Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Ma retrag de la Nadrag , cu parere de rau , dar trimit un reprezentant de incredere . . . poate chiar doi . Escovent ( pe forum ) proaspat proprietar de Africa si poate va merge si noul proprietar al Africanei pe care am avut-o ! Raman doar la tricouri . . . .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Am nevoie de "oasele" de sub motoreta. Bucsele din cauciuc s-au dus. Si mai am nevoie de un cric central rezonabil la pret.

 

Multumesc,

 

P.S. Africana RD04

 

 

Dupa cum am spus mai sus. Da-mi un PM dupa 30 mai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cernunos

 

Deconecteaza bateria ptr 2-3 minute. Conecteaz-o iar si WOW !!!! , va merge. :grinbandit:

 

 

Africanu

 

 

Multzam! asta e ceva nou :P

Sa inteleg ca un condensator acolo ramane "agatzat"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam! asta e ceva nou :P

Sa inteleg ca un condensator acolo ramane "agatzat"?

 

Sa vezi distractie cand o sa ramana toti ,,agatati,, atunci ce fain o sa fie sa i relipesti cei electrolitici pe placa .

 

spor.

 

Caut releu de incarcare pt Honda Africa Twin, model RD 04 E, an 1997.

 

Astept oferta serioasa aici sau la email wheelsandspeed@yhaoo.com

 

potriveste orice releu

 

honda cbr 900 rr

yamaha r1

 

sau daca esti genu care vrea sa isi construiasca singur da-mi un pm si rezolvam cu o punte de dacie si ceva tiristori (max 30 de lei ) toata distractia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

caut si eu un cerc de roata pe 17 pentru un xt de 600! al meu e stramb si nu mai reusesc sa fac nimic. poate aveti de la vreo roata defecta cu butuc spart sau ceva de genul asta!

 

multumesc!

 

rog pm sau mail!

 

multumesc inca o data

Editat de duc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

potriveste orice releu

 

honda cbr 900 rr

yamaha r1

Sau dominator, incercat de mine cu succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aruncati un ochi aici, nu o sa va para rau ;)

/index.php?/topic/661224-membrane-vacuum-carburator/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut topicul respectiv de multicel dar ce ma tot freaca ridichea pe mine si nu reusesc sa gasesc raspunsuri in reply-urile tale este..cum imi dau seama daca e nevoie sa le schimb! care sunt simptomele?

ahhh....si cum imi dau seama cand trebuie reglate valvele(http://www.xrv.org.uk/forums/how/34010-valve-clearances-carburetor-synchronisation.html)

ideea generala este cum sa citesc mobra ca sa-i dai ce-i trebe(e babuta saraca)! exceptie benzina, ulei si km.

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut topicul respectiv de multicel dar ce ma tot freaca ridichea pe mine si nu reusesc sa gasesc raspunsuri in reply-urile tale este..cum imi dau seama daca e nevoie sa le schimb! care sunt simptomele?

ahhh....si cum imi dau seama cand trebuie reglate valvele(http://www.xrv.org.uk/forums/how/34010-valve-clearances-carburetor-synchronisation.html)

ideea generala este cum sa citesc mobra ca sa-i dai ce-i trebe(e babuta saraca)! exceptie benzina, ulei si km.

 

Pai nu-i mare lucru sa identifici o membrana sparta. Hai sa o iau de la inceput: Membrana respectiva joaca rolul cablului de acceleratie de la carburatoarele vechi, respectiv trage in sus siberul(obturatorul de aer)si simultan acul dozator fixat in partea inferioara a siberului. Astfel incit simultan motorul primeste gradual atit mai mult aer, cit si mai multa benzina. (Acul dozator regleaza cantitatea de emulsie benzina/aer care iese din tubul emulsor care are in fund jiclorul principal).

 

Bun, dar ce mai face atunci cablul de acceleratie al africanei? Poi acela cind este actionat(se trage de gaz) deschide un obturator (tip clapeta) aflat la iesirea carbului si normal la intrarea in cilindru. Normal totul X2. Prin deschiderea clapetei, depresiunea din galeria de admisie provocata de aspiratia cilindrului se propaga gradual in functie de deschiderea clapetei in carburator. Tocmai aceasta depresiune care ajunge deasupra membranei comanda ridicarea acesteia impreuna cu ansamblul siber-ac dozator asa cum am aratat inainte.

