Jump to content

Recommended Posts

"Unii" dau "sfaturi" din ce citesc! Ivan P ti-a spus cum a facut el și a avut satisfactia unei suspensii mai bune. Asta e, nu putem fi toți egali! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici nu am susținut că suntem egali.

Le mulțumesc celor care și-au făcut timp să îmi răspundă, însă eu tot nu am aflat dacă cei care au montat arcuri progresive au adăugat distanțiere. 

Poate o s-o fac și pe asta, să pun valve. Găsesc în țară? Nu aș vrea să ies în pagubă totală cu arcurile progresive, am băgat deja 34 mil în suspensie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce ai bagat atatia bani?

In imbunatatiri sau si reparatii?

Ca e mult rau de tot. Mai bine luai amortizorul de la ivanp. 

Si esti primul de la care aud ca s-a micsorat garda dupa ce ai montat arcurile hyperpro. Si eu am pe spate si imi ajunge. Si garda nu s-a micsorat. Ba chiar e mai mare la incarcare ca nu se mai barceste motoreta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 mil amortizor spate, 7 arcurile.

Amortizorul lui era personalizat pentru el. Eu l-am vrut reglat pentru mine. Prestează excelent, sunt foarte mulțumit, îl am de un an și ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, sorin 666 a spus:

parerea mea pt. suspensia 650 (empirica) singura solutie e Ricor. 

Ce e aia, ce face și de unde? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Lucian_M said:

însă eu tot nu am aflat dacă cei care au montat arcuri progresive au adăugat distanțiere. 

 

Da, la arcul progresiv spate a trebuit sa ii fac o saiba distantoare ca SAG-ul initial era prea mare.

saiba.thumb.jpg.713f1406e76cb9f593d2e1177f1c3fbb.jpg

 

Pe fata incearca totusi cu niste teava PPR, iti tai 2 bucati mai lungi decat distantierele originale (sa zicem 10-15-20mm mai lungi), le pui sus si vezi cum merge, nu e mare bataie de cap - oricum mai ai si reglajul de preload din capacele de la furca. 

Daca nu iti place ideea cu PPR pe care sa il lasi acolo definitiv, dupa ce ai gasit dimensiunea corecta, poti sa iti faci distantiere din metal de lungimea potrivita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum naiba ai comprimat arcul ala? si cum de nu ajungea reglajul preloadului sa faci treaba asta?  eu m-am batut cu el si la 650 K9 si la 1000AL16 sa il pun pe telescop, iar la 1000 a trebuit sa il dau jos sa il rotesc un pic susul fata de jos ca se dereglase si abea apoi a puscat pt mobra in pozitia buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emilian, cam așa m-am gândit să procedez.

 

Cooldeep, singura explicație e că PROBABIL nu sunt fix arcurile pentru Vstrom. Dar cam greu să îmi fi greșit comanda Tibi Troia.

De arcurile față e vorba, pe spate e amortizor nou. Mă rog, anul trecut era nou, acum e sh.

IMG_20190827_150607.jpg

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am avut XTZ750 si arcuri progresive, scria in manualul arcurilor pentru XTZ750 cum sa le montez. Din cate imi amintesc, era doar vorba de pus arcurile in locul celor originale, in rest ramanea tot cum era original. Sigur e si pt VStrom manual. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, cooldeep said:

cum naiba ai comprimat arcul ala? si cum de nu ajungea reglajul preloadului sa faci treaba asta?

Mi-am facut un dispozitiv din lemn si cu un cric hidraulic tip crocodil ca sa dau arcul original jos si sa il pun pe ala nou.

Imediat ce am pus arcul nou sus, statea mobra aproape drept pe cricul lateral cu preload-ul la minim, ceea ce nu era valabil cu arcul original. Asa ca mi-a facut un prieten saiba si e mai bine.

Eu arcul l-am luat din UK de pe ebay.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca pui o saiba in plus comprimi arcul mai mult deci ridici mai mult mobra, e ca si cum ai mai adauga niste cursa la preload.

A e incaputul telescopului
B e finalul telescopului
- - - e arcul original

- - - - e arcul progresiv care se lasa mai putin

S e saiba

 

A - - - B (original)

A - - - - B ( amortizor cu arc progresiv)
A - - - - SB ( amortizor cu arc progresiv si saiba) se vede clar ca e mai sus in nici intr un caz mai jos ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, fara saiba era motorul mai jos.

Eu ziceam ca pe cricul lateral daca e mai coborata motocicleta, ea va sta mai dreapta, daca e mai ridicata - va sta mai aplecata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus pe spate arcul progresiv si nu a facut nici o modificare la ciclistica. Si nu are saiba nicaieri. Voi aveti alte arcuri. Ati pus macar arcurile noi langa alea vechi sa vedeti diferenta?

