza aia, iar daca se intampla ceva, de obicei overreacts si BUF..

in rest, mobra n'are nici o vina.. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai de strans ceva beri! :)

:P

 

acum 2 zile mi-am confirmat ca trebuie asteptat minim inca un sezon si multi km pt a schimba clasa de cc.Am avut ocazia sa merg cu un R1.impresiile? :D :D .super motocicleta, super senzatie.Dar intr-e cracii unui pilot fara discernamant si experienta este o arma !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa

[...]

absolute.

 

:)

E un articol f bun! Si asta este adevarul, daca nu ai in spate experienta multa in trafic (chit ca ai condus masina) este greu sa "intelegi" ce se poate intampla si incepi sa faci greseli, iar greselile la o viteza mare pot avea urmari urate.

 

:D tr sa strangi berile, :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si treaba cu condusul auto e adevarata! te inveti cu trafic inveti sa anticipezi miscarile celorlalti si nu mai stai in eventuale dubii in ceea ce priveste reguli si semne! inveti sa te uiti dupa miscarile celorlalti...te uiti in oglinzile lor, miscarea mainii pe volan, a rotilor.....eu am patit-o la semafor cu una care avea rotile virate si eram sigur ca atunci cand se va pune verde va plecat stanga...nu inainte....si am asteptat....:) si asa a fost! marea mirare din partea ei cand masina a plecat stanga si ea se astepta sa o ia inainte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand va multumesc tuturor care ati raspund pozitiv la postul meu. Ma asteptam la o gramada de reactii negative, dar deocamdanta au raspuns numai neincepatori care stiu deja cum sta treaba.

cand ai zis de varsta de 22 de ani (de exmplu) te-ai referit la incepator de 22 de ani sau la motociclist de 22 ani ?

Ma refeream la varsta inceptorului cand am spus de zona 18-22 ani.

Nu sunt de acord cu ideea ca toate motoarele se comporta la fel la greselile conducatorilor. Eu mi-am luat CB-ul la sfatul unor prieteni, unul dintre motivele pentru care l-am ales fiind faptul ca mi-au spus ca iarta intr-o anumita masura greselile de pilotaj si cata dreptate aveau. Cel putin cu blocatul franei fata de cel putin 5 ori nici nu stiu cum s-a redresat, bineinteles am lasat frana si am pus piciorul jos, dar motocicleta era asa inclinata incat nu credeam ca mai e vre-o sansa sa nu o dau de pamant.

Daca ai pus piciorul jos sa o redresezi inseamna ca s-a intamplat la viteze mici. Asa am patit si eu de cateva ori, de vreo 2 pe nisip la viteze de ~10kmph, o data intr-un giratoriu cand nu mi s-a dat prioritate tot pe la viteza aia, si desi am blocat fata din lipsa de exeperienta am reusit s-o tina sa nu pice.

Dar daca fuge fata viteze mai maricele nu mai ai cum s-o tii. Eu am patit-o pe linie uda de tramvai undeva pe la 40-50 kmph. Nici n-am stiut ce m-a lovit cand m-am trezit pe jos. In aceleasi zile au mai fost 2 topicuri la accidente tot cu cazaturi pe linii de tramvai, si eu eram singur pe SS.

100% corect. :D

singura problema a unui incepator pe un SS e ca SS ajunge foarte repede la viteze stratosferice daca uiti mana in gaz si un incepator nu e in stare sa proceseze atata cantitate de informatii la viteza aia, iar daca se intampla ceva, de obicei overreacts si BUF..

in rest, mobra n'are nici o vina.. :P

Exactamente. Asta am vrut sa spun prin tot articolul, si imi pare bine ca s-a inteles. Pe de alta parte tu nu esti incepator, sunt curios daca pricepe si unul care acum vrea sa-si ia motor.

acum 2 zile mi-am confirmat ca trebuie asteptat minim inca un sezon si multi km pt a schimba clasa de cc.Am avut ocazia sa merg cu un R1.impresiile? :) :D .super motocicleta, super senzatie.Dar intr-e cracii unui pilot fara discernamant si experienta este o arma !

