Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Riscul e f mare sa dai peste un motor la fel de uzat ca al tau.

 

 

Din experienta voastra , cand incepe un motor de AT sa devina uzat , spre foarte uzat ? Adica atunci cand se impune o reparatie capitala a lui in urmatorul sezon .

 

La 100.000 km ? La 150.000 km ? La 200.000 km ?

 

Sigur , conteaza cum a fost intretinut si forjat , dar vorbeam de media pe care voi o considerati aplicabila in fata acestei decizii .

 

Deci cand e ? Simptomele clare cand incep sa apara ?

Editat de RobertAmbrozie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Riscul e f mare sa dai peste un motor la fel de uzat ca al tau.

Best practice e sa vezi cum functioneaza motorul donor si apoi sa faci cumparaturile si swapul.

Vorbim de rd03 totusi, cele mai batrane doamne dintre toate.

Nu stiu cat de bine se potriveste un motor de rd04/rd07. Aici ai sansa sa gasesti unul okeish

 

Nu vreau motor de RD04/07, e mult mai complicat..

 

Ai dreptate ca pot da de un motor la fel de uzat, dar pe de alta parte si al meu cand l-am luat, cu test de compresie, proba, totul era ok...

 

N-ai de unde sti daca un motor e in mintile lui decat daca il desfaci, in final...

 

Singurul argument pertinent care atarna in defavoarea achizitiei unui motor SH (gen ala din anunt) e ca fie de functioneaza bine , la un moment dat tot o sa trebuiasca servisat si ala (si nu ma refer la ulei aici :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un neamt pasionat mare de at uri care a mers cu unul aproape de 300k km. A aparut si in reviste etc etc. Tipul nu prea a avut grija de mobra, s a focusat pe calatorii. La motoarele astea din statisticile mele pe la 100~150k km e cazul sa schimbi axul pinionului de atac sau sa faci workarounduri la canelurile lui. Undeva intre 15~20ani varsta e ok sa schimbi simeringurile de ulei de la supape ca sunt tari ca piatra. Un overhaul complet se impune dupa 200k km. Dar...daca s a avut grija de motor nu e neaparat necesar, de altfel poti face ca neamtul in cauza si sa ajungi la 300k km :).

» Post actualizat in 08 Nov 2015 16:13

Despre pompa de apa nu am auzit sa se planga nimeni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta voastra , cand incepe un motor de AT sa devina uzat , spre foarte uzat ? Adica atunci cand se impune o reparatie capitala a lui in urmatorul sezon .

 

La 100.000 km ? La 150.000 km ? La 200.000 km ?

 

Sigur , conteaza cum a fost intretinut si forjat , dar vorbeam de media pe care voi o considerati aplicabila in fata acestei decizii .

 

Deci cand e ? Simptomele clare cand incep sa apara ?

 

Nu sunt priceput,dar imi dau cu parerea din prisma experientei cu a mea (si ce-am mai avut).

 

In fiecare manual ai niste cote de service si interval. Asta e varianta daca vrei sa fii 'anal about it', ca sa zic asa.

 

Probabil la un anumit nr de km e bine sa incepi sa verifici distributia (uzura lantului, iti explica in manual parca exact cum ii masori uzura, a patinelor, etc), reglajul la tacheti se face ceva mai regulat.

 

Cred ca o desfacere motorului la un anumit nr de km e benefica (curatat depuneri de carbon de pe supape si piston, verificat simeringuri de supape, uzura pe peretii pistonului si a cilindrului,care poate spune multe despre uzura din motor).

 

Ambreiajul mai mult ca sigur il schimbi la un moment dat (pana la urma e consumabil)

 

In cazul meu eu nu-mi explic de ce mobra mea nu a dat semne ca mananca ulei de cand am luat-o. Adica o motocicleta care papa ulei in ritmul in care am aflat ca manca a mea, trebuia sa dea semne dinainte ,sa scoata fum. E imposibil sa manance ulei si sa nu scoata fum la un moment dat....

 

Desi multi m-au contrazis si poate nu-s de acord, pe una veche ca a mea, cel mai bun transplant l-ar constitui un motor cu km putini, mai nou, de pe ultima generatie de 650 (pana in 2006 s-a facut paca). E un baiat (are cont si aici pe forum parca), care si-a pus pe RD03 lui ,motor de 650 (modificarile sunt destul de usoare, dar trebuie sa ai un spatiu unde sa lucrezi...sau sa o duci la un mecanic mai degraba.

