Sari la conținut

mersul prin nisip


Postări Recomandate

Am de cateva luni un bmw f650(funduro), si am observat ca imi face o placere deosebita sa o iau prin tot felul de coclauri cu el, am reusit bineanteles sa ajung si la mare, unde fara sa stau prea mult pe ganduri am mers direct pe plaja (nu era nimeni pe plaja, am mers prin aprilie), unde m-am si impotmolit. Intrebarile erau, cat de rau afecteaza nisipul ala motocicleta, ce sa faci ca sa previi diferitele defectiuni, si eventual daca o stii careva cum se merge prin nisip. Legat de mersul prin nisip stiam si eu de sfatu urmator, greutatea sa fie mai pe spate, si sa accelerezi cu incredere, lucru pe care l-am facut, dar de fiecare data cand aceleram mai tare simteam cum incetinesc, pierzand putinul de aderenta roata spate nu facea decat sa se invarta in gol. Caucicurile care le am sunt dunlop trailmax (o combinatie intre unele de teren si unele de strada).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul pe nisip seamana oarecum cu acvaplanarea. Cand mergi incet, fata ti se infunda mai mult in nisip, directia devenind imprevizibila. Cu cat viteza creste, roata fata se salta deasupra nisipului (capata un fel de portanta, ca sa ii zic asa) iar directia capata, oarecum, coerenta. Oricum, mersul pe nisip este un capitol aparte in ceea ce consta off-road-ul. Cu o mobra mai usoara rulezi pe nisip fara sa dai multa atentie, manevrele putand fi facute refleziv si fara mult efort, insa cu un fier de +200kg, deja apar problemele. Un PDS de directie scade foarte mult efortul pilotului asupra ghidonului, altfel sfarsesti prin a merge intr-un voblaj continuu cand se instaleaza oboseala.

Cauciucurile au un rol esential in a merge pe nisip. Cu gume potrivite problemele nu sunt chiar asa de mari, insa o guma ,,mai de strada" nu face altceva decat sa te enerveze.

Mersul pe nisip se poate invata doar prin ... antrenament.

 

Mobra, bineanteles, ca sufera si ea ! Nisipul are efecte negative asupra transmisiei finale si asupra franelor. Daca nisipul este destul de fin, acesta poate patrunde chiar si in motor, prin filtrul de aer. Insa daca dupa fiecare tura pe nisip, motorul beneficiaza de o mentenanta serioasa, nu vor aparea probleme.

 

Uite si cum trebuie sa arate o guma specializata pentru mersul pe nisip, insa cu gumele astea nu se poate rula decat ... pe nisip ! :P

 

Bafta ! :D

post-10224-1246426317_thumb.jpg

post-10224-1246426326_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dunlop Trailmax nu as putea spune ca sunt o combinatie intre strada si offroad ... sunt de strada 90%.

Un cauciuc de offroad are crampoane si incepem sa vorbim despre capabilitati offroad de la Pirelli MT21, MAxis M6006, Dunlop D908RR, etc.

 

Gazul intr-adevar trebuie sa fie constant, dar nu prea tare, pentru ca atunci se va infunda. Ideea cu gazul constant si cu statul in spate este sa nu se infunde fata ca atunci pierzi directia si "PA". Insa cu o motocicleta grea ca si a ta ... totul devine mai dificil. Gumele alea de nisip pe care ti le-o aratat Petrica sunt ceea ce trebe pt motoare mai grele.

 

Referitor uzura motocicletei, sa nu uiti treaba asta: enduro = uzura. Cand ai iesit de pe asfalt, costa deja mai mult, fie ca e nisip, macadam, noroi. Cauciucuri, frane, filtru de aer, lantz, suspensii, totul se va uza mai repede. Deci sa fii constient de asta si sa te astepti sa fie asa, sa nu te miri :D Partea buna este ca se merita :P

 

Spor si distractie sa ai!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri, ce-i drept cauciucurile mele sunt destul de departe de cele din poza. Mentenanta de care ati spus in ce consta ?, sa zicem ca am mers prin noroi nisip si tot felul de porcarii, ajung acasa si ce ar trebuii sa fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.......Mentenanta de care ati spus in ce consta ?, sa zicem ca am mers prin noroi nisip si tot felul de porcarii, ajung acasa si ce ar trebuii sa fac?