 

Astfel acceleratia nu mai depinde de eventualele greseli facute de motociclist(tragerea prea brusca a gazului de exemplu) ci de depresiunea din admisie, respectiv de necesitatile motorului. Cu cit se deschide mai tare clapeta de acceleratie, cu atit membrana deschide mai tare siberul de aer si ridica mai mult acul dozator, astfel motorul ia zeama si se accelereaza.Daca se lasa gazul clapeta se inchide vacumul nu mkai ajunge la membrana si ansablul siber dozator cade la ralenti. cred ca am explicat clar cum functioneaza un carburator modern cu membrana de vacum

 

Cu alte cuvinte avem de a face cu un servomecanism de actiomnare a acceleratiei. Astfel cablul nu se mai uzeaza ca la motoarele vechi pentru ca nu mai are de invins presiunea arcului de revenire. De aceea cablurile moderne de acceleratie sint duble pentru a comanda atit accelerarea cit si revenirea. Nu se mai duce cablul in schimb membrana care i-a luat locul, da! Si acum sa-ti raspund Serbane. Daca crapa o membrana de la unul dintre cilindri vacumul scapa prin spartura si cilindrul respectiv nu se mai accelereaza sau se accelereaza slab doar cu gazul tras la maxim(depinde cit e de mare spartura). Cu alte cuvinte doar un cilindru functioneaza normal iar celalat merge in ralenti, iar motorul merge dezechilibrat.

 

Simptomele sint simplu de constatat.

1.Motorul merge cu vibratii, mai ales la ture mai mari

2.Nu mai urca in ture, respectiv plafoneaza pe la 5000.

3.Viteza maxima nu trece de 110-120

 

Valvele(supapele) se regleaza doar daca tacane mai ales la ralenti se aud(le auzi de pe sa).

Sincronizarea inseamna de fapt actionarea in tandem (cu aceeasi cursa a membranelor de vacum) Daca acestea sint intacte inseamna totodata sa ai aceeasi depresiune de comanda a lor. Asta se masoara cu ceasurile(manometrele). Sau cum am indicat eu in topicul de reglaj al carburilor cu cilindri alternativ deconectati(electric-aprinderea-se scot alimentarile bobinelor) motorul sa aiba aceeasi turatie.

 

Deci reglatul valvelor (supapelor) si sincronizarea carburilor sint operatii diferite. Intii se face reglajul valvelor daca este cazul, apoi si reglajul carburilor si apoi sincronizarea acestora.

Ce este de fapt celebra sincronizare:"? Timoneria de actionare a clapetelor celor doua carburi are un surub care permite un defazaj mecanic al unghiului de rotatie al celor doua axe cind se accelereaza.de acolo se compenseaza diferentele de accelerare ale celor doi cilindri, dupa reglajul pilot screw ;)

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen cand supapele fac galagie e un pic tarziu sa faci jocul...si asta o face doar daca se mareste jocul lucru care nu prea se intampla decat foarte rar se destrange poate reglajul in timp ... in realitate jocurile la supape SE STRANG...supapa urca in scaunul ei miscorand jocul fata de cama...si asta nu auzi ...jocul prea mic e mult mai periculos decat mai mare ...joc mic+dilatarea termica a componentelor poate duce la cazul cand supapa ramane intredeschisa

 

Am gasit supape la 0,35+ si recomandarea era 0,18~0,22 ...si nu se auzea nimic...

 

Jocul la supape e bine sa ramana facut in functie de numarul de kilometri parcursi ...in manuale la At/TA e recomandat 12.000 km ...am respectat acest lucru si doar o data a fost nevoie sa le reglez cand am luat motorul in primire...de atunci au trecut ~ 35.000 km ...fara ajustari .12.000 km mi se pare putin as dubla cel putin intervalul asta la TA/AT...dar tot la numarul de Km as verifica supapele si nu as astepta sa faca galagie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nuj' cum naiba da' mi s-a "tampit" tripmaster-ul.

