Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Foarte fain topicul. Pacat ca unii tin mortis sa contrazica. Intr-o discutie pe o tema generala e normal, dar e mult mai frumos cand fiecare isi povesteste ideea lui cu exemple.

Mie mi-a fugit o MOBRA de sub c.. intr-o roata dupa ce am infocat-o. E clar ca cu unele ti se intimpla mai 'usor' decat cu altele.

Am 27 de ani si am A-ul de 6 ani iar B-ul de 10. Am condus o MOBRA si IJ cateva veri iar acum am (de o luna) un GSXR 1100 din '95. Am facut deja o mie de km si nu am multe sa va povestesc de cat e mult mai putin periculoasa si costisitoare decat ce vroiam eu de fapt: o moto facuta de mine cu-n motor V6 de masina. M-am gandit un an intreg(cand lucram ca sa pun deoparte bani) ce motor sa-mi iau vazand ca nu pot sa-mi confectionez unul(lipsa de spatiu si timp). Imi placea ideea de la VMAX(V4 'stil' dragster) dar motorul mi se parea un pic 'complicat ' si foarte scump. Mi-am zis ca e prea tarziu sa incep cu ceva mic care sa-l forjez si apoi sa-mi doresc ceva si mai mare si tot asa. Daca tot vrei R1 si Ferrari - ca asta ti s-a spus in Romania de mic ca tre' sa ai - ia-le nene, caznestete si apoi devi(poate) intelept.

Eu cred ca cine are ceva cu motociletele incepe treptat (datorita banilor si varstei) cum e firesc(de la bicicleta cu motor) pana ajunge apoi (dupa ani si km buni) la stilul lui: sportiv, clasic, ect. Da' cand nu se intimpla asa din diferite motive devi un fel de f.... in c.. - un mare complexat care cu cat e mai pe nicaeri cu atit isi doreste chestii mai inalte si care in discutii SE APARA cu: ' mie i-mi place asta'.

Ce vreau eu sa zic e ca DOAR TIMPUL VA SPUNE daca sunt un 'manechin' sau teribilist ca multi altii incepatori ce si-au luat ditamai motorul iar apoi (datorita accidentelor sau mofturilor) au lasat-o balta.

Poate ca mi-am luat motorul asta ca ma simteam cu p... mica, dar o sa vedem mai tarziu ce se intampla- ca acum poate zice oricine orice.

Eu l-am luat pt ca vroiam 1un motor serios, 2care sa nu coste o avere, 3sa fie pe carburatoare, 4sa nu-mi doresc altceva apoi, 5sa-mi placa fara modificari majore(street,aveam manualul de un an, neaparat '93-'96) si cu care: 5DA, sa am ce invata. 'Recordul' pana acum e 160. In oras ma intreci cu scuterul. Astea deocamdata is deacord. Mi-e frica si mie de atunci cand o sa cred ca ' ma stiu'.

Vreau doar sa zic ca toate cele 5 'idei' sunt foarte importante si adeverite pana acum .

RAMANE DOAR SA-L MERIT

Editat de pinionunebun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Buei Silenti, in primul rand felicitari ca ai pus mana pe tastatura si ai facut o mare contributie.

De posturi constructive ca astea e nevoie pe forum.

 

Bun - hai sa zic si eu niste chestiuni despre experienta mea si a unor prietenari.

 

Insa incep prin a spune ca maturitatea (cea care se afla intre capusoru' dornic de senzatii/adrenalina si incheietura mainii drepte) nu se "invata". Ea vine natural cu anii, cu timpul - cu vremea.

 

Asa ca, daca inca nu ai dobandit acel instinct de a constinentiza riscurile, de a-ti alege bine locul si timpul pentru ca sa-i dai jar, atunci de ce sa-ti pui sansele impotriva ta cu un motor neadecvat - adica supersport.

 

Eu am inceput pe un GS500 si -in retrospectiva- ma bucur mult ca am facut alegerea inteleapta.

