Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

Cu ani in urma cand spuneam ca articulatiile basculei trebuie gresate temeinic, la max 2 ani, au sarit "specialistii" posesori de alte motoare, ca e excesiv, ca nu trebuie, ca la motorul lor nepipait din '95 totol e perfect.

imi doresc sa te fi stiut atunci sau macar sa iti fi citit acel post ...:D

 

 

Spune-mi te rog, din ce an este motorul tau?

2004 - generatia de aur. 63k km. si nu, nu a stat (in garaj) :D ca merg cu el zilnic (doar cand e zapada - nu).

 

Ma gandesc sa imi fac o verificare a jocului la supape.. daca e ceva problema acolo, de unde se pot face rost de pastile de schimb? In rest ce operatiuni de intretinere ar mai trebui sa fac? - am 59k - filtru aer, bujii, lant, telescoape, ulei sunt facute recent

:D verifica rulmentii la oase. chiar nu dureaza. cuplul de strangere e 78NM ca sa nu mai pierzi timpul cu cautarea sau daca strangi la cheie fixa - cat poti cu mana libera.

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine si-a schimbat arcul din amortizorul spate si unde?

Am desfacut amortizorul de pe mobra si vreau o recomandare spre cineva care ar putea sa-mi schimbe arcul, eu nereusind de unul singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ce a patit arcul original? Am impresia ca nu este demontabil. Ce am vazut pe advrider, puneau o saiba de 8 mm ,segmentata pe din doua, sub arc pt al intari si fara sa demonteze amortizorul in piese component.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor,

Daca aveti ocazia - verificati-va rulmentii cu ace de la tripod si oase sa aiba vaselina suficienta!!!

 

Asta seara am surubarit ca mi-au ajuns piesele:

attachicon.gifIMG_1791.JPG

 

rulmentii de la bascula inca au vaselina - nu au nici o treaba - am mai adaugat vaselina si lasat asa. se poate da jos axul de la bascula fara cheie speciala cu patru dinti dar de pus inapoi nu o sa mai mearga blocajul - eu astept cheia sa imi ajunga saptamana viitoare.

 

era gaurita si protectia dintre bascula si lant:

attachicon.gifIMG_1801.JPG

 

asta speram sa nu fie futut ca merg cu scottoiler si e uns din belsug - se pare ca nu e asa - am inlocuit.

au ramas si doua urme de la lant pe bascula dar fara sa fie vre-un risc:

attachicon.gifIMG_1803.JPG

 

rulmentii de la tripod - VARZA!!!.

:eek: :eek: :eek:

si cei mai afectati sunt cei de la oase - din ambele parti (in poze sunt cei cu distantiere mai lungi):

attachicon.gifIMG_1792.JPGattachicon.gifIMG_1805.JPG

 

au iesit destul de usor folosind presa improvizada dintr-un surub lung si doua chei tubulare una de diamtru care sa intre prin gaura si una de diametru mai mare ca sa poata iesi rulmentul in el.

De presat inapoi - merg bagati in menghina destul de lejer si cu un pic de atentie.

Cel mai greu au iesit cei doi dintre bascula/oase - suki a lasat un guler in mijloc pe post de distantier si nu poti trece de el dintro parte intr-alta prin presare. a trebuit batut din partea cealalta prin gaura dar abia prinzi sa lovesti - au iesti la marele noroc.

toti rulmentii sunt koyo - inclin sa cred ca se gasesc si la distribuitorii de rulmenti numai trebuie insistat. o sa incerc sa notez seriile de la koyo stantate pe ei. toti au un fel de simering din cauciuc in partea exterioara deci imi cer 30% scuze la japo ca i-am injurat ca nu au pus simeringuri dar restul de 70% ramane - puteau sa puna simeringuri separate care sa protejeze mai bine.

partea trista - si distantierele alea pe care aluneca acele la interior sunt uzate. de destept nu le-am comandat inainte de a desface si prin urmare o sa mai trebuiasca desfacut inca o data tripod - asa-mi trebuie la deshteptaciune.

