Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

A mai trecut cineva de la Michelin Anakee 2 la Pirelli Scorpion Trail 2 ?

Daca da, cum vi s-a parut trecerea ?

Eu am avut impresia ca e prima oara cand ma urc pe o motocicleta.

Motocicleta parea sa aiba vointa proprie...cum incercam sa iau o curba se inclina instant (si violent) spre deosebire de Anakee 2, unde trebuia sa muncesc un pic ca sa iau curbele.

Pe noile cauciucuri am "chicken strips" :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Pun aici post-ul meu de pe vstromania, ma gandesc ca poate are mai multa vizibilitate. Cu scuzele de rigoare daca a mai fost discutata problema; am incercat un search pe forum, dar mi-e foarte greu sa parcurg toate cele 800 de pagini din thread :)

 

================================================================================================

Pe la sfarsitul lui iulie an am devenit fericitul posesor al unui V-Strom 1000 XT 2017, nou-noutz. Si, desigur, ne-am plimbat putin, am ajuns pe la 3200km. Recent (pe la 3100 si un pic de km), dupa o tura Bucuresti-Sighisoara si retur care a mers perfect, m-am plimbat cu ea nitel prin oras, si *cred* ca aud un zgomot care nu era acolo initial (accent puternic pe *cred*, este foarte posibil ca zgomotul cu pricina sa existe doar in capul meu). Se aude doar in viteza I (foarte rar II), la viteze mici (sub 20km/h), cand accelerez incet si cand mai folosesc si ambreiajul, de exemplu cand merg printre masini la stop (dar si cand pornesc calm de pe loc). Nu il aud la ralanti. Zgomotul e greu de descris, se aude ca si cum a intrat undeva o pietricica (mica) si face galagie in mers, dar nu se aude constant, apare doar din cand in cand, si nu e puternic. Ca localizare, mi se pare ca se aude de undeva din partea din fata. Am fost cu ea la Motorteam, nu prea au avut mult timp sa se uite cum trebuie la ea, mi-au spus ca se aude lantul (e drept ca era cam uscat) si l-au uns, dar zgomotul persista. Am verificat nivelul de ulei (care e OK si a fost schimbat la prima rezivie la 1000km) si m-am uitat sub ea sa vad daca are vreo scurgere, dar nu am gasit nimic. In rest, motorul se comporta excelent si nu am sesizat nicio schimbare la handling. Skill-urile mele in materie de mecanica moto se opresc aici, din pacate, asa ca nu mai stiu la ce sa ma uit.

Intrebare mea: a mai experimentat cineva simptome similare? Daca nu, o sa postulez ca singurul zgomot nou e in capul meu si o s-o calaresc in continuare pana la loc comanda smile.png

 

Multumesc,

Bogdan

 

PS. Pana acum am mers doar pe sosea cu ea, nimic offroad.

================================================================================================

 

Nu am modelul tau (de curiozitate, cum ti se pare?), dar am o intrebare: in aia 3200 de km de cate ori ai curatat si gresat lantul acela cu simt de raspundere?

Te intreb deoarece am patit ceva similar:

La o intoarcere dupa o tura mai lunga am inceput sa aud un tacanit usor cand plecam de pe loc intr-a I-a si a II-a pana pe la 20-30 de km/h. Am intrebat mecanicul, el a zis ca nu aude nimic (o fi tacanitul din capul meu), pe cricul central nu se auzea indiferent de treapta de viteza si la un moment dat mi s-a parut ca a disparut. Am mai mers vreo 1000 de km in care nu am curatat lantul dupa care a reaparut din ce in ce mai puternic (in 60 de km a trecut de la de-abia se auzea la se auzea intr-a 4-a la 70-80 la ora).

Concluzie: kit lant nou, explicatia: intretinere necorespunzatoare (si avea ceva mai mult de 3200 de km acel lant) :D.

Editat de StefanSC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am modelul tau (de curiozitate, cum ti se pare?), dar am o intrebare: in aia 3200 de km de cate ori ai curatat si gresat lantul acela cu simt de raspundere?

Te intreb deoarece am patit ceva similar:

La o intoarcere dupa o tura mai lunga am inceput sa aud un tacanit usor cand plecam de pe loc intr-a I-a si a II-a pana pe la 20-30 de km/h. Am intrebat mecanicul, el a zis ca nu aude nimic (o fi tacanitul din capul meu), pe cricul central nu se auzea indiferent de viteza si la un moment dat mi s-a parut ca a disparut. Am mai mers vreo 1000 de km in care nu am curatat lantul dupa care a reaparut din ce in ce mai puternic (in 60 de km a trecut de la de-abia se auzea la se auzea intr-a 4-a la 70-80 la ora).

Concluzie: kit lant nou, explicatia: intretinere necorespunzatoare (si avea ceva mai mult de 3200 de km acel lant) :D.

