Jump to content

Motociclismul in tricou, fara casca si fara stress


Recommended Posts

Diferenta in opinia mea e cea intre utilizarea cotidiana, naturala, ca si mijloc de locomotie in grecia si utilizarea saptamanala, seara la Mc sau in weekend pe cheia la noi (ma refer la majoritatea utilizatorilor in ambele tari).

Diferenta e data de raportul intre cei care utilizeaza motocicleta ca un mijloc alternativ de deplasare si cei care merg pe motocicleta ptr a fi vazuti pe ea. la ei e ceva, la noi diametral opus.

Foarte la obiect ;)

Intre ei si noi, si cred ca ati vazut-o cu totii personal, diferenta este de ani de adaptare si educare reciproca. Motocilistii sunt ceva la fel de obisnuit ca si caprele sau faimosul "ela re malaka" ... le-au intrat in sange.

Si la ei in anii '70 cand se ridicau cat de cat erau probleme similare cu cele pe care le avem noi, si sunt la fel de golani si ei, singura diferenta este ca astia totusi au un fel de bun-simt ancestral, nu as sti cum sa definesc asta dar se respecta pe ei insisi si pe ceilalti.

 

Acum sunt evoluati, merg pe utilitate majoritatea ca in orasele lor pe patru roti mori incet ca si la noi in trafic, dar majoritatea au 2 motoare sau motor si scuter. Au si vitezane gramada, doar ca le scot pentru "turistele" straineze ( au inteles ca scopul principal al ss-urilor in afara circuitului sau a autostrazii este cel de aspirator de turizde ;) - nu de alta dar grecoaicele de obicei nu poti sa le urci pe motor... mai repede le rostogolesti).

 

Ideea e ca si lor le-a luat o gramada de timp sa inteleaga si sa se adapteze, ca si francezilor, sau englezilor.

Respectul trebuie invatat si reinvatat in fiecare zi, si e clar ca trebuie sa il oferi ca sa il primesti. Acum clar sun a campanie AMR dar cam asa stau lucrurile.

 

Si ca sa ma intorc la greci, si la epoca lor de aur... am un prieten foarte bun si cu care am lucrat mult, tipul are acum 46 de ani si doua fete, si 17 cicatrici serioase pe el de la motor. De la el stiu cum era vazut "de vecini"si cam ce fel de satanist si violator de capre il credeau "oamenii de buna credinta" cand era pustan cu motor si singurul cu piercinguri pe o raza de 15km.

 

Clar trebuie sa treaca timp si la noi, si pana ajungem acolo unde altii sunt acum, trebuie sa fim invatam de la ei si altii si mai mut sa aplicam in trafic decat pe forum.

Si cred sincer ca daca am sa reusesc vreodata sa convertesc un pokemon ss gelat (ss=sexyshlapi) la motociclism si respect, ma declar fericit si poate devin si eu preacuvios :cheers: .... cine nu a adormit citind poate comenta :D

Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Coboriti mai in jos de Grecia si o sa constatati cum motoarele devin mai chinezesti si mai mici, tricourile regula generala si castile miracol.

 

Lumea este cum este nu cum o stim. Bineinteles ca daca acest adevar ar fi acceptat, forumurile ar deveni lipsite de subiect :cheers:

Link to post
Share on other sites
Coboriti mai in jos de Grecia si o sa constatati cum motoarele devin mai chinezesti si mai mici, tricourile regula generala si castile miracol.

 

Lumea este cum este nu cum o stim. Bineinteles ca daca acest adevar ar fi acceptat, forumurile ar deveni lipsite de subiect :cheers:

 

Aia nu-si permit decat chinezesti mici si nu au educatie. E altceva.

Link to post
Share on other sites
Coboriti mai in jos de Grecia si o sa constatati cum motoarele devin mai chinezesti si mai mici, tricourile regula generala si castile miracol.

 

Orientul mijlociu e chiar extrem la moto si nu numai. Acolo saracia si obiceiul dicteaza.