 

Un motor din 89 cum am eu,chiar daca-i rezolv problema la piston/cilindri, raman celelalte piese uzate in motor (de la ambreiaj,care oricum e consumabil si nu ne agitam cu el, la cuzineti,cutie viteze, pompa ulei, apa, si multe altele care pot pica in timp)... Multi traiesc cu impresia ca daca faci o segmentare la motor , gata, ai motor 'ca nou', ceea ce mi se pare aberant si fals..

 

Un motor de pe un Transalp 650 gen 2005/2006 (sa zicem provenit de pe o mobra accidentata) cu km putini (reali) prezinta o alternativa buna de a revitaliza un RD03 (restul pieselor invechite se pot schimba usor, ma refer la exterior, suspensie, frane, etc si se poate face treptat/gradual).

 

Insa cum e sa umbli la supape/pistoane, sa schimbi ,totul ok,si dupa jumatate de an sa-ti pice gen cutia de viteze, iar da jos motorul,iar tre sa te strici... Asta-i buba cand ai de lucru IN motor, la propulsor...

» Post actualizat in 08 Nov 2015 16:32

E un neamt pasionat mare de at uri care a mers cu unul aproape de 300k km. A aparut si in reviste etc etc. Tipul nu prea a avut grija de mobra, s a focusat pe calatorii. La motoarele astea din statisticile mele pe la 100~150k km e cazul sa schimbi axul pinionului de atac sau sa faci workarounduri la canelurile lui. Undeva intre 15~20ani varsta e ok sa schimbi simeringurile de ulei de la supape ca sunt tari ca piatra. Un overhaul complet se impune dupa 200k km. Dar...daca s a avut grija de motor nu e neaparat necesar, de altfel poti face ca neamtul in cauza si sa ajungi la 300k km :).

» Post actualizat in 08 Nov 2015 16:13

Despre pompa de apa nu am auzit sa se planga nimeni

 

apropos de axul ala, uite cat costa o schimbare 'ca la carte':

 

http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/23220MZ8H00kit

 

problema la noi in tara nu sunt neaparat preturile sau costurile de manopera, ci salariile mizerabile..

 

eu de asta vreau sa belesc bine ochii, ca daca e sa desfac ceva la motor, nu vreau sa desfac, sa fac, si sa-mi crape altceva peste jumatate de an...si sunt constrans si de bani...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un neamt pasionat mare de at uri care a mers cu unul aproape de 300k km. A aparut si in reviste etc etc.

 

Al doilea motor la 300k, bicicleta avea aproape 600k. Si ghici ce? Nu a schimbat motorul cu altul, ci l-a reparat pe asta.

 

Adriane, pentru ce vrei tu, cel mai bine e sa iti cauti un job mai bine platit. Si atunci toate probelemele tale se rezolva :) Eu asa am facut acum 13 ani ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al doilea motor la 300k, bicicleta avea aproape 600k. Si ghici ce? Nu a schimbat motorul cu altul, ci l-a reparat pe asta.

 

Adriane, pentru ce vrei tu, cel mai bine e sa iti cauti un job mai bine platit. Si atunci toate probelemele tale se rezolva Eu asa am facut acum 13 ani

 

Mai greu :)

 

Adica nu am voie sa am motocicleta, daca nu am un job bine platit, nu? Sau poate toti sunt bine platitit, mai putin eu, si nu stiam in ce tara de oameni bine platiti traiesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai greu

 

Adica nu am voie sa am motocicleta, daca nu am un job bine platit, nu? Sau poate toti sunt bine platitit, mai putin eu, si nu stiam in ce tara de oameni bine platiti traiesc

 

Ai voie, dar nu iti permiti ;)

Cristi se refera la "salariul" de profesor, care de fapt e un ajutor de somaj disimulat :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Adica nu am voie sa am motocicleta, daca nu am un job bine platit, nu?

 

Ba da, dar atunci te intinzi cat iti este plapuma. Vrei pilota cu puf de pinguin de 5 metri patrati, atunci trebuie sa produci mai multi bani.

Sau altfel spus, daca vrei un motor cat mai nou, cu km cat mai putini si cu performate cat mai bune, atunci trebuie sa ai fondurile necesare pentru asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, dar atunci te intinzi cat iti este plapuma. Vrei pilota cu puf de pinguin de 5 metri patrati, atunci trebuie sa produci mai multi bani.

Sau altfel spus, daca vrei un motor cat mai nou, cu km cat mai putini si cu performate cat mai bune, atunci trebuie sa ai fondurile necesare pentru asta.

 

pai nu vreau asta,vreau un gunoi de RD03 functional...

 

Daca vroiam ceva mai nou cautam un KTM 990 sau Africa Twin CRF1000 sau F800 GS:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresit!

vrei o mobra in mintile ei, capabila,ieftina si potrivita nevoilor si avioanelor actuale. Tonti am trecut prin asta. Suck it up si mergi mai departe. FAIL=First Attempt In Learning

Si ca in multe cazuri, la SHuri e loterie. Si tu nu ai cetit NE-ul din fata castigator-ului.