 

Multumesc pentru informatii. Doar de doua ori am curatat si uns lantul cum trebuie in timpul asta (plus ieri, cand am fost cu ea la service). Se pare ca toata lumea cu care am vorbit desre problema asta indica o problema la lant, cel mai probabil de acolo este. Invatatura de minte pentru mine sa fiu mai atent cu intretinerea, nu am realizat ca trebuie uns atat de des. Am luat oricum un sistem automat de uns lantul pe care sper sa-l pot monta in curand, dar dincolo de asta o sa fiu mult mai atent cu el de acum incolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt foarte experimentat in tehnicalitati moto dar descrierea imi aminteste de o problema ce am avut-o eu pe virago 535 (care e in service in momentul asta), acelasi sunet, la fel aparut si accentuat dupa ce vreme si s-a dovedit ca ar fi intinzatorul de la lantul de transmisie.

repet, nu ma pricep, dar m-am identificat perfect cu felul in care ai descris tu problema la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru sfaturi! Deci lant, posibil (si) intinzator de lant. Macar acum am ce sa le spun celor de la service. Astazi Vivi primeste un cric central si o sa-mi fie mai usor sa-l ung intr-o tura mai lunga, pana acum era dificil.

rectificare: la mine era vorba de lantul de distributie si intinzatorul acestuia :) sper ca ajuta. bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ii complicati viata omului???? Daca dupa spalat si reglat tot face, nu e ala.....si la 3200 daca face asa urat lantul, chiar si murdar, undeva e o problema. Mie imi e teama sa nu fie vreo un rulment defect prin motor. Ca m-am lovit dde problema asta. Lantul se unge la 500km (vreme buna, pe ploaie si mai des) si se spala la fiecare 1000km.


» Post actualizat in 12 Sep 2017 13:57

A mai trecut cineva de la Michelin Anakee 2 la Pirelli Scorpion Trail 2 ?

Daca da, cum vi s-a parut trecerea ?

Eu am avut impresia ca e prima oara cand ma urc pe o motocicleta.

Motocicleta parea sa aiba vointa proprie...cum incercam sa iau o curba se inclina instant (si violent) spre deosebire de Anakee 2, unde trebuia sa muncesc un pic ca sa iau curbele.

Pe noile cauciucuri am "chicken strips" :D

Sa compari anakee cu Trail 2 e ca si cum ai compara caca cu ciocolata. Alte caracteristici, alta calitate, alta tinuta de drum. Abia acum o sa ai ocazia sa vezi ce poate mobra aia. Chiar si pe off sunt mai bune decat anakee chiar daca desenul e total diferit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulment defect in motor ?! Pai abia asta imi complica viata :| Ma gandeam ca lantul a ramas cu un defect minor chiar si dupa spalare/gresare (nu s-a reglat nimic la el), dar macar nu se mai agraveaza acum ...

 

EDIT: cum pot sa ma prind daca e o problema la motor?

Editat de bogdan.marinescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulment defect in motor ?! Pai abia asta imi complica viata :| Ma gandeam ca lantul a ramas cu un defect minor chiar si dupa spalare/gresare (nu s-a reglat nimic la el), dar macar nu se mai agraveaza acum ...

 

EDIT: cum pot sa ma prind daca e o problema la motor?

Nici eu nu puteam sa imi dau seama exact de unde vine sunetul si 'mesterul' la care am dus mobra am vazut ca a pus o surubelnita pe blocul motor si a dus urechea la ea si asa si-a dat seama. vrajitorie am zis :)). imi imaginez ca e ca in medicina: trebuie sa stii ce sa auzi, sa stii ce sunete apar in plus si la ce nivel al blocului motor - eu habar nu am. de asemenea informatiile astea cred ca trebuie puse cap la cap cu felul in care se comporta la drum, daca sunetul dispare cand tragi ambreiajul etc

Editat de tudorv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdane,nu mă bag în seamă am, n-am treabă, dar, fără supărare, nu înțeleg cum se poate apuca cineva de motociclit fără să înțeleagă diferența între transmisie și distribuție (ia o jumătate de oră de youtube ca să înțelegi cum funcționează în mare un motor cu tot cu transmisie și distribuție).

Nu știu care e problema la motorul tău, dar un lanț se inspectează pentru a stabili când se unge, respectiv curăță. Adică atunci când lucește (e vorba de partea care încadrează dinții pinionului) se unge cu spray, iar când e aproape năclăit se curăță. Perioada de ungere diferă de la lanț la lanț și în funcție de condițiile meteo și de lubrifiant. Ultimele două lanțuri pe care le-am folosit au fost DID auriu si nu au ținut unse mai mult de 350 km în cele mai bune condiții. Am văzut lanțuri, mai slab cotate, care în același condiții au ținut peste 500 km. Pe ploaie nu are rost să îl ungi, pentru că nu ține decât câțiva zeci de km (e logic de ce). Oricum, un lanț care nu e defect din fabrică nu se poate strica în câteva mii de km chiar fără niciun fel de întreținere.