 

Sa vezi acolo mosnegi pe motorete chinezesti obscure cum "o ard" doar la textila, cu galabia in vant (camasa aia lunga pana la glezne) si cu fes sau turban pe cap, ce smecherii fac pe ele si cate chestii cara fara sa aiba suporti sau coburi. La ei e cu "voia Domnului".

 

Faza cea mai tare este ca pana si aia se respecta in trafic si chiar au un trafic unde orice e posibil, dar nu vezi sa se injure, iar singurele degete aratate sunt cand fac gestul de "asteapta". Am vazut in Cairo un ambuteiaj intr-o intersectie cu 6 intrari (acolo chiar exista) care s-a fluidizat in vreo patru minute "la mica intelegere" ca politaiul de trafic statea jos pe bordura si fuma.

 

Si la aia se poate, crocodilii nu au decat 20 mil. de oameni in Cairo si vreo 4 mil de vehicule inregistrate, basca cele ilegale (si acolo chiar circula orice).

Link to post
Share on other sites

si pe afara se merge fara .. nimic, mai ales in grecia, dar acolo is mai mult pe scutere.

 

in general pe la romanica s-a implementat in mintea lor faza ca sunt cool si smekeri. asta e atitudinea generala si am incetat de mult sa imi mai ridic astfel de probleme si sa ma enervez cand ii vad dezbracati.

 

nu ma intereseaza ca isi rupe capul un fraier? de ce sa ne stresam? e pielea voastra? ne racim gurile degeaba cand le vorbim. Apoi te mai iau si de prost.. ca ei sunt smekeri.

Uneori le doresc sa muste din asfalt.. sa temrina cu smekeria gramada peste ei.

Link to post
Share on other sites

Eu cred ca e totusi foarte riscant fara echipament, oricat de civilizati ar fi soferii. Intotdeauna va fi unul care nu a dormit sau pur si simplu viseaza la volan. Sunt convins ca au o gramada de accidente soldate cu raniri din cauza nepurtarii echipamentului de protectie. Si oricum oameni care nu judeca si se pun in pericol si pe ei si pe altii vor fi intotdeauna. Mergi pe Stefan cel Mare la ora 6 seara si o sa vezi specimene din toate categoriile: taximetristi, motociclisti, scuteristi, soferite, soferi, etc.

 

Cu moto dau doar 2 exemple: - prin zona Circului un motociclist mergea pe linia de tramvai si cu pasager in spate ( o citi rubrica de accidente sa vada cati au cazut de la mai putin?)

- la iesirea din pasajul Obor, altul a depasit coloana oprita prin dreapta, cu 40-50km/h, imbracat in tricou si pantaloni scurti. Cred ca soferul autobuzului din fata mea l-a vazut si nu a deschis usile decat dupa ce a trecut inconstientul, altfel ...... aparea la Pro Tv la ora 5.

 

Cu masina nici nu mai e nevoie de exemple.

 

Problema principala e ca la noi nu s-a inteles ca odata cu carnetul ai si o gramada de responsabilitati. Cumulat cu lipsa bunului simt elementar are ca rezultat ceea ce vedem pe strazi. Petarde sunt din toate categoriile soferi, scuteristi, motociclisti.

Edited by adyrip1
Link to post
Share on other sites
Eu nu m-as bucura neaparat daca as putea sa merg fara casca sau fara echipamente de protectie, ci mai degraba daca s-ar "putea" si la noi ca la "ei" (... ai dreaq pariszieni !)

Adu Sena incoace si POATE se schimba ceva.

Link to post
Share on other sites

In februarie anu' asta mergeau baietii prin Paris si cand era gheata pe jos (pe trotuare, pe alocuri, ca soselele erau curate). Imbracati, cu husa trasa peste genunchi si maini, parpaiau la scutere de n-aveau treaba.

 

Un prieten mi-a spus despre un tip (tot parizian) cu niste conturi foarte mari in banca, realizate pe munca proprie, care se duce la firma cu Burgmanul. Si n-are nici o jena. Tipul de la care mi-am luat masina (similar ca situatie si cariera cu cel dinainte, dar cu afaceri in Romania) mi-a zis ca o schimba doar din cauza imaginii fata de partenerii lui de afaceri, care-l luau peste picior ca n-are "bemveu".

