Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutari si la multi kilometri in noul an!

 

Din pacate revin cu o problema electrica: dupa ce am schimbat cdi-urile, bobinele, regulatorul si bateria, cu ocazia arderii a doua cdi-uri la diferenta de 1000 km, totul parea ok. Incarcarea era pe la 14 - 14,5 volti. Insa azi, la o verificare de rutina, am constatat ca imi incarca 17 volti(regulator nou - made in japan - cel putin pe cutie). Aveti idee ce tactica as mai putea adopta? Alternatorul? Mentionez ca am verificat fiecare fir pe instalatie si totul pare in regula.

 

Mult succes in noul an!

sa iti explice cineva ce valori tre sa iti indice voltmetrul pe ca daca masori infrasurarile la alternator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca nu va suparati daca va zic ca ...

 

Vind Honda XRV 750 Africa Twin RD07, an fabricatie 2000, prima inmatriculare 04/2002 (Germania). Inmatriculata in Romania 05/2009. 62000km dintre care doar 5000km in Romania, Carte service, peste 3500 Euro cu facturile aferente in accesorii si imbunatatiri. Front guard Fehling, Saua Corbin + originala, Genti laterale SW-Motech, Top case, Cric central African Queens, Pompa benzina schimbata + una noua de rezerva( mecanica), furtune frana metalice Touratech, Sistem evacuare BSM Future, Sistem ungere lant Loobman, Arcuri in furca fata Touratech, Amortizor spate Ohlins HO645 (800 Euro). Tank bag Acerbis, Priza 12V, 4 way flashers, Regulator de tensiune nou de rezerva, Metzeler Tourance montate Mai 2009, Placute frina fata/spate schimbate Mai 2009. Ulei/filtru schimbat 0km, Singurul defect zgarietura de pe rezervor vezi poza. 4950 Euro. 0745905628. Radu

Ps. se vinde fara Piaa xenon.

 

post-47967-1263068117_thumb.jpg,post-47967-1263068130_thumb.jpg,post-47967-1263068148_thumb.jpg,post-47967-1263068164_thumb.jpg,post-47967-1263068179_thumb.jpg,post-47967-1263068195_thumb.jpg,post-47967-1263068212_thumb.jpg,post-47967-1263068225_thumb.jpg,post-47967-1263068240_thumb.jpg,post-47967-1263068251_thumb.jpg,post-47967-1263068266_thumb.jpg,post-47967-1263068278_thumb.jpg,post-47967-1263068289_thumb.jpg

,

post-47967-1263068797_thumb.jpg

post-47967-1263068813_thumb.jpg

post-47967-1263068834_thumb.jpg

post-47967-1263068863_thumb.jpg

post-47967-1263068880_thumb.jpg

post-47967-1263069052_thumb.jpg

post-47967-1263069081_thumb.jpg

post-47967-1263069107_thumb.jpg

post-47967-1263069116_thumb.jpg

post-47967-1263069124_thumb.jpg

post-47967-1263069131_thumb.jpg

post-47967-1263069137_thumb.jpg

post-47967-1263069148_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

#1 AT duce mai multi km decat ST

#2 AT are cuplu mai bun (motor in V fata de linie la ST)

#3 AT este mai manevrabila la viteze mici

#4 bicicleta de la AT e mai pretabila pentru offroad

#5 centrul de greutate la ST mi se pare localizat prea in fata, ceea ce face ca spatele sa intre relativ repede in derapaj

#6 AT isi pastreaza pretul mai bine in timp

#7 AT are consum mai mic (cel putin din experientele mele)

#8 AT e o legenda :D

 

Desigur si ST are avantajele ei, dar strict pe sosea (putere si viteza maxima mai mare).

 

Defecte clasice au amandoua.

 

Cam astea ar fi rezumate pe scurt parerile mele personale. Acum, ce anume vrea sa-si cumpere amicul tau ramane de vazut. Daca vrea AT, am eu 2 de vanzare.

 

 

P.S. Era sa uit... la AT sunt rezervoare de 46 de litri :crack:

 

Salut, si imi cer scuze ca ma bag si eu in discutie.

Parerea mea:

#1 Asta este de discutat, eu cred ca 99% conteaza cum intretii si utilizezi fierul, deci sincer nu vad de ce nu ai putea merge cu ST tot atatia km cat mergi cu AT. Este posibil ca, la acelasi nr. de km, ST sa necesite o intretinere mai laborioasa, dar nu inseamna ca nu poate ajunge la acelasi nr. de km.