Deci ideea e să îl întreții făcînd regulat o inspecție vizuală, despre care cred că scrie în manualul motorului.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, sa reformulez atunci: unde pot sa ma duc ca sa aflu daca e o problema la motor ? :) (sunt din Bucuresti).


» Post actualizat in 12 Sep 2017 14:34

Bogdane,nu mă bag în seamă am, n-am treabă, dar, fără supărare, nu înțeleg cum se poate apuca cineva de motociclit fără să înțeleagă diferența între transmisie și distribuție (ia o jumătate de oră de youtube ca să înțelegi cum funcționează în mare un motor cu tot cu transmisie și distribuție).

Nu e chiar asa tragica problema, inteleg (in mare) diferenta intre transmisie si distributie, doar ca citisem reply-ul in viteza si nu am fost atent. Mea culpa.

Multumesc pentru sfaturile legate de lant. De asemenea:

 

 

iar când e aproape năclăit se poponeataăță

 

Forum-ul asta e chiar amuzant uneori :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, cate probleme sexistentiale aveti cu lantul... Abia i-am facut o spalare + ungere, dupa vreo 2500 km, in Budapesta a vazut ultima spalare cu jetul la o spalatorie. Ungatorul a mers struna, nu as trece la spray si la stresul folosirii lui nici batut. Lantul are preo 10k km, ultima data l-a reglat Fabio (acum vreo 8k km), acum am strans suruburile nici jumatate de tura. Uleiul de transmisie m-a costat in 25k km circa 40 lei (am mai uns si lanturile altora).

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am primit un reply pe vstromania de la cineva care a avut probleme similare cu un engine guard Givi care nu era strans cum trebuie. Am si eu unul, m-am dus si am mai incercat sa strang nitel din suruburi. Nu am strans prea mult, dar oricum deseara ies la o tura scurta cu ea sa vad daca mai exista zgomotul. Daca mai exista, o ducem la doctor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

===============================================================================================

Pe la sfarsitul lui iulie an am devenit fericitul posesor al unui V-Strom 1000 XT 2017, nou-noutz. Si, desigur, ne-am plimbat putin, am ajuns pe la 3200km. Recent (pe la 3100 si un pic de km), dupa o tura Bucuresti-Sighisoara si retur care a mers perfect, m-am plimbat cu ea nitel prin oras, si *cred* ca aud un zgomot care nu era acolo initial (accent puternic pe *cred*, este foarte posibil ca zgomotul cu pricina sa existe doar in capul meu). Se aude doar in viteza I (foarte rar II), la viteze mici (sub 20km/h), cand accelerez incet si cand mai folosesc si ambreiajul, de exemplu cand merg printre masini la stop (dar si cand pornesc calm de pe loc). Nu il aud la ralanti. Zgomotul e greu de descris, se aude ca si cum a intrat undeva o pietricica (mica) si face galagie in mers, dar nu se aude constant, apare doar din cand in cand, si nu e puternic. Ca localizare, mi se pare ca se aude de undeva din partea din fata. Am fost cu ea la Motorteam, nu prea au avut mult timp sa se uite cum trebuie la ea, mi-au spus ca se aude lantul (e drept ca era cam uscat) si l-au uns, dar zgomotul persista. Am verificat nivelul de ulei (care e OK si a fost schimbat la prima rezivie la 1000km) si m-am uitat sub ea sa vad daca are vreo scurgere, dar nu am gasit nimic. In rest, motorul se comporta excelent si nu am sesizat nicio schimbare la handling. Skill-urile mele in materie de mecanica moto se opresc aici, din pacate, asa ca nu mai stiu la ce sa ma uit.

Intrebare mea: a mai experimentat cineva simptome similare? Daca nu, o sa postulez ca singurul zgomot nou e in capul meu si o s-o calaresc in continuare pana la loc comanda smile.png

================================================================================================

 

Eu zic ca e de la ambreiaj, greseala de proiectare a oalei, e plin internetul de comentarii pe tema asta.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca e de la ambreriaj, greseala de proiectare a oalei, e plin internetul de comentarii pe tema asta.

 

Se poate, am observat si eu legatura cu ambreiajul. "Oala de ambreiaj" este "clutch basket"? Am gasit ceva la http://www.stromtrooper.com/v-strom-modifications-performance/90954-engine-vibration-cure-clutch-basket-chudder.html. Seamana si nu prea cu simptomele pe care le-am constatat eu; nu simt o vibratie, aud un zgomot, si doar in viteza I, foarte rar a II-a. La 4000rpm merg cu ea si la drum intins si nu am simtit nicio problema in jurul acestei turatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...