sebicozaurus Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 (editat) ps: din instalatiua mobrei mi-au ramas doar firele verzi si pozitia ca restul am macelarit( cablurile alb si albastru ) Schema e corecta, daaar... daca nu ai cele doua fire macelarite de unde iei curenții care intră pe relee pe pinii 85? Pe acei pini tre sa pui acele fire ce duc comanda de la intrerupatorul de manÂşon. Vezi cum faci Âşi dezmăcelăreÂşte un fir alb Âşi unu albastru!!! Editat Noiembrie 1, 2011 de sebicozaurus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Pentru ca sunt cativa posesori de Africane care vor sa se indrepte spre conceptul rally, o sa va prezint mobra mea de tavaleala. Nu judecati detaliile pentru ca nu e o mobra de tinut in vitrina ci de trantit prin tarana si noroaie. Modificarile principale: (baza este un Transalp din 97) - toate carenele jos - protectie metal pentru radiatoare (teava sudata de cadru) - jug+jambe+roata+ aripa fata + etrier CRF 450 R - axul jugului bagat la strung - kit frana oversized EBC 280 - Ghidon Renthal Enduro High - Handguarduri cu insertie aluminiu - sa taiata in stil taranesc - bascula Africa Twin RD03 - amortizor spate KTM lc4 Adventure - scarite enduro sudate in ograda - cric prelungit cu 10 cm - os prolink mai lung cu 8 mm ( sudat in ograda) - portbagajul si scaritele pasager in pod - carena spate Husqvarna - tot bordul (si cadrul de bord) aruncat in pod - far enduro cu semnalizari - scottoiler facut in fix 15 min - cauciuc TKC 80 pe fata - toba Marving Urmeaza ( ca am ajuns la fundul sacului): - chain slider de la Africa Queens (special pentru motoare inaltate) - Cauciuc spate (probabil un Mitas E09 Dakar sau un TKC 80 ca vreau sa merg relaxat pe asfalt) - Schimbator culisabil (momentan l-am furat de la Africana) - Lant DID - ITP + asigurare (momentan o ard asa) - foaie 49 Nu am apucat sa o testez prea mult, nu cred ca am facut mai mult de 100 km in offroad. N-am cum sa o compar cu Transalpul, e mult mai usoara iar suspensia e fantastica ( inca nu m-am obisnuit complet cu reglajele). Mentionez ca n-am experienta pe capre usoare. De ce nu mi-am luat un monociclindru usor? . Pentru ca urmeaza sa restaurez Africana (o sa insist pe micsorarea greutatii si pe pastrarea a cat mai multe componente originale) si sa o pregatesc pentru Siberia (in urmatorii 2 ani nu cred ca voi avea resurse sa plec, dar vreau sa fie mobra pregatita de drum, sa scap de o grija). Vreau sa ma obisnuiesc cu motoare grele in offroad, asta e singurul motiv. Pana acum nu regret deloc! Din pacate nu ii pot caracteriza performantele, sunt prea afon comparativ cu ce poate mobra, asa ca ma abtin de la pareri. Termen de comparatie cu motocicleta originala clar nu exista, dar din pacate n-am exeprienta pe mobre din clasa enduro, ca sa pot emite o parere obiectiva. Vizionare placuta! Multumesc mult Cstelia pentru bascula si prolink! Andrei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 (editat) Schema e corecta, daaar... daca nu ai cele doua fire macelarite de unde iei curenții care intră pe relee pe pinii 85? Pe acei pini tre sa pui acele fire ce duc comanda de la intrerupatorul de manÂşon. Vezi cum faci Âşi dezmăcelăreÂşte un fir alb Âşi unu albastru!!! pai .....albastru e masa deci nu-mi trebuie ca am luat masa direct de la baterie, cat de spre alb hai fie desi italianul zice ca firele verzi comanda(sau asa am inteles eu)dar la mine nimik, nici un semn, exceptie pozitia si luminitele din bord totusi, consider ca a-ti realizat ca sunt afon la electronica/electrica. se incumeta cineva sa-mi faca o schema antiprost care sa si functioneze AU! M-AM LUAT DUPA CULOAREA DIN DESEN SI FACAND O PAUZA LUNGA AM UITAT DE TRADUCERE Releu "orbitor conectați firul albastru la persoana de contact 85, 87 merge la becurile de contact (fază de mare), de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi 86 la sol de contact (negativ). Releu "fascicul: conectati firul alb la contactul 85, 87 merge la becurile de contact (fază scurtă), de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi 86 la sol de contact (negativ). partea faina a lucrurilor e ca de nervi am macelarit tot, si asa faina era instalatia, atat migala........uuuuoooooooffffffffffffff cap de pluta ce-s pai .....albastru e masa deci nu-mi trebuie ca am luat masa direct de la baterie, cat de spre alb hai fie desi italianul zice ca firele verzi comanda(sau asa am inteles eu)dar la mine nimik, nici un semn, exceptie pozitia si luminitele din