Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

 

Pai si nu ne descrii operatiunea aia de desfacere a motorasului? e vb de piesa care sta pe carburatorul de pe cilindru 2, prins in 2 suruburi, care are o mufa mare in partea de jos si una un pic mai mica in partea de sus, accesibila doar de pe partea stanga a mototoretei, care da in axul de sus de la clapetele de sus din carburator?La mine piesa asta e nituita, si mai are ceva senzor cred in partea aia de sus care e prinsa cu un surub, car ela mine e si insemnat cu vopsea locul. Deci ce ai desfacut defapt si ce ai curatat ? :))

Salut,

 

La 2004-2006 asa arata throttle body:

post-18136-0-76197700-1431066408_thumb.jpg

 

La 2007 - incoace (idle automat - valva isc):

post-18136-0-78962600-1431066420_thumb.jpgpost-18136-0-14049800-1431066434_thumb.jpgpost-18136-0-03647600-1431067954_thumb.jpg

In prima poza se vad cele 2 suruburi de aer din care se sincronizeaza admisia primara si in poza 3 se vede surubul de reglat valvele secundare.

Pentru resetat idle exista procedura aceea de off/on/off cu moto in dealer mode.

 

Revenind - la ce am vrut sa zic - la ambele modele exista 4 shtutzuri de aer sub clapetele primare.

Doua dintre ele se pot conecta pentru a compensa diferentele usoare de pozitie intre clapetele primare. (in caz ca sunt diferente - unul din cilindri va fura de la celalalt). Nu este o solutie pentru a scapa de echilibrat - doar se prelungeste intervalul la care sa iti bati capul cu reglatul.

 

PS - pentru cei care au utilizat si 650 si 1000 - exista diferenta semnificativa de forta aplicata la actionat ambreiajul?

(la cel cu cablu - cablul este bine uns). Nu as vrea sa se declanseze contradictii subiective intre opinii - ar fi de preferat parerile obiective.

:peace:

Este justificat efortul in convertirea la ambreiaj hidraulic la 650?

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

La 2004-2006 asa arata throttle body:

attachicon.gif650 Sec Valve Bolt.JPG

 

La 2007 - incoace (idle automat - valva isc):

attachicon.gifk7_1.JPGattachicon.gifk7_2.JPGattachicon.gifk7_3.JPG

In prima poza se vad cele 2 suruburi de aer din care se sincronizeaza admisia primara si in poza 3 se vede surubul de reglat valvele secundare.

Pentru resetat idle exista procedura aceea de off/on/off cu moto in dealer mode.

 

Revenind - la ce am vrut sa zic - la ambele modele exista 4 shtutzuri de aer sub clapetele primare.

Doua dintre ele se pot conecta pentru a compensa diferentele usoare de pozitie intre clapetele primare. (in caz ca sunt diferente - unul din cilindri va fura de la celalalt). Nu este o solutie pentru a scapa de echilibrat - doar se prelungeste intervalul la care sa iti bati capul cu reglatul.

 

PS - pentru cei care au utilizat si 650 si 1000 - exista diferenta semnificativa de forta aplicata la actionat ambreiajul?

(la cel cu cablu - cablul este bine uns). Nu as vrea sa se declanseze contradictii subiective intre opinii - ar fi de preferat parerile obiective.

:peace:

Este justificat efortul in convertirea la ambreiaj hidraulic la 650?

 

numai bine,

paul

"diferenta semnificativa" nu prea este...voi masura cu un dinamometru forta de tragere a manerelor si te voi informa...mie imi plac modificarile dar asta nu as face-o

plasa toba: otel, alama, inox ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"diferenta semnificativa" nu prea este...voi masura cu un dinamometru forta de tragere a manerelor si te voi informa...mie imi plac modificarile dar asta nu as face-o

plasa toba: otel, alama, inox ?

multumesc de info - aia cu masurat cu dinamometru cred ca ar fi cea mai obiectiva opinie :))

plasa ar trebui sa fie cat flexibila - trebuie sa reziste la temperatura (nu mai stiu cat era temperatura din toba).

ca si densitate sita ar trebui sa fie in genul sitelor vechi prin care se strecura benzina doar ca este mai subtire in grosime.