Bine'nteles ca am luat trante - e absolut normal, ma asteptam la asta si nici nu-mi era frica.

Insa pe un supersport costul ar fi fost mult, mult mai mare - EXPONENTIAL ! In sensul vatamarii corporale ;) , bine-nteles (caci vitezele ar fi fost mai mari), insa si in sensul reparatiilor.

 

Pe urma dupa ce m-am facut confortabil cu Manzu' (asa il chema :banana: ) am luat Bestia - adica un ZXR 750, care mi se parea racheta cand am inceput s-o calaresc. Insa important a fost respectul ce am invatat sa il acord motorului. Am stiut sa-i apreciez puterea, cuplul, acceleratia superioara, franele mai bune - si bine-nteles suspensia super - deci manevrabilitatea.

 

O sa continui mai incolo si cu alte detalii ... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mie si 125 mi se pare cam mult pentru un incepator sincer.Da-o draq de drujba ca daca vrei sa ii dai chiar poti sa ii dai ceva viteza.si dupa 6000 de ture te cam tine pe spate.Mai iei si cate unu in spate care e batut in freza si vezi ce se intampla.Primul meu pasager,dupa ce i-am facut instructajul cum si ce fel sa se tina,iam zis vezi k te smuceste si bou' n-a facut nimik era sa il pierd in spate,dupaia urla opreste opreste.Ca frane si suspensii e foarte buna RS da ai pozitie de vitezana ce poate fii prea obositoare pentru unii.are un unghi de bracaj foarte mic ce poate fii deranjant la manevre pe loc.Misto faza cu farul care nu se stinge decat cand iei contactul si ca nu porneste daca ai cricul jos.Dar daca imi dadeai asa ceva la 16 ani eu ma omoram sigur.La prima plecare de pe loc care am facut-o pe la 9-10.000 de ture constant am avut impresia ca deruleaza cineva imaginea din fatza,si sa nu uitam ca un 2 timpi e destul de brutal si o fii de 125 da atinge aproape 180 si nu intr-un timp foarte lung.Plus ca daca nu stii sa mergi cu ea o uzezi de ii sar dracii si schimbi piese la ea ca la balamuc,care la aprilia nu sunt chiar ieftine.

 

Poate vorbesc eu prostii si o supraestimez dar cine a mers pe asa ceva poate spune ca cel putin 10%din ce zic e adevarat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba e foarte relevant pt. ca de mai multe ori nu mi s-a dat prioritate cind eram cu motorul decit atunci cind eram cu masina. Asa dak o luam dupa cum spui tu se putea intimpla si daca eram intr-un tractor ca orice e posibil. Io am vrut sa subliniez ca dupa citeva zeci sau sute de mii de km. in masina in care esti tratat intr-un fel de participantii la trafic, te urci pe motor si din obisnuinta te astepti sa fii tratat la fel si ai o mare surpriza cind vezi ca realitatea nu-i asa cum te asteptai, povestea pe care am patit-o eu. :finger:

 

cumpara o vesta reflectorizanta si sa vezi cum se scimba situatia....90%..ca bizonii is kiori, nu s in stare sa vada mai mult de 2 metri de botul conservei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E doar o remarca:

 

Nu inteleg de ce, toata lumea raporteaza puterea unui motor(implicit gradul de pericol) in centimetri cubi(CC), cind ea se calculeaza in raport cai/greutate. SV 650, cbr 600, cb750, ninja 636, virago 535, cb500(le amestec intentionat, pt a sublinia ce vreau sa spun) sunt total diferite, desi sunt relativ apropiate ca cc si sunt convins ca mai sunt citeva zeci de modele, care au capacitate apropiata. Diferentele vin din constructie, ciclistica, putere greutate etc, nu din CAPACITATE.