 

... sa cureti de nisip mobra. Speli si ungi lantul, speli si cureti placutele si discurile de frana, cureti aparatoarele de praf ale telescoapelor, speli sau verifici filtrul de aer...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de tipul de nisip,am facut Constanta-Capul Midia pe o africana si am ajuns pana pe la 110km/h cu cauciucuri de strada,iarna cand nisipul e mai tare.

Anul trecut aveam gume de strada pe TT si am mers de pe Grindul Lupilor pana la Capul Midia, pe plaja,singura viteza era de la 60 in sus sau 0.

Prin zone cu nisip afanat e recomandat sa vi ceva mai tare, in acceleratie ca risti sa incarci prea tare fata si sa faci poc,in picioare pe scarite sa ai un control mai bun la ghidon ca vobleaza intr-un mare fel si niste gume mai cramponate mai ales pe vaca ta,presiune la cauciucuri ca la off-road nu intri cu 2.0atm .

In aprilie totusi era nisipul beton,chiar si pentru a ta,daca vrei sa iti fac un mic tutorial cu ce am invatat din mersul pe plaja da un PM cand mai vi.

PS:virajele sunt un adevarat chin la inceput dar dupa ce le inveti.... :D

Uite niste poze /index.php?showtopic=374858

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa ziceam si eu de DR 650 cand l-am luat prima data... e asta e greu nu merge pe nisip da cand m-am obisnuit nu ma mai satur...trebuie sa prinzi un pic de curaj si o sa vezi ca merge si al tau...cel mai bine am mers pe nisip cand aveam pana pe spate si aveam cauciuc de sosea parca pluteam....crampoanele nu sunt neaparat mai bune pe nisip foarte moale te ingropi repede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa ziceam si eu de DR 650 cand l-am luat prima data... e asta e greu nu merge pe nisip da cand m-am obisnuit nu ma mai satur...trebuie sa prinzi un pic de curaj si o sa vezi ca merge si al tau...cel mai bine am mers pe nisip cand aveam pana pe spate si aveam cauciuc de sosea parca pluteam....crampoanele nu sunt neaparat mai bune pe nisip foarte moale te ingropi repede

Hai lasa vrajala ca tu nu mergi prea mult pe nisip ca iti consuma mult :D)

Vezi cum o treci pe GPL

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers 120 km asta toamna prin desert, nisip foarte afanat, cu cauciucuri mixte(metzeler enduro3) si presiune normala in roti ca neavand rimlock era mai important sa nu rup valva camerei. Concluzia mea e ca orice ai face trebuie sa stai neaparat in picioare, asta ajuta cel mai mult. Curbe, urcari, coborari toate le poti prinde si din mers dar daca nu stai in picioare nu poti face nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-un numar mai vechi din MotoVerte era un DVD cu 'Pilotage Sable'. Daca sunt persoane interesate si nu se gaseste pe torrenti (n-am cautat) poate ca il pun eu. E in franceza, insa.

Fii bun si pune-l!!!!!!!!!!!

Te rog!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am momentan niste probleme cu computerul, deci nu-l pot tine deschis suficient pentru a distribui un torrent. Daca imi spune cineva, insa, unde pot uploada un fisier de 700 MB, se rezolva.

 

Faci o arhiva zip cu parola (ca sa nu ai probleme si ca sa fii sigur ca-ti accepta upload-ul) si il uploadezi pe www.transfer.ro (limita/fisier de 1GB) iar la adresa destinatar pui adresa ta proprie de email. La sfarsitul upload-ului vei primi un link (si in pagina respectiva si pe mail), link care, impreuna cu parola mai sus mentionata, le postezi aici :)

 

Spor si asteptam :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...