Se aprinde, becul merge insa toti digitii sunt activati (vad numai 8-uri).

 

A mai avut cineva beleaua asta? (adica ma apuc sa investighez serios sau poate fi ceva trivial).

 

Nu am supus motorul la nimik excesiv. Prioblema a aparut brusc fara nici un simptom prealabil.

 

Multam fain

 

Am avut si eu problema asta, si dupa indelungi sapaturi pe forumuri, am gasit o solutie (la care am fost reticent la inceput) care a functionat. Trebuie sa deconectezi TripMasterul de la orice sursa de alimentare, iar dupa cateva minute il reconectezi. Daca nu merge asta, scoti bornele de pe baterie, si dupa cateva minute le reconectezi.

 

Asta scria pe respectivul forum. Eu am fost "norocos" si nu am facut decat pasul 1, adica sa deconectez TripMasterul, si sa-l reconectez dupa cateva minute, si merge :).

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen cand supapele fac galagie e un pic tarziu sa faci jocul...si asta o face doar daca se mareste jocul lucru care nu prea se intampla decat foarte rar se destrange poate reglajul in timp ... in realitate jocurile la supape SE STRANG...supapa urca in scaunul ei miscorand jocul fata de cama...si asta nu auzi ...jocul prea mic e mult mai periculos decat mai mare ...joc mic+dilatarea termica a componentelor poate duce la cazul cand supapa ramane intredeschisa

 

Am gasit supape la 0,35+ si recomandarea era 0,18~0,22 ...si nu se auzea nimic...

 

Jocul la supape e bine sa ramana facut in functie de numarul de kilometri parcursi ...in manuale la At/TA e recomandat 12.000 km ...am respectat acest lucru si doar o data a fost nevoie sa le reglez cand am luat motorul in primire...de atunci au trecut ~ 35.000 km ...fara ajustari .12.000 km mi se pare putin as dubla cel putin intervalul asta la TA/AT...dar tot la numarul de Km as verifica supapele si nu as astepta sa faca galagie.

 

E prima data cind aud asa ceva, ma cam mir. Adica supapele sint actionate de un lant cinematic care cuprinde axa cu came si culbutorii.

 

Uzura la supapele propriu zise (scaune talere) ai dreptate! tinde sa reduca jocul. Dar restul uzurilor mi se par mie mai importante. Si alea maresc jocul. Respectiv camele de pe axa cu came, axul culbutorilor, lagarele si suprafetele de atac ale culbutorilor. Oricum iti spun ca la tot ce am avut in 4 timpi(motociclete autoturisme) jocul la culbutori crestea in timp. Oare la AT sa scada? Eu am reglat o singura data supapele de cind am AT acum 15 mii km si am 60 mii facuti cu africana. Una singura nu am putut-o regla ca nu am reusit nicicum sa bag nici o scula acolo (nu se ridica destul capacul chiulasei din cauza cadrului). Dar nu tacane nimic.

problema valvelor a fost atinsa in thred-ul ala doar tangential(in sensul ca trebuie si alea reglate cind ai ocazia) era vorba despre carburi. Dar apropo! Este cineva care a reusit sa regleze toate supapele? Si mai ales cum?

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegului Marius din Cluj i-au mai ramas din africana accidentata rd-07 jambele +etrierele fata+spate le da toate la 150 lei. Deasemenea i-au ramas radiatoarele + turbina le da la 100 lei.Preturile sint fixe si colegul pretinde seriozitate.

Doritorii sa sune la urmatorul numar de telefon 0756665007 Marius (Cluj Napoca)

Distractie placuta la Nadrag!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat pot maxim sa inalt ghidonul?

Cata diferenta se simte cu inaltatoare de 50mm (in cazul in care sa pot monta, sa mai ajunga si cablurile)?

 

Ce ati facut ca sa coborati scaritele?

 

P.S. Eu sunt destul de inalt si ma cam chinui la mersul in picioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat pot maxim sa inalt ghidonul?