 

Eram in taxi pe una din centurile Parisului de 45 de minute, blocaj, bla bla ... s-a auzit o toba de motor si am vazut cum i s-au strans mainile pe volan taximetristei (o tanti cameruneza), sa nu cumva sa schimbe directia masinii.

 

La noi, se aduna mai multe chestii. Nu prea mai exista frica de pedeapsa, deoarece pana si pentru uciderea a 2 persoane se dau pedepse cu suspendare, se conduce cu alcoolul in nas sau fara permis, pe principiul "las' ca n-o patesc eu" sau "platesc o amenda si gata". De 5 luni fac naveta pe DN1, si am vazut faze de luat carnet sau batut in organele de reproducere cu ranga (sa-i fie indepartate caracteristicile de idiot din fondul genetic) incat mi s-a acrit. Pur si simplu orice tampenie posibila se poate face, o s-o intalniti la un moment dat, pentru ca nu mai exista clopotelul ala de frica in neuroni care sa zica "bah, hai sa nu intorc pe dubla continua, ca poate fac accident si stau 1 an dupa gratii".

 

Adaugam infrastructura infecta, cu omu' a carui prima grija e sa traga de volan ca sa evite groapa/gura de canal/santul ca sa-si protejeze masina la care plateste rate pe 200 de ani. Adaugam nervii provocati de intarzieri din cauza traficului, de copt in masina, de sefi idioti care freaca omul la cap cu cereri imposibile. Adaugam grijile de-acasa ale fiecaruia (facturi, certuri, nervi, lipsa bani, etc), si uite-asa scad din ce in ce mai mult sansele de a avea soferi calmi, relaxati, care sa fie atenti la volan si ingaduitori. Vorba cantecului ala de la Parazitii: cand omu n-are ce sa puna-n farfurie / cu siguranta-l doare fix in pu*a unde-arunca o hartie. Asa si cu soferii... pe majoritatea ii doare tot acolo de motociclisti :D ca se imbunatateste situatia, e adevarat; dar pana macar 80-90% din soferi vor CONDUCE si nu vor INDREPTE MASINA INTR-O DIRECTIE OARECARE, mai e cale lunga.

 

Iar de noi ... numai de bine :blink: cine intelege si are minte sa-si puna casca si echipament, bravo lui. Cine nu ... merge pe noroc, si dupa ce treci prin spitale si te chinui cu refacut pielea de pe tine si recuperat de oase rupte, iti mai schimbi un pic perspectiva de zmeu. Bineinteles, cine are noroc sa mai POATA sa isi schimbe perspectiva.

Link to post
Share on other sites

anul trecut eram prin martie la Salonic cu prietena mea, si intr-adevar gemea de motorete, dar intr-o armonie aproape perfecta cu masinile. Dar la un moment dat, pe drumul de acces in Salonic, la 5 masini in fata mea, o masina a schimbat fara sa se asigure banda si rezultatul a fost decesul instantaneu al unui motociclist si al pasagerului de pe un Varadero de 1.000, echipati cu casti, manusi si cizme. Le-am vazut literalmente craniile zdrobite pe asfalt. Deci, si la ei shit happens. Doar ca mult mai rar, probabil. Anyway, m-a marcat scena respectiva, e crancen sa vezi asa ceva live

Link to post
Share on other sites
Doar ca mult mai rar, probabil.

Nope, per total au mai multi morti pe sosele, si nu cred ca-s majoritatea soferi:

 

Total Number of Road Accident Deaths Per Million Population - 2007

 

 

 

Dar daca ar merge si la noi motociclistii cum merg ai lor la ei, i-am bate si pe rusi in clasamentul ala.

Link to post
Share on other sites

Da vad ca stam foarte bine in statistici.

 

Cred ca e vorba de nivelul de civilizatie pe care il avem, pana cand n-am sa mai aud de la diverse persoane: "aaa ti-ai luat motor, hmm, te-ai facut si tu donatori de organe", va dati seama si sti si voi cum vad cei din exterior lucrurile. De fiecare data cand se intampla cate un accident, in marea majoritate a cazurilor, motociclistul este vinovat, excluzand situatiile cand se dovedeste clar la fata locului vinovatul...