#2 Nu prea este asa, AT are 60 Nm / 6000 rpm, iar ST 68 Nm / 6750 rpm (este si normal sa fie cuplul mai mare la ST datorita puterii mai mari). Avantajul AT apare din acea diferenta de 750 rpm, adica la AT cuplul "il simti" de la o turatie mai joasa, un avantaj major in offroad.

#3 Absolut corect.

#4 Perfect de acord.

#5 La acest punct nu imi pot da cu parerea, nu sunt destul de experimentat pe ambele modele, deci il cred pe profesor, care cu siguranta este mai in tema ca mine.

#6 De acord, adica o ST ieftina ai sanse sa gasesti, o AT insa nu prea...

#7 Si aici este de discutat, la motocicletele astea mari conteaza extrem de mult stilul de conducere si, nu in ultimul rand, starea motocicletei.

#8 Eeee, aici m-ai spart, parca si ST-ul a luat de vreo 6 ori Dakar-ul, nu? :D

 

Exceptand micile obiectii, ai rezumat perfect avantajele si dezantajele celor doua motociclete.

Mi-a placut P.S.-ul tau, numai ca trebuie sa si cumperi acele rezervoare de 46l, si "ai uitat" sa specifici cam cat costa :D

 

Vara trecuta, cand imi cautam motocicleta, bineinteles ca ochii imi erau tintuiti pe AT. Daca as fi avut disponibili 2000-3000 euro, mi-as fi luat fara discutie AT, numai ca toti banii au fost 1100 euro (si astia imprumutati) asa ca ST-ul meu, luat cu 1050 euro, a fost best buy. Acum mai depinde si de noroc, iar eu unul am avut, nu am bagat bani in ea pana acum (in afara de ulei, filtru ulei), a avut cauciucuri bune, kit lant aproape nou, motorul este neumblat, eu sunt primul proprietar in tara, si nici italianul nu si-a bagat nasul prea tare pe acolo.

Mai nou am inceput sa "africanizez" ST-ul, a primit un ghidon de AT, care a rezolvat problema mersului in picioare.

 

Sper din tot sufletul ca nu am suparat pe nimeni de pe acesta sectiune, sunt unul dintre cei care au citit absolut toate paginile de aici, verific zilnic noutatile, si, sincer, am senzatia ca va cunosc pe toti (pe unii chiar ii cunosc :rock: ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, si imi cer scuze ca ma bag si eu in discutie.

Parerea mea:

Sper din tot sufletul ca nu am suparat pe nimeni sincer, am senzatia ca va cunosc pe toti (pe unii chiar ii cunosc :crack: ).

 

Nu ai suparat pe nimeni,zic eu, ceea ce ai zis , a fost si este cit se poare de corect , sa nu uitam ca HONDA face parte din categoria cea mai scumpa la fel ca si piesele, ceea ce nu justifica tehnologia mai noua pe care zic uni ca o detin .

Sa va zic parerea mea; Daca ar exista Suzuki DR cu motor 2v, ST cu mot 2v, Kav KLR cu mot 2 v, si lista mai poate continua, nu ai mai avea cu ce sa faci comparatie, tot la fel de mult ar tine motoarele. :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, si imi cer scuze ca ma bag si eu in discutie.

#8 Eeee, aici m-ai spart, parca si ST-ul a luat de vreo 6 ori Dakar-ul, nu? :D

 

KTM-ul a luat chiar de mai multe ori Dakar-ul si asta tot nu il face o legenda :crack:

Mesaj completat

Mi-a placut P.S.-ul tau, numai ca trebuie sa si cumperi acele rezervoare de 46l, si "ai uitat" sa specifici cam cat costa :D

 

Unul nou cam cat un ST la mana a doua :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cstelia Regulatorul e de la tourmax. Prea mare lucru nu stiu despre ei, dar din cate am gasit pe internet, ar fi din japonia.

1.- Vezi sa nu fie o eroare de instrument, masoara neaparat si cu altul. Deasemenea te sfatuiesc sa masori direct pe baterie.

2.- Generatorul nu are absolut nimic, ala e bun precis. Trebuie sa te uiti neaparat daca numarul de fire la ansamblul de mufe este identic la fiecare pereche de mufe (mama si tata).

3. -Cite fire ies din releu? Asa cum am aratat releul original are 6 fire, dar doua sint dublate asa ca ar trebui sa iasa 8.

4. - Romi si Sebi sint seriosi. Din moment ce releul nu e ars ci doar scoate o tensiune mai mare este normal sa ti-l schimbe daca nu corespunde din fabricatie. Deoarece se introduc doar mufele la locul lor aici nu se pune problema de montare incorecta.

