Sari la conținut

KTM se retrage din Raliul Dakar!


Postări Recomandate

1911.jpg

 

Noua regula care va limita la 450cmc motocicletele incepand cu 2011, anuntata azi de organizatorii Raliului Dakar, a determinat retragerea constructorului austriac KTM, forta dominanta a competitiei din ultimii ani.

 

Dupa ce a castigat opt titluri consecutive, KTM si-a anuntat astazi retragerea din renumitul raliu, acceptand consecintele imediate ale acestui fapt. Astfel compania nu va mai fi reprezentata la raliul din America de Sud nici printr-o echipa oficiala de uzina dar nici prin echipe private sustinute de KTM. Austriecii subliniaza insa ca vor ramane implicati in acest tip de sport insa isi vor concentra eforturile asupra Campionatului Mondial si asupra altor raliuri importante.

 

Decizia organizatorilor de a schimba regulile, cu scopul de a opri dominatia KTM, venita fara nici un fel de instiintare in prealabil, loveste puternica uzina austriaca. Cu doar 6 luni inaintea startului cand nu doar echipa de uzina dar si majoritatea echipelor private sunt in pregatiri intense pentru acest raliu extrem de complex, retragerea imediata a liderului mondial in segmentul offroad este singura consecinta posibila.

 

Sursa: Motoflash

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link-ul e irelevant, esentialul l-am postat.

 

Sunt foarte surprins de decizia celor de la KTM, avand in vedere ca au modele competitive la clasa 450, dar la fel sunt surprins si de decizia organizatorilor de a limita motocicletele la 450cmc. Nu e vina celor de la KTM ca Yamaha, Aprilia, BMW si Honda nu au concurenti capabili sa sfarseasca dominatia LC4.

 

Sper ca retragerea KTM sa fie doar o victimizare temporara, pentru a atrage atentia asupra lor, urmata de o reconsiderare a deciziei de retragere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dakarul fara KTM e ca nunta fara lautari.

 

La 450 nu cred ca faceau fata la Yamaha care s-a tinut cu fruntea sus dupa 690-uri. Plus ca e chiar jenanta decizia la jumatatea anului sa retragi fix configuratia castigatoare in ultimii 10 ani. Puteau sa anunte pentru 2011... dar asa... nu are farmec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca au modele, ca doar este XTZ 660 Tenere, F650GS, etc. Si sunt sigur ca toate se pot "modifica" pt raliu ca sa fie comparabile cu KTM 660 RR. Insa de ce nu fac asta producatorii ... n-as putea sa zic ...

 

Limitarea la 450cc mi se pare ciudata si tinand cont de istoria Dakarului, nici un loc 1 nu a fost castigat vreodata de o motocicleta sub 450cc. Oare chiar asta sa fie motivul? Ca sa schimbe oarecum dinamica raliului? Nu mai zic ca mai demult se castiga/participa la dakar cu motociclete bicilindru (XRV AfricaTwin, Yamaha SuperTenere, Cagiva Elephant, etc...) Ciudat ...

 

Adi

 

Aha (ca o paranteza), se pare ca se refera noua regula doar la riderii PRO, cei amatori care au motociclete de 660 KTM, vor putea participa in 2010 la Dakar, si pt ei doar din 2011 este restrictia:

 

"On two wheels the measure was expected by many for a long time, indeed only bikes with engines of under 450cc will be accepted on the race for 2011. For 2010, an adjustment is kept for the amateurs owning 660cc allowing them to compete with a bridle. The professionals will compete on 450cc as soon as the next Dakar."

 

http://www.dakar.com/2010/DAK/presentation...s.html#art27707

 

Si aici explica si de ce:

 

http://www.dakar.com/2010/DAK/presentation...s-sportifs.html

 

Mi se pare ... rezonabila explicatia. Si cred totusi faptul ca KTM s-a nimerit sa fie asa de afectati, nu cred ca au fost tinta.

