Jump to content

Recommended Posts

De ce ne place sa fim zgomotosi si sa ambalam motoarele, sa modificam tobele eventual sa le schimbam, chiar daca stim ca deranjam foarte multi oameni?

 

De ce ne place sa fim zgomotosi si sa ambalam motoarele, sa modificam tobele eventual sa le schimbam, chiar daca stim ca deranjam foarte multi oameni?

 

Va astept pe toti sa masuram zgomotul in stationare al motorului fiecaruia maine 5 iunie de ziua mediului la intrarea in parcul Herastrau la ora 20 (in principiu) la Piata Charles de Gaulle impreuna cu primaria capitalei

Link to post
Share on other sites

exista 2 explicatii in opinia mea:

 

1. tobele stoc sunt mai naspa de obicei, pline de filtre si alte chestii care impiedica functionarea optima a motocicletei.

 

2. tobele aftermarket sunt libere de aceste "chestii" de dinauntru dar totodata mai zgomotoase;

 

Parerea mea este ca ideal ar fi alegerea unor tobe aftermarket libere dar cu silencer.

 

Cei care insa fac zgomot intentionat mi se par doar niste figuranti care in lipsa de altceva, vor sa se faca si ei remarcati, chiar daca nu intereseaza pe nimeni, oricum, sau cel mult devin enervanti la un moment dat si la ore nepotrivite.

Link to post
Share on other sites

pt ca inca nu traim intr-o tara in care gigel se asigura de fiecare data cand schimba banda.... asa ca macar sa auda, daca nu vede.

 

orice ar spune oricine.... tobele zgomotoase chiar fac diferenta.

Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca tobe mai zgomotoase te fac mai "vizibil "in trafic pt cei de la volan care de fapt sunt motociclisti,ceilanti nu aud de multe ori nici sirenele oficiale,daramite niste tobe moto intr-un trafic infernal.

Nu ati fost niciodata in situatia de a auzi o sirena a salvarii si v-au trebuit 3-4 secunde pt.a o localiza din ce parte vine intr-o intersectie aglomerata ???

Eu zic ca cu multa atentie,viteza de bun simt si un far puternic folosit ziua pe faza lunga ajuta mai mult decat galagia unor tobe.

 

PS:imi place sunetul unor tobe after-market dar folosite cu bun simt(mai ales alea de cruiser,bineinteles :D ) !!

Link to post
Share on other sites

Iar ajungem la discutia aia vesnica care s-a mai dezbatut.

 

Eu am la una din motociclete toba zgomotoasa fiindca:

- arata mai bine ca aia veche originala;

- e mai usoara decat aia originala;

- aia originala avea un sunet de te p.isai pe tine de ras cand o auzeai;

- are vizibil mai multa vana cu asta decat cu aia originala;

- de cand o am pe-asta, cand vin din spate se face partie, ma lasa toata lumea sa trec, le multumesc frumos.

 

Nu s-a vaitat nimeni pana acum ca face zgomot fiindca nu ies cu ea noaptea si mai ales nu prea merg prin oras cu ea decat ziua la munca. In zone rezidentiale nu depasesc 3500 rpm si chiar nu se aude tare.

Cand bag mana in gaz, in schimb, e iadul dezlantuit. :D

Link to post
Share on other sites
De ce ne place sa fim zgomotosi si sa ambalam motoarele, sa modificam tobele eventual sa le schimbam, chiar daca stim ca deranjam foarte multi oameni?

 

 

 

Va astept pe toti sa masuram zgomotul in stationare al motorului fiecaruia maine 5 iunie de ziua mediului la intrarea in parcul Herastrau la ora 20 (in principiu) la Piata Charles de Gaulle impreuna cu primaria capitalei

 

 

Mici observatii.

 

Pentru masurarea zgomotului la motociclete este nevoie de conditii speciale, fara prea multe zgomote de fond. Ce se face acolo si ce se face pe strada (in cazul in care s-ar face) este un pic "irelevant" daca pot sa spun asa.

Stiati ca exista o "harta de zgomot" pentru Bucuresti si pentru alte orase din tara? Cei care au facut-o si de la care au si cei din Primarie aparatele sunt foarte buni prieteni de-ai ei si ei stiu cel mai bine cu ce se mananca. Asa ca, inca nu e cazul sa avem incredere in masuratorile astea facute la coltul strazii.