cel mai afectat distantier era cel de la bascula/oase - era de asteptat:

attachicon.gifIMG_1799.JPGattachicon.gifIMG_1800.JPG

 

si celelalte 3 - 2scurte tripod si celalalt lung dintre oase/tripod- erau uzate dar mai putin. pus in bormasina si slefuit un pic sa tina pana saptamana viitoare cand imi vin distantiere:

 

attachicon.gifIMG_1793.JPGattachicon.gifIMG_1797.JPGattachicon.gifIMG_1798.JPG

attachicon.gifIMG_1794.JPGattachicon.gifIMG_1796.JPG

 

nah - bagat vaselina siliconica la marele greu peste tot.

sincer mi-as fi dorit sa desfac oasele si tripoda acum ceva ani dar ... asta este - stim data viitoare.

 

numai bine,

paul

bre da ghinionist ai mai fost. cared ca ai scos mobra asta dintr-o fantana parasita. altfel nu se explica starea in care e. am desfacut o gramada de stroame cu destui km sau destul de folosite, ca sa zic asa si la nici una nu am gasit cate gasesti tu la a ta.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da , e Fabio in actiune . El a montat :

 

- placute Brembo

- extenzie de parbriz MRA

- manere incalzite Oxford ( ce bune au fost azi ! )

- crash bars fabricat de Drenaline in Portugalia

- scut motor din aluminiu fabricat de Drenaline in Portugalia

- cric central fabricat de Bogdan Harea ( foarte usor de folosit si stabil ) !

- anvelope Metzeler Tourance

- kit de lant DID

- ungator de lant Loobman

 

Si mi-am mai facut eu de lucru acum vreo 2 saptamani cand am montat handguards OEM .

 

Rezultatul e urmatorul :

post-59520-0-21177000-1393707864_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da , e Fabio in actiune . El a montat :

 

- placute Brembo

- extenzie de parbriz MRA

- manere incalzite Oxford ( ce bune au fost azi ! )

- crash bars fabricat de Drenaline in Portugalia

- scut motor din aluminiu fabricat de Drenaline in Portugalia

- cric central fabricat de Bogdan Harea ( foarte usor de folosit si stabil ) !

- anvelope Metzeler Tourance

- kit de lant DID

- ungator de lant Loobman

 

Si mi-am mai facut eu de lucru acum vreo 2 saptamani cand am montat handguards OEM .

 

Rezultatul e urmatorul :

Vad ca l-ai pregatit de fapte mari :10:

 

Interesant scutul ala de la Drenaline.. cum de ai ajuns la modelul asta, ai gasit prin tara pe undeva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca l-ai pregatit de fapte mari :10:

 

Interesant scutul ala de la Drenaline.. cum de ai ajuns la modelul asta, ai gasit prin tara pe undeva?

De fapte mari , desigur ! Urmeaza suporti si genti laterale , top case si tankbag exista, GPS exista , mai trebuie doar kilomeeeetriiiii.... :)

 

Nu, suportul de la Drenaline nu a fost cumparat din tara .

 

Insa, in curand se vor gasi usor in tara pentru ca am semnat un contract de import cu Drenaline pentru o perioada lunga . Au inceput sa soseasca primele comenzi . Pentru V-Strom se vor putea livra CRASH BARS si SCUT.

post-59520-0-60023800-1393712162_thumb.jpg

post-59520-0-98836500-1393712181_thumb.jpg

post-59520-0-40682000-1393712195_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre da ghinionist ai mai fost. cared ca ai scos mobra asta dintr-o fantana parasita. altfel nu se explica starea in care e. am desfacut o gramada de stroame cu destui km sau destul de folosite, ca sa zic asa si la nici una nu am gasit cate gasesti tu la a ta.