 

multumesc,

paul

» Post actualizat in 10 May 2015 09:40

O sa incerc prima oara iGo (cine imi poate trimite un link pt 1280 X 720, si harti Europa, ii multumesc mult).

Salut,

Eu de pe aici:

http://romania-inedit.3xforum.ro/topic/109/GPS_Maps_amp_Mapping_-_Download/

 

numai bine,

paul

» Post actualizat in 10 May 2015 15:49

... mai animam un pic topicul?

:D

 

1. are cineva pinion mic de 14? ma intereseaza consum in zona de touring (120-140)?

(teoretic diferenta de turatie de la 15 la 14 ar fi de 500rpm pt aceeasi viteza)

2. as vrea sa pun conducte "racing" :D dar vreau sa modific un pic modul cum sunt trase conductele - adica de sus nu vreau sa plece 2 conducte - urasc aia - vreau sa duc o conducta lunga la etrierul din stanga si cei doi etrieri sa ii unesc printr-o conducta scurta.

din cate imi amintesc orele de mecanica fluidelor - presiunea se manifesta in tot volumul de lichid instant (deci si la etrierul secundar).

probleme de aerisit nu or sa fie atat timp cat se aerisesc ambii etrieri.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Multumesc pt link.

Momentan folosesc o aplicate pt android, "Map of Romania", se descarca gratuit. Pana acum a fost ok pt Bucuresti.

 

Va trebui sa imi schimb tel, atunci voi folosi iGo, asa ca cine ma poate ajuta cu un sfat il rog sa scrie aici:

 

/index.php?/topic/726634-telefon-allview-pe-post-de-gps/

 

Multumesc anticipat,

BAFTA!

Editat de Horia_Long_Xiao
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. as vrea sa pun conducte "racing" :D dar vreau sa modific un pic modul cum sunt trase conductele - adica de sus nu vreau sa plece 2 conducte - urasc aia - vreau sa duc o conducta lunga la etrierul din stanga si cei doi etrieri sa ii unesc printr-o conducta scurta.

din cate imi amintesc orele de mecanica fluidelor - presiunea se manifesta in tot volumul de lichid instant (deci si la etrierul secundar).

Se aplica in cazul traseelor drepte si fara diferente de diametre. Mai degraba un repartitor si de acolo sa pleci cu conducte dreapta-stanga, cu aceeasi lungime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-Stroama a primit cateva bunatati in weekend :D !!

dragutz. multumesc si pentru info ca scutul trece la 5mm sub tzeava de evacuare de sub motor.

 

Se aplica in cazul traseelor drepte si fara diferente de diametre. Mai degraba un repartitor si de acolo sa pleci cu conducte dreapta-stanga, cu aceeasi lungime.

hmmm ... le-am comandat asa cum am zis mai sus cu dus o conducta la etrier dreapta si etrierii uniti printr-o conducta separata.

nu imi e foarte clar la care diferente de diametre te referi (diferente de diam la conducte sau diferente de diam la pistonasele receptoare) dar inclin sa cred ca chiar daca sunt diferente de diametre de-alungul conductelor sau trasee nu neaparat drepte - legea lui pascal - presiunea exercitata de pompa de frana sus se va transmite in toata masa lichidului, in toate directiile. prin urmare presiunea de sus de la pompa se va transmite la fel la ambele etriere. cum pistonasele au diametre egale - forta de apasare pe placute va fi egala (st, dr).

eu asa vad lucrurile dar ca de obicei posibil sa ma insel.

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm ... le-am comandat asa cum am zis mai sus cu dus o conducta la etrier dreapta si etrierii uniti printr-o conducta separata.

nu imi e foarte clar la care diferente de diametre te referi (diferente de diam la conducte sau diferente de diam la pistonasele receptoare) dar inclin sa cred ca chiar daca sunt diferente de diametre de-alungul conductelor sau trasee nu neaparat drepte - legea lui pascal - presiunea exercitata de pompa de frana sus se va transmite in toata masa lichidului, in toate directiile. prin urmare presiunea de sus de la pompa se va transmite la fel la ambele etriere. cum pistonasele au diametre egale - forta de apasare pe placute va fi egala (st, dr).