E un american pasionat de AT-uri, el cumpara rd03 ca sunt rare si le vinde acolo, pe toate dar toate le-a reconditionat, ca a fost nevoie...si inca cauta sa cumpere mobre in stare buna si ingrijite.

Iei problema de la cap si elesti aia la tzap.

fa calculele rapide, reparatie piese etc etc vs ce ai de gand sau cum se prezinta viitorul si purcede la dezmembrare, reparatie motor, vanduta complet sau cumparat mobra donoare(se practica/far acet :( )

inainte sa incep cu motoretismu un amic mi-a spus sa fiu pregatit sa scot 100e pt fiecare problema. Acum as zice ca se aplica regula lui 50e, dar nah functie de norocul fiecaruia


» Post actualizat in 09 Nov 2015 13:03
In bani putini poti lua un transalp si muti piese pe cadrul si motorul respectiv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

gresit!

vrei o mobra in mintile ei, capabila,ieftina si potrivita nevoilor si avioanelor actuale. Tonti am trecut prin asta. Suck it up si mergi mai departe. FAIL=First Attempt In Learning

Si ca in multe cazuri, la SHuri e loterie. Si tu nu ai cetit NE-ul din fata castigator-ului.

E un american pasionat de AT-uri, el cumpara rd03 ca sunt rare si le vinde acolo, pe toate dar toate le-a reconditionat, ca a fost nevoie...si inca cauta sa cumpere mobre in stare buna si ingrijite.

Iei problema de la cap si elesti aia la tzap.

fa calculele rapide, reparatie piese etc etc vs ce ai de gand sau cum se prezinta viitorul si purcede la dezmembrare, reparatie motor, vanduta complet sau cumparat mobra donoare(se practica/far acet :( )

inainte sa incep cu motoretismu un amic mi-a spus sa fiu pregatit sa scot 100e pt fiecare problema. Acum as zice ca se aplica regula lui 50e, dar nah functie de norocul fiecaruia

» Post actualizat in 09 Nov 2015 13:03

In bani putini poti lua un transalp si muti piese pe cadrul si motorul respectiv

 

Eram pe punctul sa iau motorul si toba de la asta din Bucuresti, insa ma lovesc de multe impedimente..

 

Sunt in Iasi (ma costa cam 100 ron o verificare la service in Buc, nu-i problema,insa asta cu motoreta nu se deplaseaza, iar ca sa platesc platforma sa iau motoru de la om pana la service, sa o verifice, si inapoi la el, alti bani), apoi drumul vreo 250 ron dus intors, apoi manopera la montaj (demontat motorul meu si pus motorul ala) + ulei,filtru...ajung scump..

 

luat la risc, kamikaze,motorul ala, da, ies ieftin (adica fara drum,fara verificare, gen sa mi-l puna pe un autocar ceva) insa e ruleta ruseasca, si nu-mi permit sa arunc 3-4 sute de euro la ghici...

 

Mai ales ca am acu blocati vreo 1700 ron in reparatia masinii,ca de aia ma plangeam mai multi de bani.

 

Cred ca o sa astept sa strang treptat banii de piese,ca e mai lejer sa fac asa. Intr-o luna iau aia si aia,in alta luna altceva. Si in primul rand o sa duc sapt asta motoru in service sa-l desfac ca sa stiu totusi la ce sa ma astept,ca pana acum doar am speculat (cu privire la damage/costuri etc)

 

Oricum ma mir ca nu s-a inghesuit nimeni la motoreta omului sa i-o cumpere. Din poze pare ok, in regula (si din ce-a zis el la tel)... adica daca aia nu s-a dat la 1400 eur intreaga,cu tot, pai clar nu are sens sa o vand prea curand pe a mea, mai bine o repar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cred ca o sa astept sa strang treptat banii de piese,ca e mai lejer sa fac asa. Intr-o luna iau aia si aia,in alta luna altceva. Si in primul rand o sa duc sapt asta motoru in service sa-l desfac ca sa stiu totusi la ce sa ma astept,ca pana acum doar am speculat (cu privire la damage/costuri etc)

 

Oricum ma mir ca nu s-a inghesuit nimeni la motoreta omului sa i-o cumpere. Din poze pare ok, in regula (si din ce-a zis el la tel)... adica daca aia nu s-a dat la 1400 eur intreaga,cu tot, pai clar nu are sens sa o vand prea curand pe a mea, mai bine o repar...

