Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

ps: din instalatiua mobrei mi-au ramas doar firele verzi si pozitia ca restul am macelarit( cablurile alb si albastru )

 

 

Schema e corecta, daaar... daca nu ai cele doua fire macelarite de unde iei curenții care intră pe relee pe pinii 85? Pe acei pini tre sa pui acele fire ce duc comanda de la intrerupatorul de manÂşon. Vezi cum faci Âşi dezmăcelăreÂşte un fir alb Âşi unu albastru!!!

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru ca sunt cativa posesori de Africane care vor sa se indrepte spre conceptul rally, o sa va prezint mobra mea de tavaleala.

Nu judecati detaliile pentru ca nu e o mobra de tinut in vitrina ci de trantit prin tarana si noroaie.

 

Modificarile principale: (baza este un Transalp din 97)

 

- toate carenele jos

- protectie metal pentru radiatoare (teava sudata de cadru)

- jug+jambe+roata+ aripa fata + etrier CRF 450 R

- axul jugului bagat la strung

- kit frana oversized EBC 280

- Ghidon Renthal Enduro High

- Handguarduri cu insertie aluminiu

- sa taiata in stil taranesc

- bascula Africa Twin RD03

- amortizor spate KTM lc4 Adventure

- scarite enduro sudate in ograda

- cric prelungit cu 10 cm

- os prolink mai lung cu 8 mm ( sudat in ograda)

- portbagajul si scaritele pasager in pod

- carena spate Husqvarna

- tot bordul (si cadrul de bord) aruncat in pod

- far enduro cu semnalizari

- scottoiler facut in fix 15 min

- cauciuc TKC 80 pe fata

- toba Marving

 

Urmeaza ( ca am ajuns la fundul sacului):

- chain slider de la Africa Queens (special pentru motoare inaltate)

- Cauciuc spate (probabil un Mitas E09 Dakar sau un TKC 80 ca vreau sa merg relaxat pe asfalt)

- Schimbator culisabil (momentan l-am furat de la Africana)

- Lant DID

- ITP + asigurare (momentan o ard asa)

- foaie 49

 

Nu am apucat sa o testez prea mult, nu cred ca am facut mai mult de 100 km in offroad.

N-am cum sa o compar cu Transalpul, e mult mai usoara iar suspensia e fantastica ( inca nu m-am obisnuit complet cu reglajele).

Mentionez ca n-am experienta pe capre usoare.

 

De ce nu mi-am luat un monociclindru usor? .

Pentru ca urmeaza sa restaurez Africana (o sa insist pe micsorarea greutatii si pe pastrarea a cat mai multe componente originale) si sa o pregatesc pentru Siberia (in urmatorii 2 ani nu cred ca voi avea resurse sa plec, dar vreau sa fie mobra pregatita de drum, sa scap de o grija).

Vreau sa ma obisnuiesc cu motoare grele in offroad, asta e singurul motiv. Pana acum nu regret deloc!

 

Din pacate nu ii pot caracteriza performantele, sunt prea afon comparativ cu ce poate mobra, asa ca ma abtin de la pareri. Termen de comparatie cu motocicleta originala clar nu exista, dar din pacate n-am exeprienta pe mobre din clasa enduro, ca sa pot emite o parere obiectiva.

 

 

Vizionare placuta!

 

DSC_0295.JPG

 

DSC_0303.JPG

 

DSC_0306.JPG

 

DSC_0309.JPG

 

DSC_0403.JPG

 

DSC_0428.JPG

 

DSC_0363.jpg

 

Multumesc mult Cstelia pentru bascula si prolink!

 

 

Andrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schema e corecta, daaar... daca nu ai cele doua fire macelarite de unde iei curenții care intră pe relee pe pinii 85? Pe acei pini tre sa pui acele fire ce duc comanda de la intrerupatorul de manÂşon. Vezi cum faci Âşi dezmăcelăreÂşte un fir alb Âşi unu albastru!!!

pai .....albastru e masa deci nu-mi trebuie ca am luat masa direct de la baterie, cat de spre alb hai fie desi italianul zice ca firele verzi comanda(sau asa am inteles eu)dar la mine nimik, nici un semn, exceptie pozitia si luminitele din bord

totusi, consider ca a-ti realizat ca sunt afon la electronica/electrica. se incumeta cineva sa-mi faca o schema antiprost care sa si functioneze

AU! M-AM LUAT DUPA CULOAREA DIN DESEN SI FACAND O PAUZA LUNGA AM UITAT DE TRADUCERE Releu "orbitor

conectați firul albastru la persoana de contact 85,

87 merge la becurile de contact (fază de mare),

de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi

86 la sol de contact (negativ).