In teorie este exact cum spui, in realitate pot fi niste mici diferente produse de traseul pompa-conducta-etrier-conducta-etrier. Orice bucla mai stransa sau cot reduce eficienta, nu mult, dar o reduce. Pe de alta parte cred ca o sa-ti dea ceva bataie de cap amorsarea traseului, unde va fi bucla dintre etrieri este foarte posibil sa ramana aer, de aceea am zis de repartitor, elimini bucla dintre etrieri.

» Post actualizat in 11 May 2015 22:03

Dpdvp as lasa sistemul asa cum este, doar schimbate conductele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In teorie este exact cum spui, in realitate pot fi niste mici diferente produse de traseul pompa-conducta-etrier-conducta-etrier. Orice bucla mai stransa sau cot reduce eficienta, nu mult, dar o reduce. Pe de alta parte cred ca o sa-ti dea ceva bataie de cap amorsarea traseului, unde va fi bucla dintre etrieri este foarte posibil sa ramana aer, de aceea am zis de repartitor, elimini bucla dintre etrieri.

» Post actualizat in 11 May 2015 22:03

Dpdvp as lasa sistemul asa cum este, doar schimbate conductele.

e mai ciudat ca la conducte metalice nu exista repartitor ca optiune - sau cel putin nu stiu eu sa existe. iar conductele oem au repartitor turnat - nu poate fi refolosit pt conducte metalice.

mai e o chestie pe care m-am bazat oarecum cand am decis - am vazut la cateva vitezane ca au asa cum am descris mai sus - o conducta la un etrier si de acolo bucla la celalalt.

La aerisit - pp ca trebuie aerisit si lasat sa curga mai mult lichid pana elimini lichidul suplimentar de pe bucla din zona orizontala + descendenta spre al doilea etrier.

Oricum le-am comandat. Vedem la final daca apar diferente de uzuri intre cele doua parti de franare - st, dr.

 

multumesc si numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut la cateva vitezane ca au asa cum am descris mai sus - o conducta la un etrier si de acolo bucla la celalalt.

Este o varianta mai low cost, compromisul "ideal".

Spor la surubarit si sa-ti iasa cum ti-ai propus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Doreste cineva un filtru KN?

Il am de vre-o 2 ani pe moto - a fost spalat o data anul trecut si acum l-am dat jos (a fost inlocuit cu un pipercross), spalat, uns si ma impiedic de el prin casa. Pot pune poze daca e nevoie.

Bonus - 2 bujii iridium folosite vre-o 10k km.

Pret 100 lei in TM.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superba poza Gospo!

Pacat de "mizeria" aia cu cutii de aluminiu care strica panorama....

 

:)

 

si o poza fara "mizerie" :)) tot de gospo facuta, dar pe ap meu ca sa ne vedem cu totii, mai bine :)

 

post-69607-0-96317100-1431420546_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Doreste cineva un filtru KN?

Il am de vre-o 2 ani pe moto - a fost spalat o data anul trecut si acum l-am dat jos (a fost inlocuit cu un pipercross), spalat, uns si ma impiedic de el prin casa. Pot pune poze daca e nevoie.

Bonus - 2 bujii iridium folosite vre-o 10k km.

Pret 100 lei in TM.

 

numai bine,

paul

Poti sa ne explici de ce ai dat jos filtrul K&N ? Nu erai multumit de el sau pur si simplu vroiai sa incerci si pipercross-ul ? Intreb deoarece am montat si eu K&N anul trecut insa nu am observat nici o diferenta nici la nivel performanta, nici la nivelul consumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa ne explici de ce ai dat jos filtrul K&N ? Nu erai multumit de el sau pur si simplu vroiai sa incerci si pipercross-ul ? Intreb deoarece am montat si eu K&N anul trecut insa nu am observat nici o diferenta nici la nivel performanta, nici la nivelul consumului.

