Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

  • 2 weeks later...

Salutare V-Stromisti,

 

Vreau sa schimb uleiul in telescoape si manualul zice ca intra 524 ml in fiecare de tipul SAE 5W-20. Trebuie sa bag exact 524 ml? Nu de alta dar ve vinde la 1 litru si asta inseamna sa cumpar 2 litri.

 

Ce ulei imi recomandati si ce trebuie sa schimb?...doar simeringurile?

 

Multumesc,

Toate cele bune,

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare V-Stromisti,

 

Vreau sa schimb uleiul in telescoape si manualul zice ca intra 524 ml in fiecare de tipul SAE 5W-20. Trebuie sa bag exact 524 ml? Nu de alta dar ve vinde la 1 litru si asta inseamna sa cumpar 2 litri.

 

Ce ulei imi recomandati si ce trebuie sa schimb?...doar simeringurile?

 

Multumesc,

Toate cele bune,

Mihai

 

manualul recomanda SS08 ca si ulei. Conform forumurilor echivalentul de la Motul ar fi 10W. Unii folosesc fie 15W fie 7,5W sau 5W. Pe principiul ce i se potriveste la fiecare.Apoi unii pun fix 524 ml masurati la ochi, evident :), altii pun doar 500 ml. E vreo 50 de lei litru de ulei. O fi mult, o fi putin, merita, nu merita, 11 euro in plus sau in minus... fiecare decide pt el, dar de ce nu au scris 500ml in manual.

Semeringurile de ulei se schimba obligatoriu, in functie de cati ani au se schimba cele de praf. Degeaba schimbi alea de ulei si prafu continua sa intre si sa le macine prematur. Conform manualului se mai masoara arcu sa fie la dimenisunea care trebuie. Serivce limit 435 mm. Daca faci serviceul la 3-4 ani inlocuiestele linistit, eu personal le voi schimba la fiecare service. Unii zic ca service ul se face la fiecare 2 ani, altii zic ca la fiecare 15 mii de km, manualul spune ca trebuie sa inspectezi tuburile interioare la fiecare 12 mii de km, lucru care il faci doar cand faci serviceul :) In realitate nu se intampla nici macar in germania treaba aceasta.

 

Am mai auzit pe aici pe forum ca unii schimba doar uleiul fara sa desfaca nimic in telescop, dar dupa ce vei desface si vei vedea cata mazga e acolo in telescop, iti vei da seama ca acea operatiune este complet inutila.

 

Mai sunt niste cuzineti(sau cum sor numii) de teflon care daca se uzeaza trebuie inlocuiti caci alfel semeringurile de ulei vor avea de suferit si furca va curge. Pornesc de la premiza ca inlocuiesti uleiul ca au trecut ceva ani decand nu a fost schimbat, te enerveaza suspensia ca e prea rigida si telescoapele nu curg. Daca curg... e posibil, dar nu obligatoriu, sa trebuiasca sa schimbi acei cuzineti. Daca trebuie sau nu iti va spune mecanicul cand face bucati furca.

 

Ca si costuri totale (ulei, semeringuri ulei/praf, sprayuri de curatat, manopera) ajungi pe la 300 de lei + - diferiti factori. Zic minus pt ca poti procura poate piesele mai ieftin de undeva, sau poate faci economie la manopera, daca ai presa de bagat semeringu la locu lui.

 

Manualul spune clar, se schimba semeringu de ulei, cel de praf si acei cuzineti "slide metals" trebuie inlocuiti de fiecare data cand se face serviceul. Noi facem cum stim mai bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte buna explicatia!