bord totusi, consider ca a-ti realizat ca sunt afon la electronica/electrica. se incumeta cineva sa-mi faca o schema antiprost care sa si functioneze AU! M-AM LUAT DUPA CULOAREA DIN DESEN SI FACAND O PAUZA LUNGA AM UITAT DE TRADUCERE Releu "orbitor conectați firul albastru la persoana de contact 85, 87 merge la becurile de contact (fază de mare), de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi 86 la sol de contact (negativ). Releu "fascicul: conectati firul alb la contactul 85, 87 merge la becurile de contact (fază scurtă), de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi 86 la sol de contact (negativ). partea faina a lucrurilor e ca de nervi am macelarit tot, si asa faina era instalatia, atat migala........uuuuoooooooffffffffffffff cap de pluta ce-s ps: @ZEN-master, frumoasa treaba! protectiile alea la radiatoare iti lasa loc sa schimbi radiatoarele in caz de necaz? Editat Noiembrie 1, 2011 de raoulserban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nenumitul Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 posesori de africa-ne poate aveti idee de unde as putea face rost de un cric central si bare protectii carene pt un xrvrd07 din '95. multam fain. spor si multa voie buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 ps: @ZEN-master, frumoasa treaba! protectiile alea la radiatoare iti lasa loc sa schimbi radiatoarele in caz de necaz? Protectiile alea sunt fantastice, desi sunt cat se poate de brut prelucrate si sudate. Mi-au salvat radiatoarele de la o moarte sigura in cateva cazuri. Din pacate nu ma lasa sa rotesc ghidonul pana la maxim pentru ca ating cu jugul de ele. In teren deschis nu ma incurca. dar s-ar putea ca pe poteci inguste sa o faca. Oricum, cu un flex il dau jos imediat si caut alte solutii. Andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 posesori de africa-ne poate aveti idee de unde as putea face rost de un cric central si bare protectii carene pt un xrvrd07 din '95. multam fain. spor si multa voie buna Noi sau SH? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 @ namaste: BRAVOS DOMLE, FRUMOS PROIECT ar trebui sa acoperi bateria si intake-ul de la filtru de aer pt ca sunt prea expuse la apa si noroi si te poate lovi necazul destul de repede daca simti nevoia de frana mai puternica poti monta disc de 320 pe fata si adaptor de etrier pe care le gasesti la sectiunea supermoto de asemena iti mai trebuie navigatia si carenajul de protectie care te ajuta la viteze mari, treaba cu care te pot ajuta eu, am ceva copii dupa mecasistem. treci pe la mine pe la garaj sa mai povestim, ca e la doi pasi de coclau(unde ai facut pozele) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 AU! M-AM LUAT DUPA CULOAREA DIN DESEN SI FACAND O PAUZA LUNGA AM UITAT DE TRADUCERE Releu "orbitor conectați firul albastru la persoana de contact 85, 87 merge la becurile de contact (fază de mare), de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi 86 la sol de contact (negativ). Releu "fascicul: conectati firul alb la contactul 85, 87 merge la becurile de contact (fază scurtă), de contact 30 la pozitiv (12V) Âşi 86 la sol de contact (negativ). Foarte corect e zis acolo doar că nu ai înțeles tu! VERDE - e legarea la masă, minusul ALBASTRU - comanda de faza lungă ALB - comanda de faza scurta În relee pe 85 pui masa (verde, -) Pe un 86 pui comanda de faza lunga (fir ALBASTRU) Âşi pe celălalt pui comanda de faza scurta (fir ALB) 30-urile le legi cum ai desenat în schemă.(chiar dacă în ce ai scris tu mai sus se pune 87... tot aia este) Pe 87 pui un plus de la o siguranță de undeva. De asemenea să nu uiți să pui - (fir verde) Âşi pe becuri. Am schimbat puțin ordinea pinilor din descrierea facuta de tine ca să desenez mai uÂşor Âşi elegant în poză. Este acelaÂşi lucru! Deci poți să încerci cu încredere schema făcută de mine. In poza am pus niÂşte fire galbene, roz Âşi roÂşii. NU contează culoarea acestor fire!!! Asta e lucrarea făcută de tine. Restul culorilor sunt culorile din instalația motocicletei. Frumos Âşi ideal ar fii în loc de galben să pui albastru, în loc de roz să pui alb Âşi roÂşu să rămână roÂşu. Nu am vrut să pun culorile aÂşa în desen ca să nu existe confuzii. Daca tot nu e clar sună-mă ca să lămurim nelămuritu. E chiar simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 @ namaste: BRAVOS DOMLE, FRUMOS PROIECT ar trebui sa acoperi bateria si intake-ul de la filtru de aer pt ca sunt prea expuse la apa si noroi si te poate lovi necazul destul