Link to post
Share on other sites

Pe vremuri motocicleta era o moda, si nu toti isi permiteau, iar majoritatea nici nu stiau ce-i aia casca...Adevarul e ca traficul era redus, iar riscurile mici...Chiar si reclamele la modele ne prezentau fel si fel de peisaje cu oameni neechipati, fara absolut nicio protectie pe ei...Sa conduci motocicleta era frumos, era placut, impresiona, si nu era asa riscant...

 

Vremurile au trecut, si riscurile au crescut odata cu inmultirea traficului, si a oamenilor diferiti care iau parte la el...parerea mea...

Asa ca, cine nu poarta nimic, o face pe pielea lui...sa fie sanatos :D

 

@Uncle Fester: faza cu tanti taximetrista si stransul mainilor pe volan, precauta la motorist, tine de mentalitate...si la noi sunt oameni care chiar protejeaza alti participanti la trafic, si isi doresc sa fie la randul lor protejati, dar la cum avem noi mentalitatea, nu toti sunt asa...din pacate...Bine, si ceilalti ii au pe-ai lor....oameni si oameni, iar noi, alti oameni, suntem printre ei

Edited by Mr_ORL
Link to post
Share on other sites
In februarie anu' asta mergeau baietii prin Paris si cand era gheata pe jos (pe trotuare, pe alocuri, ca soselele erau curate). Imbracati, cu husa trasa peste genunchi si maini, parpaiau la scutere de n-aveau treaba.

 

Un prieten mi-a spus despre un tip (tot parizian) cu niste conturi foarte mari in banca, realizate pe munca proprie, care se duce la firma cu Burgmanul. Si n-are nici o jena. Tipul de la care mi-am luat masina (similar ca situatie si cariera cu cel dinainte, dar cu afaceri in Romania) mi-a zis ca o schimba doar din cauza imaginii fata de partenerii lui de afaceri, care-l luau peste picior ca n-are "bemveu".

 

Eram in taxi pe una din centurile Parisului de 45 de minute, blocaj, bla bla ... s-a auzit o toba de motor si am vazut cum i s-au strans mainile pe volan taximetristei (o tanti cameruneza), sa nu cumva sa schimbe directia masinii.

 

La noi, se aduna mai multe chestii. Nu prea mai exista frica de pedeapsa, deoarece pana si pentru uciderea a 2 persoane se dau pedepse cu suspendare, se conduce cu alcoolul in nas sau fara permis, pe principiul "las' ca n-o patesc eu" sau "platesc o amenda si gata". De 5 luni fac naveta pe DN1, si am vazut faze de luat carnet sau batut in organele de reproducere cu ranga (sa-i fie indepartate caracteristicile de idiot din fondul genetic) incat mi s-a acrit. Pur si simplu orice tampenie posibila se poate face, o s-o intalniti la un moment dat, pentru ca nu mai exista clopotelul ala de frica in neuroni care sa zica "bah, hai sa nu intorc pe dubla continua, ca poate fac accident si stau 1 an dupa gratii".

 

Adaugam infrastructura infecta, cu omu' a carui prima grija e sa traga de volan ca sa evite groapa/gura de canal/santul ca sa-si protejeze masina la care plateste rate pe 200 de ani. Adaugam nervii provocati de intarzieri din cauza traficului, de copt in masina, de sefi idioti care freaca omul la cap cu cereri imposibile. Adaugam grijile de-acasa ale fiecaruia (facturi, certuri, nervi, lipsa bani, etc), si uite-asa scad din ce in ce mai mult sansele de a avea soferi calmi, relaxati, care sa fie atenti la volan si ingaduitori. Vorba cantecului ala de la Parazitii: cand omu n-are ce sa puna-n farfurie / cu siguranta-l doare fix in pu*a unde-arunca o hartie. Asa si cu soferii... pe majoritatea ii doare tot acolo de motociclisti :blink: ca se imbunatateste situatia, e adevarat; dar pana macar 80-90% din soferi vor CONDUCE si nu vor INDREPTE MASINA INTR-O DIRECTIE OARECARE, mai e cale lunga.