Caius zice ca alea hyp sunt mai groase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe 650-ul meu era la fel ca la Vraji, arcurile din furca nu au modificat cu nimic ciclistica si nu am avut nevoie de niciun distantier. Daca tot sunt luate de noi, de ce nu iei legatura cu distribuitorul sa clarifici si sa rezolvi problema in loc sa te incapatanezi cu tot soiul de tiganii?

Edited by xtx

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vrajitoru said:

Voi aveti alte arcuri. Ati pus macar arcurile noi langa alea vechi sa vedeti diferenta?

Caius zice ca alea hyp sunt mai groase

Posibil sa fie mai scurt, nu l-am comparat cu ala vechi sa vad daca e diferit.

Da, hyperpro e mai gros.

6 hours ago, cooldeep said:

cum naiba ai comprimat arcul ala?

https://www.stromtrooper.com/v-strom-modifications-performance/31816-sonic-front-hyperpro-rear-springs.html

 

Tot in link-ul asta, arcul hyperpro pare mai scurt.

 

Edited by emilian_rks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, cooldeep a spus:

pai daca pui o saiba in plus comprimi arcul mai mult deci ridici mai mult mobra, e ca si cum ai mai adauga niste cursa la preload.

A e incaputul telescopului
B e finalul telescopului
- - - e arcul original

- - - - e arcul progresiv care se lasa mai putin

S e saiba

 

A - - - B (original)

A - - - - B ( amortizor cu arc progresiv)
A - - - - SB ( amortizor cu arc progresiv si saiba) se vede clar ca e mai sus in nici intr un caz mai jos ...

 Vezi ca acolo mai sunt niste parghii si s-ar putea sa fie pe invers. La fel cum "oasele" mai lungi coboare motocicleta si invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nici o treaba parghile. Cand se comprima arcu la max roata e cu sagul cel mai mic. Cand arcul e decomprimat la max, atunci roata e in pozitia cea mai inalta.

 

Cat despre hyperpro a durat 40 de min sa imi trimita manualul pdf. Scris frumos in engleza direct la producator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Experimentez și eu mâine, deocamdată combinația Heineken + Jaggermeister m-au făcut henț.

*m-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci H7 le asta Osram night breaker unlimited in combinatie cu miarul asta nou sunt jalea de pe lume.

Primul a cedat la 5300 de km de folosire, la mama draq, l-am vazut ca i chior la granita dintre Albania si Muntenegru... Am gonit spre casa, nu m a prins noaptea.

Acum al 2 lea a cedat nu la mai mult de 5800 km. De data asta era usor noapte si l-am vazut cu ochii mei cum mergea si mergea si deodata nu mai mergea. Asa ca am venit acas cu cornering lightul meu(prietenii stiu de ce) pe care a trebuit sa il indrept :) si din cand in cand rupeam ochii la soferi cu ledul de pe faza lunga.
3 aspecte aici.

1. nu le place la modelul acesta (unlimited si H7) voltajul de 14.2 care este aproape nonstop pe mobra. Tensiunea reuseste sa scada cand e pornita si faza lunga si ledurile de ceata, dar nu poti merge asa non stop ca sa protejezi becul de faza scurta.
2. legenda spune ca becurile cu filament se ard la aprindere si ca multele stingeri si aprinderi le face rau. De data asta l-am aprins si stins de multe ori (din butonul de pornire) pt a testa teoria, a tinut cat celalat deci legenda e un fel de mit, fapt confirmat si de faptul ca asta s a ars in mers.

3. cum naiba am facut atatia km intr un timp asa de scurt si imi place la nebunie intervalul acesta de multi km pt service :)


Insist, inginerii care au gandit un singur bec pt faza scurta sunt niste cretini. Cum sa ramai chior si orb in mijlocul campului/strazii...


Problema mea ramane. Nu ma pot adapta la lumina asta de peste 6 mii de K pt faza scurta, deci nu pot monta led de china. Am condus cateva ore in noapte o masina de asta noua cu leduri care erau pe la 5 mii de K si mi s a parut la limita limitei, pur si simplu nu ma pot adapta. Si da am probleme psihice si cu xenoanele :)

Avand in vedere ca H7 Osram NB unlimited e cu probleme, am observat si pe masina ca cedeaza cam repede si avand in vedere ca pe o masina toyota am avut GE (general electric) si au fost aproape la fel de intense ca Osram H4 NB unlimited, voi face un test si pe GEuri sa vedem cat tin astea cu voltaju asta in faruri. Inca nu m am hotarat ce GE sa iau, dar voi gasi eu ceva interesant de test :) Mai am becul ala orginal cu care o venit mobra, din amintiri e osram clasic, dar e chior rau saracu :(