Link to post
Share on other sites
Parerea mea este ca tobe mai zgomotoase te fac mai "vizibil "in trafic pt cei de la volan

pentru aia care iti vin din spate. Aia din fata carora le sunt adresate tobele nu aud mai nimic mai ales daca au si ceva radio deschis.

Link to post
Share on other sites
pentru aia care iti vin din spate. Aia din fata carora le sunt adresate tobele nu aud mai nimic mai ales daca au si ceva radio deschis.

dak te lasi in baza ca ''am toba sport, deci ma aude'' te duci dreaq, toba stock e gandita de fabricant sa ajute motorul sa scoata performante maxime...la reglajele cu care ies din fabrica. eu am mers cam 2 luni cu topa sport si am avut ocazia sa gasesc si o toba originala pt motorul meu. cand le-am schimbat sport cu stock deja parca ma urcasem pe motor de 1000 nu de 600, asa de bine tragea si fin lucra de-mi ziceam''mamaaa ce motor am''...ce e drept e ca nu rezist sa merg numai cu asta originala si o mai pun din cand in cand pe cealalta sport, doar cat sa mi treaca cheful de ''nebuneala'' ca deja dupa aia ma satur de atata huruiala

Link to post
Share on other sites
dak te lasi in baza ca ''am toba sport, deci ma aude'' te duci dreaq, toba stock e gandita de fabricant sa ajute motorul sa scoata performante maxime...la reglajele cu care ies din fabrica. eu am mers cam 2 luni cu topa sport si am avut ocazia sa gasesc si o toba originala pt motorul meu. cand le-am schimbat sport cu stock deja parca ma urcasem pe motor de 1000 nu de 600, asa de bine tragea si fin lucra de-mi ziceam''mamaaa ce motor am''...ce e drept e ca nu rezist sa merg numai cu asta originala si o mai pun din cand in cand pe cealalta sport, doar cat sa mi treaca cheful de ''nebuneala'' ca deja dupa aia ma satur de atata huruiala

 

 

Daca mai ai si un filtru sport incearca power commander si vb dupa care e treaba cu toba stock vs toba sport.

Link to post
Share on other sites

Toba stock + motor stock = Love ; Toba sport + PCIII + BMC/K&N = P0rn :blink:

Vin si eu maine sa-mi masor db (sper sa nu fie o invitatie mascata la donat taloane) :D

Link to post
Share on other sites
pentru aia care iti vin din spate. Aia din fata carora le sunt adresate tobele nu aud mai nimic mai ales daca au si ceva radio deschis.

 

 

CORET

- o toba sport ar trebui sa iti dea o reactie mai buna la accelerare, un raspuns mai prompt

- treaba cu zgomotul e fizica elementara normal ca nu te aude nici draq daca tulumba e indreptata spre inapoi....

- la viteze mici e mai e mai ok pt ca cel caruia ii este destinat "semnalul sonor" are timp sa te vada dupa ce te-a auzit in prealabil si apoi sa reactioneze. in acelasi timp si tu poti opserva daca crestinul te-a vazut sau nu si sa actionezi in consecinta.

 

DAR, cand matale dom-le motociclist vi cu 150(sa nu zic mai mult) printre conservele ce se deplaseaza cu 40-60 sau franezi in ultimii 10m ide la 80-90(ca o lasi mai moale in coloana)inainte de semafor printre masinile stationate e NORMAL SI FOARTE POSIBIL sa iti mai iei o usa, sa o auzi p-aia cu "nu te-am vazut" samd.

daca mergi tare si la limita iti asumi toate riscurile nu exista de ce mi-a intors in fata exista de ce nu am reusit sa franez la timp pt a evita dar de acu nu mai esti pilot acu esti victima a unui tragic accident.

 

PS: nu va luati de mine ca le tin partea conservarilor ca nici macar nu am carnet de B :D

Link to post
Share on other sites

Cred ca punctul cheie al deschiderii acestui topic era asta:

 

Va astept pe toti sa masuram zgomotul in stationare al motorului fiecaruia maine 5 iunie de ziua mediului la intrarea in parcul Herastrau la ora 20 (in principiu) la Piata Charles de Gaulle impreuna cu primaria capitalei.

 

Restul discutiei cu argumente pro si contra se incadreaza in arhidiscutatele topicuri despre amortizoarele de zgomot si bucurestenii vor interzicerea circulatiei moto in oras dupa ora 22:00, asa ca aici se inchide.