 

Iar de noi ... numai de bine :D cine intelege si are minte sa-si puna casca si echipament, bravo lui. Cine nu ... merge pe noroc, si dupa ce treci prin spitale si te chinui cu refacut pielea de pe tine si recuperat de oase rupte, iti mai schimbi un pic perspectiva de zmeu. Bineinteles, cine are noroc sa mai POATA sa isi schimbe perspectiva.

 

Mai avem mult pana departe ! Acum cateva luni am facut un test pe propria piele,am mers cu viteza legala o zi intreaga peste tot unde am avut treaba,n-am bruscat acceleratia de nici un fel iar rezultatele nu s-au lasat asteptate,era sa cad de n-ori sau sa fiu daramat aproape tot de atatea ori de conservari dornici de a ajunge ei in fata. Au fost si baieti cu bani de la mamica si taticu cu bembeu, coco de Bucuresti in jeep alb dar si nenea sau mai ales tanti la volanul masinii proprii :P In concluzie,nu merita...Astia suntem noi,rai dar mai ales prosti :D

Edited by Gixxx'
Link to post
Share on other sites

bre ORL, stai linistit, ca si in ziua de azi motocicleta ori este o moda, ori este ceva foarte util sa te deplasezi, ori combinatia celor doua. Pe mine ma ingrijoreaza ca motocicleta nu mai este ce era pe vremuri, adica pura pasiune si senzatia aia de liniste si libertate pe care nu ti-o dadea nimic altceva....

Link to post
Share on other sites
bre ORL, stai linistit, ca si in ziua de azi motocicleta ori este o moda, ori este ceva foarte util sa te deplasezi, ori combinatia celor doua. Pe mine ma ingrijoreaza ca motocicleta nu mai este ce era pe vremuri, adica pura pasiune si senzatia aia de liniste si libertate pe care nu ti-o dadea nimic altceva....

 

Orice ia caracter de masa (cum e tendinta si la noi) iese din categoria pasiune si trece in ce spui tu mai sus. Macar de ar ajunge utilitate si nu ar ramane ca acum doar fitza. Cand trece la utilitate, deja se diminueaza exagerarile de orice fel ar fi, se constinetizeaza mai mult si mai ales se inteleg insrtuctiunile de folosire.

Link to post
Share on other sites

Am observat cum in cateva posturi am fost criticat ca ridic in slavi mersul fara casca si echipament.

Nu asta am vrut sa spun, din contra consider ca e obligatoriu daca tii la pielea ta.

Dar constatarea facuta in grecia si faptul ca-mi e greu sa acuz un popor ca e (cuvant urat) si fara simt de conservare ma face sa cred ca mersul fara casca vine dintr-o siguranta destul de mare data de conditiile de trafic de la ei. Asta-i tot

Link to post
Share on other sites
Mai avem mult pana departe ! Acum cateva luni am facut un test pe propria piele,am mers cu viteza legala o zi intreaga peste tot unde am avut treaba,n-am bruscat acceleratia de nici un fel iar rezultatele nu s-au lasat asteptate,era sa cad de n-ori sau sa fiu daramat aproape tot de atatea ori de conservari dornici de a ajunge ei in fata. Au fost si baieti cu bani de la mamica si taticu cu bembeu, coco de Bucuresti in jeep alb dar si nenea sau mai ales tanti la volanul masinii proprii :blink: In concluzie,nu merita...Astia suntem noi,rai dar mai ales prosti :D

 

 

Aoloeoooo, nu-mi mai aduce aminte. Cand am fost la concursul de stunt riding, mi se aprindea becul de la ulei cum treceam de 4.500 rpm. Asa ca am mers incet pana acolo si inapoi. O adevarata peripetie sa traversezi Bucurestiul in legalitate, toti se urcau pe mine, fortau banda, ma aruncau in bordura, claxoane la semafor cand plecam mai usurel. Noroc cu toba care mai facea ceva galagie.