Editat de ekkemu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca au modele, ca doar este XTZ 660 Tenere, F650GS, etc. Si sunt sigur ca toate se pot "modifica" pt raliu ca sa fie comparabile cu KTM 660 RR. Insa de ce nu fac asta producatorii ... n-as putea sa zic ...

Adi

 

XT-ul si GS-ul sunt modele preistorice, ramase in urma rau cu dezvoltarea, fata de mereu updatat-ul LC4, care are si cel mai performant motor si cea mai redusa masa proprie.

 

Si mie mi se pare aiurea sa anunti la jumatatea anului o astfel de regula drastica. O sa cam aiba de suferit competitia asta.

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link-ul e irelevant, esentialul l-am postat.

 

Sunt foarte surprins de decizia celor de la KTM, avand in vedere ca au modele competitive la clasa 450, dar la fel sunt surprins si de decizia organizatorilor de a limita motocicletele la 450cmc. Nu e vina celor de la KTM ca Yamaha, Aprilia, BMW si Honda nu au concurenti capabili sa sfarseasca dominatia LC4.

 

Sper ca retragerea KTM sa fie doar o victimizare temporara, pentru a atrage atentia asupra lor, urmata de o reconsiderare a deciziei de retragere.

sa nu uitam ca in raliul paris-dakar au mai avut loc astfel de impuneri si au mai fost constructori care s au retras definitiv din competitie.vezi cazul citroen care in 1993,1994,1995,1996, a iesit campion si in momentul respectiv se stia ca buggy-ul citroen era net superior ca performante si fiabilitate masinilor celor de la mitsubishi.

in acel moment,nu se stie ce interese au fost dar a iesit o decizie ca sa nu mai poata participa echipe de uzina care nu au un model de serie ca cel din raliu,de parca masinile care concureaza mai sunt de serie si cum mitsubishi venea tare din urma si singurul contracandidat de ne invins era citroen a devenit lider in cursa.

 

sa nu uitam ca firma ktm este in momentul de fata cea ce este datorita acestui raliu.

 

ktm a precedat yamaha care era neinvinsa pana la retragerea lui stĂŠphane peterhansel.

 

aici a fost zic eu marea gaselnita a constructorului ktm,care a intrat puternic cu bani atragand cei mai buni piloti si ramanand neinvinsa pana azi

dar ktm ramane o creatie a dakarului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT-ul si GS-ul sunt modele preistorice, ramase in urma rau cu dezvoltarea, fata de mereu updatat-ul LC4, care are si cel mai performant motor si cea mai redusa masa proprie.

 

Si mie mi se pare aiurea sa anunti la jumatatea anului o astfel de regula drastica. O sa cam aiba de suferit competitia asta.

 

Da, ai dreptate cu XT-ul si GS-ul, insa ... Dakar-ul s-a vrut dintotdeauna sa fie un "rally of the people", sau cel putin asa sustin ei. Intr-adevar, dominatia KTM nu cred ca facea deloc bine, era foarte descurajanta pentru celelalte echipe, chiar daca aveau piloti buni. Oricum, e curios ca se retrage KTM si nu continua cu 450 EXC. Sa-l vedem pe Coma si Depres castigand si pe astea :D , in fata lui Verhoeven :blink:

 

Care e scopul unei competitii de genul? Nu sa fie corecta? Daca ramanea asa, in 10 ani s-ar fi ajuns sa se concureze aproape numai pe KTM 6XX RR, cel putin in clasa PRO (chiar si KTM zice ca pt 2010 avea 50 de clienti pt motociclete!)...

 

Sunt multe aspecte de discutat, nu cred ca e asa de usor sa zicem ca e bine sau rau ce-a decis ASO. Asta doar in cativa ani vom putea vedea.