Link to post
Share on other sites

Morala acestei actiuni este cu bataie ceva mai lunga.

In primul rand am demonstrat presei ca motocicletele se incadreaza in norme oricum ar fi ele. Nu am spus ca nu fac zgomot dar se incadreaza in norme dupa cum urmeaza:

Am verificat atat motociclete cu tobe de fabrica cat si motociclete cu ani de fabricatie diversi.

Verificarea se face dupa specificatiile producatorului scrise pe placuta cu seria motocicletei. La motocicletele mai vechi care nu au acele placute verificarea se face la media dintre turatii pe la 3000-4000 rot/min.

In afara de o Husvarna cu toba Leo Vince fara silencer toate motocicletele testate s-au incadrat in norma legala in Romania de 92 de decibeli. Deci "monicilindrele" sunt ceva mai zgomotoase.

In rest au fost verificate motociclete cu tobe gaurite, cu sitele scoase, cu Akrapovic cu silencer, fara silencer la fel la Leo vince si la turatiile scrise de producator pentru modelele respective toate se incadrau la nivelul de zgomot admis in Romania.

 

Dar... Altfel statea treaba la turatii foarte mari. amjoritatea motocicletelor aveau zgomotul inscris de fabricant pana la un maxim de 6000 de rot/min. In schimb la 8000-9000 de rot/min situatia devenea exploziva trecand de 100 de decibeli.

In concluzie daca nu vrem sa avem probleme cu legea am putea sa incercam sa mergem in trepte mai mari si in turatii mai mici. In felul asta protejam si motorul si nici nu avem probleme.

Evident ca in presa nu a aparut mare lucru dat fiind ca nu puteau sa scrie nimic de rau dar ceva ceva a aparut iar noi avem dovada si martorii necesari in caz de scandal cu zgomotul produs de motociclete. Colaborarea cu primaria a fost initiativa AMR deci nu pot sa ne acuze ca nu suntem cooperanti. La aceasta actiune initiata de primarie am colaborat exemplar si am iesit cu fruntea sus. Va rugam sa ne ajutati cu turatii mai scazute macar noaptea ca sa nu fim nevoiti sa admitem in fata nimanui ca motociclistii sunt satanisti si violatori de pensionari.

 

Partea mai nasoala a acestui test este ca....

 

In UE nivelul de zgomot admis este cu 10 decibeli sub nivelul de zgomot admis in RO.

Exista posibilitatea sa se incerce si la noi o aliniere la normele UE dat fiind numarul foarte mare de reclamatii pe aceasta problema reclamatii primite si pe adresa AMR cu privire la motociclisti. Daca se implementeaza o asemena directiva jumatate din motocicletele existente nu se mai incadreaza in norme si nu vor mai trece de ITP daca pe placuta fabricantului scire mai mult de 82 de decibeli. De RAR nici nu mai vorbesc.

 

AMR va incerca o campanie adresata cu precadere moociclistilor dar si celorlalti participanti la trafic dar numai daca primeste sprijin si din partea primariei. In aceasta campanie vom ruga motociclistii sa lase turatiile mai jos putin, fiindca dupa cum am demonstrat cu orice esapament pana in 6000 Rot/min este super ok ca decibeli. Nu am incercat si una fara tobe dar cred ca si aia se incadra la turatii scazute.

Ne vom adresa cu precadere motociclistilor fiindca la ei noi putem ajunge cel mai usor urmand sa contactam si asociatiile auto si sa ii rugam sa isi faca si ei partea lor cu automobilistii tunati.

Cu aceasta campanie vom incerca sa prevenim o situatie ca cea din Tulcea dar pentru asta avem nevoie si de ajutorul motociclistilor atat in Bucuresti cat si in tara. Sunt multe cazuri in care motocicletele vin din fabrica cu peste 92 de decibeli dar oricum majoritatea au inscris de fabricant peste 90 de decibeli. Haideti sa incercam sa lasam aceasta norma asa cum este ea incercand sa lasam turometrul sa stea sub 6000 rot/min in localitati.

Uitati-va cu totii pe placutele motocicletelor si mergeti cu ele pana in turatia scrisa acolo de fabricant ca nu a fost porst cand a scris-o. Daca ne coboara limita la 82 de decibeli am pus-o.

 

Va multumesc pentru intelegere si voi incerca sa va raspund si la intrebari si daca nu raspund astept PM la care raspund sigur.