Exact asa aratau si ai mei pe la 75000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre da ghinionist ai mai fost. cared ca ai scos mobra asta dintr-o fantana parasita. altfel nu se explica starea in care e. am desfacut o gramada de stroame cu destui km sau destul de folosite, ca sa zic asa si la nici una nu am gasit cate gasesti tu la a ta.

ma... nu-l consider ghinion. la 10 ani vechime si folosit zilnic cel putin in ultimii 3 ani - consider doar ca a fost neglijenta din partea mea ca nu am verificat mai demult acei rulmenti la bascula/tripod. cred ca nici acum nu as fi verificat (jocul nu il sesizezi pana nu desfaci si cureti) daca nu inlocuiam telescopul spate cu wilbers.

de paranoia azi am schimbat rulmentii la jug cu cilindrici + simeringurile de rigoare de la rulmenti+ simering praf + burdufuri jambe :D - astia erau in ordine si inca mai aveau vaselina + viata.

daca anul acesta rezolv si reglatul de joc la supape - va fi de vis.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ce a patit arcul original? Am impresia ca nu este demontabil. Ce am vazut pe advrider, puneau o saiba de 8 mm ,segmentata pe din doua, sub arc pt al intari si fara sa demonteze amortizorul in piese component.

Arcul original e prea moale, eu merg singur cu preloadul la maxim, cand mai vine vorba si de pasager...nu e de bine.

amortizorule desfacubil, dovada:

04_hyperprorearspring4.jpg

 

Doar ca e desfacubil intr-un fel foarte prost: trebuie sa comprimi mecanismul de preload si sa desfaci o siguranta din capatul superior al amortizorului, asta tinand cont ca ai si furtunul ala care duce la butoiasul din care reglezi preload-ul.

Plus ca desteptii au pus un surub M3 cu cap imbus de 1.5 pentru fixarea mecanismului de preload pe corpul amortizorului, care se desface doar cu burghiul de 3.

Gandita cu fundul toata treaba.

 

Cat a costat frumusetea aia de telescop Wilbers si cum te-ai decis pt. aceasta marca (stiu ca este o decizie grea)?

Am cumparat doar arcul, nu tot amortizorul, Am luat Wilbers pentru ca are rata de compresie liniara.

Hyperpro era neliniar, ceea ce la V-strom nu prea se potriveste pentru ca suspensia e deja neliniara datorita constructiei ei (cu oase si ce mai e pe acolo).

 

Amortizorul complet de la Wilbers e vreo 650 de euro, bani pe care nu sunt pregatit sa-i dau, alte prioritati :)

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma ... pretul nu (mai) conteaza - 749 eu ca am vrut high/low compression si preload hidraulic (din seria dai un ban dar stii ca nu-l mai ai :D).

wilbers am mai avut pe translap si i-am mai ales pt ca sunt la indemana - europa - pt cei 5 ani de garantie si ca iti pun valvele in functie de ce vrei de la motoreta - suspensie mai ferma sau mai moale.

m-am mai bazat un pic pe review-urile online si erau cotati cumva la fel ca si ohlins.

 

stima,

paul

 

Cat a costat frumusetea aia de telescop Wilbers si cum te-ai decis pt. aceasta marca (stiu ca este o decizie grea)?

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

, mai trebuie doar kilomeeeetriiiii.... :)

vezi ca vinde cineva :))

la modelul asta de incalzire a ghidonului poti sa-mi zici te rog daca se incalzeste tot mansonul ?

eu am un model mai vechi si nu intelegeam de ce sunt cu degetele reci tot timpul. zilele trecute am observat ca se incalzesc doar in podul palmei :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se incalzeste tot mansonul destul de uniform . Sigur ca senzatia de cald este mai accentuata in zona centrala , dar cred ca e doar efectul faptului ca acolo sunt peirderile mai mici . Oricum , cu handguards si manere incalzite , m-am simtit bine . Si purtam manusi simple , de piele , de vara .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arcul original e prea moale, eu merg singur cu preloadul la maxim, cand mai vine vorba si de pasager...nu e de bine.

amortizorule desfacubil, dovada:

04_hyperprorearspring4.jpg

 

Doar ca e desfacubil intr-un fel foarte prost: trebuie sa comprimi mecanismul de preload si sa desfaci o siguranta din capatul superior al amortizorului, asta tinand cont ca ai si furtunul ala care duce la butoiasul din care reglezi preload-ul.

Plus ca desteptii au pus un surub M3 cu cap imbus de 1.5 pentru fixarea mecanismului de preload pe corpul amortizorului, care se desface doar cu burghiul de 3.