5.- Postez din nou schema de legare a releului. La firul verde trebuie sa vina din contact tensiunea bateriei (+ contact) evident doar cind contactul este pus-verifica acest lucru. Pe firul rosu trebuie sa ai tensiunea bateriei permanent inclusiv cu contactul luat. Iar firul negru trebuie sa fie legat ca lumea la masa. Alea 3 galbene aduc curentul de la generator si sint sigur ok.

astept feedback, bafta!

schema_legare_releu.doc

Mesaj completat

Vara trecuta, cand imi cautam motocicleta, bineinteles ca ochii imi erau tintuiti pe AT. Daca as fi avut disponibili 2000-3000 euro, mi-as fi luat fara discutie AT, numai ca toti banii au fost 1100 euro (si astia imprumutati) asa ca ST-ul meu, luat cu 1050 euro, a fost best buy. Acum mai depinde si de noroc, iar eu unul am avut, nu am bagat bani in ea pana acum (in afara de ulei, filtru ulei), a avut cauciucuri bune, kit lant aproape nou, motorul este neumblat, eu sunt primul proprietar in tara, si nici italianul nu si-a bagat nasul prea tare pe acolo.

Mai nou am inceput sa "africanizez" ST-ul, a primit un ghidon de AT, care a rezolvat problema mersului in picioare.

 

Sper din tot sufletul ca nu am suparat pe nimeni de pe acesta sectiune, sunt unul dintre cei care au citit absolut toate paginile de aici, verific zilnic noutatile, si, sincer, am senzatia ca va cunosc pe toti (pe unii chiar ii cunosc :rock: ).

 

Mesaj completat

Nu ai suparat pe nimeni, te inteleg perfect! Nici eu nu aveam banii de AT asa ca mi-am adus africana din Bulgaria pe roti, cu numere nashpa si cu kilometrajul masluit grosolan. Inclusiv m-am dus acolo cu cutitul intr-un buzunar si banii in altul. Altfel gasisem si eu ST la banii pe care ii aveam. Doar ca vreau sa-ti spun ca nu cunosc posesor de ST care sa nu fi avut probleme semnificative in 3-4 ani de exploatare, in schimb sint foarte rari cei care au alte probleme la AT decit releul sau pompa. Aceasta este o realitate obiectiva. Asa ca intr-o buna zi iti vei lua si tu AT si ai sa vezi mai multe diferente decit esti dispus sa admiti acum. :crack:

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cstelia Regulatorul e de la tourmax. Prea mare lucru nu stiu despre ei, dar din cate am gasit pe internet, ar fi din japonia.

 

 

Ciudat... referintele despre regulatoarele astea de tensiune sunt bune. Vorba lui Galen, mai masoara si cu alt aparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare maine am sa montez releul luat de la Romi si am sa va zic cat masoara ca am sa-l masor cu doua aparate unul din ele parac este Ditz il am de la un coleg care este electrician,sper sa mearga ca daca nu :D de toti stalpii ca nu l-am luat de la Honda,in schimb daca merge am de dat cateva beri lui Pedros ca de la el am aflat de Romi si binenteles cand ne vedem bem cateva :crack:

Referitor la discutia de mai sus intre At si ST parerea mea ,si sper sa nu supar pe nimeni ,este ca V-ul este superior in offrod

ne auzim maine seara

Mesaj completat

Salutare maine am sa montez releul luat de la Romi si am sa va zic cat incarac ca am sa-l masor cu doua aparate unul din ele parac este Ditz il am de la un coleg care este electrician,sper sa mearga ca daca nu :D de toti stalpii ca nu l-am luat de la Honda,in schimb daca merge am de dat cateva beri lui Pedros ca de la el am aflat de Romi si binenteles cand ne vedem bem cateva :rock:

Referitor la discutia de mai sus intre At si ST parerea mea ,si sper sa nu supar pe nimeni ,este ca V-ul este superior in offrod

ne auzim maine seara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt raspunsuri. Nu am vrut sa redeschid un subiect sensibil . Considerati ca am aflat ce aveam nevoie si multumesc inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dor imi e de Afrikana, de noroaie, de trante, de urcari si coborari pe dealuri cu morcovul infipt adanc in .ur, de somnul adanc de dupa o zi de lupta cu dihania pe coclauri.... Mama lor de cuzinetzi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai ghicit profesore!!

Te salut

mama mama radule cat am admirat-o la rasnov......ce sincronizare de (cuvant urat).....daca stiam ca o sa vrei s-o dai puneam banu deoparte si veneam la brasov... :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.- Vezi sa nu fie o eroare de instrument, masoara neaparat si cu altul. Deasemenea te sfatuiesc sa masori direct pe baterie.