 

in acel moment,nu se stie ce interese au fost

 

Mda, cu asta e posibil sa ai dreptate, insa ar fi trist sa fie asa ... la nivelul asta, intr-un sport unde te-ai astepta sa fie cea mai pura corectitudine din toata lumea, pt ca probabil ca e cel mai mediatizat si cunoscut eveniment din motorsport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fie vorba intre noi, din "Dakar" a mai ramas doar numele. Chiar daca s-a incercat suplinirea mai mult sau mai putin fericita a locatiei, mirajul Africii ramane de neinlocuit.

Eu unul, nu m-am mai uitat la ultimile 2 editii, decat informativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar ktm ramane o creatie a dakarului

 

ca dakarul a fost o posibilitate pentru ktm sa se afirme, ca a fost o rampa de lansare pentru ktm sunt de acord cu tine.

 

dar de aici pana la ce spui tu...e cale lunga.

 

pe principiul tau columb este creatorul americii

 

apropo, daca se retrag toti concurentii cu ktm cine mai participa? cine mai plateste taxele alea infernale de participare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar la husa mai sunt??? :D

 

poate nu au timp sa pregateasca un motor de 450 asa repede... un eventual esec le-ar scadea vanzarile f tare...

iar despre 450 exc r mai bine sa nu deschidem discutia.

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decizia vrea sa democratizeze Dakarul - devenise plictisitor de previzibil. Ce mai mira e short notice-ul - nu anunti cu 6 luni inainte de start ca nu mai lasi motoare >450. E ceva care s-a stricat tare in relatia ASO - KTM.

 

KTM nu are motor de 450 pregatit profi pentru long distance rally si nu risca sa-si strice numele. Anul asta foarte probabil va fi anul lui Fretigne - el a perfectionat ani de zile Yama lui de 450 si anul trecut a aratat ca merge f bine (cu toate ca schimba motorul aproape in fiecare zi - informatie de la baietii din Vectra Racing).

By the way - echipa noastra, Vectra Racing, e direct afectata de decizia asta - ei mergeau pe 690.

Foarte afectati sunt si multi piloti privati care au strans bani si au dat 20,000 Euro pe un 690, anul asta vor merge cu restrictor (adica vor avea aceeasi putere ca un 450 insa 40 kg in plus) si in ianuarie 2010 vor avea o motocicleta cu care nu mai au ce face. Vestea buna pentru fanii 690 RR - la anul in ianuarie probabil se vor putea cumpara pe bani f buni.

 

O sa fie multa lume nemultumita - eu daca as fi in locul celor de la Heroes Legend sau Africa Race as incerca sa profit foarte tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ocazia asta, tare sunt curios daca va intra si bmw-ul in competitie cu g-ul 450.

 

Eu zic ca nu intra in ianuarie 2010 - in 6 luni nu pot dezvolta un kit de rally raid si sa o mai si testeze.

Sa vedem

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce se se intimpla respecta un model folosit la mai toate concursurile in ultima vreme : ai prea multe premii consecutive --> out

Ex. WRC cu citroen, F1 cu shumi......

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

cum am deschis ca prostu un topic nou, ma simt dator sa spun si aici.

Da KTM se retrage, dar totusi pilotii de uzina sunt pe listele de concurs, cu toate ca fabrica si-a retras sprijinul pentru Dakar 2010 si se indreapta catre Africa Eco Race.

Totusi cu ce vor concura atata tim cat la clasa regina nu se mai permite accesul decat cu motoare de maxim 450cc sau care au limitatoare de capacitate pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decizia vrea sa democratizeze Dakarul - devenise plictisitor de previzibil. Ce mai mira e short notice-ul - nu anunti cu 6 luni inainte de start ca nu mai lasi motoare >450. E ceva care s-a stricat tare in relatia ASO - KTM.

 

KTM nu are motor de 450 pregatit profi pentru long distance rally si nu risca sa-si strice numele. Anul asta foarte probabil va fi anul lui Fretigne - el a perfectionat ani de zile Yama lui de 450 si anul trecut a aratat ca merge f bine (cu toate ca schimba motorul aproape in fiecare zi - informatie de la baietii din Vectra Racing).