Salutari omule si stai linistit cu cc mai multi. Ca si mine nu stiu daca ai invatat sa-l stapanesti 10% corect pe asta. O tura pe Cheia ti-ar scoate ideilea astea rapid din cap cand o sa vezi cate greseli faci pe suta de metri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. Supersportul nu iarta greseli.

Corect in mare parte. Dar ce motor iarta greseli? Nici unul. Exista vreun motor care nu da cu tine de pamant cand blochezi fata? Exista vreun motor care nu aluneca pe ud, sine de tramvai, etc? Exista vreun motor care ia singur curbele in care ai intrat cu viteza prea mare sau in care nu te apleci destul? Exista vreun motor care te scapa de target fixation, etc, etc, etc? Nu, nu, nu si la etc tot nu. Toate problemele pe care l-am avut eu ca incepator pe motor au fost independente de puterea acestuia, majoritatea fiind legate de franari si viraje.

Desigur exista greseli mai mici si mai mari, adica unele care pot fi redresate si altele care nu. Iar cand vine vorba de redresat greseli ai 3 optiuni: frana, gaz sau viraj. Are rost sa spun ca SS exceleaza la toate trei? Daca intrii prea tare intr-o curba pe SS ai destul loc sa te apleci mult mai mult, daca iti iese o masina in fata SS are cele mai bune frane, daca te urmeaza un tampit prea aproape din spate SS are acceleratia cea mai buna sa scapi de el. Va imaginati voi alte scenarii. Apoi pe SS se pun cele mai bune cauciucuri de strada ca aderenta. Va las tot pe voi sa va raspundeti daca asta poate fi folositor sau nu ca siguranta.

 

si eu sunt deacord cu ce ai zis cu o singura exceptie...

 

daca iesi cu un SS dintr-o curba cu intr-o treapta "gresita" ... ai pus-o la alte motoare e mai usor... (cu exceptia celor de enduro si SM unde e mai rau)

si chestia pe care nu o iarta un SS dar alte motorete o iarta este inconstienta...

ex.

pilot fara experienta pe un SS... pleaca de pe loc linistit, schimba a doua pe la 8.000 si acceleraeaza... ajunge instant la 140-150, pana se uita la vitezometru sa vada cat a prins de se misca lucrurile atat de repede in jurul lui... iese un logan din parcare, pilotul taie brusc gazul si "pierde roata spate"

continuarea v-o imaginati singuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce se intampla daca iesi dintr-o curba intr-o treapta gresita. Eu am patit-o de nenumarate ori ca incepator si tot ce am patit a fost sa pierd timp/viteza, nimic periculos.

Partea cu ajunsul la viteze astronomice am spus-o la final, nu as incadra-o la greseli din lispa de indemanare si experienta ci la inconstienta. O fi el SS racheta, dar chiar fara voia ta nu prea are cum sa ajunga la 150 prin oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda .. true true

m-ai cam pus pe ganduri .. si asa eram eu tare nehotarat :| eu m-am gandit initial la gs500 din lipsa de fonduri .. dupa care am zis sa-mi iau un ss ca am dat de fonduri si ca o sa ma invat incet incet sa-l stapanesc (nu am impresii sau fantezii de Rossi) .. si recent am gasit un ducati monster acceptabil .. si ma tenteaza dar .. sa vedem cum o scot la cap cu banca (credit) si in ce conditii se prezinta motoarele .. precizez ca am mers pana acum (in afara de scoala) pe un enduro de 125 (honda) si un zzr 1100 care mi s-a parut mai mult decat brutal (mers cu el in linie dreapta nu am indraznit sa schimb a 2 a si nici sa ma uit cati km/h -uri are .. dupa expertiza mea cred ca aveam suta in 200 de metri .. si distanta de franare a fost de 100 de metri .. cu frica sa nu blochez vre-o roata )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am ceva experienta in trafic, si inca sunt incepator pe moto...