2.- Generatorul nu are absolut nimic, ala e bun precis. Trebuie sa te uiti neaparat daca numarul de fire la ansamblul de mufe este identic la fiecare pereche de mufe (mama si tata).

3. -Cite fire ies din releu? Asa cum am aratat releul original are 6 fire, dar doua sint dublate asa ca ar trebui sa iasa 8.

4. - Romi si Sebi sint seriosi. Din moment ce releul nu e ars ci doar scoate o tensiune mai mare este normal sa ti-l schimbe daca nu corespunde din fabricatie. Deoarece se introduc doar mufele la locul lor aici nu se pune problema de montare incorecta.

5.- Postez din nou schema de legare a releului. La firul verde trebuie sa vina din contact tensiunea bateriei (+ contact) evident doar cind contactul este pus-verifica acest lucru. Pe firul rosu trebuie sa ai tensiunea bateriei permanent inclusiv cu contactul luat. Iar firul negru trebuie sa fie legat ca lumea la masa. Alea 3 galbene aduc curentul de la generator si sint sigur ok.

astept feedback, bafta!

schema_legare_releu.doc

Mesaj completat

 

 

Multumesc pentru raspunsuri! Acum nu sunt in localitate, dar cu prima ocazie voi masura si cu alt instrument. Ce-i drept imi si aparea un semn pe aparat ca fiind slaba bateria lui. In ceea ce priveste releul, l-am luat de pe ebay si are mufa cu 3 fire galbene si cealalta mufa are 4 fire: 2 verzi(masa) si 2 rosu/alb(curent), insa ii lipseste firul negru. Din cate am studiat, nu ar fi nicio problema cu acest fir,iar releele mai noi(chiar si de la honda) vin fara acest fir. Cum reusesc sa masor, voi posta pe forum.

 

Mult succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mama mama radule cat am admirat-o la rasnov......ce sincronizare de (cuvant urat).....daca stiam ca o sa vrei s-o dai puneam banu deoparte si veneam la brasov... :wacko:

OLY draga, sti cum e in viata, some times is time to move on in life...

Chiar e intr-o forma excelenta maimuta africana...nu ca imi pare rau de ea, ca nu e bine sa vinzi ceva cu parere de rau ci mai degraba o sa imi para rau ca nu o sa o mai am eu...

Numai bine!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am reusit sa ajung sa montez relul cel nou luat de la Romi,incarca 14.3-14.4 cu si fara consumatori

Acum sa vad cat ma tine :wacko:

Intrebare cea mai ieftina asigurare RCA in bucuresti unde ati facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am reusit sa ajung sa montez relul cel nou luat de la Romi,incarca 14.3-14.4 cu si fara consumatori

Acum sa vad cat ma tine :wacko:

 

Dar daca o duci in 4-5k de ture ,tot aceeasi tensiuni ai?, sau scade la 13.2-13,4 v?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri! Acum nu sunt in localitate, dar cu prima ocazie voi masura si cu alt instrument. Ce-i drept imi si aparea un semn pe aparat ca fiind slaba bateria lui. In ceea ce priveste releul, l-am luat de pe ebay si are mufa cu 3 fire galbene si cealalta mufa are 4 fire: 2 verzi(masa) si 2 rosu/alb(curent), insa ii lipseste firul negru. Din cate am studiat, nu ar fi nicio problema cu acest fir,iar releele mai noi(chiar si de la honda) vin fara acest fir. Cum reusesc sa masor, voi posta pe forum.

 

Mult succes!

Imi cer scuze, din graba nu m-am uitat de data asta la restul schemei si am descris anterior eronat culorile. Asa este, firul rosu dublat este plusul permanet, cel verde dublat masa, iar firul negru este cel care aduce la modelele mai vechi de releu tensiunea +12v prin contact.

Din motive pe care le-am explicat la vremea respectiva, releele moderne nu mai au nevoie de aceasta comanda si respectiv acest fir, asa ca e normal ca firul negru sa lipseasca.

 

Din pacate daca instrumentul era cumva bun si era selectata scala de curent continuu, atunci ai o problema serioasa cu releul. Daca masori tensiunea cu alt instrument si e tot 17-18v atunci problema e clara-tun pe e-bay. Uite cum ma gindesc sa te ajut in acest caz:

 

Am sapat putin pe internet si am gasit urmatoarea oferta de relee noi si seccond:

Uite in primul rind un releu universal cu mosfeturi in partea de regulator- se pare ca e o scula serioasa si poate fi comandata la preturi rezonabile cu shipping cu tot, daca nu ai pe cineva sa ti-l trimita din state.