Link to post
Share on other sites

O sa facem tot posibilul ca pragul sa fie 92 si nu 90. Suntem deschisi la discutii si gasirea unor solutii satisfacatoare.

Personal, astept cu mare interes a astfel de campanie de masurare de decibeli la masinile tunate (cu care am un razbel). Dar aia nu vor mai fi asa deschisi, nu?

Link to post
Share on other sites
In UE nivelul de zgomot admis este cu 10 decibeli sub nivelul de zgomot admis in RO.

Exista posibilitatea sa se incerce si la noi o aliniere la normele UE dat fiind numarul foarte mare de reclamatii pe aceasta problema reclamatii primite si pe adresa AMR cu privire la motociclisti. Daca se implementeaza o asemena directiva jumatate din motocicletele existente nu se mai incadreaza in norme si nu vor mai trece de ITP daca pe placuta fabricantului scire mai mult de 82 de decibeli. De RAR nici nu mai vorbesc.

O scadere de 10db echivaleaza cu o reducere de 100 ori a intensitatii sonore. Intre un walkman la maxim si un concert rock in primele randuri e o diferenta de 10db.

 

La 92db poti fi expus maxim 6 ore pe zi fara a risca sa-ti pierzi auzul. Deci cei cu tobe peste 80-90db ori sunt reiseri de Magheru care nu ies niciodata la drumuri lungi, ori ar trebui sa se apuce de invatat labiolectura de pe acum.

 

Concluzia voastra e trasa de par, nu jumatate din motocicletele existente nu s-ar mai incadra ci poate jumatate din motocicletele care au venit la testare. Aia care umbla fara tobe crezi ca aveau vreo curiozitate sa-si masoare galagia de fata cu autoritatile riscand sa-si lase taloanele pe acolo? Sau crezi ca cei cu tobe originale mai au nevoie de masuratori?

 

O statistica mai detaliata nu aveti? Care sunt motocicletele care sar peste normele europene? Tobele aftermarket sau cele gaurite? Sau ambele? Ce tobe aftermarket s-au incadrat totusi si-n normele europene? Pentru ca probabil exista si tobe aftermarket de strada care dau un sunet mai ... sexy in opinia unora, decat zgomotul de aspirator produs de unele tobe stock. Intreb sa stie urmatorii cumparatori de tobe ce sa-si ia, sa nu se vaite apoi ca "moaaaa, AMR a zis ca se incaderaza, am dat cateva sute de euro pe ele si acum trebuiel sa le scot?!?". Exemple s-au mai vazut.

 

Eu votez pro norme europene si suspendari de taloane. Altfel nu m-ar mira sa vedem si manelociclisti cu sirene printre blocuri, doar de dragul de a fi auziti de toata strada. Iar asa ceva nici in Congo nu e tolerat.

Link to post
Share on other sites

Referitor la articolul din Adevarul am si eu o intrebare. Care sunt cele doua motociclete din cele zece "scule" care nu s-au incadrat ?

Una da, era Husq cu Leo Vince..a doua .. ?

 

Mi se pare absurda limita de 80db pe care ar dori sa o introduca insa, ce-i drept, ceva ar trebui sa se faca pentru a stopa plangerile intemeiate ale oamenilor, dar in nici un caz limita la 80db. Mai bine controale mai dese si amenzi mai mari.

Nu mi se pare normal sa ai tobe race (gen Evolution Akrapovic) si sa te dai mare reiser la doua noaptea pe bulevard in red revs. Da dovada de tampenie si nu esti cu nimic mai presus decat manelarul din dacie (audi, beemer..etc) cu boxele la maxim.

 

Atat timp cat tobele (fie ele si aftermarket) sunt street legal si bunul simt al riderului primeaza, primaria nu o sa intervina,nu are de ce.

NU imi convine ca datorita faloseniei unora, sa nu mai pot circula intre anumite ore, sau ca motocicleta mea sa nu mai poata sa treaca testul itp (conform placutei am 86 dm@4000rpm)

 

.. and btw.. loud pipes save lives... bullshit ! incercati mai bine sa cascati ochii, sa folositi cu incredere farul acela (oare degeaba la unele motociclete se porneste automat impreuna cu motorul?) si claxonul.

Vrei zgomot de MotoGP.. well.. go pe circuit, monteaza-ti Evolution line sau altele in genul.. have fun !