:D ma enerveaza ca KN se usuca greu mai ales cand il usuci natural (si in zile ploiase).

pipercross se usuca mult mai repede.

doar filtrul schimbat nu este suficient. in functie de necesitati - se poate schimba si snorkelul de admisie (cel de dl1000 este cam de 2 ori in suprafata mai mare) + galerii + evacuare.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

am mobra de noua si am deja 17 000 km. Ma intreb cat o sa ma mai tina anvelopele cu care a venit ea (cred ca bridgestone sunt, dar nu am retinut). Cum determinati daca trebuie sau nu schimbate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

am mobra de noua si am deja 17 000 km. Ma intreb cat o sa ma mai tina anvelopele cu care a venit ea (cred ca bridgestone sunt, dar nu am retinut). Cum determinati daca trebuie sau nu schimbate?

pai de exemplu cand nu mai are inaltimea corespunzatoare la "carne" - are niste martori in anumite zone ca niste ridicaturi de 2 mm latime in zonele adancite.

in plus in timp se rigidizeaza - personal daca sunt mai vechi cam de 3 ani - eu le cam schimb dar nu prea s-a intamplat sa treaca 3 ani si sa nu trebuiasca schimbate.

simti un pic cand devin rigide si prin prisma faptului ca incep sa derapeze usor usor in situatii in care in trecut nu se intampla.

 

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu derapeaza usor chiar si cand stresezi un pic mai tare acceleratia, frana sau ud ... da-i inainte!

dupa astea te uiti:

post-18136-0-22858100-1431443871_thumb.jpg

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rahat de ungator de lant ...

cu sau fara tot aia e. deci, datele problemei vstrom 650 cu 22 de mii de km pe kitul de lant(verificat actele in detaliu). Ungator automat, electronic, CLS2000, ulei special de lant de la ei. Reglaje facute ca in manual. Folosit pe 2 trepte de viteza mai mari decat recomandat la viteza de deplasare. In ultimii 17 mii de km, a vazut spray de lant de cateva ori si de regula dupa o spalare a lantului la spalatorie cu jetu de apa fara spuma fara detergent, iar spray de curatat lantu de vreo 3 ori. In toti astia 17 mii de km l-am intins 2 liniute de alea de la roata si verificat mai des decat schimbu de ulei. Mai am 4 liniute si ceva la roata de intins. Bucsa si rulmentul pinionului au cedat acu vreo 4 mii de km, dar nu stiu sa fi mers mult cu acea bataie la roata/ponion. Dupa plimbarea din wend, autostrada sibiu-deva la 160 constant pe bord, pe ploaie mai mult decat torentiala, dupa vreo 30-40 de km mi-am aminitit ca tre sa umblu la setari sa primeasca mai mult ulei lantu, lucru ce lam si facut. Am ajuns acasa toate bune si frumoase. Am spalat ieri lantu ca deobicei cu jetu de apa, am invartit la ulei si gata. Pe seara am auzit ceva tzacanit. Azi dimineat am golit juma de tub de uns lantu, l-am lasat o ora si am plecat la drum. Din nou apare tzacanitu. Si nu va ganditi ca tzacanitu e intre ghidon si sa :) ca nui de acolo. Ciulesc urechile nu pot corela nici cum tzacanitu cu ceva. Se manifesta doar in 1 a si a 2 a la turatii mici si numai intr-o accelerare moderata.

 

Am ajuns la mecanic analizam ascultam observam.... Pana la urma, pe cricu central cu frana de spate actionata am reusit sa reproducem cu greu sunetu. Lantul danseaza si oscileaza ca bezmeticu in sarcina. Deci o fi de acolo. Ma uit la zale si vad 2 care nu stau bine, dau cu degripant le misc isi mai revine un pic. Plec de acolo semi disparuse tacanitul. Ma mai opresc cu treaba undeva, plec, din nou tzacanitu de data asta mai enervant.