La noi e si o idee imbecila tiparita in mintea soferilor: "ai motor, du-te frate cu 200, ce stai langa mine sa ma incurci, nu conteaza ca esti in oras!" De aici apar o gramda de belele cu incepatorii care inca nu cunosc traficul si inca nu si-au format un stil de mers.

Edited by Metal Heart
Link to post
Share on other sites
Aoloeoooo, nu-mi mai aduce aminte. Cand am fost la concursul de stunt riding, mi se aprindea becul de la ulei cum treceam de 4.500 rpm. Asa ca am mers incet pana acolo si inapoi. O adevarata peripetie sa traversezi Bucurestiul in legalitate, toti se urcau pe mine, fortau banda, ma aruncau in bordura, claxoane la semafor cand plecam mai usurel. Noroc cu toba care mai facea ceva galagie.

La noi e si o idee imbecila tiparita in mintea soferilor: "ai motor, du-te frate cu 200, ce stai langa mine sa ma incurci, nu conteaza ca esti in oras!" De aici apar o gramda de belele cu incepatorii care inca nu cunosc traficul si inca nu si-au format un stil de mers.

 

Chestia asta am observat-o si la ei sa stii. Te vad in spate, iti fac loc sa treci...nu sa te opresti langa ei sa admiri acropole. Ptr asta mergi in coloana. Daca nu profiti cand ti-au facut loc, se repliaza in pozitie normala...si mai treci...cand ai noroc. Si intr-un fel mi se pare normal. De asta mi se pare aiurea incrancenarea unor automobilisti de a nu te lasa sa te strecori, ptr ca nu raman ei mai in urma...ci in aceeasi pozitie in coloana. Motocicleta...se duce mai departe oricum, nu se aseaza in fata unuia.

Link to post
Share on other sites

Da, asa cum a scris Preacuviosul in Grecia ca si in multe orase din Europa conduita pe sosea isi spune cuvantul. La fel , la radul meu am avut ocazia sa merg destul de mult pe batranul continent cu masina (nu cu motorul). Pot spune cu mana pe inima ca nici nu se compara cu sofatul in Romania. Imi aduc aminte ca acum 7-8 ani se spunea de turci ca sunt nebuni, ca merg cu viteza... Turcii sunt unii dintre cei mai buni soferi ai Europei dupa parerea mea. In Grecia pe autostrada la 160km/h stateam pe loc, in Germania la fel. Ba mai mult, la noi pe A2 daca vrei sa intri intr-o depasire si vine melteanu cu 10km in plus fata de tine , iti da flash-uri de la 20km distanta sa nu cumva sa te bagi, pe cand in alte tari , asa cum a zis initiatorul topicului schimbi banda din scurt si nimeni nu te claxoneaza sau nu te opreste pe dreapta sa va luati la maciuci.

Da, si eu cred la fel, o sa treaca multi ani pana o sa avem aceea conduita care sa iti permita sa mergi fara prea mult echipament de protectie in oras. Pe de alta parte cred ca ar trebui facut si un rezumat la accidentele lor de pe autostrazi.....sa vezi acolo accidente in lant cu 20 de masini facute pilaf.

 

 

PS: stiti care-i culmea, masini de lux cum sunt la noi in tara nu vezi in multe orase din Europa..... si o spun cu mana pe inima, cred ca initiatorul topicului poate confirma masinile vazute in Grecia.