Pot sa inteleg "placerea" data de sunet, insa tu poti sa pricepi NEVOIA mea de a merge pe cele doua roti, la orice ora din zi, noapte, nestingherit de legi idioate ?

Link to post
Share on other sites

pt motoarele noi, de strada, - model 2009 oare ca este nivelul de zgomot?

Link to post
Share on other sites

Amuzant thread ...

 

Pe FZ6 2005 am LeoVince cu amortizoarele montate. Catalizator scos. Tobele sunt omologare dar datorita lipsei catalizatorului, sunt ceva mai galagioase decat trebuie. Chiar si omologate, fac mai mult zgomot decat finala stock (aka uscator de par). Lumea ma vede, imi face loc, imi da prioritate. In oras nu imi sparg urechile decat daca scot amortizoarele, lucru inacceptabil din punctul meu de vedere. Motocicleta este negru cu argintiu, din fata se vede neagra.

 

La R1 2009 e totul stock. In certificatul de de conformitate scrie 79 db(A) in motion, 99 dB(A) at standstill, 6250 rot/min. Motocicleta este alba, se vede din fata alba cu suficiente elemente negre. Ca lumea nu imi face loc la fel ca pe FZ e neplacut dar nu conteaza, e lata si mai greu de manevrat iar eu am rabdare. Grav este ca nu imi acorda prioritate desi ziua merg cu faza lunga, lucru pe care nu il fac pe FZ6.

 

Pe viitor cand afirmati ca sunetul este directionat doar in spate si ca nu foloseste la absolut nimic, v-as recomanda sa scrieti din experienta voastra. Eu scot catalizatorul de pe R1 si imi pun finale Leo Vince, tot omologate. Iar afara o sa merg cu dopuri in urechi! Poate nu ajuta imens dar este un element in plus de siguranta. Care trebuie folosit, nu abuzat.

Edited by Zircon
Link to post
Share on other sites
Concluzia voastra e trasa de par, nu jumatate din motocicletele existente nu s-ar mai incadra ci poate jumatate din motocicletele care au venit la testare. Aia care umbla fara tobe crezi ca aveau vreo curiozitate sa-si masoare galagia de fata cu autoritatile riscand sa-si lase taloanele pe acolo? Sau crezi ca cei cu tobe originale mai au nevoie de masuratori?

 

O statistica mai detaliata nu aveti? Care sunt motocicletele care sar peste normele europene? Tobele aftermarket sau cele gaurite? Sau ambele? Ce tobe aftermarket s-au incadrat totusi si-n normele europene? Pentru ca probabil exista si tobe aftermarket de strada care dau un sunet mai ... sexy in opinia unora, decat zgomotul de aspirator produs de unele tobe stock. Intreb sa stie urmatorii cumparatori de tobe ce sa-si ia, sa nu se vaite apoi ca "moaaaa, AMR a zis ca se incaderaza, am dat cateva sute de euro pe ele si acum trebuiel sa le scot?!?". Exemple s-au mai vazut.

 

Eu votez pro norme europene si suspendari de taloane. Altfel nu m-ar mira sa vedem si manelociclisti cu sirene printre blocuri, doar de dragul de a fi auziti de toata strada. Iar asa ceva nici in Congo nu e tolerat.

 

Aia care umbla fara tobe au venit la verificari fiindca i-am rugat eu cu promisiunea ca nu vor pati nimic si asa a fost. A fost o actiune stirct pentru statistici. Din pacate motocicletele au fost putine. Am vorbit cu cei de la primarie sa vina cu aparatul la arc intr-o mircuri pentru a masura zgomotul oricui doreste si este curios sa stie ce sunet are pe motor. Nu se iau nume nu se noteaza numere de imatriculare nu se cere certificatul. Se uita doar pe placuta si noteaza doar decibelii si turatiile, marca si anul de fab.

Politia nu este prezenta decat poate de la biroul de educatie rutiera iar aia nu au treaba cu amenzile ei fac doar campanii. de data asta nu au fost prezenti dar nu are importanta daca vin.

 

Nici una dintre tobele aftermarket nu se incadrau in normele europene dar se incadrau in cele din ro.

Am avut noroc ca la masuratori sa vina toate tipurile de esapamente. In afara de Husqvarna toate s-au incadrat in norme. A doua motocicleta din articol era un R6 care desi avea akrapovic fara silencer se incadra in norme la turatia fabricantului dar iesea din barem in 9000 de rot/min.