Cata diferenta se simte cu inaltatoare de 50mm (in cazul in care sa pot monta, sa mai ajunga si cablurile)?

 

Ce ati facut ca sa coborati scaritele?

 

P.S. Eu sunt destul de inalt si ma cam chinui la mersul in picioare.

si eu am 197 si am pus inaltatoare de 50

diferenta enorma

am si ghidon lat si nu am avut problema cu cablurile

vezi foto cu inaltatoarele pe ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am inaltatoare +5 cm si ghidon lat si nu am deloc probleme cu cablurile. Dar mai mult de 5 nu se poate fara schimbarea cablurilor. Scaritele se pot da mai jos, fie printr-o piesa de adaptare, fie le tai si pastrezi prinderea articulata pe cadru, pe care construiesti alta scarita putin mai jos, dar nu cred sa poti sa cobori mai mult de 2-3 cm dupa metoda asta. Alt sfat pe car ti-l dau e sa dublezi scarita, sa o faci mai lata. O sa stai mai bine pe motor cand conduci in picioare. Faci o platbanda cu dinti, pe care o indoi in forma de potcoava, si fie o sudezi imbracand scarita, fie o prinzi cu niste suruburi mai lungi care sa treaca atat prin platbanda cat si prin scarite. Daca vrei, pot sa iti trimit niste poze sa vezi cum am facut eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima ansamblare

 

Arata bine. Felicitari.

 

In alta ordine de idei, colegul Borco ofera un barbriz MRA contra un parbriz Givi sau original. Mai ofera si 10 euro. Poze cu barbrizul mai jos. Telefonul lui Borco - 0728305356

post-30-0-55274500-1306693901_thumb.jpg

post-30-0-65309700-1306693922_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cstelia and co

2. Tibor_mt

3. Raoulserban

3. Arthur Tm

4. Mihut Bv

5. Korben Dallas

6 .Sherky - daca e in "running order" motoreta pana atunci ...

7. boieru' cu roxy

8. Leo, singur :blbl:

9. Eugen

10.Redplanet(Cip)

11.neagu

12.Mihutz77

13.Gabitza_Bv

14.Adi CJ +

 

Scutul are 4 suruburi . E simplu de dat jos si mult mai ieftin de polizat coltul decat de sudat baia . Ptr schimbul de ulei , indepartarea scutului iti confera alte posibilitati de acces la filtru si buson de golire . Si pe langa asta , se poate curata zona dupa schimb .

MDA MAINE MA DUC SI EU SA MA UIT . CHIAR MI SE PARE O PROBLEMA INTERESANTA , MAI ALES CA AM VAZUT CHESTIA AIA DUPA CE AM SCIMBAT ULEIUL AOLO scz. caps Lock-ul drkului :angryfire: Si eu am cam trosnit scutul. Cip ce zici ne uitam la nadrag la scut? "Fara tine nu plecam , nu plecam d'acasa... :friends: "

 

Ce super va fi tricoul! Am sa vin dezbracat pt tricou si infometat pt ciorba aia ardeleneask k nu stiu cum se scrie dar stiu despre ce-i vorba, deja mi-e foame. Cstelia: cred ca n-ai cheltuit ce-i 5 lei de mici. :angryfire:

 

Frunzaream p'aci...poate maturati si voi strada aia , ca mi-am vopsit motorul si nu vreau sa-l mai dau pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cstelia and co

2. Tibor_mt

3. Raoulserban

3. Arthur Tm Tibi Chelu

4. Mihut Bv

5. Korben Dallas

6 .Sherky - daca e in "running order" motoreta pana atunci ...

7. boieru' cu roxy

8. Leo, singur :blbl:

9. Eugen

10.Redplanet(Cip)

11.neagu

12.Mihutz77

13.Gabitza_Bv

14.Adi CJ +

15. Mircea din Topolovat

16. Sergiu

17. Borco

18. Zoli

19. Mircea Leschian

20. Pilu

21. Cristi

 

 

Tricourile sunt gata, la fel si stickerele. Pentru cei care si-au zugravit recent vaca, am aranjat pe traseu si o doua treceri prin parau ca sa poata sa spele praful :grinbandit:

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...