de repede daca simti nevoia de frana mai puternica poti monta disc de 320 pe fata si adaptor de etrier pe care le gasesti la sectiunea supermoto de asemena iti mai trebuie navigatia si carenajul de protectie care te ajuta la viteze mari, treaba cu care te pot ajuta eu, am ceva copii dupa mecasistem. treci pe la mine pe la garaj sa mai povestim, ca e la doi pasi de coclau(unde ai facut pozele) Salut Jumba, urma sa te contactez pentru ca stiam ca ai garajul in apropiere si am fost sfatuit sa trec pe la tine pentru reglarea suspensiei. Respectele mele pentru ceea ce ai realizat prin amenajarea denumita "La Coclau" si nu numai. Frana mi se pare suficienta. O sa acopar bateria si admisia de aer. E prima motocicleta modificata asa ca nu o sa insist prea tare asupra ei. Cu ea vreau doar sa invat tehnicile de baza si vreau sa fac asta fara niciul fel de mila fata de motor. Teama de a nu strica motocicleta e cel mai mare impediment pe care l-am avut in a invata ceva in off-road. Sunt atat de multe modificari care se pot face (in special pentru scaderea greutatii) incat prefer sa pornesc un proiect nou in care sa fiu mult mai atent, asta a fost o joaca. Daca n-o sa reusesc sa scad suficient greutatea voi fi nevoit sa renunt la t-win-ul asta de care sunt pur si simplu dependent si sa trec la un monocilindru. In curand ma apuc de modificarea RD03-ului. Va tin la curent. Andrei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 daca tot a adus Andrei aminte, profit si eu de ocazie, Cstelia nu mai ai vreo bascula de rd03 aruncata pĂĄcolo ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 daca tot a adus Andrei aminte, profit si eu de ocazie, Cstelia nu mai ai vreo bascula de rd03 aruncata pĂĄcolo ? Trebuie sa ma uit. Mai am una, dar nu stiu daca nu cumva este de RD04 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 poti sa-mi dai un pm cand afli, pana atunci eu incerc sa aflu daca merge adaptata si cea de rd04 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 va deranjez si eu cu o intrebare. Furca de africana are vreun reglaj? @namaste. ai facut ceva modificare la furca de CRF astefel incat sa suporte diferenta de greutate dintre crf care are 110 kg si africana care are cred dublu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 o avea africana dublu dar la el e vorba de transplant nu de africana. nu cred ca a facut vreo modificare, insa eu am mers pe mobra aia si iti spun ca furca face fata lejer la o mobra de 200 de kile chiar si la sarituri, n-am reusit nici unu din noi s-o ducem la capatul cursei, furca de crf e un deliciu si face toti banii pe motoru ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 (editat) bhuuun! am vrut sa-mi schimb luminile la afrikana si am purces in questul meu, am rasfoit internetul am stresat oameni si m-am decis sa merg pe schema aceasta doar ca...nu imi functioneaza aceasta schema1 ma ajuta cineva va rog cu o schema asemanatoare si explicatiile de rigoare ca sa-mi pun si eu niste beculete h4 pe mobra! multumesc anticipat ps: din instalatiua mobrei mi-au ramas doar firele verzi si pozitia ca restul am macelarit( cablurile alb si albastru ) 1. firu ala rosu despicat la ambele relee e plus direct de pe baterie normal ca montezi pe fir o siguranta de 20-25 A si pui si sirma groasa (de doua ori mai groasa decit sirmele originale de pe acolo . 2. ala negru subtire si ala verde care merg la bornele 85 sint vechile alimentari ale fazelor scurta si lunga le incerci punind un bec de control intre ele si masa si te joci la selectorul de faze, normal cu comutatorul de lumini cuplat pe ultima pozitie(prima e chiar pozitia). 3.in fine bara aia neagra groasa de jos e masa motorului la care nu trebuie sa uiti sa legi si bornele 86 ale releelor si masele lompelor 4. acuma cred ca te-ai prins ca lompele alea sint vazute dinspre c..ur. hai ca trebuie sa mearga ca nu-i microprocesor Editat Noiembrie 3, 2011 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Galen... il ametesti pe baiat. I-ai explicat frumos schema... ai perfecta dreptate... DAR NU S-AU RESPECTAT CULORILE!!!! Repet culorile de pe instalatia mobrei: VERDE -> e masa (-) ALB -> faza scurta ALBASTRU -> faza lunga In schema postata de Raoul nu e respectata nici o culoare a firelor!!! Ca sa nu mai tragi un fir de la baterie cum a zis GALEN poti sa iei curent de la iesirea din cutia de sigurante. Nu insist cu detalii decat daca vrei sa mergi pe varianta asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jacques Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 Care este cel mai bun releu regulator cu pret in jur de 100€? Ma intereseaza sa suporte un consum cat mai mare si sa fie de "incredere". Nu trebuie sa fie neaaparat de africana. Instalatia la mine este modificata pt releu cu 5 fire .... (tocmai mi s-a ars unul de Linhai) Multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 va deranjez si eu cu o intrebare. Furca de africana are vreun reglaj? @namaste. ai facut ceva modificare la furca de CRF astefel incat sa suporte diferenta de greutate dintre crf care are 110 kg si africana care are cred dublu? N-am facut nicio modificare la furca. Am segmentat-o, i-am pus un ulei mai vascos, am pus maximul de cantitate de ulei (foarte important pentru a o intari) si cam atat. In general merg cu click-urile de la damping si prelod pe la mijloc sau inspre maxim (cand e vorba de sarituri). Nu am experienta pe motociclete dedicate off-road, dar fata de furca originala sau cea de AT asta e SF. Mentionez ca am 65 kg, deci compensez si pe partea asta. In iarna asta o sa incerc niste arcuri mai tari (fata-spate) sa vad diferenta. Cu furca ma inteleg bine, dar nu pot spune acelasi lucru si despre amortizorul spate. E mult mai greu de reglat (pentru un incepator presupun) si cred ca are o influenta mai mare in comportamentul motocicletei chiar decat furca. Gasesti multe transplanturi de furca de XR, CR sau CRF pe internet, in special in Anglia. Andrei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Releu de la Ignitech clar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Galen... il ametesti pe baiat. I-ai explicat frumos schema... ai perfecta dreptate... DAR NU S-AU RESPECTAT CULORILE!!!! Repet culorile de pe instalatia mobrei: VERDE -> e masa (-) ALB -> faza scurta ALBASTRU -> faza lunga In schema postata de Raoul nu e respectata nici o culoare a firelor!!! Ca sa nu mai tragi un fir de la baterie cum a zis GALEN poti sa iei curent de la iesirea din cutia de sigurante. Nu insist cu detalii decat daca vrei sa mergi pe varianta asta. multumesc de lamuriri si indicatii! am refacut schema initiala si de data asta a functionat...pentru ca am montat-o corespunzator. in capsorul meu s-a produs o confuzie si anume ca verdele e plusul si de aici toata greseala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) @Andrei, eu raman la parerea mea si dupa o discutie avuta cu Jumba aseara la o bere, mi-a confirmat si el, fata e prea tare, pana la urma crf-ul este o mobra de motocross si trebuie sa reziste la sarituri, pt. la coclau e ok, dar pt ture de enduro lungi te rupe la maini, iar spatele ala de lc4 n-o sa ajunga niciodata la nivelul fetei, evident este mult superior amortizoarelor stock de pe TA respectiv AT, dar tot este o discrepanta mare intre spate si fata, oricum o vizita la Jumbales nu-ti poate aduce decat beneficii @Cstelia, m-am interesat si pot folosi si o bascula de rd04, asa ca daca o gasesti astept un pm cu pret, multam ! Editat Noiembrie 4, 2011 de reltih Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oqkoq Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Este cineva care a reglat flotorul in camera de nivel constant ? Daca da, il rog sa posteze sa-mi explice si mie cum a facut-o. Vulpoiule, hai cu adresa aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Este cineva care a reglat flotorul in camera de nivel constant ? Daca da, il rog sa posteze sa-mi explice si mie cum a facut-o. Vulpoiule, hai cu adresa aia. din ce stiu eu ... nu prea poti regla nimic pe acolo, fiind din plastic, dar poate gresesc ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 in manualul de service e scris ceva, parca am citit. se intoarce carbul cu fundun-sus astfel incat flotorul si stea catre sol si se masoara nush ce pe acolo (sau masori normal...habar am acuma)si daca nu e in param tre sa surubaresti. concluzi....manualul de service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
redplanet Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) Este cineva care a reglat flotorul in camera de nivel constant ? Daca da, il rog sa posteze sa-mi explice si mie cum a facut-o. Vulpoiule, hai cu adresa aia. distanta de 7mm se masoara intre marginea carburatorului (antimoniu) si marginea "exterioara" a flotorului (plastic). Daca nu este OK se indoaie un pic partea metalica ce actioneaza asupra cuiului pontou. Editat Noiembrie 4, 2011 de redplanet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.