 

Referitor la articolul din Adevarul am si eu o intrebare. Care sunt cele doua motociclete din cele zece "scule" care nu s-au incadrat ?

Una da, era Husq cu Leo Vince..a doua .. ?

 

Mi se pare absurda limita de 80db pe care ar dori sa o introduca insa, ce-i drept, ceva ar trebui sa se faca pentru a stopa plangerile intemeiate ale oamenilor, dar in nici un caz limita la 80db. Mai bine controale mai dese si amenzi mai mari.

Nu mi se pare normal sa ai tobe race (gen Evolution Akrapovic) si sa te dai mare reiser la doua noaptea pe bulevard in red revs. Da dovada de tampenie si nu esti cu nimic mai presus decat manelarul din dacie (audi, beemer..etc) cu boxele la maxim.

 

Atat timp cat tobele (fie ele si aftermarket) sunt street legal si bunul simt al riderului primeaza, primaria nu o sa intervina,nu are de ce.

NU imi convine ca datorita faloseniei unora, sa nu mai pot circula intre anumite ore, sau ca motocicleta mea sa nu mai poata sa treaca testul itp (conform placutei am 86 dm@4000rpm)

 

.. and btw.. loud pipes save lives... bullshit ! incercati mai bine sa cascati ochii, sa folositi cu incredere farul acela (oare degeaba la unele motociclete se porneste automat impreuna cu motorul?) si claxonul.

Vrei zgomot de MotoGP.. well.. go pe circuit, monteaza-ti Evolution line sau altele in genul.. have fun !

Pot sa inteleg "placerea" data de sunet, insa tu poti sa pricepi NEVOIA mea de a merge pe cele doua roti, la orice ora din zi, noapte, nestingherit de legi idioate ?

 

Referitor la politie si la amenzi e putin mai complicat.

Deoarece nu avem norme referitoare la zgomot politia nu are cum sa ia taloane si sa dea amenzi individuale. Apoi politia nu are destul personal sa ne alerge aiurea prin bucuresti de acea in orasele mici este mai simplu sa aiba loc abuzuri. E foarte complicat sa ne alerge politia fara sa ne puna viata in pericol. Nu au cum sa ne faca baraje ca sa ne prinda cel putin in buc in timpul zilei.

 

In concluzie este mai simplu sa ne interzica noaptea, este mai simplu sa ne alerge noaptea si eventual sa faca baraje ca sa ne prinda. Evident ca vor face norme intr-un final dar pana atunci ca sa inpace electoratul cea mai simpla masura este sa ne interzica intre anumite ore pe anumite artere.

 

Acum cine vrea sa priceapa cam care sunt implicatiile o sa le priceapa cine nu oa sa ii dea in 9000 de ture pana o sa ne interzica primaria. Si nu a zis nimeni sa renuntam la loud pipes...dar una este sa o folosesti in trafic intens ca sa te protejezi si alta este la 3 dimineata in 9000 de ture sa pornesti toate alarmele de pe bulevard. De cine te protejezi la 3 dimineata? Sa nu treaca betivii strada si sa iti taie fatza?

 

Noi nu dorim sa va schimbati esapamentele fiindca asa zice AMR. Si noua ne place cum suna un aftermarket. Noi doar va rugam sa mergeti cu bun simt in turatii mai mici. Atat. Si daca faceti asta scapam si noi de batai de cap si scapam cu totii de cine stie ce aberatii legislative. Am vorbit cu politia, am vorbit cu primaria si acum in final vorbim si cu voi. Eu nu cred ca va cerem prea mult doar 3000 de ture in minus. :rock:

 

Si hai pe sosele ca a stat poaia.

 

pt motoarele noi, de strada, - model 2009 oare ca este nivelul de zgomot?

 

Nivelul de zgomot difera de la o motocicleta la alta. Daca intrebi care este nivelul acceptat de RAR este ala de 92 de decibeli si cam toate motoarele omologate in unune indeplinesc aceasta cerinta.

Link to post
Share on other sites
Nici una dintre tobele aftermarket nu se incadrau in normele europene dar se incadrau in cele din ro.