 

Nu dati cu pietre(poate nu am formulat bine), e doar o remarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E doar o remarca:

 

Nu inteleg de ce, toata lumea raporteaza puterea unui motor(implicit gradul de pericol) in centimetri cubi(CC), cind ea se calculeaza in raport cai/greutate. SV 650, cbr 600, cb750, ninja 636, virago 535, cb500(le amestec intentionat, pt a sublinia ce vreau sa spun) sunt total diferite, desi sunt relativ apropiate ca cc si sunt convins ca mai sunt citeva zeci de modele, care au capacitate apropiata. Diferentele vin din constructie, ciclistica, putere greutate etc, nu din CAPACITATE.

 

Nu dati cu pietre(poate nu am formulat bine), e doar o remarca.

Un supersport are cel mai bun raport cp/kg :finger:

Si aici se discuta despre incepatori pe supersport , nu depre diferite rapoarte cai-putere/kilogram

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze , nu am realizat. oricum, ducati 750 ss si cbr f3, nu sunt similare in nici un fel(stiu ca f3 e mai turing). (sper ca n-am lovit bara din nou).

 

Iti spun eu, nu e mare diferenta intre f3 si un supersport, decat ca e putin mai lenta si ca ciclistica. In rest e la fel de nesimtita ca un SS...chiar daca scrie sport touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

primul meu motor, a fost ss 750.MI-a placut f. mult. Acum am F3, care imi place si mai mult. Diferentele, sunt destule. Ciclistica, F-ul e mai jos, pozitie mai relaxata(de, e turing), greutate pare mai mica (din cauza centrului de g mai coborat),desi au amindoua 183-185kg. Acceleratia e mai mare, la F,raportul putere greutate fiind mai bun;la fel si viteza maxima am mers cu ea 240 si mai avea gaz destul, in timp ce SS claca la 180, si tragea sa moara pina la 200, unde murea. Amindoua stau bine pe viraje, frineaza bine (conditii de strada, nu am mers pe circuit). Minusuri la SS: in trafic aglomerat, mori cu zile, in coloana, din cauza pozitiei, motorul se incinge mai repede. Consumul mai mic la SS, ar fi plus(e in jur de 5-injectie, iar F-ul ia undeva de la 6-6.5 in sus-carburatie). Daca as fi pus sa aleg acum, categoric F3(stiu ca e sport turing, dar turingul reise din pozitie si forma, parerea mea).

Editat de kloud
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eu cred ca cel mai mult conteaza cine incaleca "fiara", limitatorul de gaz il are fiecare in creier!!

Varsta e foarte importanta !!

 

Primul meu motor a fost si este un BMW K1200 S

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare dreptate, dar ce facem noi astia care suntem incepatori si ne-am luat motoare puternice (fzr1000) si care nu stim sa ne dam cu ele; eu unu sunt patit dar nici de vandut parca nu vreau sa-l vand sa-mi iau ceva mai mic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare dreptate, dar ce facem noi astia care suntem incepatori si ne-am luat motoare puternice (fzr1000) si care nu stim sa ne dam cu ele; eu unu sunt patit dar nici de vandut parca nu vreau sa-l vand sa-mi iau ceva mai mic

Sa iti recunosti greseala si sa o indrepti, nu sa perseverezi in ea, ar fi o idee. Pana la urma e mai importanta pielea ta decat faptul ca iti zic prietenii ca n-ai avut cooae de 1000. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare dreptate, dar ce facem noi astia care suntem incepatori si ne-am luat motoare puternice (fzr1000) si care nu stim sa ne dam cu ele; eu unu sunt patit dar nici de vandut parca nu vreau sa-l vand sa-mi iau ceva mai mic

 

Daca te simti in stare sa stapanesti un FZR1000 atunci da-i bataie...nu ma refer sa-i scoti untul din el, sa mergi normal si vei progresa...asa vei invata cum invat si eu.