Gandita cu fundul toata treaba.

 

Am cumparat doar arcul, nu tot amortizorul, Am luat Wilbers pentru ca are rata de compresie liniara.

Hyperpro era neliniar, ceea ce la V-strom nu prea se potriveste pentru ca suspensia e deja neliniara datorita constructiei ei (cu oase si ce mai e pe acolo).

 

Amortizorul complet de la Wilbers e vreo 650 de euro, bani pe care nu sunt pregatit sa-i dau, alte prioritati :)

Se schimba usor arcul.

Eu am pus burghiul pe el ca nu iesea cu imbus de 1,5 am filetat M4 si am pus surub cu cap hexagon.

Pentru comprimare poti folosi un toc mai mic de geam sau orice rama metalica sau din lem foarte solid, doua bucati de lemn, fier si un cric preferabil hidraulic mai ales daca executi operatiunea singur. IMportant este ca odata comprimat sa folosesti niste WD40 si un pic de ciocaneala ca sa se desprinda usor.siguranta iese cu o surubelnita dreapta si la fel se pune si inapoi.

 

Referitor la arc eu am mers pe hyperpro progresiv 80-130kg si nu-mi pare rau fata de cel original care are 75 se simte mult mai bine.

Astept sa-mi gaseasca un prieten amortizor de zx9r sau un aftermarket de SRAD cu rezervor separat (cel original de SRAD nu incape), sunt mai lungi au cursa mai mare full reglabile si servisabile, iar daca folosesc arcul meu nu vor fi probleme.

Imediat ce fac adaptarea o sa postez aici si ce implica modificarile astea. Pretul pentru o unitate completa este exagerat un amortizor wilbers, ohlins sau hyperpro costa cat un kit profii de suspenssion lift +10cm pentru un suzuki jimny care include: 4 amortizoare,4 arcuri, furtunuri de frana mai lungi, 4 tendoane, bucsi complete, flanse adaptoare, bari panhard etc si nu vad de ce o diferenta atat de mare.

Adaptarea de la un srad sau zx9 nu trebuie sa duca mai mult de 100 de euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

za intiminators? how much? US or UE? numa review-uri pozitive am auzit despre astea.

US.

Din pacate usps trimite in ro cu asigurare - 45 dolari aprox. ricor au pe net transport 20 dolari pt ro dar nu se aplica. merita comandat cate 2 bucati si atunci transportul per bucata e 20-25 dolari - eu am comandat 2 bucati ca sa imi merite.

povestim.

 

stima,

paul

 

monteaza-le odata si revino cu impresii :D

eu cred ca va fi doar de bine.

povestim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la ungerea preventiva a rulmentilor cu ace de la suspensia spate, ce presupune operatiunea, daca as vrea sa o fac preventiv ? Sa zicem ca motocicleta mea este din 2008, 34000km, sper ca nu arata prea rau treaba acolo, dar as vrea sa mai pun niste vaselina, sa imi iau de-o grija. Nu vreau sa desfac si sa pun totul pe masa ca sa le ung. Am sanse sa bag niste vaselina acolo cu un minim de manopera ? Am doar un stander de spate, chei de tot felul, chiar si dinanometrice. M-as descurca de unul singur ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

eu m-as baga la uns acolo la fiecare 2 ani mai ales daca se merge pe ploaie.

trebuie suspendata moto de spate ca sa poti sa dai tripod + bascula jos. pt spatiu - trebuie data si evacuarea jos.

pt bascula mai trebuie o cheie speciala sa desfaci piulita de blocare de la ax si sa o strangi inapoi la cuplu.

pe mine m-au ajutat si topicurile astea - foarte detaliate:

 

stima,
paul


LE - chiar as fi curios cate motociclete cu peste 4 ani vechime, mai mult de 40k km si mers pe ploaie (sau spalat la jet) mai au vaselina acolo.

suki pune foarte putina vaselina pe rulmenti - am vazut si la aia noi si apoi si la cei de jug.

daca imi amintesc bine si la roti se eftinesc la rulmenti si pun doar pe o parte (aia exterioara) capsati - dar nu mai tin minte exact - ar fi de verificat.

 

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...