Citind articolul asta nu pot sa inteleg care-i rostul acestor motoare pe SOSEA. Aici mergi incet, gasesti o gramada de treburi pe carosabil, etc. M-am urcat pe un Ducatti Monster: nu ma vad mergand cu el 3-400km si sa ajung odihnit unde am treaba. Mai bune sunt touring-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am urcat pe un Ducatti Monster: nu ma vad mergand cu el 3-400km si sa ajung odihnit unde am treaba. Mai bune sunt touring-urile.

Ducati Monster nu-i supersport. Nu-i nici macar sport. In cazul lui, drumurile lungi pun alte probleme: protectie insuficienta la vant, rezervor mic, mai ales pentru versiunile de 800/900 (15 litri din care 3,5 rezerva) si o oarecare dificultate in a pune borsete laterale + topcase pe el (necesare in cazul unei deplasari la distanta). E o motocicleta de oras par excellence.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar si cel care stie sa mearga de cativa ani buni, cand isi ia un SS sigur nu merge la capacitatile maxime la care el a mers cu alte tipuri de motoare...asa ca sa o lasam balta cu Rossi pe strazi. Omul invata toata viata, nici unul nu este nascut invatat...deci SS de inceput se poate, daca ai tragere pentru asa motoare si sa nu mai vorbim de preferinte, nu de viteza si alte nebuneli. Oricine poate sa traga de gaz in linie dreapta, dar mai si stie sa franeze? Cand sa lase gazu si sa franeze, cat sa franeze si in ce dozaj ( fata - spate ) in asa fel incat sa nu faca tumba? Orice tip de motor necesita invatare cu el - la cei experimentati mai putin si la cei incepatori mai mult...conteaza omul in toate cazurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi ceva de menţionat despre SS versus altele:

- wheelie - la SS poţi să îl faci involuntar dacă pleci mai tare. A se vedea accidentul din Galaţi. La CB-ul meu se poate face doar intenţionat sau în prima săptămână de mers :)

- frâna de motor: din câte am auzit la SS poţi rupe aderenţa roţii din spate dacă tai gazul la turaţie mare. Ca alte motociclete nu prea se întâmplă asta, mai ales la capacitate mică - iarăşi o dau pe-a mea exemplu: nu am fost niciodată măcar aproape de ruperea aderenţei în frână de motor.

- stoppie: teoretic se poate face cu orice. Practic se face uşor cu un SS, greu cu un chopper şi dificil cu un naked cu un singur disc pe faţă. De aceea consider un chopper sau un naked mai sigur pe şosea din acest punct de vedere.

 

Cred că cele de mai sus sunt chestii unde se spune că "iartă" la motocicletele de începători.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exactamente. Asta am vrut sa spun prin tot articolul, si imi pare bine ca s-a inteles. Pe de alta parte tu nu esti incepator, sunt curios daca pricepe si unul care acum vrea sa-si ia motor.

 

Am facut in jur de 18000km pe motor din aprilie 2005 cand am luat carnetul. nu, nu ma mai consider incepator, insa invatam toata viata, niciodata nu poti spune ca stapanesti fierul 100%. si cand zic asta ma refer la 600, eventual la 750 (clasa de care majoritatea pur si simplu uita..)

cu un 1000 niciodata nu poti spune ca esti prieten la catarama.. cand zici ca esti cel mai smecher ca il stapanesti perfect te pune in cap de nu te vezi..

cumpatarea si autocunoasterea te scoate din belele cu orice motor.

dar, cum bine ziceai, la 18-25 de ani numai de cumpatare nu'ti arde.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi ceva de menţionat despre SS versus altele:

- wheelie - la SS poţi să îl faci involuntar dacă pleci mai tare. A se vedea accidentul din Galaţi. La CB-ul meu se poate face doar intenţionat sau în prima săptămână de mers :)

- frâna de motor: din câte am auzit la SS poţi rupe aderenţa roţii din spate dacă tai gazul la turaţie mare. Ca alte motociclete nu prea se întâmplă asta, mai ales la capacitate mică - iarăşi o dau pe-a mea exemplu: nu am fost niciodată măcar aproape de ruperea aderenţei în frână de motor.