 

Sa iti recunosti greseala si sa o indrepti, nu sa perseverezi in ea, ar fi o idee. Pana la urma e mai importanta pielea ta decat faptul ca iti zic prietenii ca n-ai avut cooae de 1000. :crack:

 

LOL...pai daca te iei dupa prieteni mai bine iti bagi un bat in fund :lol:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

LOL...pai daca te iei dupa prieteni mai bine iti bagi un bat in fund :moron:.

:lol:

Cu FZR-ul asta sa o ia incet?

ENGINE

Type 1002 cc, water cooled, 4 - cylinders in line, 4-stroke

Bore x stroke (mm) 75.5 mm x 56 mm

Valves 5 valves per cylinder

Power 145 hp (108.1 kW) @ 10000 rpm

Torque 107 Nm (78.9 ft. lbs) @ 8500 rpm

Dry weight 236 kg

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce pot sa zic... nu evorba de prieteni sau stiu eu ce... ideea e ca nu prea ai timp sa realizezi cand creste viteza intr-o depasire adrenalina fiind la maximum te trezesti undeva pe la 200 si apoi incep problemele ca nu prea stii cum sa te opresti in situatii de urgenta, shi lilniile drepte treaca mearga dar ce faci in curbe? la mine prima cuba la viteza mai mare am tercut-o pe burta asa ca ... pt cei care cred ca s-au nascut cu viteza in sange (ca mine) ... watch out, nu ai timp sa realizezi ce se intampla decat dupa ce s-a intamplat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol:

Cu FZR-ul asta sa o ia incet?

ENGINE

Type 1002 cc, water cooled, 4 - cylinders in line, 4-stroke

Bore x stroke (mm) 75.5 mm x 56 mm

Valves 5 valves per cylinder

Power 145 hp (108.1 kW) @ 10000 rpm

Torque 107 Nm (78.9 ft. lbs) @ 8500 rpm

Dry weight 236 kg

:crack:

 

Chiar daca e racheta dupa cum vrei tu sa zici, se poate merge si incet cu el :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand felicitari pentru topic si iti dau dreptate in tot ce ai zis.dupa 2 motociclete mai "normale" vreau sa trec si io anu asta pe supersport(ninja) fiindca sunt fascinat de aceste motoare.tin sa precizez faptul ca imi place la maxim sa accelerez puternic,sa franez brusc si sa o culc pe curbe cat mai mult,de aceea vreau sa trec pe tipul acesta de motoare,care sunt facute pentru asa ceva...io sunt din brasov(in timpul saptamanii sunt in bucuresti)si pentru cei care stiu drumul care duce in poiana brasov,acela este "circuitul meu preferat" pe care,recunosc,ii dau in gura(e bestial)si e perfect pentru a invata sa te dai pe curbe.in concluie:nu imi iau SS pentru ca sa impresionez la semafor cu demaraje,ci ca sa profit de senzatiile pe care le da un astfel de motor,folosit corespunzator.va salut si asfalt uscat.

P.S.:nu ma dau numa pe poiana(ala e circuitul de antrenament),merg si la drumuri lungi. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu??? Si aici o sa intervina carcotasii...

Ia-ti baiete Sbk 900 sau 1000 pt ca sunt convins ca o sa te plictisesti repede de 600.

Totul depinde de cum gandesti si daca e putin talent nu patesti absolut nimic.

Capul pe umeri si atentie maxima pt ca nu conteaza motorul asa mult, TU il controlezi pe el nu el pe tine!

Daca vrei amanunte o sa-ti zic povestea mea!

Bafta sa ai!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam la SS deoarece merg destul si prin oras,unde SBK se chinuie mai mult(cred).oricum mersi de sfat si as fi interesat de experientele tale.dupa felul in care ai spus-o,presupun ca ai avut si tu SS si te-ai plictisit repede....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu??? Si aici o sa intervina carcotasii...

Ia-ti baiete Sbk 900 sau 1000 pt ca sunt convins ca o sa te plictisesti repede de 600.