 

Noi nu dorim sa va schimbati esapamentele fiindca asa zice AMR. Si noua ne place cum suna un aftermarket. Noi doar va rugam sa mergeti cu bun simt in turatii mai mici. Atat. Si daca faceti asta scapam si noi de batai de cap si scapam cu totii de cine stie ce aberatii legislative. Am vorbit cu politia, am vorbit cu primaria si acum in final vorbim si cu voi. Eu nu cred ca va cerem prea mult doar 3000 de ture in minus. :P

In cazul asta campania AMR mi se pare o pierdere de timp. In primul rand pentru ca foarte putini manelociclisti vor auzi de rugamintea voastra, iar din cei care o aud si mai putini o vor respecta. Voi va faceti ca-i reprezentati, ei se fac ca va respecta. E ca si cum i-ai pune pe batausii ultras din galerii sa se ocupe de securitatea pe stadioane iar ei isi roaga pretenii de galerie sa-si pastreze armele dar sa dea mai cu mila...

 

In ritmul asta, cu asemenea reprezentati, interzicerea motocicletelor noaptea e inevitabila. Si probabil si atunci nu manelociclistii fara tobe si fara numere vor fi amendati ca o sa fuga de Politie, ci tot "necunoscatorii adevarati de simfonii Akrapovic in gama 100db+" o sa fie afectati. Raiserii de Magheru o sa porneasca alarmele si o sa mute paharele din vitrine in timpul zilei, motociclistii de cursa lunga o sa-si faca planurile sa nu-i prinda cumva noaptea prin oras. :rock:

Edited by Adam
Link to post
Share on other sites
In cazul asta campania AMR mi se pare o pierdere de timp. In primul rand pentru ca foarte putini manelociclisti vor auzi de rugamintea voastra, iar din cei care o aud si mai putini o vor respecta. Voi va faceti ca-i reprezentati, ei se fac ca va respecta. E ca si cum i-ai pune pe batausii ultras din galerii sa se ocupe de securitatea pe stadioane iar ei isi roaga pretenii de galerie sa-si pastreze armele dar sa dea mai cu mila...

 

In ritmul asta, cu asemenea reprezentati, interzicerea motocicletelor noaptea e inevitabila. Si probabil si atunci nu manelociclistii fara tobe si fara numere vor fi amendati ca o sa fuga de Politie, ci tot "necunoscatorii adevarati de simfonii Akrapovic in gama 100db+" o sa fie afectati. Raiserii de Magheru o sa porneasca alarmele si o sa mute paharele din vitrine in timpul zilei, motociclistii de cursa lunga o sa-si faca planurile sa nu-i prinda cumva noaptea prin oras. :rock:

Nu-mi aduc aminte sa te fi vazut la aceasta actiune.De bun simt era sa treci pe acolo si sa ne spui aceste pareri pertinente fata in fata.Ca de obicei gardul protector al clapelor te lasa sa spui vrute si nevrute despre AMR,chipurile raspunzind on topic.Tot ca de obicei, cite uni fraieri care se implica in probleme ce privesc intreaga comunitate motociclistica,isi iau portia de picioare la spate.

Adam draga,daca esti un barbat adevarat ,vino si ne critica in fata nu in spatele calculatorului.Am stat trei zile,de dimineata pina seara la SMAEB,atit eu cit si alti si nu am vazut si nu am discutat cu niciun(NICIUN)contestatar sau om de bine dintre cei citiva care ne mai zgindare pe aici pe forum.Pun o intrebare retorica:oare netul a distrus atit simtul barbatiei ,incit nimeni nu mai are curajul sa abordeze pe cineva pe viu,fata in fata?Refuz sa cred acest lucru.Cred ca se manifesta numai ceva mici frustrari.

Motorul meu la 4000 ture,are 86dB.Bunu.

Link to post
Share on other sites
Am vorbit cu cei de la primarie sa vina cu aparatul la arc intr-o mircuri pentru a masura zgomotul oricui doreste si este curios sa stie ce sunet are pe motor. Nu se iau nume nu se noteaza numere de imatriculare nu se cere certificatul. Se uita doar pe placuta si noteaza doar decibelii si turatiile, marca si anul de fab.

Politia nu este prezenta decat poate de la biroul de educatie rutiera iar aia nu au treaba cu amenzile ei fac doar campanii. de data asta nu au fost prezenti dar nu are importanta daca vin.

 

O idee foarte buna.

Link to post
Share on other sites
- treaba cu zgomotul e fizica elementara normal ca nu te aude nici draq daca tulumba e indreptata spre inapoi....