By the way - echipa noastra, Vectra Racing, e direct afectata de decizia asta - ei mergeau pe 690.

Foarte afectati sunt si multi piloti privati care au strans bani si au dat 20,000 Euro pe un 690, anul asta vor merge cu restrictor (adica vor avea aceeasi putere ca un 450 insa 40 kg in plus) si in ianuarie 2010 vor avea o motocicleta cu care nu mai au ce face. Vestea buna pentru fanii 690 RR - la anul in ianuarie probabil se vor putea cumpara pe bani f buni.

 

O sa fie multa lume nemultumita - eu daca as fi in locul celor de la Heroes Legend sau Africa Race as incerca sa profit foarte tare.

 

 

Ai dreptate .Trebuie cativa ani sa testezi un motor nou sau vechiul 450 sa poti face toate modificarile sa reziste la 2 saptamani de raliu .Cred ca este normal sa renunte o perioada la Dakar pana reusesc sa produca un motor performant .Decat sa vina cu coada intre picioare acasa mai bine renunta cativa ani .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da KTM se retrage, dar totusi pilotii de uzina sunt pe listele de concurs, cu toate ca fabrica si-a retras sprijinul pentru Dakar 2010 si se indreapta catre Africa Eco Race.

Totusi cu ce vor concura atata tim cat la clasa regina nu se mai permite accesul decat cu motoare de maxim 450cc sau care au limitatoare de capacitate pe ele.

 

In mod sigur pilotii de uzina vor fi sprijiniti de fabrica. Doar dpdv marketing nu vor anunta ca sunt ECHIPA KTM. KTM au anuntat ca o sa-si trimita acolo camioane de asistenta. Despres, Coma si Jonah Street vor alerga cu 690 cu restrictor.

Pilotii ex-Vectra, rideri cu CV impresionant, si-au gasit locuri:

- Verhoeven va merge cu BMW

- Casteau cu Sherco

- Francisco Lopez pe Aprilia

 

Oricum, dpdv spectacol batalia in top10 va fi mult mai tare si finalul mai imprevizibil decat in anii trecuti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod sigur pilotii de uzina vor fi sprijiniti de fabrica. Doar dpdv marketing nu vor anunta ca sunt ECHIPA KTM. KTM au anuntat ca o sa-si trimita acolo camioane de asistenta. Despres, Coma si Jonah Street vor alerga cu 690 cu restrictor.

Pilotii ex-Vectra, rideri cu CV impresionant, si-au gasit locuri:

- Verhoeven va merge cu BMW

- Casteau cu Sherco

- Francisco Lopez pe Aprilia

 

Oricum, dpdv spectacol batalia in top10 va fi mult mai tare si finalul mai imprevizibil decat in anii trecuti

Aici sunt deacord cu tine, bataia va fi mult mai mare acuma si sincer mult mai interesanta. Dar pentru cunostiinta mea ce inseamna acel restrictor d.p.d.v. tehnic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Retragerea KTM poate fi legata de lipsa timpului necesar de perfectionare a motorului de 450 dar mai poate avea si alte motivatii:

- in cazul in care cineva schimba regulile jocului e indicat sa aplici contra-masuri radicale => adica joaca-te singur daca nu iti mai place cum a fost pana acum!

- modelele LC4 si LC8 se vand (ma gandesc eu) destul de bine si sunt consacrate pe piata; pe de alta parte modelele de 450 sau 525 pe cale le produce KTM sunt de hard enduro; personal nu cred ca e logic sa promovezi modele hard enduro sau cross printr-un rally raid

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa ia exemplu de la yamaha care cu un motor de 450 a iesit pe locul 2 concurand cu motoare de 690 si n-a crapat pecand stim cate motoare de 690 s-au dus dracu la editia trecuta.

se pare ca nu mai merge cu piloti buni, motoare supradimensionate si reclama multa.

o idee ar fi sa faca poste cum se faceau pe vremuri cu caii il lasai p-ala obosit si luai altul odihnit :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...