Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

my 2 cents about ABS:

 

Disclaimer: am K9 cu ABS

 

E adevarat ca sunt conditii in care franarea este mai rapida fara ABS decat cu ABS (asta scrie inclusiv in manualul motocicletei). Probabil ca si pe aici sunt multi care cred ca pot opri mai repede fara ABS decat fara si e posibil sa aiba dreptate. Problema e ca ABS-ul nu e util atunci cand esti concentrat si franezi astfel incat sa nu ajungi sa il folosesti. ABS-ul e util atunci cand esti cu mintea pe coclauri si face diferenta intre a te duce in nas si a ramane pe 2 roti. Sau atunci cand iti opreste / sare ceva in fata pe o suprafata cu aderenta scazuta.

 

In 98% din cazuri nu am nevoie de ABS. Dar mi s-a intamplat vara asta sa ma salveze de cel putin 2 ori. In una din ocazii mi-era rau si mi-am pierdut concentrarea. Fara ABS ma culegeau de pe jos. Pentru 2-3 situatii din astea, pentru mine a meritat sa iau ABS. Si nu e ca si cum am mers doar cu ABS.

 

Pentru mine, a lua cu ABS e ca si cum cumpar o asigurare. Dai banii si speri / te straduiesti sa nu ai nevoie.

 

In off:

 

Vara trecuta am mers cu niste prieteni prin Apuseni, pe coclauri ( dupa Carpathian 2 Wheels Guide). Prin noroaie, pe coborari, cu ABS nedecuplabil e dubios. Da, nu pricep de ce nu l-au facut decuplabil. Am avut cateva ocazii (coborari pe noroi, sau pe iarba) in care tineam franele maxime si coboram incetisor in caraiala ABS-ului. Ma gandesc ca daca as fi avut si niste anvelope mai ok pentru asta, ar fi ajutat. Aveam Metzeler Tourance.

 

Vazusem pe stromtrooper parca un mod prin care isi facusera unii ABS-ul decuplabil. Deocamdata nu m-as apuca sa umblu la partea aia de electrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cele noi,cel mai probabil că pierzi garanția dacă te apuci să tai fire si să pui intrerupatoare...rămâne varianta cu scosul siguranței.

Pe de altă parte,modelul din 2017 vine cu 2moduri ABS,în care unul din moduri,zice că ar fi mai puțin intrusiv...îți permite o blocare foarte scurtă a roții...chiar sunt curios ce eficiență va avea pe off.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci cum am facut eu la o masina la care esp nu era decuplabil si cu care am participat la niste competitii de amatori: o siguranta intrerupta (arsa) cu 2 fire cositorite pe terminale, un soclu de siguranta pe fir (se gaseste de-a gata pe la accesorii auto) cu siguranta corespunzatoare montata si inseriat cu un switch. Nu modifici nimic, nu tai fire, si ai comoditatea unui buton on/off.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cele noi,cel mai probabil că pierzi garanția dacă te apuci să tai fire si să pui intrerupatoare...rămâne varianta cu scosul siguranței.

Pe de altă parte,modelul din 2017 vine cu 2moduri ABS,în care unul din moduri,zice că ar fi mai puțin intrusiv...îți permite o blocare foarte scurtă a roții...chiar sunt curios ce eficiență va avea pe off.

 

 

Controlul tractiunii are doua moduri, nu ABS-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, bine, variante exista. Nu stiu insa de ce nu au pus optiunea de a decupla ABS-ul standard, mai ales ca una dintre reclamele la noul VS este chiar pe coclauri. Dar, ma rog, nici asta nu ar ajuta daca esti idiot clasat. Am vazut pe YouTube un (cuvant urat) care nu a decuplat ABS de pe un 1200 GS si s-a dus la vale de i-au sarit cutiile laterale si top-case-ul. S-a oprit intr-un sant, daca imi aduc bine aminte. Era un drum in panta cu macadam. Pe astfel de portiuni e nashpa rau de tot daca nu poti sa blochezi spatele si sa o derapezi intr-o parte macar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers pe off ceva. Si totdeauna cu ABS. Nu am avut nici o problema. Am coborat de sus de pe varf la pasul Urdele de nenumarate ori. Singura data cand am picat a fost cand am mers cu motorul oprit si nu am avut abs (undeva im muntii Cindrel).

