Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gata am scoso si eu la soare , aproape ca uitasem sa merg cu ea.

Facui mici retusuri. :drink:

post-39145-1269003482_thumb.jpg

post-39145-1269003559_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Cine si-a scos vaca la drum azi sa ridice mana sus!!!!

Eu am scos-o si cu ocazia asta i-am facut si consumul, am facut plinul ochi si am dus-o de coarne la plimbare. Taman bine ca ajungind acasa facusem exact 100 km in cap(virgula ceva)| si m-am gandit ca este o oportunitate sa vad exact cit imi ia la 100, doar 20 de km i am facut singur restul cu pasager. Facind iara plinul mi-a intrat 5L/100km. Cit despre stilul de condus a fost amestecat si tare si normal.dar n-am trecut de cca 120 km/h.

Sincer ma asteptam la mai mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RD03 din 1988

 

Traseu Timisoara - Bocsa - Dognecea (Lacul cu Nuferi) - RETUR, total 186 km, cu pasager, viteza croaziera 100-110 km/h (+ cateva ruperi de ritm), 8,7 litri

 

Asta inseamna - 4,6774194 %

 

Minunat!!!

Editat de tibor_mt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Dragii mei am nevoie de un sfat !

 

Povestea incepe asa : acum 2 saptamani mi-a venit ideea de a schimba uleiul in furca ( era cam rigida suspensia fata si la socuri mari imi pocnea cateodata ) . Ulei in furca era cat trebuie , dar fiindca am umblat l-am schimbat cu un 15 w ( 650 ml in fiecare cilindru ) . Insa in loc sa se imbunatateasca situatia , mai rau am facut . Acum la orice soc ( groapa ) cat de mic imi pocneste furca de ma sperii ( la modul ca am crezut ieri ca am rupt roata ) . Arcurile in furca pareau ok . Exista posibilitatea de a fi ceva in neregula cu ele ? In general ce se poate rupe in furca incat sa imi faca in halul asta ?

 

 

Cu stima ,

Lucian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Povestea incepe asa : acum 2 saptamani mi-a venit ideea de a schimba uleiul in furca ( era cam rigida suspensia fata si la socuri mari imi pocnea cateodata ) . Ulei in furca era cat trebuie , dar fiindca am umblat l-am schimbat cu un 15 w ( 650 ml in fiecare cilindru ) . Insa in loc sa se imbunatateasca situatia , mai rau am facut . Acum la orice soc ( groapa ) cat de mic imi pocneste furca de ma sperii ( la modul ca am crezut ieri ca am rupt roata ) . Arcurile in furca pareau ok . Exista posibilitatea de a fi ceva in neregula cu ele ? In general ce se poate rupe in furca incat sa imi faca in halul asta ?

 

Cd zici ca iti pocneste te referi la faptul ca efectiv ajunge furca pana la capatul cursei? sau doar socuri?

(in principiu cu cat pui vascozitate mai mare cu atat mai rigida o sa fie suspensia.. dar dc lucra pana la capat poate fi o idee buna sa pui vascozitate mai mare .. eu am pus 10W asta vara spre exemplu dar am schimbat arcurile in prealabil)

 

ai masurat arcurile cd au fo' p'afara sa fie la dimensiuni?

(ai desfacut furca sau doar ai schimbat uleiul? .. )

ai verificat si diferenta intre cele doua (cat a mai ramas liber in fiecare cilindru in cm? e mai imp sa fie egale decat cantitatea precisa)

verifica sa nu curga uleiul pe la semeringuri (ridica burdufele si vezi sa nu fi curs uleiul.. caz in care vor trebui semeringuri noi)

poti verifica pentru supurari si o-ringurile desi pe acolo nu aveai cum sa pierzi atat ulei incat sa mearga toata cursa ca la orice groapa (pp ca nu sunt gropi de 20 - 30cm :rose: ) sa iti faca asa urat

 

mult spor!

Editat de cernunos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Dragii mei am nevoie de un sfat !