 

http://roadstercycle.com/Universal%20Mosfe...m%20upgrade.htm

 

Si uite o oferta de relee seccond din care vre-o doua iti sint bune sigur.

 

http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?sh...mp;#entry327100

 

Presupun ca ati remarcat cu totii ca releele moderne au doar 5 fire ceea ce inseamna intrarea de la generator si plusul si masa. usor de inteles, nu? Cu alte cuvinte singurul parametru necunoscut este amperajul pe care releul il poate debita. Generatoarele au in general data puterea in specificatiile motorului respectiv, fiind in general cam in plaja de 100-200 w. cele mai multe ofera cam 120 -150w. Puterea asta acopera functionarea pozitiilor instrumentatiei si iluminarii de bord (max25w in total) a aprinderii (25-40w) si a luminii de drum (max75w). Daca calculam curentul din legea lui ohm, acesta va fi la consum maxim cam de 10-13 A. De aici rezulta ca e bun orice releu regulator care rezista la un curent mediu debitat de circa 15 A. Vreau sa stiti ca toate alea patratoase (cam cu acelasi radiator ) sint cam de 15 A. Cele moderne ajung pina la 35 A.

 

Asa ca se poate judeca cam in stilul ca daca doua regulatoare au acelasi radiator rezulta ca si puterile lor sint cam egale. Iar esential este sa fie de motocicleta nu de scuter si sa aiba cele trei fire de aceeasi culoare(galbene sau albe), ceea ce inseamna ca sint facute pentru generatoarele trifazate, un plus si un minus (dublate sau nu(se verifica cu ohmetrul daca sint dublate, intre ele -rez=0))Si mai au ceva fire in plus, asa cum am aratat, unul mai trebuie alimentat cu +12V contact, iar daca mai sint si altele alea or fi iesiri separate de curent sau duc la indicatoare de bord si nu se folosesc la africana. Astfel eu am remarcat doua relee cel putin din colectia aflata in vinzare care ar merge.

 

Bafta! sa fi fost doar instrumentul de vina! :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor

 

De putina vreme mi-am schimbat pompa de benzina cu una noua model facet 10105 nu am mers cu ea foarte mult asa ca inca nu pot debita pareri , insa am o problema incercand sa folosesc vechiul suport de pompa pe noua pompa a crapat cauciucul asa ca ,daca are careva dintre voi un suport de pompa de bezina in plus sa imi trimita un pm cu costul acestuia .

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar daca o duci in 4-5k de ture ,tot aceeasi tensiuni ai?, sau scade la 13.2-13,4 v?

Salut ,Pedros,maine am sa verific dar stiu ca am turato si nu am vazut nici o diferenta.Tot maine daca am timp dau jos sii tripmasterul sa ii fac modificarea sa imi arate si viteza .Postez cand termin cu noi rezultate. :wacko:

Mesaj completat

Salutare,am facut modificarea la tripmaster astazi si nu mi se pare deloc complicat.Cu putina pricepere in lipituri se face foarte usor. O investitie de 5 bani (atat costa rezistorul de 10k la 0.25w)

Am verificat releul Pedros si la 5000 am 14.3.

Multumesc lui CStelia pt sfaturi referitor la tripmaster.

Durata la aceasta modificare la tripmaster cam 1.5 h cu demontare si montare carene :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.youtube.com/watch?v=Aoq7IL3CJ9Q................... Este tot ce am putut sa repar sa refac sa ma strofoc sa obtin o tensiuna mai buna de inc a bateriei.

Da , este adevarat ca din cele spuse de @Galen, si mare dreptate a avut ca principiile releelor sint aproape la fel, dar tin sa subliniez ca am icercat si relee de chinezarii cumar fi GEELY in 2 cil in linie , si se incalzea releleul si firele.

Releele de scutere cu pornire la "buton" merg si pe nipra, ij etc..De ceva timp imi bat capul cu aceste probleme, si vad ca deja imi sint familiare.

Cu ocazia asta am schimbat si "luminarile" din faruri , si am pus H4 de 55-60w halogen ca de xenoane nu-mi permit.

Bafta la toti africanii .http://www.youtube.com/watch?v=Aoq7IL3CJ9Q

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am reusit sa ajung sa montez relul cel nou luat de la Romi,incarca 14.3-14.4 cu si fara consumatori

Acum sa vad cat ma tine :cheers:

Intrebare cea mai ieftina asigurare RCA in bucuresti unde ati facut?

 

Salut,

 

Eu am facut la Ardaf cu 245 lei / an ... vezi mai bine pe RCAieftin.ro

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...