Totul depinde de cum gandesti si daca e putin talent nu patesti absolut nimic.

Capul pe umeri si atentie maxima pt ca nu conteaza motorul asa mult, TU il controlezi pe el nu el pe tine!

Daca vrei amanunte o sa-ti zic povestea mea!

Bafta sa ai!

 

 

Asta e ideea !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesc din proprie experienta: supersportul de cilindree mare nu e pentru incepatori. Totul e facut la o asemenea motocicleta pentru perfomanta mare>motorul, ciclistica, pozitia de pilotaj, carenajul care face extraordinar la capitolul aerodinamica...

 

Din punctul meu de vedere limitarea nu exista decat la nivel cerebral. Dupa studii facute atat pe piloti de curse cat si pe soferi normali s-a stabilit faptul ca oamenii au un punct de top-speed, nivel care reprezinta maximul de placere. Dupa depasirea acestui punct intervine frica. Unii oameni au acest punct limitat chiar la 60 km/h(dovada fiind reprezentata de soferi care se taraie pe sosele) altii au acest punct foarte ridicat(piloti si dare-devilsi facuti sa doboare recorduri de viteza).

 

Multora dintre noi ne place viteza. Personal am mers pe multe tipuri de motociclete in cei 6 ani de permis. Top-speed-ul atins de mine a fost 270. Problema a aparut dupa ce m-am dat jos si mi-am dat seama ca nu am simtit senzatia de frica. Concluzia trasa de mine: ENDURO. Daca nu te poti abtine si nu vrei sa te stingi mai repede decat e cazul te orientezi in consecinta.

 

La 140 pe GSX-R de 750 atingi cu gazul jos 220 cam in 3 secunde (nu e cronometrat, cam atat am numarat eu, bagat sub carena, fara sa simt macar ca am ajuns la 220). Daca cineva poate sa-mi garanteze ca un pusti cu 1000 de km la activ se descurca pe asa ceva nu-l contrazic, dar ii garantez ca e o chestiune care depinde exclusiv de noroc. Depinde pana la urma de fiecare cat de dispus e sa-si lase viata in voia sortii.

 

Sa aveti bafta si bulan exegerat, pe SS sau nu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

La 140 pe GSX-R de 750 atingi cu gazul jos 220 cam in 3 secunde (nu e cronometrat, cam atat am numarat eu, bagat sub carena, fara sa simt macar ca am ajuns la 220). Daca cineva poate sa-mi garanteze ca un pusti cu 1000 de km la activ se descurca pe asa ceva nu-l contrazic, dar ii garantez ca e o chestiune care depinde exclusiv de noroc. Depinde pana la urma de fiecare cat de dispus e sa-si lase viata in voia sortii.

 

Sa aveti bafta si bulan exegerat, pe SS sau nu!

 

 

Pai exact despre asta vorbeam!!

De ce sa faca un incepator asemenea incercari ?? Tu faci asta dupa 6 ani de motor, asadar incepatorul ce legatura are cu testele astea ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam la SS deoarece merg destul si prin oras,unde SBK se chinuie mai mult(cred).oricum mersi de sfat si as fi interesat de experientele tale.dupa felul in care ai spus-o,presupun ca ai avut si tu SS si te-ai plictisit repede....

No, primul motor suzuki gsx600f, pe care m-am dat 4 luni, cam 7000km.

Apoi direct CBR 900 RR "95 cu care m-am dat cam 5000 km.

Dupa care CBR 900 RR 2001 cu care am facut 13000 km si am ajuns la concluzia ca m-am indragostit de Honda. Sper sa-mi iau anul asta CBR 1000 RR.

Sa stii ca nu am avut nici un incident cu moto! Primul motor Suzuki l-am scapat oadata de pe cric. Atat.

Permis cat A am din 06.2005. Deci sunt incepator inca.

Bafta si alegerea trebuie sa fie a ta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...