Link to post
Share on other sites

:rock: Am fost recent intr-o scurta calatorie pana in Budapesta, eu cu masina si un prieten cu motoru, tin sa spun ca nu am condus mai releaxat si fericit in viata mea ca acolo si e valabil si pt prietenul meu motorist. De la intrare in Ungaria am observat o schimbare dramatica in bine fata de drum, pana in Budapesta am mers pe european care era mult superior autostrazii noastre. Pe langa calitatea drumului, "calitatea soferilor" m-a marcat, pe langa faptul ca nu am vazut flash-uri, toata lumea statea frumos pe banda 1, se merge regulamentar, toata lumea(inclusiv eu) respecta limita de viteza, cand vroia cate unu sa depaseasca il vedeai frumos in spate dar nu se baga in c.uru masinii si nu iti dadea flash-uri, dupa depasire se baga inapoi pe banda 1 si uneori imi dadea si un "multumesc" din avarii(chiar si motociclistii). In oras la fel am ramas marcat de atitudinea soferilor intre ei si fata de motociclisti, care erau in numar foarte mare. Am mai oservat foarte multi "oameni normali" motociclisti si varste inaintate care mi-au dat de inteles ca motocicleta e ceea ce ar trebui sa fie peste tot pe langa o placere, un mijloc de transport si unul chiar foarte comod si econom. As mai avea multe de spus despre ce am observat acolo la modul de condus si cat de civilizati sunt soferii de acolo dar trebuie vazut pe viu ca sa iti faci cu adevarat o parere, eu nu am crezut cu adevarat pana nu am vazut. Cum am intrat inapoi in romania am devenit stresat, nervos si ofuscat...

 

Suntem pe drumul bun zic eu, dar mai sunt vreo 100 de ani cel putin pana sa ajungem ca ei...

Link to post
Share on other sites
Ideea era alta dar sunteti prea ignoranti sa intelegeti. Daca vedeti ca se mananca un rahat afara va intrebati de ce nu se mananca si in Romania.

 

daca nu ai inteles despre ce e vorba nu te baga numai de amorul artei.

Nu promovam ideea "nici afara nu se paorte, deci nu purtati nici voi" ma refeream in general la faptul ca ideea de a fi cool este materializata de slapi, tricou si bermude.

 

 

bre ORL, stai linistit, ca si in ziua de azi motocicleta ori este o moda, ori este ceva foarte util sa te deplasezi, ori combinatia celor doua. Pe mine ma ingrijoreaza ca motocicleta nu mai este ce era pe vremuri, adica pura pasiune si senzatia aia de liniste si libertate pe care nu ti-o dadea nimic altceva....

 

dupa vorba unor mari clasici in viata..Sad but true

Link to post
Share on other sites
Pe vremuri motocicleta era o moda, si nu toti isi permiteau, iar majoritatea nici nu stiau ce-i aia casca...Adevarul e ca traficul era redus, iar riscurile mici...Chiar si reclamele la modele ne prezentau fel si fel de peisaje cu oameni neechipati, fara absolut nicio protectie pe ei...Sa conduci motocicleta era frumos, era placut, impresiona, si nu era asa riscant...

 

 

nu stiu de care vremuri vorbesti tu dar prin anii `70 cine avea motocicleta o avea pentru ca nu avea bani de masina...si mergea pana si pe zapada daca tzinea.....tragea de ea cat putea ( cu ce sa te spargi in figuri ? cu ij, jawa, cz, dnepr, ural, mz, simson....zi tu un model fitzos din vremea aia... ).

traficul era redus dar aveai tata la strazi cu piatra de rau de ti se acrea.....si mai aveai si tramvaiele alea cu doua vagoane, si autobuzele alea cu burduf de nu stiai incotro se duce burdufu`....

 

mie dimpotriva mi se pare ca azi motocicleta este un moft; pe bune si pe bune; cu banii de pe un motor poti sa-ti iei un smart sau peugeot sau fiat panda - la sh sau chiar nou; depinde ce motor ai ; nou sau sh - si macar cu ala mergi tot anul si nu te sparge vantu` n fata pe autostrada si mai cari si un bagaj si nici nu te ploua.

 

stiind toate astea tot mi-am luat motor ca sa merg cu el la servici; puteam sa-mi iau un smart la sh dar mai e un mic detaliu: parcarea - si din punctul asta de vedere motocicleta incepe sa nu prea mai fie un moft; daca o sa ne inmultim ca sobolanii pe 2 roti ca in china sau india - in ciuda spaimei unora ca nu vom mai avea loc pe strazi - eu cred ca o sa fie mai bine.

Link to post
Share on other sites

Da-i in pana mea, tot un fel de manelisti is si aia.

Am un prieten care lucreaza in Cipru de citiva ani si-mi povestea ca acolo-s la ordinea zilei faze de genul: doi pe un supersport, echipamentul format din pantaloni scurti si slapi, dindu-se pe o roata.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...