 

eu fac schimbul de ulei/simeringuri la 2 ani si intotdeauna cu telescopul dat jos, inspectati cuzinetii si spalate tuburile cu benzina sau motorina. nu fac eu manevra asta ...eu doar ma uit :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tii la viata si buzunarul tau schimbi uleiul la 12k sau 2 ani. Am gasit de la meduze la dinozauri sau chiar nimic (nici macar ulei) in furci. Cine ma cunoaste stie ca insist pe demontarea si curatarea fiecarei componenta a suspensiei pentru ca altfel se uzeaza destul de repede si cresc costurile ca sa nu mai vorbim de tinuta de drum. Si asa stroama nu are cea mai stralucita furca, hai macar sa o intretinem cum trebuie. Ulei+semeringuri noi de fiecare data. Alea de praf doar daca e necesar, si spalarea fiecarei piesute pana e luna. uleiul cel mai bine e sa il pui la coloana de aer nu la cantitate ca acolo nu e foarte precis pe cand inaltiea coloanei e fixa. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spatiul care ramane deasupra uleiului, atunci cand telescopul sta vertical, cu susul in sus, este ocupat de aer. Aceasta este coloana de aer.

Cam in orice manual de telescoape se specifica atat cantitatea de ulei care trebuie folosita, cat si inaltimea coloaneai de aer care trebuie sa ramana intre suprafata uleiului si buza de sus a telescopului (jambe sau pahare, in functie de ce tip e telescopul: normal sau USD). E ca la motor: cartea zice sa bagi cantitatea cutare de ulei si nivelul de ulei sa fie la joja/fereastra. Dupa ce te iei? Eu mai degraba dupa nivelul la joja/fereastra sau inaltimea coloanei de aer, decat dupa cantitatea de ulei. Cantitatea de ulei ma ajuta doar ca sa stiu cam cat ulei sa cumpar, nu sa reglez nivele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

La multi ani si multa sanatate tuturor!

 

 

Salutare V-Stromisti,

 

Vreau sa schimb uleiul in telescoape si manualul zice ca intra 524 ml in fiecare de tipul SAE 5W-20. Trebuie sa bag exact 524 ml? Nu de alta dar ve vinde la 1 litru si asta inseamna sa cumpar 2 litri.

 

Ce ulei imi recomandati si ce trebuie sa schimb?...doar simeringurile?

 

Multumesc,

Toate cele bune,

Mihai

Neaparat sintetic mai ales daca se schimba mai rar de o data pe an.

Eu fac schimbul o data pe an, cateodata de 2 ori (dar este exagerat). Folosesc Motul Factory Line - linia lor sintetica pentru telescoape.

https://www.motul.com/ro/ro/products/oils-lubricants?f%5Bapplication%5D=145&f%5Bquality%5D=31&f%5Brange%5D=21

Am folosit 2.5w, 5W, 7.5w, 10W, 15W si combinatii intre ele. Apoi cu diverse lungimi la coloana de aer - de la 120mm la 160mm.

Cel mai oki pentru mine (doar strada mai buna sau mai proasta, touring) - 7.5w cu 150 mm coloana de aer (iti va fi suficient 1L).

coloana de aer se masoara dupa ce faci cateva curse sus jos la tija, tija impinsa pana in capat si evident fara arc.

daca simeringurile de ulei sunt imbatranite (nu neaparat vechi) e recomandat sa o faci - posibil sa inceapa sa iti curga imediat dupa ce schimbi uleiul pentru ca daca interiorul/uleiul este curat - iti va face presiune mai mare la denivelari.

 

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de informatii! La multi ani! :)

 

La multi ani si multa sanatate tuturor!

 

 

Neaparat sintetic mai ales daca se schimba mai rar de o data pe an.

Eu fac schimbul o data pe an, cateodata de 2 ori (dar este exagerat). Folosesc Motul Factory Line - linia lor sintetica pentru telescoape.

https://www.motul.com/ro/ro/products/oils-lubricants?f%5Bapplication%5D=145&f%5Bquality%5D=31&f%5Brange%5D=21

Am folosit 2.5w, 5W, 7.5w, 10W, 15W si combinatii intre ele. Apoi cu diverse lungimi la coloana de aer - de la 120mm la 160mm.