 

Releu "fascicul:

conectati firul alb la contactul 85,

87 merge la becurile de contact (fază scurtă),

de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi

86 la sol de contact (negativ).

partea faina a lucrurilor e ca de nervi am macelarit tot, si asa faina era instalatia, atat migala........uuuuoooooooffffffffffffff cap de pluta ce-s

 

pai .....albastru e masa deci nu-mi trebuie ca am luat masa direct de la baterie, cat de spre alb hai fie desi italianul zice ca firele verzi comanda(sau asa am inteles eu)dar la mine nimik, nici un semn, exceptie pozitia si luminitele din bord

totusi, consider ca a-ti realizat ca sunt afon la electronica/electrica. se incumeta cineva sa-mi faca o schema antiprost care sa si functioneze

AU! M-AM LUAT DUPA CULOAREA DIN DESEN SI FACAND O PAUZA LUNGA AM UITAT DE TRADUCERE Releu "orbitor

conectați firul albastru la persoana de contact 85,

87 merge la becurile de contact (fază de mare),

de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi

86 la sol de contact (negativ).

 

Releu "fascicul:

conectati firul alb la contactul 85,

87 merge la becurile de contact (fază scurtă),

de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi

86 la sol de contact (negativ).

partea faina a lucrurilor e ca de nervi am macelarit tot, si asa faina era instalatia, atat migala........uuuuoooooooffffffffffffff cap de pluta ce-s

ps: @ZEN-master, frumoasa treaba! protectiile alea la radiatoare iti lasa loc sa schimbi radiatoarele in caz de necaz?

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps: @ZEN-master, frumoasa treaba! protectiile alea la radiatoare iti lasa loc sa schimbi radiatoarele in caz de necaz?

 

Protectiile alea sunt fantastice, desi sunt cat se poate de brut prelucrate si sudate. Mi-au salvat radiatoarele de la o moarte sigura in cateva cazuri. Din pacate nu ma lasa sa rotesc ghidonul pana la maxim pentru ca ating cu jugul de ele. In teren deschis nu ma incurca. dar s-ar putea ca pe poteci inguste sa o faca. Oricum, cu un flex il dau jos imediat si caut alte solutii.

 

Andrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

posesori de africa-ne

poate aveti idee de unde as putea face rost de un cric central si bare protectii carene pt un xrvrd07 din '95.

multam fain.

spor si multa voie buna

 

 

Noi sau SH?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ namaste:

 

BRAVOS DOMLE, FRUMOS PROIECT

 

ar trebui sa acoperi bateria si intake-ul de la filtru de aer pt ca sunt prea expuse la apa si noroi si te poate lovi necazul destul de repede ;)

 

daca simti nevoia de frana mai puternica poti monta disc de 320 pe fata si adaptor de etrier pe care le gasesti la sectiunea supermoto ;)

 

de asemena iti mai trebuie navigatia si carenajul de protectie care te ajuta la viteze mari, treaba cu care te pot ajuta eu, am ceva copii dupa mecasistem.

 

treci pe la mine pe la garaj sa mai povestim, ca e la doi pasi de coclau(unde ai facut pozele)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

AU! M-AM LUAT DUPA CULOAREA DIN DESEN SI FACAND O PAUZA LUNGA AM UITAT DE TRADUCERE Releu "orbitor

conectați firul albastru la persoana de contact 85,

87 merge la becurile de contact (fază de mare),

de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi

86 la sol de contact (negativ).

 

Releu "fascicul:

conectati firul alb la contactul 85,

87 merge la becurile de contact (fază scurtă),

de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi

86 la sol de contact (negativ).

 

 

Foarte corect e zis acolo doar că nu ai înțeles tu!

 

VERDE - e legarea la masă, minusul

ALBASTRU - comanda de faza lungă

ALB - comanda de faza scurta

 

În relee pe 85 pui masa (verde, -)

Pe un 86 pui comanda de faza lunga (fir ALBASTRU) Âşi pe celălalt pui comanda de faza scurta (fir ALB)

30-urile le legi cum ai desenat în schemă.(chiar dacă în ce ai scris tu mai sus se pune 87... tot aia este)

Pe 87 pui un plus de la o siguranță de undeva.

 

De asemenea să nu uiți să pui - (fir verde) Âşi pe becuri.

 

Am schimbat puțin ordinea pinilor din descrierea facuta de tine ca să desenez mai uÂşor Âşi elegant în poză. Este acelaÂşi lucru! Deci poți să încerci cu încredere schema făcută de mine.