 

Povestea incepe asa : acum 2 saptamani mi-a venit ideea de a schimba uleiul in furca ( era cam rigida suspensia fata si la socuri mari imi pocnea cateodata ) . Ulei in furca era cat trebuie , dar fiindca am umblat l-am schimbat cu un 15 w ( 650 ml in fiecare cilindru ) . Insa in loc sa se imbunatateasca situatia , mai rau am facut . Acum la orice soc ( groapa ) cat de mic imi pocneste furca de ma sperii ( la modul ca am crezut ieri ca am rupt roata ) . Arcurile in furca pareau ok . Exista posibilitatea de a fi ceva in neregula cu ele ? In general ce se poate rupe in furca incat sa imi faca in halul asta ?

 

 

Cu stima ,

Lucian

 

Posibil sa ai joc la rulmentii de la juguri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu cred ca sunt rulmentii de la axul ghidonului. Ridica motocicleta pe ceva, astfel incat sa aiba roata de fatza suspendata, si misca de ea in plan orizontala in fatza si in spate. Daca se misca cat de putzin si se simt lovituri usoare, atunci e clar ca sunt rulmentii. Cei originali sunt cu bile. Eu i-am schimbat si am pus cu role, tronconici, cum sunt cei de la rotile de mashina. Sunt mult mai buni, mai usor de reglat, si mai siguri in exploatare. Dupa ce ii schimbi si faci cativa kilometrii cu ei, verifica inca o data daca sunt stransi cat trebuie, pentru ca se mai aseaza din cauza socurilor si e posibil sa capeti iar joc in directie. Nu cred sa fie uleiul din furca, decat daca ai pus prea mult sau prea putin, sau ai duzele din interior prin care circula uleiul infundate. Trebuie sa dai mai multe detalii despre cum ai schimbat uleiul. Daca l-ai scurs si ai demontat furca, verifica si surubul din capatul amortizorului la baza, sa fie strans bine, sa nu pierzi pe acolo ulei, dar cred ca observai treaba aceasta ca iti facea o ditamai balta sub motocicleta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Mersi pentru sfaturi ! O sa ma uit la rulmenti imediat ce vine weekendul .

Schimbul de ulei l-am facut fara sa dau furca jos ( am dat drumul la ulei pe la imbusul de jos si am turnat masurat pe la surubul de sus ) . M-asi bucura tare sa fie de la rulmenti si nu de la arcuri sau ulei deoarece in procesul de schimbare a uleiului unul din imbusurile alea de jos s-a dus ( nu mai prinde imbusul deloc ) iar unul dintre suruburile de sus este infiletat gresit si fortat ( are primele spire duse si nu se mai aliniaza ) ; asa ca ar fi mai complicat sa intru in furca decat sa o dau jos de tot .

 

 

 

Noroc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Mersi pentru sfaturi ! O sa ma uit la rulmenti imediat ce vine weekendul .

Schimbul de ulei l-am facut fara sa dau furca jos ( am dat drumul la ulei pe la imbusul de jos si am turnat masurat pe la surubul de sus ) . M-asi bucura tare sa fie de la rulmenti si nu de la arcuri sau ulei deoarece in procesul de schimbare a uleiului unul din imbusurile alea de jos s-a dus ( nu mai prinde imbusul deloc ) iar unul dintre suruburile de sus este infiletat gresit si fortat ( are primele spire duse si nu se mai aliniaza ) ; asa ca ar fi mai complicat sa intru in furca decat sa o dau jos de tot .

 

 

 

Noroc !