 

Stop joc, ma opresc in benzinarie sa alimentez intr-un flacon motorina, ajuns acasa, scos sistemu de perii de curatat lantu de la louis din dulap, spalat bine cu motorina, cu degripant, cu spray de curatat lantu, cu degripant, cu spray de curatat lantu, uns bine de tot. Sunt in total mai mult de 5 zale care stau semi blocate si isi revin la forma doar daca le misc cu mana. Tzacanitul persita de data asta cu alta cadenta :) Acolo unde zalele stau blocate, cele exterioare ma refer, rotundurile alea interiode sunt libere si se pot invartii. Cand misc de zale se aude un scartait de guma/cauciuc.

 

Deci, merita 2/300 de euro un ungator de lant? Raspunsul este categoric nu, dar pt confortul psihologic, poate. Pinionul de pe fata are uzura, este subtiat si unii dinti usor incovoiati, pe spate arata mai bine dintii, dar si acolo se vad unii incovoiati. Uzura in lant nu este data numai de ungere/neungere ci este data si de accelerari deaccelerari bruste. Avand in vedere ca folosesc mult frana de motor se pare ca nu am ce ii cere mai mult unui lant.

 

Daca intreaba cineva ce lant e, se vede pe el 525 si are o zala speciala de desfacut, deci habar nu am firma. Ma declar dezamagit. Aveam sperante de 25-30 de mii de km la lant, cand tot calculam intinderea in functie de km parcursi. Poate de urmatorul o sa am altfel grija de el, desii nu cred.

 

A mai avut cineva zale blocate? a reusit cineva sa le deblocheze? cum? :)

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rahat de ungator de lant ...

 

Daca intreaba cineva ce lant e, se vede pe el 525 si are o zala speciala de desfacut, deci habar nu am firma. Ma declar dezamagit. Aveam sperante de 25-30 de mii de km la lant, cand tot calculam intinderea in functie de km parcursi. Poate de urmatorul o sa am altfel grija de el, desii nu cred.

 

A mai avut cineva zale blocate? a reusit cineva sa le deblocheze? cum? :)

Salut,

Esti tu suparat acum si subiectiv ...

Chiar face diferenta un ungator de lant - indiferent de producator/pret daca reusesti sa il reglezi sa ai constant pe lant acea pelicula fina de ulei in zona oringurilor pe ambele parti. nu e important sa fie electronic, mono, bi, tri capete de livrare atata timp cat ai pelicula respectiva de ulei pe lant. la mine cu ungator am mers vre-o 46 de mii km cu un did. emiliano cred ca e campion cu vre-o 60 de mii de km. si nr asta de km este doar din cauza ungatorului. dincolo de placerea sunetului de lant uns tot timpul - eu zic ca un ungator dubleaza viata unui lant.

la tine printre cauze posibile ar putea fi calitatea uleiului - dar atunci ai fi ramas fara oringuri - nu este cazul, ungere proasta - dar zici iarasi ca unge corect.

Eu tind sa cred ori este defect de fabricatie si au fost acele zale cu vaselina putina sau deloc de la inceput sau ca modul de spalare cu jet a bagat apa in spatele oringurilor si in timp au ruginit.

Nu mai da cu jet de apa pe lant. Perpedicular pe zale poti ca nu ai ce sa faci atunci cand o speli la spalatorie dar daca bagi jet fix pe oringuri de-alungul lantului - va ajunge apa in spatele oringurilor si in timp va rugini axul de acolo (aceeasi atentie trebuie avuta la spalare cu jet si la zonele cu rulmentii de bascula sau rulmentii de la tripod - sunt si mai putin protejati decat zalele lantului si spatiile sunt si mai mari - intra apa muuult mai usor).

Se pot debloca acele zale dar va tine fix pe moment - in timp se vor bloca la loc. Se cere schimbat si eu zic ca pe urmatorul lasa-l nespalat.

Se mai pot intampla si accidente: http://www.stromtrooper.com/dl650-dl650a-2004-2011/210513-catastrophic-chain-failure-pic-heavy.html

Sunt curios daca poti sa faci o poza cu lantul sa vad daca este uns suficient de acel ungator - teoretic daca este uns constant cu acea pelicula pe suprafata lantului - nu prea are nevoie de splare ca se autocurata. dar poate esti tu mai idealist si ai vrut sa fie perfect de curat si constant i-ai mai dat jet de apa.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...