PS ca sa nu creem confuzii Osram spune clar ca pt modelul de mai sus, testate la 13,2V tin undeva la 250 de ore si nominal sunt date la 150 de ore de functionare. Pe km facuti eu estimez ca au tinut la mine undeva la 100 de ore. Mai spun ca H4 pe faza scurta sunt rate-uite la 300 de ore (deci dublu fata de H7) si sunt testate la 13,2V la peste 500 de ore de functionare. Pacat ca nu gasesc date de genul acesta la GE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai măsurat tu 14.2V PE BECUL DE FAR? Mă întreb ce tensiune ar fi în cazul ăsta pe baterie - e imposibil zic eu să nu existe deloc cădere de tensiune pe fire. Eu sunt fan Osram Silverstar, pe moto am de >25000km și 3 sezoane. Diferența de luminozitate față de NB e mică, testat pe auto cu 1 NB pe o parte și 1 SV pe cealaltă. Sunt mai multe generații de NB de la Osram, cele mai noi fiind cică mai longevive. Mă gândesc că și vibrațiile le-au scurtat viața, filamentul în stare de incandescență e sensibil la așa ceva, iar genul ăsta de becuri sunt supravoltate din start (gen becurile de lanternă de 2.5 sau 2.2V alimentate la 3V). Există însă și fake-uri Osram, am găsit "hoțram" pe aliexpress și mi-au fost oferite de niște unii becuri aparent identice, în ambalaj aproape identic, când aveam magazin fizic. La 1/2 preț față de furnizorii oficiali bineinteles. Am refuzat și nu știu ce performanțe au. 

Nu înțeleg ce pitici ai împotriva xenonului sau led-ului, nu sunt adeptul retrofiturilor de genul, însă acum 2 zile m-am întors dintr-o călătorie de 3000 km parcurși +50% noaptea cu o mașină cu xenon OEM și e MULT mai ok decât cu halogene, fapt confirmat și de colegii de drum, unul dintre pasagerii mei trecând la un moment dat la volanul celeilalte mașini echipată cu halogen pt vreo 200km parcurși noaptea. De ledurile adaptive de la BMW (auto, pe moto nu am testat, nici nu știu dacă au funcționalitate similară) noi nu mai zic, sunt ceva de vis! În schimb am fost dezamăgit de ledurile unui Nissan, tot OEM, aveam lumină mai bună cu Silverstar pe o mașină de 15 ani. 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Atat la masini, cat si la motorete, tensiunea de 14.2V e perfect normala si nu are cum sa afecteaze sistemele electrice si electronice.

Acum, pentru toate becurile astea cu filament ultra mega giga luminoase, care se bazeaza pe acelasi principiu de cand is ele, s'a facut un compromis major -> durata de viata. In termeni simpli, treaba sta chiar si mai simplu: e mai luminos fiindca "arde" mai tare, ceea ce e datorat de un filament mai subtire, care se "consuma" mai repede.

Am testat si eu acu ixshpe mii de ani un tip de bec dintr'asta la masina si dupa fix un an au cedat ambele... sincer, intensitatea nu era semnificativ mai mare decat becul stock, drept urmare am renuntat la ele si merg pe becurile clasice care dureaza muuulti ani.

No, pana n'or sa bage peste tot becuri cu leduri, va trebui sa "suferim", sau sa ne adaptam :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filament mai subtire = rezistenta electrica mai mare = curent electric mai mic = temperatura mai mica = lumina mai putina

 

Problema arderii becurilor mai luminoase nu e data de grosimea filamentului ci de faptul ca pentru lumina mai puternica e nevoie de temperatura mai mare a filamentului obtinuta prin curent electric mai mare. Consumarea filamentului apare din cauza evaporarii de material din filament. Pentru reducerea acestui fenomen se umple becul cu un gaz inert, care trebuie sa fie si slab conductor termic pentru ca altfel scade temperatura filamentului si automat eficienta luminoasa. De obicei se umple cu argon si o leaca de azot.

Si s-au tot cautau materiale mai eficiente decat wolframul, dar apoi s-a trecut la cele cu descarcari in gaze: becurile numite cu xenon.