Pai aici ai facut prima greseala. La imbusuri. Uleiul se scurge prin surubul de 6 (cheie de 10) aflat la baza pe laterala jambei. Imbusul fiveaza o piesa care are in ea duzele prin care trece uleiul. Te sfatuiesc sa desfaci imediat furca, si sa nu mai circuli cu ea asa. E posibil sa fie jale ce e in furca... Oricum, daca nu ai sticat nimik la ea, sigur o sa strici daca mai mergi asa. Dar piesa e mai putzin importanta. Cred ca e mai importanta viata ta. Ma indoiesc ca ai reusit sa strici filetul din piesa aceea, pentru ca pare un otel solid, mai repede s-a ras filetul de la surubul cu inbus. Probabil de asta nu mai prinde imbusul, pentru ca piesa nu mai e pe pozitie. Tot el face si etansarea pe jamba, deci daca il schimbi, trebuie sa pui si o saiba de aluminiu sau cupru, sa te asiguri ca nu o sa lacrimeze pe langa el. La celalalt la care spui ca se vede clar ca e bagat stramb, te sfatuiesc sa il scoti, sa rectifici gaura, faci iar filet si pui surub mai mare. O sa caut schema jambei demontate sa iti explic clar ce e de facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai aici ai facut prima greseala...

 

@boieru are mare dreptate (urmeaza-i sfatul :rose: ). Scurgerea uleiului din furca nu trebuia facuta pe la surubul din partea inferioara a furcii.

Practic surubul cel mai de jos "incheaga" intreaga parte inferioara a furcii (adica tine tot amortizorul la un loc).

Surubul mancat poti sa il schimbi cu altul nou. Eu cred ca am gasit in bricostore sau asa ceva unele destul de oke.

post-12983-1269336310_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare !

 

 

Vin cu mici rectificari :

1. Modelul Africanei este RD07 si nu are pe furca surub lateral de scurgere ca in desen . Nu il are decat pe ala de pe "fund" ca sa zic asa . Asta e surubul la care s-a stricat capul ( locul unde intra imbusul ca sa il desfac ) . Exista si alta varianta de a scoate uleiul fara a da jos furca de pe motor ?

 

2.Surubul al carui filet s-a dus este poz.1 din desenul de mai sus ( insa nu sunt sigur ) . Este surubul ( capacul ) ala cu diametru mare din partea superioara care tine arcul ( si care sare cand il desfaci ) . Are pasul foarte marunt si este dintr-un material moale . Nu cred ca se gaseste in vreun magazin din romania asa ceva .

 

3. Avand in vedere ca suspensia fata sa stricat dupa ce am schimbat uleiul ( fara sa dau furca jos ) tind sa cred ca am gresit eu cu ceva ... Nu cred ca aveam cum sa stric rulmentii umbland in furca ( inainte nu aveam probleme decat la hopuri foarte nasoale ) .

 

 

Mesaj completat

 

Salutare !

 

 

Vin cu mici rectificari :

1. Modelul Africanei este RD07 si nu are pe furca surub lateral de scurgere ca in desen . Nu il are decat pe ala de pe "fund" ca sa zic asa . Asta e surubul la care s-a stricat capul ( locul unde intra imbusul ca sa il desfac ) . Exista si alta varianta de a scoate uleiul fara a da jos furca de pe motor ?

 

2.Surubul al carui filet s-a dus este poz.1 din desenul de mai sus ( insa nu sunt sigur ) . Este surubul ( capacul ) ala cu diametru mare din partea superioara care tine arcul ( si care sare cand il desfaci ) . Are pasul foarte marunt si este dintr-un material moale . Nu cred ca se gaseste in vreun magazin din romania asa ceva .

 

3. Avand in vedere ca suspensia fata sa stricat dupa ce am schimbat uleiul ( fara sa dau furca jos ) tind sa cred ca am gresit eu cu ceva ... Nu cred ca aveam cum sa stric rulmentii umbland in furca ( inainte nu aveam probleme decat la hopuri foarte nasoale ) .

 

Cu toate astea @boieru a fost foarte convingator ! Nu are rost sa-mi risc viata asa ca weekendul asta in loc de o tura in Macin o sa fac o adunare in garaj si o sa dam furca jos , sa vedem ce e in ea . Si fiindca exista posibilitatea sa o stricam de tot : stie cineva unde gasesc o furca RD07 ? :rose: Preventiv !