In poza am pus niÂşte fire galbene, roz Âşi roÂşii. NU contează culoarea acestor fire!!! Asta e lucrarea făcută de tine. Restul culorilor sunt culorile din instalația motocicletei. Frumos Âşi ideal ar fii în loc de galben să pui albastru, în loc de roz să pui alb Âşi roÂşu să rămână roÂşu. Nu am vrut să pun culorile aÂşa în desen ca să nu existe confuzii.

 

post-33562-0-45419800-1320224977_thumb.jpg

 

Daca tot nu e clar sună-mă ca să lămurim nelămuritu. E chiar simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ namaste:

 

BRAVOS DOMLE, FRUMOS PROIECT

 

ar trebui sa acoperi bateria si intake-ul de la filtru de aer pt ca sunt prea expuse la apa si noroi si te poate lovi necazul destul de repede ;)

 

daca simti nevoia de frana mai puternica poti monta disc de 320 pe fata si adaptor de etrier pe care le gasesti la sectiunea supermoto ;)

 

de asemena iti mai trebuie navigatia si carenajul de protectie care te ajuta la viteze mari, treaba cu care te pot ajuta eu, am ceva copii dupa mecasistem.

 

treci pe la mine pe la garaj sa mai povestim, ca e la doi pasi de coclau(unde ai facut pozele)

 

 

Salut Jumba,

 

urma sa te contactez pentru ca stiam ca ai garajul in apropiere si am fost sfatuit sa trec pe la tine pentru reglarea suspensiei.

Respectele mele pentru ceea ce ai realizat prin amenajarea denumita "La Coclau" si nu numai.

Frana mi se pare suficienta. O sa acopar bateria si admisia de aer.

E prima motocicleta modificata asa ca nu o sa insist prea tare asupra ei. Cu ea vreau doar sa invat tehnicile de baza si vreau sa fac asta fara niciul fel de mila fata de motor.

Teama de a nu strica motocicleta e cel mai mare impediment pe care l-am avut in a invata ceva in off-road.

 

Sunt atat de multe modificari care se pot face (in special pentru scaderea greutatii) incat prefer sa pornesc un proiect nou in care sa fiu mult mai atent, asta a fost o joaca. Daca n-o sa reusesc sa scad suficient greutatea voi fi nevoit sa renunt la t-win-ul asta de care sunt pur si simplu dependent si sa trec la un monocilindru.

 

In curand ma apuc de modificarea RD03-ului. Va tin la curent.

 

Andrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot a adus Andrei aminte, profit si eu de ocazie, Cstelia nu mai ai vreo bascula de rd03 aruncata pĂĄcolo ?

 

Trebuie sa ma uit. Mai am una, dar nu stiu daca nu cumva este de RD04

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va deranjez si eu cu o intrebare. Furca de africana are vreun reglaj?

 

@namaste. ai facut ceva modificare la furca de CRF astefel incat sa suporte diferenta de greutate dintre crf care are 110 kg si africana care are cred dublu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o avea africana dublu dar la el e vorba de transplant nu de africana.

nu cred ca a facut vreo modificare, insa eu am mers pe mobra aia si iti spun ca furca face fata lejer la o mobra de 200 de kile chiar si la sarituri, n-am reusit nici unu din noi s-o ducem la capatul cursei, furca de crf e un deliciu si face toti banii pe motoru ala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bhuuun! am vrut sa-mi schimb luminile la afrikana si am purces in questul meu, am rasfoit internetul am stresat oameni si m-am decis sa merg pe schema aceasta fig15.th.jpg

 

doar ca...nu imi functioneaza aceasta schema1 ma ajuta cineva va rog cu o schema asemanatoare si explicatiile de rigoare ca sa-mi pun si eu niste beculete h4 pe mobra! multumesc anticipat

ps: din instalatiua mobrei mi-au ramas doar firele verzi si pozitia ca restul am macelarit( cablurile alb si albastru )

1. firu ala rosu despicat la ambele relee e plus direct de pe baterie normal ca montezi pe fir o siguranta de 20-25 A si pui si sirma groasa (de doua ori mai groasa decit sirmele originale de pe acolo :) .

2. ala negru subtire si ala verde care merg la bornele 85 sint vechile alimentari ale fazelor scurta si lunga le incerci punind un bec de control intre ele si masa si te joci la selectorul de faze, normal cu comutatorul de lumini cuplat pe ultima pozitie(prima e chiar pozitia).

3.in fine bara aia neagra groasa de jos e masa motorului la care nu trebuie sa uiti sa legi si bornele 86 ale releelor si masele lompelor

4. acuma cred ca te-ai prins ca lompele alea sint vazute dinspre c..ur.

hai ca trebuie sa mearga ca nu-i microprocesor ;)

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen... il ametesti pe baiat. I-ai explicat frumos schema... ai perfecta dreptate... DAR NU S-AU RESPECTAT CULORILE!!!!