Eu am vrut sa imi fac buton de decuplare abs. Am chiar toate componentele dar m-am razgandit. Nu are rost. Merge bine si cu abs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pana anul asta nu am avut ABS(K4) si am facut mult off-road. Anul asta mi-am luat V-Stromul nou si nu simt niciun dezavantaj pe off-road cu ABS-ul cuplat. Ba chiar am ramas placut impresionat cat de bine franeaza cu ABS pe macadam ud. Si merg destul de "in forta" si pe off-road.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, bine, variante exista. Nu stiu insa de ce nu au pus optiunea de a decupla ABS-ul standard, mai ales ca una dintre reclamele la noul VS este chiar pe coclauri. Dar, ma rog, nici asta nu ar ajuta daca esti idiot clasat. Am vazut pe YouTube un (cuvant urat) care nu a decuplat ABS de pe un 1200 GS si s-a dus la vale de i-au sarit cutiile laterale si top-case-ul. S-a oprit intr-un sant, daca imi aduc bine aminte. Era un drum in panta cu macadam. Pe astfel de portiuni e nashpa rau de tot daca nu poti sa blochezi spatele si sa o derapezi intr-o parte macar.

Stiu filmul si ai zis bine bmw, mai vechiut, cu abs arhaic. Tehnica a evoluat si decuplarea abs nu mai este necesara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea mai de ”buget “ au un abs suficient de performant care sa nu trebuiasca decuplat in nici o situatie. Principala caracteristica este viteza de raspuns sau nr de cicluri pe sec. Da cine sa mai caute “amanunte “ tehnice cand reclama detine adevarul absolut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am schimbat in toamna trecuta GSR-ul cu un V-strom 650 model 2015,ambele au ABS. Daca la gsr ABS-ul mi sa parut super fitza pot sa spun ca la V-Storm am ramas putin speriat atunci cand pe macadam cu putine frunze uscate pe jos am incercat franele-atunci am inteles de ce exista la unele mobre abs decuplabil dar oricum e bine sa-l ai,daca esti atent iti spune f exact cata aderenta ai .

In alta ordine de idei tot caut pe acest topic despre releul de incarcare si nu reusesc sa ma lamuresc ce ar fi recomandat pentru asta a mea.La Gsr am patit-o intr-o plimbare ca am ramas fara incarcare si anul asta planuiesc o plimbare mai lunga cu noul utilaj.Ideea e ca m-am apucat sa tot adaug consumatori pe ea:mansoane incalzite,sa incalzita,proiectoare,priza pentru telefon bine am zis sa compensez consumul suplimentar prin schimbarea becurilor de far cu unele pe led dar ma gandesc ca tot ar trebui sa am un releu de rezerva la mine.Tot citesc despre SH847 si Sh775.La momentul asta mobra e aproape noua are 4500 km dar planuies o plimbare de 10000 in vara asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucian stiu că poate să meargă mult si bine pana sa crape dar o dată ce ai patit-o si ai rămas în mijlocul drumului( Si atunci eram la Sibiu) suflu si in iaurt. Și nici gsr-ul nu avea f mulți km in jur de 25000 dar dupa am mai săpat nitel si am aflat că era un defect de fabricatie iar Suzuki făcuse o rechemare in service mai putin pentru cele din Romania 😀🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Alea mai de ”buget “ au un abs suficient de performant care sa nu trebuiasca decuplat in nici o situatie. Principala caracteristica este viteza de raspuns sau nr de cicluri pe sec. Da cine sa mai caute “amanunte “ tehnice cand reclama detine adevarul absolut.

Gresit. Cand vii la vale pe off cu o mobra de 200 si de chile o sa vrei o roata spate fara abs. Fata e ok sa aube ca sa nu o trantesti. Da sa nu ai pe spate e un singurul mod de a te opri cat de cat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Fa-ti asigurare de calatorie si da-i bataie. Daca vrei MUSAI sa iei si-un releu cu tine, ia si asa ceva. Ai motor nou, e si-n garantie (daca am inteles bine), nu te doare capul.

» Post actualizat in 26 Feb 2018 19:58

Garanția se sf anul asta in aprilie si oricum cand rămâi în drum pe afara nu prea te ajuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...