 

 

Multumesc mult pentru sfaturi !

 

Cu respect ,

Lucian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu toate astea @boieru a fost foarte convingator ! Nu are rost sa-mi risc viata asa ca weekendul asta in loc de o tura in Macin o sa fac o adunare in garaj si o sa dam furca jos , sa vedem ce e in ea . Si fiindca exista posibilitatea sa o stricam de tot : stie cineva unde gasesc o furca RD07 ? :rose: Preventiv !

 

Capacul nr 1 este din aluminiu. Va trebui sa-l comanzi la honda sau la un strungar priceput. Daca problema e la filetul tubului, ebay-ul iti aduce tub nou la ~ 100 euro sau jumatate de furca sh la aceeasi bani.

Cu imbusul de jos nu prea ai de ales, va trebui sa pui bormasina pe el(dupa ce scoti arcul din tub), sa-i dai jos capul (se vede cand incepe sa muste spiralul din saiba de cupru) si sa-l inlocuiesti cu un surub de calitate.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta cap torx (de calitate, nu de branza) un pic mai mare ca si imbusul belit. Bate-l in locul imbusului si scoti surubul fara probleme.

salutare vezi ca exista la badi sau la magazinele specializate de scule EXTRACTOARE. asa am patit si eu la un surub cu cap inbus si am dat o gaura cu un spiral de 4 si am batut extractorul si l-am desfacut.Eu am modelul de extractoare prin bataie si sunt ascutite pe muchii,dar exista si modelul de extractor care are un fel de filet pe stanga iar el este conic.cu siguranta desfaci cam orice surub care este intepenit sau care are hexagonul facut varza.un astfel de set care contine cam 5-6 modele de extractoare de diferite dimensiuni costa undeva pe la 35-50 lei.Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am apucat sa imi montez niste becuri halojen in locul celor de 35w. Am pregatit 2 relee cu 4 picioare, socluri, etc. Treaba oarecum nasoala e ca pe instalatia mea la momentul cand aprinnd faza lunga, nu se stinge aia scurta. Cine are sistem din asta italian poate sa imi spuna daca e asa din fabrica sau e vreo modificare la mine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am apucat sa imi montez niste becuri halojen in locul celor de 35w. Am pregatit 2 relee cu 4 picioare, socluri, etc. Treaba oarecum nasoala e ca pe instalatia mea la momentul cand aprinnd faza lunga, nu se stinge aia scurta. Cine are sistem din asta italian poate sa imi spuna daca e asa din fabrica sau e vreo modificare la mine?

 

si eu am avut becuri de 35 de wati si am pus halogene dar la mine se stingea faza scurta cand dadeam lunga... probabil ca la tine cineva a facut ceva modificari prin instalatie.... incearca sa te uiti in blocul de lumini sa nu fie facut pa acolo un strap ceva la schimbatorul d faze!

Editat de duc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cum adika faza scurta ramane aprinsa? Ce model ai? La rd04, modelul meu are faza scurta si faza lunga pe fiecare far. La unele rd07 faza scurta e pe un far, si in momentul in care comuti pe faza lunga se aprinde si al doilea. Depinde de model... Dar daca ai faza scurta pe ambele faruri si ea ramane aprinsa concomitent cu faza lunga (adika ambele filamente aprinse la fiecare bec) atunci e o problema. E posibil sa fie si din relee. Vorbeste cu un electrician auto sa te lamureasca cum trebuiesc legate releele, pentru ca am patit si eu o faza ca asta la mashina. Releul era tot cu 4 picioare, dar era diferit ca functii, adikca nu corespundea cu mufa clasica de releu. Succes!