 

Repet culorile de pe instalatia mobrei:

VERDE -> e masa (-)

ALB -> faza scurta

ALBASTRU -> faza lunga

 

In schema postata de Raoul nu e respectata nici o culoare a firelor!!!

Ca sa nu mai tragi un fir de la baterie cum a zis GALEN poti sa iei curent de la iesirea din cutia de sigurante. Nu insist cu detalii decat daca vrei sa mergi pe varianta asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este cel mai bun releu regulator cu pret in jur de 100€?

 

Ma intereseaza sa suporte un consum cat mai mare si sa fie de "incredere".

 

Nu trebuie sa fie neaaparat de africana. Instalatia la mine este modificata pt releu cu 5 fire .... (tocmai mi s-a ars unul de Linhai)

 

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va deranjez si eu cu o intrebare. Furca de africana are vreun reglaj?

 

@namaste. ai facut ceva modificare la furca de CRF astefel incat sa suporte diferenta de greutate dintre crf care are 110 kg si africana care are cred dublu?

 

 

N-am facut nicio modificare la furca. Am segmentat-o, i-am pus un ulei mai vascos, am pus maximul de cantitate de ulei (foarte important pentru a o intari) si cam atat. In general merg cu click-urile de la damping si prelod pe la mijloc sau inspre maxim (cand e vorba de sarituri).

Nu am experienta pe motociclete dedicate off-road, dar fata de furca originala sau cea de AT asta e SF.

Mentionez ca am 65 kg, deci compensez si pe partea asta. In iarna asta o sa incerc niste arcuri mai tari (fata-spate) sa vad diferenta.

 

Cu furca ma inteleg bine, dar nu pot spune acelasi lucru si despre amortizorul spate. E mult mai greu de reglat (pentru un incepator presupun) si cred ca are o influenta mai mare in comportamentul motocicletei chiar decat furca.

Gasesti multe transplanturi de furca de XR, CR sau CRF pe internet, in special in Anglia.

 

Andrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen... il ametesti pe baiat. I-ai explicat frumos schema... ai perfecta dreptate... DAR NU S-AU RESPECTAT CULORILE!!!!

 

Repet culorile de pe instalatia mobrei:

VERDE -> e masa (-)

ALB -> faza scurta

ALBASTRU -> faza lunga

 

In schema postata de Raoul nu e respectata nici o culoare a firelor!!!

Ca sa nu mai tragi un fir de la baterie cum a zis GALEN poti sa iei curent de la iesirea din cutia de sigurante. Nu insist cu detalii decat daca vrei sa mergi pe varianta asta.

multumesc de lamuriri si indicatii! am refacut schema initiala si de data asta a functionat...pentru ca am montat-o corespunzator. in capsorul meu s-a produs o confuzie si anume ca verdele e plusul si de aici toata greseala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Andrei, eu raman la parerea mea si dupa o discutie avuta cu Jumba aseara la o bere, mi-a confirmat si el, fata e prea tare, pana la urma crf-ul este o mobra de motocross si trebuie sa reziste la sarituri, pt. la coclau e ok, dar pt ture de enduro lungi te rupe la maini, iar spatele ala de lc4 n-o sa ajunga niciodata la nivelul fetei, evident este mult superior amortizoarelor stock de pe TA respectiv AT, dar tot este o discrepanta mare intre spate si fata, oricum o vizita la Jumbales nu-ti poate aduce decat beneficii :cheers:

@Cstelia, m-am interesat si pot folosi si o bascula de rd04, asa ca daca o gasesti astept un pm cu pret, multam !

Editat de reltih
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este cineva care a reglat flotorul in camera de nivel constant ? Daca da, il rog sa posteze sa-mi explice si mie cum a facut-o.

Vulpoiule, hai cu adresa aia.

 

din ce stiu eu ... nu prea poti regla nimic pe acolo, fiind din plastic, dar poate gresesc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in manualul de service e scris ceva, parca am citit. se intoarce carbul cu fundun-sus astfel incat flotorul si stea catre sol si se masoara nush ce pe acolo (sau masori normal...habar am acuma)si daca nu e in param tre sa surubaresti.

concluzi....manualul de service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este cineva care a reglat flotorul in camera de nivel constant ? Daca da, il rog sa posteze sa-mi explice si mie cum a facut-o.

Vulpoiule, hai cu adresa aia.

 

distanta de 7mm se masoara intre marginea carburatorului (antimoniu) si marginea "exterioara" a flotorului (plastic). Daca nu este OK se indoaie un pic partea metalica ce actioneaza asupra cuiului pontou.

post-3690-0-00944900-1320433045_thumb.jpg

Editat de redplanet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...