Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am aruncat si eu un ochi pe aici, ca vad ca aveti pb cu pornirea in noul sezon. :) Al meu e nonstop de cand am luat africana 2007-2008 cam de atunci o am. Mergeam fara stres si pe gheata si zapada, doar sa nu fie de aia lucioasa. Cel mai mult l-am pus jos o saptamana doua in ianuarie, Iar de cativa ani de cand cu nadusala globala sezonul meu e chiar nonstop. Apropo, care vine la bikes on ice? Ca asta voiam sa va intreb.

 

Cu lasatu vacutei iarna, va spun din experienta cu alte motoare cu care nu era de umblat iarna. E bine sa fie cu rezervorul plin din multe motive, lipsa condensului pe peretii rezervorului in primul rand, ca sa nu mai spun de cheful de primul drum cand ai rezervorul plin.Benzina n-are nimic lasata o iarna. Motorul se poate tine afara fara probleme cu carburile pline, nu recomand golire ca se usca garniturile de etansare si se pot intepeni plutitoarele. Bateria se tine neaparat in casa dupa ce s-a pus la incarcat si se mai incarca o data primavara inainte de pornire. Pe motor se lasa doar daca mobra e cat de cat la adapost la temperaturi peste 0 grade.

 

Prima pornire e intotdeuna lunga deoarece titeiul scaparacios s-a cam evaporat, in carburi ramanand doar fractiunile mai putin evaporabile si deci inflamabile. Si posibil chiar apa daca n-au fost purjate de ani buni. La motoarele cu alimentare prin cadere e recomandabil sa se goleasca carburile inainte de prima pornire de la suruburile aflate in fundul camereleor de nivel constant, mai ales la cele monocilindrice care altfel vor cam face fite! Asa se duce si eventuala apa acumulata. Apoi se strang la loc suruburile de golire, se deschid robinetele si se asteapta 2-3 minute sa se umple bine, apoi se dau bumburi. La alea cu pompa, nu merita sa umbli, de regula nici n-ai acces la carburi fara demontari. La africana ca ai benzina in carburi sau nu, n-ar trebui sa conteze, daca bateria e buna cel putin modelul RD04 porneste chiar cu carburile initial goale dupa 3-4 chei . De cheile alea are nevoie pentru ca sistemul de protectie al pompei (releul) permite functionarea sa doar cat se da la cheie.

 

Indiferent de motor se dau chei relativ scurte, max 5 secunde cu alte 10 secunde intre ele. Socul va fi tras neaparat la maxim, nu se umbla la acceleratie. Daca bateria e veche (peste 4 ani) si demarorul n u ninvarte „vioi”e bine sa se dea curent de la un acumulator de masina. Daca motorul s-a inecat (pute rau in tobe si apoi in jur a titei) se lasa 30 minute si apoi se poate incerca din nou. Daca pusca in tobe si nu vrea nicicum sa porneasca, la un moment dat se dau jos bujiile si se curata sau se pun altele. Daca pusca in carburi si nu porneste inseamna ca nu se trage socul destul pentru frigul de afara si se incearca obturarea neaparat doar partiala a admisiei de aer.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat careva bujiile Denso X27EPR-U9 sau NGK DPR9EA-9 sa-mi spuna daca sunt avantaje sau dezavantaje fata de cele standard din punctul de vedere al unui utilizator. Modelele astea ar trebui sa mearga mai rece. Am incercat si NGK DPR7EA-9 fata de modelul standard pe timp de iarna pentru ca tipul acesta de bujie ar trebui sa mearga mai fierbinte si am fost multumit de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste pe site la NGK, de exemplu. E o intreaga teorie acolo.

 

http://www.ngk.com.au/spark-plugs/technical-information/heat-range-explanation

Multumesc, am citit pare plauzibil si explica de ce porneste mai usor iarna cu bujie calda dar risc sa am probleme daca nu schimb cu bujii reci pentru la vara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu standard indiferent de temperatura

Nu zic ca nu e mai bine sa adaptezi bujia la temperatura, dar hai sa fim realisti, cat mergi cu mobra la cateva grade peste zero?

Mai ales ca la africana e floare la ureche sa schimbi bujiile :P

Editat de Korben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi, cu bujii ancrasate sau nu, vine careva la intrunirea de iarna? :) Nu merita schimbate bujiile standard. Sistemul de aprindere cu doua bobine si doua bujii daca functioneaza normal (scanteie ferma alb-albastruie) si carburatoarele si filtrul de aer sunt ok nu da gres. Va zice cineva care umbla frecvent iarna la -5-7 grade. Iarna trecuta era sa le schimb ca s-au ancrasat cele de la "cilindrul rece" dar pana la urma a fost de vina termostatul. Eu am inauntru bujii de 60-70k km. Doar primavara asta le schimb, pana acum le-am reglat din 20 in 20k km doar distanta intre electrozi, pentru ca la vre-o doua electrodul central e deja la limita izolatorului. :P

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.imi poate spune cineva care este traseul corect al cablului de kilometraj la africana rd07? Este foarte lung si nu cred ca e normal sa aiba bucla asa mare si sa atinga de radiator...o fi ceva gresit montat?

Traseul e corect. Posibil sa nu ai cablul original sau sa-ti fie comprimate arcurile din telescoape. Bucla nu e mare, n-ar trebui sa-ti faci griji. Daca vitezometrul face fite, vezi de urechile de actionare de pe roata sa nu fie pliate sau pinionul melcat "barberit". Vitezometrul il verifici cu o bormasina in care bagi un bit pe care il cuplezi la partea inferioara a cablului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vand protectie rezervor BAGSTER, pret 250 de lei. Bonus geanta de rezervor care se fixeaza pe protectie

 

Este exact ca cea din link ul de mai jos :

 

http://www.amazon.co.uk/protector-Bagster-Honda-Africa-purple/dp/B00ANE9842

 

detalii PM

 

S-a mai scumpit? Ca pe Bursa cereai 50 EUR...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun la ce mi-ar folosi mie. Cand este rece afara si simt rezervorul rece intre picioare, am cam belit-o. O asa protectie te pazeste de raceala la OO-le lu' Nastase.

 

Pai ce, iarna mergi in pantaloni scurti???

Eu prefer sa investesc in pantaloni adecvati, si oricum, nu prea ai cum sa ajungi cu podoabele pe rezervor ca e saua curbata si oole sunt in contact cu saua, nu cu rezervorul

Ei, daca ai avea un MZ sau un Simson din anii '60 as mai intelege :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot a dat caldura,am scos si eu motorul, a pornit la a treia "cheie" (deh,am scos bateria numai in Decembrie cand venise gerul al mare). Si am mai avansat un pic la bord. https://www.facebook.com/samo.alex.50/posts/1088102854564419

Mai trebuie sa-i urc un pic relantiul (in film statea la ~900rpm)

12240037_1039282396113132_18448425804143

Am vrut initial sa inlocuiesc cutia cu martori cu niste leduri separate, pana la urma am ajuns sa o separ de vitezometru, sa tai din ea sa nu mai iasa atat de mult in relief si sa scobesc in carena sa o montez acolo. A intrat perfect, dupa ce infoliez/vopsesc acea carena de bord o sa etansez cutia cu silicon sau ceva de genul.

1936306_1090594630981908_812672565758182

12745798_1090594664315238_54406692059969

12718158_1090594687648569_23930854953306

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dau,dau,dor ca rahaturile astea durează mult: montat,demontat,potrivit, remontat și tot așa... dar cândva săptămâna asta sau viitoare eu trag nădejde ca termin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...