Dar de cand a progresat tehnologia LED, o sa uitam de becurile cu filament 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, john17 said:

Ai măsurat tu 14.2V PE BECUL DE FAR? Mă întreb ce tensiune ar fi în cazul ăsta pe baterie - e imposibil zic eu să nu existe deloc cădere de tensiune pe fire. Eu sunt fan Osram Silverstar, pe moto am de >25000km și 3 sezoane. Diferența de luminozitate față de NB e mică, testat pe auto cu 1 NB pe o parte și 1 SV pe cealaltă. Sunt mai multe generații de NB de la Osram, cele mai noi fiind cică mai longevive. Mă gândesc că și vibrațiile le-au scurtat viața, filamentul în stare de incandescență e sensibil la așa ceva, iar genul ăsta de becuri sunt supravoltate din start (gen becurile de lanternă de 2.5 sau 2.2V alimentate la 3V). Există însă și fake-uri Osram, am găsit "hoțram" pe aliexpress și mi-au fost oferite de niște unii becuri aparent identice, în ambalaj aproape identic, când aveam magazin fizic. La 1/2 preț față de furnizorii oficiali bineinteles. Am refuzat și nu știu ce performanțe au. 

Nu înțeleg ce pitici ai împotriva xenonului sau led-ului, nu sunt adeptul retrofiturilor de genul, însă acum 2 zile m-am întors dintr-o călătorie de 3000 km parcurși +50% noaptea cu o mașină cu xenon OEM și e MULT mai ok decât cu halogene, fapt confirmat și de colegii de drum, unul dintre pasagerii mei trecând la un moment dat la volanul celeilalte mașini echipată cu halogen pt vreo 200km parcurși noaptea. De ledurile adaptive de la BMW (auto, pe moto nu am testat, nici nu știu dacă au funcționalitate similară) noi nu mai zic, sunt ceva de vis! În schimb am fost dezamăgit de ledurile unui Nissan, tot OEM, aveam lumină mai bună cu Silverstar pe o mașină de 15 ani. 

 

Nu compara xenon oem sau leduri oem mai ales o matrice led cu a pune in locul unui bec un led de china sau un xenon de china. Nu are absulut nici o treaba una cu alta. Nu are nici o treaba temperatura de culoare si in nici intr un caz paternul. Am discutat pe tema asta inclusiv aici dar acu mult mai multa vreme. Tot aici am aratat cum ledul de china in far nu poate folosi in intregime oglina din cauza pozitionarii pastilei si pierzi fix cea mai importanta parte din oglinda (care e si cea mai mare) adica cea de pe mijloc. De asemenea tot aici am spus clar ca le vechiul strom dupa 50 de K km am schimbat vechile Osram NB ultimate H4 nu pt ca s au ars ci pt ca filamentul arata foarte rau si nu prea mai dadeau lumina, doar ca acolo e alta povestea cu tensiunea la incarcare si e alta povestea cu cat voltaj ajunge pe becuri. Mai sus in postul meu am scris clar cate ore sunt rate-uite H4 le si cate ore sunt rate-uite de producator H7le.


Cum ma joc cu toate felurile de becuri pe la lucru, si de regula vb de leduri de minim 150 W, becuri cu descarcare de minim 2-300 de W si becuri cu filmanet de 2 mii de W, stiu cate ceva despre lumina si mai ales cum se comporta in diferite situatii, iar treaba cu voltajul in becurile cu filament e testata de ani de zile. Eu personal nu folosesc becurile astea cu filmaent de 1-2mii de W la intensitatea maxima ci la 90%, si uite asa cum producatorul scrie pe bec 75-500 de ore de functionare, am reusit sa le dublez si la unele chiar sa le triplez durata de exploatare. Cand te uiti la lumina data cu ochiul liber nu vezi vreo diferenta de flux luminos intre acealsi bec alimentat la 210  V sau alimentat la 240 de V. La fel cum un bec cu descarcare in gaz de china fata de un osram nu au nici o treaba. Desi constuite identic, te uiti la ele si nu poti deosebi un bec de altul, in momentul cand il bagi in sistemul optic vezi clar diferentele, temperatura de culoare mult mai mare la china, patern neuniform si o gramada de lumina inspre UV acolo unde este totusi vizibila, cine stie cat o fi in realitate in spectrul invizibil.

Tot mai sus am scris ca am venit cu 3 leduri pornite spre casa si ca temperatura asta de peste 6 mii de K nu e placuta pt mine si ca am condus masina cu matrice led care are temp de culoare pe la 5 mii si ca nu exista termen de comparatie intre ele. Chiar daca nu folosesc aceleasi cuvinte, spun acelasi lucru, iar o parte din discutii sunt intinse pe ani de zile si dezbatute chiar si pe FB in grupul nostru.
In principiu nu prea conteaza ce fel de NB folosesti (silverstar, ultimate, laser) absulut toate au fise de produs la osram pe site si la toate pt H7 au aceleasi specificatii, Tensiune nominala de 12V, 150 de ore de functionare, testate la 13,2V tin 250 ore, care fata de H4 sunt 1/2 ca si durata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...