Cel mai oki pentru mine (doar strada mai buna sau mai proasta, touring) - 7.5w cu 150 mm coloana de aer (iti va fi suficient 1L).

coloana de aer se masoara dupa ce faci cateva curse sus jos la tija, tija impinsa pana in capat si evident fara arc.

daca simeringurile de ulei sunt imbatranite (nu neaparat vechi) e recomandat sa o faci - posibil sa inceapa sa iti curga imediat dupa ce schimbi uleiul pentru ca daca interiorul/uleiul este curat - iti va face presiune mai mare la denivelari.

 

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor V-Stromistilor !

Ma bate un gand de ceva timp sa imi achizitionez un V-Strom 1000 dar nu stiu prea multe detalii despre el si m-am gandit ca cea mai buna idee e sa va intreb pe voi, detinatori si buni cunoscatori ai motocicletei.

Am citit acest forum cat de cat dar n-am avut rabdarea necesara sa parcurg cele 600 si ceva de pagini.

M-ar interesa pareri pro si contra, date tehnice, ce probleme ati intampinat, sfaturi, etc.

Am 1,75 m si 75 kg, mentionez ca pot lua in considerare si 650-ul in cazul in care cea de 1000 este prea inalta pt mine.

 

Multumesc frumos , astept cu interes raspunsurile voastre ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

M-ar interesa o janta de roata fata de DL 650 / 1000 pe 19". Vreau sa fac o adaptare la un alt motor. Daca are cineva, astept o oferta pe PM. Sau poate stiti pe cineva care dezmembreaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor V-Stromistilor !

Ma bate un gand de ceva timp sa imi achizitionez un V-Strom 1000 dar nu stiu prea multe detalii despre el si m-am gandit ca cea mai buna idee e sa va intreb pe voi, detinatori si buni cunoscatori ai motocicletei.

Am citit acest forum cat de cat dar n-am avut rabdarea necesara sa parcurg cele 600 si ceva de pagini.

M-ar interesa pareri pro si contra, date tehnice, ce probleme ati intampinat, sfaturi, etc.

Am 1,75 m si 75 kg, mentionez ca pot lua in considerare si 650-ul in cazul in care cea de 1000 este prea inalta pt mine.

 

Multumesc frumos , astept cu interes raspunsurile voastre ! :D

Nu am Vstrom, am Transalp, dar am fost la drive test Yamaha si m-am dat cu Super Tenere 1200, care imi pare putin mai inalt decat al meu, poate. Eu am 1.85 si am ajuns bine cu piciorele jos. La diferenta de inaltime intre mine si tine, de 10 cm poate se simte diferenta, avand in vedere ca si inaltimea la vStrom este alta decat de pe ce vii tu. Incerca un motor in gama asta de inaltime si vezi cum ajungi jos cu picioarele.

Editat de kalator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am Vstrom, am Transalp, dar am fost la drive test Yamaha si m-am dat cu Super Tenere 1200, care imi pare putin mai inalt decat al meu, poate. Eu am 1.85 si am ajuns bine cu piciorele jos. La diferenta de inaltime intre mine si tine, de 10 cm poate se simte diferenta, avand in vedere ca si inaltimea la vStrom este alta decat de pe ce vii tu. Incerca un motor in gama asta de inaltime si vezi cum ajungi jos cu picioarele.

Da, asta e ideea sa gasesc un motor pt drive test dar eu acum locuiesc in Germania si am cautat toate reprezentantele Suzuki din zona si niciuna nu o are pe cea de 1000. Dar 10 cm e destul in cazuri de genul :)) sper sa nu fie chiar asa de inalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici unul de 650 nu au? Vezi cum stai pe ea si intreba care este diferenta de garda intre cele doua modele. Si nu te opri doar la Suzuki. Du-te si la alte reprezentante, Honda, BMW, etc, toti care au ceva in gama asta. Sau mergi la handler-i, sigur gasesti ceva, si urca-te pe ele si vezi cum stai.

Editat de kalator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...