 

2. La faza cu furca, nu stiu ce sa zic... Dar daca ai piesa aceea bulita, (capacul de la tubul amortizorului) poate te pot ajuta eu cu una. Am o furca pe acasa cu tuburile strambe, si capacele ar trebui sa se potriveasca. Dara daca e tubul, nu pot sa te ajut. O sa ma uit de el cand ajung acasa, miercuri, si te anuntz. Surubul cu cap imbus il scoti cel mai bine cu un alt surub trox sau cu un imbus mai mare putzin, pe care il polizezi la un cap sa fie usor conic, si il bati usor cu un ciocan sa se infiga bine in surubul tau. Apoi, tinand tensionat spre desurubare, dar fara sa fortezi, bati usor cu un ciocan in imbus pana cedeaza din stransoare. Nu e bine sa tragi direct sa il desfaci, pentru ca nu o sa scape de pe hexagon. Eu cand am avut o problema asemanatoare, am taiat un imbus mai lung, l-am prins in bormasina si cu ambreiajul slabit am inceput sa incerc sa il desfac. Daca nu mergea, mai strangeam putin ambreiajul, pana a cedat. Si inainte de operatie am pulverizat WD40 pe capul surubului, pentru ca intre aluminiu si otel mereu apare un strat de oxid, care ingreuneaza desfacerea suruburilor. Importante au fost socurile pe care le genera ambreiajul bormashinii in momentul in care scapa. Ca la pistolul pneumatic pe care il folosesc cei de la vulcanizari. Succes si tzie!

Mesaj completat

Sper sa iti fie de folos. Daca mai ai ceva intrebari legate de demontatul furcii sau al amortizoarelor sa ne intrebi, ca mai sunt unele smecherii. De exemplu, eu nu desfac amortizorul de pe juguri. Prima data le slabesc putin si le ridic un cm peste jugul de sus, sa pot sa desfac lejer capacul, si le strand la loc in pozitia asta. Intai scurg presiunea de aer din ele pe la ventil. Apoi desfac surubul si scurg uleiul. Desfac protectia de praf de la simering si scot siguranta de blocare a saibei care tzine simeringul. Apoi demontez surubul cu imbus din capatul de jos al amortizorului. Scot capacul de sus cu grija sa nu imi sara arcul in dintzi si scot arcurile. Apoi, pentru ca tubul e bine prins in juguri si sta ca si prins in menghina scot prin socuri bruste jamba de pe tubul amortizorului. Apoi desfac tubul de pe jug, si scot restul de piese ramase pe el (protectia de praf, siguranta, saiba si simeringul. La montaj, mi-am facut dintr-un tub de plastic care intra perfect pe exteriorul tubului amortizorului, un fel de presa care ma ajuta sa bag mai usor bucsa de bronz si simeringul fara sa il stric. Spor la treaba!

post-3626-1269486313_thumb.jpg

post-3626-1269486332_thumb.jpg

post-3626-1269486341_thumb.jpg

post-3626-1269486350_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de raspunsuri.

@Boierul:Am RD04 din 91 care provine din Italia. La mine e o modificare mai mult ca sigur. Asa a legat cineva din blocul de lumini sa aiba lumina mai buna pe faza lunga. Daca e facatorie, se poate face "undo". Daca era original, era posibil sa nu se poata rezolva din blocul de lumini si astfel trebuia sa folosesc alt tip de releu care inchide automat pe faza scurta cand comuta pe cea lunga. Relee nu am momentan deloc, dar am luat 2 cu 4 picioare care se pot folsi doar daca readuc instalatia la forma originala.

Mesaj completat

Quote Neagu

 

Stimabile,

te rog pentru a mi se stinge nestiinta cateva adrese de magazine cu astfel de scule.

Multam. :rose:

Set de extractoare cu filet invers, conice, se gasesc la Ambient pe la 50 de RON.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

 

Set de extractoare cu filet invers, conice, se gasesc la Ambient pe la 50 de RON.

SI Ambient se gaseste exact in,,,,,,,,,,, unde,,,oras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Extractoare se gasesc in orice magazin de tipul Bricostore, Practiker, Hornbach.... Si in piatza la rushi, ca alea sunt peste tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...