 

Prietene, noi asta iti spunem de cateva luni

Ma bucur ca te-ai calmat :peace:

Editat de Korben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi nu e ciudat ca mobra nu se da la banii aia? adica Africanele stiu ca tineau la pret... am vazut ca au aparut cateva ieftine pe piata, si n-or fi toate 'prastie'

 

Incepe lumea sa se trezeasca si iese din ceata/cultul asta de Africa Twin si isi dau seama ca nu prea merita sa dai mii de euro pe o tinichea de 20 ani ?

(pun intended) :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu toata lumea e pasionata de oldtimere

nu toti au banuti sa investeasca in reconditionare

oricat de bullet proof si Ok e afrikana , nu isi mentine pretul daca nu e un exemplar ingrijit

plus ca piata e in continua schimbare...azi o cumperi la 200e, maine la 1000, si peste 10ani o vinzi cu 100000e

vezi musclecar-urile din US, in 70 au decazut, in 80 au ruginit, dupa 90-00 au inflorit si le-au reconditionat in draci...acum iarasi nu se cauta saus e vand sub pretul costurilor de reconditionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am observat (si e imbucurator) ca sunt multe piese/accesorii pt RD03 de ex( dau ex RD03 ca e cea mai veche). Sunt diverse site-uri (de la ala pe care l-am citat mai sus ruggedroads.co.uk) pana la altele care ofera de la suspensii complete fata (furca, juguri etc, la 1700 lire) pana la rezervoare , jante Excel, etc etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu bani poti transforma o babuta de 20 de ani intr-o pustoaica frumoasa , sprintena si al dracu de rea :) : http://www.africanqueens.de/Umbau/rallye_forte_ii.html .

Totul se rezuma la bani si in momentul de fata preturile sunt destul de mari la accesorii de genul AQ , Boano , Rugged Roads , Touratech , etc . . . . . Recunosc , daca as dispune de banuti RD04 ar deveni pana in primavara o frumoasa si eleganta domnisoara . Interesant este ca nu vreau sa schimb ptr ca nu sunt satisfacut de configuratia actuala . Imi doresc doar sa am o Africana cu aspectul si functionalitatea motocicletelor de Rally Raid . Sa arate si sa functioneze ca una :) .


» Post actualizat in 10 Nov 2015 08:09

P.S : asta ar fi una interesanta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi nu e ciudat ca mobra nu se da la banii aia?

 

Nu. Poate pentru ca cine vrea sa o cumpere se duce sa o vada si probabil ca la fata locului povestea e diferita de cea spusa la telefon de vanzator. Pana nu o vezi, asculti, incerci, nu ai de unde sa stii daca merita banii. Eu am refuzat sa iau un RD03 la 900 eur, care din poze arata bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu. Poate pentru ca cine vrea sa o cumpere se duce sa o vada si probabil ca la fata locului povestea e diferita de cea spusa la telefon de vanzator. Pana nu o vezi, asculti, incerci, nu ai de unde sa stii daca merita banii. Eu am refuzat sa iau un RD03 la 900 eur, care din poze arata bine.

Cand ajungi la fata locului si te trezesti cu o epava coafata de vanzare sau incepi sa asculti povesti despre acte care sunt uitate pe la te miri cine si impozitul a fost platit la zi pana in 1990 . . . . .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca dieselgate nu e un scandal aparte, nu e "ceva" aparte din cultura nemtilor.Inainte sa-mi caut o africana, am discutat cu un prieten bun care se ocupa cu service moto prin Arad, care de altfel m-a sfatuit sa NU imi iau moto din Germania pt ca a gasit printre alte mizerii facute in mecanica chiar si STANIOL bagat sub cuzineti la KTM si altele....

Mi-am luat africana din It, jos palaria la cum a fost intretinuta dar...seaua luata de la Touratech.DE. O mizerie de sea, cu materiale de cacao.

Am facut pasul sa o reconditionez la Dan in Tm si, nu vreua sa sar calul, dar acum este calitate 100/100. Facut tura de peste 200km si este perfecta pt cr'l meu.

Unde este calitatea mult laudata? La nemti???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihut, crede-ma ca la fel de bine putea sa se intample si invers, iar eu am exemple pentru asta. Cat priveste saua Touratech, parerile sunt impartite. Am amici care o lauda si se simt foarte bine pe ea. Eu am doua, una de o persona si una de doua. Pe aia de doua persoane nu ma simt asa bine ca pe aia de o persoana, parca compozitia buretelui sau ce o fi acolo e diferita. Dar cel mai bine ma simt pe saua originala cu buretele de la Jungbluth si tapitata in piele.

 

Si da, un mare like pentru Dan, cred ca sunt clientul cu cele mai multe sei si interioare de casca facute la el :hug:

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...