- la viteze mici e mai e mai ok pt ca cel caruia ii este destinat "semnalul sonor" are timp sa te vada dupa ce te-a auzit in prealabil si apoi sa reactioneze. in acelasi timp si tu poti opserva daca crestinul te-a vazut sau nu si sa actionezi in consecinta.

 

:rock:

sunetele, undele electromagnetice se propaga sferic

doar daca depasesti viteza sunetului (1200 km/h) nu te aud cei din fata

 

un exemplu simplu este efectul Doppler:

cind se apropie o motocicleta are un sunet mai ascutit

si dupa ce a trecut are un sunet mai gros

dar o auzi inainte sa ajunga in dreptul tau

Link to post
Share on other sites
In cazul asta campania AMR mi se pare o pierdere de timp. In primul rand pentru ca foarte putini manelociclisti vor auzi de rugamintea voastra, iar din cei care o aud si mai putini o vor respecta. Voi va faceti ca-i reprezentati, ei se fac ca va respecta. E ca si cum i-ai pune pe batausii ultras din galerii sa se ocupe de securitatea pe stadioane iar ei isi roaga pretenii de galerie sa-si pastreze armele dar sa dea mai cu mila...

 

In ritmul asta, cu asemenea reprezentati, interzicerea motocicletelor noaptea e inevitabila. Si probabil si atunci nu manelociclistii fara tobe si fara numere vor fi amendati ca o sa fuga de Politie, ci tot "necunoscatorii adevarati de simfonii Akrapovic in gama 100db+" o sa fie afectati. Raiserii de Magheru o sa porneasca alarmele si o sa mute paharele din vitrine in timpul zilei, motociclistii de cursa lunga o sa-si faca planurile sa nu-i prinda cumva noaptea prin oras. :rock:

 

Poate ca ai dreptate poate ca e pierdere de timp dar pana la urma e timpul meu si al celorlalti colegi. Nu cerem nimanui sa ne respecte ca institutie tot ce le cerem este sa nu isi bata joc de munca noastra.

Nu pretind ca reprezint pe altcineva decat pe cei care doresc sa fie reprezentati de noi. In primul rand eu ma reprezint pe mine ca motociclist. Eu sunt ala care nu vrea sa fie accidentat, eu sunt cel care vrea sa merga la orice ora si pe oriunde si pentru asta ma lupt. Ca pe langa mine mai sunt si alti motociclisti care beneficiaza de avantajele muncii noastre pe mine nu ma deranjeaza chiar daca nu ii reprezint.

 

Cum am spus si mai sus campania se va desfasura la un nivel la care sa auda de ea si manelociclistii doar daca se implica si primaria sa ne sprijine. Daca nu se implica institutiile statului sa ne ajute atunci nici nu au dreptul sa ne interzica. Intelegi cam care e manevra? Noi am luat legatura cu ei sa ne ajute sa reducem zgomotul ei cu ce vin in afacerea asta?

Deci campania noastra nu prea mai pare pierdere de timp din perspectiva asta. Indiferent ca unii vor lasa turatiile mai jos sau nu le vor lasa eu imi vad de interesul meu si lupt si eu cu ce arme am. Poate totusi unii vor intelege si macar din respect pentru munca mea si a colegilor mei o lasa mai moale cu turatia.

Suntem in tratative cu primaria sa ne lase sa punem un baner la arc cu un mesaj de natura sa ii faca pe toti sa inteleaga ca nu are rost sa suferim cu totii pentru cateva momente de placere sonora. Cu ce bani o sa facem acest baner vedem noi dar macar sa ne lase sa il montam acolo. In felul asta il vor citi si cei care nu intra pe forum.

 

Eu inteleg ca nu ai incredere nici in noi si nici in primarie dar pentru moment nu am cum sa dovedesc ca noi ne facem treaba cat ne tin puterile si eu astept cu nerabdare sa apara altii mai buni ca noi ca sa imi vad si eu de treaba mea.

 

Pentru moment caut si eu pe cineva care sa ne printeze si noua cateva banere cu mesaje anti zgomot si anti- viteza sa le punem la arc si pe la intruniri. Daca stiti pe cineva care sa faca asa ceva moca as fi bucuros sa il cunosc. Firma producatoare isi poate pune sigla alaturi de a noastra a primariei si a politiei asta este singurul lucru pe care il putem oferi. Nu e cine stie ce reclama dar e mai bine decat nimic.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...