- stoppie: teoretic se poate face cu orice. Practic se face uşor cu un SS, greu cu un chopper şi dificil cu un naked cu un singur disc pe faţă. De aceea consider un chopper sau un naked mai sigur pe şosea din acest punct de vedere.

 

Cred că cele de mai sus sunt chestii unde se spune că "iartă" la motocicletele de începători.

Vezi, d-asta am scris eu la inceput ca multi care n-au condus SS isi dau cu parerea aiurea.

Wheelie involuntar cu SS nu prea se poate. E destul de greu sa-l ridici sus si voluntar daca nu te pricepi(eu n-am incercat, dar vad pe altii cum incearca din greu). Accidentul de la Galati a implicat un Superbike (1000) nu SS. Iar daca stai sa te gandesti e mai usor sa faci wheelie involuntar cu un enduro de 250 cc (vazut live de mine la scoala).

Frana de motor - daca iei mana din gaz nu cred, probabil depinde de aderenta drumului, pe uscat nu mi s-a intamplat asa ceva, insa daca schimbi inferior brutal cu siguranta iti poate fugi spatele. Dar asta nu e numai bloala SS-ului. De asemenea tine cont ca restul motocicletelor sunt echipate cu cauciucuri cu aderenta mai proasta decat SS-urile.

Stoppie - se face mai usor cu SS, insa daca gresesti si franezi la fel de brutal pe un chopper, sau enduro cu cauciucuri de teren sau mixte, etc, cu siguranta fuge fata si ai dat de pamant.

 

Vezi tu pe aici s-au postat o gramada de povesti cu bau-bau sa-i sperie pe pustanii incontienti de la a-si lua SS. Intentia este cat se poate de buna, insa daca acestia vor discuta cu un proprietar care e sincer cu ei vor afla adevarul si vor spune ca au fost mitinti/pacaliti (ceea ce chiar e adevarat) si ca vor putea stapani linistiti un SS (ceea ce nu mai e adevarat, dar stii cum e cand strigi lupul! de prea multe ori).

Cand exista atatea pericole reale la conducerea unei motociclete, mai ales ca incepator si mai ales un SS ce rost are sa inventam alte pericole pe post de bau-bau? De asemenea n-ai vrea ca pustanul ala daca totusi face alegerea gresita si-si cumpara o racheta sa stie de ce trebuie sa se fereasca cu adevarat?

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu de ce toata lumea spune ca dc ai pana in x ani sa te mai gandesti la SS .... cunosc niste baieti de varsta mea care au carnet de curand si asemeni mie merg cu vitezane de 600 dar nu merg inconstient .... eu nu am atins viteze astronomice in oras nici macar viteze mari :)))) 90 max si atunci m-a luat radaru :D))=)) pe autostrada m-am apropiat de 180 dar cu tarsala :D)) si cam asa ma vad mergand si peste 10 ani dar numai cu alta mobra tot de 600 (CBR)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RaveBoy depinde ce ce inseamna inceput. Daca vorbesti de primele luni da, atunci esti prea speriat sa dai in ea, insa perioada asta trece si incepe sa te manance palma.

Si presupunand prin absurd ca niciodata nu veti da in ea de ce v-ati mai luat SS? Va place sa va chinuiti in pozitia aia aiurea, sa nu aveti deloc putere in turatii joase, sa nu puteti sa carati pasageri calumea? Pentru ce daca nu vreti viteza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...